Hoidot jatkuu 2012

tanzzzku.olipa ihmeellinen toi vaikeasti tulkittava tulkinta,et mitähän se tarkoittaa?koita ihmeessä tentata lekurin tarkoitus ettei sitten jää vaivaamaan.toivottavasti kaikki menee ke hyvin.kyllä tää sellaista tunnekuohua koko homma on.hitto kun oon "viallinen"ite en ole koskaan elämässäni käyttänyt ehkäisyä,aina jotenkin tienny et jokin mättää.no ei auta kun yrittää.mun solut on aina ollut luokkaa 3 tai 4,ei koskaan yhtäkään parempaa.siten jaksan aina ihmetellä et miten jo kerran ollaan onnistuttu.ja niinkauan yritetään kun on mahollista.tsemppiä tosiaan aivan kaikille.terkuin risto
 
Heips kaikille PIIITKÄSTÄ aikaa... Ihan taustalla oon lueskellu juttuja ja ajattelin nyt kertoa teille mun kuulumisia tällä hetkellä. Perjantaina 13 pvä olin nt-ultrassa! Siellä pyöri 68mm vauvanalku ja se näytti eka nyrkkiä, sit vilkutti ja vielä näytti että kato, mulla on viis sormeeki :D kaikki oli oikeilla paikoillaan ja turvotusta ei ollut :D kaikki siis hyvin :D

Oikein paljon onnea kaikille hoitolaisille, piinailijoille ja varsinkin plussatuulia!

Kebri82 ja kullanpala 12+6
 
prkl..nyt riittä taukoilu 2kk ollu taukoa ja kromosoi ym verikokeen tulokset tullu lääkärille, ei ole kuulemma kerennyt niitä vielä katsoa...ihan witun sama menen uuteen hoitoon silti..prkl ottaa päähän...

kp2 ja nyt koitetaan passia omaan kiertoon jos..ne selviää alkiot sulatuksesta, 3 ois pakkasessa, mut mun tuurin tietäen ei...mut koitetaan nyt tälleen....kp12 pitäs olla uä, että näkee noin koska alkaa tikuttaa ovista ja siirto sitt 2-4päivää ku ovis plussa saatu.....että näin....
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
HalleB................. 5.ICSI ..................... huhtikuu
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ huhtikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ...........??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)

Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... 1 ..................... 18.4.
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
 
Viimeksi muokattu:
Talvitaika ja johkunen, mulla on kokemusta siitä Procren-piikistä. Viime marraskuisen keskenmenon jälkeen, kun mulla endo pahentui todella nopeasti, oon pistänyt neljä Procren-piikkiä. Pistin sitä neljän viikon välein ennen leikkausta, että endopesäkkeitä saatiin kuivatettua ja pienennettyä ennen operaatiota. Kolme piikkiä ennen leikkausta ja yksi heti sen jälkeen. Ennen ensimmäistä Procreniä olin hirvittävän kipeä, mutta piikki puri kipuihin yllättävän nopeasti. Se pienensi endoja niin tehokkaasti, että maaliskuun alussa lääkärit alkoivat päivää ennen sovittua leikkausta vielä miettimään, että kannattaakohan leikata, kun pesäkkeet ovat kuivaneet niin hyvin. Leikattiin kuitenkin. Procreninhan pitäis pitää kuukautiset poissa ja käynnistää ns. vaihdevuosien kaltainen tila. Mulla jostakin kumman syystä kuukautiset eivät pysyneet poissa, mutta kivut vähenivät ja se oli tärkeintä. Lääkärit ihmettelivät kovasti sitä, miksi kuukautiset tulivat piikistä huolimatta ja lisäksi sain Provera-nimisen lääkkeen pitämään vuotoja kurissa. Nyt oon viimeksi pistänyt Procrenin 7.3. ja tulevana tiistaina ois nollaultra, josta lähdetään toiseen IVF-hoitoon, JOS leikkauksen jälkitarkastuksessa 3.4. näkynyt kysta on hävinnyt vasemmasta munasarjasta. Myös ennen ensimmäistä IVF:ää pistin yhden Procrenin.

Täällä onkin nyt paljon punktiota odottelevia pistelijöitä sekä piinailijoita. Tsemppiä kaikille ja toivotaan paljon plussia! Ja onnea jo plussanneille!
 
dodii..lääkäri soitti tulokset kaikki hyytymis ja kromosomit ookoo.....
kp2 nyt ja kp12 eli 25.4 on uä koska aletaan ovista tikuttaa jos pääsis PAS siirtoon.....toivoahan taas saa....
26.4 tulee 5 vuotta yritystä täyteen...huoh.. :(
 
johkunen joo, meinaan ti ultrassa kysyä niistä vähäisistä menkoista ni kerron sit mitä lääkäri setä sanoo :)

HalleB jos sulla on punktio pe niin mä tulen sit perästä, vaikka ei se munkaan punktio aika vielä varma ole :)

marianne1971 tsemppiä huomiseen siirtoon, toivottavasti saat hyvän kyytiläisen matkaan!

TanZZZku tsemppiä punktioon! jospa limakalvo olis hyvä ja kohtu tyhjentyny niin pääsisit siirtoon ke.
joo, toi on ihan normia että stressaa noi hoidon seuraavat vaiheet, mua ainakin joka kerralla myös. Kuten nytkin, vaikka edelliset 2 hoitoo menny ihan hyvin hedelmöittymiset, jakaantumiset ym. mut sitä aina miettiii että mitä jos nyt ei menekään hyvin..

kebri82 oi, mitä ihania uutisia! onnea vieläkin paljon loppuraskauteen!:heart: jospa sitä itse olisi joskus maailmassa samassa tilassa..

miranda-81 voi ei, IIIISOT pahoittelut! :'( en muistanu sitäkään että tämä oli teidän viimeinen hoito.

mariq tsemppiä oviksen bongailuun, jospa alkiot selviää sulatuksesta ja saat kyytiläisen!! 5 vuotta on pitkä aika tätä rumbaa, voimia!
 
Poritar , Miukumau , Nanna , Katjuska-81 ,Jonnastiina ,
sannamary

mitäs teidän hoitoihin kuuluu??
listassa olevat hoitoajankohdat on jo menneet vai onko teidän kaikkien hoidot siirtyneet?

Rödluvan oletkos testaillut uudemman kerran? toivottavasti plussa on vaan vahvistunut!!

ON mulla on nippailua alavatsassa vaikka olen vasta 3 päivää pistäny en muista edellisistä hoidoista enää että oliko jo näin aikasin tuntemuksia...
huomenna siis suomeen ja sit ti aamuna heti ultraan. ultraa odotan tosi paljon että selviää meidän aikataulu punktion suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
ON Nyt kun on vapaa kuukausi menossa, olen miettinyt jatkohoitoja. Olemme nyt yksityisellä ja koska maksut ovat niin järjettömät, olen alkanut miettimään julkiselle siirtymistä. Osaatteko sanoa noin suunnilleen mitä ivf maksaa julkisella siis ilman lääkkeitä? Ja miten on passin kanssa?
Tanzzku peukut pystyssä :wave:
miles mulla oli myös kovemmat kivut nyt toisessa ivf piikittelyssä ja vatsanippailut alkoivat juuri kolmantena päivänä. Koitahan jaksella, onneksi piikittelypäiviä ei ole montaa jäljellä.
mariq pidetään myös sinulle peukkuja, että pas onnistuisi:) Itselläni myös ensi kuussa pas ja toiveet eivät myöskään ole korkealla sulatuksen suhteen....
Miranda :hug: ei ole oikein sanoja mitä kirjoittaa... toivottavasti kaikki asiat järjestyvät, mitkä sitten ikinä ovatkin teidän suunnitelmanne!
 
HiippisSuuret kiitokset nopeasta vastauksesta :) Elikkä pitänee soitella tyksiin ja kysyä jonotilanteessa. Julkisella hoito maksaa noin 2000 e alkion pakastusten ja anestesian kanssa eli ero on melkoinen, ja ei sis lääkkeitä! Koska hoitoja on jo meille tehty, niin ei tarvitsisi tehdä mitään alku ym. tutkimuksia...
 
Täällä ollaan punktiosta kotiuduttu!!! Jännitin tosi paljon ja teki mieli karata sieltä ku pelotti nii paljon :LOL: :D
Mutta, nyt täytyy vetää kyllä kaikki pelot ja ym sellaset takas!!!
Pari kertaa nippas ja oli kipui kyl, mut ei ollu todellakaa ni paha ku olin luonut päässäni kuvaa!!!
Tää oli jopa positiivinen ylläri, jos näin voi täs tilantees sanoo!!
Rakkuloita saatiin 17 kpl, joissa 8kpl:ssa oli solu. Mun mielestä aikamoinen kato, mut lekuri oli sitä mieltä et se on hyvä, oikeen hyvä. Ja toki, kun lukenut täältäkin kaikenlaista nii oon iha tyytyväinen. Ainoastaan mun mielestä toi olivaan aikamoinen kato, ku 17 rakkulaa joissa 8 solu..
Mitäs ootte mieltä????
Ja lisää positiivista mieltä, mun kohdusta on neste poistunut!! :) Eli mikälisikäli on siirrettävää, niin ke päästää siirtoon :) :heart: JEEEEE!!!
Kaiken kaikkiaan tosi positiivinen ja hyvä mieli jäi punktiosta ja tästä päivästä sairaalassa :)
Varmasti olin itse osittain kehittäny noi pelot ja negat. fiilarit tästä hommasta. Se lääkecoktail oli kyl iha huippu. Mul itel vahvoist dropeist menee nuppi sillee sekasin et alan itkee ja oon jotenki tosi herkkiksen ja melkeinpä tuol koko toimenpiteen ajan vollotin... Mut ku se oli ohi ja alko lääkkeiden vaikutukset se suurin osa siis loppuu, nii olin sit taas perusiloinen ja pirtee.
Hyvä fiilis kaikenkaikkiaan :) :heart:
 
emma kiitos kovasti tuosta lääketiedosta ja omasta kokemuksestasi! Täytyy laittaa asiat ylös jos tulee tilanne eteen :) miranda tsemppiä teille tulevaan mitä teettekin!! Moto meillä naikkarilla polimaksu on 27€ ja se tulee jokaisen käynnin yhteydessä. Pitkässä kaavassa käyntejä on noin 5-7 joten summan voi sillä kertoa ja ne ovat ne maksut per hoito! Miles kuulostaa nuo sun nippailut huvältä, jotain tapahtuu =) kiva kuulla sitten sun ultra-kuulumiset! Tanzzzku hyvältähän tuo kuulostaa! Kovin yksilöllisiä ovat nuo mutta keskimäärin sanoivat tänään että 70% on solu. Lopuksi vielä oma päivitys sohvan pohjalta: mulla tosiaan punktioitiin 42 follia joista 23 sisälsi solun. Keskiviikkona on tarkastusultra ja taas verikokeet kun tuo hyperin uhka vaanii edelleen. Sitten tiedän jatkosta mutta rauhallisesti pitää olla etteivät paisuneet munasarjat mene mutkalle kuulemma =)
 
^ Ai onko tosiaan noin, että yleensä n. 70% rakkuloista on solu? :eek:

Taisi meillä käydä "hyvä tuuri", kun 12 rakkulasta 11 oli solu, joista toki osa oli raakoja ja lensivät roskiin.

---

Me taidetaankin mennä juttelemaan klinikalle jo ennen kesätaukoa. Halutaan tavata se uus lääkäri, jotta nähdään synkkaako meillä ja voidaanko kuvitella jatkavamme hänen potilainaan. Jos ei synkkaa, niin on kesä aikaa kartoittaa muita vaihtoehtoja. Mulla on kyllä toinen klinikka ja lääkäri jo mielessä, mutta vaatiihan lääkärinvaihto aika paljon etukäteistutkimista jos haluaa löytää todella mieleisen.
 
johkunen, itse toivon nyt pitkää kaavaan (edelliset tehty lyhyellä) ja koska on endoepäily niin mietin että tuo lääke voisi olla tehokas kuivattaja. vielä en ole saanut vastausta miten lääkäri siihen suhtautuu. ja jos nyt ei ehditä enää tehdä hoitoa ennen kesälomaa, niin ehtisin käyttää tuota useamman piikin. tehohan kestää kuukauden eli helppo verrattuna suihkeisiin, jotka pitää ottaa päivittäin. mutta taitaa olla aika kallis lääke procren. saako edes lääkekaton piiriin, jos hoidetaan endoa?

rödluvan, minäkin esitin nyt seuraavaan hoitoon toiveen, että tehtäisiin pitkä viljely. vaikka tiedän, että suhtautuu varauksella, kun alkioita tulee niin vähän. mutta eikö ole melkein sama että yritetään etsiä ne yksilöt jotka kasvavat maljallakin (vaikka tietty kohtu on kuulemma paras kasvatuspaikka). mutta kolmesta siirtoon päässeestä alkiosta yksikään ei ole kiinnittynyt, niin haluaisin tietää jatkavatko lainkaan kasvua.

seline, pahoittelut. miksi se on niin vaikeaa. itsekin pelkään että varmasti sattuu vielä keskenmenokin jos joskus ikinä olen raskaana (lähinnä siksi että kaikki vastoinkäymiset tulee ajallaan vastaan) kerätkää voimia ja sitten uuteen yritykseen. toiveita on olemassa kun raskaus on jo kerran alkanut.

mequ hieno saalis.

almina, kerta toisen jälkeen voimien keräily tuntuu hankalammalta. ennen oli helppo vielä ajatella että no vasta 1 tai 2 hoito menossa, kyllä se siitä. nyt tulossa jo kolmas. mutta ei auta kuin tavoitella kuuta taivaalta naiset

tanZZZku miten kävi pääsitkö siirtoon saakka. minulla jatkui ensimmäisellä kerralla vuoto vähän turhan pitkään ja limakalvo ei meinannut kasvaa siksi kuulemma. välivuodot eivät ole kuulemma hyväksi. vaikeasti tulkittava kohtu, heh on lääkärillä ollut hieno sanavalinta. jospa se kohtu kuitenkin toimisi hyvin vaikka lääkäri ei sitä ymmärrä. halaus ja voimia.

halleB tsemppiä taas uuteen koitokseen. mistä kuulit että orgalutran saattaa heikentää limakalvoa. itsellä se käytössä. nyt passissa otettiin yksi pregnyl pistos ennen siirtoa parantamaan tilannetta. sinullakin on hyvän kokoinen saalis tulossa. oli hyvä saalis sinulla kuitenkin (luen viestejä samalla kun kirjoittelen, joten voi olla vähän hassuja kommentteja kun en ole lukenut loppuun saakka). minulla on ollut solu n 75 % rakkuloista. vaikka niitä rakkuloita on ollut vähän.

johkunen, tsemppiä, toivottavasti pääset siirtoon. onko sinulla ollut ennen millainen saalis (mietin että voiko huonolle munijallekin (minä) iskeä hyperi jossakin hoitokerrassa. minäkin voisin ottaa muutaman kappaleen. mutta sitten kun ei tarvitse surra vähäistä määrää, surraan laatua. voi kehno tätä elämää.

tiinuli, minulla oli ainoassa passissa zumenon käytössä (annos 4*1/pv) oli päänsärkyä, sillai hassusti eri tuntuisesti kuin normaalisti. pikku hiljaa totuin kai lääkkeeseen, kun loppui oireet.

miles, oliko sinulla lyhyt vai pitkä kaava kun ei ollut nollaultraa. minulla ollut lyhyessä kummallakin kertaa, kun ovat korostaneet että vasta sitten tehdään päätös hoidon aloittamisesta sillä kierrolla. mutta voisiko onnistua ilmankin (aikaa ja rahaa menee aika yksityisellä rutkasti) tsemppiä sinullekin hoitoon. pakkanen on täällä tyhjä eli kolmanteen hoitoon mennään. miles, minulla on ollut lähes aina niukat menkat. ennen n 4 pv, nyt pari pv ja sitten tiputtelut päälle. ennen ei ollut limakalvon ohuudesta puhetta, mutta nyt tahtoo olla niukka. onneksi viimeksi kasvoi laastareilla passissa.

alexsandria miten ne nyt noin. minulla tippui viimeksi yksi rakkula toiselta puolen pois. ensin kasvoi nopeammin kuin muut ja sitten katosi. lopulta lääkäri päätteli että taisi olla se nollaultran rakkula, joka olikin ehkä kysta.

marianne hieno saalis. mahtavaa jos saatte pakkaseenkin jotain. itselle oli viimeksi positiivinen yllätys että saatiin pakkaseenkin kaksi alkiota, vaikka ei nekään kiinnittyneet.

risto niin sitä taas mennään, tsemppiä. täällä toinen viallinen., joka munii huonosti. lapsia annetaan niille jotka hoitavat tai hylkäävät ne, mutta ei meille jotka haluaisivat tosissaan niitä.

kebri onnea hyvisä kuulumista. pieni kasvaa kovasti. nauti olosta.

mariq tsepmmiä ja peukkuja että selviävät sulatuksesta ja pääset siirtoon. hyvä että tulokset oli kunnossa. teillä reilu pari kk yritystä pidenpään kuin täällä. niin se aika kuluu. joskus mietin että minkä iäkinen lapsi meillä jo voisi olla, huoh. vaikka meillä siis vajaa vuosi lapsettomuushoitoja (jos lasketaan ivfstä alkaviksi)

miranda, pahoittelut vielä ja jospa elämä toisi onnea eri tavalla. vaikea lohduttaa, mutta voimia tulevaisuuteen.

emma, tuo kuivatus toiveena minullakin. vaikka ei ole kuin oire-epäilyt, haluaisin että testattaisiin auttaako.

jadekivi, minulla oli ekassa kolmesta rakkulasta kaksi solua, toisessa viidestä neljässä. sillain ollut hyvä tulos ja hyvin ovat hedelmöittyneet, mutta jakautumisesta en tiedä, kun ei ole kolmesta siirretystä yksikään kiinnittynyt.

tulipahan romaani, tsemppiä kaikille hoitoihin. täällä odotellaan lääkärin vastausta ehdotuksiin ja kolmannen hoidon ajankohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
miranda, pahoittelut :hug: Voimia sinulle!

TanZZZku, upeaa!! :flower:Nyt vaan peukutetaan että pääset ylihuomenna siirtoon! Itsekin muuten vollotin koko tmp ajan, varmaan just lääkkeistä johtuen. Toisaalta oli aika tunnelataus päällä kans. Mulla oli 10 follia joista saatiin 8 solua, kaikki kypsiä. Yleensä kato ilmeisesti on 50-80%. Hyvä määrähän sulta saatiin :)

Talvitaika, itse ajattelin juurikin niin että mieluummin mun alkiot saa karsiutua maljalla kuin kohdussa. Okei, siinä ehkä menetetään joku joka ei kasvanut maljalla mutta olisi kasvanut kohdussa, mutta luulen että se on hyvin pieni prosentti. Ja ainakin ne jotka selviävät blastoiksi saakka maljalla ovat kunnon sitkeitä sissejä joista oikeasti on kiinnittymistoivoakin. Ja iso plussa omalla kohdalla oli että piinailuaika on puolet lyhyempi kun alkio on siirettäessä jo melkein viikon ikäinen :p

miles, kiitos kysymästä. Kävin tänään veritestissä ja hcG oli noussut kolmessa päivässä 137->827!! Eli ainakin tuon perusteella oon ihan tukevasti raskaana :D Mulla on varhaisultra pe 27.4, mutta siirrä vain mut nyt jo plussanneisiin. Oon kuitenkin juuri nyt raskaana vaikkei se kestäisikään, ja haluan nähdä nimeni listalla edes kerran :p LA on 20.12.2012.
 
Johkunen, mullekin sanottiin polil tänää et n. 70% on solu keskimäärin, mut meil oli siis n. 45%.

Ja vallan meinasin unohtaa kertoa ku nii jotenki täpinöissä tosiaan... Siitä mun kohdun tulkitsemisesta..
Punktion suoritti sama lekuri joka tästä tulkittavuudesta mainitsi, kun kysyin tästä, niin mun kohtu on ollut sen takia vaikeasti tulkittava koska siel oli sitä nestettä :D eli ei ole kyse ns. Epänormaaliudesta jota jo ehdin ajatella, pitääpä koputtaa puuta... ;)
Ja tosiaan, jos saadaan alkio niin siirtoon päästään!!!

Kiitos kaikille tsempeistä, ootte iha huippuja :)
 
TanZZZku: Meillä saatiin viimeksi 6 rakkulaa, joista 5:ssä oli solu ja 4 hedelmöittyi. Ja nämä kaikki(!!) jaksoivat blastoiksi, eli viidenteen päivään, saakka.
Yleensä tuossa pitkässä viljelyvaiheessa kuulemma käy iso kato ja se on sen 75%.
Siitä sit siirrettiin tuoresiirtona se yksi, joka muutti enkeliksi 1.4 viikoilla 12+1.
Loput pakastettiin niin, että yksi top-alkio yksinään ja toinen top-alkio ei-aivan-niin-hyvän kanssa.
Pakasteesta siis meillä seuraava siirto joko kesä- tai elokuussa, jos sinne asti päästään eli ei löydy mitään perinnöllistä syytä esikoisenkelin vammaisuudelle. Ja tietenkin, miten minä tästä nyt henkisesti toivun. Olen nyt neljättä viikkoa sairaslomalla.
Sattuu kovasti syvälle sydämeen nämä nt-ultrahehkuttelut :(
 
jadekivi juu, keskimäärin 70% mutta esim. meillä kun follien määrä oli niin suuri, niin katokin oli siitä syystä suurempi (42 -> 23). Meidän vieressä taisi olla myös pariskunta jolla solu löytyi melkein kaikista, eli kyllä teillä taisi myös olla hyvä sao viimeksi :) Toivottavasti löydätte sopivan lääkärin teille!

Talvitaika mulla oli jostain syystä nyt viime ultrassa endopesäke vasemmalla hieman pienentynyt ja sitä tuki vielä se, että tänään punktiossa vasemman ja oikean rakkuloiden määrä oli suht tasainen. Silti kummallista koska nyt kevään aikana endo-oireet ovat olleet kovat ja varsinkin sellanen äklö-olo yllättää tämän tästä! Jos meillä tämä hoito ei onnistu niin julkisen hoidot on sitten käyty ja siirrytään yksityiselle koska määrällisesti meille on tehty vasta 3 siirtoa, joten siinä välissä mieltin myös tuota procren lääkettä. Täytyy sitten kysellä lisää lääkäreiltä koska omatkin tiedot tuosta ovat kovin niukat.
Jostain syystä mä olen reagoinut lääkkeisiin aina hyvin: 1IVF punktioitiin 20 follia, 2IVF punktioitiin 25 follia (hyperin uhka) ja nyt 3IVF punktioitiin 42 follia vaikka lääke oli sama kuin viimeksi mutta määrä pienempi, kummaa!! Kysyinkin lääkäriltä voiko munasarjoissa olla kevättä ilmoissa vai onko se vaan sanonta, ei osannut siihen vastata faktaa. Käsittääkseni hyperi voi iskeä pienemmissäkin määrissä, eli sekin on kovin yksilöllistä. Toivottavasti saat vastaukset tuohon lääkkeeseen ja pääset halutessa sitä testaamaan :)

Tanzzzku sulla oli myös suurempi määrä folleja joten kato saattaa selittyä sillä, ainakin mulle lääkäri selitti sillä kadon. Toivotaan että nuo loput hedelmöittyvät hyvin ja hienoa että neste on kadonnut eli pääsette siirtoon =)

ON: Olo on vielä aika väsynyt lääkityksen takia, samoin janoinen! Taidan sitten suosiolla jäädä huomiseksi lepäämään kun oikeasti vannottivat levon tarpeellisuutta hyperin ehkäisemiseksi, samoin pitäisi kaivaa mittanauha esille ja alkaa mittamaan vatsaa ettei kovasti enää turpoa :D Mutta mulle on myös varattu siirtoaika keskiviikolle iltapäivälle, aamupäivällä ensin kontrolli ja verikokeet ja iltapäivällä saattaa olla siirto. Toivoisin kuitenkin että viljelisivät vähän pidemmälle koska meillä ongelma tuo alkioiden laatu ja viimeksi kun viljeltiin 3 päivää niin löydettiin se ns. paras alkio joka oli yrittänytkin kiinnittyä, eli peukut pystyssä että sellainen löytyy!!

Halle ja miles, ultra kuulumisia sitten huomenna odotellessa, samoin alexandrian punktio-kuulumiset =)

Hautomo vielä isot lohdunhalaukset sinne :( Toivon kovasti että pääset surusta ylitse, mutta pelko uudesta ja varsinkin tuosta nt:stä jää varmaan takaraivoon elämään kunnes sen ylitse on jossain vaiheessa päässyt!

Muoks. tuli nähtävästi romaani, sen siitä saa kun pääsee ihan tietokoneella kirjoittamaan kun tuo kännykän käyttäminen vielä tökkii ja sen näkee kyllä mun teksteistäkin :p
 
Viimeksi muokattu:
Hui, onpas täällä tapahtunut viikon aikana paljon!!

Teitähän on paljon punktiossa olleita/menossa olevia! Onnitteluja hienoista saaliista ja tsemppiä kaikille siirtoihin :)

Johkunen apua, miten selvisit 42 follin punktioinnista.. mulla ollut ekalla kerralla 8, tokalla 11!! Ja sekin oli jo kivuliasta.. Tsemppiä, toivottavasti ei iske hyperiä!!

Rödluvanille megaisot onnittelut plussasta, nyt vaan toivotaan kaikkea parasta :)

Hautomo voimia sinne, voin vain kuvitella kuinka kova tuska se menetys on! Toivottavasti kaikki muuttuu teilläkin iloksi taas pian :hug:

ON: täällä toivuttu viikon verran negasta, tilattu netistä digi-ovistestit (enää ikinä en pelkkien viiva-tulkintojen varassa testaa) ja perjantaina on UÄ PASsia varten. Jos kaikki menee hyvin, ovis osuu ens viikon alkupuolelle ja siirto siitä muutama pv eteenpäin.

Olen viimeisen viikon valanut itseeni uskoa ja toivoa enemmän kuin laki sallii.. kävin aika synkissä tunnelmissa tämän viidennen negan jälkeen. Kun mietin mitä tunteiden ylä- ja alamäkiä näihin hoitokuukausiin (viimeiset 7kk) on kuulunut, en voinut uskoa ettei vieläkään ollut meidän vuoro. Mutta teki terää googlailla onnistumistarinoita vanhoilta keskustelupalstoilta :)

Tsempit kaikille!!
 
sain viestin lääkäriltä että seuraava hoito menee syksylle (elo- tai syyskuu). ei ollut innokas pitkään kaavaan koska kuulemma ei ehkä saada senkään vertaan munasoluja. onko teillä muilla (endolaisilla) käytössä pitkä kaava? eikö sitä endon hoidossa kuitenkin käytetä? tietty ikä vaikuttaa jo myöskin munasarjojen laiskuutena. no on aikaa vielä miettiä asiaa. lääke voidaan kuulemma vaihtaa menopuriin. pitkää viljelyä tuskin saadaan tehtyä (kun oletuksen ettei alkioita tule montaa), mutta siitä haluan keskustella jos tulee edes muutama yli ensimmäisen siirron. jos edes sitten niille muille.

minulla voi päivittää listaan 3 ivf elo/syyskuu. jään kesätauolle ja palailen myöhemmin tänne. tsemppiä ja vaikka on inhottava kirjoitella yksin, toivon teille kaikille plussia niin että tämä pino on syksyllä plussien vuoksi hiljentynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä