Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
HalleB................. 5.ICSI ..................... huhtikuu
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ huhtikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ...........??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 ..................

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)
Miranda-81 .......... 3. IVF ................... 1 ................... 10.4.
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... 1 ..................... 18.4.
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut seline, nyt elät hetken "ilman hoitoja elämää" jospa se luomuplussa yllättäisi uudestaan :)

Pahoittelut Nuppuska :( Kovin on tuttu fiilis, elimistökin ois jo sitä mieltä että jee jospa sittenkin plussaat, niin sitten se nega jälleen kurvaa nurkan takaa :( ei ole reilua ei!!

Rödluvan
Onnea plussasta, ihanaa että jollain edes onnistaa :)

Tervetuloa uusille..

Lueskelen sitten tarkemmin kun palaan aktiivisemmin ketjuun mukaan..

Nyt olemme luovalla tauolla..

MILES
päivitätkö mulle että Almina 4 icsi touko-kesäkuu
hyi kuinka masentavaa ajatellakkaan, saa nähä miten sitä kestää jos seuraavastakaan hoidosta ei mitään yrityksia raskautua :/

No tällä hetkellä elellään normi arkea ilman hoitoja ja hyvää on tehny, vaikka ei se vauvakuume tällä odottelulla yhtään helpota... mutta raha se on joka myös ratkaisee...

Tsemppiä kaikille hirmu paljon!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kiitos tsempityksistä :)
Nyt on alkanu jännittää se huominen. Vatsan alueella on tuntemukset hieman hellittänyt, mikä tuntuu musta oudolta...??? Pitäiskö tässä huolestua...???? Selkä on kyl edelleen kipeä...
Noh, huomen sleviää sit enemmän!!!
Aamulla soittelin apteekkeja läpi ja kyselin pregnylin perään. Ne on monista paikoista loppu!!! Onnex löysin yhestä apteekista!! Äkkiä varasin et kans saan sitä!!
 
Onnea Mequ hienosta saaliista!

leppis peukut on pystyssä puolestanne d:)b

Pahoittelut pettyneille:hug: ja onnittelut Rödluvanille:flower:

on: Alotin eilen pistelyt ja jo huomenna ultrataan uudestaan, että nähdään mikä on vaste.. Viikolla 17 punktio
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Seline isot pahoittelut sinne :'(

Mequlle tsemppiä huomiseen siirtoon :wave:

Alminalle pitkää pinnaa odotteluun, kyllä kohta on jo kesä ja teidän vuoro :)

Tanzzzku eiköhän sulla kaikki ole hyvin kun ottivat sen verikokeenkin ja tuntemuksia kuitenkin on ollut! Älä turhaa huolehdi, palataan sitten huomenna miltä näyttää puolin ja toisin :)

Halle kiva kun pääset "näin pian" pistelemään :)

ON: sain lääkäriltä vielä soiton hetki sitten ja tuli pistoskielto päälle kunnes huomenna ensin ultrataan ja otetaan uusi verikoe. Oli katsonut uudestaan labra-arvoja jotka siis tälläkin kertaa liian korkealla ja soitti kyselläkseen vointia. Aika tuskaa tämä alkaa olemaan, koko ajan sattuu mahaan tai selkään ja väsymys on aika kova, hieman kippurassa tätäkin koitan kirjoitella ;) Mutta onneksi parannusta on luvassa josko maanantaina pääsisi sitten jo punktioon! En jaksa siihen hyperiin uskoa kun ei tullut viimeksikään mutta toki lipitän vettä minkä kerkeän, ravaan vessassa ja koitan välillä huiliakin.
 
Rödluvan Onnea plussasta!!!!!!!!!!!!!!!

Kuinka monella on ollut zumenon käytössä PAS:ssa? Onko tullut oireita? Mulla on nyt ollut 3 päivää pääkipeä suht ilkeesti :( Onneks maanataina on ultra niin voi samalla kysästä onko tää pääkipu ihan normaalia..tosi inhan tuntuista :/

Mulle saisi päivittää listalle tiinuli81..... 1 IVF / 1 PAS
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
johkunen kyselit joskus aikasemmin mun nollaultrasta.. ei mulla ollut se ku ekassa hoidossa eli näissä kahdessa jälkimmäisessä sitä ei ole ja tänään alko pistelyt.. HUI!

ON hoito alko tänään, eka erä hormonia pistetty ja tästä se lähtee... fiilikset on hyvät, mutta myös pelottaa ja jännittää että miten tässä hoidossa käy...
menkat alko aiemmin kun oletin mutta pääseepä alottaan hoidon aiemmin. lentolippu suomeen tilattu maanantaille ja sit ti eka tsekkausultra. mietin et punktio olis pe 20.4. mut lääkäri meinas et todennäköisemmin se on ma 23.4. mutta tiistain ultran jälkeen kait tietää sit vähän enempi.

olen ollut nyt vähän laiska kommentoimaan tänne mitään, olen pikaseen kyllä käynyt lukemassa muiden kommentteja mutta nyt rupeen perehtyyn paremmin missä vaiheessa kukanenkin on..

päivitän myös listan kohdilleen, se on jääny vähän jälkeen...
 
Pioni70 vieläkö olet ketjussa mukana... en muista miten sulle kävi, tuliko nega vai plussa?

moto76, kukkanen81, almina pahoittelut negasta

peppi1981 onnea plussasta! huikeeta!:heart: laitan sut sit vasta plussanneisiin kun olet sen ekan ultran käyny

hautomo76 suuren suuret pahoittelut. on varmaan ollut rankkaa, ei pysty edes kuvittelemaan miten sitä itse jaksais tossa tilanteessa... pahinta just tollanen kun just olis kriittiset 12 viikkoa takana ja vois ehkä jo vähän huokasta, mutta sit käykin näin.... paljon onnea ja voimia seuraavaan hoitoon.

emma81 tervetuloa!
 
johkunen, joo eihän täs auta ressailla.. :/ ja pian saan sit tietää.. Tulen kertoilee sitte.

Seline :hug: Olen niin pahoillani. Voimia ja uskoa tulevaan :hug:

Mequlle tsempit siirtoon!!

HalleB Toivottavasti olis hyvä vaste!!

Almina, Tsempit odotteluun!!
 
No nii, nyt on lekurista tultu!!!
Isoja rakkuloita oli yhteensä 14kpl!! Oikealla puolella 8kpl ja vasemmalla 6kpl. Lisäx kuulemma viel jonkun verran pienempiäki. Punktio on sitte maanantaina...
Jos jotai hyvää, nii myös pahaa...
Eli, ei ole ollenkaan varmaa että päästäänkö siirtoon. Mulla on aina välillä Kesken kiertoa noita välivuotoja ja eilen on hieman tiputellu. Eli mun paskakohdussa on nestettä, et alkiota ei kannata siirtää sinne hukkumaan :'(
Ja paskinta et ne on välillä ollu kokonaan poisa noi vuodot, ja nyt viimeset kolme kiertoo niit on tietty helvetti ollu. :(
Jos ei päästä ens viikolla, ni sit on välikierto, ja kesäkuussa mahdollisesti pas, jos kaikki menee hyvin.
Alko hieman ressaa toi homma!!! Tietty mun tuuril me mihkää päästä... :ashamed:
 
Heippa, täälläkin tsekkiultrasta kotiuduttu.

Ihan paska tulos (taas). Tiistaina tehdyssä ultrassa rakkuloita oli vielä 4+5, eli ihan siedettävästi molemmin puolin. Tänään toiselta puolelta oli puolet tippuneet pois, ja toisellakin puolella vain 2 rakkulaa on kasvanut käyrien mukaisesti. Eli eli ihan järjettömän hyvällä tuurilla voidaan saada 1+4 rakkulaa punktiossa talteen, niiistäkään ei varmaan kaikki ole kypsiä.. Voi vittu! Mä niin uskoin, että uusi lääke ja isompi annostus olisi parantanut tilannetta, mutta tulokset ei ole yhtään sen parempia kuin ennenkään.. Olis pitäny vaan uskoa taas kroppaansa, ja vaatia kovemmin, että pidetään hormoniannos isompana (laskettiin 225:stä 150:iin eka ultran jälkeen), kun mitään turvotuksia tai muitakaan oireita ei ole ollut. No, pitää jaksaa uskoa, että eihä onnistumiseen tarvita kuin 1 hedelmöittynyt solu, mutta kyllä tää vähän taas latistaa tunnelmaa. Nyt vielä pari päivää piikkittelyjä ja sitten pregnyl kehiin ja odottelemaan tiistain punktiota.

TanZZZku, hieno tulos ultrassa, tsemppiä punktioon! ja Mequ, ihan loistava hedelmöittyneiden määrä! Ja kaikille muillekin tsemityksiä pisteilyihin ja punktioon ja piinailuun!

Nyt vähän kiirus, pitää ehtiä vielä tehdä pari juttua! Kirjoitan lisää myöhemmin

alexsandria
 
miles niinhän sulla olikin että tulet ensin koto-suomeen takaisin! Eli kiva kun saadaan sutkin piinailemaan =) Saako kysellä millä lääkkeillä olet nyt liikkeellä?

Tanzzzku no voi rähkä! Hyvältähän nuo follit kuulostaa mutta tosi tylsää kun vuoto tuli tähän välii :( Täytyy pitää kuitenkin peukut pystyssä että pääsisitte siirtoon, että tuo neste vähenisi viikonlopun aikana. Saitko ohjeita mitä voisi tehdä?

alexsandria voi itku!! Jos vaan voisin niin luovuttaisin omia folleja sinnepäin! Mutta toivotaan kovasti että kaikki nykyiset olisi mukana ja vielä muuttuisivat hyviksi alkioiksi =)

Jos muutaman sanan sitten omasta ultrasta...
Niinhän siinä kävi mitä pelkäsin myös, folleja on liikaa ja sain hyperin varalta ohjeet kotiin. Olo on kyllä ihan siedettävä eikä nestettä ole tähän mennessä kertynyt, mutta arvot ovat mulla niin koholla että mahdollinen siirto katsotaan vasta punktion jälkeen. Joka tapauksessa maanantaina punktio ja sitä ennen uusi verikoe. Tänään vasemmalta (mun hunompi endo-puoli) löytyi 16kpl folleja ja oikealta hieman enemmän, eli kokonaismäärä on se 30-35kpl. Moni voisi hihkua onnesta mutta mä pelkään että määrä pilaa laatua ja täytyy vaan toivoa että päästään siirtoon saakka, tällä hetkellä ei uskalla edes toivoa pakkaseen tavaraa kun ei ennenkään olla saatu. No näillä mennään mitä on ja viikonloppuna pitää siis vetää ohjeiden mukaan lonkkaa =)
 
Johkunen, voisin kyllä muutaman sun folleista ottaa lainaan :) Aikamoinen saalis! Toivotaan, että hyperi ei pilaa teidän siirtoa!!

Meitä onkin ensi viikolla tosi monta punktiossa ja siirrossa. Sit meitä onkin (toivottavasti) aika monta piinailukerhossa viikon kuluttua :)

Nyt viikonlopun viettoon, luvassa teatteria ja kevätsiivousta..

alexis
 
karpalo, tiinuli81,napsuneiti, risto79 tervetuloa!

nuppuska pahoittelut negasta

risto79, onko sulla siis seuraava hoito 4IVF1.pas??

talvitaika, pahoittelut negasta olikos teillä pakkasessa alkioita eli onko pas seuraavaks vai uusi hoito kokonaan??

seline, voi miten surullisia uutisia!:'( voimia paljon ja iso hali! haluatko vielä pysyä listalla eli laitanko sut hoitolaisiin?? mulla keskenmeno tapahtu ihan samalla kaavalla, eri päivinä vaan alko vuodot kun sulla. ja koska olin hätänen sen ultran suhteen ja menin sinne jo6+6 niin ehdittiin nähdä myös pikkusen sydämen syke... sit 7+0 keskenmeno.... tsemppiä kovasti luomuiluun! :)

mequ hieno saalis!!

miranda-81, multa on menny varmaan ohi sun kirjotus... tuliko plussa vai nega??

rödluvan onnittelut plussasta! <3 negoja on nyt tullu niin paljon että nyt olis todella kunnon plussa aallon vuoro!

leppäkerttu tsemppiä piinailuun, kyllä se nyt on teidän vuoro jo!!

HalleB suht samoissa mennään, laskin että meillä todennäköisimmin punktio myös viikolla 17 luulen että ma 23.4. onko sulla tarkempaa tietoa sun puktio päivästä vielä? mullakin päivä kyllä varmistuu vasta ensi viikolla

almina, koita nyt nauttia tästä hoidottomuusjaksosta vaikkei se helppoa ole kun haluaa asiassa eteenpäin.. tsemppiä odotteluun

tanZZZku voi ei mikä tilanne, jospa kaikki menis kuitenkin hyvin ja pääsisitte nyt siirtoon ettei tarvis kesäkuulle odotella.. voiko neste tulla kohdusta ulos/pystyykö sille tekemään mitään? hyvä munissaalis sulle tulossa anyways!

alexsandria jospa et ton enempää munasoluja tarvitsekaan ja toivotaan että ne on sit huippu yksilöitä.. :)

johkunen mulla on puregon , ollu kaikissa hoidoissa kun vaste on ollu ihan riittävä. kp 7 rinnalle sitten jarru orgalutran. ja kp 8 eka ultra ja katotaan miten on lähteny munikset kasvaan...
tsemppiä ma punktioon! perästä tullaan.. :) ja toivottavasti et saa hyperiä

ON mulla on vähän stressi tosta mun limakalvosta... aina ollut hyvä, en muista monta milliä mut ei siis ongelmaa... huoli on nyt tullu keskenmenon jälkeen kun ainakin nää kaks viimestä menkkavuotoo on tullut paljon vähempi vuotoo kun normisti ... ekat kp1-2 normivuoto, sit kp 3 vähän vuotoa ja kp 4 enää tiputtelua, normaalistikin vuoto on ennen kestänyt ton 4 päivää mutta vuodon määrä on nyt paljon pienempi. mut pelottaa jos keskenmenon tai siitä seuranneiden kohdun tyhjennysten johdosta onkin tullut lisää ongelmia tähän raskautumiseen ... KÄÄK!! tuntuu et välillä miettii liikaa asioita ja varsinkin sitä et mitkä kaikki asiat mahdollisesti vois mennä pieleen... pitäs yrittää ajatella positiivisesti, mut karvaiden pettymysten jälkeen vähän vaikeeta..
 
Viimeksi muokattu:
miles mä mietin kanssa kovasti näitä kuukautisia reilu kuukausi sitten, mulla kesti kunnon vuoto vain päivän ja kun ilmoittauduin hoitoon niin hoitaja pyysi tekemään testin. Negahan se oli mutta sumujen aloituksen yhteydessä ultrattiin ylimääräisesti eikä mitään kummallista ainakaan näkynyt. Sama toistui ennen pistoksia eli menkat oli pienet ja kunnon vuotoa vain päivän, tosin kun sumuttelee niin sekin saattaa vaikuttaa. Joka tapauksessa mulla on myös aina ollut limakalvo huvä eikä eilen sanottu mitään muutakaan, valkovuoto on tällä hetkellä aika runsas. Toivottavasti sulla ei myöskään vaikuta tuohon limakalvoon, kerro sitten jos sanovat jotain muuta kun itseäkin hieman häiritsee nämä hyvin pienet kuukautiset!
 
johkunen: aika jännä, ku sulla on endo ja silti reagoit noin hyvin.. Toivottavasti tilasi ei siitä pahene, vaan pääsisitte ensviikolla siirtoon!:)

TanZZZku: hieno määrä sulla kasvamassa! :) Tsemppiä punktioon! Tosi harmillista tollanen vuoto :(

Alexsandria: pitää nyt vaan luottaa, että laatu on priimaa! :) Tsemppiä tiistaille:)

miles: huippua, että säkin pääsit pistelemään! Kävin eilen ultrassa ja lääkäri väläytteli, että punktio saattaa olla jo perjantaina..oli follit lähteny niin terhakkaasti kasvamaan, ku ei ollu jarruja alla!
Tosta limakalvo asiasta sano nyt tää yksityisen lääkäri, että se Orgalutran heikentää sitä limakalvoa ja siksi voitaisiin "vanhanaikaisesti" pistellä Pregnyliä siirron jälkeen limakalvoa tukemaan..

on: Juu tän "hiipuvat" munasarjat oli innostunu ja siel oli noin kymmenen tasakokosta follia kasvamassa!! :) Maanantaina taas ultrataan ja alotetaan jarrupistokset..luultavasti jo perjantaina punktio...maanantaina tietää enemmän ja tarkemmin :)
Nyt, ku ei oo ollu sumuja alla, ni on ollu kipuja paaaaalljon enemmän. Jännittää miten jaksan olla töissä, ku siellä pitää olla kokoajan nostelemassa..
Vieläkään ei oo oikee muodostunu fiiliksiä siitä miten tää hoito tulee menemään..päivä kerrallaan mennään..
 
johkunen ja Miles:
En voi tehdä tuolle tyhjennysasialle mitään muuta, kuin toivoa et se kohtu älyäis tyhjentyä :(
Paljon muutaki asiaa olis mut meijän netti ei oikei toimi nii kuhan pääsen paremman netin ääreen niin palaan.. Aika nihkee fiilis kuiteki tääl on.... :(
 
miles, tsemppiä pistoksiin! Toivotaan hyvää vastetta!

HalleB, wow, hieno määrä! Lykkyä tykö punktioon! :flower:

TanZZZku, onnea hyvästä follimäärästä mutta pahoittelut vuodosta, toivotaan että pian lakkaa!

Alexsandria, voi rähmä :( Yhdenhän se toisaalta vain vaatii (ok, tiedän että toi on niin klisee, mutta myös totta) joten toivotaan toivotaan!
 
halle sullahan aivan loistava tulos ja varsinkin jos kaikki tasakokoisia =) sehän oli nyt lyhyt kaava, tehtiinkö muuten muita muutoksia kuin jarru poissa? Ei ihan meinaa muistaa! Mutta joo, kyllä mä myös ihmettelen näiden follien kasvua, varsinkin kun mun kohdalla puhutaan aktiivisesta endosta, mutta täytyy toivoa että tästä satsista löytyisi edes yksi hyvin jakautuva, meillä kun se ongelma on siinä...
 
jeeeee,se on nyt kp1.miles seuraavaksi on 4ivfn 1pas.lykkyä tykö omaan pistelyysi,kaikki menee varmasti n appiin.marianne onnea siirtoon.halle mahtava tulos,onnea myös sinulle.tanzzzkun kohdulle nopeaa tyhjenemistä ja alexandralle stemii tiistaille.oon niin happy tästä vuodosta,pääsee taas peliin mukaan.terkuin risto
 
Halle hieno saalis tulossa!! :)

alexandria, komppaan rödluvania!! Tsemppiä kovasti :)

Hienoa risto että homma etenee!!!

Tsemppiä maanantaille marianne!!! :)

Miles, mullakin hieman ressiä meinaa aiheuttaa tuo kohtu... Pe kuulemma limakalvo oli hyvän paksunen, mut lekuri sano et mun kohtu on hieman vaikeasti tulkittava.. Siis WHAT!!!! Ei selitelly sen kummemmin, sano vaan et hankalasti tulkittava. Eli kyl siel jotai feeluu on :ashamed:
Mun mielestä, tää sama lekuri, sillon ku hoito alkoi ja hän ultras, niin mun mielest sano sillon samalla lailla, et mun kohtu on vaikeasti tulkittava.. Mut sillon tais olla kyse limakalvosta, joka oli toisesta kohti katottuna 4,5mm ja toisesta kohti 7,5mm... mut sillonki oli limis muka hyvä?!?!
Nyt pe sano vaan et limis on hyvän paksunen mut ei muuta. Sit ite jotenki aloin panikoimaan ni en älynny osanny tentata et mikä siel on???? :ashamed: Mix ne ei voi sanoa nii et normi-immeinenki tajuu!!!! :kieh:

Huomen ennen punktioo koitan tenttaa. Mua häiritsee aivan suunnattomasti!!!
Onkos muuten muilla vastaavasta kokemusta?????
 
Avaudutaan ny kunnol ku alotettiin..
Mua on alkanu ressaa taas noi seuraavat vaiheet tos hoidos. Eli hedelmöittyyx noita ja pääseex siihe siirtoon ke. Kohdun pitäis älytä vuotaa tyhjiin että se siirto voidaan tehdä.- Ja mä en voi vaikuttaa siihen mitenkää.
Jos ei päästä, ni kesäkuussa vasta mahd. eka siirto, jos alkioita saadaan pakkaseen ja jos ne kestää sulatuksen. :ashamed: Huoh..
Pitkästä aikaa aika kovaa tunteiden vuoristorataa.... En muistanukaa miten ahdistavia tunteita tää lapsettomuus herättää. Ku ei näit oo "tarvinnu" miettii siihen pariin vuoteen..
Ei auta.. Pitää vaan odottaa eka huomiseen ja sit ke. :ashamed: :kieh:
 

Yhteistyössä