Hoidot jatkuu 2012

Ultrassa käyty.."vain" 3-4 munista tulossa...höh...joskus kaikki tuntuu niin turhalta...mutta kai se voi onnistua noin vähällä määrällä myös...mut silti pelottaa jos kaikki onkin ollut turhaa. Pe olis punktio....jännittää:(
 
Karpalo ja Tiinuli tervetuloa!! :wave:
Ja kiitokset vastauksista alexandria, karpalo ja johkunen!!!

Johkunen, mulla oli tänään aamulla se verikoe tsekkaus, ja iltapäiväl oli tarkotus tulla soitto et paljon pistelen jatkos. Kyllähän ne soittivat joo.. olivat kuulemma sössineet :( Eli tänään ku olis se hormoni pitäny tsekkaa, ni mult oli katsottu vain hemoglobiini.. Eli joudun huomenaamulla menee uudelleen siihen verikokeeseen.. :kieh:
Mulla on lääkkeinä synarela+puregon+pregnyl+lutinus. Puregonia olen nyt pistellyt 200IU päivässä.
Ja nyt näyttäs siltä et toi pissavaiva olis poistunu, mut muut ovat edelleen tallella, ja selkäkipu tosiaan niistä pahin.
Mulla on ehkä noista oireista kaikkeista vähiten ollu just noita nippailuja, välillä on vihlassu vaan. Sellanen paine ja tasanen jomotus ja turvotus vaan tuol vatsal..
Selkäkipu on kovin, ei oikei meinaa pystyy kävellä suorassa, mut ei oikei voi kumartuu eteenkään päin, saati taaksepäin.. :confused: Näytän varmaan siltä et olis koko ajan paskat housussa :LOL: Ja seki on jännä ku toi selkäkipu alko eilen, aika yhtäkkii ku siivottii.. olenkohan jotenki itteeni siinä sit vääntäny vahingos...??? Tiedä häntä..
Perjantaina olis seuraava aika lääkärille jossa ultrataan, päätetään punktio päivä ja kerrotaan pregnylin pistämisajankohta. Punktio olis joko ens ma tai ti. Toivottavasti jo ma, mul on aika tuskaset oltavat...
Toivottavasti olis hyvä määrä oikein kypsiä ja kauniita ja ihania solun omaavia rakkuloita ja ja ja... ;)

Oon muuten nähny unii tästä hoidosta. Viime yönä, mun vatsanahka vedettiin auki kun kirjan sivu, ja tsekattiin niitä folleja. siellä niitä oli ryppäänä. Sit se läski vaa vedettii kiinni ja that´s it. Aika hullua. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Tanzzku mulla ainakin oli viime kuussa ihan järkyt kivut pistelypäivästä 3 alkaen, johtuu kuulemma endosta. Mulla ainakin ovat munasarjat liimautuneet kohtuun kiinni ja sitten kun follit kasvavat niin kiinnikkeet ne siellä jylläävät. Itse ainakin söin grammasta panadolia, kun muuten en olisi voinut olla. No onnekis kasvattelu ei kestä montaa päivää, niin tsemppiä sulle !
Marianne lääkärini sanoo aina, että ei se määrä vaan laatu ja kuulemma ihan oikeasti on näissä asioissa. Mutta jokainen meistä aina toivoo hyvää "saalista". Tsemppiä punktioon.-
Pidän välikiertoa, enkä enää muista teidän kaikkien vaiheita, mutta tasapuolisesti teille kaikille jaksamista :)
 
marianne, nimenomaan niin kuin moto76 sanoi, ei se määrä vaan se laatu! Sisarellani kävi niin että saatiin punktiossa vain 3 munista, jotka kaikki kuitenkin hedelmöittyivät ja kehittyivät alkioiksi. Tuoresiirrosta vauva kotiin, ekasta PASsista vauva kotiin, ja vielä on yksi pakkasessa! Että on se mahdollista :D
 
Nyt en sori jaksanut lukea uusia viestejä.. on sen verran paska fiilis, sillä täällä tuli verikokeesta nega.. jälleen kerran.. :'(

Pääs kunnon itkukohtaus, kun soittivat tuloksista.. Koko loppupiinailujen ajan oli sellanen olo, ettei ole natsannut, mutta eiköhän kroppa sekota päätä jättämällä kaikki menkkakivut veks, joka tietty nostatti toivoa ihan viimepäiviks.. ja vielä ei pisaraakaan vuotoa, vaikka luget jätetty jo sunnuntaina pois.. eikä mitään menkkakipuja - ja mulla on niitä aina pari pv ennen menkkoja!! Muttei tässä auta itku markkinoilla, hcg oli alle 1, joten ei ole edes yritystä kiinnittyä :(

Se olis sit seuraavaa PASsia kohti.. taas.. kunhan se vuoto sieltä tulee... Miles mulle voi päivittää 2.icsi 2.pas huhtikuulle!

Mä mietin tänään, että 1.icsi passeineen, kun ei tuottanut tulosta, ajattelin, että noh toka sitten.. nyt on tokassa tehty tuore ja yks pas, eikä vieläkään.. tiedän ettei se vielä lääketieteellisesti oo monta, mutta itellä alkaa usko tähän hommaan loppumaan.. miks jollain muulla alkiolla onnistuisi, jos nämä 5 eivät ole.. kuinka monta siirtoa tehdään ennen kuin ajatellaan, ettei enää kannata.. Mua niin pelottaa, ettei ikinä saada omaa lasta :'(
 
Nuppuska :hug: Kannustukseksi pitää sanoa, että kaverilla tärppäsi 17 alkion siirrosta , oli kyl aika sissi kun jaksoi noin monta niitä rämpiä läpi. Mulla taasen tärppäs 6 alkion siirrosta , että suunta vain eteen päin jospa se olisi se seuraava sitten!

RödluvanEn mä oletakkaan , että kaikki täällä muistaisi kenellä eka ja kenellä toka kierros menoossa.
Mulla itelle on sellanen lahopää et hyvä kun muistan oman nimimerkkini millä tänne kirjaudun :D
Mutta niinhän se on , että tuo toisenkin lapsen kaipuu on tosiaan kova, kun on kerran päässyt sitä vauva arkea kokemaan ja tuijottamaan vauvaa kun se nukkuu ja ajatellut et tuo on mun lapsi :heart: Sen vaan haluisi kokea uudelleen ......

Leppis ja vasta pp 5 joko saa testata ?? :D
 
Nuppuska, voi ei! :hug: Tosi kurjaa :'( Ja vielä kun on ensin ehtinyt toivoa jos ei niitä kipujakaan tullut. Jokainen nega saa aina ajattelemaan ettei se ikinä onnistu, mutta onhan niitä vauvoja tullut yli kymmenenkin siirron jälkeen, on se ihan mahdollista vielä. Jaksamista!
 
Kiitos Leppäkerttu ja Rödluvan kannustuksesta :hug:

Kyllä mä oikeasti uskon, että me se oma lapsi vielä saadaan.. Eihän näissä hoidoissa kannattaisi ravata, jos siihen ei uskoisi.. Tänään vaan iski jotenkin tosi kovasti tää nega, pari viimeistä negaa tuntui että meni "vanhasta tottumuksesta", mutta tänään ei. Säikäytti vain ja pisti hetkeksi miettimään pahinta mahdollista!

Kyllä me vielä joskus onnistutaan. Ja niinkuin rakas aviomieheni rauhalliseen ja tyyneen tapaansa sanoi: ei ollut vielä meidän vuoronumero, kyllä se tulee vielä. Se mies kyllä pitää mut pystyssä, vaikkei tunteistaan paljoa pukahda, mutta kuuntelee mua ja sanoo aina jotain tosi lohduttavaa :heart:

Aina välillä tämä täytyy myös teille sanoa: Kiitos tytöt että olette täällä, te olette aivan uskomaton tuki! Öitä mussukat :heart:
 
Tänään pp7, dpo 13. Orastavat menkkakivut pysyivät poissa aamullakin, joten täydellisestä oireettomuudesta ja varhaisesta ajankohdasta huolimatta päätin testata, ja Clearbluen herkkään testiin ilmestyi selkeä PLUSSA++++++!!! Olihan se haaleampi kuin testiviiva, mutta selvästi plussa kuitenkin. Huomenna olis siis laskettu kuukautisten alkamispäivä. Apua!! Rupesin itkemään hysteerisesti ja herätin miehen katsomaan testiä. Ei kyllä uskalleta vielä toivoa mitään, sehän voi muuttua negaksi parin päivän päästä. Aion testata uudestaan ylihuomenna ja sunnuntaina, ja jos se on silloin yhä positiivinen niin uskallan uskoa. JEE!!! =):D Plussatuulia kaikille puhaltelen :whistle:+++++++++
 
Marianne älä vielä tosiaan luovu toivosta! Kyllä se laatu on parempi mittari kuin määrä. Itse saan paljon folleja mutta tähän mennessä niistä vain yksi on selviytynyt siirtoon, joten siksi toivoisinkin pienempää follimäärää jos se vaikka toisi parempia alkioita :)

TanZZZku kävipäs sulla tylsästi tuon verikokeen kanssa! No hyvä että ottavat tänään sitten uuden, kyllähän nuo oireet viittaisivat siihen että folleja olisi tulossa enemmän. Mulla myös olotila "huononee" koko ajan, nyt jo ylävatsa niin turvoksissa että nuo kylkiluut ovat kadonneet jonkin pehmeän massan joukkoon :) Samoin selkä meinaa olla kovasti kipeä, edes lepo ei siihen auta, mutta onneksi tässä olisi enää muutama päivä kasvatteluaikaa!
Niin ja kun Moto mainitsi tuon endon ja kiinnikkeet, niin ne varmasti lisäävät kipua myös täälläkin :wave:

Nuppuskalle kovasti voimia ja jossain vaiheessa uutta tsemppiä jatkoon :(

Rödluvan =) Toivottavasti kohta uskaltaa onnitella kovasti!!
 
Rödluvan, ihan mahtavaa! :D Nyt kunnon työkalupakki vauvaliimoineen ja muine tarvikkeineen mukaan, että kaveri pysyy kyydissä seuraavat 9 kk! Jee!

Eikö sullekin tullut huurunenulainen kyytiin ja nimenomaan blasto? Oliko sulla omaan kiertoon vai lääkkeelliseen? Mahtavaa kuulla taas onnistumistarinoitakin, josko saataisiin taas kunnon plussa-aaltoa liikkeelle. Koskaan kun ei voi tietää, milloin se oma vuoro tulee.

nuppuska, kovasti jaksuja sinne harmituksen keskelle! :hug: Ja tosissaan, kaikilla on se oma hetkensä, milloin ihme tapahtuu, olisi vaan niin huojentavaa tietää se jo etukäteen. Piinailu, odottaminen ja EPÄVARMUUS...se tässä on kaikista kuluttavinta. Jos joku sanoisi/lupaisi, että vaikka "kolmen vuoden päästä teillä on vauva", niin odottaminen olisi ihan erilaista. Toivottavasti kuitenkin tärppää pian, meillä kaikilla.
 
Moikka,

Saanko liittyä joukkoon?

Meillä alkaa pitkän kaavan ivf- tähän kiertoon. Nyt menossa vasta kp5, joten tovi menee ennenkun mitään tapahtuu kylläkään.

Meillä on takana selittämätön lapsettomuus. Esikoista tehtiin 3v ja ekan ivf;n tuoresiirrolla saatiin elämän eka plussa. Ja ihana pieni poika saatiin (rv37+1) syliin, huhtikuussa 2010. Saatiin ivf;ssä kolme alkiota joista paras siirrettiin ja on nyt siis reipas 2v, ja kaksi huonompaa jäi pakkaseen. Ne sulatettiin syksyllä ja toinen siirrettiin. Ei plussaa, eikä toinen enää selvinnyt pakkaseen. Luomuyritystä on nyt kaiken kaikkiaan esikoisen jälkeen ollut taas jo 1.5v, eikä yhden ainutta plussaa.

Nyt siis alkaa toinen ivf kierros. Mut kieltämättä mielessä pyörii ajatus että voiko käydä niin hyvä tuuri että onnistuttaisiin tässäkin. Jääpi nähtäväksi. Punktio meillä on tod. näk viikolla 21. Eli pitkä on matka vielä tuonne.
 
Nuppuska :hug: Noi negat on niiiiiiiiin perseestä!!! Vaik itselle tehty vain se yx inssi ja ylipäätään vasta clomeista tähän mennes kokemusta ja näistäkin aikaa se pari vuotta mut silti!! Muistan sen surun ja masennuksen ja toivon, koko tunteiden kirjon!! Nyt ne on olleet taka-alalla hetken aikaa, mut luulen, et kun me päästään tosi toimiin tässä piakkoin, niin taas tulee olemaan kovaa tunteiden vuoristorataa!! Voimia ja tsemppiä kovasti sinne!!! :hug:

Moto ja johkunen, mulla oli viimex eri lekuri, ja kysyin uudelleen siitä endosta, ja hän meinas et kohtulihakses olis sen sorttista kasvua (taisin muuten aiemminki mainita täällä..??? :whistle:), mut munasarjat ja ilmeisesti muut paikat "siistit", ku ei niistä mitää maininnu. En oo viel ottanu panadolia, mut jos nää tästä yltyy ni pakko kai se on. . Eilisenki vaa köllöttelin soffal, on aika invalidinen olo... :ashamed: Joo, onnex ei kestä kauaa tosiaan kasvattelut. Ja muistaakseni mul alko tuntuu kipuilua pistelypäivä 6., en nyt oo iha varma.. Pitäs vissii kirjailla ylös, tulevaisuutta varten, jos joutuu uutee hoitoon, ni tietäs mitä ootella... huoh..
Ja alko nyt jänskää et ku meinasit et olis paljon follei tulos.. Pe sen näkee sit.. ;) Jotenki peruspessimistinä itellä on vaan sellane olo et ei sielt mitää hyvää oo tulos... :ashamed: Äääh, pitä koittaa lopettaa tää pohtiminen!!! Tänäänhän se soitto tulee et millasel annoksel jatketaa!!!

Rödluvan, Mahtavaaaa!!! :) :flower: Toivottavasti tästä alkas kunnon plussa-aalto!!! Toivottavasti pieni jaksaa kyydissä loppuun asti :heart:
 
tervehdys.minäkin täältä joukkoon liian suureen pyrkisin.1 pas tyttö on koton 3ivfn tokavikasta hoidosta 2010.tammikuussa aloitettiin 4 ivf jossa tuoresiirrosta + mutta kesken 6+2.nyt odottelen välivuotoa ja suunta kohti passia.pakkasessa on 6 alkiota.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 ..................
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4.
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 6.4.
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas .......... 1 ................... 10.4.
Miranda-81 .......... 3. IVF ................... 1 ................... 10.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Seline ............... Luomu( 2.IVF) .. maaliskuu ......... 23.11.2012
 
Rödluvan onnea hirmuisesti ja kovasti vauvaliimaa. Ihanaa että taas jollakin onnisti.

napsuneiti tervetuloa mukaan.

marianne laatu korvaa määrän, niin minäkin yritän ajatella.

ottakaa minutkin pois listalta, negaa se oli koko ajan, vaikka kuinka muuta olisi toivonut. seuraavasta hoidosta ei vielä tietoa. mutta ajattelin toivoa pitkää kaavaa. onko jollakin kokemusta procren depot piikistä? toivon tuota siksi kun pitäisi auttaa kai endon kuivattamisessa. nyt saa… kipeä kuukautisten aikaan ja pitäisi saada helpotusta tuohonkin, jotta kykenisi olemaan töissä.

pitäskö tehdä taustailijat lista ja muuttaa nuo kaikki joilla ajankohta on jo mennyt sinne?
 
Talvitaika kiinnostaisi myös tuo lääke! Käytetäänkö siis välikierron aikana vai hoitojen yhteydessä? Mulla synarela pitää aina endo-oireet poissa, mutta välikiertojen aikana saattaa tulla niin kipeitä kramppeja ettei töihin myöskään heti pääse ja saattaa tosiaan krampata pitkin päivää kerrallaan :(

Voisin kompata myös tuota ideaa taustailija-listasta, niin tietäisi paremmin keitä täällä kirjoittelee ja mitä kenelläkin menossa :)

Tanzzzku hyvä kun arvot kohdillaan, ei tarvitse sitten hyperiä pelätä!

Miles joko piikitykset ovat alkaneet? :)
 
Kiitos onnitteluista =) Ei tätä vielä kyllä todeksi usko, voi hyvin olla vielä kemiallinen kun huomenna vasta pitäis menkatkin alkaa. Ihan hullu olo :D

Karpalo, mulla oli ensimmäinen pakastealkionsiirto, ja kyytiin tuli 5 vrk ikäinen hyvänlaatuinen blasto. Blastot ilmeisesti on hiukan hanakampia ottamaan kiinni kuin 2-3 vrk ikäiset alkiot, koska kun blastoksi asti viljellään niin ne jotka kuolevat 2-4 vrk iässä karsiutuvat jo maljalla eivätkä kohdussa.
 
Voi kuinka ihanaa Rödluvan. Mahtavaa että tässä näitä plussia alkaa tuleen. Toivottavasti saadaan lisää plussia vaan.
Voi Nuppuska. Olen niiiin pahoillani. Tämä on niin raskasta, eikä näköjään lomamatkakaan itselle auttanut. Minulla vuoto alkoi vasta torstaina, eli siis melkein viikko siitä kun lopetti lääkkeet, että kauan se otti.
Talvitaika, miksi sinullekin nega. Miksi tämä on niin epäreilua.
No nyt olen ainakin aloittanut sen kuntokuurin ja aion olla positiivisena nyt kevään ja kesän ajan, enkä miettiä tätä asiaa.
Paljon tsemppiä kaikille hoitoon menijöille! taustailen ja seurailen täällä menoa ja toivon kovasti plussatuulta!!!:heart:
 
onnea mielettömästi plussasta rödluvan.ja marianne ei se määrä tosiaan korvaa laatua.itse sain ekasta hoidosta 28,joista hed15.tuoresiirtoon pääsin ja olikohan 1 passiin,loput eivät kestäneet sulatusta.tanzzzkulle peukutukset hyvistä arvoista,siitä se lähtee.en olis kuvitellu että ite odottelen juoksuja kuin kuuta nousevaa,on tää niin touhua,huah
 
Olisin kovasti toivonut, että olisin saanut tulla kertomaan iloisia uutisia varhaisultrasta... näin ei kuitenkaan valitettavasti ole :'( Viime viikolla raskausviikolla 6+5 alkoi ruskea tuhruvuoto ja raskausoireet katosivat. Jo silloin aloin huolestua, vaikka tiedän, että erilaiset vuodot alkuraskaudessa ovat normaaleja. Rv 7+0 vuoto muuttui veriseksi ja runsaaksi ja rv 7+1 "kaikki" tuli ulos runsaiden vatsakipujen saattelemana. Kävin lääkärissä ultrassa tarkistuttamassa tilanteen ja kohtu todettiin tyhjäksi. Kyseessä oli siis spontaani keskenmeno.

Tällä hetkellä olotila on keskenmenon suhteen jo tasaantunut, mutta toimet jatkon suhteen ovat vielä auki. Lääkäri kehotti odottamaan yhdet kuukautiset ennen uuden yrityksen aloittamista. Tuntuu hölmöltä aloittaa 2. IVF:ää nyt, kun näköjään pystynkin raskautumaan luomusti. Luultavasti teemme nyt niin, että pidämme taukoa hoidoista ja yritämme luomuna. Kuukautisten alkamiseenkin saattaa mennä parikin kuukautta ja sitten tulee jo klinikan kesälomakin vastaan.

Kyllä tämä elämä nyt kohtelee epäreilusti... Hetken saimme olla onnellisia ja suunnitella tulevaisuutta, johon kuuluu lapsi. Sitten se otettiin pois noin vain. Yritämme kuitenkin ajatella asian positiivista puolta eli sitä, että todellakin pystyn raskautumaan. Lääkärin mukaan keho on nyt myös vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle.

Rödluvan ihania uutisia! Voi kunpa kaikki menisi hyvin loppuun asti ja plussa vahvistuisi. :heart:
 
Terve vaan kaikille pitkästä aikaa. En paljoo ole tammikuun karvaan pettymyksen jälkeen jaksanu täälläkään roikkua, Ajattelin kuitenkin käväistä nyt päivittämässä. Lähdimme siis yksityiselle 2. IVF-hoitoon, Punktio oli tänään ja saaliiksi saatiin 18 munasolua. Kaikki ei varmastikaan ole käyttökelpoisia. Huomenna soittavat ja kertovat ontako on hedelmöittynyt. Hyvällä tuurilla siirtoon päästään perjantaina 13. päivä. Toivottavasti epäonnen päivä ei käy toteen.
 

Yhteistyössä