Hoidot jatkuu 2012

Pääsin vihdoin kirjoittelemaan; on ollut aikamoinen vuorokausi mutta jos nyt ensin kommentoin muiden juttuja...

miles toosi paljon onnea huomiselle punktioon ja kiva että mies kerkesi hyvin Suomeen :)
Mä pistin nyt ekan kerran ovitrellen kun pregnyl oli tosiaan loppu. Mun piti lukea ohjeet kolmeen kertaan ennen kuin oikeasti tajusin että siinä piikissä oli kaikki valmiina ja vain pistä =) Neulakin oli jotenkin "liukas" ja meni tosi hyvin sisälle, positiiviset kokemukset vaikka hinta vähän kalliimpi, mutta voisin ottaa uudestaankin!

miranda komppaan muita, mullekin on sanottu että endon saattaa huonontaa alkioiden laatua muttei periaatteessa pitäisi ehkäistä raskautumista. Sitä on kuulemma niin vaikea sanoa mihin se oikeasti vaikuttaa mutta multa esim. löytyy kipeä endo-pesäke vasemmalta ja se tuntuu aina ultrattaessa ja nyt jokainen hoitava lääkäri jopa on sen alkanut muistamaan :) Toivottavasti saat vastauksia kysymyksiisi jos et tuolta samalta, niin toiselta lääkäriltä sitten. Kerron kohta tuossa alla miten menopur meitä on auttanut, siitä kun sanotaan että saattaa parantaa alkioita...

nuppuska kiva että sullakin on hyviä kokemuksia naikkarilta :) Mä sain tänään niitä roppakaupalla lisää!!

Emma toivotaan että tällä kerralla reagoit lääkkeisiin paremmin ja saisit enemmän folleja!

Tanzzzku onnea siirrosta, nyt vaan jännäilemään =) Katoa käy täälläkin, et ole ainoa, mutta jospa vaikka ne 2 sinnittelisivät pakkaseen saakka! Meillä on muuten sama testipäivä!!

Halle sullakin tosi hieno uutinen että kaikki 10 vielä mukana =) Joo eipä niitä ennakkoodotuksia kannata liikaa tehdä ettei tipu sitten korkealta. Joka tapauksessa on jo tosi hienoa että tuo määrä folleja on tulossa!

alexandria sait tosiaan 4 huippualkiota kun kaikki tuossa tilassa, loistavaa =) Miten siirto meni? Minkä sait testipäiväksi?

No sitten ON: Leivoin eilen tosiaan pikkuhiljaa ja järkkäsin miehelle ylläri-synttärit. Mielestäni otin rauhallisesti koko illlan mutta nukkumaan mennessä vatsa ja selkä olivat aika kipeät, mutten jaksanut kivuta enää yläkertaan ottamaan lääketta. Heräsin sitten 1.40 todella kovaan vatsakipuun, ajattelin että rakko varmaan taas täynnä mutta se vessassa käynti ei auttanutkaan. Lähdin hakemaan lääketta ja odottelin vaikutusta. Tuossa vaiheessa kävely sattui ja kun sängyssä koitti vaihtaa asentoa niin kipu oli todella kova. Jossain vaiheessa vaivuin horrokseen ja heräsin taas viideltä kovaan kipuun. Taas 1g panadolia vaikka edellisestä oli vasta 3 tuntia kulunut, ei mitään tehoa. Ennen kuutta herätin miehen ja sanoin että taitaa olla lekurikeikka edessä. Soitin naikkarin päivystykseen ja pyysivät tulemaan heti, IVF-puoli aukeaa vasta 8.45. Oltiin naikkarilla sitten 8.00 jälkeen kun ruuhkaan jouduttiin, jokainen töyssy tiessä sattui todella paljon! Pääsin heti huilaamaan ja en kerennyt kuin hetken olemaan, niin ensin tuli hoitaja ottaa paineita ja sitten toinen jo pyysi siirtymään IVF-puolelle kun lääkäri oli valmis ottamaan vastaan. Mitään nestettä ei löytynyt, munasarjat toki vielä hyvin suuret, mutta ulkoiselle kivulle ei suoraan löytynyt selitystä. Selityksenä vain nuo suurentuneet munasarjat ja maanantain punktio kun tovi meni niiden 42 follin keräämisessä. Sovittiin että menen labraan ja otetaan kaikki mahdollinen, niin sillä välin lääkäri selvittää alkioiden tilannetta. Jos siirtoon päädyttäisiin niin se aikaistettaisiin klo 11.00 (olisi ollut 13.30) ettei meidän pitkään odotella. Kun tulin labrasta niin lääkäri tuli hetken päästä kertomaan, että siirrettävää löytyy ja 5 olisi menossa pakkaseen. Tässä vaiheessa putosin kärryiltä ja pyysin toistamaan, ei me olla koskaan ennen saatu mitään pakkaseen :O Kysyi vointia ja sovittiin että jos labrassa ei mitään kummenpa löydy niin siirto tehdään reilun tunnin päästä kun hän vapautuu. Mies lähti käymään töissä hakemassa kotitehtäviä että voi viedä mut sitten kotiin. Kävely sattui edelleen mutta paikalla olo ei tehnyt kovin kipeää.

Meille siis siirrettiin tänään yksi 7-soluinen "kaunis alkio" kuten biologi sanoi :heart: Tulehdusarvo on vähän korkea, mutta pelkkä punktio voi sen auheuttaa, huomenna uusi labra ja tsekataan arvo.
Viisi alkiota meni pakkaseen kolmessa oljessa, olivat 6-8 soluisia ja tunne oli kyllä aika sanoinkuvaamaton kun olin asennoitunut niin täysin, ettei mitään saada pakkaseen. Meillä siis tie ei vielä viekään yksityiselle seuraavaksi vaan hyvällä tuurilla päästään vielä kolmeen siirtoon!! Kyllä on niiiiin huojentunut olo etten voi oikein kertoa :D
Samalla sain kuulla muut tulokset, meni suunnilleen näin: 42 follia kerätty, 23 solua, 16 kypsää, 14 hedelmöittyi, 10 jakaantui, 6 siirrettävää alkiota, muut monitumaisia joka meillä on ollut ongelmana tuon hitauden lisäksi. Laskin tässä että vaikka solut ovat hitaita niin hyvän kirin olivat ottaneet koska nyt jo 6-8 soluisia. Meillä siis tällä kerralla hoidosta voi vain sanoa että kevättä tosiaan ilmassa tai sitten menopur teki tässä hoidossa tehtävänsä! Ok, muutama muutos tehtiin kotonakin hoidon auttamiseksi, eli esim. miehen paino putosi 2kg, koitettiin nukkua tarpeeksi ja syödä terveellisesti, söin foolihappoa joka uudistaa soluja ja jos vaikka siittiöissä olisi vikaa (sitä ei olla todettu) niin niiden laatua saattaa saada parannettua uusiutumisen myötä, eli viimeiset 3 viikkoa mies pääsi sitten purkautumaan tarkalleen joka toinen päivä :p

Olo on hyvin onnellinen vaikka edelleen kipeä, nyt ei murheet oikein tunnu missään kun toivoa on meille tässä hoidossa annettu :wave:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HalleB ja pepponen
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
HalleB................. 5.ICSI ..................... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.
Marianne1971....... 2. IVF ................... 2 .................... 30.4.
TanZZZku ............. 1. IVF .................. 1 ..................... 30.4.
Johkunen ............. 3. IVF ................. 1 ..................... 30.4.
Alexsandria ........... 3.IVF ................... 2 ..................... 5.5.
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ 1 ..................... 6.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012

Viimeksi muokattu:
ON siis, apua mua jännittää nyt tosi paljon se huominen punktio... HERMOSTUTTAAA!!! mietin vaan sitä että kuinka monta kypsää munista siel nyt sit on jne.... tuntuu että pää kohta hajoo. mut onnekjs se punktio on "kohta" ohi ja kuulee tuloksen niin ei tarvii enää miettiä..
mut sit alkaa se seuraava jännitymomentti että miten hedelmöityvät ...
huh , huh on tää taas touhua

Hiphei! :)

Johkunen, aika loistavasti on lähteneet teidän solut jakautumaan! Ja vielä noin monta pakkaseen :) Nyt edessä siis vaan piiiiitkät piinailupäivät :)

ON: Meillä meni siirto eilen kohtalaisesti. 2 alkiota (4- ja 5-soluiset) siirrettiin. Pakkaseen ei jäänyt mitään, lopuista hedelmöittyneistä toinen oli monitumainen ja toinen liian rakeinen(?) pakastettavaksi. Eli minulla Menopur lääkkeenä oli ihan paska, Puregonilla on saatu enemmän ja parempilaatuisia alkioita aikaiseksi. Mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, nyt kyydissä on kaksi piskuista vauvanalkua, toivotaan että tarrapintaa löytyy tarpeeksi :)

Miut voi siis lisätä piinailulistalle:
Alexsandria.......3.IVF...........2...........5.5.

Miles tsemppiä punktioon!! Toivottavasti menee hyvin eikä tee kipeää.

aleksis pp1

• Tykkää
Reactions: johkunen
Miles, nimenomaan, jännitystä jännityksen perään!!! Toivottavasti saisitte hyvin kypsiä kauniita muniksii!!! Tsemppiä punktioon!! :)

Johkunen, onnea mahtavasta saaliista!! Ja tosiaan sama testipvä!! :) Oli tosi mukavaa lukea sun viestiä, siitä huokui sun tyytyväisyys :) Ja et on hyvii kokemuksii naikkarista!!
Mulle ei sanottu mitää mistää monisolunen alkio siirrettiin tai mitää niistä joita vielä jäätiin viljelemään. Ja ku oon "enskertalainen", nii en tajunnu ees kysyy!!
Pitäneepä puhuu lekurin kans ja kysellä noista meijän alkioiden jakautumisista, monisoluisia ovat olleet yms..

Itsellä on edelleen vahva tunne et tällä kertaa ei vielä onnistuttu. Jotenkin uskon kyl et jossai kohti onnistutaa mut se ei olis ollu vielä tää.
Ihan hyvä palautus maanpinnalle johkunen et katoa käy muillakin, avasi silmiä taas ja tarvitsin tuota..
Vai Menopur saattaa vaikuttaa alkioiden laatuun??? Siis nimenomaan Menopur vai ylipäätään lääkkeen vaihto??
Tää kiinnostaa muaki...

miles saa muuten mutkin laittaa piinailijoihin, eli:
johkunen............3.IVF.............1................30.4.

alexandria kiva kuitenkin että sait 2 hyvää alkiota kyytiin, sehän oli toiveenakin :)

Tanzzzku ei sitä tosiaan ekalla kerralla voi millään kaikkea hoksata, vasta ongelmien jatkuessa sitä aletaan muutenkin paremmin tutkia ja itsekin alkaa ottamaan enemmän selvää. Mutta kysäise ihmeessä soluista jos siltä tuntuu, mulla ainakin tieto soluista (ja varsinkin kun ongelmia on ollut) helpottaa :)
Toisilla tosiaan toinen lääke antaa paremman tuloksen, toisella toinen. Yleensä ongelmien jatkuessa myös ehdotetaan lääkkeen vaihtoa, ainakin niin meille on tehty. Menopurista sanotaan että se saattaa parantaa alkioiden laatua, mutta ei välttämättä kaikilla niin kuin tuossa yllä kirjoiteltiin.

Meitä on nyt sitten usemapi samana päivänä testaamassa, kiva =)

Viimeksi muokattu:
Hitto, teil kaikilla muilla on testipäivät jo vapun tietämillä! Ja mulle laitettiin vasta 5.päivä!! Arghh.. No, mulla on kyllä kierto ollut max. 30 pv, eli se olisi silloin 1.5., niin voipii olla että testailen jo silloin (siis jos tarvista on). Mutta tällä kertaa kyllä olen pyhästy päättänyt, että ennen kp30 en käy edes testiä ostamassa! ;-)

aksu

Kiitos kaikille vastauksista!

Mulle kokeiltiin Menopuria ekassa hoidossa, mutta sillä ei saatu munasoluja aikaiseksi. Kolme punktoitiin, yhdessä solu ja siirtoon ei päästy. Vaihdoimme toiseen hoitoon Puregonin koska koin Menopurin jotenkin hankalaksi. Kolmannessa sitten oli kahden lääkkeen koktaili joiden piti parantaa munasolujen laatua (nyt en muista nimiä jostain kumman syystä). Tuossa Menopur hoidossa oli kyllä käytössä lyhyt kaava ja muissa pitkä. Voi siis olla ettei lyhyt kaava sovi minulle eli lääkkeessä ei sinänsä ollut vikaa minun kohdalla.
Jollain lailla on vaikea mennä toisen lääkärin juttusille tässä vaiheessa kun pelkäään että elättelen vain turhia toiveita päässäni ja sitten taas romahdan alas. Pahinta olisi että tekisimme vielä hoitoja ja ilman tulosta. Käyn kuitenkin nyt ehkä suomen parhaalla klinikalla jossa kaikki lääkärit ja biologit jne. yhdessä kokoontuvat pohtimaan tällaisia vaikeita tapauksia. Pitäisi uskoa että kyllä he olisivat jo syyn löytäneet jos sellainen olisi...ehkä... ;)

nyt omaa napaa, illlalla kommentoin muita..

eli olen niin tyytyväinen, turhaan taas stressasin.
mulla oli siis nukutus ja kipuja ei siten ollut punktio hetkellä, tipahdin kuulemma tosi nopeesti :)
stressasin viime yönä niin paljon tätä päivää ja lähinnä muniksien määrää etten nukkunut kun muutaman tunnin.

muniksia saatiin 8+4!!! eli niitä oli sit ollutkin piilossa kun ei ultrassa näkyny kaikkia. olin tosi yllättynyt ja tuijotin lappua kahteen kertaan kun en meinannut uskoa lukuja.
kypsiä 7+3 eli 10 yht !!!! :D olen tulokseen tosi tyytyväinen, kyllä sieltä uskoisi ainakin siirtoon löytyvän jonkun hyvän alkion.
Jännitysmomenttina on tässä vaan ne mun verikokeen tulokset jotka tulee ens viikolla että onko hepatiitiarvot sellaset että voidaan pakastaa alkioita. jos niitä edes siis jäisi pakkaseen.

tänään hoitajan kanssa juttelin vielä tästä muuttuneesta lakijutusta hepatiitin suhteen. hän sanoi että nykyinen lapsettomuuslaki on vuodelta 2007 ja sitä on tulkittu tosi tiukasti.
nykyään alkaa olla enempi näitä infektioita ihmisillä että ovat ruvenneet höllentämään lakia.
kysyn kuitenkin vielä enempi lääkäriltä asiasta kun rupesi kiinnostamaan ja viimeksi kun hän siitä kertoi en oikein ymmärtänyt kaikkea. edes hoitaja ei tiennyt paljoa asiasta kun oli niin uusi juttu tämä.

huomenna soittavat labrasta miten on hedelmöitynyt ja sit näillä näkymin siis ke siirto kun pitkällä viljelyllä mennään.

nyt päikkäreille kun oon ihan poikki

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
tanZZZku tsemppiä piinapäiviin ja tarrasukkia matkaan, vähän jännää ja kohta perästä tullaan.. toivottavasti päästään siirtoon ja mäkin olen sit kohta piinailemassa

HalleB tsempitykset ma punktioon. sulle tulossa kans ihan hyvä määrä muniksia...

johkunenonnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun + vauvaliimaa! aivan loistavaa että saitte myös pakkaseen!! onnea siitä! :)

leppäkerttu-77 jokos siellä on testailtu??

marianne ja alexsandria tsemppiä myös teille piinapäiviin ja paljon vauvaliimaa! toivottavasti on tosi paljon kevättä ilmassa ja niitä plussia alkaa tulla meidän ketjussa kun viime aikoina sillä saralla ollut vähän hiljaista...

huomista hedelmöitymistietoa odotellen.. :)

Onnea kyytiläisistä johkunen ja alexsandria:flower:

TanZZZku tuossa Menopurissa on FSH:n lisäksi LH:ta, joka auttaa monilla solujen laatuun ja limakalvoon..

miles oppikirjamainen saalis! :) Toivottavasti myös seuraavat vaiheet menevät sen mukaan;)

on: Tänään vielä töitä ja illalla Ovitrelle-irrotuspistos! Ihmeteltiin lääkärin kanssa sitä Ovitrellea, kun se kerta-annoskynä on ihan samanlainen ja samanlaisessa paketissa, kuin Gonal-f. Kuulema tää MerckSerono firma meinaa yhdenmukaistaa kaikki nää sen vuoksi, että on helpompi käyttää. Kynä makso 50e eikä ole kelakorvattava. Annos vastaa kuulema noin 6000ky:tä Pregnyliä. Oikeaa Pregnyliä mulla on sitten jemmassa siirron jälkeiseen elämään.:)

aksu sulle on jotenkin sitten laskettu siirrosta tuo testipäivä, mutta joo luulisi jo aikaisemmin näkyvän testissä :)

miles tosi hieno tulos sullakin ja toivotaan että pysyy hyvänä loppuun saakka ;)

halle tsemppiä kovasti maanantaille, täällä pidetään peukkuja!!

ON: ihanaa, eka aamu kun olen saanut nukuttua ilman kipuja ja ovat vieläkin poissa vaikka jalkeilla on pari tuntia ollut :) Mua alkoi jo vähän pelottaa että jos kivut ja krampit jatkuu ja kun sitä ei suoraan tiedä mistä ne tulevat, niin estävätkö ne kiinnittymisen, mutta nyt siis hyvä olo!!

Testaamisesta, mulla ei tällä hetkellä ole yhtään testiä kaapissa ja ajattelin etten niitä ostakaan. Menen sitten 30.4. veritestiin ja sitten tulee joko kuiva juhannus muoks. siis vappu tai hieman kosteampi riippuen tuloksesta ;) Katsotaan miten kantti kestää...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HalleB
ON niin siis kirjotin tietenkin väärillä termeillä tonne aiemmin/ ymmärsin eilen väärin asian
12 rakkulaa siis tyhjättiin ja niistä saatiin 10 munasolua

just soitti labrasta ja kertoi että epäkypsiä oli 4 ja yksi oli jotenkin muuten viallinen. eli viidestä kypsästä munasolusta 4 hedelmöityi... : / eipä ole koskaan mennyt näin huonosti... voi itkupotkuraivari!!! :headwall: liian ajoissa iloitsin hyvästä saaliista :'(
nyt kyllä vähän tunnelma latistui, :( mutta yritän tsempata itteeni että me tarvitaan se 1-2 hyvää alkioo siirtoon.

laborantti meinas että uskaltaa tehdä pitkän viljelyn kun kuitenkin vielä 4 pelissä mukana.
jos olis vähempi alkioita niin sit olis lyhyt viljely.
lupas soitella vielä maanantaina tilanteen kun on katsonut mitä meidän alkioille kuuluu. eli maanantaihin pitää nyt sit jännittää montako on vielä pelissä mukana.. nyt meni kyllä viikonloppu vähän pilalle.

Viimeksi muokattu:
johkunen ONNEA upeasta saaliista :) Ja tsemppiä piinailuihin..
aleksandialle myös tsemppiä piinailuihin :)
miles harmi, että teillä oli käynyt katoa, toivottavasti pitkä viljely menee hyvin ja saatte hyvät alkiot siirtoon! Tsemppiä!!

Mulla kroppa päätti ovuloida jo kp8 :( Kävin labrassa ja ultrassa, lääkäri ja biologi olivat sitä mieltä, ettei tehdä siirtoa, kun ovulaatio tuli noin aikaisin. Limakalvokin oli melko ohut. Eivät halunneet tuhlata alkioita huonoon kiertoon. Mikä on tietty ihan hyvä, mut ei ois huvittanut venata taas kuukautta..

Olivat myös sitä mieltä, että tehtäisiin lääkkeellinen PAS seuraavaksi. Ensin en tykännyt ideasta, koska tietty ilman lääkkeitä olis kivempi kuin lääkkeillä, mutta toisaalta mulle on tehty kahdesta hoitokerrasta 3 passia luonnolliseen kiertoon, jotka ollut kaikki negaa.. Niin ehkä tämä onkin ihan hyvä juttu, oon ihan valmis kokeilemaan jotain uutta, kun ei vanhat temput meinaa auttaa!

Eli mun pas siirtyy toukokuulle.. vuoto pitäis alkaa 2vko kuluttua ja sit kp1 aletaan popsimaan jotain tabuja..

Onks täällä kellään kokemusta lääkkeellisestä passista?

Miles :hug: Mul oli ihan sama fiilis ke.. 7 kpl hedelmöittyneestä vain 3kpl oli mukana enää. Toivottavasti sinulla nyt kaikki nuo 4kpl jaksavat eteenpäin!!

Hienoa johkunen että kivut ovat helpottaneet!! Toivotaan että sun jussista tulee kuiva ;)

Ja kiitos muuten kaikille valaisevasta lääkeinfosta :)

Ja mitetin tässä vain että onkohan se sopiva mulle??? rakkuloita saatiin 17kpl, joissa solu 8kpl, ja 7kpl kypsiä, kaikki hedelmöitty, 1kpl oli ke menetetty eli siirtovaiheessa 3kpl oli pelissä. Yx siirrettiin, ja 2 jatkoviljeltiin.
Eix kuitenki oo tosi hyvä juttu et kaikki on hedelmöittyny?? vaikka eivät sit jatkaneetkaan..
Äh,täytyy jutella taas lekurin kans!! Oon jotenkin nii tietämätön ja aina ku on vastaanotto tai joku toimenpide nii lekuril on nii helvetin kiire et unohdan kysyy!!!! :kieh:

Ja sit viel vähä on...
PP3. Ei mitään poikkeavaa fiilistä, ei suuntaan eikä toiseen. Lutinus on tehny vain hieman pahan olon. ei muuta. Mis kohtaa niit oireita kuuluu tulla jos ovat tullakseen?? niinku tarkotan noin yleensä. Varmasti hyvin yksilöllistä mut noin yleensä??

Tuntuu et jauhan täälläki nii paljon on, tulee itsekäs olo.. :ashamed: On jotenki niiiiiiiiiin tietämätön olo kaikesta ja tuntuu et suurimman osan ajasta yhtä isoa ???? :ashamed:

Hei vaan kaikille! Kevät vai mikä lie on saanut täällä hurjasti asioita tapahtumaan (ehkä enemmän tulevat kesätauot saavat klinikoita purkamaan jonoja :D). Voimia kaikille hoitoihin, missä vaiheessa olettekin.

Piinailijoille, johkunen, alexsandria ja TanZZZku ainakin olivat piinailemassa, pitkää pinnaa ja kärsivällisyttä! Kyllä se testipäivä vielä koittaa, välillä liiankin pian.

HalleB odottelee puktiota ja lopullista tietoa, paljonko saitte kypsiä soluja. Onnea punktioon Halle! Ja toivotaan oikein montaa hienosti hedelmöittynyttä alkiota! Kuten myös miles hienoja alkiota teillekin. Kyllä neljästä voi vielä SE alkio löytyä! Mutta jännittäväksi teidän viikonloppu meni kyllä. Maanantaina tiedät onneksi jo lisää. Kärsivällisyyttä peliin vaan! (tosi helppoa sanoa täältä sivusta ;) )

nuppuska kysyit lääkkeellisestä passista. Meillä on se juuri tulossa/menossa. Helmikuussa piti olla pas omaan kiertoon, mutta sitten tulikin väliin maaliskuussa polyypin poisto. Nyt olen tällä viikolla aloittanut Zumenonin popsimisen ja tällä kertaa voin sanoa, että nämä hormonit tuntuvat vaikuttavat. Olen kotona todellakin oma herttainen itseni :kieh: Hoidoissa en ole yleensä juuri huomannut käytetyistä hormoneista sivuvaikutuksia (tietysti Lutinus/Lugesteroni väsyttää, mutta muuten), mutta nyt aukeaa sanainen arkku aika nopeasti ja kärkevästi. nuppuska, niin minäkin olen tähän asti ovuloinut normaalisti, mutta lääkäri ehdotti tällä kertaa lääkkeellistä, sillä siten saa esim. siirtopäivään enemmän pelivaraa (ei pelkoa päivän osumisesta viikonlopulle tms.). Meillähän on vain 1 alkio pakkasessa, joten kaikki on yhden kortin varassa (taas kerran).

Hienoa Sannuliinu, että hoidon aikataulu on tiedossa. Aina helpottaa, kun tietää, koska jotain alkaa tapahtumaan - on ainakin periaatteessa lähempänä toiveiden toteutumista.

nuppuska,
mulle on kaikki kolme PASsia tehty lääkkeellisesti. Mä olen käyttänyt laastareita, ovat ihan hirmu helppoja kun ne on tarvinnut vaihtaa vain kahdesti viikossa. On voinut melkein unohtaa, että käy hoidoissa, kun ei ole tarvinnut popsia lääkkeitä joka päivä. Meillä lääkkeelliseen päädyttiin ohuen limakalvon vuoksi, ja osittain omasta tahdostani, kun en tahtonut stressata, että osuisiko siirtopäivä ikävästi viikonlopulle.

Estrogeenilääkitys oli kyllä ihanaa. Mä olin aina sen aikana hyvällä tuulella, halut heräsi ja finnitkin katosi huitsin nevadaan. Sitten kun luget tuli kuvioihin, niin kaikki tämä ihanuus loppui :D

miles kurjaa että kato kävi mutta kuitenkin hyvä että 4 alkiota vielä pelissä. Nyt peukut pystyssä että kaikki 4 kestäisivät tuonne keskiviikolle saakka :) Täällä etelässä paistaa aurinko, toivottavasti sielläkin niin piristää edes vähän mieltä!

nuppuska tosi harmi että meni tämä kierto ohi, mutta eipä sitä tosiaan kannata hyvää alkiota hukata huonoon kiertoon! Mutta ajalla on tapana mennä nopeasti ja kohta pääset taas piinailemaan :)

pepponen kivaa saada sut myös seuraan :) Toivoitaan että PAS menee suunnitelmien mukaan, tsemppiä kovasti!!

Tanzzku kyllähän sullakin on katoa toki käynyt heti alussa ja hedelmöittyminen meni kyllä hyvin. Kannattaa vaikka kysyä lääkärin mielipidettä lääkkeen vaihtoon jos toiseen hoitoon joudutte, mutta myös liuoksia joissa alkiota hedelmöitetään on useampia, eli niitäkin biologi voi sitten testata millä menee parhaiten. Nämä on lääkäreillekin kuitenkin vaikeita juttuja joten saati sitten meille maallikoille kun koittaa kaiken tiedon sisäistää ja ymmärtää :) Koita nyt ottaa rauhassa siellä ja kirjoita vaikka kysymyksiä lapulle valmiiksi, niin odottavat sitten lekurin tapaamista ;)

Oireista, pregnyl/ ovitrel eli irrotuspiikki saattaa aiheuttaa jo joitain oireita mutta logesteron/ lutinut lisää niitä sitten vielä :) Yksilöllisiä nämäkin mutta varsinaiset raskausoireet pitäisi tulla vasta siinä vaiheessa kun alkio on kiinnittynyt ja alkanut tuottamaan sulle myös tietoa itsestään. Voi olla ettet tule oirehtimaan ennen testiä ollenkaan on se tulos mikä tahansa, toisaalta jos sulla alkaa alkion kiinnittymisestä hcg heti nousemaan kovasti niin oireita saattaakin tulla!
Eipä tämä niin yksiselitteistä tosiaan ole! Mulla alkoi rinnat kipeytymään jo ennen irrotuspiikkiä, pistin merkille, ja nyt irrotuspiikin ja lugejen myötä en meinaa mahtua normaaleihin liiveihin, kerrankin voi olla hieman isotissisempi ;) Mua myös meinaa väsyttää normaalia enemmän jonka luget voi aiheuttaa tai sitten se on tuo tulehdus joka mulla on (ollut) ja samoin välilä äklöttää. Mulla nämä kuitenkin menevät kaikki vielä lugejen piikkiin kun reagoin lääkkeisiin aika kovasti.

ON: kivut edelleen poissa, aamulla krampasi pari kertaa kun meinasin liian nopeasti aamulla kääntyä, eli hiljaa hyvää tulee on edelleen päivän motto =)

Viimeksi muokattu:
Heipsan kaikille =)

Huomenna olisi tarkoitus mennä siirtoon jos mein ainokainen alkio selviää sulatuksesta ja jatkaa kehitystään..hieman jännittää! Jos ei päästä siirtoon niin uusi IVF on suunnitteilla syyskuulle.

Itselläni on eka PAS ja lääkkeellinen sellainen :) Täällä on kyselty raskausoireista ja niin itse muistan ennen plussausta sen että nännien ympärykset muuttuivat ihan tummiksi :p muistan kun kun olin lukenut että se on yksi raskauden merkki niin ajattelin silloin että tuosta tummemmiksi ne eivät voi enää muuttua =)

Huomenta!!
Kiitos johkunen taas infosta :) Mullakin oli ennen pregnyliä tissit kipeet, ja nyt tuntuu et ne on ihan sairaan kipeet, ei oikei yhtää kärsi koskee tms ku tuntuu et ne räjähtää!! :LOL: Tosin, mul on aina se viikko ennen mensui tissit kipein ja pms masikset ja ja ja... oikeaan aikaanhan noi on mul liikkeel..
Taidan joo hieman rustata ylös kysymyksiä niin eivät jää sitte kysymyttä..
Milesin kuulumisia täällä odotan jännityksellä... Vai mites se meni sinun kohdalla, milloin saat taas tietää jotain...???? On varmasti ollut tääl puhetta mut en nyt äkkiseltään löytäny kommenttia.. :ashamed
Peukut pystyssä Tiinulille että huurunenä selviää sulatuksesta :)
Hallelle kovasti tsemppiä myöskin!! :) Sekä kaikille muillekin omiin vaiheisiin :)

Katselin tota meidän piinailulistaa, niin eikös jonkun meidän kuuluis plussaa, noin niinku tilastollisesti??? :) (Mieluiten tietty kaikki ;)) Alkais oikei plussapuhuri tästä nyt!!!

Ja ON.
Nyt on pp5. Olo on ollu tosi normi koko ajan. Ens viikolla koitan päästä liikkumaan, riippuu tietty miten mensukivut antaa myöden (toivottavasti niit ei tuu). Lutinus on ilmeisesti on tänä aamuna aiheuttanu pahaa oloa, joka tosin alkoi juuri puolen tunnin sisään helpottaa..
Ja yöllä pientä vatsanippailua, johtuen mahdollisesta yhdestä ylimääräisestä otetusta lääkkeestä.. Juu, menin tosiaan hieman sekaisin olinko ottanu päivän viimeisen lääkkeen vai en.. :ashamed: Mutta, hissun kissun katsellaan..

TanZZZku ja haave, pp5

johkunen hieno homma, että olet ollu suht kivuton :)

miles mikä on tilanne?

nuppuska tulipas aikaseen ovulaatio :( toivottavasti lääkkeellisenä onnistuu!

TanZZZku kiitos! Toivotaan, että saat lääkäriltä vastauksia mieltäsi painaviin kysymyksiin:)
Tsemppiä vielä piinailuun!

Kiitos pepponen tsempeistä! :) Toivottavasti sun PAS menee suunnitellusti.

Tiinuli pääsitkö siirtoon?

on: Huhhei, punktiosta saaliina 11 solua!! Tosi kypsille tehdään icsi ja ekaa kertaa kokeillaan ei niin kypsiin ivf:ää..hui! Jännittää, että saadaanko siirtokelpoista alkiota, ku viimeks oli vaan yksi 2-luokan alkio(jonka kaverina siirrettiin 3-luokan alkio). Tää yksityinen ei kuulema edes siirrä 3-luokan alkioita... Olis kyl ihana jos tolla ivf:llä saatais paremman laatuisia alkioita. Aamulla tulee soitto labrasta..*huokaus*

• Tykkää
ON labrasta soitettiin aamupäivällä ja hyviä uutisia tuli. kaikki 4 alkiota on vielä pelissä mukana ja niistä 3 on todella hyvää ja yksi oli vähän huonompi (fragmentoitunut tai jotain sellaista), mutta ymmärsin että sekin käyttökelpoinen.
Kysyin, että voiko käydä niin huono tuuri ettei olisi yhtään siirrettävää keskiviikkona, niin hän sanoi että ei ole mahdollista. Ainoastaan niin voi käydä että viidentenä viljelypäivänä siirretään 4 päivän alkio.
Eli en enää stressaa sitä saadaanko kyytiläinen, luotan laborantin ammattitaitoon tässä asiassa. Ainoa jännitysmomentti on se, että saadaanko lupa pakastaa alkioita, se selviää keskiviikkona.

Tänään haettiin alkio kyytiin :) Sulatuksesta selvisi 100% ja lääkärin mukaan kyseessä on hyvä alkio... mistään luokituksista en tiedä mutta sanoi että ei ole enää soluvaiheessa.. tarkoittikohan sillä blastokystaa vai mitä? empä tiiä. En oikein muista millaisia tuntemuksia on ollut kun viimeksi piinailin : / ja onko siirtopäivä pp0? en saanut mitään tarkkaa testipäivää vaan lääkäri kehoitti testailemaan parin viikon päästä. Itse päätin että testaan pp 13 eli 6.5. Luultavasti oon niin hätähousu että testaan pp9-12 jo satakertaa :p

miles: kiva kuulla että sait hyviä uutisia ja pääset siirtoon :)

HalleB: Wautsi!!! Onnea hyvästä saaliista :)

TanZZZku: Sulla on kans jännät paikat :) toivottavasti pikkuinen on tarrannut kiinni ;)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku ja miles
nuppuska jospa se lääkkeellinen pas toisi paremman lopputuloksen. vaihdoin sulle hoidon ajankohdaksi toukokuu.

Tiinuli toivottavasti sait kyytiläisen matkaan! saako sut siirtää piinailemaan? :)

HalleB hyvän määrän saitte muniksia! toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia hedelmöitymisestä!

Yhteistyössä