Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 ..................
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4.
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 6.4.
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas .......... 1 ................... 10.4.
Miranda-81 .......... 3. IVF ................... 1 ................... 10.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Seline ............... Luomu( 2.IVF) .. maaliskuu ......... 23.11.2012
 
Viimeksi muokattu:
Almina Täällä alkaa elämä voittamaan, mukavaa että sinullakin. Meillä on pakkasessa kolme alkiota, mutta niiden varaan en jaksa uskoa ennen kuin sulatus onnistuu, sen verran pahasti meni viime kerralla passissa 1/6 selviytyi. No lääkäri kyllä sanoi, että ovat nyt eri alkiot niin eri jutut. Kyllä kanssa täällä tuntuu, että ihmeet todella tapahtuvat toisille ja usko horjuu näihin hoitoihin. Itse ajattelin kysyä, jos pas epäonnistuu niin 3 ivf:ään sitä toista lääkettä Menopuria. En tiedä onko lääkkeen vaihdolla merkitystä solujen laatuun/limakalvoon, mutta kaikkea pitää yrittää.
Johkunen Sama täällä hoitojen välillä pitää mielestäni voida viettää normaalia elämää ja siihen kuuluu esim. viini kohtuudella. Meille ei itse asiassa ole edes sanottu mitään alkon käytöstä, joten kaippa lääkäritkin sen sitten hyväksyvät:)
Emma tervetuloa mukaan! Itselläni on myös endo, eli samassa veneessä ollaan. Kerran leikattu viime kesänä tähystyksessä ja koko ajan pieni pelko, miten se sieltä innostuu taas kaikkien hormonien vaikutuksesta... Ja tuskin kertaluonteisesta juhlinnasta mitään haittaa on, mutta tämä on tietenkin oma mielipiteeni ja kaikki tekävät miten haluavat. Osa varmasti haluaa "tehdä kaikkensa" myös hoitojen välillä mikä voisi auttaa raskautumisessa, mutta itse yritän elää normaalisti edes silloin ja lääkärikin on siihen kyllä meitä kehottanut.
 
Hautomo ihan hirveetä :hug: oon tosi pahoillani!:'(

Peppi mä oon niin huojentunut ja onnellinen, kun sait plussan!:heart: ONNEA!:) :flower: Toivotaan, että kaikki menee hyvin :) Tsemppiä ekan ultran odotteluun!

:hug: kaikille pettyneille! :(

miles mulle voi merkata 5.ICSI vko17 Ensviikolla 0-ultra ja jos näyttää hyvältä, ni aloitan pistokset. Tällä hetkellä syön Primolut Nor:ia varmistamaan, että vuoto alkaa oikeaan aikaan.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Alexis meillä on pitkä kaava, eli tuo annostus tarkistetaan sitten ensi viikolla. Oliko sulla jo jokin arvio punktiopäivästä? Meillä pitäisi olla ma 16.4. jos vanhan kaavan mukaan mennään

Moto mä olen kanssa yrittänyt hoitojen väliin ja niiden aikanakin keksiä kaikkea kivaa ohjelmaa ihan keksimällä, että mieli pysyy ylhäällä ja on muutakin ajateltavaa! Mulla muuten vaihdettiin lääke puregonista menopuriin ja eilen kun tsekkasin papereita, niin menopurilla oli loppuen lopuksi saatu enemmän hedelmöittyneitä ja jakaantuneita alkioita vaikka kerätty follimäärä oli suunnilleen sama, eli siis meillä nyt toistamiseen tuo menopur.

Ja tuosta endosta vielä, että mulla 1,5 vuotta sitten ennen leikkausta ei ollut niin paljon endo-oireita kun nyt, eli mulla nämä hoidot (ja ties mikä muu) on aktivoinut endoa kovasti ja nyt siis oireilee enemmän kuin ennen leikkausta. Sanovat kuitenkin edelleen, että ei kannata leikata jos vain pärjää, ei pitäisi vaikuttaa näihin hoitoihin, mutta tiedä sitten sitä jos meitä endolaisia tällä palstalla kuitenkin useampi pyörii niin luulisi vaikuttavan : /

Muutoin meinaa olla motivaatio kadoksissa tähän hoitoon ja valmiiksi pessimistinen olo! Ehkä se on hyväkin mutta fiilis on tosiaan se, että miksi nyt onnistuisi kun ei ole aikaisemminkaan onnistunut! Noh aika näyttää :)

Halle hienoa että pääsette näin pian taas hoitoon!
 
Tänään itsekkäästi vain omaa napaa ;) Ensimmäinen PAS oli tänään, siirrettiin yksi hyvälaatuinen blasto (luokka 5AB eli lähestulkoon paras mahdollinen :D) Ja heti ensimmäinen selvisi sulatuksesta, että pakkaseen jäi vielä kolme köllöttelemään. Testipäivä on 18.4. Tosin jo viikon päästä tulee 2 viikkoa oviksesta, ja kun tää on luomukierto niin eiköhän ne menkat silloin ala jos en ole raskaana. Että oikeasti se asia selviää jo paljon ennen tota virallista testipäivää.

Nyt tuntuu taas hyvältä kun edes hetken ajan mun kohdussa on jotain elävää =) Aurinkoista päivää ja tsemppiä kaikille!

Ja miles, jos päivität listaa niin mut vo siis siirtää piinailijoihin, testipvä 18.4.
 
Kiitos vastauksista.

Moto ja johkunen, kyllähän tämä endo on tosi ikävä tauti. Itselläni sitä on epäilty jo joskus kahdeksan vuotta sitten, mutta kivut pysyivät vuosia kurissa, kun käytin e-pillereitä aina 3 levyä putkeen. Nyt sitten, kun haaveissa olisi lapsi ja kuukautiset ovat saaneet tulla normaalisti, tilanne on pahentunut ja varmasti myös kaikki hormonit, mitä tässä pitää käyttää, pahentaa asiaa. Itselläni myös koko ajan pelko endon mahdollisesta pahenemisesta. Vaikka olen aina ollut kipeä kuukautisten aikana, en voinut tajuta, miten kipeäksi endo voi todella tehdä, kun tilanne räjähtää. Keskenmenon jälkeen kivut tulivat niin koviksi, ettei niihin purreet mitkään särkylääkkeet ja töistä jouduin olla tosi paljon poissa. Netistä luinkin, että pahimmillaan kipu on invalidisoivaa ja se kuvaa tilannetta hyvin, en pystynyt tehdä mitään. Olemme julkisella puolella hoidossa ja IVF-jono olisi ollut 9kk! Koska endokivut pahenivat minulla jonkin verran jo kesällä 2011, pääsimme hoitoihin vähän nopeammin, 7kk jonotuksella. Jotain jarrua siinä välissä olisi tietenkin pitänyt endoon saada, mutta koska sitä ei koskaan oltu "kunnolla" havaittu, olin luomuna ja endo sai muhia kaikessa rauhassa. Mikä tässä kaikessa myös harmittaa, on että en uskalla olla ilman jotain jarrua endolle sitten, kun hoidot on tehty, tuli tulosta tai ei. Vaikka mahdollisuus luomuna raskaaksi tulemiseen onkin pieni, niin eihän sitä kuitenkaan koskaan tietäisi, mutta endon takia, en enää uskalla antaa kuukautisten tulla joka kuukausi kasvattamaan pesäkkeitä. Tulipas melkoinen endo-vuodatus. :whistle:
 
Johkunen, aika lähelle tuota 16.pv:ää meidänkin punktio varmaan osuu. Hieman epävarmuustekijää lisää tuo Menopur, kun sitä ei ole käytetty aiemmin. 1.IVF:ssä meil oli punktio kp15, toisessa punktio siirtyi kp17:lle (kun Elonvalla vaste oli niin huono, että kasvattelua piti jatkaa Puregonilla). Nyt kun lääkemäärä on suurempi, niin uskoisin, että tuo kp15 on aika lähellä oikeaa. Eli siis näillänäkymin ollaan punktiossa samana päivänä:)

Rödluvan, aivan loistava PAS! Nyt peukut pystyy :)

Kiva kun on pääsiäinen ja pitkä vapaa viikonloppu edessä. Toivotaan, että aurinko paistaa niin pääsee vähän ulkoilemaan ja nauttimaan kevätauringosta!

alexsandria
 
Tervetuloa Emma! :wave:
Mulla ei ole antaa sulle tuohon alkoholiin omaa kokemusta kun en käytä sitä muutenkaan lainkaan, mutta uskoisin ettei pienellä määrällä ole mitään vaikutusta. Ja kuten aikaisemmin on todettu kannattaa elää mahdollisimman normaalia elämää. :)

Rödluvan
: Hienon kyytiläisen olet saanut kyytiin! Onnea! :heart:

(.)Tänne ei oikeastaan kummepia. Leuka kukkii ja siinä se. Sekin varmaan kukkii koska jotenkin on tullut syötyä kovin epäterveellisesti. :ashamed: Mullahan menee kortisoni joka on vanha tuttu jo muista asioista ja se saa ruokahalut lisääntymään. : / Jotenkin olen menettänyt toivoni kokonaan onnitumisen suhteen, vaikka niin ei saisi tehdäkään. Tunne on vain vahva ettei nytkään onnistunut. Mietin kovin miten jatkan elämää ja mitä kaikkea voin siihen saada ilman tätä lasta. :p

Auronkoista ja ihanaa pääsiäistä!
 
Miranda se on jännä miten voimakas se tunne voi olla, ikäänkuin tietäisi ettei ole onnistunut, vaikkei sitä voi tietää oikeasti. Tsemppiä sinulle :)

Mulla on vähän sama fiilis, tänään viikko siirrosta ja kaikki se siirronjälkeinen toivo alkaa jotenkin hiipumaan.. rinnat ei arista vaikka kuinka niitä tökkisin ja ei vaan tunnu siltä, että olis natsannut.. Tietenkin koko sydämestäni toivon että vihdoinkin olisi meidän vuoro :heart:

Yks mikä mua ihmetyttää, mulla nousi vielä eilen ihan puskista 38 asteen kuume, alaselän puolella tosi kova jomotus ja muutenkin kova lihassärky ja palelu, joka kesti tasan eilisen illan.. ja tänään ei mitään.. En oo koskaan kuullut että moinen voisi olla merkki mistään raskauteen viittaavasta.. sit rupesin miettii, et voiko se haitata onnistumisen mahdollisuutta TAI voiko se olla elimistöni tapa torjua kyytiin pyrkivä alkio? Se tästä nyt vielä puuttuisi, että jos alkio on valmis matkaamaan kanssani 9kk, niin meikäläisen immuunijärjestelmä on toista mieltä.. En tiedä, voi olla että mietin asioita taas aivan liikaa.. ehkä oli vaan lyhyt flunssa tms.

Ihanaa pääsiäistä kaikille :)
 
Hei miten teille on PASseihin määrätty lutinusta? Mulla ohjeistettiin, että lopetan eilisiltaan (pp10), joka on 2vrk ennen kun vuodon "pitäisi" alkaa. Mietin vaan mikäköhän siinä idea, kun testipäiväkin huomenna (pp12)? Yksityisellä käytettiin lugesteronia aina testipäivään/oletettuun vuotopäivään saakka...

Huomenaamuna tosiaan raahaudun labraan, oireettomampana kuin koskaan... Saa nähä kuinka käy, aika negafiilikset on kyllä täällä! Kyl mä uskon, et sitten kun se osuu kohdalle, et sen jotenkin tuntisi/tietäisi. Nyt ei mitään :(

Miten Miranda siellä menee? Entä rödluvan? Tsemppiä!!
 
nuppuska: Tsemppiä sinne! Pidän suuresti peukkuja huomiselle!
Täällä ollaan oireeton myös. Hieman tuli eilen rusehtavaa lugejen seassa ja testi näytti negaa. Halusin saada asian pois ja siksi testasin. Huomenna olisi veritesti, mutta mulla on niin hankala työtilanne etten varmasti ehdi kokeeseen ennen torstaita. Mahtaako silloin jo olla turhaa mennäkään. Katsotaan viitsinkö edes huomenna kotona tehdä uutta testiä.
 
Täälläpäin pp5, dpo11. Menkat odotettavissa dpo14-15 eli torstaina-perjantaina, ellei tuu tärppiä. Viimeksikin ne puski Lugejen läpi ihan "ajallaan" vaikka siirrosta oli kulunut vasta viikko. Eikä oireen oiretta, ei yhtään mitään. Kohta pitäis kyllä alkaa ennakoivat kivut jos ne menkat on sieltä tulossa, mutta toivon toki kovasti etteivät alkaisi. Tsemppiä kanssapiinailijoille, tulisi nyt edes jollekin meistä plussa!
 
Helou.. Täällä koitetaan kasvatella muniksii, saas nähä tuleex niit miten vaiko ollenkaa.. :) Olis taas pari kysymystä, eli miten olette kipuilleet kun olette tässä "kasvatusvaiheessa"??? :| Mulla tuntuu sellasta tasasta kipuu ja snadisti paineen tunnetta alavatsalla. Ja selkä on ristiselästä puoleen väliin selkää kipeenä.. Itse asias todella kipeänä! TOi selkähomma mua lähin mietityttää.. :(
Lisäx ku menee pissalle, ja kun rentoutuu lihakset ja antaa sen pissin tulla, nii sit sattuu ihan sikan molemmille sivuille alavatsaa.. Anteex eritesepostus :ashamed:
Ox teil muil ollu tällasta??? ku just lukenu täältä et alavatsaa lähinnä juilinu...

Tsempit piinailijoille ja pahoittelut neganneille.
 
Heipsan!!

Ei ole taas kirjoittelut kiinnostanut : / Oon kyllä käynyt lukemassa miten kaikki muilla sujuu hoidot.
Mulla oli siirto torstaina ehdin syödä siis zumeja 27 päivää ennen siitoa ikinä en ole noin kauaa syönyt ennen siirtoa. Ennemmin siirto ei onnistunut koska limis oli liian ohut eli tulihan sitten tämäkin koettu viimeisessä hoidossa.
Kolme alkiota sulatettiin ja vain yks selvis ja tääkin oli eka kerta yleensä on kahdesta alkoista selvinnyt kaksi tai yks, mutta saatiin onneks edes tämä viimeinen yritys aikaan.

Eli Leppäkerttu-77...........3.IVF/ICSI 2.PAS...............1...............19.4.

Eli viimeistä viedään ja lääkkeinä taas siis zumet , luget, kortisonit ja diperini hitto laskin et pelkästään tän parin viikon aikana pitää muistaa popsia 140 lääkettä ja mun tän lahopään kanssa se on aika haastellista.....
En kyllä hetkeäkään usko et tärppäis eiköhän tää ole nähty siis nää hoidot ja nyt nää sit loppuu. Tuleekohan sitä sit joku romahdus kun nää loppuu, kun itkua ei ole enää tullut hoitojen takia varmaaan yli vuoteen siis tuloksen takia kikutellut ja huutanut oon sitäkin enemmän:kieh:
Mutta juu onhan se kiva palata "normaaliin elämmään" ilman lääkkeitä, aikataulujen suunnitteluja ja lääkärissä hyppäämistä ja gynelle en mee seuraavaan 10v :D
Eli täällä siis 15 alkion siirto ja kaiken kaikkiaan 18 hoito tähän on ihan hyvä lopettaa....
Rödluvan Toivotaan, et kivut ja menkat tajuaa pysyy poissa. On se kumma miten me kaikki regoidaan lääkkeisiin eri tavalla mulla taas luget pitää menkat poissa siis vuodon kipuja ei itse asiassa kun miten niin viime kerroilla on kivutkin pysyneet poissa. Mut tsemppiä et siellä olisi kunnon älli tälli mukana ja olis tajunnut tarrata kiinni!!!

Nuppuska Mä en tuosta lääkkeestä osaa sanoa mulla on aina ollut luget käytössä. Tsemppiä huomiseen testiin !!!

HalleB Tsemppiä 5 Ivf eiköhän tää saa olla SE hoito kyllä tuo määrä alkaa riittämään!!

Seline Täällä peukut pystyssä toivotaan , että ultrassa selviää että :heart: sykkii vahvasti ja näin varmasti onkin!!

Tulkaapa muutkin kertomaan mitä kuuluu ???

Ja viimeisen kerran perinnettä jatkaen Leppäkerttu-77 ja Lissu pp 4
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
RödluvanMe ollaan siinä onnellisessa tilanteessa, et tää on meidän kakkos kierros. Saatiin 1.ivf 5. Pas meidän poika 2007 :heart:
2009 lähdettiin sit yrittämään toista lasta , mut tää tais sit vaan jäädä yritykseksi.

Ja oon aina luvannut olla valittamatta jos saisin edes sen yhden lapsen, ehkä nyt vähän olen purnaillut :whistle:
Mut juu pitää olla todella onnellinen tästä yhdestä onnen kimpaleesta koska tää on niin paljon enemmän kun joskus uskalisin toivoa . Toinen olis sit ollut jo jotain mitä ei osaa kuvailla.
Jotenkin tän lapsenkin takia haluaa lopettaa hoidot ei se ole oikein meidän lasta kohtaan et oon niiiin usein perseeseen ammuttu karhu näiden hoitojen takia niin ja mieskin on näitä hoitoja jo ihan kurkkua myöten täynnä.
Että jos vaikka aloteltais sellanen "normaali perhe elämä" Mitä se sit onkaan :D
 
leppäkerttu, sorry, en tuntenut sun taustaa! Jotenkin vaan aina olettaa että kaikki muutkin yrittävät esikoista :whistle: Ja hirveän moni täällä toki yrittääkin. No, olen kuullut ettei se jo olemassa oleva lapsi välttämättä juuri vähennä lapsettomuuden surua jos ei saa sitä toista, joten toivotaan nyt yhä parasta :D
 
Heippa. Aattelin pomppasta tähän ketjuun tuolta hoitoja aloittelevien puolelta, 1. IVF/ICSI tuoresiirto kun ei toivottua tulosta tuonut... : / Olen ketjua aktiivisesti seuraillut ja myötäelänyt, mutten itse ole vielä tohtinut alkaa kirjoittelemaan, kun on ollut tylsä odotteluvaihe.

Välissä on ollut muuttoa ja hukkuneita lähetteitä ja kaikenmaailman muuta häikkää, ja nyt vihdoin ja viimein olisi sitten 26.4 suunnitteluakäynti ensimmäistä passia varten. Kääk, mikä jännitys! :D Kierto alkoikin kuun ekana päivänä, joten tuolloin on sopivasti kp 26, yleensä ollut sellainen 29-30 päivän kierto. Eli toukokuukun kai tähdätään.

Ainut mikä huolestuttaa on toukokuussa oleva pakollinen koulutus, joka tapahtuu 21.-23. päivinä ja olen siinä fyysisesti kiinni koko tuon ajan... Voikohan tuo sitten sotkea taas koko jutun, vai kuinka tarkat ne siirtopäivät ovat? Meidän huurunenät ovat siis blastoja kaikki, tietäisikö joku kokeneempi kuinka monta päivää oviksesta niitä on ollut tapana siirrellä? Olisko tällaisessa tapauksessa lääkkeellinen siirto jotenkin "varmempi"?

Ääh, jotenkin odotan ihan hurjana, että päästään taas tositoimiin ja samalla pelottaa jo valmiiksi ne pettymykset, ja ärsyttävä pessimistinen pohjavire päällä. Vaikka järjellä ajateltuna se eka tuoresiirto oli vasta meidän ensimmäinen oikea kunnon mahdollisuus ikinä saada lasta, mutta jotenkin se epäonnistuminen tuntui silti kamalalta. Ja kun vertaa moniin palstalaisiin, joilla uusia ja taas uusia hoitokiertoja, niin tuntuu ihan pöntöltä nyt jo muka velloa "meille ei ikinä tule lasta" -olotiloissa. Vaikka toisaalta asiaan vaikuttaa varmaan parin vuoden luomuyrittelyt ennen hoitojen alkua, hoitojen viivästymiset kaikennnäköisistä syistä ja kaikkien pettymysten yhteissumma.

Taustoista sen verran, että esikoista yritellään ja näillä näkymin "vika" on miehessä, mua ei ole sen tarkemmin enää tutkittukaan, paitsi verenkuvaa ja hormonitasoja, mitkä oli ok. Toisaalta sekin huolestuttaa, että saatiin aika hyvin muniksia kerättyä ja kasvateltua, ne hedelmöittyivät hyvin ja saatiin lopulta 6 blastoa, joista yksi siirrettiin ja 5 pakkasessa. Huoletus-osio tulee siis siinä, että blastothat ovat ärhäkämpiä tarttumaan, mutta nyt kun ei sitten tärppi käynyt, niin tottakai sitä alkaa miettimään, onko limiksessä jotain häikkää vai miksi ei sitten napannut kiinni. Tää on niin tätä! :x

Mutta sen tarkemmin erittelemättä, hurjat tsempit kaikille tasapuolisesti ja toivottavasti saataisiin hurjana plussia! Onnistumiset, kun antavat toivoa aina omaan tilanteeseenkin.
 
Huomenta, ja mukavaa pääsiäisen jälkeistä viikkoa kaikille :) Olimme lomailemassa pääsiäisen sukulaisissa, olipa mukava saada vähän vaihtelua arkeen!

Aamulla kävin tsekkausultrassa tulevaa punktiota ajatellen. Uutena lääkkeenä Menopur on kasvattanut limistä, solujen koko ja määrä vastaa ihan Puregonilla ja Elonvalla aiemmin saatuja tuloksia. Nostetiin vähän piikittelyannosta loppuviikoksi, jotta saadaan kasvuun vähän vauhtia, ja tod.näk. punktio ensi maanantaina.

TanZZZku kyselit kasvatteluvaiheen kivuista. Minulla ei ainakaan ole mitään ihmeempiä kipuja ollut tässä nykyisessä eikä aiemmissakaan kasvatteluissa. Hieman turvottaa kyllä, mutta muuten ei muuta mainitsemisen arvoista oireilua ole.

Karpalo
tervetuloa mukaan :)

Piinailijoille tsemppejä hurjasti!! :)

Ai niin, minun piti muuten jo aiemmin kirjoitella liittyen välikiertoihin ja oireisiin. Meillähän tuli tuohon PAS:n jälkee väkistenkin välikierto uuden IVF:n suunnittelun vuoksi. Omaksi huvikseni pongailin "oireiluja" kierron eri vaiheessa (ihan vaan vertailun vuoksi itselleni tulevia hoitoja silmällä pitäen). Meillähän on siis tilanne, että luomuraskaudet eivät meillä ole mikään mahdollisuus (munatorvet poistettu). Hih, mutta siis, jos en olisi tiennyt, että kyseessä on välikierto, niin ihan kuin olisi bongaillut piinapäiväoireita, ihan samanlaisia nipistelyjä sun muuta :))))

aleksis
 
Karpalo, tervetuloa! Itselläni oli ihan samat fiilikset 1.ICSI tuoresiirron epäonnistuttua. Vaikka järki sanoi että tämä oli vasta eka kunnon mahis ylipäätään onnistua, eikä oo mitään syytä olettaa ettei siirrot lopulta onnistuis, niin silti sen negan pärähtäessä ruutuun olin jotenkin ihan uskomattoman pettynyt ja ajattelin ettei meille tuu ikinä lasta. No, nyt piinailen ekaa PASsia ja uskon kyllä että voidaan joskus se lapsi saada =) Kyselit kans blastoista, mulla on myös kaikki blastoja. Nyt PASssa siirrettiin 5 vrk ikäinen blasto kuudentena päivänä positiivisesta ovistestistä. Eli ovisplussapäivä oli nolla, ja siitä sit 1,2,3,4,5 ja 6. päivänä siirto. Eli ymmärsin niin että ihan blaston iän mukaan sujautetaan se kyytiin siihen aikaan kuin se "luonnollisesti" olisi ehtinyt kohtuun. On se kai aika tarkkaa. Jos sulla on säännölliset ovulaatiot niin ton mukaan voit laskea arvioidun siirtopäivän. Tsemppiä!

Alexis, noita "oireitahan" tulee ihan hurjasti kun piinailee :D Kaikki tuntemukset mihin välikierrossa ei kiinnitä mitään huomiota on yhtäkkiä raskausoireita :whistle:
 
Kiitos Rödluvan vastauksestasi ja tsempeistä! :)

Äh, tuon laskutavan mukaan tosissaan saattaisi olla suuren suuri riski, että siirto ajottauisi viikonloppuun tai sitten juuri siihen koulutusajankohtaan, kun olen poissa maisemista. Vaikka en ole nyt aikoihin tikutellut ovista joten hankala sanoa, minä päivänä se sitten tarkalleen ottaen olisi, laskin siis päivien mukaan oletettavan n. kp 14 mukaan. No, pitää jutskata lisää lääkärin kanssa ja katsoa, mihin päädytään. Haluaisin jotenkin mennä luonnolliseen kiertoon, mutta, jos se tarkoittaisi sitä, ettei päästä siirtoon, niin mielummin sitten vaikka lääkkeelliseen... kun nuo kesätauotkin pahasti häämöttävät!

TanZZZku:n kysymykseen liittyen, mulla oli kanssa sellaista paineen tuntua ja pikkuista nippailua ja muita tuntemuksia/juilintoja alavatsalla ja vähän turvotti, muttei mitenkään pahasti. Tein ensimmäisen hoidon aikana vielä (suht rankkaa) fyysistä työtä, joten siinä sen huomasi jotenkin erityisen selvästi. Varsinkin kumartelu tai nosteleminen tuntui hoidon loppua kohden pahalta.
 
Ensiksi isot tsempit teille piinailijoille, kyllä nyt pitäisi niitä plussia alkaa taas tulemaan =)

Ja tervetuloa Karpalo kirjoittelemaan! Mä en osaa PASseista sanoa ikävä kyllä mitään kun pakkanen on aina typötyhjä.

Leppis paljon peukkuja pystyssä myös teidän hoitoon! Onhan teillä siirtoja jo hyvä määrä tehty :)

TanZZZku mulla löytyy näitä kasvatteluoireita. Nyt olen piikitellyt 6 annosta menopuria 225 kerrallaan ja olo on suht hyvä, mutta selkäkipua on, maha jo turvoksissa, kyljissä välillä kipua/ turvotusta, painetta alavatsassa ja munasarjoja välillä nipistelee. Mutta oireet ovat nyt paljon lievemmän kuin viime hoidossa, jolloin mun arvot olivatkin liian korkealla kun pistin menopuria 300 kerrallaan. Oireet kertoilevat onneksi että jotain tapahtuu, mutta lähinnä itse toivon että folleja ei tulisi nyt niin paljon ettei tuo hyperin riski taas tulisi! Kävin tänään kanssa labrassa aamulla ja nyt odottelen soittoa millä määrällä jatkan pistelyä. Onko sulla milloin seuraava tsekkaus mikä tilanne on?

Alexandria samoissa aikatauluissa siis edelleen, tänään tsekataan lääkkeen annos loppuviikoksi, perjantaina seuraava ultra jolloin pitäisi selvitä punktiopäivä! Tsemppiä kasvatteluun sinnekin :)

Muoks. ON: Puhelu tuli, arvot taas koholla! Annos laskettiin 150 ja olisivat muuten huomenna ultranneet mutta kun perjantaina jo seuraava aika niin ei onneksi tarvinnut lähteä erikseen käymään... No täytyy toivoa ettei folleja olisi liikaa : /
 
Viimeksi muokattu:
Olen seuraillut tätä ketjua taustalla, mutta nyt ajattelin et jospas rohkaistuisi ja ilmoittautuisi mukaan. Taustaa sen verran että meillä hoidot ovat alkaneet vuonna 2007 jolloin aloitettiin clomeilla, muistaakseni 6 kierron ajan. Yhtäkään follia ei saatu kasvatetua, sitten siirryttiin Puregon pistoksiin.. yhtä huonoin menestyksin. Piikittelin vielä kp 40 ja yritettiin kasvatettua yhtä follia. Sen jälkeen taisi olla laparoskopia ja sitten myöhemmin munasarjojen polttohoito.. ilman toivottua vastetta. 2008 loppuvuodesta aloitettiin IVF pitkällä kaavalla..joka meni myös mönkään. Saatiin kasvatettua tolkutonmäärä pieniä folleja... siis monia kymmeniä. Hoitokeskeytettiin. 2009 aloitettiin uusi IVF tällä kertaa lyhyellä kaavalla. Tuloksena 4 munasolua, josta 3 saatiin hedelmöitettyä, niistä 2 hedelmöittyi normaalisti. Yksi tuore siirrettiin ja toinen jatko viljeltiin blastokystaksi. Tästä tuore siirrosta saimme kauan odotetun plussan ja tällä hetkellä tämä alkio on reipas 2 vuotias tyttö. Nyt lähdemme koittaan siirtämään pakkasessa olevaa toista alkioomme. Ilman ehkäisyä olemme olleet nyt yhteensä 8 vuotta joten mikään luomuihme tuskin meitä kohtaa. Minulla PCOS ja limis on aina paksu.

Nyt menossa kp 4 ja zumenon tablettaja otan 3 päivässä, ultra ensi viikon maanataina kp11.

-Tiinuli-
 

Yhteistyössä