Hoidot jatkuu 2012

Moto, kiitos!
Olen pahoillani ettei sinulla tärpännyt! :hug: Nyt unohdat hetkeksi hoidot ja nautit hormonivapaasta kropasta. Se tuntui ainakin minusta aivan ihanalta viime kesän jälkeen kun vihdoin sain olla ilman hormoneja. Ja sitten sen jälkeen taas positiivisin mielin kohti pas:ia. :)

kukkanen: kiitos sinullekin! Kuulostaa kyllä todella hyvältä nuo oireesi. pidän kovasti peukkuja!

Jensar: Ihana kun kävit tervehtimässä! :) Vanhat tutut piristävät aina. :hug: Oikein ihania odotushetkiä sinulle! :heart:

(.) Tulin hetki sitten klinikalta tarkistusultrasta. Katsottiin siis hyperivaaran vuoksi tilanteeni tänään ennen huomista siirtoa. Tilanne on ihan hyvä. Kohdussa pieni määrä nestettä, mutta ei missään muualla vatsaontelossa. Suurin rakkula tai keltarauhanen tai mikä siellä nyt on niiden follikkeleiden jälkeen oli jotain 6cm (?). Lääkärin sanoin minulla ei ole vakavaa hyperiä, eikä edes keskivaikeaa. Ihanaa sillä pelkäsin niin etten pääse huomenna tuon takia siirtoon. Mutta edelleen on oltava varuillaan koska tilanne saattaa pahentuakin... Sitten mitä tulee alkioihin niin 6kpl:tta on vielä pelissä mukana niistä 9:stä. =) Olen tilanteeseen ihan tyytyväinen! Huomenna sitten lopullinen tuomio.
 
Miranda: Hienoa, että ei hyperiä ole tullut. Tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki ne kuusi alkiota ovat selviytyneet. :)

ON: Mie en tiedä vielä huomisesta. Toisaalta tekisi mieli testata, kun ei vielä tänään ole ainakaan ollut juilimista ja huomenna saattaa olla jo toinen tilanne. Tiedän, että jos vähänkään tunnen juilimista, saan lopettaa toivomisen, eikä sen jälkeen enää haluta testiä tehdä, kun tietää tuloksen. Muita oireita ei ole tullut kuin rintojen arkuus, joka kuuluu ihan asiaan näinä päivinä.

Voi kääk, laskin uudestaan tuon mahdollisen menkkojen alkamispäivän. Viimeksi kierto oli 32. päivää, joten menkat saattavatkin alkaa vasta sunnuntaina, jos menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi. Vasta nyt tajusin, että eihän se ovulaatio olekaan varmasti ollut silloin perjantaina vaan vasta lauantaina tai sunnuntaina. Pitäishän nämä jutut muistaa. :headwall: Eli voi olla, että järkevintä olisi testata vasta lauantaina, jos ei huomenna tule vielä oireita.

Tsemppiä huomiseen testaamiseen Kukkanen ja Almina. :)
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Alexsandria ........... 3.IVF ................... Huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 ..................
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4.
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 6.4.
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas .......... 1 ................... 10.4.
Miranda-81 .......... 3. IVF ................... 1 ................... 10.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Seline ............... Luomu( 2.IVF) .. maaliskuu ......... 23.11.2012
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Moto, itse otin lääkevaihdon puheeksi. Tai keskustelu lähti liikeelle siitä, että olemme tahkonneet nyt IVF:t ja useammat PAS:t ilman mainittavaa tulosta, joten mielestäni on turha tahkota vanhalla kaavalla, vaan on parempi kokeilla jotain muuta. Lisäksi kun meillä hoitojen alku sujuu aina ihan mallikkaasti (soluja tulee, ne hedelmöittyvät kiltisti ja jakautuvat nätisti), mutta ongelmat alkavat sitten aina kiinnittymisessä, niin ehdotin lääkärille, että olisiko jotain mahdollisuutta tukea limakalvon kehitystä tms. Menopur on kuulemma lääkkeenä tällainen, eli se vaikuttaa myös tuohon limakalvoon toisin kuin Puregon ja Elonva joilla olemme aiemmin IVF:t kokeilleet.

Mites meitin piinailijat, joko saadaan plussauutisia tänne pinoon? :)

Alexsandria
 
Monella on kova piina nähtävästi menossa ;) Tsemppiä kovasti!

Motolle pahoittelut tällä erää :( Hyvä että löysit positiivista tuosta luomukierrosta ja varmasti löydät tsempit siihen PASiin kun aika etenee, koitahan nauttia normiolotilasta =)

TanZZZku mä voin opastaa sen tädin täältä ajamaan seuraavaksi teille :)
Kyllähän nuo kipeet menkat viittaisi kovasti endoon. Mut leikattiin 1,5 vuotta sitten ja ennen sitä ultrassa ei kunnolla näkynyt endoa mutta leikkaus vahvisti. Nyt siis 1,5 vuotta leikkauksesta endo taas jyrää ja näkyy hienosti myös ultrassa. Voithan toki tiedustella asiaa kun seuraavaksi menet ultraan josko tsekkaisivat vähän tarkemmin varuiksi!

mirandalle onnea siirtoon! Mulla oli viimeksi sama tilanne joten yritä levätä vielä rauhassa niin pitkään kuin olo sitä vaatii!!

ON: Täti siis kurvasi tänää ja 4.4. olis seuraava etappi ja hyvä niin, mulla on noista sumuista niin puolinainen olotila: pääkipu/pöhnä jatkuvana seuralaisena + väsyttää/ nuuduttaa kovasti. SEuraavaksi sumut siis puolittuu ja piikit astuu kehiin!
 
Hei!

Eli mulle annettiin virallinen tesipäivä 1.4, testaan siis silloin tai toivottavasti pääsen testaamaan...eli sunnuntaina aprillipäivänä..

Kukkanen Mites siellä ?? joko olet testaillu??

Peppi testailitko??

On: eilen illalla vähän aikaa jomotteli alamahaa, mut se loppui... nyt pääkipeä ja höttöolo sekin varmaan johtuu tästä jännityksestä tai sit kohta tullaan korkealta ja kovaa... mulla viimeksi vuoto alkoi pp15 nyt pp14... on tämäkin hommaa... no sitä saa mitä tilaa!!

Johkunen nyt tsemppiä uuten koitokseen :)

Moto miten siellä voidaan?? joko helpottaa?? nauti tosiaan hormoonivapaasta kuukaudesta ja sitten on taas hyvä jatkaa :)

T:Almina pp14
 
johkunen, lähetä vaan se akka tänne!!! :kieh: Todella raivostuttavaa odotella... Oon todella kiukkunen koko ajan ja hermo menee joka jutusta :ashamed: Eilen oli TODELLA vaikea päivä, ja olin myösiha mulkku kotona :ashamed: :( Voi mun mies parkaa, hävettää nolottaa ja ahistaa iha sikan. Raasu saa kuunnella mun kiukutteluu...
Endosta, et ei lekuri sanonu just viimex mitää ku kysyin, eikä mihinkään oo ikin aiemminkaa kirjattu mitää siihen viittaavaa.. :(
Mulle tehtii se laparoskopia sillon v- 10, ja sillon ei kans mainittu mitää.. Mut jos sillon ei o ollu, ni olishan se tähän jo ehtiny kasvaa...
Ja ku kysyin lekurilta alotuskäynnillä tosta ni se sano et sit pitäis eka lähtee hoitaa ja selvittää sitä endoa. Et ajatus on nyt lähtökohtasesti se et ei ole. Ai että nyt alko ärsyttää tääki voi per... :(
Tiputteluvuotoa on ollu välillä, nyt viimesten puolen vuoden sisään muutamassa viime kierrossa, kivut ovat kovimmillaan kp2 j3, jolloin myös vuoto on runsainta, kivut ovat phimpia ovulatorisissa kierroissa. Sillon ku ovista ei o tapahtunu, ei o nii paljon kipuikaa... Viimex tuol lekuris ku mut ultrattii, limis oli 7,5mm toisesta kohtaa katsottuna ja toisesta kohtaa vain 4,5mm..
Kai se pitää viel tää huolenaihe ilmasta... :(
 
Viel pikaseen tulin kertoo, et mult otettii helmikuun alussa noit alkukierron hormonikokeita ku edellisestä kerrasta oli kulunu melkei 2 vuotta..
No, nyt sit sain kysyttyy niiden tuloksista, nii FSH, maitohormoni, kilppariarvot, sokru ja oli siin joku muuki mut en muista mikä...Nii kaikki oli viitearvojen sisällä. Keskivaiheilla. Ainoa, joka oli hieman yläkantissa, oli sokru, mut seki oli raja-arvojen sisällä. AMH hormoni oli 1,1. Siit en tiä olix se hyvä...
 
Siirto takana. kyytiin pääsi 8-soluinen hyvä alkio, jossa ei mitään moitittavaa. Pakkaseen ei saatu kyllä mitään, sillä kaikki viisi muuta alkiota olivat joko hajonneet eilisen jälkeen tai hajoamassa parhaillaan. Siispä sama ongelma edelleen kuin viimeksi. Tämä oli meidän viimeinen hoito. Kolmen koeputkihoidon aikana päästy kahteen siirtoon. Nyt toivon niin että tämä toisi meille toivotun tuloksen!

Mukavaa viikonloppua!
 
miranda ja muut piinailijat, plussatuulia toivon kovasti teille!!

TanZZZku, endon oireet ovat kivuliaiden kuukautisten lisäksi: kuukautisten aikainen tärinäkipu, yhdyntäkippu, ulostuskipu ja virtsauskipu, muuttunut suolentoiminta kk aikana (yleisimmin ripuli), ja kivuissa yleisintä on että ne alkavat samaan aikaan kuin vuoto tai hiukan ennen. Itselläni on endo, kertaalleen leikattu. Jos sinulle on kertaalleen laparoskopia tehty niin se, onko endo voinut ilmaantua tässä väliaikana riippuu paljon iästäsi. Yleensä jos sitä ei 30 v mennessä ole niin ei kyllä myöhemmin enää tulekaan.

ON: Ovis bongattu eilen =) eli kp15! Ens keskiviikkona on sitten PAS. Jänskättää, selviääkö meitin alkio/t sulatuksesta.
 
Rödluvan, täytän toukokuus 30 eli 27v oon ollu ton laparoskopian aikoihin. Selässä tuntuu juilintaa ennen ku mensut alkaa, ja mensukivut alkaa kunnol ku ku se kunnon vuoto alkaa, vatsa menee sekasin mensujen aikaan, yhdyntäkipuu joskus,tärinä,pissa, tai muit kipui en oo huomannu, sit oon nii tottunu et en kiinnitä huomioo, en tiä.....

Mirandalle supertsempitykset!!! :heart:
 
Hei ihaNaiset

Eihän tästä mitään tullu. Moto, olen pahoillani puolestasi. Mullakin tuli nega :( Oon niin super super surullinen, kun olin ihan varma. Mutta ennen en noita Zumenoneja ole syönyt, niin näköjään ne toi mulle ihan varmat oireet. Tein testin eilen ja varmistustestin tänään. Soittelen sairaalaan maanantaina, mutta lopetan lääkkeet nyt. Menkat alkaa sitten kun alkaa. Se on tosi hassua kun eivät ole alkaneet, mutta ilmeisesti Zumenonit pitää ne pois. Luget ei sitä viimeksi tehneet.

Ajattelin että syksyllä punktioon. Eli jos ehdit Miles korjata, niin mulla in 2. ICSI syksyllä.
Päätin viime yönä, että kesäkuussa olen timmissä kunnossa ja nyt alkaa hullu kuntoilu ja toivottavasti työpaikan vaihto. Eiköhän se taas tästä, mutta olin siis ihan varma positiivisesta. Eilen jopa aamupahoinvointia. Enää en halua mitään tollaisia hormoneita syödä :)

Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheissa oleville!:heart:
Voi Almina ja Peppi. Teille isot tsempitykset!!!
T. Kukkanen, joka ei saanutkaan "Hilmaansa" vielä
 
Kukkanen voi ei :/ Tässä sitä nyt taas nähtiin, että oireisiin ei aina ole luottamista, varsinkaan kun nuo lääkkeet on mukana sekoittamassa krpoppaa.. vaikka toisinaan oireet tarkoittaakin just sitä plussaa mut ei sitte valitettavasti aina.. höh antavat vaan toivoa ja sit sekin toivon pisara viedään pois.. Epäreilua :( H A L I :)

Peppi
Kuinkas siellä joko olet testin kaivanu esille?? vai testaatko vasta viikolla?? Onko mitään Oireita tms?? tsemppiä sinnekin hirmuisesti :)

Miranda Onnea alkaneeseen piinaan :) meillekin siirrettiin 8-soluisia kaks...

Talvitaika
Kuinkas siellä sujuu piina?? Tsemppiä kovasti :)


On kyllä jo tilastollinenkin vääryys jos tämän hetken piinailijoista ei sitä plussaa kelleen tule!!! nyt olis kyllä jo aika niitä plussia saada tähänkin ketjuun...

ON: Nyt PP15, oireita ei kummemmin ole... pelottaa koko ajan että en päse edes testaamaan... yleensä menkat on alkanu viimeistään nyt pp 15... että jalat ristissä meininki täällä... Jotenkin alamaha tuntuu niinku ois joku paino siellä, kai kohta tulee hillitön niagaran putous... menkka juilintaa ei vielä ole... huh hui on kyllä melkoista piinaa...

Toivottavasti pääsen edes testaamaan huomenna aamulla :O
 
Kukkanen voi ei :/ Tässä sitä nyt taas nähtiin, että oireisiin ei aina ole luottamista, varsinkaan kun nuo lääkkeet on mukana sekoittamassa krpoppaa.. vaikka toisinaan oireet tarkoittaakin just sitä plussaa mut ei sitte valitettavasti aina.. höh antavat vaan toivoa ja sit sekin toivon pisara viedään pois.. Epäreilua :( H A L I :)

Peppi
Kuinkas siellä joko olet testin kaivanu esille?? vai testaatko vasta viikolla?? Onko mitään Oireita tms?? tsemppiä sinnekin hirmuisesti :)

Miranda Onnea alkaneeseen piinaan :) meillekin siirrettiin 8-soluisia kaks...

Talvitaika
Kuinkas siellä sujuu piina?? Tsemppiä kovasti :)


On kyllä jo tilastollinenkin vääryys jos tämän hetken piinailijoista ei sitä plussaa kelleen tule!!! nyt olis kyllä jo aika niitä plussia saada tähänkin ketjuun...

ON: Nyt PP15, oireita ei kummemmin ole... pelottaa koko ajan että en päse edes testaamaan... yleensä menkat on alkanu viimeistään nyt pp 15... että jalat ristissä meininki täällä... Jotenkin alamaha tuntuu niinku ois joku paino siellä, kai kohta tulee hillitön niagaran putous... menkka juilintaa ei vielä ole... huh hui on kyllä melkoista piinaa...

Toivottavasti pääsen edes testaamaan huomenna aamulla :O
 
moto ja kukkanen oon tosi pahoillani, haleja sinne :hug:
almina tsemppiä, toivottavasti saat kaks viivaa tikkuun huomenna :)
miranda peukkuja, tarrasukkia, plussatuulia ja vaikka mitä sinne :)

Täälläkin siirto takana, torstaina siirrettiin sulatettu 4-soluinen :) Nyt on taas ihanan toiveikas fiilis, kevät tulossa ja ainakin hetken mun sisällä on elämänalku :heart:

miles , kun päivität, laittaisitko mut piinailijoihin 2.icsin 1.pas, testipäivä 10.4.? Kiitos!
Kaikille tsemppiä ja paljon kevätfiiliksiä )
 
Hei!!

täälläkin loppuu piina kohta, on nimittäin kunnon jomotukset alvatsassa ihan jalkoihin asti :( Että eiköhän lie se pirun täti tännekin kohta rantaudu...

Surullista että niin monella meistä käy näin... Puhuttiin jo jatkoista mieheni kanssa ja meidän 4jäs icsi tulossa touko/kesäkuulle.....

On tämä niin väärin :( testilen mikäli vuoto pysyy poissa, mutta tälläkin hetkellä on niiin kipeä maha :'( ilmoittelemisiin..

tsemppiä muille!
 
Moto: Mulla on joka kerta kokeiltu eri lääkkeitä. Lääkäri on ihan omasta aloitteestaan halunnut kokeilla aina uusia. Kannattaa ehdottaa asiaa lääkärille jos siltä tuntuu ja lekuri ei ite ehdota. :)


TanZZZku: Mullakin on leikattu endoa, tosin tosi pientä jolla ei pitäisi olla vaikutusta lapsen saantii. Mitään ei ultrassa näkynyt mutta tehtiin laparoskopia ja siellä sitä oli. Endo poistettiin 2008. Ennen tuota toimenpidettä mulla oli tosi kivuliaat menkat, tärinä arkuutta, yhdyntäkipuja jne, mutta kaikki poistuivat laparoskopian myötä, eivätkä oireet ole palanneet takaisin.

Rödluvan: Tsemppiä ja onnea Pas:iin! :):heart:

kukkanen: suuren suuret pahoittelut.:hug: En oikein tiedä mitä sanoa... : /

nuppuska: Tsemppiä piinaan ja onnea kyytiläisestä! :)

Almina: Pidän oikein paljon peukkuja että saisit kaksi viivaa. Nuo kivut eivät takoita välttämättä sitä pahinta, vaan voi olla myös merkki hyvästä. ;)

miles: Mut voisi laittaa piinailijoihin ja testipäiväksi 10.4. :)

Kiitos jokaiselle joka on tsempannut ja toivottanut onnea piinailuun! :heart: :kiss:
 
miranda tsemppiä kovasti sinne ja toivotaan että komas kerta toden sanoo, niin se taisi mennä :)
Saako muuten kysyä mitä lääkkeitä sulle on kokeiltu?
Mulla siis ekassa puregon ja tokassa menopur; ei havaittuja eroja ja nyt siis kolmanteen sanoivat että periaatteessa lääkkeet oli tässä ja saan suunnilleen itse päättää kummalla mennään! Tämä siis meidän viimeinen hoito julkisella ja odottelen kyllä yksityisen puolen kommenttia asioihin vaikka rahanmeno kauhistuttaa jo etukäteen...

Kukkaselle suuret pahoittelut :(

Almina viimeiset toiveet sinne vielä kuitenkin!

nuppuskalle mukavia kevätpäiviä, ainakin fiilis tuntuu olevan hyvä sulla :)

ON: sumuissa se hyvä puoli että vaikka on kuukautiset niin endo-kivut ovat ainakin niiden aikana poissa, jotain positiivista siis :)
 
johkunen: Mulla tehtiin ensin inseminaatiot Puregonilla, viimeinen niistä Menopurilla. Sitten eka ivf oli lyhyellä kaavalla ja siinä käytössä Menopur. Hoito kuitenkin meni kaikilla tavoilla pieleen, eikä lopulta päästy edes siirtoon asti. Sitten toisessa koeputkihoidossa (ivf/icsi) käytettiin jälleen Puregonia, koska lääkäri katsoi ettei Menopur ole minulle yhtään sen parempi koska hoito meni täysin pieleen eikä saatu solujakaan. Näin jälikäteen lyhyt kaava ei vain sopinut minulle ja se oli jostain syystä muutenkin täysin pieleen mennyt hoito eli lääke ei ollut siihen syy. Nyt viimeisessä hoidossa mulla oli käytössä Pergoveris ja Gonal-f. Kaikki hoidot ovat siis tehty yksityisellä. Lääkäri on sanonut minulle että Menopur tekisi laadukkaampia munasoluja jos niiden laadussa vikaa ja Pergoveris myös. :)

Kiitos muuten tsempeistä! :) Jospa se sanonta kolmas kerta toden sanoo pitäisi paikkansa. :)
 
Negaa täälläkin, tai siis testiä en edes tuhlannut koska vuoto alkoi yöllä ja on todellakin niin runsasta ettei jätä mitään epäilyksen varaan :(

Aikaa tämä taas vie jotta toipuu tästäkin pettymyksestä :( toinen hoito ilman tulosta, liekö toivoa enää ikinä sitä plussaa tikussa nähdä... kovin on toivoton olo ;(

Taustailen ainakin jonkin aikaa..

tsemppiä muille

meillä edessä uusi hoito kun pakastin on tyhjä...
 
Pitkästä aikaa täällä... En oo jaksanut lukea kenenkään kuulumisia, sori. Enkä oo jaksanut kirjoittaa omiakaan, koska mitään hyvää tai kiinnostavaa ei todellakaan kuulu. Ei päästykään seuraavaan ivf:ään vielä tässä kuussa, koska klinikalla on ruuhkaa. Eikä luultavasti päästä seuraavassakaan kierrossa. Prkl. Sitten tuleekin kesätauko, ja siirtynee hoito somasti syksyyn. Oon ollut tosi depiksissä edellisen epäonnistuneen hoidon takia, ja nyt vielä tän lykkäyksenkin vuoksi. Ajanhukkaa. Tuntuu että elämä valuu hukkaan kuin hiekka sormien välistä.
Ehkä me sitten ollaan siinä 20 prosentissa, joka ei onnistu koskaan.
Mulle voi kuitenkin tässä vaiheessa päivittää listaan, että 3. ivf kesäkuussa. Kerron sitten, jos taas siirtyy.

Parempaa onnea ja fiilistä muille! :)
 

Yhteistyössä