Hoidot jatkuu 2012

Hei naiset! Kävin tänään (kp12) ultrassa ja hyvä limakalvo oli ja yksi johtofolli 13 mm kasvamassa. Eli nyt vaan bongaileen ovista, ja siitä sitten kuudentena päivänä siirto, kun meillä on blastoja kaikki neljä "huurunenää". Eli jos kaikki menee niin kuin pitää niin siirto olis just ennen pääsiäisenpyhiä. Nuppuska prkl, kirit edelle :D
 
  • Tykkää
Reactions: nuppuska
Heissan

Moto sulla voi hyvinkin muuttua vielä plussaksi, nythän on pp11 eiks vaan?? vaikka tiedän kyllä että ku ne menkkafiilikset tulee, niin on vaikeata yrittää ajatellakkaan että plussa vielä tulis, mut aina voi toivoa :)

Kukkanen
siis sullahan kuulostaa lupaavalta oireelta :) Niin ja meillä on myös pakkanen typötyhjä :/ juu vajaa viikko vielä, pakko kestää vaikka kaikki tätioireet on täällä :/

On: täällä on oireet just sellaset että kohta kurvaa täti paikalle :/ pää on kipeä, naama kukkii edelleen... Olen tässä jo miettiny mistä saadaan rahat kasaan seuraavaa hoitoa varten... MIKSI tämän pitää olla nin vaikeaaa!!!!!!

Siinäpä sitä ja tsemppiä muillekin :)
 
Johkunen, mehän mennään sit suht samoissa :) mul se aika 3.4. ja silloin olis kans tarkotus aloittaa ne pistokset!! Mua vähän jo jännittää :D

Ja heti ku eilen pääsin sanomasta et ei o mitää menkkaoireita, ni nyt on ollu heräämisestä lähtien pipo nii kireellä et oksat pois!!! Sumutteen ansiosta (vissiin) nää pms oireet ovat olleet hieman miedommat, tai sit ne tulee viiveellä, niinku ehkä mensutki... Ei auta, kattellaan...
Ehkä hermojen kiristystä lisää se et päätin tuossa viime viikolla että yritän lopettaa 17v. kestäneen tupakinpolton..
Viime ke lähtien vähensin suunnitelmallisesti kpl/ pvä ja su lähtien olen jauhanut 4mg nikotiinipurkkaa. Päätin et mua ei voi sit ainakaan syyttää et en oo yrittäny tän asian eteen!! Nih!! :)

Mul on ylipäätään tai yritän pitää vähä sellasta asennetta päällä tästä hoidosta et "katsellaan. Nyt selvitetään miten mun kroppa reagoi ja (kauheeta sanoa näin :ashamed:) harjotellaan, ja jos hyvin käy, 1. hoito tuottaa tulosta."
Kai se on vähän itsesuojeluvaistoakin, en tiä...

Oliaps paljon omaanapaa.. :D oon niin ummikko viel näissä asioissa vaik pääperiaatteen tiedänki hoidon kulusta.. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Dreamer74
Hei kaikki!
Ihanaa Johkunen ja Tanzzzku että teillä alkaa selvitä noi päivät. Sekin stressaa kun ei aikataulu ole tiedossa.

Voi Moto, Almina ja Talvitaika. Kuinka tässä järjsissään selviää loppuun asti???
Mulla iski kauhea flunssa eilen ja olen koko aamuyön vaan niistäny. Nyt menossa pp11. koskahan sitä uskaltaisi testata. Varmaan vasta perjantaina testaan jos sinne asti pystyn odotteleen. Oireita on kyllä: öklötystä ja tosi kipeet rinnat. Joten toivotaan nyt että enteilevät plussaa eivätkä sitä toista :)
Piinaillaan ja odotellaan.
 
Kukkanen ja muut piinalijat, vaikeeta tulee olemaan. Nyt vielä yritän ajatella että elä hötköile ja anna lapsosille kasvurauha, mutta miten ajatuksen saa pidettyä kurissa ensi viikolla. Vauvakuumeilijalle tekee hyvää Virtorian ja pikkuprinsessan kuvat. Tahtoo myös=)

Limis oli muuten onneksi kasvanut 8 mm (jee ennätys), lääkityksen lisäys ja aika auttoi. Oli tosi jännittävä torstai odotella soittoa miten sulatuksessa käy. Jostakin syystä soitti vasta illalla 6 aikoihin, olin ihan varma jo epäonnistumisesta. Tuolloin olivat kumpikin ok.

Siirrossa pakkaseen 4-soluisena mennyt oli 3-soluinen eikä ollut vielä jakaantunut, joten sen osalta ei niin hyviä odotuksia kuulemma. Toinen oli pakkaseen mennessä 2-soluinen ja oli siirrossa 3-soluiseksi jakaantunut hyvä laatuinen kuulemma. Mutta vähän soluja 3-päiväiseksi alkioksi. Mutta jospa jompi kumpi ainakin olisi sitkeä kaveri.

Onko teillä zumenonit estäneet kuukautisten alkamisen? Minulla luget eivät niitä estä, mutta tuo Zumenon on uusi lääke enkä tiedä miten vaikuttaa.

Oisko nyt pp 4
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas ........... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Alexsandria ........... 3.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä


Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 .................. 15.3.

Moto76 ................ 2.IVF .................... 2 .................. 30.3.
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Kukkanen81 .......... 1.IVF/1.pas........... 2 ................... 30.3.
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4.
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 6.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Seline ............... Luomu( 2.IVF) .. maaliskuu ......... 23.11.2012
 
Viimeksi muokattu:
Kukkanen tämä piinailu on kyllä niin raivostuttavaa aikaa. Mulla on ollut menkkaoireet lauantaista asti ja tänä aamunakin ihan selvää negaa testi näytti ja menossa siis pp 11, mutta siirto oli vasta neljäntenä päivänä punktiosta. Itse en jaksa edes enää uskoa tärppiin...
Kukkanen sinun oireet ovat lupaavia:) Mullakin oli rinnat kipeät viime viikon lopulla, mutta sekin oire hävisi viikonloppuna.
Talviaika mielestäni zumenonin tarkoituksena on kasvattaa limistä, mutta en oikein muista tarkkaan. Mulla kokeiltiin sitä passiin, mutta jouduttiin keskeyttämään, koska tuli vuotoa jo ennen siirtoa.
 
TanZZZku hyvin samoissa sitten mennään :)
Juttele vaan jos se helpottaa, näin "konkarina" mun sanallinen arkku meinaa olla tyhjä ja fiilis on aika epäluuloinen, mutta aika näyttää, 1 asia kerrallaan!
Mulla sumut tekee sen että endo-oireet häviää eli kuukautiset tulee ns. yllättäen ilman mitään oireita.
Tsemiä kuitenkin tuohon lopettamiseen kovasti! Se toivon mukaan on positiivista niin sulle itselle, alkioille kuin sitten sille pienelle jota jossain vaiheessa toivottavasti kasvattelet!!
Tuo sun asenne on kuitenkin hyvä jos saat sen pidettyä ;) Mulle ekassa IVF:ssä tuli yllärinä se, että 14 hedelmöittyneestä solusta vain 1 saatiin siirrettyä, muut roskis-kamaa, eli oikeasti siinä selvisi sitten enemmän tästä!
Mutta peukut pystyssä että hoito päättyisi tavalla tai toiselle hyvin :)

Mites miles sun eka ultra, onko myös ens viikolla kun en nyt taas muista? Mikä fiilis?

Talvitaika mulla luget pitäneet vuodon 2 kertaa poissa, mutta tuosta toisesta ei kokemusta vielä ole. Tsemppiä kovasti!!

Toivotaan että perjantai olisi silti useammalle ilon päivä =)
 
Dänks johkunen!!! mä oon jo pelkästään nii ilonen siitä et tää asia etenee pitkästä aikaa!!!
mä olen jonkun verran miettiny tuota endoa.. Ikinä ei olla todettu mitään.. Eikä viimex lekurilla sekää sanonu mitää mistää.. (ja jos limakalvon paksuutta 7,5mm miettii ni ei vissii kai oo?) Se et mix oon joskus funtsannu on mun SAIRAAN kivuliaat mensut!! ja ne on menny vaan pahemmax, varsinki viimesen puolen vuoden aikana...
niin kamalalta ku kuulostaaki, mulla ei auta kipuihin oikeestaa mikää muu lääke ku Litalgin. Siihen päälle viel vähä buranaa tms ni pystyn olee.. sohvalla. Kivut ovat menneet niin pahaksi, et oksennan pari ekaa päivää, kyllä, oksennan!!
Kukaan lekuri ei oo tohon oikee kommentoinu mitää..Onnex ne pahimmat kivut kestää sen pari kolme ekaa päivää, sit niiden kans pystyy jo elää.

Asenteesta vielä et senki takii koitan ajatella tätä hommaa et katsotaan nyt ku just saanu lukee surullisii tarinoita epäonnistumisista..Varmasti iso osa itsesuojeluvaistoa ;) Pessimistihän ei pety vai miten se meni.. ;)

Silti jännittää hieman et miten reagoin yms kaikkeeeeee!!! päivä kerrallaan, ni se olis kai paras!!

Kukkanen, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta :) Toivottavasti d:)b
 
Huomenta ja terehdys! :wave:

Vihdoin pääsen tänne kun olemme muuttaneet.
Hoitoni on jo edennyt siihen vaiheeseen että eilen oli punktio. Munasoluja kasvateltiin tällä kertaa Pergoverikselle ja Gonal-F:llä. Menin Synarelankin kanssa sähläämään kun en tajunnut vaihtaa pulloa ajoissa. Onneksi tilanne huomattiin ajoissa ja tilanne saatiin korjattua lisäämällä annosta loppuvaiheessa. Eilen tosiaan oli punktio, joka oli kohtuullisen helppo. Vasen puoli nyt oli kipeämpi ja tarvitsinkin lisäkipulääkettä. Yhteensä punktoitiin 27 rakkulaa. 12 solua saatiin. Nyt vain on kova hyperin vaara. : / Lääkärin mukaan punktoidut rakkulat täyttyivät heti verellä. Tällä hetkellä masu ei ole normaalissa tilanteessa kovin kipeä, arka kylläkin. Mutta jos sitä painelee tai siihen osuu jokin on kyllä tosi kipeä. Kärsin myös pahoinvonnista. Pötkätellessä huonovointisuus on kurissa, mutta ylhäällä tulee heti. Huomenna mulla on ultra jossa tarkastetaan hyperitilanne ja perjantaina on siirto jos tilanne sen sallii ja siirrettävä alkio on. Tänään jossain vaiheessa soitan hedelmöittymistilanteen. Meillä tehdään nyt kaikki ivf:llä, koska viimeksi varmistus icsi:n solut olivat huomattavasti huonompi laatuisempia (="kuolivat") kuin ivl:llä hedelmäittyneet vaikka itse hedelmöittyminen olikin parempaa.

Anteeksi etten osaa kommentoida teidän juttuja kun olen niin ulkona kaikesta kun en ole tänne päässyt kirjoittelemaan muuton vuoksi. :ashamed:
 
Piti tulla kertomaan vielä tuo hedelmöittymistilanne kun juuri sain tietää. Eli soluja oliskin 13 ja niistä 9 hedelmöittynyt normaalisti. Labrahenkilön mukaan tilanne on oikein hyvä! :) Mutta tosiasia on se että jakautumisessa se meidän ongelma on, joten nyt jännätään miten lopulta käy. Huomenna olen taas viisaampi.
 
Moikka kaikille!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, olen pitänyt tässä muutaman viikon palstavapaata, kun viimeisin PAS meni plörinäksi..

Tänään olimme Väestöliitossa uuden hoidon suunnittelukäynnillä. Toivoin, että pääsemme uuteen hoitoon mahdollisimman pikaisesti, joten tosi tomiin ryhdytään sitten heti seuraavaan kiertoon. Jos kaikki menee kuten Strömsössä, niin 0-ultralla aloitetaan ensi viikolla KP1.

Pieniä muutoksia teimme hoitosuunnitelmaan. Puregon+Elonva muutetiin nyt Menopur:iin ja annosta nostettiin hieman, muuten mennään entisellä kaavalla. Paitti että tähän kiertoon tehdään myös 0-ultra, koska munasarjoissa näkyi tänään jonkin sortin kysta (tai voi olla myös toinen keltarauhanen), mutta kun ultralla ei oikein saanut selvää mistä on kyse, niin tsekataan kierron alussa miltä näyttää. Jos se on kysta (joka on puhjennut), niin voi olla että hoito siirtyy kuukaudella eteenpäin. Mutta toivotaan, että päästää tositoimiin jo ensi viikolla.

Eli Miles, voit lisätä mulle listaan 3.IVF... huhtikuu

Nyt perehdyn lueskelemaan teidän tilanteita!!

Alexsandia
 
Hei!

Moto Oletko vielä testaillu?? mikä on oiretilanne?? josko sieltä se plussa luitenkin tulis... eiks ne menkkajomotukset voi tarkoittaa jotain hyvääkin :) yritetään nyt toivoa parasta kun mullakin on kyllä niin negafiilikset, välissä on vaan tunne että jospa sittenkin... mut mut tää on niin tätä ...

Kukkanen mites siellä piina sujuu ?? onko testit pysyneet vielä hyllyllä?? sun oireet kun kuulostaa niin hyviltä, että sitten ei oo kyllä oireisiin luottamista jos sä et plussaa :)

On: Täällä oireita ei edelleenkään ole :/ ei rintatuntemuksiakaan :( Ainoastaan yks valon pilke oli tänään kun päivällä lorahteli housuihin jotain kirkasta, samalla alavatsaan todella sattui hetkellisesti... tiedä sitten oliko se vielä aamuyön luge vai jotain muuta... paniikissa piti vessaan juosta.. no tuskinpa se mitään tarkoitti... heti sitä vain toivonkipinä herää kun edes jotain tapahtuu ja sitte ylihuomenna tullaan kovaa ja todella korkealta :( testaan vasta sunnuntaina jos sinne asti ylipäätään päästään..

Jatketaan kiltisti piinaa PP12 :)

Jaksetaan loppuun saakka.. Pitäis alkaa ukkokultaa jo lämmittelemään seuraavaa hoitoa ajatellen, kun en halua jäädä tuleen makaamaan... mikäli sikäli tässä huonosti käy... Niin kauan on toivoa kun vuoto pysyy poissa :) eiks vaan??
 
moi

Miranda, mahtava tilanne. toivottavasti lähtee jakautuun!

Voi Almiina, Moto76 ja Talvitaika ja Peppi kumpa meillä kaikilla piinailu loppuisi plussaan. Kuinka aika voi madella näin hitaasti!?!

ON: Öklötystä ja rinnat kipeet ja menkkaoireita. Öklöttää välillä niin kovaa että pitää vessaan juosta. En testiä ole enkä uskalla tehdä kuin ehkä vasta pe illalla. Katsotaan pysyykö laatikossa vielä huomenna. Toiveet ovat siis korkealla. Eikö nuo menkkaoireet voi olla sitä kohdunvenymistä....? Huoh.
 
Kukkanen: Sullahan se kuulostaa todella hyvältä. Toivottavasti oireet ovat juuri sitä, miltä ne kuulostaakin. :)

Moto: Toivottavasti testin tulos vielä muuttuu, eikä ne menkat alkaan, vaikka oireita on ollut. :)

Almina: Viimeiset päivä onkin ne stressaavimmat, kun kokoajan odottaa tapahtuuko mitään ja mihin suuntaan. Tsemppiä sinullekin ja toivon, että oireettomuus on hyvä juttu. :)

ON: Mie kävin ostamassa jo testin, jonka ajattelin tehdä perjantaina tai lauantaina. Onhan se aika aikaisin, mutta ajattelin vain kokeilla, kun silloin tulee kuitenkin kaksi viikkoa ovistestin positiivisesta tuloksesta ja silloin pitäisin normaalisti alkaa menkat. Toivon, ettei ala, mutta yritän pitää itseni realistisena, koska aikaisemminkin vuoto on alkanut jo 9-10 päivää siirrosta.

Tsemppiä muillekin missä hoidon vaiheessa olettekin. :)
 
Almiina, Kukkanen ja Peppi pahalta näyttää mun tilanne rusehtavaa tuhrua on jo tullut tänään, tosin menkkaoireet ovat helpottaneet, mutta aamullakin negaa testi näytti. Harmittaa niin vietävästi ja itkukin on tullut muutamaan otteeseen. Passia olen jo miettinyt, tosin viime kerran perusteella huonolta sekin näyttää, kun eivät alkiot oikein tunnu selviävän... Mutta toivotaan, että jollain teistä tulisi tärppi :)
Kukkanen sun oireet vaikuttavat hyviltä:) Mullakin on ollut öklötystä, mutta vain tunnin ajan lugejen laiton jälkeen joten mulla se johtuu niistä.
Alexandria tsemppiä uuteen hoitoon:) Ehdotitteko itse lääkevaihtoa vai lääkäri? Olen vain itsekkin miettinyt, että pitäiskö kysyä eri vaihtoehdoista.
Miranda Hieno saalis:) Toivottvasti jakautuvat nyt hienosti!
 
Moto: Voi, harmi. Olen pahoillani, että ei vieläkään onnistunut. :( :hug: Toivottavasti kuitenkin tällä kertaa alkiot selviävät ja pääset PAS:iin.

ON: Itselläni on alkanut jo nyt, kun tuntuu, että jotain vuotaa, pelottamaan mitä sieltä tulee ja pelkään, että koska se juiliminen alkaa. Minulla ei ainakaan Luget koskaan pitäneet vuotoa poissa, enkä usko, että tämä uus lääkekään pitää. Muutenkin tuntuu, että lääke määrä on pienempi, koska ei tarvitse päivän aikana ku kolme tablettia laittaa, vaikka ne ovatkin suurempia kuin Luget. Ensimmäinen piina viikko menee aina niin helposti, mutta toisella sitä alkaa toivomaan tärppiä ja samalla pelkäämään koska tuhru taas alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Dreamer!!! Miten sulla on odotus sujunut?? :)

Täällä odotetaan niitä hemmetin mensuja alkavax... :kieh: Taas on sellane kiukkuärtymys räyh päivä!!! Siistii ku pms ja mässyviikko pitenee... tulisivat jo...
 
Moto :'( höh voi harmi, toivotaan että teidän pakkasalkiot selviää ja pääsette pian jo passiin :)

Kukkanen huhuu!! miten menee tänään?? testaatko huomenna?? mä testaan vasta sunnunntaina jos hyvin käy, ku se on meidän virallinen testipvä..

Peppi siis just noin se aina menee, eka piinaviikko on ihan hyvillä ja toiveikas olo, mutta se toinen viikko on yhtä ylä ja alamäkeä :/ pelkoa ja toivoa..
testaatko huomenna??

On: Mulla jännittää niin paljon, että vatsa on sekasin... en pystyny edes päikkäreitä nukkuun.... voi kamala kai se pelottaa eniten, kun pakkanenkin on typötyhjä :/ Viimeisiä päiviä viedään... olis se kyllä onnenpotku jos tällanen oireetonkin plussais :)

Aurinkoista päivää kaikille!!!
 
ON Soitin klinikalle, kun vuotoa alkoi tulemaan ja testi oli aamullakin negaa. Minut voi sitten poistaa piinailijoista. Suunniteltiin puhelimessa jo pas, eli 2 ivf 1 pas voi laittaa toukokuulle. No saa sitten nähdä selviytyykö niistä ketään sulatuksesta. Lääkäri sanoi kyllä, että vaikka viimeksi vain 1/6 selvisi niin nämä ovat taas uutta sarjaa eli ei voi verrata. Nyt sitten edessä luomukierto ensimmäistä kertaa puoleentoista vuoteen!!:) Ihanaa on se, että ei mitään hormoneja kuukauteen, jes. Saa hermotkin levätä ja nyt panosta laihduttamiseen.
Peppi pidetään peukkuja :) Kyllä jonkun meistä pitää tässä kuussa plussatakkin!
 
Almina: just noin (eka piinistelyviikolla optimismia ilmassa, sitten pakokauhua :) Itsellä menossa se eka viikko)

Moto pahoittelut. Yritän itse takertua vielä uskomukseen pakkasesta selvinneet ovat sitkeitä kavereita. Jospa PAS onnistuisi sinulla.

Pahokauhu meinasi vallata jo täällä, menkkajomotusta jo nyt ilmassa. Löysin jostakin maininnan etä zumet voi pitää kuukautiset poissa vaikka olisikin nega, Joten ei edes siihen voi luottaa.

Varovaisesti olen ajatellut testausta jo ma 2.4, kun edes hetken haluaisi nähdä haamunkin. Testasin nyt 7 pv pregnylin jälkeen (edellisellä kerralla 5 pv) eikä haamuakaan edes näkynyt. Liekö minun testin viallisia (toiveajattelua taas).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä