Hoidot jatkuu 2012

Moto ja Kukkanen joo, blastoissa (blastokysti) ei puhuta enää soluista vaan se on jo alkiorakkula. Blastot ovat n. 5 päivän ikäisiä. Vaikuttaa Moto että sulle on siirretty 2 hyvää alkiota kun molemmat noin pitkällä jo :)
 
Johkunen innostuin itsekkin oikein googlettamaan tässä ja ilmeisesti 8-16 soluiset ovat morulavaiheessa olevia ja sitten seuraava vaihe onkin tosiaan blasto, ja jakautumista tapahtuu aina noin 15-20 tunnin välein, eli siksi lääkäri sanoi, että alkioni olivat "viittä vaille" blastoja. Juu näin toivotaan, että olisivat hyviä ja ainakin toinen kiinnittyisi. Jokainen meistä tietysti toivoo tätä onnistumista joka kerta, mutta itse olin niin huonossa kunnossa viikon, että laittaa miettimään kuinka monta hoitoa oikein edes fyysisesti jaksaisi? No henkisestä puolesta on turha puhua, ainahan tässä meinaa järki lähteä:)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Yksi alkio kyydissä. Marraskuussa 2010 jouduttiin sulattamaan kolme alkiota ja silloin saatiin vain yksi kyytiläinen. Tällä kertaa riitti sen yksinäisen alkion sulattaminen ja se oli alkanut hienosta kasvamaan sulatuksen jälkeen. Nyt vain pitää toivoa, että jos se meidän vuoro vihdoin olisi. Tällä kertaa en käytä Lugeja vaan tuommoista uutta lääkettä nimeltään Lutinus ja sitä aletaankin käyttämään jo tänä iltana. Sillä tavalla harmittaa, että nuo Luget eivät ole tällä kertaa käytössä, koska minulla olisi ollut kaksi avaamatonta pakettia ja yksi puoleksi käytetty jo valmiiksi. Testipäivä olisi kahden viikon päästä eli 3.4., mutta teen varmaan jo testin edellisenä perjantaina, kun ovulaatiotestin positiivisestä tuloksesta on kaksi viikkoa, jos ei vuoto ala ennen sitä.
 
Hei!!

Mörkötys pahoittelut :'(

Eli siis missä vaiheessa kiinnittyminen pitäisi tapahtua, eli montako päivää siirrosta?? vai heti siirron jälkeen???

Moto Juu siis minäki olisin jo hieman onnellinen jos tulis jokin uusi piinapäivä oire :) hui elämme jännittäviä aikoja ja siis ihan varmasti joku meistä piinaajista plussaa :) tuskin kaikki, sehän olisi ihanne tilanne...

Kukkanen ne on nämä piinapäivät kirjaimellisesti yhtä piinaa :/

On: pp 4 menossa ja täällä ei siis oireen oiretta, ei kertakaikkiaan yhtään mitää :/ ainut oire johon voisin uskoa olisi rintojen arkuus tms. koska kaiken laisia muita oireita mulla on edellisissä siirroissa ollut.. mutta sitä arkuutta ei siis ole...

Välissä pientä nippailua on mahassa mutta sekin voi olla kyllä turhaa itsensä tarkkailua ja kuvitelmaa... nooh jatkamme kärsivällisesti piinaa :)

Tsemppiä piinakavereille ja muille hoitoihin :)
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas ........... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
TanZZZku ............. 1. IVF .................. huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Alexsandria ........... 3.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä


Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 .................. 15.3.

Moto76 ................ 2.IVF .................... 2 .................. 30.3.
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Kukkanen81 .......... 1.IVF/1.pas........... 2 ................... 30.3.
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Seline ............... Luomu( 2.IVF) .. maaliskuu ......... 23.11.2012
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähä jääkö piinailut lyhyeen. Sain sen positiivisen tuloksen ovistestiin perjantaina kp 17 ja maanantaina huomasin, että rinnat ovat menneet aroiksi, joka on yleensä merkki että viikon sisään alkaa menkat. Yleensä kyllä ovulaationkin aikana on rinnossa tuntemuksia, mutta ei ne ole aikaisemmin näin aroiksi menneet, eikä se oli kestänyt näin kauaa. Eilen aamulla oli jonkin aikaa vessa käynnin jälkeen samanlaista jomotusta alavatsassa kuin ennen menkkoja, mutta onneksi se sitten lakkasi ennen siirtoa. Siirrossa oli taas ongelmia tuon katetrin kanssa ja se lääkäri kysyi ennen kuin lähti, että kävikö kipeää, johon vastasin, että ei. No, sitten eilen illalla kun laitoin ekan tabletin sillä asettimella, niin siihen asettimeen oli tullut tummaa tuhrun näköistä. Pikkuisen pelästyin, koska aamuiset jomotukset ovat erittäin hyvin mielessä ja mietin, että olisiko siinä siirron aikana se lääkäri huomannut, että jotain tummaa tullut. Tietysti toivon, että se veri on vain sen katetrin aiheuttamaa, koska onneksi tänään se oli vaalempaa, kun siihen oli sekoittunut sitä eilistä mössöä. Mutta silti pelottaa seuraavat päivät kuinka käy, koska inhottaa, jos hyvä alkio menee hukkaan kropan sekoilun takia. : /

Mutta tsemppiä piinailijoille ja toivottavasti plussapino taas kasvaa. Ja voimia muillekin missä hoidon vaiheessa olettekin. :)
 
jadekivi jospa testeistä nyt kuitenkin jotakin selviäis joka auttaisi sitten seuraavassa hoidossa. ja toivottavasti pääsisitte hoitoon ennen kesätaukoa

mörkötys pahoittelut! :'( on se kumma kun nyt ei ole tullut vähään aikaan plussia meidän ketjuun...

peppi1981 tsemppiä piinapäiviin ja tarrasukkia matkaan!

marianne1971 tsemppiä alkavaan hoitoon!
 
Ei lähdetä hoitoihin nyt keväällä, mies sitä taukoa ehkä enemmänkin toivoi. Mä olin jo melkein innostua kun kuulin et olisin voinut päästä jo seuraavasta kierrosta tosi toimiin mutta enhän mä voi siitä yksin päättää tietenkään ja tottahan järki ratkaisu ennenkaikkea on tämä et kesän jälkeen vasta. Silti vaan hieman ehkä mietityttää oliko ratkaisu oikea jos sitten onkin jotain estettä hoidolle taas siinä vaiheessa.. Noh mutta näillä mennään.

Mulle voi siis päivittää 3.IVF/ICSI elokuu Kiitos miles :)
 
Huomenta kaikille!!!
Mahtuisikohan yksi vielä mukaan...????
Olen taustalla käynyt välillä lukemassa teidän ketjua, ja koittanut "tutustua" kaikkien tilanteeseen, mutta muuten kirjotellut tuolla painonpudotusketjussa. .

Omaa taustaa sen verran, että yritystä v.-08 lähtien enemmän ja vähemmän, laparoskopiassa v.-10 todettu toinen johdin tukkeutuneex joka poistettiin.
4 clomikiertoa keväällä v.-10, jolloin oli tarkotus tehä 3*inssi ja yx kotikierto, mut saatiin tehtyy vain 1 inssi. Kerran ovis osu viikonlopulle, kerran ei ollu vastetta ja sitte se kotiyritys. Sen jälkeen päästiin IVF-jonoon.

Kun vihdoin tuli aika et lähetään suunnittelee hoitoo, ni hoitoon pääsy evättiin mun ylipainon takia, syksyl -10. Sit piti puoltoist vuotta käsitellä asioita ja yrittää laihduttaa aina epäonnistuen.. Kävimme kesäkuussa -11 polilla, ja sillon oli toinen lekuri, joka oli aivan ihana. Hän määräsi mulle diforminit ja ilmoitti lempeästi että tervetuloa kevyempänä. Tästäkin meni puoli vuotta ennen kuin olen saanut aikaiseksi mitään, mutta nyt olen onnistunut!!!

Eli meillä alkoi 1. ivf 20.3. Pitkällä kaavalla mentäis ja punktio olis sunnitteilla viikolle 16.
Sumuttelusta on tullut jos jonkinlaista oiretta... Onnex se helpottaa pian :)
 
Hei kaikille!

En olekaan kirjoitellut pitkään aikaan, mutta olen käynyt lukemassa kuulumisia. Paljon on monille tapahtunut iloisia ja surullisiakin asioita. Itse kävin maaliskuun alussa klinikalla ja aloitimme 2. IVF:n suunnittelua. Odottelin siis kuukautisia alkavaksi, jotta saisin ilmoittaa klinikalle. Kuukautiset eivät sitten koskaan alkaneetkaan! Kiertoni ei koskaan ole ollut yli 30 päivää ja kun kiertopäivä oli jo 31 päätimme tehdä raskaustestin. Se näytti heti positiivista ja pakkohan se oli tehdä heti toinen perään, joka vain vahvisti asian. =)

Tällä hetkellä raskausviikkoja on 5+0 ja varasin tänään neuvolan ja ensimmäisen ultran. Minkäänlaisia raskausoireita tai tuntemuksia ei vielä ole.

Tämä asia on kyllä sellainen ihme, että olen miettinyt ja nipistänyt itseäni, että voiko tämä olla mahdollista. Olen lukenut näistä "luomuihmeistä" ja hoitotaukojen aikana tapahtuneista raskautumisista, mutta en KOSKAAN olisi uskonut, että se tapahtuisi meille! Neljän vuoden odotuksen jälkeen meille olisi siis tulossa vauva marraskuun lopulla (23.11). Tämä tuntuu vain niin uskomattomalta ja ihmeelliseltä. Pelko on tietysti koko ajan pinnalla ja keskenmeno pelottaa kovasti. Jos tässä ei nyt sitten käy hyvin, niin palailen tänne palstailemaan häntä koipien välissä : /

Keväisiä plussatuulia kaikille!
 
TanZZZku tervetuloa! laitoin sut listoille ja ajankohdaksi huhtikuu kun sulla on sillon se punktio. Ja hienoa että olet saanut laihdutettua ja pääset nyt hoitoihin!

Seline Mikä uutinen!! WAUTSI!! Onnea hirveesti luomuplussasta! :heart: tuuhan ilmotteleen vielä ultrakuulumiset!
 
TanZZku tervetuloa mukaan! Tsemppiä :)

Seline huikea uutinen, ONNEA!! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Mulla oli pe UÄ, ja kaikki näytti hyvältä PASsia varten. Tänä aamuna ovistestissä raivostuttavasti testiviiva melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin haaleampi. Onneks on sunnuntai ja soitto NKL:lle vasta huomenna. Voin siis huomenaamuna testata vielä, onko vahvempi vai jo haaleampi ja soittaa sitten!!

Mun testipaketissa sanotaan, että aamupissaa ei saa käyttää kun se voi olla väkevöitynyttä ja antaa väärän positiivisen. ja sitten toisaalla sanotaan, että yöllä LH erittyy hitaammin, niin aamupissa voi antaa liian haalean viivan, eli väärän negan?? Hieman ristiriitaista, eikö?!?

Soittotunti naistenklinikalle on 9-10 huomenna, joten pakko mun on se huominen testi aamulla tehdä!!

Tsemppiä kaikille :)
 
Hei!
Onnea Seline :)

Moto ja Kukkanen miten menee???

ON: Ja ei kummempia tuntemuksia :/ Ei rintojen arkuutta, vaikka kuinka painelis, ei enää edes nippailuja tms. alamahatuntemuksia, vilustaa kyllä ja naama kukkii... mutta ei edes lisääntynyttä valkovuotoa, joten johtopäätös -> tuskin raskaana voi harmittaa ihan tosi paljon... Testiä en tee vasta kun 1.4, mutta vuoto alkaa viimeistään loppuviikosta...

Juu ja päätin että nyt alkaa kunnon dieetti, mulla tulee nimittäin kiloja joka kerta kun on hoidot päällänsä!!!
 
WAU, onnea Seline.
Tanzzzkulle paljon onnea painonpudotuksesta.

Oma napa: Ihan hirveetä piinailua. Hulluksi tulee ihan kohta.... Nyt on menossa pp9. Aluksi oli kaikenlaisia oireita, mutta nehän oli lääkkeistä varmaankin.
Nyt on enää jäljellä ajoittaiset kuukautiskivut. Ei mitään muita oireita :( Surullisena, mutta silti pieni toivonkipinä vielä. Eli Almina aikalailla samanlaista.... Perjantaina sitten testaan.... Mites Moto sulla?
 
kylläpä aika kuluu suhteellisen hitaasti.. sumuttelut alkaa 14-20.4 välisenä aikana..
mietin tässä vielä että soitanko oysiin ja pyydän uudet reseptit että saan tuon 600IU puregonin käytettyä jääkaapista. lääke vaihtui suprecurista ja puregonista, gonal-f:n ja synarelaan..
 
Kukkanen ja Almina täällä on ollut kamalat menkkaoireet jo lauantai-illasta lähtien, mutta ilmeisesti luget pitävät vuodon poissa. Olen testaillut ja puhdasta negaa näyttää. Harmittaa tosi paljon, koska tämä hoito on ollut todella rankka fyysisestikkin :( Olen syönyt panadolia ja melkein jopa toivoisi, että vuoto alkaisi niin loppuisi tämä piina. Niin kauan kuin ei ole vuotoa niin jokin toiveen rippenä on päässä vaikka tietääkin sen olevan turha...
Mielenkiintoista nähdä tuleeko meille kellään plussaa tässä kierrossa? Onko teillä pakkasessa alkioita? Meillä on kolme, mutta viime kerrallakin piti sulattaa kaikki kuusi, että saatiin yksi siirtoon eli toiveet passiin eivät ole korkealla.
Nuppuska aika ärsyttävää tuo ovistestailu varmaan! Joskus luomukierroissa sitä kokeilin ja tosiaan viivojen tulkitseminen voi olla hankalaa! Passit tehdään mulle aina pitkän kaavan mukaan niin ei tarvitse noita testejä käyttää.
Tanzzku Tervetuloa vaan joukkoon :)
 
Moi
Voi meitä piinailijoita :S On tää niin - sanonko mistä. No "enää" tää viikko.
Eilen kävelylenkillä tuli tosi huono olo ja melkein piti oksentaa... Mietin sitten olisinko sittenkin... tai sitten johtuu lääkkeistä.
Tää on niin raastavaa.
Meillä ei ole enää pakkasessa yhtään. Piti sulattaa kaikki neljä ja kaksi ei selvinnyt, eli pakkanen tyhjä.
Piinaillaan ja muille tsemppiä kanssa
 
Huomenia!!!
Ne synarelan oireet oli sen yhen pävän ja sit ei mitään!!! :| Ihan hyvä, pystyy keskittyy normielämään... Mensuja täs odottelen.. Ei mitään merkkiäkää vielä, normaalisti olis jo täs kohtaa oireita, on siis kp 26/27-31. Toivottavasti tulevat nyt tän viikon aikana...

Kukkanen81, Almina ja Moto76 Kovasti tsemppiä ja :hug:

Lämpimät onnittelut Seline :heart: :flower: Mahtavaa kuulla näistä luomuihmeistä :)

Nuppuska, meki ollaan hoidossa naistenkilinikalla :) Ärsyttävän kuulosta tuo oviksen metsästys!! Ja ristiriitaisia ohjeita..
 
TanZZZku tervetuloa ja Seline lämpöiset onnittelut :)

onlyer mulla jäi viime hoidosta sekä synarelaa että menopuria ja kerroin siitä soittaessa naikkarille. Lääkäri oli sitä mieltä että voidaan hyvin noilla mennä (ei merkitystä hoitoon mikä lääke) joten pääsen käyttämään nuo pois.
Tokihan se kannattaa kysyä jos hoitoon ei ole vaikutusta millä lääkkeellä tehdään, joskushan haluat kokeilla toista lääkettä jos vaikuttaisi paremmin tms. mutta esim. meillä ei mitään eroa.

Piinailijoille vielä lopputsempit!!!

ON: perjantaina aloitin sumuttaa synarelaa, nyt alkaa tuntumaan jo vähän kuumia aaltoja eli taitaapa lääke taas vaikuttaa ;)
 
Pikana:
minut voi siirtää piinailijoihin. Pe siirretty 2 kpl 3-soluista kaveria. Kumpikaan ei mikään erikoisen hyvä. Pakkanen tyhjä. Testipv 6.4.

Mihin se hienosti alkanut plussajono katosi. Kärsivällisyyttä kaikille piinailuun ja onnea plussanneelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ovisbongailut ohi, tuli 2 vahvaa viivaa tänäaamuna!! Huh! Nyt odottelen naistenklinikalta soittoa, että minä päivänä siirto on :heart:

TanZZZku, mulla tuli synarelaa nuuhkiessa menkat n.viikon myöhässä.. se on kuulemma aika yleistä! Eli älä hätäänny jos niitä ei heti kuulu!

Talvitaika tsemppiä piinailuun!!
 
Nuppuska, mul on ens ti 3.4.aika polille, ja ennen sitä tai viimeistään sinä aamuna mensujen pitäs alkaa. Toivottavasti kroppa ei ny petä ja tulisivat ennen sitä...
Oon sillee aikas tietämätön joistai termeistä, nii ox se ens ti aika nk. 0-ultra...??
 
TanZZZku joo, 0-ultra on ns. heti menkkojen jälkeen ja mun tapauksessa kun kyse pitkästä kaavasta niin aloitan pistokset samana iltana!
Mulla synarela ei myöhästyttänyt menkkoja, eli vaihteluita on mutta pääasia jos alkavat ennen ultraa :)

Mulla on 0-ultra 4.4. eli odottelen menkkoja loppuviikolle...
 

Yhteistyössä