Hoidot jatkuu 2012

^Meille taas julkisella on sanottu ja tehty hoito (koko hoitokierros) 2 kk:n välillä: lokakuussa oli ICSI, marraskuu oli taukoa ja joulukuussa oli uusi IVF. Passeja voi kuulema tehdä joka kiertoon ilman väliä. Mutta tässä saattavat taas käytännöt vaihdella klinikoittain ja niiden kuormittumisesta johtuen.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Kukkanen81 .......... 1.IVF/1.pas......... Maaliskuu
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... maaliskuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... maaliskuu
Moto76 ................ 2.IVF ..................... maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas ........... maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Vanil ................... 2.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Alexsandria ........... 3.IVF ................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

HalleB................. 4.ICSI...................... 2 .................. 15.3.
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 .................. 15.3.
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/2.pas .... 1 .................. 19.3.


***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
 
Viimeksi muokattu:
Halle meille ei naikkarilla olla myöskään sanottu mitään 3kk välistä.
Eli 1. ja 2. välissä oli yksi kierto, nyt 2. ja 3. välissä 2 kiertoa johtuen mm. mun lomasta. Onko mahdollista että olisi jotenkin yksilöllistä riippuen tilanteesta vai heittikö se lekuri vain jonkin ajan?!

pepponen bongasin sut nyt myös palstalta :)
Katsoin listaa niin teillä siis ilmeisesti PAS:n odottelu menossa?!
Mä tipuin loma-aikana niiiin kärryiltä ja nyt muisti palaa pätkittäin!
 
Punktio oli eilen: 12 munasolua, äsken soittivat ja 11 kypsää, 10 hedelmöittynyt. Meinataan kokeilla pitkää viljelyä. Nyt sitten jännätään selviikö perjantaihin asti mikään... Punktio oli tosi hankala, vaikka tehtiin nukutuksessa. Kivut olivat ennen humautusta ja humautuksen jälkeen aikamoiset. Sain onneksi tipalla suoraan suoneen vielä lääkettä pari tuntia ja lisäksi suun kautta. Lääkäri oli kuulemma joutunut oikein kunnolla runnomaan toista munasarjaa, että sai solut pois. Nyt tämä 3 päivän saikku tulee kyllä tarpeeseen. En vieläkän pysty olemaan pystyssä eli sohvamakoilua tiedossa.
 
Pioni mikä on tilanteesi? Aika rankkaa varmasti, ei oikein löydä sanoja. Jokainen meistä varmasti miettii joskus, että pitääkö ´hoidot lopettaa tuloksettomina. Ajatuskin tuntuu pahalta, vaikka kaikkeen sitä varmasti sopeutuu ja uusia ovia avautuu varmasti tämän jälkeenkin... Voimia sinulle!
Kukkanen tsemppiä passiin :)
Alexandria täällä pitäisi kanssa aloittaa laihdutus ja toden teolla, kiloja on tullut hoitojen myös tod. paljon ja niitä on ollut ennestäänkin. Nyt meinaan käyttää osittain ateriakorvikkeita ja jos tämä siirto menee mönkään niin sitten olen varmasti dietillä ennen passia!
On varmasti hyvä miettiä uutta näkökulmaa hoitoihin. Monilla on ilmeisesti auttanut lääkevaihdot ym. Toivotaan, että munasoluja tulee seuraavaksi enemmän!
 
Olen pahoillani heidän puolesta, joilla ei vieläkään ole tärpännyt. :| :hug:

ON: Ei vieläkään positiivistä tulosta ovistestissä, kuudes testipäivä menossa, onneksi edellisetkin kierrot ovat olleet pitkiä, joten toivotaan, että tulos vielä muuttaa. Harmi, kun piti hoitajan ohjeen mukaan aloittaa testien tekeminen, jo 10. kiertopäivä, mutta hyvä, että oli jäänyt viime kerrasta pari testiä, niin on varaakin tehdä näin pitkään testejä. Ei yhtään tekisi mieli mennä ostamaan toista melkein 40 euron pakettia.
 
Epäonnisille suuren suuret lohtuhalit :hug: Peppi1981, toivotaan ja uskotaan hymynaaman esiintymään:D

Omaa napaa. Kävin eilen sitten ultrassa taas, kun ei ovistesti edelleenkään ollut positiivinen. Limakalvo ottanut aavistuksen takapakkia, perjantaina 7.8mm ja eilen 7.5mm, munarakkula kasvanut vaivaiset 3mm, ollen vain 18mm. Lääkärikin hieman ihmeissään, miksi näin. Hain sitten saman tien apteekista Pregnylin ja pistin sen napaani. Samoin alkoi Lugesteronit heti 200mgx3. Perjantaina sitten siirto, mikäli ainoamme selviävät sulatuksesta.
Pitäkäähän mulle peukkuja =) Toivottavasti huonosti kasvaneella muniksellakin kaikki menee hyvin. En edes tiedä, mitä tekoa oikeastaan sen muniksen koon kanssa on..olen ymmärtänyt, että limakalvolla vain on merkitystä, tosin se taitaa olla vastaanottavaisin, kun rakkula on irronnut...? Mutta toivotaan, että oma pikkuiseni irtoaisi Pregnylin voimasta =)
 
Hei !

Pääsisinkö mukaan tähän ketjuun??

Taustoista lyhyesti 1 luomulapsi 2005,jonka jälkeen paha kohtutulehdus -> munatorvet ja johtimet tukkoon ja lopulta jouduttiin johtimet poistamaan.. Ainut hoito vaihtoehto siis IVF. Ja siis 1 IVF lapsi 2009.

Hoidoista lyhyesti: 1. IVF/ICSI vuosina 2008-2009 -> yht 6 alkiota
1 tuoresiisto ja 3 pas -> poika,
2. IVF/ICSI vuonna 2011 -> yht 3 alkiota,
3. IVF/ICSI syksy 2011-kevät 2012 -> yht. 7 alkiota,
1 tuoresiirto, 2 pas -> negaa

Ja nyt siis viimeinen pari sulatellaan huomenna ja siirto perjantaina.. Ovulaatio oli tänään aamulla.. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon.. Mulla jännittää ihan hirmuisesti :O

Minulla on aina ollut hyvä limis ja johtofolli kasvanut hyvin maanantain ultrassa kp.10 limis 15 mm ja folli 18 mm.. Mutta silti vaikka alkioita on siirretty yhteensä 13 kpl niin yksi ainut on niistä jatkanut loppuun asti, mutta siitä olenkin hyvin kiitollinen :) Ongelma on ilmeisesti kliinnittymisessä..

Tämän hoidon viimeiseen passiin kokeillaan sitten kortisonia tueksi, koska minulle on siirtoja tehty aika paljon ja toinen syy on vielä tutkimaton allergiataipumukseni... Histeciä syön päivittäin..

Lisäksi syön kasan vitamiineja...

Peppi Minä olen usein aika hermona nuiden ovistestien kanssa, vaikka minulla kierto on suht. lyhyt ja ovis tuli nytkin kp 12, silti jaksan ressata sen tikun kanssa... Testailin puikkomallisilla ja sit digitestillä... Kyllä se ovis sieltä vielä pärähtää tikkuun :)

Haaveissa toinen eli tehdäänkö sulle pas lääkkelliseen kiertoon??
 
ON Täällä ei meinata millään selvitä maanantain punktiosta:mad: Vatsa on vieläkin kipeä, onneksi soitin eilen klinikalle ja sain luvan syödä panadolin lisäksi vielä buranaa. Nyt odotan kuumeisesti pelonsekaisin tuntein soittóa klinikalta, jos päästään huomenna siirtoon. Toivottavasti 10 alkiosta on joku selvinnyt blastoksi asti...
Almina tervetuloa mukaan! Itsekkin olen ollut kiinnostunut kortisonista, mutta eivät ole klinikalta oikein innostuneet. Jos voit/haluat kertoa niin miten allergiat ovat vaikuttaneet kortisonipäätökseen? Itsellä on kanssa ollut allergista nuhaa vuosikaudet.
Haaveissa toinen toivottavasti ollaan molemmat huomenna alkionsiirrossa :)
Sintu on varmasti hyvä levähtää välillä. Itsekkin olen miettinyt, jos tästäkään hoidosta ei tule mitään, niin pakko vetää henkeä vähän. Sen verran rankka ollut tämä 2 ivf!
 
Moto76 Peukut pystyssä että pääset siirtoon:)

Täällä pp10 ja tajuton lentsu päällä, muutaman päivän jo kiusannut ja eilen muuttui oikein kunnon taudiksi:snotty:

Oireiden kyttäystä: pp7 tunsin muutamaan otteeseen vihlontaa kohdun seutuvilla mutta se saattoi olla ihan mitä vaan ja tosiaan tuntui vaan sinä aamuna muutamaan otteeseen.

Hieman epätoivoiset fiilikset ajoittain nyt kun pakkanenkin tyhjä. Viimeinen julkisen hoito häämöttäis sitten...

Vaikka toisaalta kovasti jaksan vielä pitää toivoa yllä, jospa kuitenkin olis kaveri tarrannut kiinni. 4yötä testaukseen:saint:
 
moto, hieno saalis. kuulostaa kyllä kipeältä tuo punktiokokemus. minullakin tehtiin humautuksessa viimeksi punktio, enkä tiennyt mitään siitä. jälkikäteen huomasin kun tuhdimman kipulääkityksen vaikutus loppui että jomottaa. toivottavasti joku on jatkanut kasvua ja kaveritkin mukana pysyneet että saisitte pakkaseen blastoja. joko kuului miten meni.

peppi sinulla ilmeisesti omaan kiertoon tehtävä PAS. juuri tuon metsästämisen vuoksi me päädyttiin lääkkeelliseen kiertoon. ja minulla on myös ohut limakalvo ilman lääkkeitä.

haaveissa toinen, sinulla myös pas ilman lääkkeitä kun munasoluja kasvaa. onko munasoluilla muuta merkitystä kuin että ei saa mahdollinen ovulaatio tulla väärään aikaan ja pilata limakalvoa. siksi kai varmistetaan ovulaatio pregnylillä ja saadaan keltarauhanen toimimaan. luonnollisessa passissa oma keltarauhanen ylläpitää limakalvoa ja lääkkeellisessä sitä ylläpidetään esim zumenoilla.

almina tervetuloa. saatiin taas yksi pass porukkaan lisää. teillä on jo yksi lapsi saatu hoidoilla, ihanaa että onnisti. voi sinulla on hieno limis, minulla aina alle 8 mm ollut. minulla kiinnostas jo tuo kortisoni kun varsinkin keväisin pukkaa allergiaoireita. katsotaan mitä sanoo ensi viikon mahdollisessa siirrossa asiasta.

oma napa: kävin ultrassa eikä taaskaan hyviä kuulumisia. limakalvo vasta kp 13 5 mm. lääkitys jo nyt zumenon *4 pv. aloitetaan estrogeenilaastari rinnalle, jospa se vahventaisi limistä. lisäksi pregnyl 5000 kerran ennen siirtoa. onko jollakin kokemusta tuosta pregnylistä passissa? en ole ennen kuullut että sitä voitaisiin käyttää myös. lisäksi vielä lugesteron. kyllä meikäläinen nyt kyllästetään lääkkeillä. voi kun pakkasessa olevat 2 kaverusta selviäisivät siirtoon. ai niin siirto suunnitteilla ensi viikon lopulle.
 
Viimeksi muokattu:
Klinikalta tuli soitto, 10 alkiosta 3 pakastettu eilen ja 7:stä 4 jatkanut kasvuaan eli huomenna toivon mukaan päästään siirtoon 1-2 blastolla! Olisin tosi onnellinen, jos edes yksikin neljästä olisi huomenna hengissä! Tämä vasta on ollut piinailua tämä 5 pv! Nyt itken täällä onnesta, vaikka eihän tässä vielä mitään ole edes siirretty. Paineet ovat näköjään kerta kerralta suuremmat....
Talviaika en alkanut selaamaan kirjoituksiasi taaksepäin, mutta tehdäänkö sulle pas luonnolliseen vai lääketieteelliseen kiertoon. Mulla tehtiin viime kerralla lääketieteelliseen ja limis kasvoi hyvin laastareilla ja luget aloitettiin myös ennen siirtoa. Ja vuotokaan ei alkanut ennen lugejen lopettamista.
 
Hei!

Kortisonista aloin kyselemään mielenkiinnosta hoitajalta, eli yleensä sitä käytetään astmaatikoilla, reuma yms sairastavilla, eli siis elimsitössä voi olla silloin tulehdussouluja, jotka voivat ehkä vaikuttaa kiinnittymiseen... Mikäli oikein ymmärsin..

Itselläni on ns.toistaiseksi tutkimaton allergia, jota olen itsehoitanut... tutkimuksiin olen menossa kyllä... allergiani on pikkuhiljaa pahentunut ja kerroin siitä hoitajalle ja lääkärillenikin... No nyt sitten sanoivat että joo voishan sitä toki kokeillakin, kun teillä nuita siirtojakin on jo tehty aika paljon... ja alkiot ja limis olleet aina suht. hyviä..

Toisaalta onhan meillä yksi onnistunut PAS ja silloin on ollut jo samaista allergiaa.. eikä mitään kortisoneja käytetty.. ehkä suurin syy oli se että allergiani on pahentunut...Eli itse tiedustelemalla ja kyselemäällä vähän viisastui.. Mutta se ei todellakaan ole mikään tae että kortisoni nyt auttaa mutta katsotaan, pakko kokeilla... Kortisonia menee nyt 20 mg/pvä ja huomenna puolitetaan annos...

Tätä kortisoni asiaa vasta tutkitaan ja että on ilmeisesti vielä kokeiluasteella... Me olemme yksityisellä hoidossa :)

Näin minä tämän asian ymmärsin lääkäreiden ja hoitajien "kuulustelujen" perusteella..

Halleb Suuren suuret pahoittelut ja minä kun niin toivoin... Iso Hali :hug:

Talvitaika kyllähän ohuemmallakin limiksellä voi onnistua, kuulemma ihan 6 mm limikselläkin on saatu plussia :)

Moto76 sullekin tsemppiä huomiseen siirtoon ja hienostihan sulla on alkioita :) Päästään yhdessä piinaileen... Minä olen kova jänittämään ja nyt pitäis yrittää rentoutua jollain konstilla... Meillä on tämän siirron jälkeen pakkanen taas tyhjä :/
 
Mörkötys Nyt sulle pitkää pinnaa piinapäivien viimemetreille :) hyi kohta sitä itsekin saa taas tutkailla itseään... meillä sama juttu pakkanen tyhjä huomisen siirron jälkeen :/ se vaan lisää paineita... Tsemppiä sulle!
 
Almina: Siis luonnolliseen kiertoon tehdään, Pregnyl pistettiin, koska ovis olis taas osunut väärälle päivälle. Viime kierto meni siksi ohi, koska ovisplussa tuli keskiviikkona ja meidän alkiot ovat kolmipäiväisiä. Nyt varmistettiin se, että päästään siirtoon. Lugesteronit aloitettiin jo nyt vahvistamaan limakalvoa. Alkaa jo hieman pelottamaan huominen, mitä jos aamulla soittavat, ettei siirrettävää ole???Sitten pitäisikin heti lähteä jo uuteen IVF:ään.

Mä sitten inhoan näitä lugeja. Koko ajan pöksyt märkänä ja jo nyt, kahden päivän käytön jälkeen, alavatsa kovin kipeä... eikä koko siirtoa ole vielä edes tehty!!! :O Pitäkäähän kaikki peukkuja, että kaikki menee hyvin huomenna :) Moto76, tsemppiä huomiseen siirtoon, toivottavasti päästään piinailemaan yhdessä :)
 
Siis minä en kyllä itseasiassa edes tiedä moniko päiväisiä meidän alkiot on?? ei meille ole sellaisesta puhuttu koskaan mitään että sillä jotain merkitystä olisi PAssissa.. Voi ei, mitä jos meilläkin on jo kolmipäiväisiä ja mulla ovis oli eilen ja huomenna siirto :O
 
Talvitaika,
mulla ei ole PASsissa ikinä käytetty pregnyliä, mutta vähän erikoisella tavalla "luomukierroissa" kylläkin. Mullahan on myös limakalvon kasvun kanssa ongelmia, joten pregnyl valjastettiin limakalvon kypsytystehtävään munasolun kypsyttämisen sijaan. Annokset oli kyllä pieniä, muistaakseni 150iu kolmena päivänä putkeen. PASsissa ei ole sitä johtofollia säätämässä aikatauluja, joten toi iso annos voi olla kyllä oikein hyvä juttu limakalvon kannalta :)

Mun kohdalla nyt tutkitaan vielä tätä limakalvoasiaa lisää ennen seuraavaa hoitoa. Saa nähdä tuleeko joku uusi lääkitys vai mitä ihmettä tehdään. Tulisilla hiilillä odotellaan tutkimustuloksia Espanjasta, vielä 2-3vk jäljellä! :stick:
 
Tulipas märkää pyyhettä hetki sitten... kumpikaan meidän pakastealkioista ei selvinnyt sulatuksesta, pakkanen on siis tyhjä ja sirtoa ei tule :'( Kyllä taas pääsi kyyneleet, miksi tämä ei koskaan onnistu meille??? Ihana poika jo on, mutta hänkin täyttää kohta jo viisi ja nyt neljä vuotta kaveria yritetty/toivottu. Poikakin kyselee, koska meille tulee vauva...mitäköhän siihenkin vastaisi, ehkä ei koskaan??
Seuraava suunnitteluaika tuli sitten 30.5, VASTA!!!! Hoito taitaa mennä sitten vasta loppukesään, voihan perse! No saanpahan lopettaa ällö-luget ja palata normaaliin elämään liikuntoineen ja lonkeroineen päivineen. Takki on niin tyhjä... toiseen perättäiseen luomutärppiin en usko, ainakaan sellaiseen, joka kestäisi kauemmin kuin kaksi päivää...
Tsemppiä kaikille, toivottavasti teillä käy parempi flaksi kuin täällä :hug:
Tämä menee nuolemaan haavojaan ja halimaan poikaa.

-HaaveissaToinen---edelleen vaan...
 
moto lääkkeekkeellisenä ja vaikka zumenon annos on jo iso, limakalvo kasvanut niukasti. siksi lisättiin eilen annosta. nyt on kunnon koktaili lääkitystä. minulla on aina alkanut kuukautiset ennen lugejen lopettamista, saa nähdä pitääkö zumenonit ne poissa. hienoa että alkiota tuli enemmän. saatteko pakkaseenkin blastoja?

almiina joo kyllä kuulemma 6 mm on minimi, mutta toivois että olis parempi ettei ainakaan siitä ole kiinni. viimeksi tuoresiirrossakin oli vain vähän yli 6 mm muistaakseni.

jadekivi, sitä minäkin ihmettelin että kerralla koko tuo annos, mutta kai lääkäri tietää mitä tekee. vähän sama juttu limis on nippa nappa riittävä aina. kai pregnyl jotenkin auttaa myös.

nyt pitäs alottaa tänään vielä estrogeeni laastari ja sitten maanantaina pregnyl. alkioiden sulatus on siis ens torstaina ja soitto miten kävi. tulee kyllä jännittävä päivä. perjantaina siirto toivottavasti. jännittää jo nyt tuo sulatus tosi paljon.

haaveissa toinen, voi ei haleja. tuo ottaa aina koville. just tuota pelkään eniten. kuitenkin toivoa on koska yhden olette saaneet, joten suruvaiheen jälkeen jatkoon vaan. periksi ei anneta kukaan tässä ketjussa, jooko.
 
Viimeksi muokattu:
HalleB: Pahoittelut. :( :hug:

HaaveissaToinen: Voi ei. :( :hug:

ON: Vihdoinkin sain sen hymynaaman siihen testiin, nyt on kp 17 ja kahdeksas testi oli käytössä. Pikkuisen alkoi jännittämään, että onko minulla ovulaatiota ollenkaan enää, vaikkakin laskin, että viime kierrossa taisi ovulaatio olla juuri samoihin aikoihin. Sitä vain on tottunut saamaan sen hymynaaman jo aikaisemmin, kun kierrotkin ovat olleet lyhyempiä. Lähdetään tänään reissuun ja mietin jo, että pitääkö käydä ostamassa uusi paketti testejä ja tehdä sitten mökillä taas huomenna testi, mutta onneksi ei tarvitset. Nyt vain jännittää, että saanko hoitajaa kiinni tänään, kun on vain puolen tunnin soittoaika. Jos saan kiinni, niin ensi viikolla varmaan on sitten siirto. :)
 
Viimeksi muokattu:
Talviaika Toivottavasti annostuksen lisäys antaa potkua kasvulle. Pitkässä kaavassa on se hyvä puoli, että vuotoa voidaan pitää aika pitkään poissa, kun mulla on kanssa ollut sitä vikaa että hormonitaso laskee liian paljon loppukiertoa kohti ja tiputtelu alkaa. Siirto on tänään klo 13, joten sitten tiedän mikä on blastojen tilanne, pakastavat kyllä jos niitä on. Epäilen kyllä jääkö pakkaseen mitään. Olen vieläkin todella kipeä punktiosta ja mietinkin onkohan jotain vikaa. Olin ilmeisesti vuotanut jonkin verran punktion aikana ja nyt mietin onkohan se jotenkin huono juttu. Lääkäri ei sanonut siitä mitään, mutta kuulin kun heräsin nukutuksesta kun lekurit juttelivat?! Ajattelin tänään kyllä kysäistä asiaa.
Hieman tuli nyt tilitettyä, mutta pitää tulla lukemaan iltapäivällä teidän kaikkien kuulumiset! :)
 
HalleB ja HaaveissaToinen: :':)hug: Pahoittelut!

Alminalle tervetuloa! Ja kysyisin että mistä mihin sitä kortisonia syödään, kierron alusta vaiko oviksesta, ja lopetetaanko vuodon alkuun/positiiviseen testiin? oon itsekin tuota miettinyt kun autoimmuunitauteja on, voisinkin kysyä gyneltä...

ON: Menkat alkoi eilen, soittelin tänään polille ja ultra olis kp12. 1.PAS luomukiertoon siis suunnitteilla, nyt toivon vaan ettei osu viikonlopulle! Mutta parempi mieli nyt kun edes teoriassa jotain taas pian tapahtuu :) Meillä on neljä blastoa pakkasessa, mutta en tiedä monessako oljessa.
 

Yhteistyössä