Hoidot jatkuu 2012

HalleB ja Haaveissa toinen isot pahoittelut teille :'(

Oliko sulla HalleB myös niin että pakkaseen asti ei monikaan pääse kun nyt siirrytte julkiselle? Oon saattanut kysyä jo aikaisemmin mutta muisti tuhoutui lomalla :ashamed:

Almina tervetuloa ja kiitos kortison-infosta! Täytyy lisätä kysymys-listaan ensi viikolle sillä mulla on allergiaa, rasitusastmaa ja joskus puhuttiin astman esiasteesta mutta sitä en tällä hetkellä usko olevan.

Motolle onnea siirtoon :)
Ja Talvitaikalle limiksen kasvatteluun :)

Miles sulla siis alkaa ilmeisesti piikittelyt tms. vasta kuukautisten jälkeen kun lyhyellä menette? Mulle on aina (2kertaa)tehty pitkäkaava ja tehdään nytkin, joskus olisi kiva tietää miten lyhytkaava toimisi, toisiko eri tuloksen?! Mutta ehkä se selviää sitten kun joudutaan siirtymään yksityiselle...

ON: Ens viikolla alkaa sumut ja sitten samalla ultra, onneksi, mulla on ollut tosi kovat ovis-kivut tässä jo jokusen päivän!! Tänä aamuna heräsin kun jomotti kunnolla oikealla puolella... nyt alkanut epäilemään että siellä saattaa olla myös uusi kysta kun niin jomottaa/ vihloo mut onneksi selviää ens viikolla voinko "puhtaalta pöydältä" alkaa sumuttelemaan...
 
Hei!

Rödluvan Kortisoni aloitetaan yleensä n.viikko ennen siirtoa ja annos puolitettaan siirtopäivänä ja sitten sitä syödään kai testipäivään saakka. Ja joo kannaatteehan se tosiaan kysellä siitä... sitä on sitten jo viisaampi ;)



On: Meille siirrettiin tänään pakkasen viimeisetm pakkaspallerot
molemmat 8 soluisia, olivat siis lähteneet sulatuksen jälkeen jakautumaan...

Esitin lääkärille mieltä askarruttavia kysymyksiä, esim siirtopäivästä ja alkioiden iästä yms.. Lääkäri kertoili, että alkioiden iällä ei ole nähty olevan merkitystä siihen nähden monesko päivä ovulaatiosta alkiot siirretään... Koska on tutkittu että kohdun limakalvo on vastaanottavainen useana päivänä ovulaation jälkeen.. meidän klinikalla siirrot tehdään 2-4 päivää oviksesta..

Lähinnä halusin tietää sen, että jos meillä alkiot on jo 3 päivän ikäisiä niin voiko siirron tosiaan tehdä jo 2 päivää ovulaatiosta.. ja siis kyllä voi ja siksihän on olemassa tukihoito turvaamassa..

Näin meidän hoitopaikassa toimitaan, tokihan on olemassa varmasti erilaisia kokeiluja ja toimintamalleja :)

Siirto meni kaikin puolin hyvin ja jotenkin levollinen olo.

Miten muilla on mennyt tänään????
 
Almina piinaillaan siis yhdessä:)
Mulla oli kanssa tänään siirto, 2 kpl 5 päivää viljeltyjä on kyydissä. Olen niin poikki tästä viikosta, että vielä ei oikein osaa suhtautua tähän piinailuun, mutta eiköhän se tästä lähde, kun loppuu nämä vatsanippailut :)
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... maaliskuu
Leppäkerttu-77 ..... 3.IVF/ICSI 2.pas ... maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?
Nuppuska ............ 2.ICSI/1.pas ........... maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Johkunen ............. 3. IVF ................. huhtikuu
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS........... huhtikuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kevät
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Mequ .................. 2. IVF .................
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Alexsandria ........... 3.IVF ................... ??
HalleB................. 5.ICSI ..................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä


Pioni70 ................ 3.ICSI ................... 1 .................. 15.3.
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/2.pas .... 1 .................. 19.3.
Moto76 ................ 2.IVF .................... 2 .................. 30.3.
Almina ................ 3.IVF/ICSI/3.pas ..... 2 .................. 30.3.
Kukkanen81 .......... 1.IVF/1.pas........... 2 ................... 30.3.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Hautomo76 .......... 1.ICSI ......... Helmikuu ............
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
 
Viimeksi muokattu:
Halle B ja Haaveissa toinen suuren suuret pahoittelut. Kuinka elämä voikin olla tällaista. Kyllä sitä ihmettelee, ihmiset jotka eivät hoida lapsiaan, saavat niitä liukuhihnalta, ja jotkut joutuu käymään tällaisen helvetin...

Almina ja Moto 76 meillä on sama testipäivä! Oltiin eilen passissa ja meillä oli pakkasessa neljä alkiota, jotka jouduttiin kaikki sulattamaan, koska kaksi ekaa eivät selvinneet. Kaksi viimeistä laitettiin pienten vaikeuksien jälkeen sisälle ja nyt toivotaan että tarrautuvat kiinni. Maha on vähän kipeä koko ajan. en ymmärrä, muistaakseni tuoresiirrossa ei tällaista kipua ollut.
Mutta siis 30.3 testipäivä ja kaksi alkiota siirrettiin.

Ihanaa kevään odotusta ja piinailijoille plussatuulia!
 
Miles kiitos tervetulotoivotuksista :) ja joo kyllä tuo ihan oikein on tuolla listassa... Meille testipäiväksi annettiin 1.4, mutta kyllä se voi nuinkin olla koska yleensä tilanne on selvinnyt tuohon päivään mennessä :) Kiitos merkkauksesta...

Moto76 ja kukkanen kiva kun on piinailukavereita :) Nyt toivotaan kovasti plussatuulia meille kaikille...

Eilisen siirtopäivän jälkeen olin todella väsynyt, mutta nyt olotila jo normaali... tässä kierrossa mulla oli tosi kovat ovis kivut ihan piti särkylääkettä nappailla.. ja eilisen siirron jälkeenkin vielä kipuilin...

todella jännittävän tästä tekee taas se kun pakkanen on tyhjä :/
 
Miles jes testipäivä on 30.3, kiitos kun päivität :)
Kukkanen ja Almina jo tilastollisestikkin, jollain meillä pitäisi tärpätä:) Toivottvasti kuitenkin kaikilla meistä! Aikaisemmilla kerroilla mulle on siirretty aina 1, joten nyt tuntuu oudolta ajatella, että kaksi tyyppiä koittaa etsiskellä sopivaa paikkaa kiinnittyä:) En osaa edes pelätä kaksoisraskautta näidän hoitojen myötä, kun tuntuu että omalla taustalla olisi pienoinen ihme se yksikin nyytti :)
 
Täällä pp12 ja jokseenkin nega fiilikset. Menin hötkyilemään ja tein iltapäivällä raskauskeijusta tilatun puikko testin ja ei haamuakaan. Mulle sanottu joka kerta et kun PAS kyseessä niin testi aikaisintaan 14 vuorokauden kuluttua siirrosta..Mutta mutta:ashamed: AhdistusPettymysTurhautusMaximus. Lienekö enää voisi positiiviseksi muuttua.
 
Onnea piinailijoille.

Kävin perjantaina 2 ivf.n suunnittelu käynnillä ja tarkotus oli alottaa jo ens kiertoon lyhytkaava,mutta punktio olis osunut just pääsiäiselle joten tulee välikierto ja sit seuraavaan aletaan taas piikitteleen.
Eli meillä on nyt sit 2 ivf huhti-toukokuu jos kuukautiset tulee ajallaan.Punktio on kaavailtu vappu viikolle.
Ihanaa,et vaikka julkisella ollaankin niin heti päästiin toiseen kierrokseen mukaan,ei tarvinnu vartoilla.
 
HalleB pahoittelut... :'( on tää rankkaa.. missä ihmeessa ne meidän plussat nyt on..

HaaveissaToinen sulle kans pahoittelut ja jaksuja eteenpäin! :hug:

johkunen mulla alkaa piikittely kp3 puregon ja siihen rinnalle kp8 orgalutran jarruksi ja niitä molempia pistellään johki kp10 asti riippuu miten munikset kasvanu ja sit pregnyl.

Moto76, Almina ja Kukkanen 81 tsemppiä piinapäiviin! ja tarrasukkia matkaan!

Mörkötys tsemppiä! älä vielä menetä toivoa...

ON Mulla alko just menkat ja seuraavasta kierrosta sit alkaa pistelyt, ihanaa että vihdoin alkaa jotain tapahtua. Lääkkeet on jo valmiina. oon laskenu että pääsiäisen jälkeen alkais seuraava kierto.
 
HalleB ja HaaveissaToinen isot pahottelut ja voimia pettymyksen käsittelyyn.. On tää touhu niin hemmetin epäreilua :(. Jaksamista eteenpäin, sitten kun siltä tuntuu!

MÖRKÖTYS, älä vielä heitä rukkasia tiskiin, ennen testipäivää tehdyt testaukset ei välttämättä kerro yhtään mitään. Tsemppiä viime hetken piinailuun, itelle ne on niitä päivistä vaikempia aina, oli tulos sitten ollut mitä tahansa. Pidän kovasti kovasti peukkuja, että tää olis teiän kuukaus ja plussaa tulisi!! <3

Tsemppiä myös muille piinailijoille!! Ja onnitteluja niile, jotka pääsevät juuri alottamaan hoitoja tai ovat aloittaneet. Vanil, hienoa että pääsette hjatkamaan noin pian. Teillä kuulostaa toi hoitojen eteneminen tosi hyvälle, ja varmaankin aika ei-tyypilliselle julkisten puolella..

Me joudutaan vielä oottelemaan.. mulla on varmaankin juuri alkamaisillaan ekan "tauko/välikierron" vuoto ja sitten seuraavien kuukautisten alettua saadaan ilmoittautua hoitoon. Eli huhtikuussa saadaan ilmoittautua ja sitten sen kierron lopussa alkaa ne nenäsuihkeet, jotka onkin sit itelle ihan vieras juttu, ku viimeeks tehtiin lyhyt hoito. Mutta siis, palttiarallaa toukokuun alussa alkaa suihkuttelu. Punktio+siirto menee sitten toukokesäkuun vaihteeseen. Tälläsellä suunnitelmalla. No, kunhan on suunnitelma. Vaikkakin aikamoista oottelua tää on :(. No, on ainakin aikaa keskittyä muihin asioihin, kuten stressittömämpään olemiseen ja menemiseen ja urheilemiseen..
 
Kiitos kaikille tuesta:hug: ootte ihania!:)
Pitää nyt pikaisesti vastata. johkunen tää oli tavallaan viides hoito julkisella (yksi muuttui inseminaatioksi) ja pakkaseen ei nyt saatu mitään, kun alkiot oli kolmosluokkaa. Yksityiselle nyt siis siirrytään..

Voimia kaikille tilanteisiinne!
 
Ihanaa eka päivä, kun ei ole tarvinnut ottaa kipulääkettä ja olo on ihan ok, viikko punktiosta huh mikä viime viikko. Nyt sitten koitetaan pitää pää kylmänä ja toivoa, että jompikumpi alkioista tai molemmat kiinnittyisivät :)
HalleB tosiaanko alkioluokan 3 takia teidän alkioita ei pakastettu. Itselle sanottiin juuri pe siirrossa, että suurin osa alkioista on kolmosluokkaa ja itselläkin pakastettiin viime viikolla osa ja näille siirretyille tehtiin pitkä viljely. Ja pakastetuista 2 oli luokkaa 3 ja 1 oli luokkaa 2. AIka erikoiselta vaikuttaa?
Leonita odottelu on näissä hoidoissa välillä niin p:stä, mutta toisaalta välilä haluaa itse pitää taukoa. Olen ollut hoidoissa "vasta" vuoden ja nyt olen oppinut siihen että odottelut ja viivästykset eivät enää romahduta mua maan rakoon. Kaikkeen vissiin tottuu, kun on pakko.
 
Moto niin lääkäri selitti. Kysillä luokitus on 1-3 ja 1 on paras. En tiedä onko ne jatkoviljelly niitä kahta kolmosluokan alkiota, jotka sinne jäi. Oisko ne voinu siitä jotenkin parantua? Ei se hoitaja ainakaan mitään sanonu, kun soitin hCG tulosta. Mä vaan totesin, että täähän oli meidän viimeinen hoito, joten voisiko ne lähettää paperit yksityiselle, ni sano et lähettää mulle kotiin. Toivottavasti ne tulis tänään, ku torstaina soittelin! Tsemppiä piinailuun!
 
Halle laitoin sulle yv:tä :)

Leonita onneksi sulla on aikataulua kuitenkin tiedossa. Mä sain tämän alkavan hoidon aikataulun helmikuun alussa selville ja kummasti helpotti odottamista! No urheilu/ menemis-intoa siis sinne ;)

Vanil hienoa että sullakin aikataulu jo tiedossa :)

Toivotaan nyt niitä maaliskuun plussia tähän pinoonkin pian!!!

Miles mäkin alan pistelee juuri vähän ennen pääsiäistä. Saas nähdä onko pääsiäisenä jo mahassa tuntemuksia kun viimeksi nipistelyt alkoi toisen piikin jälkeen! Toivottavasti ei pahasti, sillä 9.päivä olis kolmas hääpäivä :)
 
Moto ja HalleB,
noi alkioiden luokitukset ei ole hirveän vertailukelpoisia keskenään, ellette satu käymään samalla klinikalla. Eri paikoissa kun on eri luokittelumetodit ja toisessa kolmosluokan alkio saattaa olla "hyvä" ja toisessa taas aivan rupuinen.

Tuosta syystä hirveän moni lääkäri ei ilmeisesti luokituksista edes kerro, ettei potilaat kävisi googlettelemassa liikaa ja stressaisi päätään puhki (niinkuin esim. minä) :whistle:

---

Mä niin elättelen täällä toivoa, että meidän lääkäri palaisi sairaslomaltaan jo ennen kesätaukoa. Vielä eivät osanneet klinikalta sanoa siihen juuta eikä jaata, mutta ainakin lisätutkimukset etenee.

Multa tosiaan otettiin limakalvosta se koepala viikko sitten ja tuloksia kuullaan hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä! Mulla on aivan karmean kovat odotukset tuota tutkimusta kohtaan ja mä pelkään ihan mielettömästi, että sieltä ei löydykään mitään ja maksettiin itsemme kipeäksi "turhaan". Eihän se 250e tutkimus olisi vielä paha ollut, mutta kun siihen tuli 200e kuljetusmaksuja + 130e lääkärinpalkkiota ja ultramaksuja päälle :'(
 
Nega myös tänään:( Harmittaa ihan valtavasti.

Edessä siis 3.IVF/ICSI Ei vielä tietoa milloin, ehkä olis mahdollista jo ennen kesätaukoja mutta voi mennä myös syksyyn.

Nyt peukutan että muille alkaisi niitä plussia tippua:wave:
 
Moikka kaikille!

Paljon on tapahtunut, luin muutamat viimeiset jutut kiireissäni..

Hallelle haleja :hug:

Tsemppiä piinailuun Almina, kukkanen ja moto, toivotaan että te aloitatte suuren plussa-aallon, johon me muut voidaan sitten liittyä mukaan :)

Täällä on nyt välikierto tuoresiirron jälkeen vietetty. Viime pe alkoi menkat ja ens pe on UÄ. Sitten katsotaan tilannetta ja aletaan bongailemaan ovista. Mulla aika lyhyt kierto, joten jos kaikki menee niinkuin aiemminkin, niin ens viikolla vois olla jo siirto! Kunhan kroppa ei nyt alkaisi oikuttelemaan, nää luonnolliset PASsit on siitä niin jänniä, kun riippuvat täysin oman hormonitoiminnan varassa.. Mutta pian olen viisaampi! Tämä tulee olemaan kaikenkaikkiaan meidän viides siirto ja toivottavasti se olisi SE :heart:

Jadekivi toivottavasti saatte jotain sellasia tuloksia, joista olisi jatkon kannalta hyötyä. Tsemppiä tulosten odotteluun :)
 
Täällä pp 4 vai miten sitä sitten pitää laskea, kun tehtiin pitkä viljely. Olen koittanut parhaani mukaan pitää kaikki nippailut ja pahat olot omassa arvossaan. VIime kerroilla ei ole päätä särkenyt ja eilisestä asti on jomotellut. Ilmeisesti lugeihin liittyvää. No kivaahan se on aina saada jotain uusia sivuoireita:) Koska olette uskaltaneet testailla pitkässä viljelyssä????
Nuppuska pidetään peukkuja :)
Jadekivi olet oikeassa tuossa alkioiden luokitusasiassa. Ja kuten oma lääkärikin totesi yhtä lailla onnistuu "rupusillakin" alkioilla ja eivät ne top alkiotkaan sitä plussaa aina tuo... Joten parempi olisi, kun ei juuri miettisi liikoja :)
Ja toivotaanl, että tutkimuksesta selviäisi jotain, ja ennenkaikkea tulisi jotain keinoja!
 
Moto oliko sun siirrettävä/ siirrettävät jo blastoja? Kun susirouva täältä plussasi vuoden alussa niin blastonhan pitäisi kiinnittyä noin vuorokauden kuluessa siirrosta eli sitten alkaa sitä hormoonia erittymään hyvin pian. Nyt en muista milloin hän plussan sai mutta pitäisi näkyä selkeästi nopeammin tuon kiinnittymisajankohdan takia... ellei sitten kiinnittyminen jostain syystä tule myöhemmin! Ota näistä nyt selvää mutta tsemppiä silti ;)
 
Voi Mörkötys, pahoittelut, tää kaikki on niin väärin.

Täällä kanssa pp4 menossa ja nyt yritän kaikkeni etten miettisi tätä asiaa koko ajan. Tää on jotenkin nyt niin kauhean vaikeaa... Nipistyksiä mahassa ollut paljon ja yökötyksen tunnetta, mutta nämä on kaikki joko lääkityksen syytä tai sit ihan sitä että itse toivoo tällaisia oireita. Mä en jaksa odottaa ensi perjantaihin :) Kai se on pakko....
Saan ihan hirveitä raivareita kotona, ku olen niin poissa tolaltani. nyt pitäisi vaan terästäytyä ja miettiä vaikka kevään tuloa. Mikä on blasto? Mulle siirrettiin nelipäiväset alkiot ja jotain blastosta se lääkäri puhui.
 
Johkunen mun alkiot olivat vasta 10 ja 12 soluiset, eli eivät vielä blastoja, lääkäri sanoi että viittä vaille. Hän taisi myös mainita, että kiinnittyminen olisi 1-3 pv. Elikkä tosiaan voisi testailla jo pari päivää aikaisemmin.
Kukkanen blastot ovat jo pitkälle edenneitä alkioita, ovat jo siinä vaiheessa, että kiinnittyvät kohtuun. Eikös se ole niin, että siinä kohdassa ei enää edes puhuta solujen määrästä koska se voi olla jo satoja?
 
Mörkötys, voi harmitusharmitusharmitus!!!! Niin kovasti toivoin, että ois teiän vuoro, isot pahottelut! :(. Pidä ajantasalla siitä, että mihin 3. hoito ajottuu. Mitkä on fiilikset, jaksaisitko/haluaisitko ennen kesää, jos mahdollista?

Moto76, ihan totta, tauko tekee kyllä välillä hyvääkin. Meillä tehtiin 6 kiertoa putkeen PAS-siirtoja ja nyt on puoleen vuoteen eka hoidoton kierto, ja kyllä rupes jatkuva negatiivisten testitulosten saanti ottaa tosi koville. joten joo, psyykkaan itteäni siihen, että on oikein hyvä välillä levätä ja kerätä voimia, antaa kropan ja pään valmistautua taas tulevaan.. Hienoa, että rupeat toipumaan punktiosta, on kyllä ollut aikamoisía piinailupäiviä sulla! Pidän kovasti peukkuja :).

Jadekivi, onpa jännää ootella sitä limakalvotutkimustulosta! Toivottavasti tosiaan jotain selviäisi, jotain sellaista, mikä olisi helppo hoitaa/huomioida ja sitten onnistuisitte heti seuraavasta hodosta!! :)
 

Yhteistyössä