Hirvein työpaikka, jossa olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauan olit tuissa duunissa ja jos se oli tuollaista jo ekoista päivistä,niin miksi jatkoit?

Melkein puoli vuotta. :x Ihan ensimmäiset pari viikkoa vaikuttivat erilaisilta, en silloin ollut tuolla saunaosastolla ja siitä johtajastakin sai aivan erilaisen ensivaikutelman. No, sitä ei kauaa kestänyt. Olisin lopettanut työn aiemmin, mutta minulla ei ollut rahaa tulla sieltä pois. Kyseinen työpaikka ei siis ollut Suomessa.

Primark Englannissa oli kylla aikamoinen orjaleiri. Porukka kylla vaihtuikin koko ajan. Itse taisin jaksaa kolme kuukautta.

Tuo on helppo kyllä kuvitella. Pelkästään siellä Primarkissa on jo usein kamalan ahdistava tunnelma, kun ihmisiä joka puolella ja itselleni tulisi uskonpuute niiden rekkien kanssa. Myyjät pinovat vaatteita ja hetken päästä on ihan yhtä sekaista kuin ennen sitä pinoamista. Ja ne hirveät kassajonot.

Mietin että kumman valitsen, mutta ehkä kuitenkin sen tarkan markan marketin. Meitä työntekijöitä tarkkailtiin valvontakameroiden kautta ja hirveä valitus jos keskenämme juteltiin, se oli kiellettyä, koska meidän piti vain tehdä töitä ja nämä meidän juttelut yleensä koski niitä töitä, elikkä esim. mihin mitkäkin tavarat laitetaan, kun tilaa ei ollut. Homma toimi sillä periaatteella, että kun tavaraa tuli, omistajat laittoivat ne kärreihin ja me työntekijät otimme aina kärri kerrallaan ja laitettiin paikoilleen, tavaroilla oli vain ns. paikat elikkä kun minä vaikka laitoin joitain laseja hyllyyn, päätin mihin laitan ja mun jälkeen tuli toinen ja siirsi jo mun laittamat, että sai omansa laitettua, ihan älyttömästi turhaa työtä.

Kellokortilla siellä mentiin ja auta armias jos leimasit kortin minuutinkin myöhässä, niin huudot tuli ja missään tapauksessa et saanut myöskään leimat minuuttiakaan liian aikaisin, kun kotiin lähdit, ne viimeiset minuutit töissä oli yhtä kellon kyttäystä, että milloin voi siirtyä varaston puolelle ja lähteä kotiin.

Kerran sain huudot, siitä kun aamulla en muka sanonut pomolle huomenta, kun sanoin kyllä, mutta samaan aikaan leipäkuski toi leipiä ja veti just roklaa joka kolisi niin paljon, että pomo ei mun huomenia kuullut. Kerran taas erehdyin kysymään pomolta, että mihin minä laitan poikien alushousuja, kun se niille tarkoitettu paikka oli jo aivan ääriä myöten täys, niin vastaus oli että "Sitten vasta voit alkaa neuvomaan, kun omistat itse kaupan, että kyllä ne sinne mahtuu"

Meitä oli muistaakseni 9 työntekijää, joista 7 lähti 4 kuukauden sisällä, 3 meistä oli määräaikaisia, joista kahta minua ja yhtä toista pyydettiin jatkamaan, mutta molemmat kieltäydyttiin ja 4 irtisanoi itsensä, eivät saaneet edes karenssia, kun oli niin hyvät perusteet irtisanomiselle. Voin ihan oikeasti sanoa, että mielenterveys oli koetuksella, joka päivä kun töihin piti mennä, niin ihan oikeasti ahdisti ja en pitkään aikaan pystynyt edes kyseiseen kauppaan menemään, kun se ahdistus iski välittömästi kun ovesta astui sisään.

Niin ja kerran sain sairaslomaa virstatietulehduksen vuoksi sen päivän kun lääkärillä kävin, niin kun asiasta pomolle soitin, niin pomo ekana kysyi, että onko kuumetta, jos ei ole kuumetta, niin ei olisi saanut olla pois töistä, totesin vaan, että mulle on tämä päivä kirjoitettu sairaslomaa ja sillä siisti. Flunssassakaan ei saanut jäädä saikulle, jos ei ollut kuumetta.

Onneksi tätä kyseistä liikettä ei enää ole.

Vähiten varmaan olen tykännyt olla leikkaamassa ruohoa kunnalla, ja myymässä toto-pelejä kioskilla. Siellä sai illat pitkät istua ravimiesten kanssa, en varsinaisesti nauttinut työstäni.

Edellinen työpaikka oli aika huono.. Lähimmät työkaverit olivat lähes loppuunpalaneita, jotka pahimpina päivinä vain tiuskivat toisilleen. Kun yritin ehdottaa yhteen hiileen puhaltamista ja sitä, että pitäisimme huolen omasta (ja jopa toisten) jaksamisesta sillä, että autetaan toisiamme tiukassa tilanteessa ja käydään välillä kahvitauoilla hengähtämässä niin asia hyväksyttiin kyllä, mutta tätä ei toteutettu. Vessassa käynnitkin piti aikatauluttaa, jotta sinne pääsi.

Sijaisena minulla ei tuntunut olevan mitään oikeuksia. Työvuorot vaihdettiin vakituisten työntekijöiden henkilökohtaisten tarpeiden ja toiveiden mukaan ja koulutukset, joihin pomolta olin saanut alunperin luvan mennä, peruttiin aina joko edellisenä tai samana päivänä.

Koko työyhteisössä oli hyvin kireä ilmapiiri ja kaikki puolustivat vain omia etujaan ja todellista yhteistyötä ja jakamista ei tässä työyhteisössä tehty. Aika kurja ilmapiiri siis kaikenkaikkiaan.

Onneksi pääsin pois... Pääsin täysin erilaiseen työpaikkaan ja monet edellisen työpaikan hankaluudet ovat saaneet aivan eri mittasuhteet. Vasta jälkikäteen olen tajunnut kuinka paljon asioita olikaan tuolla edellisessä työpaikassa pielessä. Nyt työvuorolistasta pidetään kiinni, pidetään riittävästi taukoja, nauretaan paljon, joustetaan ja autetaan toisia. Jopa koulutukseen pääsee ilman hankaluuksia.

Melkein puoli vuotta. :x Ihan ensimmäiset pari viikkoa vaikuttivat erilaisilta, en silloin ollut tuolla saunaosastolla ja siitä johtajastakin sai aivan erilaisen ensivaikutelman. No, sitä ei kauaa kestänyt. Olisin lopettanut työn aiemmin, mutta minulla ei ollut rahaa tulla sieltä pois. Kyseinen työpaikka ei siis ollut Suomessa.

ai,no mä oisin kyl tuossa tapauksessa lainannut rahat vaikka äidiltäni,että oisin päässyt pois..

[QUOTE="shihtzu";25543999]Mietin että kumman valitsen, mutta ehkä kuitenkin sen tarkan markan marketin. Meitä työntekijöitä tarkkailtiin valvontakameroiden kautta ja hirveä valitus jos keskenämme juteltiin, se oli kiellettyä, koska meidän piti vain tehdä töitä ja nämä meidän juttelut yleensä koski niitä töitä, elikkä esim. mihin mitkäkin tavarat laitetaan, kun tilaa ei ollut. Homma toimi sillä periaatteella, että kun tavaraa tuli, omistajat laittoivat ne kärreihin ja me työntekijät otimme aina kärri kerrallaan ja laitettiin paikoilleen, tavaroilla oli vain ns. paikat elikkä kun minä vaikka laitoin joitain laseja hyllyyn, päätin mihin laitan ja mun jälkeen tuli toinen ja siirsi jo mun laittamat, että sai omansa laitettua, ihan älyttömästi turhaa työtä.

Kellokortilla siellä mentiin ja auta armias jos leimasit kortin minuutinkin myöhässä, niin huudot tuli ja missään tapauksessa et saanut myöskään leimat minuuttiakaan liian aikaisin, kun kotiin lähdit, ne viimeiset minuutit töissä oli yhtä kellon kyttäystä, että milloin voi siirtyä varaston puolelle ja lähteä kotiin.

Kerran sain huudot, siitä kun aamulla en muka sanonut pomolle huomenta, kun sanoin kyllä, mutta samaan aikaan leipäkuski toi leipiä ja veti just roklaa joka kolisi niin paljon, että pomo ei mun huomenia kuullut. Kerran taas erehdyin kysymään pomolta, että mihin minä laitan poikien alushousuja, kun se niille tarkoitettu paikka oli jo aivan ääriä myöten täys, niin vastaus oli että "Sitten vasta voit alkaa neuvomaan, kun omistat itse kaupan, että kyllä ne sinne mahtuu"

Meitä oli muistaakseni 9 työntekijää, joista 7 lähti 4 kuukauden sisällä, 3 meistä oli määräaikaisia, joista kahta minua ja yhtä toista pyydettiin jatkamaan, mutta molemmat kieltäydyttiin ja 4 irtisanoi itsensä, eivät saaneet edes karenssia, kun oli niin hyvät perusteet irtisanomiselle. Voin ihan oikeasti sanoa, että mielenterveys oli koetuksella, joka päivä kun töihin piti mennä, niin ihan oikeasti ahdisti ja en pitkään aikaan pystynyt edes kyseiseen kauppaan menemään, kun se ahdistus iski välittömästi kun ovesta astui sisään.

Niin ja kerran sain sairaslomaa virstatietulehduksen vuoksi sen päivän kun lääkärillä kävin, niin kun asiasta pomolle soitin, niin pomo ekana kysyi, että onko kuumetta, jos ei ole kuumetta, niin ei olisi saanut olla pois töistä, totesin vaan, että mulle on tämä päivä kirjoitettu sairaslomaa ja sillä siisti. Flunssassakaan ei saanut jäädä saikulle, jos ei ollut kuumetta.

Onneksi tätä kyseistä liikettä ei enää ole.[/QUOTE]

Tuo omistajan kommentti olisi kyllä ollut mulle se viimeinen niitti. Oikea kusipää, miten kehtaa sanoa noin. Ärsyttää aivan simona tällä hetkellä :D

[QUOTE="shihtzu";25543999]Mietin että kumman valitsen, mutta ehkä kuitenkin sen tarkan markan marketin. Meitä työntekijöitä tarkkailtiin valvontakameroiden kautta ja hirveä valitus jos keskenämme juteltiin, se oli kiellettyä, koska meidän piti vain tehdä töitä ja nämä meidän juttelut yleensä koski niitä töitä, elikkä esim. mihin mitkäkin tavarat laitetaan, kun tilaa ei ollut. Homma toimi sillä periaatteella, että kun tavaraa tuli, omistajat laittoivat ne kärreihin ja me työntekijät otimme aina kärri kerrallaan ja laitettiin paikoilleen, tavaroilla oli vain ns. paikat elikkä kun minä vaikka laitoin joitain laseja hyllyyn, päätin mihin laitan ja mun jälkeen tuli toinen ja siirsi jo mun laittamat, että sai omansa laitettua, ihan älyttömästi turhaa työtä.

Onneksi tätä kyseistä liikettä ei enää ole.[/QUOTE]

Onko entinen Laaksonen, Torkkarissa?

Tiedän erään sairaalan, jossa eräs lääkäri teki "tarkastuksiaan" vastaanotolle tulleille potilailleen sellaisella tavalla että huh huh! Itse olen vakaasti sitä mieltä, että kyllä siinä tapauksessa syyllistyi tämä lääkäri vähintään seksuaaliseen häirintään tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön, mutta ehkä jopa johonkin paljon vakavampaankin. Lääkärin toimista oltiin tietoisia, mutta asialle ei tehty mitään. Lääkäri oli kerran erotettukin sieltä, mutta oli otettu takaisin, koska ketään muuta ei saatu tilalle.

Kelan työttömyysturvan etuuskäsittelijinä, työympäristö oli mukava, asiakkaat persiistä!! Jos pyysit lisäselvitystä puolison tuloista tms. vastaan tuli tappouhkauksista lähtien jos jonkinlaista uhoamista, oli henkisesti rankkaa...

Voi kamala, kaikkea sitä voi olla! Ei taida kyseistä työnkuvaa olla enää?

Kyllä vaan on. Ihan sama meno jatkuu, olen kuullut tästä samaan aikaan samassa paikassa olleelta. Hän on vieläkin yhteyksissä siihen työpaikkaan ja on kaverina siellä sen johtajan kanssa. Aina ihmettelen miksi on Facebook-kaverina, vaikka hänkin inhoaa sitä johtajaa niin sanoo, ettei nämä nettijutut merkitse. Mutta siis se sama meno jatkuu siellä ja kyseinen paikka porskuttaa. Käy sääli heitä, jotka sinne paikkaan tulevat edes lomalle. Valheita kamalasti myös matkailijoille, valehdellaan mm. ilmastoinnista ja vaikka mistä.

[QUOTE="shihtzu";25543999]Voin ihan oikeasti sanoa, että mielenterveys oli koetuksella, joka päivä kun töihin piti mennä, niin ihan oikeasti ahdisti ja en pitkään aikaan pystynyt edes kyseiseen kauppaan menemään, kun se ahdistus iski välittömästi kun ovesta astui sisään.
[/QUOTE]

Minulle tuli ihan sama juttu. Mielenterveys meinasi mennä ja vieläkin pyörii asia melkein viikoittain mielessä, vaikka siitä on jo vuosia. Siihen maahan ei tee edes mieli mennä lomailemaan, vaikka maa muuten kaunis onkin. Pelkkä ajatus jo siitä, että lähtisin sinne, niin eipä tee mieli ollenkaan.

Kaupassa esimies oli niin kamalan kieron ja toisaalta asiakkaille lipevän oloinen, että puistattaa. Olin työkkärin harjoittelussa tuossa kaupassa. En olisi saanut mennä kesken työpäivän sovittuihin työkkärin tapaamisiin, esimies olisi halunnut laittaa minut tekemään ylitöitä ilmaiseksi ja loppuviimeksi en saanut edes minkäänlaista työtodistusta, vaikka pyysin. Eniten kuitenkin inhotti töykeät asiakkaat, mutta huomasinpa samalla, ettei minusta ole asiakaspalvelutyöhön.

Kaupassa esimies oli niin kamalan kieron ja toisaalta asiakkaille lipevän oloinen, että puistattaa. Olin työkkärin harjoittelussa tuossa kaupassa. En olisi saanut mennä kesken työpäivän sovittuihin työkkärin tapaamisiin, esimies olisi halunnut laittaa minut tekemään ylitöitä ilmaiseksi ja loppuviimeksi en saanut edes minkäänlaista työtodistusta, vaikka pyysin. Eniten kuitenkin inhotti töykeät asiakkaat, mutta huomasinpa samalla, ettei minusta ole asiakaspalvelutyöhön.

Tuo sama juttu oli minulla. Jouduin ANELEMAAN sen työtodistuksenkin. Oli sovittu, että tulen hakemaan työtodistuksen, niin sainkin kuulla, että johtaja oli lähtenyt toiseen kaupunkiin. Ei selvästikään halunnut antaa mitään työtodistusta. Kysyin sitten, että voisiko sen lähettää postissa. No se tuli sitten yli 3 viikkoa tuosta hetkestä ja oli postitettu siis vasta joskus yli 2 viikkoa lähtöni jälkeen... ja ilmeisesti silloinkin vain siksi, kun eräs tuttuni, joka oli vielä ollut siellä töissä oli ihmetellyt, että miksen ole vielä saanut työtodistusta. Itse en sen kaiken nöyryytyksen jälkeen ollut enää kykeneväinen edes anelemaan mitään työtodistusta.

Näin jälkikäteen kun mietin asiaa, niin kaikki siinä työpaikassa meni päin persettä. ja kaikessa huijattiin ja nöyryytettiin.

Suomessa, 14-vuotiaana olin pimeästi raskaissa kesätöissä, huonolla, laittomalla riisto-palkalla, ilman ruokataukoja, 16-tuntisia päiviä mielenvikaisella sukulaisella, siten että palkkani meni pääasiassa suoraan äitini vuokraan. Lopettaa ei saanut. Kun tulin töihin pahasti sairaana ja jouduin lähtemään n. 8 tunnin sairastamisen=heikon työnteon jälkeen kotiin, en saanut mitään palkkaa koko päivältä.

[QUOTE="vieras";25545178]Suomessa, 14-vuotiaana olin pimeästi raskaissa kesätöissä, huonolla, laittomalla riisto-palkalla, ilman ruokataukoja, 16-tuntisia päiviä mielenvikaisella sukulaisella, siten että palkkani meni pääasiassa suoraan äitini vuokraan. Lopettaa ei saanut. Kun tulin töihin pahasti sairaana ja jouduin lähtemään n. 8 tunnin sairastamisen=heikon työnteon jälkeen kotiin, en saanut mitään palkkaa koko päivältä.[/QUOTE]

Harmi, kun sukulaisiaan ei voi valita. Otan osaa.

Olin eräässä suht menestyneessä ravintolassa kokkina. Istua ei saanut, juoda tai syödä ei saanut. Taukoja ei pidetty. Ainoa ilmanvaihtosysteemi keittiössä oli takaovi. Kovilla pakkasilla toivoin, ettei työpiste osu takaoven eteen, tuli pikkasen holotna! Sormet kohmeessa pilkkoa porkkanoita 8h, oli mukavaa!

Yhteistyössä