[QUOTE="shihtzu";25543999]Mietin että kumman valitsen, mutta ehkä kuitenkin sen tarkan markan marketin. Meitä työntekijöitä tarkkailtiin valvontakameroiden kautta ja hirveä valitus jos keskenämme juteltiin, se oli kiellettyä, koska meidän piti vain tehdä töitä ja nämä meidän juttelut yleensä koski niitä töitä, elikkä esim. mihin mitkäkin tavarat laitetaan, kun tilaa ei ollut. Homma toimi sillä periaatteella, että kun tavaraa tuli, omistajat laittoivat ne kärreihin ja me työntekijät otimme aina kärri kerrallaan ja laitettiin paikoilleen, tavaroilla oli vain ns. paikat elikkä kun minä vaikka laitoin joitain laseja hyllyyn, päätin mihin laitan ja mun jälkeen tuli toinen ja siirsi jo mun laittamat, että sai omansa laitettua, ihan älyttömästi turhaa työtä.
Kellokortilla siellä mentiin ja auta armias jos leimasit kortin minuutinkin myöhässä, niin huudot tuli ja missään tapauksessa et saanut myöskään leimat minuuttiakaan liian aikaisin, kun kotiin lähdit, ne viimeiset minuutit töissä oli yhtä kellon kyttäystä, että milloin voi siirtyä varaston puolelle ja lähteä kotiin.
Kerran sain huudot, siitä kun aamulla en muka sanonut pomolle huomenta, kun sanoin kyllä, mutta samaan aikaan leipäkuski toi leipiä ja veti just roklaa joka kolisi niin paljon, että pomo ei mun huomenia kuullut. Kerran taas erehdyin kysymään pomolta, että mihin minä laitan poikien alushousuja, kun se niille tarkoitettu paikka oli jo aivan ääriä myöten täys, niin vastaus oli että "Sitten vasta voit alkaa neuvomaan, kun omistat itse kaupan, että kyllä ne sinne mahtuu"
Meitä oli muistaakseni 9 työntekijää, joista 7 lähti 4 kuukauden sisällä, 3 meistä oli määräaikaisia, joista kahta minua ja yhtä toista pyydettiin jatkamaan, mutta molemmat kieltäydyttiin ja 4 irtisanoi itsensä, eivät saaneet edes karenssia, kun oli niin hyvät perusteet irtisanomiselle. Voin ihan oikeasti sanoa, että mielenterveys oli koetuksella, joka päivä kun töihin piti mennä, niin ihan oikeasti ahdisti ja en pitkään aikaan pystynyt edes kyseiseen kauppaan menemään, kun se ahdistus iski välittömästi kun ovesta astui sisään.
Niin ja kerran sain sairaslomaa virstatietulehduksen vuoksi sen päivän kun lääkärillä kävin, niin kun asiasta pomolle soitin, niin pomo ekana kysyi, että onko kuumetta, jos ei ole kuumetta, niin ei olisi saanut olla pois töistä, totesin vaan, että mulle on tämä päivä kirjoitettu sairaslomaa ja sillä siisti. Flunssassakaan ei saanut jäädä saikulle, jos ei ollut kuumetta.
Onneksi tätä kyseistä liikettä ei enää ole.[/QUOTE]
Tuo omistajan kommentti olisi kyllä ollut mulle se viimeinen niitti. Oikea kusipää, miten kehtaa sanoa noin. Ärsyttää aivan simona tällä hetkellä