Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Valitettavan usein se vaan on niin että mitä kiltimpi mies, niin sitä vaativampi ja veemäisempi vaimoKyllä me naiset ollaan ihan kuin lapsia että kun annat pikkusormen niin mielellään viedään koko käsi ja sitten kun yksi mies on nyhdetty tyhjiin eli hän tekee kaikki asiat niin kuin vaimo tahtoo niin sitten kyllästytään ja aletaan etsimään jotain muuta. En usko että tuollaisella vaimosi mielistelyllä ja kukkien ostolla saat mitään aikaiseksi, näytä mieluummin vaimolles missä kaappi seisoo ja laita vaimo kuriin. Itse en ainakaan jaksais olla kiinnostunut kiltistä miehestä joka antaa mulle kaikki anteeksi, silloin kun asiat ovat niin päin että minä joudun sitä huomiota kerjäämään niin meillä asiat on hyvin. Jotkut vaan tarvitsee vahvan miehen rinnalleen, sellaisen joka ei vaimoltaan kaikenlaista käytöstä suvaitsekaan.
Valitettavasti tässä on paljon sellaista mikä minusta tuntuu todelta kun omaa ja vähän ympäristönkin juttuja katsellut. Tietysti koskaan ei tiedä mitä on kulissien takana niinkuin ei meilläkään. Mutta joskus näyttänyt että ihan hyvä ja kilti mies on laitettu vaihtoon aika pienen asian takia tai vain siksi että haluttu parempaa tai on haluttu "jännä" mies tain sielunkumppani tai jotain. Kiltti mies kelpaa elättäjäksi. Kyyninen asenne, tiedetään mutta valitettavasti kokemusperäinen.
Mitä taas tuohon vahva mies jne tulee. Niin kyllä tässä on vahvoja yritetty olla monestikin. Mutta kyllä takaisin tulee vähintään yhtä rajusti. Tyyliin "Ja minuahan ei alisteta", "Minulla on oikeus tehdä näin", "Et sinä voi kieltää minua menemästä teatteriin ystävien kanssa". Että yritetty on. Olenko sitten antanut noissa periksi liian helposti. En tiedä. Mutta käsirautoihin pitäisi laittaa että saisi estettyä menemästä johonkin jos on niin päättänyt.
Ei minuakaan pakolla saisi kotona pysymään, vaan ihan omasta halusta sen on tapahduttava ja jos vaimosi on jo kyllästynyt sinuun ja parisuhteeseenne niin taitaa olla parempi kun odottelet vaan että hän löytää itselleen uuden elättäjän.
Koska nyt ajattelet itse että eroa et halua ottaa lasten takia ja elatusmaksujen takia, mutta kuulostaa vähän siltä että vaimosi ei niin paljoa sinusta enää välitä että kohta se eron ottaja onkin hän ja sinä joudut kuitenkiin luopumaan osittain lapsista ja maksamaan elatusmaksuja. Miksi et siis tekisi tuota jo nyt, ennen kuin vaimosi on löytänyt uuden, se saattaisi olla hänelle oikein loistava opetuskin.
Sinulla voisi olla vaikka kuinka upea tulevaisuus jonkun sellaisen ihmisen kanssa joka niitä kiltin miehen piirteitä hakee ja arvostaa. Ystäväpiirissä tapahtui juuri tämä kaava että kiltti ja kaikkien muiden mielestä upea mies sai jäädä kun vaimo löysi uuden ja kiehtovan miehen, siis todellisen rentun. Että kyllä tuo mies joutuu maksaa nyt elarit viidestä lapsesta ja uusi vaimo elää elämänsä "parasta" aikaa. Älä odota että sinullekin käy noin.