Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Valitettavan usein se vaan on niin että mitä kiltimpi mies, niin sitä vaativampi ja veemäisempi vaimo :whistle: Kyllä me naiset ollaan ihan kuin lapsia että kun annat pikkusormen niin mielellään viedään koko käsi ja sitten kun yksi mies on nyhdetty tyhjiin eli hän tekee kaikki asiat niin kuin vaimo tahtoo niin sitten kyllästytään ja aletaan etsimään jotain muuta. En usko että tuollaisella vaimosi mielistelyllä ja kukkien ostolla saat mitään aikaiseksi, näytä mieluummin vaimolles missä kaappi seisoo ja laita vaimo kuriin. Itse en ainakaan jaksais olla kiinnostunut kiltistä miehestä joka antaa mulle kaikki anteeksi, silloin kun asiat ovat niin päin että minä joudun sitä huomiota kerjäämään niin meillä asiat on hyvin. Jotkut vaan tarvitsee vahvan miehen rinnalleen, sellaisen joka ei vaimoltaan kaikenlaista käytöstä suvaitsekaan.

Valitettavasti tässä on paljon sellaista mikä minusta tuntuu todelta kun omaa ja vähän ympäristönkin juttuja katsellut. Tietysti koskaan ei tiedä mitä on kulissien takana niinkuin ei meilläkään. Mutta joskus näyttänyt että ihan hyvä ja kilti mies on laitettu vaihtoon aika pienen asian takia tai vain siksi että haluttu parempaa tai on haluttu "jännä" mies tain sielunkumppani tai jotain. Kiltti mies kelpaa elättäjäksi. Kyyninen asenne, tiedetään mutta valitettavasti kokemusperäinen.

Mitä taas tuohon vahva mies jne tulee. Niin kyllä tässä on vahvoja yritetty olla monestikin. Mutta kyllä takaisin tulee vähintään yhtä rajusti. Tyyliin "Ja minuahan ei alisteta", "Minulla on oikeus tehdä näin", "Et sinä voi kieltää minua menemästä teatteriin ystävien kanssa". Että yritetty on. Olenko sitten antanut noissa periksi liian helposti. En tiedä. Mutta käsirautoihin pitäisi laittaa että saisi estettyä menemästä johonkin jos on niin päättänyt.

Ei minuakaan pakolla saisi kotona pysymään, vaan ihan omasta halusta sen on tapahduttava ja jos vaimosi on jo kyllästynyt sinuun ja parisuhteeseenne niin taitaa olla parempi kun odottelet vaan että hän löytää itselleen uuden elättäjän.
Koska nyt ajattelet itse että eroa et halua ottaa lasten takia ja elatusmaksujen takia, mutta kuulostaa vähän siltä että vaimosi ei niin paljoa sinusta enää välitä että kohta se eron ottaja onkin hän ja sinä joudut kuitenkiin luopumaan osittain lapsista ja maksamaan elatusmaksuja. Miksi et siis tekisi tuota jo nyt, ennen kuin vaimosi on löytänyt uuden, se saattaisi olla hänelle oikein loistava opetuskin.
Sinulla voisi olla vaikka kuinka upea tulevaisuus jonkun sellaisen ihmisen kanssa joka niitä kiltin miehen piirteitä hakee ja arvostaa. Ystäväpiirissä tapahtui juuri tämä kaava että kiltti ja kaikkien muiden mielestä upea mies sai jäädä kun vaimo löysi uuden ja kiehtovan miehen, siis todellisen rentun. Että kyllä tuo mies joutuu maksaa nyt elarit viidestä lapsesta ja uusi vaimo elää elämänsä "parasta" aikaa. Älä odota että sinullekin käy noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi, et anna vain vaimosi tuhlata. Ala lyömään rahaa sukanvarteen. Anna vaimosi tuhlata, mutta anna hänen ottaa myös vastuu tuhlailuistaan. Velkaa tulee ja jos hän ei näitä velkojaan pysty maksamaan, niin ne menee ulosottoon ja sitten tulee merkintä luottotietoihin... Anna siis hänen tuhlata ja katsoa mihin joutuu tuhlailuillaan... Pidä sinä itsesi ja lapsesi erossa siitä touhusta. Eiköhän se seinä tule joskus vaimollasi vastaan.

Ja sitten olet varmstikin jo aika vahvoilla..

Aika paha lyödä rahaa sukanvarteen kun ei meinaa mitään jäädä. Idea on hyvä kyllä. Nyt itse asiassa taitaa tulla sellainen tilanne että jos en jotakin tee ja laitan rahat kiinni niin luottokorttivelkoja alkaa mennä ulosottoon, voisi olla hyvä sauma. Eli hoitaisin sen että lapsilla on ruokaa ja vaatteet ja kaikki muu jäihin. Tässä vaan on sellainen hauska taktiikka käytössä. Että lapsille aletaan jo hyvissä ajoin (minun tietämättäni) puhua että "On tulossa kiva yllätys", "Mennään johonkin" tms tai luvataan että "Syntymäpäivälahjaksi ostetaan...". Mutta jos lapset alkaisivat olla riittävän vanhoja ja järkeviä kuten tuo tyttäreni ja alkavat pikku hiljaa nähdä mikä on homman nimi eikä tilanne olisikaan se että "kiva äiti, paska isä"?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:n tilanne on todella kamala, jos se on semmoinen kuin hän kuvailee. Nainen tuhlaa ihan kaiken. Tuossa tilanteessa on varmasti moni arvelluttava keino sallittu...

Tilanne on ihan semmoinen kuin olen kuvaillut. Valitettavasti... Tosin asioillahan on aina monta puolta... Noita arveluttavia keinojakin on aika vähän ja aika ikävä käyttää. Sakset ja kortit poikki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jatkaa:
Niin, jatkan vielä, että miksi olet maksanut mukisematta nuo kaikki? Sitä minun on vaikea ymmärtää? 17 vuotta? Etkö osaa sanoa vaimollesi ei? Hänenhän elämä siinä menee kuralle - ei sinun...

Ja toisekseen tilanteesi olisi avioerossa paljon parempi, jos et paapois vaimoasi ja hänen tuhlailujaan. Hänellä luottotiedot meneet ja velkaa kaulaan asti. Paljon luulet tämän vaikuttavan elatuskiistassa.

Mielestäni olet toiminut aivan väärin - olet antanut "alkoholistille viinaa" ja kuvitellut, että se sen parantaa, kun jaksat vaan vierellä seistä ja pitää kodin pystyssä. Ei, ei ja vielä kerran ei! Herätys mies! Katkaise jo kierre! Laita vaimosi vastuuseen tuhlailuistaan - elä peittele sitä!

Toivottavasti saatte elämänne kuntoon - yhdessä. Toki vaimosi saattaa alkaa uhkailemaan erolla, mutta eikö se riski ole otettava? Kenties hän muuttuu, mutta 17 vuotta hän on saanut käyttäytyä tuolla tavalla, niin oppiikohan vanha koira enää uusia temppuja...

Tsemppiä!

17 vuotta joo. Parin kuukaden päästä tulisi 18 vuotta täyteen yhteistä taivalta. Noista luottotiedoista ja elatuskiistasta en tiedä. Mahtaako olla vaikutusta? Kun täälläkin monesti korostetaan että perhe on yhteinen yritys? Asia voidaan katsoa niinkin että minä olen pihistellyt ja vaimo joutunut luotolla ostamaan että lapsilla edes ruokaa? Ajatellut lasten parasta omalla kustannuksellaan?

Mutta tuossa "alkoholistille viinaa" jutussa taidat kyllä olla ihan oikeassa. Kun vain jotenkin saisi tuon kierteen katkaistua niin että perhe pysyy koossa.

Ap, juu juu - tietysti - sakset ja ne yhteiset kortit poikki! Olet aivan liian pehmeä!

Elä käy riitaa vaimosi kanssa lasten kautta. TIEDOSTA se, että laset pärjäävät todella vähällä - RAKKAUS on tärkein asia. Lapsesi eivät menetä mitään, jos he eivät saa vähään aikaan mitään ylimääräistä. Kunhan saavat rakkautta, ruokaa ja lämpöä. Perustarpeet. Elä SYYLLISTY siitä, ettet voi antaa mitään extraa heille! Sitäpaitsi tämä voi olla lapsille hyvinkin kasvattavaa - ei saa aina kaikkea mitä haluaa...

Korostan edelleen - elä peittele vaimosi tuhlailua - elä osallistu siihen. Ole vahva ja määrätietoinen. Elä mene riitoihin mukaan. Ole jämäkkä! Sinä tiedät, että olet oikeassa, joten usko itseesi!

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Niin. Mää ainakin ehdotan, että otat tilisi vallan itsellesi. Ota vaikka uusi tili, johon ohjaat suoraan omat palkkatulosi. Ostat sen ruuan+välttämättömät tarvikkeet, etkä yksinkertaisesti annan naiselle pätkääkään sitä humpuuki rahaa. Jos nainen alkaa valittaa, niin sano, että ei kaikki raha kasva puissa ja tilität yhä uudelleen hänen rahatuhlauksestaan. Jos tekee velkaa kaikkialle, niin menettää sit omat luottotietonsa. Sanot vaan, ettei mahda mitään, kun et näköjään vaan osaa olla ostamatta..

En vaan ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa.

Tämän tapaista olen tekemässä. Tai siis olen vaihtamassa pankkia kokonaan toiseen. Siirrän omat rahat ja varat sinne ja jätän vaimon toiseen pankkiin. Talosta sen verran lainaa että se täytyy siirtää ja täytyy pitää molempien nimissä sekä talo että laina. Mutta kaikki mitä vaimolla on niin jätän vanhaan pankkiin. Autolainansa ja muut. Sen jälkeen kun minulla ei ole siellä enää mitään niin saa vaimo hoitaa asiakkuutensa sinne päin ihan itse.

[quote="Herra100Aika paha lyödä rahaa sukanvarteen kun ei meinaa mitään jäädä. Idea on hyvä kyllä. Nyt itse asiassa taitaa tulla sellainen tilanne että jos en jotakin tee ja laitan rahat kiinni niin luottokorttivelkoja alkaa mennä ulosottoon, voisi olla hyvä sauma. Eli hoitaisin sen että lapsilla on ruokaa ja vaatteet ja kaikki muu jäihin. Tässä vaan on sellainen hauska taktiikka käytössä.
[/quote]

No pakkohan sitä sukanvarteen on jäädä jos vaimosi pystyy niin tuhlaileen sun rahoja. Eli jos rahat menee sun omalle tilille, johon vaimolla ei ole oikeutta, niin eihän hän niitä tuhlaan pysty.

Sun pitää ekana kertoa vaimollesi tästä, että olet päättänyt ottaa oman tilin. Näin vaimosi pystyy etukäteen huomaan asian, jolloin ei enää ottaisi korteille velkoja. Älä niin ikävästi tee, että yhtäkkiä vaan päätät tehdä noin ja toinen jää itkeen velkojensa kanssa samantien. Laita päivämäärä ylös (esim. 3kk päähän) johon asti vaimolla on aikaa koitta korjata noita velkojaan. tai sanot, että tämän hetkiset velat vielä menee yhteisiksi veloiksi (lasket summan ja maksat niistä esim. puolet) tämän jälkeiset velat on vaimosi ongelma.

Tämän tapaista olen tekemässä. Tai siis olen vaihtamassa pankkia kokonaan toiseen. Siirrän omat rahat ja varat sinne ja jätän vaimon toiseen pankkiin. Talosta sen verran lainaa että se täytyy siirtää ja täytyy pitää molempien nimissä sekä talo että laina. Mutta kaikki mitä vaimolla on niin jätän vanhaan pankkiin. Autolainansa ja muut. Sen jälkeen kun minulla ei ole siellä enää mitään niin saa vaimo hoitaa asiakkuutensa sinne päin ihan itse.

Nyt sitten muistat tuosta autostakin vielä sen, että jos sinä olet ostanut sun auton "yhteisillä" varoilla, niin tulisi kyllä vaimonkin auto ostaa sillä "yhteisillä" varoilla. (tiedän, että on väärin se, että vaimollasi kallis maku ja auto on ollut kallis... Mutta siltikin -reilu peli tässäkin)

Väärin sekin on, että kun sun auto on jo maksettu, niin päätät yhtäkkiä, että vaimo saakin maksaa itse oman autonsa, vaikka oma autosi on velaton.

Elatuskiistasta en itsekään tiedä varmaksi - arvailen.

Onhan sulla näyttö (17 vuotta) vaimosi tuhlailua? Tositteita? Muuta? Nyt katkaiset rahavirran, niin lempaako vaimosi sinut pellolle?

Elatuskiistassa tämän kai voi osoittaa? Eikö syyttävä sormi osoita vaimoosi? Asiassa sinun sana vaimon sanaa vasten? Luulen, että sinun näyttö vahvempi - luulen, en tiedä...

No, et sinä voikaan kieltää vaimoasi menemästä teatteriin. Se on ihan totta. Ja jos yrität sillä näyttää "miehisyyttäsi" niin metsään menee. Ei toisen menoja pysty rajoittamaan, eikä se ole sitä "kaapinpaikan näyttämistä". Tämän takia onkin _teidän tilanteessa_ että rahat olisi erilliset, koska sit kun nainen huomaa, ettei hänellä olekaan rahaa mennä, niin tajuaa itsekin, ettei sinne voi mennä. Koska ei ilmeisesti tajua kun rahat on loppu, niin tajuaa sen sitten luottotietojensa menetyksen kautta.

No toi teatteri nyt oli vain esimerkki. Mutta tiedän kokemuksesta että se menee varmasti tuohon että luottotiedot menee jos vaimon pitää omillaan rahoittaa kaikki mitä haluaa tässä meidän yhteisessä perheyrityksessämme. Sinällään tämä on tietyllä tavalla positiivista? Kun palstalla aika yleinen asenne on että perhe on yhteinen yritys? Ja perheen rahat on yhteisiä ja niistä yhdessä päätetään (lue: vaimo päättää). Niin tässä tilanteessa edes joku sallii poikkeuksen?

No toi teatteri nyt oli vain esimerkki. Mutta tiedän kokemuksesta että se menee varmasti tuohon että luottotiedot menee jos vaimon pitää omillaan rahoittaa kaikki mitä haluaa tässä meidän yhteisessä perheyrityksessämme. Sinällään tämä on tietyllä tavalla positiivista? Kun palstalla aika yleinen asenne on että perhe on yhteinen yritys? Ja perheen rahat on yhteisiä ja niistä yhdessä päätetään (lue: vaimo päättää). Niin tässä tilanteessa edes joku sallii poikkeuksen?

Jos luottotiedot menee niistä veloista, jotka on olleet tarpeellisia (auto, bensakulut, ruoka, välttämättömät vaatteet, välttämättömät hygieniatuotteet yms normi elämiseen kuuluminen, niin siinä vaiheessa luottotietojen menetys on aiheeton ja nainen pystyisi vaikka oikeudessa näyttämään, ettet ole "elättänyt puolisoa" vaikka aviovelvollisuudessa näin on. Mutta jos hänen luottotietonsa on mennytkin kaikkeen muuhun: teatterimatkoihin, ulkomaamatkoihin, 300e karvatakkiin, 300e kenkiin, niin luottotietojen menetys on ihan aiheellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ei minuakaan pakolla saisi kotona pysymään, vaan ihan omasta halusta sen on tapahduttava ja jos vaimosi on jo kyllästynyt sinuun ja parisuhteeseenne niin taitaa olla parempi kun odottelet vaan että hän löytää itselleen uuden elättäjän.
Koska nyt ajattelet itse että eroa et halua ottaa lasten takia ja elatusmaksujen takia, mutta kuulostaa vähän siltä että vaimosi ei niin paljoa sinusta enää välitä että kohta se eron ottaja onkin hän ja sinä joudut kuitenkiin luopumaan osittain lapsista ja maksamaan elatusmaksuja. Miksi et siis tekisi tuota jo nyt, ennen kuin vaimosi on löytänyt uuden, se saattaisi olla hänelle oikein loistava opetuskin.
Sinulla voisi olla vaikka kuinka upea tulevaisuus jonkun sellaisen ihmisen kanssa joka niitä kiltin miehen piirteitä hakee ja arvostaa. Ystäväpiirissä tapahtui juuri tämä kaava että kiltti ja kaikkien muiden mielestä upea mies sai jäädä kun vaimo löysi uuden ja kiehtovan miehen, siis todellisen rentun. Että kyllä tuo mies joutuu maksaa nyt elarit viidestä lapsesta ja uusi vaimo elää elämänsä "parasta" aikaa. Älä odota että sinullekin käy noin.

Valitettavasti maalailet tässä sellaista tulevaisuudenkuvaa joka tuntuu päivä päivältä todennäköisemmältä...

Perhe on todellakin yhteinen yritys

- mutta se ei toimi teidän liitossa niin kauan kuin vaimosi toimii kuvailemallasi tavalla. Perhe voi olla yhteinen yritys sinun puoleltasi, mutta vaimosi puolelta se ei ole ollut sitä ikinä.

Ymmärrät kai sen?

Kun palstalla aika yleinen asenne on että perhe on yhteinen yritys? Ja perheen rahat on yhteisiä ja niistä yhdessä päätetään (lue: vaimo päättää ) .

Käytkö ollenkaan vaateostoksilla lapsien kanssa? Huolehditko ruokaa jääkaappiin ja tarpeellisista välineistä kuten shamppoot, vessapaperi, puhdistusvälineet yms.? Vai onko tässä vain ja ainoastaan vaimo se, joka ostaa kaiken ja sää vaan purnaat sivulla?

Nyt sitten muistat tuosta autostakin vielä sen, että jos sinä olet ostanut sun auton "yhteisillä" varoilla, niin tulisi kyllä vaimonkin auto ostaa sillä "yhteisillä" varoilla. (tiedän, että on väärin se, että vaimollasi kallis maku ja auto on ollut kallis... Mutta siltikin -reilu peli tässäkin)

Väärin sekin on, että kun sun auto on jo maksettu, niin päätät yhtäkkiä, että vaimo saakin maksaa itse oman autonsa, vaikka oma autosi on velaton.

Kuule? Ihan oikeesti? Luitko tuon viestin jossa kerroin tilanteesta? Sen pitkän? Kyllä minä vähän luulen että olen autoni maksanut ihan omillani, siihen ei ole paljon vaimon varoja tarvinnut sijoittaa...

Valitettavasti maalailet tässä sellaista tulevaisuudenkuvaa joka tuntuu päivä päivältä todennäköisemmältä...

Tämän takia sun kannattaisi viimeistään tässä vaiheessa ottaa se oma tili (ja suht. reiluilla ehdoilla) ja katsoa onko teillä vielä yhteiselämää jäljellä. Jos vaimosi ottaa eron, ei mahda mitään, olet sentään yrittänyt. Ero onkin silloin paras vaihtoehto ja eikö se ole silloin ihan sama kuka sen vireille laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jatkaa..:
Elä käy riitaa vaimosi kanssa lasten kautta. TIEDOSTA se, että laset pärjäävät todella vähällä - RAKKAUS on tärkein asia. Lapsesi eivät menetä mitään, jos he eivät saa vähään aikaan mitään ylimääräistä. Kunhan saavat rakkautta, ruokaa ja lämpöä. Perustarpeet. Elä SYYLLISTY siitä, ettet voi antaa mitään extraa heille! Sitäpaitsi tämä voi olla lapsille hyvinkin kasvattavaa - ei saa aina kaikkea mitä haluaa...

Meillä valitettavasti opetettu lapset aika lailla tuon materiaalisen onnen perään. Käytännössä. Valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
vittu, mie en jaksais katella... oikeesti... siulla on kyllä aika paska tilanne (oletettaen ettei tämä ole provo) josta ei ole valitettavasti muuta ulospääsyä ku avioero tai kortit ja oikeudet pois akalta.

onhan teillä, onhan, avioehto? :whistle:

Valitettavasti ei ole provo. Olisikin... Mutta on ihan todellinen tilanne minulla. Tuo korttien poisotto on työn alla mutta h e l e v e t i n kova tappelu siitä tulee jos edes onnistuu.

Ja avioehtoa ei valitettavasti ole... Tulee talo maksetuksi kahteen kertaan..

tiesithän sen, että avioehdon voi tehdä myös jälkikäteen...

Alkuperäinen kirjoittaja viras jatkaa...:

Onhan sulla näyttö (17 vuotta) vaimosi tuhlailua? Tositteita? Muuta? Nyt katkaiset rahavirran, niin lempaako vaimosi sinut pellolle?

Elatuskiistassa tämän kai voi osoittaa? Eikö syyttävä sormi osoita vaimoosi? Asiassa sinun sana vaimon sanaa vasten? Luulen, että sinun näyttö vahvempi - luulen, en tiedä...

Sana sanaa vastaan valitettavasti. Mutta esimerkiksi tuo että vaimolla jää työmatkakulujen jälkeen palkastaan muutama hassu euro niin onhan sen helppo laskea.

Kuule? Ihan oikeesti? Luitko tuon viestin jossa kerroin tilanteesta? Sen pitkän? Kyllä minä vähän luulen että olen autoni maksanut ihan omillani, siihen ei ole paljon vaimon varoja tarvinnut sijoittaa...

En lukenut tässä laitettua viestiä koska oletin, että se on kopioitu edellisistä paikoista..? Ne olen lukenut. Ja olen sun kanssa puhunutkin, että pitkiin matkoihin tarvitaan hyvä auto jne.

Ei ole kyse kuka on sun autosi ostanut loppujen lopuksi. Kyse on nyt siitä, että sinulla on auto allasi ja vaimon auto on velallinen. Elä tätä hetkeä ja unohda menneet. Kyllä avioliitossa molemmilla tulee olla sama taso. Eli jos sulla on auto, niin on myöskin vaimolla. (toki voit yrittää saada vaimosi vaihtamaan halvempaan auto merkkiin, mutta et sellaiseen, joka mahd. jättää tienpäälle).

Nyt katkaiset rahavirran, niin lempaako vaimosi sinut pellolle?

En tiedä mitä tapahtuisi. Voisi lempatakin. Mutta ei välttämättä jos ei seuraavaa aasia ei kun siis ihanaa miestä ole vielä kierroksessa tai ainakaan vahvasti katsottuna tarjolle.

Sana sanaa vastaan valitettavasti. Mutta esimerkiksi tuo että vaimolla jää työmatkakulujen jälkeen palkastaan muutama hassu euro niin onhan sen helppo laskea.

Tällöin valitettavasti sun tulee elättää vaimoasi (ja taata hänelle se normaali elintaso).

En tiedä mitä tapahtuisi. Voisi lempatakin. Mutta ei välttämättä jos ei seuraavaa aasia ei kun siis ihanaa miestä ole vielä kierroksessa tai ainakaan vahvasti katsottuna tarjolle.

Siispä nyt on hyvä aika ottaa härkää sarvista. Miksi odottaa kunnes vaimosi kiikarissa on joku potenttiaalinen toinen mies`?

Käytkö ollenkaan vaateostoksilla lapsien kanssa? Huolehditko ruokaa jääkaappiin ja tarpeellisista välineistä kuten shamppoot, vessapaperi, puhdistusvälineet yms.? Vai onko tässä vain ja ainoastaan vaimo se, joka ostaa kaiken ja sää vaan purnaat sivulla?

Myönnän suoraan että vaateostostoksilla käy vaimo. Annan vain rahat. Minun on myönnettävä että minun makuni ja nuorison aku ovat niin kaukana toisistaan että ei oikein meinaa toimia...

Ruokakaupassa käyn pääsääntöisesti minä. Eli ruoat + kaikki tuo muu. Näin siksi että jos haluan saada rahat riittämään niin en voi antaa vaimolle rahaa ostoksia varten On aika äkkiä käytetty kaikkeen muuhunkin. Niinhän noissa vaaterahoissakin pakkaa käymää. Kaikki "ylimääräinen" jota ei tarvittukaan lasten vaatteisiin menee kyllä saman tien jonnekin.

Tällöin valitettavasti sun tulee elättää vaimoasi (ja taata hänelle se normaali elintaso).

Mut toi elatusvelvollisuus ei sit tarkota älyttömyyksien maksamista

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Mut toi elatusvelvollisuus ei sit tarkota älyttömyyksien maksamista

Niinpä! Siihen ei kuulu teatterimatkat, eikä 300e merkkikengät! Ruoka, katto päänpäällä, ok vaatteet, normi hygieniatuotteet yms. Ei todellakaan mitään luksusta.

Yhteistyössä