Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Taatusti vaimolla on erilainen tarina. Tarina esim.: "no onhan meillä rahaa ihan hyvin. Perhe on yhteinen yritys, käyn töissä kuten sinä, olen siis yhtälailla kelvollinen kuluttamaan rahoja. meillä on varaa teatterimatkaan, koska sinä et halua itse tehdä mitään. En halua säästää rahaa, koska en näe siinä mitään järkee ja elän tässä ja nyt. Pitäisikö minun olla "köyhästi" vain sen takia, että SINÄ haluat pihistellä ja parsia omia sukkiasi? Pitäisikö minun hävetä kulkea huonolla autolla, vaikka meillä on varaa mennä hyvällä autollakin? Et voi aikuista ihmistä kieltää menemästä teatteriin. Et voi estää mua ostamasta kenkiä itselleni, koska haluan ne (ja on rahaakin)" jne.
Juuri näin! Tämä on se toinen puoli! Ja vaimolta saisit melkein 100% todennäköisyydellä juuri tuollaisen tarinan. Että mnä olen pihi ja itara joka en halua hänelle mitään suoda. Ja hän voi olla siinä ihan oikeassa. Kyse voi olla vain rahankäyttöeroista. Esimerkiksi minulle on hirveä asia että YHTÄÄN rahaa ei ole jemmassa varalle. Esimerkiksi pesukoneen tai auton hajoamisen varalle. Vaimolle ei tuota mitään ongelmaa elää kädestä suuhun.
Eli voi olla niinkin että minulla ei todellisuudessa ole mitään ongelmaa. Niinkö? Kärsin muuten vain siitä että vaimolla luottokortit melkein tapissa ja kaikki kulutukseen.
Jos nuo sanat menevät juuri oikeanlaisesti niin ymmärrän vaimoasi varsin hyvin (jossain määrin). Olen sivusta seurannut samanlaista paria, eikä sinänsä ole oikeaa tai väärää kummassakaan.
Ongelma se kyllä on, koska olet asiasta katkeroitunut.
Sun pitäisi mustua niin voisi nakkailla yv:tä. En viitsi tässä alkaa esitään toisten elämää, mutta uskoisin, että sua voisi hyvin helpottaa jos tietäisit yhden sivusta seuraajan näkemyksiä samantyyliseen ongelmaan.