hei vaan taas,
kiitos taas kommenteista. oikeastaan meillä elämä rullaa samoilla raiteillaan kuin ennenkin. vaikkei aina jaksaiskaan, niin päivä kerrallaan on menty eteenpäin. ei asiat meillä muuttu parissa viikossa suuntaan eikä toiseen. keskusteltiin tossa vaimon kanssa hieman parisuhdeterapiaan menemisestä, mutta tuli kyllä selväksi ettei hän aio siinne lähteä edelleenkään. keskusteltiin myös mustasukkaisuudesta, mutta hän näkee asian aivan toisin kun minä ja myrskyhän siitä syntyi. ymmärsi minut taas hieman väärin. vielä usean päivän jälkeenkin kun tuli jotain asiasta puhetta, niin huomasin, että hän on vieläkin väärässä käsityksessä asian suhteen. yritin sitten tietysti oikaista väärinkäsitystä, mutta hän laittaa sormet korviin ja puhuu päälle (tyypillistä häneltä, mutta niin raivostuttavaa). on se niin väärin kun ei voi rehellisesti keskustella asioista. meillä ei vaan voi sanoa että sanoin väärin tai en tarkoittanut tuota, mutta tarkoin oikeasti tätä. kyllä normaalijärkisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että jos riidellään ja molemmat huutaa toisilleen kilpaa, niin varmasti voi kuulla väärin ja senat voi menna sakasin tai voi sanoa jotain enemmän kuin oikeasti tarkoittaa. Mutta meillä se menne poikkeuksitta niin, että vaimo ei koskaan ymmärrä mitään väärin, vaan vika on minussa joko niin, että sanoin väärin tai lipsautan jotain (siis hänen mielestään). hän ei mielestään myöskään sanoi koskaan mitään väärin edes vahingossa, vaan se olen minä joka ymmärrä väärin hänen sanomisensa.
...no eiväthän asiat tietenkään voi jatkua tällä lailla, ainakaan kovin pitkään.
olen nyt aluksi päättänyt ruveta käymään omien sukulaisteni luona lapseni kanssa, koska vaimo ei sinne lähde, enkä häntä aio pakottaakaan. toisaalta on ollut luontaista, että ollaan käyty vähemmän mun sukulaisten luona, kun ne asuu toisella paikkakunnalla. tiedän kyllä jo etukäteen, että vaimo ei tätä sulata mukisematta, vaikka siitä on jo hieman puhuttukin.
en valitettavasti voi näyttää näitä kirjeitä ja keskusteluita vaimolleni. hän saisi todennäköisesti sydänkohtauksen ja loukkaantuisi verisesti, koska olen ""julkisella paikalla"" kertonut meidän asioista. vaikka olenkin yrittänyt kirjoittaa melko asialliseen sävyyn, niin hän kyllä löytäisi tästäkin paljon negatiivistä. mutta olen kyllä ajatellut kirjoittaa hänelle oman kirjeensä näistä asioista.
vaimoni ei oikeastaan ole ilkeä ihminen, eikä hän toisien seurassa ja toisia kohtaan käyttäydykään näin. toiset näkevät hänet todennäköisesti hyvin toisenlaisena kuin minä. ymmärrän kyllä hänen tunteensa, mutta en ole halunnut lähteä elämään hänen harhakäsityksissään. joissakin asioissa olen valitettavasti antanut periksi, vaikkei olisi ehkä pitänyt. en ole nimittäin lähtenyt sukulaisiani puolustamaan henkeen ja vereen, kun eihän sitä oikeasti voi tietää mitä muut ihmiset ajattelee.
lapsen kannalta sekä yhdessä olossa että eroamisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. en tietenkään haluaisi, että lapsi olis paha olla vanhempien riitojen takia, enkä myöskään haluaisi että lapsemme oppii tämmöisen tava kommunikoida.
yritän kyllä tehdä liiton eteen vielä töitä, mutta jos muutosta ei tapahdu niin en aio olla loppu elämää väkisin tässä liitossa. minusta itsestäni tuntuu kuitenkin päivä päivältä enemmän siltä, että eroon päinhän tässä ollaan menossa. kyllä tää meno monesti tuntuu niin päättömältä ja toivottomalta. ensin pitää kuitenkin saada tietyt käytännön asiat kuntoon, ennen kun ero on edes mahdollista.
näin siis meillä...