Muutama päivä on taas tainnut vierähtää kirjoittelusta, mutta lukemassa olen kyllä käynyt. En kyllä tietysti taaskaan muista mitä piti kommentoida, mutta...
Kuumeen mittaamisesta en voi sanoa mitään, kun en ole pojalta kertaakaan mitannut?! Pepusta varmaan olisin mitannut jos olisi ollut tarvetta, tai nyt täältä luettuani ehkä jatkossa kainalosta, kun tuntuisi jotenkin helpommalta. Yhden
supon olen 3 kk rokotusten jälkeen antanut, lähinnä varmuuden vuoksi. Nestemäistä Pandolia saa kai antaa 5 kg alkaen eli sitäkin voi koittaa jos suppo on hankala.
Oltiin sunnuntaina
Linnanmäellä mun työpaikan yksityistilaisuudessa ja kaverin luona Espoossa. Reissu meni oikein hienosti vaikka pitkä päivä olikin. Poika nukkui automatkat melkein kokonaan, vasta muutama kilometri ennen kotia alkoi huutamaan. Linnanmäellä makaili ja torkkui vaunuissa, oli välillä sylissä ja välillä rintarepussa. Paljon oli katseltavaa, vaikka tappelut alkoivatkin vasta kun me jo oltiin lähdetty
Meillä ei ole toistaiseksi ollut ongelmia
nukkumaanmenon kanssa, muuten kuin sitten jos on oikein yliväsynyt. Hyvin olen kuitenkin oppinut "lukemaan" poikaa, joten harvoin päästän noin käymään.
Vaunuissakin nukkuu ihan hyvin, nukahtaa joko jo kopassa eteisen lattialla tai sitten viimeistään kun lähdetään liikkeelle. Unet on kyllä nykyään lyhyitä, max. tunti eikä kesken lenkin oikein kannata pysähtyä pitkäksi aikaa, kun herää sitten. Nukutan pojan muuten
aina kyljelleen, sekä sängyssä että vaunuissa, rauhoittuu jotenkin parhaiten niin, ja tuttikin pysyy paremmin suussa, kun vielä antaa harson "halailtavaksi".
Imetyskin sujuu hienosti, rintaraivareita ei juurikaan ole, paitsi taas silloin, kun poika on väsynyt eikä kuitenkaan nälkäinen ja tahtoo lohtutissiä. Silloin kiukkuaa tissille, kun haluaa imeä, mutta ei halua maitoa. Tää on ainakin mun tulkinta
ja silloin auttaa kun pitää poikaa imetysasennossa tissiä vasten, mutta antaa tutin suuhun. Ainoa ongelma, jos sitä nyt ongelmaksi voi sanoa, on tiheä tissin tarve yöllä, ei ole 3 h pidempiä unipätkiä näkynyt meillä aikoihin. Joka aamu mietin että auttaisiko
vellipullo illalla saamaan ekan unipätkän pidemmäksi, mutta sitten mietin samantien vatsavaivoja ja oman maidon vähenemistä jne. ja unohdan ajatuksen taas. Enkä siis tosiaan tiedä huolisiko poika pullosta yhtään mitään kun tasan yhden kerran olen kokeillut.
Oma
paino on palautunut suht ennalleen, meillä on vaa'asta patterit loppu niin en ihan tarkkaan tiedä. Painoa mulla tuli raskauden aikana n. 15 kg, josta puolet lähti heti ja nyt luulen että on loputkin kadonnut. Tai ainakin kaikki viime keväänä päälle menneet housut mahtuu taas. Vaunulenkkien lisäksi en ole muuta liikuntaa harrastanut vielä, mutta kiinteytystä maha kyllä kaipaisi...
Noi vakuutusjutut on kurjia, kun ei kuitenkaan yleensä korvaa sitä mitä tarttis. Meillä esikoisen ainoa "sairaus" on atopia ja vakuutus ei korvaa perusvoiteita.