Helmivauvat 2010

minä ainakin laulan monesti päivässä pojalle =) en muista oliko minä joka siitä sano..
melko inhottavaa, mulla nosto kielto nyt niin pitää vaan vauvan kans sängyssä olla tai vaunuilemassa.. :| harmittaa vauvan puolesta..mutta kyllähän sitä tässäki voi seurustella.. =) ei saa olla negatiivinen..ihania nämä vauvat, meillä oli tänään kaverin samanikänen hoidossa ja hyvin meni :D
 
SAnv kurja homma, miksi ihmeessä ei voineet sanoa puhelimessa?! :headwall: :kieh: :hug:

Helmivaavi Hankala varmaan pitää kädellä silmä peitossa. :/ Entä jos tekisit sen verran ison "lapun" kankaasta/harsosta tms. että se ylettyy vähän kauemmaksi silmänurkan ohuesta ihosta ja laitat laastareilla kiinni?? Laastaria laittaessa vielä voisi omaan ihoon laittaa sen ensin kiinni ettei tarttuisi niin kovasti vauvan ihoon? Ja vedellä huuhtoen ottaisi pois? Voi olla tyhmä idea :ashamed:

Minäkin laulan päivittäin tytölle ja selvästi tunnistaa jo samoja tuttuja lauluja. Laulu ääntä minulle ei ikävä kyllä ole suotu, mutta ei tuo tyttö osaa vielä valittaa :whistle: :xmas:

Esikoinenkin lauleli tänään tytölle joka vähän meinasi alkaa kitisemään. Kummasti rauhoittui. :heart:
 
Me saatiin tänään tulokset rs-viiruksesta ja negatiivista tuo näytti. CRP oli eilen 7,1 eli hyvä. Pojulla on edelleen pientä lämpöä (37,5) ja hengitys rohisee. Ainoa lääke, millä toista voi nyt auttaa on hengitettävä ventoline. Ventolinehan me saatiin kokeiluun keskoskontrollissa, kun pojun hengitys hiukan vinkuu. Ilmeisesti tuo keskosuus ja keuhkojen tilanne vaikuttaa siihen, että poju on niin kipeä. :attn: Poju kyllä syö ja nukkuu hyvin, joten eiköhän tämä tästä kohta helpota!

Saatiin tänään myös keskoskontrollin tuloksia. Verikokeissa tai keuhkokuvassa ei näkynyt mitään poikkeavaa. :whistle: Tuo ventoline vaihtuu kuitenkin päivittäin annettavaksi pulmicortiksi. Tuntuu niin kurjalta antaa tuolla vauva-maskilla tuota lääkettä. Voitte kuvitella, että toinen huutaa kun syötävä, kun ton maskin laittaa nenän ja suun eteen. :'( Oikeastaan en pysty itse edes antamaan tuota lääkettä, kun se itku on vaan niin raastavaa. :ashamed: :'( Onneksi mies pystyy antamaan lääkkeen.

sarina13, minä laulan päivittäin pojulle. Pidetään päivässä 2-3 lauluhetkeä. Lauloin jo silloin, kun poju oli masussani. Poju on nykyään ihan intoa täynnä, jos laittaa esimerkiksi cd:n soimaan ja minä laulan mukana. Ei minullakaan ole kaksinen ääni, mutta töissä on pakko laulaa kovaa ja korkealta. Miksen sitten laulaisi kotonakin? :D :xmas:

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
piti asiasta tehden tulla kommentoimaan, täällä ensimmäisiä kunnon hörönauruja päästetään, on nauranu ennenki mutta ei näin.. :LOL: ku kutittaa korvalehteä niin johan ääntä lähtee. ;)
mervi-elina jaksamista sinne äitille ja pojulle, toivotaan että helpottaa pian :heart:
 
Jaksamista kaikille tasapuolisesti! :)

Poika onneksi pysynyt tähän asti terveenä. Nyt vaan ei ole kakannut lauantain jälkeen ollenkaan! Yleensä kakkaa 1-2krt päivässä, joskus useamminkin. Ei kamalan kipeältä kuitenkaan vielä vaikuta, paitsi välillä syötön aikana alkaa änkemään ja itkemään. Ihan hirveän hajuisia pieruja vaan on päästellyt pari päivää...

Meillä poika päästi kunnon naurut eilen, kun oli lattialla mun jalkojen päällä selällään pää vähän alaspäin ja päristelin pojan vatsaan.. :LOL: Ihana!
 
Mervi elina :hug: Tiedän mistä puhut. :/ Esikoisella oli 6kk -1 v iässä kolme sellaista flunssaa joissa jouduimme sairaalaan osastolle viikoksi. Poistuin aina huoneesta kun imivät räkää ja antoivat spiraa, huuto on raastavaa :'( Saimme kotiin airimir (avaava ) ja sitten myöhemmin tuon pulmicort lääkkeen myös. Alkuun oli todella hankalaa saada lääke annettua, vauva itki/huusi/rimpuili. Tottakai, joku tunki maskin naamalle ja piti sitä siinä. :( Hetken kuluttua sitten tottui maskiin ja homma helpottui. Nyt koputa puuta, mutta meillä ei ole enää lääkkeitä tarvittu vissiin vuoteen vai peräti reiluun vuoteen?! Ja aikaisemminkin ne oli käytössä tarvittaessa, toisin sanoen meillä joka flunssan yhteydessä.
Jaksamisia ja toivottavasti poju pian paranee :hug:
 
Siis voi että mua ottaa päähän. Meillä ei mee mitkään neuvolat niin kuin pitäis...me ei käyty ollenkaan 2kk neuvolassa, kun se oli pojan ollessa 1,5kk. Nyt soitin tänään et poitsulle pitäis varata 4kk neuvola, et nyt on ikää 3,5kk. No täti totes et tulkaa tänään, kun lääkäri on sit seuraavan kerran paikalla vasta heinäkuun lopussa. No me käytiin vasta kaks viikkoo sit 3kk neuvolassa. No näkeepähän oman neuvolantädin ja voin kysyä et mitä tehdään, kun ne meidän iltaraivarit on vähentyny selvästi, mut tilalle on tullut toinen ongelma. Poitsu menee nukkuun ihan nätisti klo 21 aikoihin. Nukahtaa meidän sänkyyn tissi suussa eli syö ja nukahtaa. Siirrän siitä pojan omaan sänkyynsä. Menee n. 30-45 min ja poitsu herää ja sillä on taas nälkä. Sit syödään ja nukutaan, syödään ja nukutaan. Tätä jatkuu aina kello 23.30-24 asti ja sit nukahtaa. Sit nukkuu tonne 4-5 saakkaa ja sit syödään ja sit herätään 7-8 aikaan ja sit syödään taas. Ja joka kerta nukahtaa tissille. Noilla yösyötöillä mä yleensä nukahdan ennen poikaa ja jossain vaiheessa havahdun ja nostan pojan omaan sänkyynsä. Ja maitoo kumminkin tulee ihan hyvin, kun jos puristan nännistä, niin sitä suihkahtaa aina sieltä ihan kaaressa. Eli poitsu on niin väsynyt, ettei jaksa syödä kerralla mahaansa täyteen ja sit on väsy ja nälkä ja kitisee sellaista pientä kitinää eikä tahdo nukahtaa kunnolla.
Jospa niitä soseita vois alkaa pikku hiljaa maisteleen tai velliä tai pullosta korviketta, kun sitä sais kerralla enemmän ja nopeempaa niin sais pikku kaveri mahansa täyteen. Pitää kysyä neuvolantädin mielipide, mut jos on kauheen kielteinen niin sit teen kyllä oman pään mukaan.

Sain miehen työkaverin vaimolta zumba dvd:n lainaan. Mies soitti äsken töistä et on sillä joten huomenna pääsen kokeileen. Ainut vaan et se on kokonaan englannin kielinen ja mun suussa tää Lontoo ei oikein taivu ja korvassakin on joku vika, kun ei kaikkee pysty ymmärtään :LOL: Mut ehkä siitä jotain ymmärtää...
 
nuunuu
Ainut vaan et se on kokonaan englannin kielinen ja mun suussa tää Lontoo ei oikein taivu ja korvassakin on joku vika, kun ei kaikkee pysty ymmärtään :LOL: Mut ehkä siitä jotain ymmärtää...
:LOL: :LOL: :LOL:

Kuullostaa muuten iltatankkauksilta, meillä nuo onneks tapahtuu vaan 19-21 välillä

Tätä mammaa nyt ärsyttää, ku ei jaksais odottaa noita pissatestien tuloksia, huomenna kai tietää jotain alustavia.. :headwall: :headwall: :headwall:

Eikä osaa ollenkaan keskittyä muuhun ku tuohon poikaan.. Kiitos kuitenkin kaikille tuesta :hug: sitten taas aktiivisemmin palstailemaan kun osaan jo muutakin ajatella :whistle:
 
:attn: Ensin pitää tuulettaa, että poju nukkui klo 21-07. Nukkui siis 10 tuntia putkeen! Varmasti tuo sairastelu väsyttää. Nukkuessa, kun rauhoittuu, tuo rohina helpottaa.

matami-mimmi, meillä tosiaan on myös sisaruksilla käytössä astmalääke. Eivät vaan ole saaneet lääkettä vauvana, joten kun lääke on aloitettu, ovat olleet jo niin isoja, että on helppo selittää asioita... Kaksosista pojalla alkoi noin 3-vuotiaana astmaoireet ja aina kipeänä hengitys oli vaivalloista. Kummallakin sisaruksella on rasitusastma, mutta nykyisin ei enää oireile niin pahasti. Mutta tuolla pikkuiselle kun ei voi selittää, että miksi sitä maskia tungetaan naaman eteen! :'( Varmasti ajan kanssa on sitten helpompi antaa tuota lääkettä!

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
Pähkämö
NuuNuu84 Meillä oli noiden iltasyöpöttelyjen kanssa ihan sama tilanne aiemmin. En edes yrittänyt mennä itse yöunille ennen klo 23, kun tiesin, että pikkuäijä herää kohta kuitenkin ja mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että on itse juuri vaipunut syvään uneen ja sitten tulee herätys... :headwall:
Nykyään teen niin, että poika ottaa pienet, max 30 min iltatirsat joskus iltakahdeksan ja -yhdeksän välillä ja syö tissistä yhdeksästä eteenpäin. Pysyy suht' hyvin hereillä iltatirsojen jälkeen. Sitten, kun huomaan, että poika alkaa selvästi olla väsynyt eli yleensä joskus kymmenen maissa, annan korviketta pullosta. :ashamed: Ja mikä turhauttavinta, juo yleensä korviketta tunnin tissittelyjen jälkeen vielä sen 160-180ml! Tämän syömisen jälkeen jää omaan sänkyynsä nukkumaan sikeästi ja nukkuu aamuviiteen - kuuteen, jolloin hörppää tissimaitoa ja jatkaa uniansa.
 
Joo en minäkään nukkumaan onneksi rupea, mutta miehen kanssa ollaan yritetty iltaisin viettää ns. kahdenkeskistä aikaa katsomalla telkkaria. No eipä tuota pojua siihen telkkarin kattomiseen voi ottaa, kun se herää sitten ihan kunnolla ja sitten on noi raivarit päällä kun yritetään mennä kaikki nukkumaan.

Pähkämö Noin mäkin sitä ajattelin, et jos alkaisin iltaisin korviketta antaan siihen ekan syötön päälle. Ja yrittäisin tosiaan vaikka kahdeksasta yhdeksään ensin tuon kans tissitellä tuossa sohvalla.

Meillä vaan käy usein niin, et jos yritän syöttää sohvalla ja katson itse telkkaria niin poitsu lopettaa syömisen ja alkaa katsoa televisiota. Tietysti voisi kokeilla laittaa harson siihen pojan pään päälle ennen kuin kiinnittää telkkariin huomion...

On tämä kyllä veikeää, kun saa kaikkia niksejä ja konsteja kokeilla pienen kanssa ja niitä on kyllä kiva sitten jakaa myös täällä :)

 
Nuunuu siitä lontoolaisesta zumbasta, katot vaan mallia, kehonkieltä... :D ;)

Masentaa ja v**tuttaa siihenmalliin ettei edes tänne viitti kirjoitella. Kai joku syrjäytymis/synnytysmasennus mikälie. Yli vuosi poissa töistä (en kyllä kaipaakaan..), ja nyt vauva sekä teini perheenlisäyksenä. Rahaa ei oo ja taistellaan laskujen kaa. Mies yrittäjä, maksuja koko ajan ja töitä vähän/ei ollenkaan. Miehen kans vähän kiristää kun seksi ei mulle maistu ja muutenkin oon takakiree koko ajan. Samat asiat painaa häntäkin. ONNEKSI en kuitenkaan koe vauvaa rasitteeksi, ainoa valopilkku on hän! :heart: :heart:

Sorry valitus, palaan kun on parempi fiilinki. :|
 
Tulipa taas kokeiltua vaunuttelua...puetin pojan valmiiksi ja syötin, poju nukahti sänkyyn ja siitä nostin vaunuihin. Heräsi siihen, eikä sitten enää nukahtanut, vaikka tunnin lenkki tehtiin. Eli ei meillä vaunut kyllä toimi enää nukutusvälineenä ainakaan! Positiivista on se, ettei poju itkeskellyt kuin loppumatkasta n.10 min. Nukahtamisesta ei tietoakaan, kun ympäröivä maailma vaan on liian kiinnostava! =) Poika touhaili vaunuissa kaikkea muuta.

Jos nyt ostaisin vaunut, tarkistaisin kyllä ensin millainen päällinen niissä on. Meillä poika ainakin saa päällisen itse irti kokonaan, koska sitä ei saa jalkopäästä kiinni ollenkaan. Yläpään tarrat saa myös revittyä irti. Tänään korotin vaunun yläpäätäkin, että näki vaunuista paremmin. Ehkä siksi oli tyytyväisempi tänään ja aurinkokín oli melko lailla pilvessä että sekään ei päässyt niin häiritsemään. Kaikki mun virittämät suojat auringolta poika vetää irti, ja tänään yritti syödä sitä hyönteisverkkoa... :LOL:
Tutilla on myös hauska leikkiä, kun sen saa itse suusta pois ja hyvällä tuurilla takaisin suuhunkin.
 
Paranemisia kaikille sairastelijoille! :hug: Tyttö ollut eilisillasta asti jotenkin outo, puklaillut ihan älyttömästi (muuten puklannut ehkä 10 kertaa koko pienen ikänsä aikana) ja nukkui yöunta 11.30 asti, eikä meinannut silloinkaan vielä herättää. Ehkä joku tauti menossa/tuloillaan ja nukkuu sitä pois.

NuuNuu eiköhän ne siellä Englannissa kuitenkin zumbaa samalla tavoin kuin suomessakin. :D Niin kuin tehillakin sanoi niin matkit vaan, mitä näät.

tehilla :hug: :hug:

Meilläkin tyttö yleensä herää yöunien alettua vielä ainakin kaksi kertaa syömään. Jään itse olohuoneeseen kattomaan telkkaria siinä vaiheessa, kun tyttö on nukahtanut, kun niitä ruokailuitkuja vielä tulee kuitenkin. Oon ajatellut, että voisin kokeilla joku ilta antaa korviketta pullosta, niin jos tyttö sais syötyä kerralla sen, mitä tarvitsee.

Tänä aamuna tyttö söi vaikka miten paljon ja tissit tuntui jo ihan tyhjiltä. Annoin seuraavalla syötöllä korviketta pullosta. Tyttö soi 140ml ja nukahti päiväunille. Siirsin nukkuvan tytön parvekkeelle vaunuihin päiväunia jatkamaan. :) Velliä tyttö syö päivittäin vähintään yhen tetran päivässä, ja lisämaitoa menee vähän. Ei tunnu pahalta, ihanaa, että tyttö on tyytyväisempi nyt, kun saa riittävästi ruokaa! Niin kuin jo aiemmin sanoin, tekisi mieli siirtyä päivisin kokonaan pulloruokintaan, kun silloin ruokailuvälit on pitkät ja tyttö saa niin paljon ruokaa kuin tarvitsee. Mutta katsotaan nyt vielä näin. Öisin tyttö herää vaan kerran, eli maitoa on ehtinyt kertyä hyvin yön aikana niin, että yön ja aamun syötöt menee yleensä kivuttomasti.

Käyn tänään hakemassa kaverilta lainaan vaunujen aurinkovarjon. Jos se auttais tohon vaunutteluun meillä. En viitsi tuhlata montaa kymppiä tommoseen varjoon ennen kuin näen, onko siitä apua. Onneksi on mahdollisuus saada lainaan!

Mä kanssa laulan tytölle monta kertaa päivässä. Alkaa monesti hymyillä heti, kun tuttu laulu alkaa. :heart:

Mä niin odotan viikonloppua, että päästään miehen kanssa rentoutumaan ja ystäviä näkemään. :heart:
 
Meillä myös heräillään illalla pian nukahtamisen jälkeen. Poitsu ei yleensä jaksa syödä kuin vaan toisesta rinnasta ja sit kun herää vajaan tunnin päästä, niin syötän toisesta rinnasta. Olen myös pähkäillyt, että se on varmaan sitä iltatankkausta.
 
Tehilla :hug:

juu poika onkin tänää tasan 4kk ja me käytii tänää sit 4kk neuvolassa..sen että saatiin pojalta vaatteet pois ja neuvolatäti ois kattonu kuinka poika kääntyy ni poju alottikin suoran huudon ja sitä huutoa kesti puol tunti yhtä soittoo... :kieh:
noh samoilla huudoilla poika mitattiin ja punnittiin ja sit me lähettii..mennään perjantaina uudestaan.. :headwall: :LOL: jospa se sit onnistuis..
 
tehillalle :hug: täältäkin!

Poika sai tänään ensimmäistä kertaa kunnon vaunuraivarit :kieh: Oli ihan selkeesti väsynyt kun lähdettiin lenkille ja alkumatkan makaskin tyytyväisenä vaunuissa, mutta kun pistin harson näköesteeksi (ettei aurinko paista silmiin) niin alkoi ihan jumalaton huuto joka vaan yltyi koko ajan :eek: Mä en pysty edes poikaa kantamaan, sillä mulla on yks kappale koiria per käsi, joten sit mentiin puol lenkkiä karjuva lapsi vaunuissa :ashamed: Tosiaan puolessa välissä matkaa nukahti ja jatkoikin unia sitten vaunuissa 2 tuntia, vaikka tultiin jo kotia. Heräsi parin tunnin nukkumien jälkeen ja nukahti mun kanssa uudestaan sänkyyn jossa nukkuu edelleen :heart: Kävi päikyille 12.30 |O

Poju on antanut ihanasti mun nukkua aamusisin pitkään :heart: Eilen herättiin vasta kymmeneltä ja tänäänkin itse heräsin 9.30, poika olisi vielä jatkanut uniaan :p Toissa yönä nukkui ekan pätkän 20-04, eli 8 tuntia ja viime yönäkin 20-02 ;) Kuuden aikoihin herää toisen kerran, jolloin annan vähän maitoa, mutta eipä tuolla tunnu olevan hirveä nälkäkään, nukahtaa sitten onneksi meidän sänkyyn vielä muutamaksi tunniksi!

Toissapäivänä oltiin isälläni käymässä ja vierailu menikin vähän myöhäisemmäksi. Seitsemän aikaan kun meillä normaalisti aletaan iltatoimia tekemään, niin tuo alkoi kitisemään, mutta ajattelin josko nukahtais siellä hetkeks ennenkun lähetään kotiinpäin ajelemaan. Vielä mitä, tuo raivos siihen asti että sain hänet autoon pakattua, jolloin nukahti. Heräs vähän ennen kun oltiin kotona, jossa nopeesti ruokaa, iltatoimet ja se että laskin jätkän sänkyyn niin oli jo toinen unessa :heart: Eli kyllä se vaan on pidettävä nästä rutiineista ja kellonajoista kiinni ja tultava tarpeeks ajoissa kotiin!

Eilen poika oli äitini luona sen aikaa, että kävin jumppaamassa ja hyvin oli heillä mennyt :heart: Vierastamisesta ei enää jälkeäkään ja äitini oli niin iloinen, kun sai poikaa hoitaa :heart: Kyllä tuli hyvä mieli, kun tietää että voi jatkossakin viedä toisen äidilleni hoitoon ilman stressiä =)
 
No niinhän siinä sitten kävi, että neuvolantäti ei suositellut mitään noihin tiheisiin iltasyömisiin. Sanoi vain, että ei sillä kyllä varmasti ole nälkä, kunhan on vain ottanut itselleen tällaisen tavan...
Mutta meidän todella mukava nuori mieslääkäri sitten totesi, että anna vain rohkeesti pikkaisen korviketta tasoittamaan sitä enintä nälkää poies, kun eihän sitä kukaan nälkäisenä halua nukkua...Tuo lääkäri on todella mukava tyyppi muutenkin. Mä tykkään hänen tyylistään kohdata lapsiperheet ja pienet asiakkaat. Nytkin jutteli pikku-ukolle tosi paljon ja kyseli koko perheen kuulumiset ja jaksamiset.
Joten nyt sit kokeillaan auttaako yhtään noihin iltauniin.

Pikku-ukko oli kasvanut kahdessa viikossa n. 1,5-2cm ja painoa oli tullut 370g..eli ihan hyvin kasvaa. Mitat tällä hetkellä 64cm ja paino 6520g...
 
Iltatirsat kahdeksan jälkeen sopii meilläkin paremmin rytmiin, kuin se että yrittäisi aloittaa yöunta jo yhdeksän maissa. Muutaman kerran olen pojan laittanut yhdeksältä nukkumaan ja kymmenen jälkeen herää joka tapauksessa syömään. Sitten vasta tulee EHKÄ se pidempi unipätkä. Ajattelin tänään kokeilla huoliiko poika korviketta pullosta, jos sillä saataisiin vähän pidemmät unet alkuyöhön. Imetystä en halua vähentää, mutta voisi sitä nukkuakin joskus... Nyt en enää edes tiedä kuinka monta kertaa ja mihin aikaan olen hereillä ollut viime yönä eli ei taida kovin hyvin yöt sujua...

ikuisuus, jos meinaat imetystä vähentää, niin muista että maidon määrä vähenee aika nopeesti, kun imetyskertoja jää väliin.

Tänään saatiin ehkäisyasiakin kuntoon, kävin ottamassa kuparikierukan. Sillä nyt sitten mennään vähän aikaa ja parin vuoden päästä sitten vielä vois harkita vauvaa, jos siltä tuntuu.
 
Dolly04 Kuulostaapa ihanalta teidän yöunet! =) Meillä poika nukkunut nyt muutamana yönä ekan pätkän n.4h ja se tuntuu ihan luksukselta! Vaikken ikinä sitä määrää saakaan ite nukuttua, vaan herään vähintään vessaan tai sitte muuten vaan. Tuon pätkän jälkeen nukkuu syötön jälkeen MAX. 2h ja sen jälkeen aamuun asti enää 20-60 min. pätkiä vaikka söiskin välillä. Ehkäpä iän myötä sitte nukkuis paremmin...
 
bebo meillä sit ihan samanlaista kun teillä, paitsi eka pätkä on yleensä max. 3 tuntia. Ja muuten en tosiaan enää tiiä tunneista tai minuuteista, vaikka kelloa yöllä tuleekin katottua aika usein.

Korviketta tarjosin äsken kokeeksi, eipä ollut pojan makuun...
 

Yhteistyössä