Helmivauvat 2010

Me on täällä vietetty vähän erilaista viikonloppua, mies kun oli viihteellä poikien kanssa niin pyysin äitini tänne seurakseni ja jäikin sitten yökylään ja lähti vasta tänään :p Meillä meni tosi mukavasti, eikä poika enää vierasta "mummaa". Ainoat kovat itkut tuli, kun tultiin eilen kotio ja poika oli ihan väsynyt ja oli äitini sylissä niin yhtäkkiä sai kamalat raivarit ja sittei kelvannut kun äidin syli :heart: Muuten viihtyi äitini kanssa hyvin ja äitini saa myös syöttää poikaa, hoiti mm. yösyötöt ;) Näköjään vähänkään vieraamman syli ei kelpaa silloin, kun poika on todella väsynyt, muuten sitten kelpuuttaa lähes kaikki :heart: Äitini sai myös laitettua pojan nukkumaan (antoi iltamaidon), ihanaa, kerrankin mä pääsin helpolla ;)

Yöhoidosta olitte puhuneet. Poika ei ole vielä yksin ollut "yökylässä", ainoastaan meidän kanssa. Elokuussa on meidän kavereiden häät, joten sillon poika menee ainakin hoitoon, mutta voi olla että mennään kyllä samaan paikkaan yöksi =) Haaveissa olis vaikka yks yö miehen kanssa kahden, ihan vaan kotosalla, voisi syödä hyvin ja rauhassa sekä katsoa vaikka leffoja yömyöhään miettimättä seuraavan yön ja aamun herätyksiä :p No senkin aika tulee varmasti jossain vaiheessa!

Ensi lauantaina jää mies ekaa kertaa pojan kanssa kaksin yöksi, kun mä lähden vuorostani (ensimmäistä kertaa yli vuoteen) kavereideni kanssa hummaamaan ;) Menen sitten äidilleni yöksi, kun taksi kotiin tulisi ihan törkeen kalliiksi joten parempi näin! Kyllähän mua jännittää miten nuo pärjäävät, mutta miksei pärjäisi?!? Miestäkin selvästi jännittää kovasti ja onkin nyt sitten hirveesti kysellyt kaikista meidän iltarutiineista (mä kun yleensä hoidan ne) ja halunnut syöttää pojalle soseita, jotta sitten varmasti osaa lauantaina :LOL: Sitten kun vielä itse osais olla stressaamatta ja nauttia vaan kerrankin "vapaasta" illasta ;)

Raskauskiloja rantautui tänne kokonaiset 25kg!! :x Jäljellä niistä on 8kg ja tuntuu, että tiukassa onkin :/ Maaliskuun jälkeen ei ole lähtenyt kiloakaan!! En kyllä hirveesti ole miettinyt syömisiäni, mutta pari kertaa viikossa olen pyrkinyt käymään jumpassa joten ehkä mä vielä joku kaunis päivä mahdun entisiin housuihini :saint: Mulla oli lähtö BMI 19,8, joten vieläkin olen kyllä ihan normaalipainossa, mutta harmittaa silti "liika"kilot :/

Meillä myös poika punkee jatkuvasti istumaan ja nykyään myös seisomaan :eek: Kaukalossa ei viihtyis enää yhtään, siellä kun joutuu "makaamaan" :kieh: Poika kääntyilee jo mahalta selälleen, muttei vielä selältä mahalleen! Leikkikaarikin tuntuu, että alkaa käymään pojalle "pieneksi"! Pitää niistä laidoista kiinni ja punkeaa itseään vaan kaaren reunoille ja yleensä poika+kaari löytyykin ihan eri paikasta, kun mihin ne olin jättänyt :LOL: Nopeesti nuo vaan kasvaa ja ennen niin kivat ja jännittävät jutut on nykyään ihan nössöjä :D
 
Meilläkin tuttua tuo ettei malta olla paikallaan ja sekös harmittaa varsinkin silloin kun ollaan masullaan. Selällään kun pääsee liikkeelle potkimalla B)

Hei onko muiden vauvoille ilmaantunut poskiin ihottumaa? Luin että saattaa olla allergiaa TAI sitten johtuu pelkästä kuolaamisesta jota vauva levittää käsillään poskiin ( mitä meillä kyllä tehdään). Olen nyt rasvaillut, katsotaan auttaako vai pitääkö ruveta dieetille mitä en kyllä toivoisi. Toivottavasti säästytään allergioilta mutta tuskinpa jos on vähänkin perinyt vanhemmiltaan...

Raskauskiloja tuli 13kg, laitokselle jäi 8kg ja loput katosivat ekan kuukauden aikana. Koliikin aikana minulta tippui paino huimaa vauhtia ja nyt käyn päivittäin tunnin lenkillä vaunuilla kun en kestä olla sisällä 24/7 ja olen jäänyt koukkuun tuohon ulkoiluun. Kiitos geenien minulle ei tule helposti painoa mutta iholla näkyy kaikki rasvainen :(

Tökkiikö muilla imetys? Mulla on välillä päiviä että tekis mieli luovuttaa koko homma, toisena päivänä taas järkytyn miten olen voinut edes harkita moista. Kiitos vaan hormoonit :LOL:
 
Täällä myös tyttö punkeaa istumaan ja ei mitään muuta tekiskään kuin seisoisi...

Ja puuhamatto tuntuu tosiaan käyvän pieneksi. Tyttö löytyy puuhamaton ulkopuolelta ja välillä kuuluu itkua, kun törmää kaapin kulmiin ja ties minne, kun on selällään potkinut itsensä turhan kauaksi matosta. :ashamed: :D Roikkuu leluissa ja välillä lelut on naamalla ja sekään ei ole hyvä. Tajusin vasta muutama päivä sitten antaa tytölle käteen helistimiä ja leluja, ja tyttöhän niitä hienosti pitää kädessä ja siirtää kädestä toiseen. Tuli tyhmä olo, kun en ole tätäkään aiemmin hoksannut. Mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan.

Oltiin ilta menossa ja tultiin kotiin vasta klo 22, kun tytön yöpuuhat viime aikoina alkaneet klo 21. Olisi vaan pitänyt tulla "oikeaan" aikaan kotiin, tyttö alkoi olla todella väsynyt ja itkuinen kotimatkalla. Kävi onneksi suht nätisti nukkumaan kotona, ja taitaakin vedellä sikeitä aamuun asti.

Huomenna olis mahdollisesti tarkoitus aamupäivällä kokeilla, kelpaako vaunukyyti edelleenkään...
 
Laalaa imetys tökkii joo. Välillä tuntuu, ettei tyttö saa maitoa ollenkaan, ja imetyksen jälkeen ei mene kuin 30min. kun on taas nälkäinen. Pullosta kun antaa, on monta tuntia tyytyväinen. Kauheen vaikea ennakoida enää mitään imetyksellä, hyvä kun kauppareissun saa nopeasti suoritettua ilman, että tyttö alkaa huutaa nälkäänsä. Välillä tekisi mieli siirtyä ihan kokonaan pulloruokintaan, mutta tissi tuntuu olevan tytölle tosi tärkeä lohduttaja aina välillä. Yritän tsempata itseäni tässä asiassa, mutta jotenkin kauhean vaikea kestää sitä, ettei maitoa enää tulekaan riittävästi. :ashamed:
 
Meillä on nukuttu paremmin kuin koskaan ennen. Poika on siirtynyt omaan huoneeseen pinnasänkyyn ja saanut iltaisin velliä ja muuten sitten korviketta pullosta. Ja kaikki tämä mun ihottuman aiheuttaman imetyskiellon takia siis. Aiemmin imetystä kohtaan on ollut samanlaiset tuntemukset kuin Laalaalla, mut nyt haluaisin niin todellakin jatkaa sitä vielä, mutta tuntuu että 5 pv tauko on tehnyt tehtävänsä. :'( Pumppasin aina syötön yhteydessä, mutta nyt sieltä ei taida enää mitään tulla. Tänään otin pojan ensimmäistä kertaa tissille ja tuntui ettei se osannut edes ottaa siitä kiinni. En kuitenkaan olisi valmis luovuttamaan vielä. Tietääkö kukaan hyviä keinoja maidon lisäämiseen / elvyttämiseen?

Mitenkäs ne, joilla ei imetetä, onko vauva silti rinnalla? Tuntuu niin oudolta, että kun poika tiiviisti ollut kohta 4 kk tississä kiinni ja yhtäkkiä sitten loppuisi kertaheitolla. Eli voiko vauvaa vielä kuitenkin tissittää vaikkei maitoa tulisi? Taitaa olla sitä luopumisen tuskaa... :(

Yökyläilystä ei ole vielä ollut tarvetta, olen ollut jo muutamaan otteeseen kavereiden kanssa ulkona ja mies pääsee aina kun haluaa (ei tosin ikinä halua lähteä minnekään). Yhdessä kun käydään ulkona, niin mennään syömään ja leffaan ja silloin vauvaa ei tarvitse viedä yöksi. Onneksi mummola löytyy melko läheltä, joten siellä poika aina tarvittaessa saa hoitopaikan. Syksyllä on tulossa häät toisella puolella Suomea ja sinne olisin niin mielelläni lähdössä ihan kahestaan. Saataisiin olla ihan hotellissa yötä ja vaan rentoutua. :)

Raskauskiloja on varmaan vielä muutama jäljellä. Pitääpä käydä 4 kk neuvolassa vaalla, meidän kotikoneesta kun loppui patterit jo ajat sitten. Vaunulenkit on kyllä ihan mahtavia, muksu ei oikein viihdy vaan kunnolla enää vaunuissa. Mutta lenkkien ansiosta taidan olla jo paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Ainoa tyhmä asia on raskaudesta kipeytyneet lonkat ja polvet. Tuntuu, että musta on tulossa ihan raihnainen kun ei ne lonkat vieläkään oikein taivu. Oon aina ollut tosi urheilullinen ja tykännyt vauhdikkaista lajeista. Nytkö sitten se "vanhuus" iskee eikä sitten pääsekään pojan kanssa pelaamaan jalkapalloa yms mitä toivoisin kovasti voivani tehdä... :eek:

Lämmintä alkavaa viikkoa! :)
 
Jippii, meillä nukuttiin viime yö :D Vain kerran söi ja kaksi kertaa laitoin tutin suuhun kun jotain kitisi. Mutta siis pääasiassa nukuttiin, edellisen yön kun kuuntelin vähän väliä niitä tarinoita :whistle:

Ikuisuus :hug: Silloin kun minulta maidon tulo loppui, en enää tissitellyt. Se on varmaan se luopumisen tuska, mikä kalvaa. :hug:

iltarytmistä minäkin olen yrittänyt pitää kiinni. Muuten päivisin liikumme paljon, mutta yritämme olla kotona aina iltapuuhien aikaan, samoilla rauhoittavilla rutiineilla homma sujuu paremmin ja yöt menee hyvin.

Kumpa tulisi lämmin viikko tai ainakin poutainen. Minä hinkuan mattorantaan mattojen pesuun :heart: :D
 
Täällä myös posket helottaa välillä punasena ja sit se välillä häviää pois ja oon miettiny ite kans et mistäköhän moinen johtuu..tuleeko muutes 4 kk neuvolassa mitään rokotuksia?Meillä olis 15.päivä aika neuvolalääkärille.Tänään mennään silmäpolille päksiin ja saas nähä mikä "tuomio"sieltä tulee mut toivottavsti ei mitään vakavaa :| pojalla on toi toinen mustuainen semmonen ovaalin muotoinen ja sit toisessa silmässä on luomi pikkusen puolitangossa.Kuka täällä oli zumpailemassa kotona?Mistä ostit ja onko auttanut yhtään noin niinku kunnon puolesta =) Mua vähän kiinnostas kokeilla :LOL:
 
Jadel84, meillä poju ei enää saa äidinmaitoa. Päivittäin pidän pojua kenguruhoidossa eli hän on vaippasillaan minun paljasta ihoa vasten. Tuo tapa on jäänyt VTO:lta ja poju tykkää välillä lepäillä tuossa kengurussa; sulkee silmät ja painaa posken rintaani vasten. :heart: Tissiä en ole enää iskenyt suuhun. Mutta pahimpaan itkukohtaukseen tehoaa sellainen, että otan pojun imetysasentoon rintaani vasten (minulla siis on paita päällä, eikä ole ihokosketusta) ja laitan pojulle tutin suuhun. Siihen rauhoittuu ja tuo rauhoittelu keino ei onnistu, jos mieheni yrittää samaa. :attn:

Pojulle oli yön aikana noussut kuume. On nyt 38. Voi johtua yhdistelmärokotteesta tai sitten toinen on tulossa kipeäksi. Arvatkaas vaan, mitä ajanvarauksessa sanottiin pojun kuumeesta? 38 on kuulemma ihan normaali vauvan lämpö ja emme saaneet aikaa terveyskeskukseen. Eli meidän on pakko mennä nyt päivystyksen, jos sitä kautta saisi sitten lähetteen sairaalaan. :headwall: Olenko ihan väärässä, kun minun mielestä 38 on jo kuumetta?

helmivaavi, minä zumpaan 6 kertaa viikossa, noin tunnin ajan per päivä. Paino on nyt laskenut 18 kg. Raskausaikana tuli 2 kg. Joten raskautta edeltävästä painosta olen pudottanut 16 kiloa. Tuo painonpudotus on täysin liikkumisen ansiota, kun ruokavalioon ei ole tullut muutosta. :attn: Minun kunto oli raskauden jäljiltä hyvin huono. Nyt huomaan, että kestävyyttä on tullut lisää. Muutenkin tuntuisi, että vatsamakkarat ovat hiukan kadonneet. Netistä tilasin tuon dvd:n. Minulla oli entuudestaan hieman kokemusta zumpan kaltaisesta jumpasta/tanssista.

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
Pähkämö
Laalaa Meidän pikkumiehellä on myös poskissa ihottumaa tai jotakin vastaavaa - posket ja nenä ovat punaiset, karheat ja kuivat. Alkuun ajattelin, että mahtaako olla allergiaa, mutta tulin siihen tulokseen, että taitaa olla ihan hankaamisesta ja syljestä aiheutunutta. Poika tosiaan viihtyy paljon mahallaan ja nukkuu myös massullaan ja on monasti naama alustaa vasten... :|

Hmm, lisää haastetta vaipan vaihtoon - poika löysi varpaansa! Eli joko kampeaa koko ajan kyljelleen / mahalleen tai sitten pitää varpaistansa kiinni. :D Onko vauvoille olemassa sukkanauhoja? :LOL:
 
Hei mervi-elina! Täällä nous kans illalla kuume 38:aan ja soitin päivystykseen(poika siis ollut räkänen jo toista viikkoa ja käytin jo viikko sitten korvat tarkastuttamassa) ja sanoivat että voi tulla näytille koska on nuhanen, ja lämmöstä sanottiin paikan päällä että alle 38 ei ole vauvalla kuumetta ja lääkäriin kannattaa soittaa jos suppo ei "auta" eli on silti nollea,väsynyt, itkuinen, ei syö tai muuta vastaavaa. Noh, yöllä nousi 39:ään ja vein tänä aamuna pissanäytteen(inhottavia ne teipattavat pissapussit), suppo vielä ainakin auttanut, soitin kuitenkin neuvolankin ja samaa nltäti sanoi ettei tarvi huolestua jos suppo auttaa selkeästi. Huomenna saadan tietää pissanäytteen tulokset..

Ikuisuus miten vaunuttelu meni?

Imetys sujuu ihan hyvin edelleen. paitsi jos oikeeb on raivarit päällä niin tuntuu että annan olla ja otan pakkasesta maitoa, mutta vielä oon kuitenkin voittanut taistelut :)

sitteri ei kelpaa, syli ei kelpaa jos ei saa "seisoa", lattia ärsyttää.. taitaa naiset olla kehitysvaiheet käynnissä jokaisella :)

ja iltarytmi kun menee sekaisin niin hulinaks menee

nyt syöttämään pientä potilasta
 
Pähkämö
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Laalaa imetys tökkii joo. Välillä tuntuu, ettei tyttö saa maitoa ollenkaan, ja imetyksen jälkeen ei mene kuin 30min. kun on taas nälkäinen. Pullosta kun antaa, on monta tuntia tyytyväinen. Kauheen vaikea ennakoida enää mitään imetyksellä, hyvä kun kauppareissun saa nopeasti suoritettua ilman, että tyttö alkaa huutaa nälkäänsä. Välillä tekisi mieli siirtyä ihan kokonaan pulloruokintaan, mutta tissi tuntuu olevan tytölle tosi tärkeä lohduttaja aina välillä. Yritän tsempata itseäni tässä asiassa, mutta jotenkin kauhean vaikea kestää sitä, ettei maitoa enää tulekaan riittävästi. :ashamed:
Tämä ikuisuuden teksti on ihan kuin mun suustani. Lauantaina oltiin anoppilassa vaunulenkillä ja kesken lenkkiä piti rynniä metsään kannonnokkaan imettämään pikkkumiestä, kun sai kauheat nälkäraivarit. Eilen piti syöpötellä autossa kesken kauppareissun vaikka juuri ennen lähtöä oli syöty. Kai se kulutus alkaa olla jo sitä luokkaa kasvun ja kehityksen myötä, että maitoa kuluu ja paljon.
 
Voiskohan teillä olla oikeen kunnon tiheän imun kausi menossa, jossain oppaassa joskus luki että jos todella usein imee jne, niin kannatta rauhoittaa muutamia päiviä kotona oleskeluun ja imetykseen. Toki voi olla että maitokin on loppumassa, mutta voihan se varmaan tuotakin olla.. (?)
 
Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa taisteleville :hug:

Jadel84 Mä lopetin täysimetyksen pojan ollessa n. kuukauden vanha ja melkein heti tästä poika siirtyikin kokonaan pullolle, mutta edelleen silloin tällöin tissitellään. Esim. aamuisin nukutaan se tunnin pidempään, kun laitan vaan pojalle tissin suuhun! Samoin päiväunet tuppaa meillä olemaan tosi rikkonaiset, mutta tissittelyn kanssa poika nukkuu rauhallisemmin ja pidempään. Se toki tarkoittaa sitä, että mun täytyy itse maata siinä vieressä. Ehkä jonkun mielestä tyhmää, mutta myönnän, että mielelläni tätä teen jos pääsen itse edes vähän helpommalla :ashamed:

Mitenköhän noita päikkäreitä sais rauhotettua? Tuntuu että aina herää kesken unien nälkään, vaikka syödään soseitakin aina ennen päikkyjä! Silti n. tunnin unien jälkeen herää ihan raivona ja väsyneenä syömään ja tästä uudelleen nukutus onkin sitten taas haastavampi homma :headwall: Nytkin heräs tossa vartti sitten syömään, söi pullollisen maitoa, nukahti hetkeksi, heräsi ja alotti raivoomisen :kieh: On selkeesti vielä ihan väsynyt, mutta uudelleen nukahtaminen ei onnistu, ei sitten millään |O Tässä meinaa alkaa oma pinna palaan, ku toinen vaan karjuu eikä missään oo hyvä... Vaunuihin nukahtaa hyvin ja nukkuu niissä niin kauan kun lenkillä olemme, mutta heti kotiin tullessa herää :headwall:
 
dolly04 kuulostaa ihan samanmoiselta kuin meillä..poitsu nukku taas 30min ja heräs itkemään..sitten hytkyttelin poikaa pyllystä ja sain nukahtamaan,mutta vaan muutamaksi minuutiksi ja taas heräs..tätä jatkoin sitten melkein tunnin,että muutaman minuutin välein hytkyttelin huutavan pojan uudelleen uneen. Rattaisiin taas vaihteeks nukahdetaan ihan hyvin,mutta kun vauhti pysähtyy niin huuto alkaa :headwall: :headwall:
Ihan mielettömän raivostuttavaa ja stressaava tämmönen :kieh: :(
 
heippa ei kerkiä kirjottaan missää välissä..mutta jos nyt..
Jadel84 kaveri joutu lopettaan imetyksen vähäksi ajaksi, kalkki lisää käskettiin ainakin syödä, mutta en tiiä sitte auttoko se sen kummemmin.
te ette usko. meiän poika nukku toissa yönä yli 10 tuntia putkeen ja viime yönä 10 tuntia. aamulla 7 heränny, kyllä on äiskä ollu ihmeissään. hyvät on aina unet ollu mutta että nuin pitkiä. :D voiko tai kannattaako kiinteiden harjottelun alottaa vasta ku poika on puol vuotta..? ku maitoa tuntuu riittävän niin ainaki ajattelisin että sitte vasta kiinteitä ku tarvii niitä... :)
 
Nopeasti laitan väliaikatietoja. Käytiin pojun kanssa terveyskeskuksen päivystyksessä. Yllätys, yllätys siellä oli hyvinkin pätevä lääkäri. Otettiin CRP- ja rs-viiruskokeet. CRP tulos tuli jo ja on 7,1 eli hyvä. Rs-viruksen tulosta odotellaan vielä huomiseen.
 
vauvan päiväunista meillä nukahdetaan päivisin vaan tissille, illalla menee vaunuun ilmanki. ja just raivoamista aluks ja sitte väsyy ja nukahtaa. välillä herää mutta yleensä nukahtaa uuestaan ku antaa tutin =)
 
sanv vaunuilu meni ihan ok, paremmin kuin pariin viikkoon. Niin kauan kaikki meni hyvin, kun mentiin niin, ettei aurinko paistanut vaunuun. Se on sääli, ettei kotiin pääse, jos ei jossain vaiheessa käänny. :LOL: Takaisin päin piti kantaa tyttöä kunnes tajusin laittaa sen niin, että pää on jalkopäässä. Sitten päästiin kotiin ilman itkuja. :)

Tyttö on ollut puoli kahdesta eteenpäin hoidossa ja kuulemma on syönyt velliä!! Mahtavaa, lupaa hyvää meidän lauantain menoille, ehkä raaskitaan jättää tyttö jopa yökylään, pitää nyt jutella isovanhempien kanssa vielä asiasta.

mervi-elina mullekin on sanottu, et takapuolesta 38 astetta olis vauvalla suht normaali, mutta meidän tytöllä normaali lämpötila pepusta on jotain 37,5 astetta. Rokotuksen jälkeen kuume nousi 38,0-38,5 ja oli todella kipeän oloinen siinä vaiheessa! Toivottavasti pojulla ei ole rs-virusta ja kuume laskee. :hug:

Tsemppiä kaikille muillekin imetyksen kanssa kamppaileville! Tyttö veti tänään imetyksen jälkeen 80ml maitoa pullosta. En usko mitenkään, että kylläinen vauva söisi tuollaista määrää... Ja tätä on jatkunut jo muutaman viikon ajan, ei kai tiheän imun kausi voi mitenkään kestää näin pitkää aikaa? No, imetän niin paljon kuin tulee ja annan lisäksi pullosta maitoa. Kunhan tytön ei tarvitse itkeä nälkää.

Dolly meilläkin päiväunet on tuollaisia. Tyttö herää ihan selkeästi kesken unien, mutta on tosi hankalaa saada enää uudelleen nukkumaan, vaikka koitan pitkällään imettää ja olla juttelematta ja pitää muutenkin tilanteen rauhallisena. Päiväunet muutenkin olleet ihan älyttömän vähäisiä, muutamat puolen tunnin pätkät silloin tällöin, mutta ei muuta. Yöt menee kuitenkin niin hyvin, etten valita. Pääasia, että saa yöllä nukuttua itsekin!

Nyt vähän rentoutumista sohvalle ja sitten tyttöä hoidosta hakemaan. :heart:
 
Meillä saa varmaan vaunut kohta myydä kirpparilla pois, kun ei niille ole mitään käyttöä... :/ tänään yritettiin taas vaunuttelua. Syötin pojan ennen lähtöä ja melkein poju nukahtikin jo rinnalle. Pihalla vaunuissa ei unista enää tietoakaan...koko matkan itki tai touhusi jotain ihan muuta...enpä viitsi kohta enää edes yrittää ulos. Aika masentavaa... :/ käyköhän siinä sitten niin, et jos en sitkeästi yritä totuttaa, poika ei kohta suostu olemaan vaunuissa enää ollenkaan..? Täytyy kai sit yrittää ulkoilla jollain muulla lailla, eihän tuo muuten totu ulkoilmaan ollenkaan.

Onko joku kokeillut luontaistuotekaupasta teetä, jonka pitäisi lisätä äidin maidon tuotantoa...? Kuulin jo synnärillä, kun joku lastenhoitaja sitä kehui. Ei ole tullut kuitenkaan itse kokeiltua. Nyt taas tuntuu siltä, että maitoa tulee ihan hyvin, mutta jos vaikka joskus tarvis..
 
bebo meillä vähän samanlainen tilanne vaunuttelun kanssa. Oon kuitenkin ajatellut vaan sitkeästi yrittää, vaikka ahdistaakin se, kun tyttö itkee rappukäytävässä viimeistään paluumatkalla ja koko kylä raikaa... Mutta niin moni on sanonut, että pitäis vaan yrittää, niin jos tyttö joku päivä suostuiskin olemaan siellä. Ehkä sit syksyllä, kun aurinko ei paista ja pääsee siirtymään rattaisiin. :hug: Mutta tarttisin itse ulkoilmaa ja mielellään ulkoilisin päiväsaikaan, kun on niin kauniita ilmoja.
 
sanv olen antanut suppoja, mutta oon ajatellut ostaa suun kautta annettavaa, kun jostain luin, ettei peräsuolen kautta imeytyvän lääkeaineen määrästä varmuudella tiedetä. Paljon paranemisia! :hug:

Tyttö oli syönyt hienosti velliä ja maitoa kylässä, ja menee lauantaina yökylään. Päästään miehen kanssa tuulettumaan ja saadaan vielä yökin ilman herätyksiä. Hyvillä mielin olen tyttöä hoitoon jättämässä, isovanhemmilla on varmasti hyvä hoito. Ikävä varmasti tulee, mutta eiköhän me kaikki pärjätä. :heart: :)
 
Suppoja toistaiseksi täälläkin käytetty, siinä nestemäisessä taisi olla jokin painoraja, mutta johan nämä meidän helmikuiset alkaa sen verran painamaan


Mammatee tai jotain sinne päin. Esikoisen aikana ostin luontaistuotekaupasta , tämän teen pitäisi tosiaan auttaa maidon tuloon. Mielestäni kamalan makuista, mutta keitin aina kannullisen ja join kylmänä sitkeästi. Vaan ei ollut apu minun kohdallani. Mutta tätini tuota minulle aikoinaan suositteli, hänelle siitä oli apua. Ja mitä sitä ei pienen eteen tekisi, join siis sitä ällöä kannu tolkulla kunnes tuli korvista :whistle:

4 kk neuvolassa
käyty tänään. Painoa neidillä 6980g ja pituutta 64cm. Kasvaa kauniisti tasaista käyrää oli neuvolan tätin kommentti. Lähtiessä vielä neidille totesi, että kuukauden päästä kun nähdään niin ei tarvitsisi vielä itse kontata huoneeseen. :D Esitteli taitojaan neuvolatädillekin :heart:

Pari päivää olen seuraillut ihaillen ja samalla kauhun sekaisin tuntein ja totesin, meidän neiti pääsee eteen päin jo pieniä matkoja Napansa ympäri on jo pyörinyt pienen tovin. Aika menee niiiiiin äkkiä, mun vauva ei ole enää kohta syliteltävä vauva. :heart: :'( =) Onneksi se sylissä viihtyminen tulee jossain ikä vaiheessa taas takaisin. :D



ikuisuus
Kiva kuulla , että velli ja maito maistui kylässä :flower: =)

Tuohon vaunuttelu ongelmaan , en osaa neuvoa. Hankalalta kuulostaa, jos&kun ei viihdy vaunuissa. :/ Meillä molemmat ovat tykänneet nukkua vaunuissa ja viihtyneet hereilläkin jos ne vain liikkuu. Ehkä kannattaa kokeilla kuitenkin aina pieniä aikoja jos siellä oppisi viihtymään? Jaksamisia kaikille vaunuttelu ongelmien kanssa painiville. :hug:
 

Yhteistyössä