Helmivauvat 2010

ei meilläkään aina vaunuun suostuta. vaihtelevasti, millä tuulella sattuu poika olemaan. ite oon antanu suppoja, meillä ainaki autto melkein heti. =)
meillä tahtoo olla illat melko kitusia, ei kelpaa ku äitin syli. onko muilla samanlaista? tuntuu välillä aika raskaalta, mutta eihän ne enää kauaa oo sylissä niin mielellään niitä nyt pitää syykyssä :heart:
 
Sitä piti vielä kirjoittaa... Että kun viimeksi kävimme neuvolassa kysyin huvikseni, että milloinkas niitä soseita aloitellaan maistelemaan, mikä on suositus? Neuvolantäti sanoi että siinä 6 kk iässä. Nooooh, tänään sitten mentiin tosiaan sinne 4kk neuvolaan ja tämä samainen
täti sitten ensi töikseen kysyi "
-Jokos te olette maistelleet soseita?
- Eiiii me vielä, ei kai niillä niin kiire ole?
- Kyllä te voisitte jo pikku hiljaa aloitella!

ÖÖÖöö :eek: :headwall: :LOL:

Mutta mie viis veisaan siittä, me aloitellaan muutaman viikon päästä tai sitten jos näyttää että maitoa rupee menemään tolkuttomasti. Neiti on nyt harventanut syönti välejään , mutta tasapainoksi syö vähän enemmän kerralla.
 
Zumpa-dvd on zumpa fitness total-body transformation. :attn: Minulla ainakin on toiminut. Lisäksi teen päivittäin vaunulenkin pojun kanssa. Ruokavalioon en voi kovasti vaikuttaa, kun minulla on diabetes ja päivittäin on vähän niinkuin pakko syödä aina samat hiilihydraatit. Tosin, pidän niin tiukkaa tasapainoa diabeteksen kanssa, ettei ruokavaliooni ole ikuna kuulunut karkkeja, tms... Ei vaan tee mieli! ;) Olen muutamia vuosia sitten harrastanut hiukan samanlaista jumppaa, mitä tuo zumpa nyt on.

Minä olen käyttänyt pojulla suppoja. Hyvin ainakin vaikuttivat kuumeeseen, kun kuume laski 36,5:een. Pojun hengitys on silti melko rohisevaa, vaikka lääkäri sanoi, ettei hengitys kuulosta kovin pahalta. Pahempaakin siis voi olla!? :xmas:

Minä mittasin tuon aamun kuumeen, 38, kainalosta ja mittaan lämmön vain kainalosta, kun sairaalasta saimme sellaiset ohjeet. :saint:
 
täällä käyty eilen päksissä ja tuomio oli että poika joutuu todennäkösesti luomikohotus leikkaukseen hyksiin :( 4 kuukauden päästä uusi käynti päksissä ja jos ei ole muutosta tapahtunut niin leikkaus edessä....joka päivä pitää puolen tunnin ajaksi peittää pojalta toinen silmä ja yrittää leikkiä leluilla jotta katselis vaan sillä toisella silmällä,aika haastavaa että saa noin vilkkaan lapsen pysymään suht paikallaan edes puolta tuntia ja varsinkin kun viihtyy masullaan heti kun laittaa lattialle.no katsellaan nyt miten käy...
 
en tiiä mitä oikein tarkoitit sillä että haastavaa se paikallaan pito, mutta siis ilmeisesti teidän vauvalla on se lappu hoito aloitettu??apteekissa on niitä lappuja myytävänä ja pysyy kyllä tosi hyvin paikoillaan.ei haittaa vaikka miten pyörisi niin ei varmasti irtoa..ja en usko että on merkitystä sillä että leikkiikö vai katseleeko muuten vain maailmaa..toivottavasti auttaa ettei joudu leikkaukseen.
 
Minä olen käynyt vaunuilemassa vauvan kanssa päivittäin kahden viikon ikäisestä (paitsi silloin kun on satanut) ja kun ikää oli 2kk tuli ekat vaunuraivarit. Olin aivan hämilläni!! Sen jälkeen nukutin pari kertaa sisälle vaunuihin kun alkoi ilmaantua väsymisen merkkejä koska en uskaltanut lähteä ulos. Hytkytin ja työnsin, vaihtelin aina vaunun liikkettä kun alkoi ilmaantua kiukuttelua. Jos kiukuttelu paheni niin hytkytin ja silitin päästä, laitoin tutin takaisin suuhun ja jatkoin hytkyttelyä + LAULOIN niin että vauvan huomio kiinnittyi kiukuttelusta kuunteluun. Lauloin ja hytkyttelin vaunuja, en nostanut missään vaiheessa pois vaunuista vaan kävin sitten rauhoittelemassa silittämällä, vaihtamalla vauvan asentoa. Tietysti jos olisi itkenyt paniikki-itkua olisin nostanut pois mutta meillä lähinnä protestoidaan nukahtamista.

Harvoin enään kiukuttelee ulkona vaunuilessa ja jos sille tuulelle sattuu, riittää kun taputtelen ja laitan tutin suuhun. Meillä nukahdetaan helposti vaunuihin ja lenkit ovat nykyään ilo niin äipälle kuin vauvalle.

KAIKKEA kannattaa kokeilla :)
 
laalaa meillä kans oli tuollaista protestointia suunnilleen tuossa 2kk:n iässä, ja minä voitin :) mutta helteiden aikaan meni aivan hulinaksi, onneks viileämmillä taas suostui, kun olin sinnikkäästi yrittänyt sisällä ensin, mutta ei kaikilla varmaan hyssyttelytkään auta, kokeilla silti kannattaa. Nyt poika ollut sairaana niin on llut taas sisällä vaunuissa. Kun pelkkä räkätauti oli niin vein pihallekin mutta nyt kun on kuumetta ollut niin ollaan oltu sisällä.

Tänään saan tietää pissatestin tulokset, peukut pystyyn :)
 
:hug: kaikille!

Sanv, täällä peukut pystyssä!

Ikuisuus, mahtavaa että velli ja maito maistunut kylässä =)

Helmivaaville tupla :hug: Toivottavasti leikkaukseen ei jouduta.

Kanella, soitin sitten niistä korvausasioista. Ei korvata perusvoiteita eikä korviketta. Vaikka sairaudenhoitoa :/ Tää on just tätä. Joskus kun vakuutuksesta jotain tarvitsisi niin ei saa. Aion laittaa kyselyn, että mihin yleisimmin saadaan korvauksia hoitovakuutuksesta ja mitä yleisimmin haetaan. Että viitsiikö moista vakuutusta edes pitää... Alkoi kyllä sapettaan oikein kunnolla!
 
Pähkämö
sanv Meillä pikkumies on saanut kahdesti rokotteen ja ekalla kerralla annoin supon / suppoja ja siitä ei tullut yhtään mitään! Poika huusi kuin syötävä, kun suppoa laitettiin ja eihän se siellä paikallaan pysynyt... Uutta suppoa kehiin ja huuto vaan koveni - ei mikään mukava tilanne... :| Niinpä toisen rokotekerran jälkeen annoin nestemäistä särkylääkettä. Apteekista antoivat sellaisen mittaruiskun mukaan, millä lääke oli helppo annostella ja antaa. Ja olipa vielä hyvän makuistakin pojan mielestä, meni sujuvasti alas! Itse ainakin hylkäsin suppojen käytön sillä hetkellä ja hehkutan nestemäisen särkylääkkeen puolesta. =)
 
Raskauskiloista Mullahan tuli kaiken kaikkiaan 17kg, joista tais 6 jäädä synnärille. Nyt jäljellä ois vielä lähtötilanteeseen 3kg, mut enemmänkin sais tippua tai vatsa kiinteytyä kun hieman oli omasta mielestäni liikaa. Jos tästä sais vielä n. 6kg pois niin oisin tyytyväinen. Kaippa auttais kun jättäis/vähentäis tätä herkuttelua :) Tuota zumpaa tekis munkin mieli kokeilla. Sitä kun on niin kehuttu...

Särkylääkkeestä Meillä annettu sitä nestemäistä panadolia. Tosiaan apteekista sain sellaisen annosteluruiskun mihin on merkattu painokilot ja toisella puolella lääkkeen ml määrä. Ja sit sain sellaisen pahviläpyskän mihin oli kans nuo merkattu. Tuota nestemäistä suosittelivat neuvolassa, kun on ns. tarkempi annostus kuin supoissa.

Täällä kans välillä vaunulenkille lähdettäessä itkee tosi paljon.Rauhoittuu sitten jossain vaiheessa ja nukahtaa. Mutta ei se kivan kuuloista ole ja aika ikävää on jos ei ulos tahdo päästä.

Meillä iltaraivarit jatkuu välillä edelleen, mutta onneksi ei ole joka ilta.Raivotessa ei tosiaan äidin syli kelpaa ollenkaan, vaan iskän hytkyttely ja hyssytys auttaa. Ja jostain syystä mä tunnen silloin piston rinnassani ja ajattelen, ettei musta ole mihinkään kun en saa toista rauhoittumaan.Tiedän sen olevan todella typerä ajatus, mutta väsyneenä silloin kun on niin ajatukset on välillä kummallisia :)
 
Onnittelut mervi-elina tuosta painonpudotuksesta :flower: Itsekin tilasin sen zumban. Pitäisi olla täällä viikon kuluttua. Saas nähdä miten tämä mamma jaksaa sitä tehdä. Tarvetta olisi. Sinun esimerkkisi kyllä antaa tsemppiä!
 
Muutama päivä on taas tainnut vierähtää kirjoittelusta, mutta lukemassa olen kyllä käynyt. En kyllä tietysti taaskaan muista mitä piti kommentoida, mutta... Kuumeen mittaamisesta en voi sanoa mitään, kun en ole pojalta kertaakaan mitannut?! Pepusta varmaan olisin mitannut jos olisi ollut tarvetta, tai nyt täältä luettuani ehkä jatkossa kainalosta, kun tuntuisi jotenkin helpommalta. Yhden supon olen 3 kk rokotusten jälkeen antanut, lähinnä varmuuden vuoksi. Nestemäistä Pandolia saa kai antaa 5 kg alkaen eli sitäkin voi koittaa jos suppo on hankala.

Oltiin sunnuntaina Linnanmäellä mun työpaikan yksityistilaisuudessa ja kaverin luona Espoossa. Reissu meni oikein hienosti vaikka pitkä päivä olikin. Poika nukkui automatkat melkein kokonaan, vasta muutama kilometri ennen kotia alkoi huutamaan. Linnanmäellä makaili ja torkkui vaunuissa, oli välillä sylissä ja välillä rintarepussa. Paljon oli katseltavaa, vaikka tappelut alkoivatkin vasta kun me jo oltiin lähdetty :)

Meillä ei ole toistaiseksi ollut ongelmia nukkumaanmenon kanssa, muuten kuin sitten jos on oikein yliväsynyt. Hyvin olen kuitenkin oppinut "lukemaan" poikaa, joten harvoin päästän noin käymään. Vaunuissakin nukkuu ihan hyvin, nukahtaa joko jo kopassa eteisen lattialla tai sitten viimeistään kun lähdetään liikkeelle. Unet on kyllä nykyään lyhyitä, max. tunti eikä kesken lenkin oikein kannata pysähtyä pitkäksi aikaa, kun herää sitten. Nukutan pojan muuten aina kyljelleen, sekä sängyssä että vaunuissa, rauhoittuu jotenkin parhaiten niin, ja tuttikin pysyy paremmin suussa, kun vielä antaa harson "halailtavaksi".

Imetyskin sujuu hienosti, rintaraivareita ei juurikaan ole, paitsi taas silloin, kun poika on väsynyt eikä kuitenkaan nälkäinen ja tahtoo lohtutissiä. Silloin kiukkuaa tissille, kun haluaa imeä, mutta ei halua maitoa. Tää on ainakin mun tulkinta :) ja silloin auttaa kun pitää poikaa imetysasennossa tissiä vasten, mutta antaa tutin suuhun. Ainoa ongelma, jos sitä nyt ongelmaksi voi sanoa, on tiheä tissin tarve yöllä, ei ole 3 h pidempiä unipätkiä näkynyt meillä aikoihin. Joka aamu mietin että auttaisiko vellipullo illalla saamaan ekan unipätkän pidemmäksi, mutta sitten mietin samantien vatsavaivoja ja oman maidon vähenemistä jne. ja unohdan ajatuksen taas. Enkä siis tosiaan tiedä huolisiko poika pullosta yhtään mitään kun tasan yhden kerran olen kokeillut.

Oma paino on palautunut suht ennalleen, meillä on vaa'asta patterit loppu niin en ihan tarkkaan tiedä. Painoa mulla tuli raskauden aikana n. 15 kg, josta puolet lähti heti ja nyt luulen että on loputkin kadonnut. Tai ainakin kaikki viime keväänä päälle menneet housut mahtuu taas. Vaunulenkkien lisäksi en ole muuta liikuntaa harrastanut vielä, mutta kiinteytystä maha kyllä kaipaisi...

Noi vakuutusjutut on kurjia, kun ei kuitenkaan yleensä korvaa sitä mitä tarttis. Meillä esikoisen ainoa "sairaus" on atopia ja vakuutus ei korvaa perusvoiteita.
 
Liputan minäkin sen nestemäisen panadolin puolesta , en vain muistanut että se paino raja oli "noin" pieni. Pitääkin muistaa ostaa sitä kaappiin jos ja kun tulee tarvetta niin on sitten kotona. On meillä kyllä suppoja tuossa vielä kun ei ole niitä montaa tarvittu.
 
ääärsyttäväää.. Soitin terveyskeskuskseen ja pissatulokset oli tulleet, niissä oli joku arvo vähän koholla mutta sanoi että kysyy lääkäriltä että onko merkittävää ja soittelee sitten myöhemmin uudestaan.. ei jaksais odottaa. :/
 
Oi että..Meidän poikakaan ei ole pahemmin vaunuissa viihtynyt, mutta äsken nukkui jopa puol tuntia ulkona ku minä kitkin kukkapenkkiä ja sit istuttelin kesäkukat..sitten ku poika heräs, otin ukon vaunuista pois ja yhdessä mietittiin mihin iskä tekis meille hiekkalaatikon...(ensi kesää ajatellen)... :LOL:
Sitten äsken rupesin imettää tuossa sängyllä niin poika höpötti niin hirveästi että ei meinannu syömisestä tulla mitään, ja vaikka tissi oli suussa niin välillä silloinkin piti höpötellä..ja minua sitten niin huvitti.. :heart: :D
Eilen lääkäri soitti sen rakkopunktion tulokset ja ne oli ihan puhtaat, joten asiaan ei sen tiimoilta enää puututa..hyvä niin..varmaan kuulemma iholta tullu ne bakteerit niihin pissanäytteisiin koska melkei joka kerta oli eri bakteeri,... :| :hug:
 
ihanaa nappi87 ettei ollut mitään ihmeempiä, minä vielä odotan sen pissanäytteen tuloksia.. |O

Täälläkin alkaa pikkumies joskus höpötellä tissillä, ja joskus suuttuu kun otan rinnan pois :)

muoks. nyt soitettiin että 16.30 päivystykseen kun oli jotain näkynyt. :(
 
ihan turha reissu! kävin vaan että lääkäri sai sanottua että humenna uus näyte labraan.. ei ymmärrä, miksei voineet sanoa puhelimessa että oisin saanu viedä sen jo sillon niin se ois ehtiny tutkimuksiin.. paska.
 
Terveisiä 3kk neuvolasta! Poju on kyllä jo lähempänä 4kk ikää, mutta meillä oli siis nyt vasta 3kk neuvola. Poitsu kasvaa yhä rintamaidolla hyvin, mitat oli 7850g ja 68cm. Annoin jo pojalle supon kun oli niin itkuinen ja tuskainen. Onneksi suppo tuntui auttavan tosi nopeasti. Ainakin nyt supon laittaminen sujui hyvin, mutta hyvä tietää, että sitä nestemäistäkin voisi jo antaa.

Meillä vaunuihin laittaminen aiheuttaa välillä kans ihan kaamean huudon. Huuto loppuu kyllä heti kun saan vaunut liikkeelle. Hereillä ollessaan viihtyy ehkä max. puoli tuntia vaunuissa.

Nukkumaan meneminen illalla on aika usein hankalaa. Tuntuu, että saa kokeilla läpi kaikki temput moneen kertaan (tissi,syli,tutti,pyllyntaputus,ei tuttia, äiti vieressä, äiti ei vieressä jne.) ennen kuin rauhoittuu nukkumaan. Sit tietty miettii, että vika on nyt varmaan minussa nukuttajana... :(

Helmivaavi tuntuu varmaan kurjalta laittaa se silmälappu vauvalle, mutta on kyllä hyvä, että tollaset huomataan ja hoidetaan nykyään ajoissa. Mä itse käytän kokoajan vaan oikeastaan toista silmää ja heikompi silmä karsastaa, koska mulle ei annettu sitä "peittohoitoa" tarpeeksi aikaisin, vasta joskus 3-vuotiaana. :hug:
 
kiitos kaikille kanssasisarille tuesta :hug: lappuhoitoa ei olla vielä aloitettu kun sanovat päksissä että niitä liimalla laitettavia silmälappuja ei kannata käyttää koska on iho noin pienellä vielä herkkä eli en sit tiiä minkälaisia lappuja siellä apteekissa ois olemassa.sairaalassa sanovat että jos kättä pitää puolen tunnin ajan joka päivä sen toisen silmän päällä ja kokeiltu on :eek: pää rupee heti heilumaan ja kitinä alkaa ni miten siinä puol tuntia pidät että hyvät on hoitokeinot :kieh: vähän kyllä se leikkaus kauhistuttaa kun niissä on aina ne omat riskinsä mutta hyvä jos kuntoon saavat...
 
Meillä oli pieni iltaraivari menossa... Saattaa tietty johtua myös siitä, että iltaisin kutiaa enempi. On meinaan raukka ihan ihottumassa :ashamed: Yritin kaikin keinoin rauhoitella, mutta ei oikein auttanut. Sitten muistin, että joku täällä lauloi lapselleen. Heti rauhoittui :D Ja mulla ei siis ole lauluääntä ollenkaan. Voi raukkaa! Saatto olla että jähmettyi kauhusta. Mutta pääasia että toimii! Lauloin Saku Sammakon, Täti Monican, Vaarin saaren sekä Pienen ankanpoikasen. Sen jälkeen kelpasi maito. Maidon juonnin jälkeen tehtiin laulu kierros uudelleen ja sitten nukkumaan =) Ainoa haittapuoli, että nyt Vaarin saari soi päässä :/
 

Yhteistyössä