Helmivauvat 2010




HAPPY-82 19.11 poika 1130g 41cm
mervi-elina 29.12 poika 1590g 40 cm
Dolly04 29.1 poika 3720g 50 cm
aani 1.2 tyttö 3765g 50cm
mensku 3.2 poika
krisu 3.2 poika 4050g 52 cm
hansuli77 3.2 tyttö
Tuulia79 5.2 tyttö 3850g 50 cm
Caitlin83 5.2 tyttö 2550g 46cm
Pähkämö 5.2 poika 4010g 54cm
KiaralA 6.2 poika 3960g 53,5 cm
Matami-mimmi 8.2 tyttö 2860 g 48 cm
äiti ja prinsessa 8.2 tyttö 3370g 50 cm 33 cm
Leeloo85 8.2 poika 3025g 51cm
nappi87 9.2 poika 3610g 49,5 cm
maamo82 10.2 tyttö 3284g 50,5 cm
Develly 11.2 tyttö 3714g 50 cm
kanella 11.2 poika 2770g 48 cm 34 cm
bebo 11.2 poika
äityli 11.2 4400g 54cm
Nellis88 12.2 tyttö 2750g 48cm
Crazy Cat Lady 12.2 poika 3390g 50cm
laaraliini 12.2 poika 3200g 50 cm
helmivaavi 12.2 poika 3160g 50 cm
sirkkalissu 13.2. tyttö 2475g 44 cm
celia81 14.2 poika 3480g 50cm
polttaja 15.2 poika 3455g 50 cm
Laalaa- 15.2 tyttö 3255g 50 cm
sarina13 17.2 tyttö 3495g 50 cm
Pikkukakkonen22 18.2 poika 3535g 51 cm
ikuisuus 19.2 tyttö 3205g 47 cm
Jiina 19.2 tyttö 2820g 46 cm
Jadel84 20.2 poika 4065g 53 cm
murukisu 20.2 tyttö 3620g 50cm
BlueStarDust 21.2 poika
HKKA 22.2 tyttö 3360g 48,5cm
Nanna1980 22.2 tyttö 3650g 50 cm
white 22.2 poika 3330g 50cm
NuuNuu84 23.2 poika
sanv 23.2 poika 3280g 50cm 35,5 cm
Alina78 23.2 tyttö 4980g 51,5 cm 37 cm
HubaG 23.2 poika 3848g 53,5 cm
prinpressa 23.2 poika 3180g 48 cm
Mini77 23.2 poika 3650g 52 cm
piude79 25.2 poika 3620g 52cm
pojat3äiti33 26.2 tyttö 3725g 51 cm 34 cm
maama88 26.2 poika 4212g 53cm
Mrs O 26.2 poika
tehilla 27.2 poika 3556g 51,5 cm 36 cm
iipsu 27.2 tyttö 3280g 50 cm 35 cm
jontsulii 1.3 poika 3778g 49 cm 34 cm
Nemu 1.3 tyttö 4000g 53 cm 37 cm
Zucchero 3.3 poika 4060g 53 cm
Malinda 4.3 poika 3900g 51 cm 37 cm



Tyttöjä 21
Poikia 30




Halukkaat voivat ilmoittaa syntymäpäivän, sukupuolen sekä mitat :)
 
Viimeksi muokattu:
23.2. klo 21.56 syntyi isänsä näköinen poika 3280g 50cm ja pipo 35,5.
Tulen kertomaan lisää tapahtumista kunhan jaksan, kaikki kuitenkin ok. Isi ja poika vetelee nytkin sikeitä. Minä en vielä osaa nukkua päivällä(pitää varmaan olla tarpeeks väsynyt) :)
 
Hei! täällä olisi yksi joukkoon ilmottautuja. Poika syntyi 12.2 3200g ja pituutta 50cm. Kaikki mennyt hyvin, mutta nyt pojalla vatsakipuja. Millähän noita vatsakipuja voisi helpottaa? Onko kellään hyviä neuvoja. Kuinka usein teidän vauvat syö ja kuinka kauan kerrallaan?
 
laalaalle kiitokset pinon avauksesta :flower:

Täältä sais tietoihin laittaa 3.2 poika 4050g 52cm :)
Eli meidän poitsu täyttää tänään kuukauden,huiiiii..mihin on aika mennyt?!

Toivottavasti saadaan tännekin pinoon hieman eloa..ei vaan oikeen tiedä mihkä pinoon sitä nyt kirjoittelis,kun on vielä tuo odotuspuolikin käytössä :D mutta eiköhän kohta kaikki tälle vauva puolelle siirry,kun maaliskuussa jo ollaan.
 
laaraliini Meillä taas oli sellainen ongelma etä mun rinnaat suorastaan tulvii ja vauveli sai vatsanväänteitä kun ei ehtinyt kaikkea sulattamaan ja haki taas lohdutukseks rintaa. Minä luulin että oli vaan niin kova nälkä tai tankkaus päällä ja itkin miehelle etten jaksa ja vauva vaan kakkas ja yökkäs samalla. Eilen kävi neuvolatäti ja sanoi että kannattaa kokeilla tuttia jos alkaa rintaa syöttämistä välissä hakea, saattaa olla pelkkä lohdun ja imemisentarve ja sitten voikin tyytä ja rauhoittua. Kokeilin ja nyt on pikkumies nukkkunut eilisiltapäivästä parin-kolmen tunnin unia ja ollu hereillä välissä 1/2-2tuntia
Minulla siis rinnat tosissaan heruu runsaasti maitoa. Onko muilla samaa ongelmaa?
 
sanv mulla on käytössä rintakumi joten kait se hieman auttaa ettei tulvi suuhun niin paljon maitoa kerrlla tai en tiedä?? Mulla tulee kyllä maitoa kanssa tosi paljon. Täytyy kokeilla tota tuttia, meillä vauva kans tosi usein tankkaa ja hakee rintaa välissä. Välillä voi olla tissillä tunnin ja taas hetken päästä uudestaan. Kuinka kauan sanv sun vauva yleensä syö?
 
Kiitos Laalaa tämän perustamisesta!

Maitokeskustelussa mulla on sama ongelma kuin sanvilla, maitoa siis tulee ihan järjettömiä määriä. Välillä käy niin, että jos pikkuinen lopettaa syömisen (esim. nukahtaa) ja päästää nännin irti niin siitä vaan suihkuaa maitoa. Ekan kerran kun niin kävi, niin tuijotin vaan telkkaa kunnes toi alko vääntelehtii ja en ollut uskoa silmiäni kun katsahdin alas! :LOL:

Mutta kovalla temmolla toi syö ja melko usein. Mitään tiettyä rytmiä meillä ei vielä oikein ole, joskus nukkuu jopa 4 h putkeen, joko päivällä tai yöllä, ja sitten syö pitkään. Toisinaan taas on tissillä jopa pari tuntia, kun torkahtelee välillä.

Rintakumi on kyllä ollut mahtava juttu. Nyt ollut käytössä viikon ja on selkeästi auttanut etenkin siis parantanut nännien kuntoa. Tänään en ole tarvinnut käyttää sitä ollenkaan, joten eteenpäin mennään. =)

Nyt tarkkaillen miten pitkään voin olla ilman rintojen tyhjennystä. Olisi mentävä kouluun tenttiin, jonka kesto noin 4 h todennäköisesti. Siihen matkat päälle, niin olisin 6 h täysien tissien kanssa! :eek:

Paljon unta ja vähän itkuja! :flower:
Jadel84 & Jamppa 11 vrk
 
Meidän pieni syö nyt noin 1-3tunnin välein, tutti auttoi. Mutta on nyt tullut parina päivänä jopa kuuden tunnin tankkauksia. Kerralla syö ehkä noin 5-10 minuuttia, ei hirveen paljon kauempaa, täyttyy niin nopeaa. Ja tää maidon tulo!! huh. Ajattelin että josko tohtisin kokeilla noita mitä imetystukilistalla oli, että syötän vain toisesta parin-kolmen tunnin ajan ja sitten toisesta niin että rinnat "tajuaa" hiljentää tahtia. Mutta soitan sinne vielä tänään ja kysyn voiko nyt jo tehdä niin, ettei siitä ole mitään haittaa. Voin kirjoitella tänne mitä sieltä sanovat.
 
Täällä olisi 22.2 syntynyt prinsessa mitoilla 3360g ja 48,5cm.
Meillä päivisin syödään 2-3 tunnin välein välillä 5min ja välillä tunninkin verran. Nyt kotona ollessa oon joutunu ite tyttöä herätteleen öisin kun muuten nukkuis varmaan koko yön niinkuin viime yönä hän nukkui 7 tuntia putkeen ku en ite heränny ollenkaan.
 
Ai niin, omat tiedot kanssa mukaan tänne: 20.2. poika 41+2 4065 g ja 53 cm.

Onko kukaan muu kärsinyt rintatulehduksesta? Jouduin eilen aamupäivällä odottelemaan bussia tunnin pakkasessa, siinä vaiheessa oli jo varpaat kohmeessa ja vähän rintoja särki. Edellinen yö oli mennyt valvoessa pikkuisen kanssa, joten koko päivän ollut kohmeinen olo meni sen piikkiin. Illalla kuitenkin rintoja vaan särki enemmän ja enemmän ja sitten nousi kuume. Pumppalin vähän väliä tissejä ja oiken odotin että pitkästä aikaa hyvin nukkunut vauva heräisi syömään... Noh, nyt tissit vielä kipeet (arat ja kuumat), mut kuume on onneksi laskenut. Eli omadiagnoosini on rintatulehdus. :/
 
Minkäs ikäsenä teillä on alkanut vauvalla vatsavaivat? meillä poika nyt 6 vrk:tta ja kakkaa noin + - 10 kertaa päivässä ja se on tietystikkin hyvä,ajattelin vaan että säästyisköhän sitä masuvaivoilta vaiko voiko ne alkaa kuinka myöhään.Minäkun en muista minkä ik'äsenä keskimmäisellä alkoi vaikka ei montaa viikkoa muistaakseni kestänytkään.
 
Tällä alko vatsavaivat jo 5vrk:n ikäsenä. Yritin soittaa sinne imetystukilistalle mutta siellä on aina varattua.. :( Soitin sitten kätilö-kaverille ja se sanoi että hormonitoiminnan tuottama maidon eritys päättyy n.viikon päästä synnytyksestä ja sitten alkaa pikkuhiljaa tulla kysynnän ja tarjonnan laki voimaa, mutta siis hiljalleen, eli kaikki ylitsevuotavat, odotella pittää :/
 
Täällä yks ilmottautuja.. Poika syntyi 15.2 rv 39+6 50cm ja 3455g
Meillä on kans vähän vatsavaivoja. Niitä on ollut jo viikon ainakin.
Maitoa on tullu hyvin. Nyt on alkanu pikkuhiljaa tasaantua. Ei ole enään turvoksissa, kipeät eikä ylitsevuotavat.. onneks.
 
Minun tiedot voi myös lisätä listaan, eli

ikuisuus tyttö 19.2. 3205g, 47cm.

Täällä kärsitään myös mahavaivoista. Mahavaivat alkoivat vajaan viikon iässä ja siitä asti jatkuneet. Disflatyl ollut nyt viikon käytössä, mutta en osaa sanoa, onko siitä apua. Öisin tyttö herää syömään ja valvoo sen jälkeen tunnin tai pari mahavaivoja itkien, ja päivisinkin välillä itkee monta tuntia putkeen mahakipua. Tyttö yrittää kovasti pöngertää pieruja ulos, mutta aina ei onnistu ja sitten kiemurtelee tuskaisen näköisenä. Mikään ei tunnu auttavan ja olo on voimaton, kun ei tytön oloa voi mitenkään auttaa. :ashamed:

Täällä on muuten vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö on aivan ihana ja rakas ja mies on ollut tytön syntymästä asti kotona auttamassa. Huomenna palaa arki, kun mies palaa töihin ja jään tytön kanssa kahdestaan kotiin. Tiistaina oli ensimmäinen neuvola ja tyttö on kasvanut hienosti. Tiistaina mennään taas neuvolaan. Toivottavasti ensi viikolla on oikein aurinkoisia ja kauniita päiviä, että pääsee vaunuttelemaan. Tekee hyvää päästä ulkoilemaan, kun on tullut oltua kodin seinien sisällä jo riittävästi.

Jadel kuulostaapa ikävältä tuo tilanne, mutta kyllä se rintatulehdus voisi olla. :| Toivottavasti kuume ei enää nouse ja tilanne paranee pian! Olen yrittänyt itsekin olla tarkkana tissien kanssa ja laittaa villakaulaliinaa tai vastaavaa tissien päälle ulkoillessa. Rintoja särkee todella helposti ulkoilmassa.

ikuisuus ja tyttö 2vk 2päivää :heart:
 
Heippa! Jospa sitä osaisi siirtyä tuolta odotuspuolelta tänne..
Eli meille syntyi tyttö 23.2. 4980g ja 51.5 cm, pipo 37 cm. :heart:

Jadel, hyvinkin rintatulehdus. Mulla on pari kertaa ollut ja nousi kuumetta, rinnassa näkyi punainen "lohko" ja kuumotti. Sain ilman lääkekuuria paranemaan kun imetin usein ja suihkussa lämpöisellä vedellä suihkuttelin ja hieroin. Kaurapussi oli myös käytössä. Rintatulehdus tulee kyllä tosi helposti. Kannattaa mennä lääkäriin jos ei ala helpottaa.

Alina
 
Lista päivitetty =)

Aloitin eilen masuhieronnan, ajattelin tehdä sitä nyt joka ilta josko auttais.. Rintatulehduksesta mulla kans välillä polttaa ja oon miettinyt tuota vaihtoehtoa. Helposti näyttää kyllä tulevan :(
 
Siirrytääs tänne! Kiitos vaan avauksesta Laalaa!

2vrk.n työn jälkeen syntyi POIKA 27.2. 3556g, 51.5cm päänym. 36cm :saint:

Täällä pakahdutaan ihastuksesta. Ja välillä voimattomuudesta (ne vatsavaivat). Vielä ei mitään lääkettä ole käytetty, kun suht pienellä venkoilulla on päästy. Mut tässä nyt olen ollu niin herkillä että itkenyt olen pienemmästäkin.

Päivät ja yöt ympäripyöreitä, niinkuin tiedätte. Vauvalla hyvät ruokahalut. Tosin monesti on niin väsynyt että jaksaa imeä pari minuuttia, sitten sammahtaa. Ja kohta herää taas kiukkuisena nälkäänsä, jne. Itselläkin mahti ruokahalut :whistle: !

Mulla muuten synnytyksessä ponnistaessa paukahti häntäluu ihan mukavasti. :eek: Nyt ei sitten istumista voi oikein kuvitella. Toisen jalan kun jätän kankun alle, niin vähän aikaa voin olla. Vauvankin kanssa vaan seisottava tai maattava. Toiv paranee :|

Tehilla ja Eki
 
me kanssa mukaan "listalle"

Jiina, tyttö 19.2 (rv41+0), 2820g ja 46cm

masuvaivoista olikin keskustelua...

meillä ei neiti ole onneksi vielä itkeskellyt masunsa takia. Vähän kauhulla odotellut koska ne alkaa kun keskimmäisellä pojalla alkoi kovat vatsanväänteet kun tuli se kaksi viikkoa ikää täyteen. Esikoisella ei vatsavaivoja juuri ollutkaan, mutta tosiaan keskimmäinen oli sitten aivan erilainen tapaus.

nyt tämä uusi tulokas tuntuu olevan vielä toistaiseksi yhtä rauhallisen oloinen kun esikkokin oli :heart: ei juuri turhia itkeskele, syö, nukkuu ja vaippaan tulee tavaraa usein...

hirmuisen kova neiti on syömään. Neidin pienen syntymäpainon takia osittaisimetyksellä mennään, vauvan paino tippui liikaa ja mulla taas kerran maito nousi niin kovin hitaasti että oli pakko antaa korviketta lisänä ja sehän tuntuu ainakin mulla olevan sitten sellanen oravanpyörä, että täysimetykseen on kovin vaikea enää päästä. Tärkeintähän se on, että vauva kasvaa hyvin ja toisaalta jos nyt edes tämä osittaisimetys onnistuisi niin tärkeitähän ne kaikki omat maitotipat on.

viime tiistaina käytiin neuvolassa punnitsemassa tyttö ja syntymäpaino oli nyt ylitetty (2860g) ja torstaina mennään taas neuvolaan, katsomaan sitä painoa ja samalla mitataan onko pituutta tullut lisää. Sitä neuvolaa sitten odotellessa. =)

-Jiina ja pieni neiti 2vko3pvä-
 
Me myos

Sarina 17.2 tytto 3495g 50 cm

mahavaivoista taallakin... eli tuohon 2 vkoon meni taysin ilman mahavaivoja, mutta sen jalkeen ovat alkaneet vaivaamaan. Ei mitenkaan hirveasti, mutta kuitenkin. Mietin, etta onkohan tuosta D-vitamiinista vai ihan vaan iasta johtuen. Meilla kaytossa ollut nyt muutaman paivan se oljypohjainen D-vitamiini, Devitol. Joillakin kuulema aiheuttanut vatsavaivoja. Ajattelin nyt katsoa muutaman paivan ja jos vaivat jatkuu, olla muutaman paivan kayttamatta ja katsoa josko jotain eroa. Jos huomattava ero, siirryn kayttamaan sita vesipohjaista D-vitamiinia ja katsoa josko passaisi paremmin. Kenellakaan kokemuksia noiden vitamiinien vaikutuksesta vatsavaivoihin?

Itsella ei valitettavasti tule maitoa ollenkaan. Eli taalla mennaan ihan vastikeruokinnalla :ashamed: Mutta tyhjasta on paha nyhjasta... Kohtalontovereita?

Sarina ja Sisu 2 vk 5 pv
 
Heips :wave:

Se ois taas uus viikko ja uudet kujeet..tai tuolla meidän uhmiksella kylläkin ihan vanhat kujeet,kun samanlailla alkoi huudolla ja raivolla tämäkin päivä *huokaus*. On se vaan niin vaikeaa olla 2-vuotias ;).
Poitsulla ollukkin tänään ihan hyvä päivä *koputtaa puuta* ei siis ole juurikaan itkeskellyt..nytkin jopa ihan nukahti päiväunille eikä herännyt vaikka siirsin herran sylistä sohvalle,hurraaa! Näitä päiviä lisää kiitos :) . Oma olokin heti parempi,kun pikkuinen voi paremmin :heart:

Nukuttamisesta eli miten teillä muilla nukutetaan vauvaa? Tai miten ja mihin parhaiten nukahtaa?
Joko jotain rytmiä unissa tai muuten päivissä? Meillä ei vielä ole minkäänlaista rytmiä ole löytynyt näihin päiviin :/ koitan aina syliin nukuttaa jos poika väsyneeltä näyttää ja joskus sitten nukkuu 15min ja joskus jopa 2h.

Ja sitten jälkivuodosta...kuinka kauan tätä oikeen kestää????? :kieh: :kieh:
Kohta jo 5vko synnytyksestä ja edelleen sellasta pientä ruskeeta vuotoo tulee..ei paljoo,mutta kummiski.

Jaahans,tyttö heräs kun pojan sain unille...pitihän tämä arvata :wave:
 
sarina kannattaa kokeilla sitä vesipohjasta d-vitskuu..se on yleisesti siedetympi käsittääkseni. Meilläkin käytössä se jekovit enkä ole huomannut,että olisi mahavaivaa lisännyt.
Ja täällä myös mennään ihan korvikkeella,kun oma maito ei riittänyt ja sitten vaan lopulta lopetin pumppauksen,kun en vaan jaksanut sen pienen maito tilkan takia pumppailla :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä