Helmivauvat 2010

Me ollaan kanssa mietitty, et jos pojan laittais nukkumaan omaan huoneeseen, mutta taitais tulla aika raskasta, kun poika kumminki aamuyöstä heräilee tosi usein. Ihan tarpeeksi raskasta nousta aina omasta sängystä pinnasängyn luo saati sitte toiseen huoneeseen.
Meillä poika nukkui 6 ekaa viikkoa mun vieressä, mutta en saanut nukuttua juuri ollenkaan, nyt sitte sentään vähä paremmin kun poika on pinnasängyssä. Makkari on sen verran pieni, että pinnasänky ei mahdu meidän sängyn viereen, vaan on jalkopäässä, ja siinä sen verran rakoa että aikuinen mahtuu kulkemaan.

tehilla Mä nukun korvatulpat korvissa, mutta kuulen silti kaikki pojan kahinat! :LOL: En tiedä onko korvissa vikaa vai korvatulpissa... :LOL: Tottuukohan siihen kahinaan joskus...meillä ei kyllä tutti tahdo auttaa kuin joskus, vaan vaatii uudelleennukahtamiseen usein silittelyä että rauhoittuu. Meillä sellainen tietynlainen kahina muuten voi alkaa vaikka puoli tuntia ennen, ja siitä tunnistan, että kohta heräillään!
 
Korvike ei siis ollut meidän pojan mieleen, mutta äsken kokeilin tarjota maissivelliä lusikalla ja se näytti maistuvan. Suuta oikein availi, kun lusikka lähestyi :) Annoin ehkä 15 ml ja katsotaan mitä masu sanoo siitä. Kuinka paljon tuollaista velliä uskaltaa aluksi antaa? Poika siis ei ole saanut korviketta ikinä eli en tiedä kuinka reagoi lehmänmaitoon. Ja jos tuntuu sopivan, toivottavasti hoksaa että samaa herkkua voi myös pullosta tai nokkamukista hörppiä, lusikoiminen kun on aika hidasta....
 
Cerazette on sellainen, että niitähän syödään putkeen ilman taukoja ja toisille ei tuu menkkoja ollenkaan ja toisille sitten koko ajan ja kaikkea siltä väliltä... Itse aikoinaan kun ne aloitin, niin lääkäri unohti mainita tästä putkeen syömisestä. Pidin siis viikon tauon aina yhden levyn jälkeen. Tuloksena poika 4 kk.... :LOL: Mut kurjaa on, että ne voi sotkea kuukautiskierron ihan kokonaan sit. Ja mulla ei muuten oo menkkoja kuulunut, vaikka en oo kyllä nyt kahteen viikkoonkaan imettänyt. Hmph. :eek:

Kiitos kotihoidontukeen liittyvissä vastauksissa. Oon ihan pokkana sanonu ihmisille, että en vielä tiedä kauan oon kotona ja että toivottavasti pitkään. Jep... Pakko alkaa hakea uutta työtä sitten pian. :(

Viime yönä tuli nukuttua mahtavat 20 min, poika onneksi nukkui paljon enemmän. Päikkärit ois tehny tälle mammalle ihan terää, mutta poika on vaan torkahtanut pari kertaa ja vaunuttelun jälkeen heräs jo ennen kuin päästiin takaisin sisälle. Nyt se itkeskelee ja on kiukkunen, taidetaanpa lähteä taas kävelylle.
 
Jadel koita pysyä pystyssä!!

Kertokaas nyt mulle tosta maissivellistä, saako sitä hyvinvarustetuista kaupoista? Meidän lähikaupasta ei ainakaan.. Ja vauva-asioissa uusavuton kun olen, voisko sitä tarjoilla ilman "neuvolan siunausta"?
 
meillä ainaki myydään ihan joka kaupassa maissivelliä on pienessä tetrassa muksu merkkistä.mie annoin vauvalle 2,5 kk ikäisenä sitä mutta tuloksena oli ihottumaa joten kokeilu jäi siihen.onko muiden vauvoilla kova maha.meijän vaavilla on ja levolac autttaisi toimimaan mutta siitä tulee sitten mahavaivat kaupan päälle.luumu ei tuntunu sopivan vaan tuloksena oli ihottumaa..
 
Pikasesti vaan piipahdan kertomassa, että meillä rintareppu kelpaa taas! Jollakin muulla oli muistaakseni "ongelmana" ettei vauva siinä viihdy. Meillä BabyBjörn ja neiti ei viihtynyt siinä ennen ollenkaan. Nyt kun voi jo pitää kasvot menosuuntaan niin johan viihtyy. Kastelin ulkokukat neiti sylissä, vietiin roskat ja käveltiin vähän muuten vaan. Silmät ymmyrkäisinä katseli kaikkea :D :heart:
 
Meilläkin oli tyttö eilen ulkona rintarepussa ja tykkäsi kyllä. Ihmeissään tutki uusia maisemia. Tykkäsikö sitten niinkin paljon että ei enää tänään suostunut vaunuihin käymään vaan koko yhden kadun pätkän pituinen vaunulenkki oli suoraa huutoa naamapunaisena... Käytiin sitten hieman myöhemmin hauskalla tutkimusmatkalla rintarepussa, siinä viihdyttiin huomattavasti paremmin. Toivottavasti tyttö ei kuitenkaan hylännyt vaunuja kokonaan kun oppi ulkoilun uudet kuviot rintarepussa....
 
me ollaan annettu jo jonku aikaa maissivelliä ja aloteltiin pienissä määrin ja lisätty pikkuhiljaa annosta,ei ainekaan vatsaa väännä eikä ihottumaa ole tullut mutta pieruja ehkä vähän aiheuttaa :LOL: me ei odotettu neuvolan siunauksia vaan kokeiltiin ihan omatoimisesti itse.ylihuomenna 4 kuukautta täys ja kyselin jo aikasemmin että tuleeko nyt jotain rokotteita?
 
olin kirjottanu ainaki kilometrin teille niin enköhän painanu jotai nappia eli nyt pikaselostus

sarina13 meillä tykätään rintarepusta, viime viikolla muistaakseni oltii vauvan kans kaupungilla rintarepun kans, tuli takapakkia synnytyksestä toipumiseen..peräsuolen laskeuma ja virtsa rakon laskeuma..hoituu onneks jumpal.. ei estettä raskaaks tulemiselle..inhottava vaiva mutta eihän niille voi itää..

vauva heräs jatkan myöhemmin.. :LOL:
 
Iltaa!

Onpa pitänyt kiirettä. Oltiin aamupäivällä kyläilemässä ja kotiin tulon jälkeen lähdin melkein suoraan kampaajalle ja kaupungille.

Mini77 tiedän kyllä, että maidon tulo vähenee herkästi. Oon koittanut aktiivisesti imettää ja antaa lisämaitoa, jos tuntuu, että tyttö syö koko ajan eikä selvästikään tule kylläiseksi. Ja maissivelliä aamulla ja illalla.

Jadel :LOL: Anteeksi, ei saisi nauraa, mutta huvitti toi Cerazette tarina. Mulla noi samat pillerit nyt, oon syönyt jälkitarkastuksesta asti ja vielä ei ole mitään vuotoja tullut, mutta imetän vielä. Katsotaan, mitä tapahtuu sitten, kun imetys loppuu.

Käytiin kylässä Manducan kanssa. Viime kerralla tyttö itkeskeli siinä, mutta taisi vaan olla raukalla liikaa vatetta silloin. Nyt, vaikka oli tosi kuuma ja aurinkoinen päivä, katteli vaan tyytyväisenä ympärilleen. :) Luojan kiitos tuli ostettua tuo, vaikka hintaa kauhistelinkin, se on ollut mun pelastus! Aurinkovarjosta vaunuissa ei ollut mitään hyötyä. Luulen, että maailma vaan kiinnostaa niin, että tilanne helpottaa kun pääsee siirtymään rattaisiin.

Tehilla tota maissivelliä saa tosiaan ihan melkein jokaisesta kaupasta. Semmosessa pahvisessa tetrassa. Ja mun tutuista ainakin moni on aloittanut sen ilman mitään neuvolan siunausta. Alkuun vaan pieniä annoksia, mut mä nostin aika nopeesti annoskokoa. Kolmantena päivänä taisin jo antaa illalla ja aamulla 100ml, eli purkin päivässä. Sellaista tahtia oon siitä eteenpäin antanut.

Meillä soseiden maistelu ei tuota mitään tulosta, edelleen kaikki syljetään ulos. 2,5viikkoa muistaakseni maisteltu, eikä yhtäkään lusikallista nielaistu. :D :| En tiedä, mikä olisi avuksi. Ehkä kokeilen antaa maissivelliä lusikalla, jos tuttu maku sais vaikka nielaisemaan.

Mulla ei ole mitään työpaikkaa mihin palata. Pitää joskus ens vuoden puolella alkaa haeskella sopivaa paikkaa. Tulee olemaan vähän hankalaa, kun en vuorotyöhön halua niin kauan kuin tyttö on näin pieni.

Yöähinöihin herään minäkin. Jos edellisestä syönnistä on kulunut 6-8h, yleensä nostan tytön syömään, kun tiedän, että pian heräisi kuitenkin, enkä saa kauhean kovilta ähinöiltä itse nukuttua. Jos mennyt vaan muutama tunti syötöstä, annan ähistä.
 
wiiru annoin aamulla vaaville levolaccia ku ei meinannu kakka tulla. ennen on aina toiminu.. ei onneks tullu masu vaivoja levolacista. :)

bebomeillä taas on niin että en herää aina heti jos vauva itkee tai on muuten hereillä..mies herää aina ennemmin.. en kai heräis vaikka talo kaatuis niskaan :LOL:

jadel voimia!!

sitte vielä semmonen että ootteko laittanu merkille että onko tyttö vai pokavauvat kiltempiä, tokihan se on yksilöllistä yleisesti ottaen.. meil tosi kiltti poika vauva ja mun veljet kuulema kans ollu kilttejä ja me tytöt vähän kiukkusempia :D :D
 
niin ja ku puhetta näköjään menkoista niin mulla ollu nyt kahet, kolmansia oottelen ja toivon että ei tuliskaaü meille on ihan hyvä näin että alko jo nyt ku toivotaan että kaikki pienet tulis peräkkäin.. =)
 
mensku meillä ainakin todella temperamenttinen tyttö, antaa kyllä kuulua, kun joku asia on vinossa. Muutenkin todella "vaativa asiakas". :D Velli ei saa olla astettakaan liian lämmintä tai viileää, ruoka ei ehkä kelpaa nyt, mutta 3min. kuluttua huutaa kurkku suorana ruokaa, vaunut ei kelpaa, soseet syljetään kaaressa ulos... Temperamenttia löytyy enemmän kuin pienestä kylästä. :heart: :D Alkuun tuntui, että oon ite vaan vähän epäonnistunut, enkä osaa tulkita lastani, mutta nyt oon ymmärtänyt, että kyse on enemmänkin vaan temperamentista. Uhmaikää odotellessa...
 
mie olen kuullu että poika vauvat on "helpompia".tytöt on sellasia pikku kitisijöitä ja ainaki meijän neiti on semmonen kitisijä ku sille päälle sattuu.mikään ei ole hyvä.




lisäystä sen verran että on niinkuin ikuisuudellakin että maito oikean lämpöistä,oikeassa asennossa ja oikeassa paikassa.ja jos on tylsää niin lattialta kuuluu ihan selvään ooiii vvoooiiiii........
 
Pitääpä meidänkin testata Manducaa, jos vaikka poju siinä viihtyisi. Vaunuissa ei tykkää yhtään olla, jos on hereillä. Vähän paremmin onnistuu vaunuttelu matkarattaissa, kun niistä näkee vähän ympäristöä.

Öistä ähkettä ja muuta ääntelyä meilläkin on. Yleensä ennakoi ruoka-ajan lähestymistä. Ensin aikansa ähisee itsekseen ja rupeaa sitten vähitellen köhimään ja hihkumaan ja lopuksi itkemään, jos ei laiska palvelusväki tajua, että nälkä rupeaa olemaan :LOL: .
 
Minä olen tässä nyt pähkäillyt..meillä kun tuo neiti on korvikkeella ollut lähes koko (pitkän :D ) ikänsä ja nyt sitä on alkanut menemään parina viimeisenä päivänä melko runsaasti. Niin siirrymme suoraan soseisiin ja jätämme vellit väliin. ( jossain välissä ajattelin, että ostan vellejä ensin ) Niitähän ei siis mikään pakko ole antaa. Taidamme ensi viikolla sitten aloitella potulla tms. Hitaasti ja varmasti. =) Kuitenkin esikoiselle "joutuu" joka päivä ruoan tekemään niin samallakos siinä sitten pottua tms antaa neidillekin. Vaikka maanantaina sanoin että katellaan vielä pari viikkoa mutta taitaa toisin käydä.

Mekin saimme 4kk neuvolassa sen rotavirus rokotteen , mutta tosiaan mitään piikkiä ei siellä saatu. Ei kuuluta tutkimusryhmään.

Jadel Pilleri kertomuksesi :LOL: :hug: :heart:

Tempperamenttiä täälläkin neidistä löytyy, kovaa ja korkealta kertoo kun nälkä on , jos maitoa ei ole tajuttu tarjota tarpeeksi aikaisin :LOL: Mutta sitten taas toisaalta, kovin rauhallinen, aurinkoinen ja hymyilevä tyttönen, seurailee paljon isoveikan puuhia ja touhuja :heart:
 
Meillä kanssa noin viikon verran nyt poika heräilly öisin... |O no luulen että tänä yönä ei herää ku nukahti yöunille vasta äsken... :)
Onkos teillä muilla itikat ollu riesana? meillä on ja niitä sit onkin ihan mielettömästi...poika on ihan paukamilla ku öisin ei kukaan vahdi ja taputtele itikoita selkään :LOL: mut hyvä puoli on se et poju ei ite osaa raapia, kun kutittaa... :ashamed: =)
Mulla tuli heti jälkivuodon loppumisen jälkeen ekat menkat ja sit kolmisen viikkoo eteenpäin ni tuli toiset ja sit niitä ei ookaan kuulunu :eek: missä lie? ja mistähän vois johtua? raskaana en voi olla... :headwall:
Jassoo jos sitä itekin lähtis suihkuu ja nukkuu ni aamusta jaksais yrittää uudestaan sitä neuvolareissua.. =)
 
Viime yö ei sitten ollut ihan niin hyvä kuin edellinen. Tyttö heräsi KAKSI kertaa :eek: |O Ei ole aikoihin herännyt kuin kerran. Minä nukuin muutenkin todella huonosti, ensin en saanut unta vaan pyörin puolitoista tuntia sängyssä, tyttö heräsi,syötin, nukahdin, juomalasi tippui lattialle särkyi ja heräsin, nukahdin, tyttö heräsi, syötin,nukahdin...ja tyttö heräsi, tällä kertaa kakka puuhiin.. Juuri syötin tytön ja laitoin takaisin nukkumaan, onneksi esikoinenkin nukkuu. Nyt paljon kahvia ja omaa rauhaa kiitos, muuten tästä päivästä ei tule hyvä |O
 
Olipas erikoine yö tällä kertaa. Poika nukahti tuttuun tapaan 21 aikoihin. Heräsi ennen puoltayötä pieruja itkemään. Oli kumminki silmät kiinni, mutta ei rauhoittunu itsekseen vaan silittelin takaisin uneen. Ajattelin että kohta se herää syömään kumminkin. No, seuraavan kerran alkoi kuulua ähinää vasta 2 aikoihin ja kovaa piereskelyä, mutta poika nukahti ITSE ja nukkui vielä 4 asti!! Olin aivan ihmeissäni. Siinä vaiheessa olikin sitte rinnat jo ihan täynnä maitoa. Syötön jälkeen ei kovin kauaa enää nukkunut, mutta hienoa näinkin!

Ite en tietysti nukkunu kunnolla ku ekan pätkän, ku koko ajan kuulostelin, että nytkö se herää...sitte keittiössä meni jääkaappi johonkin häiriötilaan ja alkoi 2 kertaa piipata, ja olen siellä sitte kulkenut sitä painelemassa... :LOL:

Täällä ei menkoista vielä mitään tietoakaan. Ei minkäänlaisia oireita, että olis alkamassa. Eipä kyllä haittaa.

Kylläpä aika menee...poika tänään 4kk.. :heart: Maanantaina olis neuvola.
 
Yö oli parempi, mutta en tiedä miksi... Poika sai lisää maissivelliä puoli kymmenen maissa, lusikalla ahmi 30 ml :) Sitten imetin kymmenen jälkeen ja poika nukahti sänkyynsä itsekseen klo 22.30. Heräsi syömään klo 1, en ottanut viereen vaan imetin nojatuolissa. Poika hermostui kun laiton sänkyyn takaisin, mutta iskä sai tutilla rauhoittumaan. Seuraava mallikas 7 min. yösyöttö klo 3.40 ja sitten seuraava kuudelta. Silloin otin pojan viereeni ja sitten alkoikin tississä roikkuminen, ähinä ja huitominen. Nukuttiin ja torkuttiin kuitenkin vielä 8.30 asti. On pirteämpi olo vaikka muutaman kerran sängystä nousinkin. Tänään lisää maissivelliä ja ensi yönä taas yritän pitää pojan omassa sängyssään heilumassa.

Meillä ei tule 4 kk neuvolassa, joka on itse asiassa lääkärintarkastus, mitään rokotuksia. 5 kk sitten tulee kai taas useampi.
 
Täälläkin vähän huonompi yö takana. Tyttö heräsi jo kolmen aikaan syömään, ja sen jälkeen onkin syönyt varmaan ainakin kolmesti ja itkeskellyt välissä monet kerrat, eikä ole meinannut rauhoittua millään. Mistähän lie nyt kysymys?
 
Vissiin stressi painaa kun ei unta tule vaikka TAKUULLA väsyttää. Nyt nukuin 24:00-5:00. Poika heräs tossa puoliltaöin eka kerran, ja nyt kun olin hereillä kunnolla niin annoin ähistä ja tuli sieltä vähän itkuntyyppistäkin. Rauhoittui itsekseen. Sit kahdenaikaan jo ilmaisi kunnolla että NÄLKÄ. Poika isänsä kans aamupalalla kasilta ja nyt poika jatkaa uniaan.

Sanoin miehelle etten varmaan osais nukkua yksinkään, sen verran turnausväsymystä kertyny tässä reilu kolmen kk:n aikana. Pitäis saada varmaan joku unilääke avuksi. Muutenkin tässä on lopunalkua (epäilee mies) kun nyt olen tehnyt 2 ruokaa/päivä (olen makaroni-tonnikala -ihminen normaalisti) . Mutta nyt on mies tossa lähellä töissä ja hänellä myös työmies mukana, käyvät tässä syömässä, niin pakkohan niille on olla kunnon ruokaa. Mut mies tosiaan huolissaan kun eilen vielä leivoinkin. :/

Uusi päivä uudet kujeet!
 

Yhteistyössä