sarina Hienoa, että teillä on selvittelyt aloitettu. Toivottavasti Almiron auttaa. Älä kuitenkaan säikähdä, jos ei se näytä auttavan, koska osalle maitoallergikoista ei tosiaan sovi kuin täysin maidottomat korvikkeet. En nyt muista, mistäpäin olet, joten en osaa lääkäreistä sen enempää sanoa. Jos tuntuu, niin käykää ihotautilääkärin lisäksi lastenallergologillakin, kun teillä kerran on vakuutus. Katsovat asioita vähän eri kanteilta ja voivat täydentää toisiaan. Meillä kun on vain suolioireita, niin ei ihotautilääkärillä ole tarvinnut käydä. Perjantaina on Almiron-altistus. 2 päivää sitä kokeilin kotona, mutta pojalle tuli sen verran oireita, että en sitten viitsinyt rääkätä pidempään. Täytyy toivoa, että oireet riittävät B-lausuntoon, niin saadaan Neocatelle korvaukset ja päästään sitä kokeilemaan. Almiron-korvausta varten saatiin jo päätös. Kiinteitä meilläkään ei ole vielä päästy kokeilemaan, kun pitää nuo altistukset saada ensin alta pois. Sitten varovasti kokeillaan, mikä pojulle sopisi. Joitain allergioita taitaa maidon lisäksi olla, koska esim. perunaan, sipuliin ja paprikaan oireilee, jos olen itse niitä syönyt. Toivottavasti ei olisi muita pahiksia.
Onko muilla vauvoilla karsastusta ja miten sitä hoidetaan? Meillä poju toisinaan karsastaa vähän sisäänpäin, varsinkin kun on väsynyt. Mennään torstaina neuvolan lähetteellä silmälääkärin arvioon, että pitääkö ruveta hoitamaan vai riittääkö tässä vaiheessa pelkkä seuranta. Luulisin kyllä, että kyse on vain vähän kehittymättömistä silmänlihaksista, mutta hyvä että päästään nyt jo tarkistamaan tilanne.
Meillä ei ole ollut oman terkkarin kanssa mitään puhetta seuraavasta lääkäristä. Viime viikolla kun käytiin sijaisella, niin hän tiedusteli, menemmekö uuden vain vanhan ohjelman mukaan vai jätämmekö kenties lääkärit väliin, kun kerran käymme yksityisellä allergologilla. Ilmeisesti yrittävät kaikin keinoin säästää, kun niin hanakasti olisivat ulkoistamassa meidän lääkärikäynnit. Omalle terkkarille laitoin eilen viestiä, että mieluusti menisimme uuden ohjelman mukaan, jos kerran valita saamme. Ei ole mitään kuulunut. Ärsyttää jos saa tästäkin taas tapella, että saadaan lakisääteiset palvelut. Allergian takiahan meitä ei neuvolalääkärille huolittu, sanottiin suoraan että aikoja ei ole. Eli tk:hon tai yksityiselle ohjattiin. Onneksi on vakuutus, niin ei tarvinnut kahta kertaa miettiä.
Omassa sängyssä meilläkin poju pääasiassa nukkuu. Aamulla jää pötköttelemään mun viereen ja päiväunia nukkuu meidän sängyssä, mutta yöksi siirrän omaan sänkyyn, että itse saan nukuttua paremmin. Onko muilla ollut hankaluuksia nukkumaan rupeamisen suhteen? Meillä poju nukahti aiemmin tosi hyvin niin päivä- kuin yöunillekin, mutta viime päivinä on raivonnut yliväsyneenä ja nukuttaminen on ollut työn takana. Liekö hampaita tulossa vai mikä nyt on, kun tuntuu että eniten v*tuttaa kaikki.