Helmivauvat 2010

Pissatulehdushan se oli.. oltiin toissayö sairaalassa kun ottivat kaikkia kokeita, onneks saatiin kuitenkin antaa suun kautta lääkettä eikä tarvinut suoneen laittaa.. eikä tarvinnut varjoainekuvauksiinkaan vielä mennä kun poika oli niin hyvä vointinen.. Mutta puolen vuoden päästä on kontrolli millon varmaan laittavat sen varjoaineen. Pojalla oli siis virtsan takaisinvirtausta toiseen munuaiseen mikä aiheutti tulehduksen. Ja sanoivat että voi jäädä ainoaksi tulehdukseksi, mutta voi myös olla että tulee useinkin.. Ja nyt tämän kokeneena voin kyllä sanoa että ei kyllä oo mitään inhottavampaa kun epätietosuus oman lapsen voinnista, oli se kyllä niin inhottavaa odottaa kaikkia niitä kokeitten vastauksia että mitä löytyy..

matami-mimmi kyllä varmasti tuntuu tuollainen yö jos kuitenkin ollut rauhallisempia jo jonkin aikaa.. meillähän poika heräsi kan yhteen aikaan vain kerran syömään mutta nyt ollu jo kaksi viikkoa niin että herää vähintään kahdesti, usein jopa neljästi..

ikuisuus
onko sulla minkälaiset rattaat? ootko kokeillut laittaa niitä puoli-istuvaan asentoon ja sit lähtee kävelylle ja sitten laskea makaamaan kun tyttö nukahtaa? Mun veljen toinen lapsi nukahti niin mutta toinen ei(virkisty vaan entisestään kun katteli maisemia), mutta eivät kumpikaan tykänneet siis vaunukopassa enää olla..
 
Eilen päästiin vaunuilemaan ilman raivareita, heräs kuitenkin kun kauppaan mentiin eikä tietenkään suostunut nukahtamaan uudelleen :kieh: No ajattelin sitten nukuttaa toisen sisällä, jos vaikka itsekkin saisin torkuttua. Juu, TUNNIN tuo karjui naama punasena, kun missään ei ollut hyvä :headwall: Selkeesti oli ihan yliväsynyt, muttei vaan suostunut rauhoittumaan. Sylissä oli hetken aikaa hiljaa, kunnes siinäkään ei ollut enää hyvä! Lopulta poika nukahti meidän sänkyyn ja mä olin aivan loppu |O Vedettiin siinä sitte 1½ tunnin päikyt ja poika vielä jatkoi unia |O

Mulla on ihan järkyttävän huono olo :x Alkoi eilen kun olin menossa jumppaan ja tuntui ettei autossa saa happea! Vuoronperään kuuma, kylmä, kuuma, kylmä.. Jumpassa hikoilin kun pieni sika ja iltaa kohden olo koheni. Yöllä taas pyörin sängyssä ja hikoilin, eikä mikään ihme, meillä on sisällä 27 astetta lämmintä :eek: Tänään aamulla oli ihan normaali olo ja taas yhtäkkiä hiki alko virtaamaan ja ihan tajuttoman tuskastuttava olo.. Tosi kiva, huomenna mun pitäs tosiaan lähteä kavereideni kanssa viihteelle, toivottavasti olo ei pahene! :ashamed:

Täällä liputetaan matkarattaitten puolesta! Ne on kyllä ihan tosi kätevät ja poika viihtyy niissä tosi hyvin :heart: Pidän niitä puoli-istuvassa asennossa jolloin toinen vähän sieltä näkeekin jotain! Niiden kanssa meillä sujuu shoppailutkin hyvin!

Jadel että semmosia kokemuksia sulla noista pillereistä :LOL: :heart: Mulle kyllä lääkäri muisti mainita, että noita syödään putkeen, luojan kiitos, toinen vauvahan tästä vielä puuttus :LOL: Toivottavasti nää vuodot tästä tasottuu tai sit menee kyllä pillerit vaihtoon...
 
Yöheräilystä halusin minäkin kommentoida. Meillä nukuttu laitokselta asti yhdellä syötöllä/yö. Kun neiti n.3kk, ei heräilty enää ollenkaan. Vaan tuosta ilta 8-9stä nukkui aamu 6-7 asti. Nyt alkanut taas heräilemään 2-4 aikaan yöllä syömään. Ja sitten 6-8 aikaan uudestaan. Eli yksi herääminen tullut lisää.
 
Argh...mä kirjotin pitkät pätkät ja kone päätti päivittää ittensä ja käynnisti itsensä uudelleen kesken kaiken =)

Noista pillereistä ja menkoista. Mulla tuli ekat menkat viikko pillereiden aloituksen jälkeen. Kestivät 8 päivää ja sitten loppuivat eikä uusia ole näkynyt.Mua jotenkin häiritsee ja pelottaa noissa se, et jos ne jotenkin pääsee pettämään. Meille kun ei toiveissa ole toista lasta ennen, kuin pikku-ukko ois pari vuotta.

Töihin paluusta on ollut kans juttua.Minä laittelin meidän pomolle sähköpostia, kun haluaisin äitiysloman jälkeen tehdä jonkin aikaa esim. puoli vuotta niin pelkkää yövuoroa ja lyhennettyä työaikaa. Näin ei tartteisi pikku-ukon olla hoidossa kuin mun nukkumapäivät eli pari päivää viikossa, mun kannattais ajaa tota väliä eli 50km yhteen suuntaan, jotta ei oltais taloudellisessa konkurssissa niin pahasti. Oon tässä miettinyt et iltavuoroo en haluis tehdä kun en koskaan olis kotona ja päivävuoroo ei kannata tehdä kun olisin töissä 7-15 ja tunti menis aina matkoihin, niin pikku-ukko joutus oleen pitkiä aikoija hoidossa ja se ei ois kauhean kivaa. Ja sillon mulla ei ois varaa tehdä lyhennettyä työaikaa. Pomo vastasi, että katsotaan syksyllä, että mikä on meidän yksikön tilanne. Jos ei muuta niin koitan sit jos pääsis vaihtaan yksikköä

Meillä miehen kanssa pientä kädenvääntöä ollut nyt pikku-ukon nukkumaan menoista. Mies sitä mieltä, että menee/laitetaan nukkumaan sitten kun on väsy. Minä taas haluaisin meille vähän kahdenkeskistä aikaa ja pojalle jonkinlaista rytmiä ja olisi niin kiva jos se menisi jo vaikka yhdeksältä nukkumaan. Eilenkin yritin laittaa, mutta pikku-ukkoa ei väsyttänyt sitten yhtään vaan naureskeli ja huitoi omassa sängyssään tunnin eikä selvästikkään ollut niin väsynyt et alkais nukkuun. Pakko oli olla siinä vieressä tai olisi alkanut huuta. Sen sänky on ihan meidän sängyssä kiinni niin lueskelin lehteä lukulampun valossa. Tunnin jälkeen mies tuli ja nosti pikku-ukon sängystä ja komens mamman sohvalle lukemaan. Siinä me sitten kaikki köllötettiin ja mentiin samaan aikaan nukkuun. Mut ehkä ne nukkumaanmeno rytmit tulee sitten myöhemmin, kunhan aloitellaan kiinteet ym.
Jotenkin vaan tuntuu et meidän päivissä ei ole oikein mitään rytmiä, vaikka sitä oon yrittäny rakentaa. Ainut missä on rytmi, niin on et vaunulenkille mennään aina kahdentoista jälkeen, kun posti haetaan samalla.

Yöllä meillä herätään kerran tai kaksi. Nyt viime aikoina ollut tuo kaksi kertaa. Ja sit aamu on miehen töihin lähdön eli puoli kahdeksan jälkeen sellaista torkkumista ja syömistä sekä vaipanvaihtoa tuonne yhdeksään tai pidempään. Tänäänkin nukuttiin puol yhteentoista. Meillä alkaa yöllä kanssa sellainen ähinä ja puhina ja sitten heilutaan ja potkitaan. Jos en reagoi ja nosta viereen syömään, niin sitten alkaa ensin pieni kitinä ja se sitten voimistuu. Sitten syödään ja poitsu nukahtaa tissille, josta nostan omaan sänkyyn. Alussa tein sitä, että kävin olohuoneen nojatuolissa syöttämässä, kun jostain syystä makuulta syöttäminen oli kauhean hankalaa. Nyt on itse tullut niin mukavuuden haluiseksi, että nostaa vain pojan viereen, syöttää ja nukahtaa uudelleen...

Tulipas taas juttua...

Ai niin..hienoa Sanv, että pojan vaiva löytyi ja saitte hoitoa :heart:

Nyt on pakko hieman siivoilla,kun pikku-ukko päikkäreillä
 
no niin...tämän päivän neuvola reissu sitten meni niin kuin odotinkin...Poika saikin sen viimesen Rota- rokotteen..Ja 4kk mitat tulee tässä: 7160g, 65cm, pää 40cm... Eli hyvin on kasvanu :D (älkää ihmetelkö jos oon laittanu nuo mitat jo aiemminkin, ku en yhtää muista laitoinko lääkärireissun jälkee vai en, mut siinä ne nyt kuitenki on)
Ja siis peruna-porkkana velliä meillä syyvää ja soseita vähän maisteltu... =)
 
:'( Pojun kröhä tarttui minuun. Minulle tulee hyvin harvoin kuumetta, mutta nyt on minullakin kuumetta. Palelen ja hikoilen vuorotellen. :snotty: Tuskaa lisää vielä se, että huomenna olisi ollut ne polttarit. Mutta en vaan millään jaksa lähteä. On ihan täysi työ, että jaksan hoitaa pojua. Onneksi poju nukkuu päiväunet ja melko pitkät yöunet. On aivan taivaallista, kun saa edes hetken levätä ja kääriytyä peiton alle. Että sellainen viikonloppu tiedossa! :headwall:

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
tehilla ja mervi-elina molemmille jaksamista :hug:

Täällä toivotaan ,että ensi yönä nukutaan. Eikä tarvitse ainakaan lasin siruja keräillä :saint:

Kakka juttuja.. Meillä yleensä on tullut kakka kerran päivään, nyt oli sitten kolmen päivän tauko ja aloin jo jännittää että onko kovalla tms. Ei tullut pierujakaan kolmeen päivään ( ollut pienenä kovakin pieremään ) No tänään sitten tosiaan tuli aamulla, ja toiset aamu päivällä ja kolmannet iltapäivällä. Kai tuo tyttö vaan panttas niitä eikä sen kummempaa ?

Mulla tuli tänään illalla onnen itku :'( :heart: Nukkumaan mennessä molemmat lapset hetken köllötteli meidän sängyssä ennen kuin menivät omiinsa. Siinä ne mun hymynaamat hymyili molemmat, äidin rakkaat :heart: :heart: Päivisin on niin hulinaa, välillä tuntuu, että vain vuorotellen hoitaa lapset eikä ehdi nauttia lasten kanssa olosta tarpeeksi. Vaikka päivittäin leikimme/telmimme lattialla yhdessä jne. Unohtuu ne päivän kiukut&uhmat ja välillä sitä pysähtyy ajattelemaan, mitä ihanaa me olemme miehen kanssa saaneet aikaan =) :heart:
 
nuunuu84 meillä mennään noin 9-10 aikaa nukkuun ja yleensä herätään 6-8.. mutta sitte päivällä ei minkäälaista rytmiä..nukkuu päiisin tosi vähän mutta onneks yöt hyvin..

mervi-elina harmi ku tulitte sairaaksi :'( paranemisia ja voimia, mulla oli itellä nielurisatulehdun ja antibioottikuuri päällä, ei mitää muita oireita ollu ku yks peite kurkus mutta angiina sen verran usein ollu että tiesin käydä nielunäytteen antamassa..

en jaksa enää muille kirjotella mut huomena vaikka sitte.. pitää mennä nukkumaan jotta jaksaa huomena.. meillä talon myynti eessä niin melko erilainen kesä nyt..paljo vielä rempattavaa..
hyvää yötä kaikille äiteille ja vauvoille..
niin pitää vielä siitä mainita että meijän pojalla ei oo taas tullu kakkaa ku sillon eilen aamuna vaikka kovasti yrittää..paha kahtoa ku toisella huono olla..mut eikö se niin oo että jos täysimettää niin voi olla pitkiäki aikoja ettei kakka tuu?
heipsan
=) :wave:
 
mervi-elina iiiso :hug: . Tosi harmillista että ootte sairastuneet.

Kakkaamisesta meillä ollaan täysimetyksellä ja kakkaa tulee ihan reilusti. Ehkä kolmesti päivässä...? Mutta kaverin vauva piti vajaan viikon kakkalakon. Että kai se on ihan normaalia oli niin tai näin..

Monet on sitä zumbaa hehkuttaneet täällä. Siitä ei ole minkäänlaista kokemusta itsellä mutta saatiin Nintendo Wiille uusi tanssipeli joka on aivan huippu! Kyllä tuli äitille hiki ja tyttö aivan innoissaan kuunteli hauskoja 80- ja 90-luvun biisejä (no saattoi siinä oli jokunen tuorekin) ja katseli kun äiti hyppi ja pomppi lattialla. Aivan ihana fiilis pitkästä aikaa kun sai kunnolla hikoilla ja tanssia kun ei ole jumpissa tullut käytyä sitten viime syksyn.
 
Meillä on ollut kakkalakko nyt viime viikon tiistaista asti. Ripuli loppui, kun jätin itseltäni maitotuotteet pois, mutta nyt ei sitten tule mitään ulos. Tänään annoin Levolacia, toivottavasti se rupeaa auttamaan pian.
 
juu, eli kakkaamisessa voi olla pitkiäkin taukoja kun täysimettää, jopa lähemmäs kahden viikonkin taukoja on tutuilla ollut, täällä tosin kakataan edelleen vähintään 5 kertaa päivässä!

Voimia kaikille joilla sairastelua/valvomista/remppaa! :hug: :hug:

Poika antoi ihanat yöunet melkeen kolmen viikon tankkausjakson päätteeksi(? hope so..) ensin 7tuntia sitten 2tuntia ja 1½tuntia. Nyt jaksaa taas..

Onko ikuisuus siellä vielä eilisaamun jälkeen itkeskelty/valvottu? :hug:
 
Meilläki oli pojalla se monen päivän kakkatauko. Aiemmin ei oo ollut, vaikka on täysimetyksellä. Välillä kun ollaan kokeiltu korviketta, on sen jälkeen saattanut olla vähän ummella..nyt taas kakkaa normaalisti, vähän liikaakin, kun yölläkin tuli 2 kertaa! Toinen just ku olin vaihtanu pissavaipan. Meinas poju siinä vähä piristyä... :) Ja nyt kuulosti siltä että taas tuli, eiku pesulle! :D
 
sanv kiitos kysymästä, ihan hyvin mennyt eilis iltapäivästä lähtien, siihen asti tyttö oli kovin itkuinen. Ihanaa, että teilläkin oli noin hyvä yö! Jouduitte siis olemaan sairaalassa yön, mutta onneksi pääsitte kotiin. Pojulle edelleen vaan paljon paranemista! :heart:

mervi-elina todella kurjaa, että sairastuitte juuri nyt. :hug:

Käytiin eilen yksissä juhlissa, mutta ei voitu olla kuin reilun tunnin ajan, kun tyttö nukkui puolen tunnin päikkärit koko päivänä, ja oli juhlissa silmät puoli tangossa ja aivan väsähtänyt. Ei kuitenkaan itkeskellyt, yritti vaan etsiä sylistä hyvää asentoa, johon käydä nukkumaan, mutta eihän tuo tyttö näytä nukahtavan, vaikka kuinka väsyttäisi, jos ei olla kotona... Melkoinen valvoja tää meidän neiti, ihan uskomattomia suorituksia. Heräsi eilen aamulla joskus 9.30 aikaan, kävi yöunille 22.30 ja nukkui välissä 30min. Huh huh.

Mies nukutti eilen (yliväsyneen) neidin, ja siitä ei oikein meinannut tulla mitään. Tai nukahti tyttö lopulta ja teki nukkumiesennätyksensä, 9h putkeen. :heart: :eek: Nukahtaminen kesti liki tunnin ja tyttö itki niin sydäntäraastavan kuuloisesti, että olohuoneessa yritin hillitä itseni ja lopulta kyyneleet jo valui mulla. Onneksi melkein heti tuossa vaiheessa tyttö simahtikin. Olisi tyttö varmaan itkenyt ihan samalla tavalla, vaikka minä olisin nukuttanut, kun oli päässyt niin väsyneeksi, mutta tuntui niin pahalta kuunnella huutoa toisesta huoneesta.

Meillä tyttö kakkaa päivittäin, yleensä kahdesti päivässä. Ennen maissivellin aloitusta kakkasi kerran päivään, mutta vellin aloituksen myötä määrä nousi tuohon kahteen. mensku on kuitenkin ihan normaalia sekin, että vauva kakkaa vaikka kerran tai kaksi viikossa. Meillä onneksi kakkaa tulee usein, kun tyttö näyttää tuskaiselta jo silloin, jos tulee vuorokauden tauko.

Tänään tytön pitäiskin sitten mennä isovanhemmille yöhoitoon. Saa nähdä, miten menee, ja pystynkö mä kuitenkaan rentoutumaan vai mietinkö koko ajan, miten tytöllä menee.

Nyt aamupuuhiin ja sitten isovanhemmille, että ehditään olla siellä muutama tunti ennen kuin jätetään typy hoitoon.
 
sanv ihana että ootte saanu nukkua =)

ikuisuus meillä kans eilis päivä valvottiin mutta nyt.....lähes koko päivän nukkunu.. :D on ne ihmeellisiä..

miten teillä on nuo pikkuset alkanu kääntyileen..meillä jonki aikaa menny mahalta selällee ja eilen eka kerran selältä mahalleen..ja nyt ku se on sen huomannu niin koko aika ympäri.. :D vaippaakaa ei sais hänelle vaihtaa ku pitää kääntyä.. :heart: maailman rakkain ja ihanin meijän Pikku-Matti.. samalla tässä imetän ja ruoka tuntuu maistuvan.. äiskä täällä vaan miettii että pitäiskö ostaa raskaustesti vai ootella vielä :ashamed: jännittää että miten käy.. =)
 
mensku Jännitän täällä puolestasi!!!! =) (kumpa pääsis ittekki testailee)
mervi-elinalle Parane pian! :hug:

Eilen poika nukahti yöunille 19:30.. ja heräs eka kerran puoliltaöin. ja sit neljältä, eli minäkin sain 4 tuntia unta! No, tänään poika nukahti jo 19:00 :eek: ! Käytiin testailemassa matkarattaita Prismassa ja kirppiksellä, tais olla pojalla jännää kun nyt jo simahti. Ja herää tietty neljältä ylös..

Meillä toissapäivänä kääntyi lattialla 2 kertaa mahalta selälleen. Oli kai vahinko kun riehui niin pirusti ja vauhtia oli niin, että ympäri meni :LOL:
 
Mensku Jännityksessä mukana, meille kun ei enää vauvoja tule :saint: :heart:

Meillä käännyttiin ensimmäistä kertaa itse selältä mahalleen vappua edeltävänä päivänä, eli pikkuisen alle 3kk iässä. Nyt jo yrittää kovasti eteen päin ja pääseekin hyvin pieniä matkoja. Itse pääsee myös kääntymään takaisin selälleen, mutta joskus täytyy avittaa. Ja itse asiassa nyt kääntyy molemmilta puolilta mahalleen, ensiksi kääntyi vain toiseen suuntaan.

Ja nyt on tullut taas tämä mahallaan nukkuminen takaisin. Itse kääntyy joko heti tai sitten uneen päästyään mahalleen nukkumaan, niin sängyssä kuin vaunuissakin. Välillä jo pelottaa kun vaunuissa kääntyy ja jalka tulee yli laidan. Eihän tuo vielä osaa kiivetä, mutta kerrankos sitä painovoima keikauttaa maahan :|
 
Täällä kun on ollut puhetta tiheän imun kausista, meillä taitaa olla vähän päin vastoin..eilen ja tänäänkin vaikka edellisestä syötöstä 4h, ei oikein ole maistunut muuta kun pieniä siemauksia. Imetän yleensä sängyssä makuulta ja tänäänkin poika vähän vaan maisteli ja sitten kellautti itsensä selälleen ja alkoi syödä omia sormia ja paitaa... :D Tais maistua paremmalta kuin äidin rinta... :LOL: Kyllä sitä itelläki on monesti nälkä jo 4h päästä, mitenköhän tuo pieni pärjää niin vähällä. Onneksi iltaisin ennen yöunia syö paremmin.

ikuisuus Kuinkas teillä sujui tytön yöhoito...?
 
bebo meillä on kans semmosta että joskua ottaa oikeen hanakasti ja sitte välillä ei maistu, ja nyt ku kääntyy molempiin suuntiin niin koko ajan pitäis päästä kääntyyn ku mä imetän kans makuullaan.. :D

matami-mimmi onpa teillä käännytty aikasin =) ihana.. meillä nukutaan selällään, laitetaan aina kyljelleen mutta ku kohta käy kahtoon niin oiken retkottaa kädet levällään..

pitäis lähtee makkaran paistoon tuonne meren rannalle, jos vaan selvetään :) mulla on pikkusisko lomalla eli apulaisena, osaa hoitaa vauvaa ja on kyllä tosi iso apu..
 
pitää vielä tulla sanomaan. tuossa lattialla tuo meijän pikku mies keikkoilee, kääntyy mahalleen mutta käsi jää alle ja kauhia kiljuminen kuuluu..sitte pyörähtää takas selälleen....ja uus yritys, onnistuu ja kiljuminen loppuu :LOL: kyllä monet naurut saa joka päivä nauraa.. ja aivan ihanaa ku huomaa ja näkee vierestä ku oma lapsi kehittyy.. :heart:
 
Tuun vaan nopeasti kertomaan, että tytön yökylä meni paremmin kuin olisin ikinä voinut kuvitella! Nukkui liki 14h yöunet ja heräsi vaan pari kertaa syömään, ei ollut turhia itkeskellyt ja isovanhemmat saivat tytön syömään soseita lusikasta! Syöminen oli muutenkin onnistunut tosi hyvin tuttipullosta ja kaikki meni tosi hienosti. Nyt meillä on iloinen uusien makujen maistelija. :heart: Tyttö oli hymyileväinen, kun tultiin typy hakemaan kotiin ja nyt on äidillä ja isällä hyvä mieli. Tuli kyllä tyttöä ikävä, mutta hyvillä mielin voin jättää tytön uudelleenkin yöhoitoon. Ja oli kyllä mukavaa päästä viettämään vähän iltaa ja näkemään ystäviä. :)
 
terve kaikille! huomasin vasta nyt et on tällainen pino, ja haluisin mukaan tulla.
siis poika syntyi 14.2 ja 50cm ja 3480g. huomenna siis 4kk!
jänskää lukea nyt vauvajuttuja kun odotuspuolella monia teitä näin, ja odotettiin niitä vauvoja kuumeisesti. ja niiiin isojahan ne nyt jo ovat, miten se aika rientääkään. :heart:
 
meillä taas on nyt poika syönyt öisin vähän väliä, varmaan viikon ajan. päivällä normaalisti. koko ajan saa yöllä imettää, täysimetyksellä siiis edelleen ja huomenna 4kk. pitää neuvolassa puhua kiinteiden alottamisesta, oon miettiny et missä vaiheessa..onko kukaan ajatellu imettää 6kk asti pelkästään?
menkkoja myös täällä jännättiin, onneksi alkoivat eilen. en halua vielä toista lasta, myöhemmin kyllä
meillä kans oli vapaailta sitten helmikuun. käytiin syömässä ja leffassa, n.4,5 h oli poika hoidossa. tätä enne olin käyny vain uimassa 3kertaa ja poika ollut isin kanssa.
 
celia tervetuloa "takas" joukkoon!

ikuisuus onnittelut onnistuneesta yökyläilystä! Varmaan tosi hieno tunne ja tsemppaa kokeilemaan uudestaankin.

Täällä outo yö takana.. Poika heräili koko yön 20:00-08:00 2 h välein kuten normaalistikin, mutta nyt aina itki KOVASTI. Räkä valui nenästä ja kyyneleet silmistä. Ei meinannut rauhoittua kuin kävelemällä jossa heräsi kunnolla. Tämä tapahtui eka kerran jo iltapäiväunien aikaan. :( Lämpö normaali. Niinkuin olis nähny pahaa unta, mut koko yön? Ei siis kiemurrellut mahaansa. Annettiin toissailtana maissivelliä ehkä 1,5 teelusikallista ja eilispäivänä samanverran. Ei nyt anneta heti enää, vaikka tuskin siitä johtui. Aina kun itkultaan rauhoittui oli suht normaali, hymyili ja selitti asioita. Ymmällään
 
moi celia! minä oon kyllä aatellu et voisin imettää sinne 6kk asti, kun kerran maitoa hyvin tulee..

ihanaa ikuisuus kun yökyläilyt meni noinkin hyvin!! :heart:

en halua tehilla säikäyttää mut noin poika teki meillä kun pissitulehdus vaivas! käytä vaan herkästi lääkärissä jos tuntuu että on kitunen/pissaaminen sattuu/on käsittelyherkkä. Aina ei oireile mitenkään eikä välttämättä nosta kuumetta. Mut meillä oli kans usein kuitenkin ihan tyytyväinen toi poika, muutaman päivänkin peräkkäin.

muoks.
se on muutenkin aika salakavala se tulehdus, ei tämäkään AINA itkenyt kun pissas, mutta siis päivä- ja yöunilta heräs sillon tällön itkien.
Ei siinä kuinkaan käy jos tk:hon soitat ja sanot että tulehdusta epäilet ja viet pissanäytteen (se pissapussi mikä pippeliin kiinnitetään ei oo kiva mut paree varmistaa)
 

Yhteistyössä