Helmivauvat 2010

Kyllä se painontulo tasaantuu hetken päästä, samoiten pituus kasvu. Tämä alku on vaan niin huimaa =) Esikoinen on 3v 3 kk ja painaa pikkuisen vaille 14kg. Tosin hoikka on ollut syntymästään asti. Ja meillä esikoinen ei ole matkarattaissa istunut kuin joskus 1 vuotiaana kaupassa. Tykkää kävellä ( lue:juosta ).
 
Meillä käytiin tänään 4 kk neuvolassa ja pituus on 65.9 ja painoa 8050 eli hyvin on äitin rakas kasvanu :heart: ei tullut onneksi rokotuksia niin selvittiin ilman itkuja.2 viime yötä nukuttu 10.5 tuntia putkeen ni huomaa kyllä munkin olotilasta että ihan eri fiilis kun saa itsekkin kunnon yöunet =) en tiiä onko noilla soseilla sit joku vaikutus kun vatsa toimii joka päivä ja päiväuniakin vetelee 2 tuntia putkee mikä on kyllä tosi harvinaista meillä.
 
niin ja siitä piti vielä mainita että meillä nukuttu ihan syntymästä asti omassa sängyssä ja se sänky on meijän sängyssä melkein kiinni,en oo uskaltanu vieressä nukuttaa kun pelkään että käännyn sen päälle tai et se tippuu varsinkin nyt kun on ruvennu kääntyilee vatsalleen.Karsastuksesta joku kyseli ni meillä vähän on sitä mutta en tiiä johtuuko se tuosta roikkuvasta luomesta.
 
Meilläkin on huomattavissa että tyttö on kiinnostunut ympäristöstä eri tavalla, kuten ainakin Pähkämö mainitsee. Ei malttaisi millään käydä nukkumaan, ei syödä. Hirveästi tekisi mieli myös maistella äidin ja isin ruokia, tuijottaa silmät anovina, kieltä lipoen ja kuola valuen kun jotain syödään.... mutta eheii, tissillä ainakin vielä mennään :p

Meillä muuten käännyttiin tänään jo toisenkin kerran selältä masulle, ei siis ollut eilen vahinko kuten äiti epäilevästi eilen veikkasi ;)
 
Täällä tapahtui ihme, tyttö kävi yöunille jo kahdeksalta illalla. :eek: On kyllä kahdesti jo halunnut tankata lisää ruokaa, mutta nukahtanut sen jälkeen. Kävin tytön kanssa suihkussa puoli kahdeksan aikaan ja ajattelin, että kun tyttö kerran jo hieroskeli silmiään ja vaikutti väsyneeltä, niin enpä anna eilisen yliväsymyksen tulla kohdalle uudelleen, joten päätin nukuttaa tytön jo tuossa vaiheessa. Nukahti nätisti, eikä itkeskellyt lainkaan.

Ja tyttö söi luumusosetta muutama tunti sitten niin hyvällä ruokahalulla, ettei vielä ikinä soseita. Taidettiin miehen kanssa keksiä, miten ruoka pitää suuhun lapata, että mahdollisimman suuri osa ruuasta päätyisi vatsaan asti.

Tyttö ei malta maata selällään lattialla enää oikein ollenkaan. Koko ajan nostaa yläkroppaa ikään kuin olisi istumaan nousemassa, treeniä vatsalihaksille. :D Muutenkin kauhea tohina koko ajan käynnissä, sitteristä tulee ulos jalkopään kautta ja sellaista.
 
ikuisuus onnittelut aikaisesta nukkumaanmenosta! eikös olekkin ihanaa kun jää vielä muutama tunti(?) itselleenki :heart:

Nukkumisesta oli täällä puhetta. Tai oikeestaan nukkumaan käymisestä. Meillä edelleen yöunille käydään hienosti jo ennen kahdeksaa, mutta taas on päikkäreiden kanssa tapeltu täällä muutama päivä :kieh: Jos ei olla vaunuilemassa (joka sekin saa nykyään raivarit aikaseks) vaan nukutan pojan meidän sänkyyn, mun viereen ni se on lähestulkoon sääntö, että poitsu ottaa puolen tunnin raivarit ennen kuin nukahtaa :headwall: Tänään taas huusi mun vieressä ihan naama punasena, selkä kaarella ja lopulta oli niin hiestä märkä että päiväpeittoon jäi vaan märkä läntti :'( Kyllähän tuo aina siihen sitten loppujenlopuksi nukahtaa, mutta miksi aina noiden raivareiden kautta??

 
Dolly on kyllä ihanaa tämmönen aikainen nukahtaminen! Saisi tytön rytmi mun puolesta aikaisua tällaiseksi, oon niin iltatorkku, että jäis muutama tunti omaa aikaa iltaan ja mielellän heräisin aamulla ajoissa.

Päiväunet on aikamoinen murheenkryyni täällä, joskaan en ole asiasta enää jaksanut stressata. Vaikka tekisin päivisin mitä, tyttö ei nukahda jos ei ole nukahtaakseen - ihan sama, vienkö makkariin, lähdenkö vaunuilemaan, pidänkö sylissä... Tänään tyttö nukkui kahdesti 30min. päiväunet, välillä ainoastaan yhdet puolen tunnin unet. Eli todella vähäisillä päiväunilla mennään. Tästä huolimatta tyttö on suurimman osan päivästä hyvällä tuulella, vasta iltaa kohden alkaa kiukuta väsymystään.
 
ikuisuus kuulostaapa lyhkäsiltä nuo teidän unet |O
Meillä, jos siis kotona ollaan, nukutaan sen 2-3 tuntia, tosin pätkissä :/ Aamun ekat unet on sen 30min ja niille käy ihan nätisti, mutta sitten pidemmille päikkäreille käyminen on niiiin hankalaa, että meinaa välillä hermo mennä :headwall: Ja täällä kyllä sitten pojasta huomaa jos ei ole nukkunut kunnolla, on sen verran kiukkunen :kieh: Vaunuihin nukahtaa kyllä sitten jossain vaiheessa, mutta mä en vaan jaksa sitä huutoa tuolla, kun tuntuu että ihmiset tuijottaa jne.. ja niistäkin sitten herää heti kun kotiin päästään ja sitten saa taas uudestaan nukutta unille.. ja taas saman tappelun kanssa :headwall:

Sunnuntaina taidettiin tehä historiaa, kun oltiin miehen vaarilla käymässä ja nukahti ilman mitään kiukkuja mun syliin keinustuoliin :heart: Aloin jo miettimään pitäskö sitä kotiinki hankkia semmonen :D
 
Voi kurjuus..pakko tulla tänne valittamaan.. :ashamed: Mutta kun MEILLÄ TAIDETAAN TEHDÄ HAMPAITA IHAN OIKEESTI...Muutama yö on ollu tosi hermoja raastavaa, kun poika huutaa puolen tunnin-tunnin välein.. Päivisin on tooooosi kärttynen ja kuola valuu siis ihan mielettömästi, koko ajan jotain pitäis olla suussa.. Tänään katoin pojan suuhun ja alaikenen kohdalla näkyy kaksi valkosta länttiä, mutta siis ei ole vielä puhjennut.. :kieh: Toivottavasti puhkeisivat pian, mä oon tosi väsynyt... |O
Ku muutenkin poika nukkuu päivällä vaan muutamia pikku unia eli maksimissaan puol tuntia..Niinku näköjään monen muunkin vauvat..

Dolly04 mä oon kans miettiny kiikkutuolia ku mummolassa poika nukahtaa siinä sylkkyyn lähes aina.. :)
maamo82 meillä sama ongelma...poika ei malttais millään syödä eikä nukkua..ympärille pitäis koko ajan kuikuilla ja höpötellä.. :)

Muutenkin meidän poika on hirvittävän vilkas ja niin suloinen kun nauraa ja hymyilee ja pölpättää omiaan..Syliin ku ottaa niin et pitää kainaloista kiinni ni alkaa armoton hyppiminen :LOL: ja se se on pojasta hauskaa... Ja kun käsistä vetää ylös ihan seisomaan asti ni se on kans huikeen kivaa.. :D
Eilen huomasin että vaikka poika olis sitterissä vöissä ja vielä makuuasennossa ni se nousee siitä istumaan eli vieressä pitää olla koko ajan.. :eek: nimittäin mä olin tiskejä laittamassa koneeseen ja poika oli sitterissä mun selän takana, ja leikki leluillaan , ni seuraavan kerran ku katoin ni poju kurotti sitteristä kohti lattiaa ku lelu oli pudonnu..mut ei viitsiny hihkasta et se putos ku hän itse halus sen ottaa.. :whistle: Mutta kyllä äitin sydän pamppas ku katoin et se putoo sieltä mut ei se ollu edes putoomassa...

:heart: Kyllä mulla sitten on omatoiminen poika :LOL:
Ai niin..olisin kiinnostunut kuulemaan te jotka ette imetä että miksi ette? meillä kun on ollut niin paljon ongelmia tuon imetyksen suhteen ja alussa mua otti tosi koville ku poika ei osannu syyä tissiä ollenkaan, vaan vasta kaksi viikoisena oppi tissille..Ja siitä lähtien on syöny tissiä, paitsi kuukauden ikäsenä oli 2viikkoo pullolla ku mulla oli munuaistulehdus ja siihen vahvat lääkkeet et en pystyny imettää.. joten haluisin kuulla teidän tarinat..Meillä ei poika vieläkään osaa KUNNOLLA syödä tissiä..luulen että imuongelma, kun ottaa pelkän rinnanpään suuhun ja imettäminen sattuu tosi paljon.. :( :'(
 
jep jep, päiväunet ja syöminen on meilläkin yhtä kuikuilua. Eikä pitkiä päikkäreitä oo näkynyt enää aikoihin täälläkään.

Poika on ollut taas kaks päivää oudon itkuinen ja itkenyt kipua molempina iltoina, ei mahakipua vaan varmaan taas sitä pissaa, ja taas tänään pissanäytettä viemään :/ mites tehilla onko kuulunut tuloksia?

ja yöunet on laitokselta asti nukuttu omassa sängyssä

nappi87 kuullostaapas samanlaiselta teidän touhuilut, täällä ei meinaa sitteri enää kelvata, sylissäkin poika olis vaan seisomassa. Mun äiti sanokin että tää oli sen mielestä aina se ärsyttävin vaihe kun kyllästyttää niin nopeesti eikä ihan vielä osaa liikkua niin taitavasti että vauva pääsis itse tekemään jotain muuta vaan aina pitää olla auttamassa :)

nyt poika heräs, pitääpä ottaa ne pissat talteen..
 
Meillä menty melkein alusta lähtien pulloruualla ja en imettäny kun 3 ekaa viikkoa koska poika oli pari ekaa yötä keskolassa eli sai pullosta maitoa ja sitten ei enää tissi kelvannu vaan joka kerta tuli hirveät raivarit.Maitoa multa olis kyllä tullut ja pumppailinkin sitä pulloon mutta sitten se pikku hiljaa tyrehty ja varmaan mulla pieni stressikin iski koko imetyksestä että se lysti loppui aika lyhyeen.
 
meillä tyttö on nukahtanu keinutuoliin pienestä pitäen paremmin niin ollaan sitten nukutettu se aina siinä...
illallakin pitää nykyään nukuttaa siinä.jos mennään makuhuoneeseen niin huuto alkaa jo ovella.
yöunia nukutaan nykyään "vain" 22-7.30. meillä on joku kuppasu vaihe illalla.ei suostu nukkumaan ennen klo22.
päiväunet on 5min.-4 tuntiin.
pää pyörii ku pöllöllä mutta nyt pääsee jo kävelylle vaikka ei nukuttas ku kopan päädyn nostaa ylös niin uteliaisuus on niin kova että aika menee katsellessa eikä hoksi alkaa huutamaan!! =)
 
Miehen vanhempien luona on keinutuoli ja tyttö nukahtaa siihen monesti, kun keinutaan. Mullakin on oma keinutuoli, mutta se on vielä varastossa, kun ei mahdu meidän kotiin mitenkään. Sitten joskus, kun on isompi asunto, tulee keinutuoli olemaan paraatipaikalla. Koliikkiaikana haaveilin monet kerrat keinutuolista, siinä kun tyttö tuntui rauhoittuvan todella helposti, niin ois ollut mukavaa yöt kiikkua siinä.

Tyttö sitten nukkui 20.00-08.00 ja heräsi välissä kerran syömään. Mulle tuottikin enemmän hankaluuksia nousta jo kahdeksalta, kun valvoin illalla suht myöhään ja oon tottunut siihen, että voi hyvin ainakin yli yhdeksään nukkua. No, jospa tää rytmi aikaistuisi meillä molemmilla.
 
Nappi87 Meillä alkanut olla vähän sama ongelma imettämisen suhteen. Pojalla on imuote lipsahtanut vähän huonoksi ja mulla on alkanut rinnanpäät aristaa, välillä sattuu imettäminen. Imettäminen lähti pojan syntymän jälkeen hyvin vauhtiin ja otti kunnolla kiinni, mut en tiä miks se nyt on mennyt noin. Poika saattaa ottaa kunnolla ensin kiinni, mutta sitten siirtää välittömästi suun vaan rinnan päähän. Täysimetyksellä kuitenkin vielä mennään...

Ei tainnut olla hyvä idea pinnasängyn siirtäminen meidän sängyn viereen. Poika taitaa olla yhtä herkkäuninen kuin äiti, kun havahtui hereille kun möngin sängystä vessaan! Kaks kertaa noin kävi yön aikana, vaikka mun viereen jo nukahti syötön aikana. Sillon kun sänky oli kauempana, sain vaan usein kääriä kapaloon ja jättää nukkuvan pojan pinnasänkyyn. Ehkä nyt kumminki kokeillaan näin vielä pari päivää, ei jaksa heti alkaa siirrellä huonekaluja takaisin.

Voi kunpa meilläkin alkais olla tommosia yöunia joista täällä kirjottelette...tänään ei meinannut uni enää tulla viiden jälkeen, mutta kun aikani silittelin niin onneksi poika vielä nukahti! =) Poikaa taitaa alkaa kapalo välillä häiritäkin, kun äheltää öisin sieltä käden/kädet pois ja herää sitten itkien. Hirvittää vaan jättää se pois, kun sitten en saa poikaa kyllä heräämättä siirrettyä pinnasänkyyn ja unet jää lyhyeks. Eilen nukkui päikkäreitä hetken mun vieressä, mutta sai pahimmillaan 20 sekunnin välein semmosia sätkyjä, ja niihin sitten helposti herää.
 
nappi87 meilläkin näkyy valkoiset läntit ikenien alta. ootko kokeillu suppoa kun kiukutukset iskee? meil ainakin on sillon auttanut, varmaan noita särkee kausittain koska yleensä hyvän tuulinen.
meillä sama ton syömisen kans et jos ollaan jossain muualla kun kotona, tai kotonakin jos esim. kuuleee isän äänen ei malttais syödä enää. seisominen on kaikkein mukavin asento. meillä taaaaas olis kyllä vauva nukkunu, mut remontti sen herätti...
tänää neuvola, katotaan mitä neuvoo kiinteistä. taidan ne kyl alotella ton jatkuvan yönälän vuoksi
 
imetyksestä Mä taisin imettää poikaa ensimmäisen kuukauden, mutta selvästi sitten alkoi maidontulo hiipumaan, kun yks päivä imettämisen jälkeen annoin korviketta ja veti muistaakseni tuolloin kuukauden vanhana vielä korviketta 100ml päälle :ashamed: No osaimetyksellä mentiin sitten jonkun aikaa, mutta mä vaan näin helpompana lopettaa koko imetyksen ja siirryttiin kokonaan pulloon ja korvikkeeseen :) Imetys ei ollut mun juttu ja mä ajattelen, että yhtä hyvin se lapsi kasvaa korvikkeella kun tissimaidollakin, joten en asiasta ole ottanut minkäänlaisia paineita! Edelleen kyllä tissitellään melkein päivittäin, pojalle se on selkeesti rauhoittava juttu ja nukahtaa monesti tissille, jos ei muuten! Täytyy kyllä tästäkin tavasta vierottaa pikkuhiljaa jos ei jossain vieroita itse itseään!

Meillä eilen harjoteltiin koko ilta kääntymistä selältä vatsalleen ja äidin pienellä avustuksella se onnistukin monta kertaa :heart: Ihan omin avuin ei toinen vielä niin päin osaa ;) Jäi sitten toi kääntyminen päälle, kun heräsin muutaman kerran yöllä, kun pinnasängystä kuului hirvee ähinä, poikahan se siellä yritti kääntyillä :LOL: Aamulla kun otin meidän viereen vielä torkkumaan, ni ei millään meinannut malttaa käydä uudestaan nukkumaan kun piti vaan kääntyillä :D

Aamu alkoikin täällä jo kuudelta :eek: Tai siis melkein joka aamu poika herää tuolloin ja otan sen sitten meidän sänkyyn vielä nukkumaan. Yleensä nukahtaa melkein heti uudestaan, mutta tänään oli sitten meno päällä ja vasta vartin yli seittemän toinen nukahti |O Meikäläinen torkku siinä vieressä ja rukoili, jotta sammuispa toi laps nyt nopeesti :LOL: Mä niin vihaan aikasia herätyksiä!! No ylös noustiin sitten 8.20 ja käytiin yhessä aamusuihkussa :heart:

Poika ottaa jo aamutorkkuja joten nyt vähän kahvia |O
 
Pojan poskiin nousi yöllä ihottuma! Siis molempien poskipäiden kohdalle ja toisen korvan taakse nousi pikkuhiljaa laikut. Yö meni normaalisti, eli 5 herätystä (4 syöttöä, yhdestä selvittiin vain tutilla), joten sain hyvin seurailtua ihottuman nousua. Oltiin eilen kylässä, jossa oli kissoja. Voi kun ei olisi merkki allergiasta. Toivoisin niin, että minä olisin se perheen ainoa ihottumasta kärsivä, kun se on niiiiin kurja vaiva.

Bebo oletko kokeillut nukutttaa poikaa esim. äitiyspakkauksen makuupussiin? Kun vauva nukahtaa, niin sen voi nostaa makuupussin kanssa pinnasänkyyn ilman että joutuu esim. kylmillä käsillä häneen koskemaan. Kun vielä imetin omaa vauvaa ja iltaisin se aina nukahti siihen, niin se oli tämän makuupussin päällä (joka oli välillä kiinni, välillä ei) tai sitten vain pyyhkeen päällä. Siitä sitten nostin sen omaan sänkyynsä ja vauva ei herännyt, koska selässä tai ympärillä olevat peitteet pysyi koko ajan samanlaisina ja vauvan oman lämmön lämmittämänä.

Mulla on kaverin Manduca lainassa ja voi että se on hyvä! Täytyy palauttaa se ja alkaa säästää rahaa omaa varten. Mulla on siis kolme muutakin kantoreppua / kassia, ja mikään ei ole niin hyvä kuin Manduca.

Vellinantajat! Oletteko huomanneet, että esim. iltaisin vauva olisi tyytyväisempi / nukkuisi pidempään / söisi enemmän jos velli on lämmintä? Mä oon antanut välillä ihan huoneenlämpöistä velliä ja miehen mukaan (joka pari kertaa "joutunut" nukuttamaan) vauva nukkuu koko yön vain yhdellä herätyksellä kun vellin lämmittää. Eli olen väärin tehnyt tässäkin asiassa ja turhaan aiheutan sitten nämä n. 5 herätystä per yö. Meidän poika siis on lähes aina herännyt tämän verran, toki heräsi useammin kun vielä imetin pari viikkoa sitten.

Saakohan neuvolasta jotain perheterapeuttia tms? Tai jotain keskusteluapua...? Ja mielellään ilmaiseksi. Mua huolettaa siellä vaan kertoa ongelmista, kun pelkään että sitten jos ja kun ongelmat paranee niin mua pidetään ihan tyhmänä tms... Siis että mulla on sitten "ongelmaisen" leima otsassa neuvolatädin silmissä. :ashamed:
 
:wave: On ollut hiukan kiireisiä päiviä, kun pojulla on ollut tuota kröhää. Ollaan nyt käyty päivittäin terveyskeskuksessa hengittelemässä spiraa. Tuo helpotusta rohinaan! :whistle: Poju kyllä syö ja nukkuu hyvin. Joten en valita! Rohina kyllä kuulostaa omaan korvaan pahalta ja tuntuu kurjalta toisen puolesta! :'(

Meillä poju on nukkunut alusta asti omassa sängyssä. Joskus helmikuussa, kun oli pahempia vatsavaivoja, nukkui vieressä. :attn: Meillä mennään nukkumaan klo 21 ja nyt on useampi viikko herätty klo 6 syömään ja sitten unia on jatkettu klo 8 asti. Sitten syödään aamupuuro. Aamupäivän poju sinnittelee hereillä. Klo 12 jälkeen nukkuu päiväunet, 2-4 tuntia.

Entistä enemmän meillä hymyillään ja jutellaan. :heart:

-mervi-elina ja poju 5 ½ kk
 
No niin, soittivat neuvolasta niistä pissakokeista. Puhdas oli :| En tiedä oliko tuo nyt hyvä vai paha juttu? Hyvä joo, mutta mikä aiheutti ton 2 vrk huudon??? Eilispäiväkin itkettiin pojan kaa yhdessä.. (Nyt onneksi oma aurinkoinen itsensä =) ) Lauantaina annettiin 1,5 tai 2 tl maissivelliä ja su päivällä sama. Jos olis siihen reagoinut, niin aika jälkijunassa? Eikä tuntunut mahakipuiselle. No sarjassamme "arvoitukseksi jää". Maissivelliä kokeillaan uudestaan tässä kohta ja kokeillaan uusiiko itkut.
 
Dolly kääntymisharjoitukset kuulostaa ihanalta! Voi kun meilläkin taas hoksattais, että kääntyäkin voi. Kyljilleen vaan kääntyilee ja pyörii selällään ympyrää ja liikkuu peruuttaen.

Jadel meillä ollaan parin viikon ajan syöty maissivelliä kerran tai kaksi päivässä, joka tapauksessa joka ilta noin tuntia ennen yöunta. Meillä illat olivat aiemmin kauheaa huutamista, nukuttaminen kesti aina pari tuntia ja tyttö söi, huusi, söi, huusi, söi... Ilmeisestikään maitoa ei iltaisin tullut riittävästi, ja nukahtaminen kesti niin mielettömän kauan ja sai tytön raivon valtaan. Vellin aloituksen jälkeen tyttö nukahtaa usein kerrasta, tai viimeistään seuraavalla syötöllä, jos on selvästi väsynyt. Eli miellä velli auttoi todella paljon iltoihin. Manduca on tosiaan ihan loistava vehje! Meillä protestoitiin kuukauden päivät vaunuilun kanssa, joten Manduca oli ainoa keino päästä ulos tyytyväisen vauvan kanssa. Kannattaa kyllä kysyä neuvolasta jutteluapua, osaavat varmasti sieltä ohjata oikeaan paikkaan. Ja eiköhän neuvolantäditkin kaikenlaista näe ja kuule, tärkeintä on, että sinulla ja teillä olisi asiat hyvin. :hug:

Tyttö heräsi tosiaan aamulla jo kahdeksalta. Valvoi sitten vartin yli kymmeneen, jolloin syötin ja nukahti. Lähdettiin kylään ja heräsi noin 30min. unien jälkeen. Paluumatkalla näytti todella väsyneeltä ja nukahtikin heti vaunujen lähdettyä liikkeelle. Nyt on nukkunut jo reilun tunnin, näin pitkiä päiväunia ei ole ollut aikoihin. Ihan uskomatonta, että näinkö tää vaunuilu vaan ainakin toistaiseksi taas onnistuu, kun välissä oli kuukauden tauko! :eek: Olen todella onnellinen, kun vaunuilu on kuitenkin aika helppoa ja mukavaa, tulee itsekin saatua vähän liikuntaa samalla. Elämä tuntuu tälläisinä päivinä taas todella helpolta, kun tyttö on nukkunut päiväunia ja vaunukyytikin kelpaa. :heart:
 
Jadel!! Mä olen tainnut antaa vellin aina hieman lämmitettynä, joten en osaa sanoa vaikuttaako asiaan onko velli "kylmää" vai ei :/ Meillä velli ei juurikaan pidennä yöunien määrää, mutta voi olla että pidentää ensimmäisen syötön väliä. Mä sekotan aina iltavellin pieneen määrään maitoa, niin että menee vielä maitotutin läpi. En tiedä miksi noin teen, on jäänyt tapa siitä kun vielä totuteltiin velliin :p Meillä herätään enää kerran yössä syömään ja tämä herätys on n. 6-8 tuntia nukahtamisesta.

Kysy ihmeessä keskusteluapua neuvolasta! Mä sitä sain ainakin raskausaikana (raskausaika kun ei ollut mulle ihan piece of cace, varsinkaan aluksi)! Kysyin juurikin neuvolasta mahdollisuutta päästä juttelemaan jonkun kanssa ja meillä ainakin täällä toimii psykiatrinen sairaanhoitaja joka nimenomaan tekee yhteistyötä neuvolan asiakkaiden kanssa! Mulla oli mahdollisuus käydä juttelemassa joko yksin tai miehen kanssa, mutta koin että kyse oli enemmän minusta eikä liittynyt hirveesti mieheeni, joten kävin sitten viikottain muistaakseni viitisen kertaa yksin purkamassa tuntojani! Ja meillä tämä apu oli ainakin ihan ilmaista, eikä mun neuvolassakaan tarvinnut millään tavalla hävetä avun pyytämistä, vaan nimenomaan sanoivat kun meillä kerran on tälläinen "palvelu" niin totta ihmeessä sitä kannattaa hyödyntää =)
Joten nyt rohkeasti soittoa neuvolaan, asiat ihan varmasti kääntyvät vielä parhain päin :hug:
 
Maailmankirjat sekaisin. Tyttö nukahti jo 19.30 aikoihin ja sain silmät auki olevan tytön nukahtamaan omaan sänkyynsä. Seurataan tilannetta mielenkiinnolla. Ihanaa, jos tyttö aikaistaisi rytmiä, eikä tää olis vaan joku kahden illan ihme.
 
heip. eiliset neuvolalukemat olivat 66cm ja 7525g, pää 41, 6. mietin et on tosi hurjaa kun vauva kasvanu 16 cm neljässä kuussa ja pelkän maidon voimin, ajatelkaapa itse tekevänne saman urakan.. :D
ikuisuus meilläkin eilen havaittavissa tuota peruuttamista, eli mahallaan maatessaan koukistelee sillain vartaloa ja heiluttaa jalkoja että liikkui vähän taaksepäin. nostin takas lelujen lähelle niin sama juttu kohta uudestaan. =) eli pakituksella aloitellaan.
nyt olis sitten tarkoitus aloittaa perunan maistelu, viikonloppuna aloitetaan niin pääsee mieskin ihastelemaan toimitusta. =)
 
Tyttö heräsi jo seitsemältä tänään! Ihanaa, kello on vasta puoli yksitoista ja ollaan jo ehditty tänään vaikka mitä. Toivottavasti tää rytmi aikaistuisi nyt ihan kokonaan! Tyttö kävi aamupäikkärellekin just suht nätisti, alkoi hieroskella silmiä ja vaikutti tosi väsyneeltä niin vein sänkyyn ja syötin ja tyttö nukahti sinne. :) Tänään meidän aikatauluja sotkee vähän se, että mennään illemmalla 50km päähän kylään, ja tyttö varmaan nukkuu autossa molempiin suuntiin. Tullaan kahdeksaksi kotiin, että tytön saisi nukkumaan, mutta mietin, että tuleeko nukuttua liikaa liian myöhään, että kävis ajoissa yöunille. Saa nähdä, miten käy.

celia on kyllä niin hurjaa, miten nopeesti nää meidän pienet alkuun kasvaa! Oon miettinyt sitäkin, että kai tuollainen kasvupyrähdyskin tuntuu jossain, että olisko vauvan itku osittain myös "kasvukipua"? Ei kai kukaan voi venyä 15cm ilman, että tuntuis missään? Mä huomasin aamulla, että yks 62cm body, jota en oo ehtinyt pitää kertaakaan, on jo liian pieni. Pitää alkaa keräillä 68cm vaatteita. Haikeeta ja kuitenkin samalla niin ihanaa. :heart:
 

Yhteistyössä