Helmivauvat 2010

Mekin ollaan menossa kesällä mökille, tosin vasta elokuussa. Täytyis varmaan harjotella yöpymistä muualla, ettei sitten käy niin että mökillä unet menee ihan sekaisin. Äitinin luona kyläiltäessä ei ainakaan päikkäreille tahdo nukahtaa, vaan katselee vaan outoja paikkoja ja kuuntelee erilaisia ääniä. Ollaan kyllä turhan hiljaiseen ympäristöön totutettu kotona, mutta on välillä nukuttaminen päikkäreille varsinkin niin hankalaa, että ei olla viitsitty kamalasti meteliä pitää sitten kun toinen vihdoin on nukahtanut.

Poika kokeili tänään maistaa perunaa. Ei oikein maistunut.. =) Ilme oli näkemisen arvoinen! Sitten suu meni tiukasti kiinni.. =) Tarkotus ei oo heti kiinteitä ruveta kunnolla antamaankaan, kun poika on hienosti rintamaidollakin kasvanut, mutta kunhan maistellaan. Saattaa mennä kauankin, ennen ku mahaan asti mitään menee, kun poika päättää ettei suuta avaa, niin ei sitten kanssa avaa! :D

Tsemppiä myös kaikille allergisten äideille! Ei kyllä saisi turhaa valittaa, kun poju on ihan terveenä pysynyt tähän asti.

Poika muuten nukkui viime yönä toista kertaa pienen elämänsä aikana 6h putkeen! Kaikenlaisia ääniä päästeli ja piereskeli, mutta aina oli silmät kiinni, kun kurkkasin pinnasänkyyn. Itse en vaan taas saanut nukuttua, nukuin vaan semmosia vajaan tunnin pätkiä tai torkuin vaan. Alan oikeesti ite kärsiä jo tästä herkkäunisuudestani! Piti sitten aamupäivällä ottaa pojan kanssa päikkärit kun niin väsytti! :)
 
Mä kanssa otin tänään aamupäiväunet, kun sisko vei tuon 5-vuotiaan ulos :). Muuten on kyllä vaikea päivällä nukkua tai edes levätä. Ja sitten toisaalta huonosti saan unta kun aurinko paistaa, vaikka onkin jatkuva väsymys päällä.

Mökille me ei olla vielä ajateltu mennä yöksi, kun sitten pojan jatkuva yöheräily pitäisi varmasti kaikkia hereillä. Mun vanhemmat on siellä mökillä kuitenkin melkein aina ja ovat huonounisia muutenkin. Esikoinen lähtee tänään heidän kanssa mökkeilemään ja me mennään sitten ehkä huomenna päiväreissulle häntä hakemaan, jos ei halua olla koko viikonloppua.

Viikon maissivellikokeilut alkaa nyt vähän sotkea pojan masua, ainakin kakkaa tulee eri tavalla kuin ennen ja vähän näyttää olo aina hankalalta ennen kakkaamista. Uniin ei kyllä ole juuri vaikuttanut, illalla nukahtaa hyvin kuten ennenkin ja eka unipätkä on ehkä vähän pidempi kuin viime viikolla, n. 2,5 h. bebo mä olen ajatellut aloittaa sosekokeilut jollain muulla kuin perunalla, kun sehän on oikeesti aika pahaa... Jollain mukavammalla maulla suu aukeaa paremmin ja nielemisen opettelu on kivampaa. Mä ainakin uskon niin... Esikoiselle annoin ekaksi kaupan valmista peruna-porkkanasosetta ja hyvin sujui nieleminen heti.
 
Nyt pitäisi altistusten olla vähäksi aikaa ohi, saatiin lausunto Neocatea varten. Ilmeisesti vuoden ikäisenä pitää altistaa soijamaito, jos haluaa Neocate-korvauksen jatkuvan kaksivuotiaaksi. Ja silloin kai altistetaan viljatkin, jos on tarvis. Mutta nyt toistaiseksi saadaan olla vähän aikaa rauhassa :).

Äsken maistettiin teelusikallinen riisiä. Pojun ilme oli näkemisen arvoinen, ei tainnut olla ihan varma siitä, oliko hyvä juttu vai ei. Varovasti jatketaan kokeilua huomenna ja toivotaan, että ei tule mitään allergiaoireita. Varmuudeksi on kotona Ataraxia, kortisonia ja adrenaliiniruisku, vaikka tuskin Ataraxia järeämpää tullaan tarvitsemaan. Lähinnä äidin mielenrauhan vuoksi allergologi ruiskun kirjoitti.

Päivällä poju kääntyi ekan kerran mahalleen. Toisin päinhän on kääntynyt jo kohta pari kuukautta. Vahinko taisi olla tuo tämänpäiväinen, mutta ilme oli hämmästyneen voitonriemuinen. Taisi nyt ensimmäistä kertaa tajuta, että noinkin voi kääntyä.
 
Jestas, onpas tullut kirjoitusta :eek: :flower: =)

Palaan lukemaan ajatuksen kanssa, nyt vain vähän omaa napaa..

Ruokakokeilut jatkuu, nyt on takapuolikin palautunut jo hyväksi. Ja alkaa ehkä pikku hiljaa maistumaankin, ei enää syljetä kaikkia ulos. :D

Vauhtia alkaa olemaan, lattialla pyörii ja hyörii ja löytyy aina milloin mistäkin. Eteen päin pääse jo ryömien pieniä matkoja ja istumaan yrittää kammeta joka välissä. Ja nyt uutuutena, enää ei riitä se että käsistä vedetään istumaan, vaan siitä tyttö ponkaisee itsensä seisomaan :LOL: ( siis jos niistä käsistä pitää edelleen kiinni ja nostaa )


Me ollaan ensi kuussa menossa mökille vajaaksi viikoksi, ei kai se poikkea kotona olosta kun siihen niin asennoituu. :) Kyseisellä mökillä sähköt, mikro, mutta ei pesutiloja. Muoks. siis mökissä sisällä. wc mäellä ja sauna toki löytyy rannasta :D

Tytön napa on alkanut punoittaa Olenkohan minä huonosti kuivannut vai mikä lie? Täytyy seurailla :/

Täälläkin pakattu taas haikeena pieneksi jääneitä vaatteita pois. :'( Kovaa vauhtia meidän pikkuiset kasvaa :heart:


Oikein mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Huh mikä päivä. Tyttö heräsi aamuseitsemältä selvästi kesken unien, ja sen jälkeen lähinnä karjui seuraavat kuusi tuntia. Siinä vaiheessa otti tunnin unet, ja niiden jälkeen sama meno jatkui. Tuntuu, että päätä särkee kun on koko päivän kuunnellut tytön huutoa. Ja tuntuu niin pahalta, kun en yhtään tiedä, että mistä oli kyse. :ashamed: Tyttö kuitenkin söi hyvin ja oli välillä pari minuuttia ihan ok tuulella, eikä sillä tavalla vaikuttanut sairaalta. Nukahti jo seitsemältä yöunille, toivottavasti nukkuu nyt yön sen verran hyvin, että huomenna olisi paremmalla tuulella. :) Meillä on huomenna kyläilypäivä, niin olis kiva, jos tyttö jaksaisi vähän seurustella.

sanv :LOL: Melkoinen suoritus. :LOL:

matami-mimmi teidän tyttö kuulostaa kyllä tosi hienosti kehittyneeltä! Vai että siellä ryömitään jo!

kanella kiva, että teillä altistukset hetkeksi ainakin takanapäin! Ja hyvähän se, että lääkäri kirjoitti tuon ruiskunkin, niin voi turvallisemmin mielin olla.

Meillähän on soseita maisteltu liki kuukauden ajan, ja välissä oli kaksi päivää, jolloin tyttö suostui nielemään jotain, mutta sen jälkeen tullut taas takapakkia ja tyttö sylkee kaiken ulos suusta ja pitää suun tiiviisti kiinni... Koskahan tää meidän neiti haluaa nielläkin jotain? Onko muilla tällaisia ongelmia? :attn:

Voi että mäkin haluaisin jonnekin mökille. Juhannuksena ehkä mennään, mutta ei ole vielä varmaa. Siellä mökillä ei kyllä ole oikein mitään hienouksia, sähköt nyt sentään löytyy, mutta ei muuta. Täytyy vaan varustautua hyvin. Hyttyset mua eniten kauhistuttaa tytön kannalta.

Tyttö on muuttanut pisimmän unipätkänsä yöllä melkein 9 tuntiseksi. :eek: Mä jaksan edelleen vaan ihmetella näitä öitä, ja olen kyllä aivan mielettömän onnellinen ja kiitollinen!

Ihanaa, kun tyttö nukahti niin aikaisin tänään. Ehdittiin miehen kanssa jo saunaan ja syödä iltapalaa kerrankin saman pöydän ääressä. Meenpä nauttimaan miehen seurasta.
 
Ikuisuus Ei todellakaan ryömi huoneesta toiseen, mutta tuollaisia puolen metrin matkoja jaksaa eteen päin mennä. Peruuttamalla sitten saa työnnettyä itseään enemmän. Ja pyörien selältä vatsalleen selälleen ja vatsalleen jne.. Esikoinen ei ihan nuin aikaisin liikkunut, mutta melko aikaisin. Kysyinkin viimeksi neuvolassa, että voinko mitenkään tavallaan toppuutella, onko tuosta haittaa että toheltaa jo noin kovasti? Neuvolan täti totesi vain " milläs estät? " :LOL: Ja tytölle sanoi lähtiessä että kuukauden päästä kun nähdään taas niin ei tarvitse vielä itse kontata huoneeseen :xmas:

Ikuisuus Meillä vasta vajaa viikko niitä soseita kokeiltu, mutta edelleen työntää pois suusta. Esikoinen oli siinäkin helppo, alkoi heti ruoka maistua. Tosin hänelle annoin vähän aikaa velliä, nyt tytölle en ole velliä antanut lainkaan.

Hyttyset Nuo pienet viheliäiset ilkiöt :kieh: Vaikka vaatteilla on suojattu niin aina jostain pääsee tuikkaamaan. Aloe vera-geeli on hyvä niiden pistoihin. Viilentää ja ei kutita. Toki kasvoihin ei ehkä kannata laittaa ettei mene silmiin, mutta niinhän se on kortisonin kanssakin.
 
Mahtuuko vielä? Parempi myöhään kuin ei silloinkaan...

Eli 12.2 poika, 50cm ja 3390g.
Nyt ikää 4kk ja mitat 64,1cm ja 6430g. On se aika vaan mennyt äkkiä...

Kääntyä meillä ei vielä osata mutta pystyyn poika yrittää pöngätä. Sylissä tai sitterissä kampeaa melkein istumaan. Soseita maisteltiin ja neuvolasta tuli ohje, että pitää antaa soseita enemmänkin, kun paino menee käyrän alapuolella. Nyt on syöty perunaa päivällä ja marjasosetta iltapäivällä. Hyvin upposi.

Päiväunia nukutaan vaunuissa kahdesti päivässä ja yhdet unet kestää pari-kolme tuntia. Sitten jaksaa taas syödä ja leikkiä. Lelut pysyy hetken kädessä ja niitä maistellaan, mutta itse ei osaa vielä lelua napata käteen. Ja on kova poika nauramaan ja juttelemaan, useasti jokeltelee pitkään ihan kuin selittäisi jotain. Katsoo silmiin ja höpöttää, välillä menee kulmat kurttuun.
:heart:
 
huomenta. meillä olis tarkotus lähteä sukulaisten mökille juhannuksen jälkeen, miettinyt oon kans käytännön järjestelyä. esim. nukkuminen. muuten mökkeily varmaanon helpompaa kun esim. 1-v kans, joka juoksee koko ajan järveen tai kompuroi kiviin..
meillä on rasvattu kerran jalat, iho on ollu tosi hyvä ja punotukset parntuneet ilmakylvyin.kylpyvedessä on tippa öljyä ollut. oon kans tosi iloinen j a toivon tilanteen jatkuvan hyvänä sillä itselllä atooppinen iho.
tervetuloa crazy cat lady, muitakin myöhäisiä..
tänään tai huomena on pottu vuorossa =)
 
Huomenta!

Mä en sitten osaa nukkua. Valvon vaan. Väsyttää kyllä, mutta hyttyset valvottaa, sekä ajatus siitä että "nyt pitäis nukkua, kohta poika herää". Viimeyönä unta olis tullu vaan 4 tuntia, mut mies pelasti viemällä pojan muualle. Minä laitoin tulpat korviin ja nukuin pari tuntia. Mies oli yrittänyt korviketta antaa, ei kelvannut. Minä yritin eilen, vähän meni ennenkuin tajusi huijauksen taas. Eilen annettiin myös pari tl maissivelliä ja katsotaan alkaako huuto, niinkuin vko sitten. Porkkana-perunasosetta ostin myös, jos sitä sitten.

Kanella onnittelut "välirauhasta"!
Ja tervetuloa Crazy Cat Lady :wave:
 
tehilla Kuulostaa tutulta, täällä valvottu kanssa monet yöt ajatuksella, että "nyt pitäis nukkua, kohta poika herää"...Jotenkin en osaa välillä nukahtaa, kun poika tekee välillä sitäkin, että näyttää nukkuvan ihan sikeästi ja sitten vartin päästä herääkin johonkin.
Tosin nyt on mennyt yöt melko hyvin. Viime yönäkin poju nukkui 4 h 45min alkupätkän! =) Ei tosin saa iloita liian aikasin, viikon päästä voidaan taas heräillä tunnin välein...

Meillä poika on löytänyt oman pippelin... :LOL: sitä pitää nyppiä aina kun on ilman vaippaa. Tai sitten vaan mahanahkaa niin, että se on välillä ihan punainen. Meillä poika välillä syödessään rutistelee korviaankin aika kovakouraisesti. Ja kynsii edelleen päätään ja kasvojaan. Pitääköhän sitä kaivella vielä tumput esille!

Ja Crazy Cat Lady, tervetuloa! :)
 
Meillä menee 2v isosisko tänään mummolaan yökylään kun mummo sitä sinne on niin halunnut. Miten sitä osaa edes olla, kun on vain yksi lapsi hoidettavana. Tuo poika kun on niin ihanan helppohoitoinen: syödään, katsellaan leluja ja taas nukutaan päikkäreitä.

Tänään syötiin taas pojan kanssa perunaa, suu meni mutruun ja ilme oli niinkuin sanoisi "yritätsä myrkyttää mut.." Eli ei maistunut kovin häävisti, sen jälkeen vedettiin tissimaitoa kuin viimeistä päivää. Eilen meni peruna vähän paremmin mutta kyllä se marjasose taitaa olla suosikkilistalla.
 
Tervetuloa uudet äiteet!

Kanella, miten te saitte ne korvaukset? Lääkäri ilmeisesti antaa jonkin paperin ja se toimitetaan Kelaan? Meillä tosiaan mentiin 3 pvää kortisonilla ja iho saatiin melkein kuntoon. Mutta sitten olikin perusvoiteen vuoro ja iho meni taas tosi huonoksi :( Taitaa olla ettei tuo Almiron-korvike sovi meillekkään...
 
ihme että teille on neuvottu 3 pvää kortisoonia, kun mulle aina on sanottu et viikko, että ehtii parantua. on siis atopia. ehkä vauvoilla sit eri juttu? mulle nimenomaa on sanottu että vaik iho näyttäs aiemmin hyvältä, sitä pitää viikko rasvata sillä koska muuten se usein tulee tolleen heti takas. kortisonia muuten kyllä kannattaa vältellä jos vain saa ihon perusvoiteella kuntoo, ja jos ei oo ihan kauhee, koska iho voi ohentua ja sit se alkaa "vaatia" sitä kortisoonia parantuakseen, mulla tosiaan oli vuosia vuosia kestänyt kortisonikierre, lapsuudesta asti. nyt oon saanu äit. lomalla parantuu ihon ja ihottumatkin lähtenyt perusvoiteella..tottakai jos iho on pahana, sitä täytyy laittaa. se kutina on helvettiä ja kipeytyykin se iho. toivotaan et ilmat lämpiäis ja vaikuttais positiivisesti teidän vauvojen ihoon. :hug:
tänään me taidetaan todellakin keittää pojalle se peruna! jännitys tiivistyy. :D
kun hän eilenkin kuolasi vieressä ja silmät meinas päästä pudota kun miehen kans syötiin... :LOL:
 
Heippa vaan kaikille uusille ja vanhoille... :wave:

celia81 miten teidän atooppinen ilmeni? eli millasta ihottumaa ja missä? ku meillä neuvolatäti epäilee et pojalla ois atooppinen iho ja kortisonivoide kuuri 2vk nyt menossa..

argg.... :kieh: mua niin ärsyttää ku poika ei anna mun rasvata sitä eikä se anna pukea vaatteita, eikä annan vaihtaa vaippaa...kaikissa alkaa hirvee huuto..paitsi pesuilla ja ihan kylvyissä..millä ihmeellä saisin nuo kaikki tehtyä ilman huutoa? :headwall: ei auta laulut eikä huudot eikä lelut, ja paikkaakin ollaa vaihdettu... :eek:
 
nappi tarkoitan että mulla itsellä on atopia, ei pojalla..on ilmennyt lapsena poskilla ns. maitorupena, jonka jälkeen siirtynyt taipeisiin ja aikuisena lähinnä kasvoilla, kaulassa, pahimmillaan koko kehossa. mutta jos kuivaa, hilseilee ja tulee punaista ihottumaa, niin voi olla kyseessä.
poika taisi tykätä perunasta, maisteli muina miehinä ja ilme oli sellainen et: oon mä tätä ennenkin tehnyt..eli ei kovinpaljon hämmästynyt, sylkenyt pois tai mitään.. =)
maitoa laitoin paljon sekaan, että tuli löysää "muussia" ja loput pakastin jääpalakuutioissa.
vähän jänskää kun saatiin soseet kehiin.taisi olla juuri sopiva aika meidän herralle, kun niin hyvin otti vastaan ja on ollut tosiaan kiinnostusta siihen syömiseen pidemmän aikaa. varovasti tosin mennään että saa n yt tämän kuukauden pääasiassa rintamaidolla olla, että maistellaan kun huvittaa. :)
 
sarina Positiivisesta maitoaltistuksesta saa B-todistuksen, joka toimitetaan Kelaan. Käsittely kestää nelisen viikkoa, jonka jälkeen tulee uusi kelakortti , johon on merkitty korvausryhmä (505). Sillä saa korotetun korvauksen korvikkeista, joiden pohjana on pilkottu maito. Lisäksi Kelalta voi hakea takautuvasti korvauksen korvikkeisiin, jotka on ostettu sen jälkeen, kun B-todistus toimitettiin Kelaan. Almiron-altistuksessa homma menee samalla tavalla, ja jos altistus on positiivinen, kelakorttiin tulee korvausryhmä 506 aminohappovalmisteille. Yli puolivuotiaalla pitää altistaa myös soijapohjainen korvike, ennen kuin Neocate-korvauksen saa, alle puolivuotiaalla soijaa ei vaadita. Meillä B-todistuksella haetaan NC-korvausta 2-vuotiaaksi asti, mutta käytännössä Kela ilmeisesti vaatii yksivuotiaana soijaaltistuksen, ennen kuin jatkaa NC-korvausta. Melkoinen rumba on siis altistusten ja todistusten kanssa, mutta helpottaa kyllä, kun se on tehty. Meidän allergologi sanoi, että jos vauva kestää pari desiä tavallista korviketta, niin on toiveita Almironin sopimisesta, muuten juurikaan ei. Eli aika yleistä on, että Almiron ei käy. NC onneksi sopii lähes kaikille, toivottavasti meidänkin pojulle.

Kortisonia vauvoilla käytetään usein juuri 3 päivää kerralla perusvoiteen kanssa vuorotellen, että iho ei ohenisi. Jos vahvoja kortisoneja käyttää liian kauan vauvan ohuella iholla, voi syntyä kortisonikierre, josta celia mainitsi. Oikein käytettynä kortisoni on hyvä ja turvallinen hoito.

Meillä ei sitten riisi sopinut ainakaan Muksun valmisteena. Poju sai eilen toista päivää riisiä, jonka jälkeen ilta meni pulautellessa ja oksentaessa. Ruokapäiväkirjaa kun katsoin, niin on ehkä reagoinut riisille jo silloin, jos itse olen sitä enemmän syönyt. Kokeillaan varmaan vielä parin viikon päästä Kousan riisi, koska valmisteiden välilläkin voi olla eroja, mutta melkein kyllä olen varma, että ei sovi toistaiseksi. Harmi, jos ei sitten valmissoseetkaan sovi, kun sisältävät riisitärkkelystä.
 
Te jotka olette antaneet velliä, oletteko vähentäneet d-vitamiinitippojen määrää? Ollaan annettu nyt muutamina iltoina peruna-porkkanavelliä. Ihan pieniä määriä vaan aluksi kylläkin, mutta siitä ei ole tuntunut tulevan vatsavaivoja niinku aiemmasta maissivellikokeilusta. Katsoin vaan että siihen on lisätty d-vitamiinia, ettei sitten tuu yliannostusta...

Meillä myös maisteltiin perunaa puoli lusikallista eilen, mutta tuli taas välitön oksennusrefleksi...ehkä me nyt unohdetaan se hetkeksi. Ja ei se mini77 tosiaan hyvälle kyllä maistu! Ehkä kokeillaan jotain muuta, tai sitten perunaa joskus myöhemmin.
 
jontsulii täälläkin sorruttiin tupakkaan heti kun imetys loppui (n. vk sitten). Oli jotenkin niin paha mieli ja totesin vain, että nythän voin sitten taas tupakoida. On niin tyhmä olo. :ashamed: Mutta en kyllä ole polttanut kun koirien kanssa ulkoillessa tai sitten joskus vaunulenkeillä siten, että jätän vaunut jonnekin turvalliseen paikkaan ja menen itse n. 10 metrin päähän sauhuttelemaan. Voi että, kunpa ymmärtäisin lopettaa kokonaan.

Soseita on maisteltu, hedelmäsoseet on paaaljon parempia kuin maissisose. Hedelmätkin syljetään välillä, mutta ei irvistele niistä niin paljoa kuin muista. Annan aina pari lusikallista ehkä muutaman kerran päivässä sen ajan kuin tavaraa riittää purkissa. Sitten kokeilen uutta makua... Tähänkin olisi varmaan olemassa joku ohje... En edes tiedä että miten niitä kuuluu antaa, siis kunhan vauvan masu ilmoittaa että jokin sose sopii, niin saako sitä sitten antaa kokonaisen purkin kerralla tms? Ja kuuluuko niitä antaa esim. aamupäivällä vaikka perunaa ja sitten myöhemmin hedelmää? Tyhmiä kysymyksiä, mutta neuvolasta en saanut tähän vielä mitään infoa.

Celia81 mullakin atopiakierre kuulostaa aika lailla samalta ja imetys piti lopettaa sen takia. Toivon niin ettei pojalle periydy, sillä se on niin ikävä ja joskus siis elämänikuinen vaiva. :/

Olen varautunut mökkeilyyn: uv-suojattu aurinkovarjo, jonka saa kiinni vaunuihin yms., hellehattuja, aurinkolasit, matkasänky ja irtohyttysverkkoja. Mun tuurilla käy niin, että kun vihdoin päästään mökille niin tuleekin vaan vettä ja kaikki nuo varusteet onkin turhia. :) Noh, sateen varalta otan varmaan läppärin mukaan ja sinne valmiiksi jotain leffoja ja sarjoja, poika kun viihtyy äiskän kainolassa leffoja katellessa (tiedän että niin ei ehkä pitäisi antaa tehdä...). :)

Kiitos kaikille, jotka laitto lohduttavia viestejä liittyen perheterapia-asioihin. Eiköhän asiat järjesty, niin olen kuullut niillä olevan tapana. ;)
 
Täällä on taas mitä ihmeellisin yö takana |O Poika nukahti eilen n. 19.30 ja heräsi syömään 02. Siitä sitten tunnin välein toinen heräs kitisemään, kunnes viideltä mulla meni hermo ja otin pojan meiän sänkyyn nukkumaan ja laitoin tissin suuhun, nukuttiin siinä sitten n.8 asti :ashamed: Ei pojalla ainakaan nälkä ois pitäny olla, söi sillon kahelta 200ml maitoa ja aina sitten kun heräs kitisemään tarjosin vähän pulloa, jolloin nukahti.. Kyllä väsytti aamulla |O Mietin vaan että onkohan nyt niitä hampaita tulossa?!

iltamaito/velli on jäänyt meiltä nyt kolmena iltana kokonaan juomatta :( Ennen veti aina sängyssä sen 200ml maito/vellisekotusta, mutta nyt poika on ihan totaalisesti kieltäytynyt juomasta sitä.. Laitan pojan sänkyyn ja käyn aina parin minuutin välein tarjoomassa sitä, mutta toinen kieltäytyy ja viskoo päätänsä joka kerta :/ Meillä on jo pitkään syöty iltapalaks vajaa purkillinen hedelmä-/marjasosetta, muttei se ole ennen vaikuttanut tohon iltamaidon menekkiin.. mitäköhän tässä nyt pitäs tehdä? Juo muutenkin mun mielestä tosi vähän maitoa nykyään ja melkein aina hirveen taistelun kanssa..

Meillä ei myöskään tykätä pukemisesta! Bodyn ja housut saa laittaa, mutta pitkähihasta tai hattua kun laitetaan ni toinen huutaa kurkku suorana :kieh:

päikkärit taas tänään yhtä helvettiä!! Nukahti nätisti, mutta heräs 40min unien jälkeen ihan väsyneenä, muttei yksinkertasesti suostunut nukahtamaan uudestaan. Karjui vaan pää punasena, kun yritin nukuttaa sängyssä :'( No pari tuntia jaksoi olla hereillä, kunnes nukahti mun syliin. Nukkui taas tasan 40min ja heräs taas ihan väsyneenä huutamaan. Otin sitten sänkyyn mun viereen, laitoin taas tissin suuhun ja herra nukkui 2 tuntia :eek: Että voihan tissien tissi :D Toiset joutuu vierottaa lapsensa tutista, ni mä vierotan tissistä ja tosiaan maitoohan multa ei oo tullut enää aikoihin :whistle:
 
Täällä itkut jatkuu kolmatta päivää. Tuntuu olevan tytön maha kipeä, ihan samanlaista itkua ja menoa kuin koliikkiaikana. :'( Ei meinannut millään käydä yöunillekaan, kun jos oli nukahtamassa, niin havahtui mahakipuihin. Toivottavasti huomenna olisi jo parempi. Tuntuu niin pahalta ja inhottavalta taas katsoa, kun tyttö on kipeä.
 
ikuisuus :hug: parempaa huomista päivää teille ja toivottavasti yökin menee hyvin!

Meillä alkoi keskiviikkona kaksoissokko maitoaltistus ja tänään oli vika päivä kun tuota maitoa A annettiin. Nyt on sitten reilu viikon tauko ja sitten altistetaan maidolle B. oirepäiväkirjaa pidetään ja sitten kun altistukset tehty,niin katsotaan mitä maitoa milläkin viikolla juotiin ja verrataan oireisiin,että näin..hassua vaan sinänsä kun meillään ei täysin sopivaa korviketta ole vielä löytynyt :/ . Almironilla nyt kuitenkin menty,kun neocatestakin tuli kamalat ilmavaivat :(
Kiinteät meillä päästään alottelemaan sitten joskus |O mutta aikasintaan 3viikon päästä ja sillonhan poitsu jo yli 5kk.

Dolly meillä kans päikkärit hirveen usein tollasii..todella harvoin herätään hyvän tuulisina pitkään nukkuneena(paitti tietty aamusin :heart: )
 
jadel yleensä ohjeistetaan noissa soseen alotuksissa,että yhtä sosetta viikon verran ja sitten vasta aina uusi maku kehiin. Ja alkuun vaan 1tl jotta ei turhia masuvaivoja aiheuteta ja sitten kun tuntuu,että ei masu tule kipeäksi niin sitten voi antaa niin paljon kun pienelle maistuu :)
Ja vaikka niin voi juuri tehdä,että aamupäivästä antaa perunaa ja iltapäivästä hedelmää. Lopultahan se rytmi sitten yleensä menee siihen,että aamupuuro,kasvis-liharuoka,hedelmäsose,kasvisliha ja iltapuuro. mutta tämä tietysti vasta muutaman kuukauden päästä. :)
 
Ikuisuus :hug:

Krisu, teilläkin siis näitä ongelmia :hug: Teillä haetaankin hieman erilailla tuota sopivaa maitoa. Saatteko vielä Kela-korvauksi? Toivottavasti löydätte sopivan maidon ja saatte pian aloittaa myös soseet. Samaa täällä odotellaan. Olisi niin kiva antaa jotakin ihanan makoisan makeaa hedelmäsosetta pikkuiselle. Vaan eihän hän tiedä sitä kaivata, äidillä vaan paha mieli.

Pukeminen
noin yleensä sujuu suht ok, mutta hihat ärsyttävät neitiä ylettömästi. Ja nyt kun on oppinut kääntymään niin sitähän on erittäin kivaa tehdä pukieassa ja vaippaa vaihtaessa :p
 
Tervetuloa uusille :wave: =)

ikuisuus :hug: Kuulostaa rankalta ja ikävältä. Toivottavasti tänään olisi jo parempi päivä.

Meillä on löydetty omat varpaat. Niitä on sitten kiva koko ajan sormilla räplätä..ja sitten tietysti välillä sormet suuhun :x :xmas: :D Mutta alkaa olemaan joo toi vaipan vaihto aavistuksen haasteellista. Jos ei meinaa kääntyä vatsalleen niin sitten yrittää tunkea varpaita suuhunsa :LOL:

Onko teillä millaisia juhannus suunnitelmia?
Me ollaan tässä kotosalla, korkeintaan ystävien mökillä poikkeamme tai olemme yhden yön.

:hug: Kaikille kenellä ei ole vieläkään sopivaa maitoa löytynyt. Hankaloittaa varmasti tuo testien ja altistusten teko. Toivoisi että nopeasti löytyisi sopiva maito pikkuiselle.

Minä olen vähän jo välillä istuttanut tuota tyttöä, ihan pieniä hetkiä. Mutta ei yksinkertaisesti viihdy sylissä kuin istuen tai seisten. :D

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!!!
 

Yhteistyössä