Helmivauvat 2010

minä olen myös meidän poikaa istuttanut kun muuten on sylissä suoraa huutoa...ja hyppimisestä tykkää poika ihan mielettömästi.. :) tänään kävin kaupassa ihan yksin kun poika oli kummitätin hoivissa..tällä kertaa kauppaan mentäessä otin kärryt kun viimeks ku kävin yksin kaupassa ja otin korin ni hyssyttelin sitä sit vähä väliä.. :LOL: nyt ei ainakaan muut ihmetelly hyssytyksiä.. :D

Soseista...minä olen antanut jo melko paljon pojalle sosetta, mutta kun olen huomannu että ei reagoi johonkin tiettyyn makuun millään tavalla, niin uskallan antaa.. porkkana, peruna, maissi, luumu, ruusunmarja, mango on kokeiltu ja kaikki menee hyvin alas.. :) puolen päivän maissa annan kasvissosetta noin puoli purkkia ja iltapäivällä annan hedelmä/marjasosetta puolpurkkia tai joskus menee koko purkki, illalla peruna-porkkana tai maissi velliä (maitoon sekoitettuna) 200ml... :D poika söis kyllä soseita enemmänkin mutta en uskalla ihan mielettömiä määriä antaa..poika hermostuu tosin syödessä kun en kerkee ottaa ees uutta lusikallista ni pitäis olla jo suussa seuraava satsi.. :whistle:
Niin ja olen vähentänyt d-vitamiinien määrää 5 tipasta 3 tippaan...
5kk iässä meinasin sitten jättää vellin pois ja sen tilalle ottaa puuron, ja aamuun lisätä sen puuron myös...mutta siihen on vielä pari viikkoo aikaa.. :)
 
Kiitos halauksista, tänään on jo ollut vähän vähemmän itkuinen päivä. :)

Käytiin tänään 4kk neuvolassa. Tyttö on 6120g (3kk 5405g), 60,3cm (58,1) ja py 40,4cm (39,4). Paino käyrä oli lähtenyt pieneen nousuun, kun viimeksi oli laskenut kuin lehmänhäntä. Tyttö otti hienosti helistimen käteen, kun terveydenhoitaja sen ojensi ja siirsi kädestä käteen. Muutenkin esitteli kaikki taitonsa. Selällä ollessaan nykyisin nostaa melkein koko yläkroppaansa alustasta ja samaa teki neuvolassakin. Puhuin terveydenhoitajan kanssa siitä, että tyttö on nyt melkein kuuden viikon ajan syönyt päivisin 0,5h-1h välein, ja th oli sitä mieltä, että voisin oman jaksamiseni takia antaa lisämaitoa, jos tyttö huutaa nälkää melkein heti ruokailun jälkeen. Näin ruokailuväliä voisi saada vähän pidennettyä, kun nyt tuntuu ihan mahdotomalta tämä ruokailutiheys. Ja heti, kun tyttö oppii syömään lusikasta, voisi soseita antaa ihan kunnolla ja 5kk iässä alkaa antaa puuroa. Ja tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, jona tyttö ei itkenyt sekuntiakaan! Ette usko, miten ylpeä olen tytöstä. :heart:

Saatiin myös lupa istuttaa tyttöä sylissä jonkin verran, kun vaan tukee hyvin. Myös seisottaminen on kuulemma täysin luvallista ja hyppyyttäminen, siitä tyttö pitääkin tosi kovasti.

Mennään juhannuksena kavereiden kanssa mökille. Mökillä ei ole erityisen hyvät olosuhteet näin pienen vauvan hoitoon, mutta eiköhän me selvitä. Sähköt sentään on, muttei mitään muita mukavuuksia, ja hyttysiä varmaan aivan älyttömästi. No, eiköhän me selvitä. Ajomatkaa on jotain 6h, eikä olla aiemmin tehty kuin alle tunnin automatkoja tytön kanssa. Jännitysten juhannus, siis. :)
 
Meillä on takana melkoisen kammottava viikonloppu. :eek: :'( Kun käytiin perjantaina hengittelemässä sen päivän viimeiset spirat, saatiin viikonlopuksi kotihoito-ohjeet. Eli ventolinea piti antaa 4 painallusta x 4 kertaa eli yhteensä 16 kertaa päivässä. Tuon ventolinen lisäksi piti vielä antaa pojun päivittäinen lääkitys, pulmicort. Mies sai hoitaa tuon "piiputtamisen". Itse menin joka kerta ulos, kun en vaan pysty kuuntelemaan sitä lohdutonta itkua. :'(

Nyt sitten pojun kröhä tuntuu helpottavan, mutta ylimääräiset piiputukset jatkuvat ja minä saan raitista ilmaa! :ashamed: :attn: :'(

Meillä on nyt kokeilussa kaurapuuro. Poju syö kaurapuuroa hyvällä ruokahalulla, tuntuu jopa, että tykkää enempi kaurapuurosta kuin riisipuurosta. =) :heart:

Me saatiin silloin 4 kk neuvolassa ohje, että soseita pitää antaa 2 kertaa päivässä, noin 1 dl kerralla eli 2 dl yhteensä. Annan lounasaikaan ½ dl kasvissosetta + ½ dl hedelmäsosetta ja päivällisaikaan ½ dl liha-kasvissosetta + ½ dl hedelmäsosetta. Kasvis- ja lihasoseet kyllä maistuvat pojulle, mutta tietty noita hedelmäsoseita nautiskellaan ja suuta muikistellaan enempi... :heart:


Juhannus vietetään kotona. Mummu ja pappa tulevat meille grillailemaan ja saunomaan. Mukavaa!


-mervi-elina ja poju 5 ½ kk
 
Täällä on taas ahkerasti kirjoteltu B) Mä annan meijän pojulle purkin esim.peruna-porkkana sosetta tossa puolen päivän aikaan ja sitten iltapäivällä purkin hedelmäsosetta,en sitten tiedä onko siinä liikaa mutta näin meillä menty jo jonkun aikaa..Täällä myös haluttas koko ajan istuskelee just esim.turvaistuimessa istuu jo niin se ei riitä vaan öristään vielä enemmän istuma-asentoon :LOL: sitterissä sama homma ja selällään ei viihdytä enää ollenkaan vaan koko ajan kääntyy vatsalleen ja sit ruvetaan leijumaan pelkän vatsan varassa kädet ja jalat ilmassa!Juhannuksena mennään mun vanhemmille grillaamaan ja saunomaan.Käytiin ostamassa eilen matkasänkykin jo valmiiksi.Aurinkoista päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Viimeinkin oikeen kirjoittelen tänne. Ei johdu siitä etteikö ennemmin ois aikaa ollut, on ollut ihan tosi helppoja päiviä. Yöunia on muutamana yönä poika vetässyt 11-12tuntia kahdella syötöllä ja päivätkin olleet ihanan tasasia ja helppoja. Täytyy nyt oikeen kirjottaa ja kehuskella kun oli niin kauan sitä itkuisuutta, tankkailuja, ym.. :saint:

yhden aikaan ois 4kk neuvola, ja täällä on myös lääkäri viekä tässä vaiheessa mukana. Saas nähdä mitä sanoo pojasta, tämä kun ei myöskään enää selällään olisi ja sylissä pitäisi olla pystyssä. Äiti sanoikin että hänen mielestään tää on ollut kaikkein ärsyttävin ja ihanin vaihe. toisaalta ihana kun toinen niin tosissaan yrittää ja toisaalta raskas kun mikään ei kelpaa :) saati sitten että jaloissa pyörisi lisäksi neljä alle 7-vuotiasta, niinkuin minun ollessa vauva :LOL:

Nilkoista, oikea kestää jo hyvin, vasen vähän arka. Voi työtapaturma :) :) :) josko huomenna pääsis taas jo kunnon lenkille.

Viikonloppuna oli suunnitelmissa mennä sinne Tampereelle. Saas nähdä suostuuko mies. Se kun on niin kotiinpäin lämpeävä ja kovasti sitä mieltä ettei jussia voi viettää ku omien vanhempien luona niinkuin aina ennenkin. eikä siinä mitään, mutta me ollaan siellä yleensä pari kertaa viikossa(niillä siis iso talo missä asuu jo aikuisiakin lapsia, eli mulle muutakin seuraa ku anoppi ja appiukko) :kieh: Ja nyt ois niin hyvä lähtee treelle ku kaverillaki sattu viikonloppu vapaa, mitä ei siis usein hänellä ole..

Musta tuntuu että oon aivan jälkijunassa noitten soseitten kans ku en oo vielä mitään antanu ku maitoa tulee hyvin.. Mutta teillä on sitten kokemusta kun alan antamaan niin voitte mua neuvoa.

Täällä on alkanut kauhea härväys kylvyssä. Poika viihtyy vähän liiankin kanssa, jaloilla polskii niin että ollaan miehen kanssa aivn märkiä, kumpi nyt sitten kylvettääkään..

ilmoittelen neuvola kuulumisia sittemmin.. meillä on ainakin ikuisuus lapsoset aika samaan tahtiin kasvanut, saa nähdä miten nyt on mennyt! :)
 
ikuisuus Toivottavasti itkut jo helpottaneet :hug: Kummasti ne koliikkiajan haamut nousee pintaan, kun vähänkin on itkuisempi päivä :/

soseita meillä menee nyt n. 1½ purkkia päivässä. Aamupäivästä, n. 11 aikaan menee purkillinen kasvis-sosetta ja illalla ennen nukkumaanmenoa menee n. ½ purkkia hedelmä-/marjasosetta. Ens viikolla poika täyttää jo 5kk, joten sit saatais alkaa maistelemaan myös lihaa :p Puurojakin mua kiinnostais alottaa, mutta mietin vaan, että mihin väliin mä ne tungen?? Tarkoitus niitä kuitenkin antaa aina aamuin ja illoin..
Nyt meidän ruokailurytmi menee suurinpiirtein näin: Aamulla n. klo 10 syö reilu 100ml maitoa, n. klo 11 syö ton kasvis-soseen. Päivällä n. klo 14 menee n. 200ml maitoa, samaten n. klo 18-19 200ml maitoa + klo. 19 vajaa purkillinen hedelmä-/marjasosetta. Yöllä (klo. 02-05) syö kerran n. 200ml maitoa. Näihin väleihin pitäis sitten johonkin upottaa ne puurot ja yksi soseateria vielä lisää :x Nyt kun kattoo ni ton yösyönnin ja aamun ensimmäisen syönnin välissä on aika monta tuntia (jopa 6-7!!), muttei vaan suostu maitoa ottamaan sillon kun herätään! Josko se puuro menis sitten paremmin.. Jos jollain ideoita tohon ruokailuun ni saa kertoa :p

Meidän täytyy nyt ilmeisesti alottaa jonkunäköstä unikoulua ton pojan kanssa :ashamed: Yöthän tuo nukkuu hienosti, eikä nukkumaanmenon kanssa ole ongelmia, vaan ainoastaan päikkärit on meillä se murheenkryyni. Mä kun olen ton pojan totuttanu siihen tissiin aina päikkäreillä, ni nythän hän ei suostu ilman sitä nukkumaan :headwall: Tai suostuu puolen tunnin pätkissä ja hirveen raivarin saattelemana!! Mutta, mä olen nyt päättänyt että tissittelyt saa riittää ja unien on parannuttava, joten ei muuta kun Google peliin ja oppeja etsimään ;)

juhannusta täällä vietetään ihan vaan kotosalla. Äitini pyysin meille iltaa istumaan, mutta saa nyt nähdä tuleeko tuo =)

sanv Meillä myös poika oppinut kylvyssä polskimaan :LOL: Yleensä sitä on itse sitten ihan yhtä märkä, kun poika pistelee menemään :heart: Ja voi että kun joutuu kylvystä pois ja aletaan kuivaamaan, ni sit iskee kiukku :kieh:
 
Pähkämö
Ihanan perhekeskeisiä olette. :flower: Moni on kirjoittanut, että viettää juhannusta sukulaisten parissa ja niin mekin. Anoppilaan olisi tarkoitus mennä syömään hyvin ja epäterveellisesti mummon ja papan ja pojan kummisedän perheen seuraan. Festarijuhannukset läpimärässä teltassa on kaukana takana ja eipä niitä kyllä enää kaipaakaan...

Meidänkin pikkumies maistelee soseita pari kertaa päivässä. Määrät ei tosin ole vielä ihan samaa luokkaa kuin monella täällä, meillä puhutaan lusikallisista, ei puolikkaista purkeista. :) Muutoin imetän vielä ja lisäksi illalla ennen nukkumaan menoa annan lisämaitoa.

Päikkärit on selvästi lyhentyneet ja illasta on yhdet torkut jääneet kokonaan pois. Niin se unentarve vaan vähenee, kun ikää tulee lisää. Ja tietysti, kun yöt ovat ehjempiä vähempien syöntikertojen myötä, on yöunikin "tehokkaampaa".

Pojalla on kova yritys ryömimisen suhteen ja kylläpä tuo ihan pieniä matkoja pääsee eteenpäinkin kunhan vaan riittävästi aikaa varaa matkan taittamiseen... Kauheasti tuntuu myös asiaakin olevan, mölyapinaksi olemme poikaa alkaneet kutsumaan. :LOL:
 
Saas nähdä, kuin käy meidän juhannuksen. Oon ite ollut flunssassa ja tyttö on nyt saanut myös tän taudin. Yöllä nukkui tosi huonosti, pulautti pariin kertaan vähintään desin ellei parikin meidän lakanoihin, hengitys rohisee niin, että kuuntelin yön, että saako tyttö edes henkeä. Jos tällaista on vielä torstaina, taidetaan jäädä kotiin. En halua ehdoin tahdoin viedä tyttöä vetoisaan mökkiin ja ulkoilmailemaan liiaksi, jos on noin kipeä. Tosi inhottavaa, mutta nyt on mentävä tytön ehdoilla. Tuntuu niin pahalta, kun tytön on huono olla. Nyt hereillä ollessaan ollut kuitenkin hyvällä tuulella ja hymyilevä rohinasta huolimatta.

mervi-elina :hug: Kuulostaa inhottavalta, ymmärrän täysin, ettet voi olla paikalla, kun pojulla annetaan lääkettä. Pojulle paljon paranemisia!

sanv joo katoin tuolta kerhon puolelta, että meidän lapsoset tosiaan kasvaneet aika samassa tahdissa. Jään odottelemaan teidän uusia mittoja! :) Kuulostaa ihanalta tuo kylvyssä polskuttelu! Me ei olla melkein kuukauteen kokeiltu edes kylpyä, kun tyttö tuntui inhoavan sitä niin paljon. Ollaan suihkussa käyty.

Dolly tsemppiä unikouluun! Mä jo vähän kauhulla odotan, että me aletaan opettaa tyttöä nukkumaan itsekseen. Joskus harvoin nukahtaa vaikka sitteriin itsekseen tai puuhamatolle, mutta pääasiassa nukahtaa aina tissille tai pullolle. Näin joka kerta päiväunille ja yöunille mentäessä... Ajattelin 6kk iässä aloitella unikoulua. Teillä tietysti tilanne erilainen, kun et imetä. Toivottavasti poika pian unohtaa, että tissittelyäkin on olemassa!

Meillä soseiden syönti takkuaa edelleen, yli kuukausi harjoiteltu ja äsken sain päärynäsosetta menemän kurkusta alas ehkä puoli teelusikallista... :D Tyttö ei vaan hoksaa, että sosetta voi myös niellä, vaan työntää kaiken ulos suustaan. Kai tää tilanne tästä joskus korjaantuu. Haluaisin vaan, että alkais aika nopeassa tahdissa onnistua, että mekin saatais tommosia puolikkaita purkillisia pari kertaa päivässä menemään. 5kk iässä haluaisin lihoja maistattaa ja ne puurot ottaa mukaan, mutta ei sellaisista voi oikein haaveilla ennen kuin on tyttö oppinut syömään lusikasta. Th sanoi eilen, että joko annan lisämaitoa tai aloittelet soseita aika rytinällä. Mieluummin valitsisin tuon sosevaihtoehdon.

Unohdinkin eilen mainita, että tyttö oppi kääntymään selältä mahalleen! Oli yhtäkkiä puuhamatolla mahallaan ja mä tietysti ylpeänä äitinä innostuin niin, että huusin niin kovaan ääneen, että tyttö säikähti ja alkoi itkeä kurkku suorana. :ashamed: :heart:

Oon varmaan joskus ennenkin sanonut, että on ihan uskomatonta, että tyttöön rakastuu joka päivä enemmän ja enemmän. Kuinka paljon maailmaan oikein mahtuukaan rakkautta, jos tää tätä tahtia jatkuu. :heart: On toi meidän muru vaan maailman tärkein asia.
 
ikuisuus :LOL: tuo kääntymisestä innostumisesi! Ja koittakaahan pysyä terveinä jotta pääsette mökkeilemään.
Meillä vietetään Juhannus kotona. Ehkä sunnuntaina serkun pojan synttäreille. On vaan niin pitkä matka että melkein pitäis yöpyä jossain. Ei kehtais istuttaa poikaa autossa kuutta tuntia. Vaikka jollainhan taisi olla sellainen ajomatka edessä yhteensuuntaankin.



Soseista eilen eka lusikallinen porkkana-pottua. Maistui ja upposikin. Illansuussa oli hieman kärttyisyyttä havaittavissa.. Tänään kokeilin uudelleen, ja jos illalla kärttyinen taas, niin johtopäätöksenä voidaan vetää ettei kyseinen sose käy.

Täytyy alkaa puuhaileman kun poika unillaan.
 
Täälläpä oli taas paljon luettavaa... Meillä oli tänään 4 kk neuvola-lääkäri ja pojalla kaikki kunnossa. Pituus 65,3 cm ja paino 7305 g eli aika kivasti kasvanut rintamaidolla.

Me ollaan nyt reilu viikko annettu maissivelliä illlalla, 50-100 ml on suostunut syömään. Sillä ei ole ollut mitään vaikutusta mihinkään oleelliseen... Ei nuku paremmin eli 2 h välein syödään yölläkin, ei ole tullut masuvaivoja, kakkaa max. 1 krt /vrk, oppi syömään pullosta, kun aiemmin ei kelvannut ollenkaan. Lääkärin ohjeesta aloitetaan nyt sitten soseet ja siten, että muutama päivä maistellaan päivällä ja sitten aletaan antaa illalla niin paljon kuin poika vaan syö. Sillä voitaisiin saada edes yksi vähän pidempi unipätkä sekä mulle että pojalle. Eli kasvissoseita nyt ja 5 kk iässä sitten vaihdetaan iltapuuroon.
Aloitettiin maistelu tänään kaupan maissi-perunalla ja hyvin maistui hymyssä suin ja meni masuunkin asti ehkä 2 tl. Ei siis minkäänlaisia nielemis- tai muita ongelmia ollut, kun pieniä lusikankärjellisiä annoin. Masuvaivoja eikä iho-ongelmia ole tähän asti ollut, joten tuskin tulee nytkään, kun maissia on jo saanut vellissä ja perunaa tuossa soseessa on tosi vähän. En vielä tiedä millaista rytmiä aletaan tuossa syömisessä pitää, mutta ehkä aloitetaan niin, että syödään lounas ja illallinen ainakin alkuun.



Vähän isommat lusikalliset tuli kyllä ulos suusta...
 
Me ollaan juhannuksena menossa mun äidin luo, jonne tulee myös sisko perheineen. Ollaan siellä luultavasti yksi yö, harjoitellaan samalla yöpymistä muualla. Hirvittää vaan, nukkuuko poika siellä päikkäreitä ollenkaan. Äiti asuu onneksi lähellä, et voidaan tarvittaessa vaikka sitte tulla takasin kotiin jos siltä tuntuu.

Me taidetaan myös olla vähän jälkijunassa soseiden syönnin suhteen. Ei olla tosiaan maisteltu kuin pari kertaa perunaa, joka ei ollut mikään menestys...tosin neuvolassakin th oli sitä mieltä, että vois ihan hyvin olla 6kk asti pelkällä rintamaidollakin, kun poika hyvin kasvaa.

Yöunet täällä taas huonontuneet...viime yö mentiin korkeintaan 2h pätkillä ja klo 4stä eteenpäin vähän vaan torkuttu..monena yönä poikaa ollut vaikea saada nukkumaan enää kunnolla 4 jälkeen! Vähän turhan varhainen aamu äitille! :/ Kunpa meniskin yöt niin, että sais vaan syötön jälkeen nostaa pojan takasi sänkyyn ja jatkaa unia...yöunille meno sujuukin niin, mutta sen jälkeen ei...viime yönäkin monet kerrat oon pojan silitellyt syötön jälkeen uneen. Alkaa poikaa luultavasti vaivata jo sekin, että kakkaa ei ole tullut 5 päivään. Näin pitkää väliä ei ole koskaan ollutkaan. Vóikohan velli aiheuttaa tuommoista...?

Meillä myös päikkäreille nukahdetaan yleensä tissin avulla...yritin yhdessä vaiheessa opettaa ilman sitäkin nukahtamaan, ja menikin välillä ihan hyvin. Nyt ollaan taas vähän palattu vanhaan malliin. Tai saattaa nukahtaa ilmankin, mutta vaatii sylissä heijaamista tms. joka taas alkaa olla kohta hankalaa koska poika kasvaa. Siitä tavasta haluaisin eroon ja kapalosta...tänään meni melkein tunti unille saamiseen, vaikka nukahti jo rinnalle, kun hätkähti hereille sen jälkeen, sitten alkoi poika päristellä sylkeä ja päälle tuli vielä hikka!

mervi-elina Jaksamista! Kuulostaa kyllä äidin korvaan kamalalta, kun oma vauva huutaa ihan sydäntäsärkevästi!

mini77 Suloinen poika teillä! =)
 
bebo, pojan kasvun puolesta minäkin mielellään olisin pelkällä rintamaidolla jatkanut vielä, mutta nuo yöunet... En ole äitienpäivän jälkeen nukkunut yli 3 h putkeen ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua. Soseiden aloitus ei kyllä takaa mitään (omasta kokemuksesta tiedän), mutta kokeillaan nyt, kun poikakin tuntuu olevan valmis ruokailemaan, kun suu aukeaa lusikalle ja nieleminen sujuu. Ja imetyskertoja on silti varmasti pitkään ainakin 10 vuorokaudessa :) Ja sosetta maistettiin tänään eka kerta, poika huomenna 4 kk.
 
Me vietämme juhannuksen pääosin ihan kotona. Tuossa omalla terassilla grillaillaan ja tapetaan itikoita. Tarkoituksena käydä myös sellaisilla alkoholittomilla juhlilla. Löysin netistä infon, että sellainen järjestetään tässä lähellä ja kokot yms. joten ehkäpä menemme katsomaan. Sunnuntaina on naapuri kutsunut synttärikaffeille, että siinä se.

Ikuisuus, me ostimme sellaisen ammeen jossa istutaan. Neiti tykkää siinä kylpeä todella paljon. Paljon enemmän kuin normaalissa ammeessa. Polskutellaan ihan hurjasti. Ja itsellekin helpompi pitää hänestä kiinni. Jossain myydään lisäosinakin sellaisia pelkkiä istuimia. Erään ystäväni tytär ei myöskään pitänyt kylpemisestä, mutta kun ostivat tuon istuimen niin nyt pitää todella paljon. Eikös olekkin ylpeä olo, kun oma lapsi osaa kääntyä. Niiin lahjakas ;) Juu ja onnea ja tsemppiä tästä lähin vaatettamiseen ja vaipan vaihtoon. Nimim. kokemusta on

Meillä on alettu vierastamaan. Ennen ei yhtään aristellut ketään, mutta nyt alkaa itkeä jos joku yrittää hänelle jutella. Esim. tähän asti vain hymyillyt naapurin rouvalle, mutta nyt alkanut jo kahtena päivänä itkemään, kun on hänelle jutellut. Ja tänään kun oli rintarepussa tuossa edessä ja menin juttelemaan toisten naapureiden kanssa alkoi itkemään. Ja viime viikolla kyseiset naapurit juuri juttelivat neidille ja neiti vain naureskeli. Onko kenelläkään muulla vielä alkanut tuo vierastaminen ja kauankohan kestää?

 
Mervi-elinalle :hug: En mielelläni kyllä itsekkään olisi paikalla kyseisessä tilanteessa. Toivottavasti pian poika paranee!

Ikuisuus, mietin itsekin juuri, että kuinka paljon tuota ihanaa vauveliinia voikaan rakastaa :heart: Tuntuu, että joka päivä enemmän. Ihanaa!
 
Neuvolakuulumisia

3kk 4kk

5720g 6470g
60,6cm 62,6cm
pää 41,6cm 42,5cm

Eli isompi on tää meidän poju ku ikuisuus teidän tyttö

Päiväunet on täällä muuttunu niin että sylissä pitää mies nukuttaa, muuten ei meinaa rauhoittua. Tai vaunuissa ja autossa toki nukahtaa itsekseen mutta muuten ei. Paitsi yöt sujuu ihan hyvin.. Mutta kamala taistelu unta vastaan on joka kerta ku väsyttää.. Pitää vaan yrittää alkaa "opettaa" nukahtamaan itsekseen.

Täällä vierastetaan!!! Jos vähänkään väsyttää/on nälkä niin kahta kauheammin, mutta kyllä muutenkin.. :(

tehilla, ootko itä-suomesta?
 
sanv no siinä ja siinä, Etelä-Savosta olen.

Meillä poika ei ole vierastanut vielä. Paitsi minua kerran.. Olin laittanut ripsiväriä ja kulmiin vähän väriä. Poika heräsi uniltaan ja tuijotti minua vakavana :/ , kohta kääntyi alahuuli alaspäin.. Taisi olla äidissä jotain outoa..
 
Joo sanv vähän on teidän poju isompi. :)

Mun kätilönä työskentelevä kaveri sanoi, että mun maidontuotanto on voinut vähentyä sen takia, ettei tyttö ole enää puoleentoista kuukauteen juurikaan syönyt öisin. Yösyötöt on kuulemma tosi tärkeitä maidon muodostumisen ja lisääntymisen kannalta. Tyttö kun ei nuku päivisin juuri ollenkaan, niin nukkuu öisin 8-10h putkeen, eikä yösyöttöjä näin ollen ole ollut. No, asia ei enää juuri murehdita, mennään niin, että tyttö ei joudu näkemään nälkää.

Meillä vierastettiin kuukausi sitten, mutta viime aikoina alkanut taas osoittamaan merkkejä. Viikonloppuna tyttö itki heti, jos joutui jonkun muun kuin mun tai miehen syliin.

bebo tosi ikävältä kuulostaa nuo yöunet. Toivottavasti pian helpottaa, tuntee itsensä niin väsyneeksi, jos joutuu keskellä yötä olemaan pitkiä aikoja hereillä.
 
Etusivu päivitetty, tervetuloa mukaan Crazy Cat Lady :wave:


Mini77 Suloinen poika siellä :)

Mervi-elina :hug: Oon ollut päiväkodissa töissä ja meillä oli siellä muutama pienokainen jolla astmaa ja nuo pumput mukana. Tuntuvat valtavan kokoisilta laitteilta niin pienellä :( Toivottavasti helpottaa kun tulee ikää lisää.


Soseet Meilläkin vain maistellaan perunaa ja persikkaa. En halunnut kauheesti kokeilla eri makuja (allergiapelosta johtuen) ennen lääkärintodistusta vakuutusyhtiöön. Otetaan siis nyt vasta vakuutus. On venynyt ja venynyt kun ei saatu aikaa lääkäriin...

Juhannus Mökille! Voi että mä odotan juhannussaunaa ja rosvopaistia! Odotan myös että pääsen paapottavaksi eli mamma siellä odotteleekin meitä jo paikalla
:heart:

Argh en oo vieläkään tajunnut että saan äitiyspäivärahaa joka on paljon pienempi kuin palkka!! Edelleen vain tilailen henkkamaukkaa ja vähän ellosta ja hups, huomaan että kohta mennään miinuksella. Säästössä on toki mutta niihin en koske! Tolle pimulle on vaan niin ihana ostaa kaikkee ja kun tulee istuttua tääl kotona kaikki päivät niin äkkii sitä surffailee ja tilailee... Tarvii ottaa itteään niskasta kiinni.


Tai sitten mulle vois pamahtaa lottovoitto lauantaina niin olis yks murhe vähemmän :D

Loppuun vielä haleja kaikille

 
Juhannus ollaan kotona perheen parissa. Meille tulee lasten mummu, eno ja 2 serkkua grillailemaan ja saunomaan.

Soseita syödään kahdesti päivässä. Keitän perunaa, ja nyt myös porkkanaa, puoliltapäivin ja sitten myöhemmin syödään marja- tai hedelmäsosetta. Poika irvistelee perunalle mutta porkkanan kanssa maistuu vähän paremmin. Makeita soseita taas menisi vaikka koko purkki kerralla, niin paljon vaan ei arvaa antaa. Suu on oikein leveässä hymyssä ja vähän naurattaakin, kun saa marjasosetta.

Varpaita meillä ei olla vielä hoksattu mutta nyrkit on suussa koko ajan. Paitaa ei meinaa saada puettua ja riisuttua kun pikkumies ei malttaisi ottaa nyrkkiä pois suusta.

Ja nuo naurut! Poika on niin kova nauramaan ja hymyilemään, tänään ilmeilin vauvan kanssa, kun tuo ilmeily saa aina pojan nauramaan. Niin poikapa ilmeili takaisin! Näytettiin siinä sitten toisillemme kieltä ja naurettiin. Olisi pitänyt saada videolle, kun toinen työntää pikku kielensä suusta ja sen jälkeen purskahtaa nauruun =)
 
onkos teillä kellään ollu unipussia käytössä? olisin halukas kuulemaan että olisko se fiksu ostos, ku poika öisin potkii peiton pois... =)
ja sitten onko kellään kokemusta lämpöpussista? ajattelin että kannattaisko sellanen hankkia syksy/talvi ajalle kun ei tuo poika varmaan sit enää ole tuossa vaunukopassa vaan ihan rattaissa ja kun ne rattaat ei ole niin lämpimät ku vaunukoppa...

Meillä ei ylläri pylläri ole mitään suunnitelmia juhannuksesksi...rupesin vasta äsken miettimään et millos se juhannus on ku kaikki kertoo juhannus suunnitelmistaan :headwall: :saint: No varmaan kotona ollaan, niinku aina.. :D
Mut ihanaa...mun mies jää ens viikolla pariks viikkoo lomalle ja lähdetään varmaa sit parin viikon päästä mökille.. :heart: =) voi jo rueta tekee listaa mitä kaikkee pitää ottaa mukaan ku mökki sijaitsee saaressa, eli veneellä mennää sinne saareen ni pitää miettii senkin puoleen vähän tarkemmin ku poika lähtee tietysti mukaan..ja siellä ei ole sähköjä ja vesi haetaan järvestä...tosin juomavesi kannetaan mukana.. :)
Laalaa mulla on tuo sama ongelma..tulee tilattua kaikkee mahdollista sieltä sun täältä, ja vaikka hyvin tietää et siihen ei ois varaa...mua oikee pelottaa ku äippäloma loppuu ja jään hoitovapaalle et kuinka sit käy ku saan vielä vähemmän rahaa ku nyt... :ashamed: enkä aio laittaa hoitoon noin pientä..tiedän itse lähihoitajana( olen siis työskennellyt pienten ryhmiksessä) että noin pieni ei saa hoidossa niin paljon huomiota kun tarvii.. :( itselläni on mielessä jos vaikka vasta syksyllä 2011 lähtis töihin..
No nyt poikkesin jo vähä asiasta.. :LOL:
 
nappi87 meillä on unipussi, mut en oo sitä kauheesti käyttänyt, vaikka täälläkin poika kovin peittoja potkii, tuntuu ettei oikeen rauhotu siihen kun on tottunut nukahtamaan niin että mä "pönkkään" peiton niin tiukasti ympärille että on kiva siihen pesään nukahtaa.. Mut veljen vaimo on käyttänyt kaikilla lapsillaan unipussia ja sitä kovasti suosittelee, kai se on mihin tottuu.. Mutta mä ostin siis lidlistä kympillä, ne taitaa yleensä olla aika kalliita.. Et jos jostain halvemman saat niin kannattaa testata.. (voin kyllä tarkistaa että mahtuuko tohon meidän omaan vielä niin voin senkin sulle lähettää..?)

Mä on kans yrittänyt jo nyt alkaa säästölinjalle ja hyödyntää alennuksia ymsyms. Just ton takia kun en halua poikaa hoitoon laittaa vielä syksyllä, enkä mieluusti keväälläkään. Itekkin oon pph:na toiminut nyt viis vuotta.
Saa nähdä miten menee, pitää kuitenkin taloa alkaa rakentamaan tässä pikapuoliin niin lainaahan siihen joutuu ottaa, ei oo mekään lotossa voitettu(hyvä sanoa kun ei es lotota).

Mut järkyttävää miten paljon pystyy esim ruokalaskuissa nipistämään kun vähä kattoo mitä ostaa, että "tyytyy" pirkkaan ja euroshopperiin ja muihin halpajuttuihin eikä osta sitä mitä silmiin sattuu..

Munkin pitäis jonkinlainen lämpöpussi ostaa rattaisiin syksyksi, pitää yrittää kirppareilta metsästää..

Soseista neuvolassa sanottiin ettei tarvi vielä aloittaa kun ihan hyvin rintamaidolla pärjää, ihan kiva, varsinkin nyt kun mies on lomalla niin on ruoka tuoreena pojalle mukana jos johonkin ex tempore lähdetään :)

niin joo poika tänään 4kk!

tää oli hauska, mun edellisestä tekstistä
Päiväunet on täällä muuttunu niin että sylissä pitää mies nukuttaa, muuten ei meinaa rauhoittua.
On kyllä pitänyt varmaan kirjottaa että pikkumies, eikä mies. En mä nyt ukkoani sylissä nukuta :LOL: :LOL: :LOL:
 
Karmea yö takana. Tyttö nukkui vaan pieniä pätkiä, räki, yski ja rohisi niin, että sydän kylmänä kuuntelin, saako tyttö edes henkeä. Päätettiin, ettei me minnekään mökille voida lähteä näin kipeän tytön kanssa nyt juhannuksena, eli kaupunkijuhannus tulee. Pääasia, että tyttö saatais terveeksi.

sanv mä eilen hieman ihmettelin tuota sun lausetta, mutta ajattelin, että tarkoittaako toi sitä, että miehes pitää nukuttaa poika, että nukahtaa helpommin. :D

Raha, se ainainen paha... Sitä ei tosiaan ole ylimääräistä. Mies opintotuella ja mä äitiyspäivärahalla. Etukäteen jo meinaa huolestuttaa, että mitäs sitten, kun mun tulot putoaa kotihoidontuelle. No, se on sitten sen ajan murhe. Oon vähän koittanut saada rahaa säästöön, mutta aika huoletta ollaan nyt elelty ja ostettu kaupasta ihan mitä sattuu, vaikka helposti sais pari sataa kuussa säästöön, kun vähän kattelis, mitä ostaa. Onneksi joulukuussa tulee hyvät veronpalautukset, niin joulukuu on turvattu. Tammikuussa alkaa sitten kituuttaminen.
 
joko teillä on tehty hampaita?meillä nous eilen päivällä kuume.on ollu siitä asti 37.5-38.1 kainalosta mitattuna, tosi kärty, ikenet aivan turvoksissa, kuolan määrä aivan hirveä tulee oikein sylkykuplia koko ajan suusta ja vähän huono syömään nyt.suuhun ei anna katsoa mutta purulelua syö kovasti kun vain jaksaa piettää sitä sillä suussa(ei siis vielä itse osaa) mietin vain että oisko tuo kuume/lämpö hampaista vai jotain muuta??!!
 
Huomenta!

Nappi87 meillä oli talvella käytössä lämpöpussi ja oli kyllä hyvä. Se kävi turvakaukaloon ja tietty vaunuissa oli lämmin. Ei tarvinu tumpata hankalia(?) toppavaatteita pienelle. Meillä oli se Eisbärchenin pussi. Harkinnassa on ostaa ens talveksi se isompi malli.

ikuisuus Toivottavasti tytöllä olo kohenisi pian. :( Ja kiitos muistutuksesta veronpalautusten suhteen! Minäkin saan palauteúksena noin kk:n tulot joten TODELLAKIN, joulukuu turvattu!!! JEE!! Kotona kuukausi pidempään!! (PAITSI, JOS olen nyt raskaana, niin töihin EN välillä mene!)

sanv :LOL: :LOL: Mä olen niin lukihärönen etten edes huomannu tota. Mä luen ja kuulen kaikki väärät oikein ja päinvastoin.
 

Yhteistyössä