Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Minä taas :kieh: Unohdin pari juttua kirjoittaa, yllättävää..

Luin tuolla vanhempien luona uusinta Valittuja Paloja ja siinä oli artikkeli refluksista. Lähinnä aikuisten närästyksestä, mutta oli siinä osio vauvojenkin refluksista ja haastateltu Tiina Tuomelaa. Yritin katsoa, josko sitä olisi löytynyt netistä luettavaksi, mutta en löytänyt. Mutta tämä ihan vaan tiedoksi teille, jotka tuosta inhottavasta vaivasta kärsitte ja haluatte lukea, niin yrittäkää haalia tuo marraskuun numero jostakin luettavaksi.

Syötin poitsulle juuri iltapuuron ja siinä samalla ääneen päivittelen hänelle, että voiko maailmassa olla mitään ihanampaa kuin sinä :heart: Poitsu totesi siihen selvällä suomella, että TISSI :LOL: No, tahatonhan tuo oli, mutta olipahan äidillä hauskaa ja hyvä mieli :LOL:

Kysyin muuten siltä fysioterapeutilta tuosta taapero/kävelykärryn ja kävelytuolin käytöstä. Kärryä suositteli kovasti, mutta tuoli ei kuulemma tue lapsen kävelyn kehitystä lainkaan, koska siinä lapsi ei opi käyttämään omia vartalonsa lihaksia lainkaan tasapainon hakuun, koska tuolissa on tuki ympäriinsä. Toki sitä voi käyttää pieniä aikoja ja sanoikin, että kaikki härvelit (hyppykiikut, kävelytuolit jne) on ihan ok, kunhan niitä käyttää terveellä järjellä eli että lapsi ei vietä aikaansa niissä koko päivää. Lattia on se paras paikka lapselle. Mä ainakin itse laitan poitsun kävelytuoliin imuroinnin ajaksi, koska muuten en saisi hetken rauhaa siivoamiselle. Meillä kun on vielä tässä vanhassa talossa korkeat kynnykset huoneiden välissä, niin saan rajoitettua poitsun liikumisen aina tiettyyn huoneeseen, kun ei reppana pääse vielä tuolillaan kynnysten yli :kieh:

Tuiskunen ja Axu 9kk+
 
Mä oon kans lukenut tosta kävelytuolin käytöstä. Olikohan niin että voi käydä pikkuisen selänkin päälle jos paljon/kauan pitää. Meillä on sellanen kävelytuoli. POjat oli siinä silloin tällöin. just jos piti saada ne hetki viihtyy tai sitten että vähän pääsivät menee ympärilleen kun meillä nää kaikki lapset on lähtenyt hitaasti nousee/liikkeelle. Nyt se tuoli on varastossa mummulla ja papalla eikä oo tullut haettua sitä, saas nähdä tuleeko haettuakaan... Taaperokärry meillä on. Sen sai aikoinaan esikoinen 1v lahjaksi. On ollut kovassa käytössä kaikilla lapsilla. Ensin sillä on opeteltu kävelee ja vieläkin se on tosi paljon poikien leikeissä mukana. Se oli meillä jo ulkoleluna kun pojat isoja ja tykkäs sillä leikkii pihalla. Nyt pesin sen ja toin sisälle kun tässä talven aikana tyttö varmasti tarvitsee sitä kävelemisen harjoitteluun.

meillä tosiaan ei vielä nousta seisomaan joten ei taaperokärryä tarvita vielä tytöllä, mutta kyllä se siitä lähtee. Nyt on alkanut nousta konttausasentoon ja jos istuu pöydän reunan vieressä niin ottaa pöydästä kiinni ja käsillään nostaa peppua ilmaan. :heart:

meillä oli tosi ikimuistoinen viikonloppu..... tein perjantaina plussatestin. Nyt tässä on käyty kaikki tunteet läpi riemun ja epätoivon välillä. Taas se kauhee miettiminen että onko pikkuinen matkassa vai ei. miksi ei paljoo oireita yms. Sitten taas toivo nousee ja suunnittelee pikkuisen tuloa ja sitten taas toppuuttelee.... Varasin varhaisajanultran, se 19.11. sitten ollaan viisaampia asian suhteen... jänskää!!! :heart: mut sitten hei tuolla fb:ssä vielä ihan hyshys! ;) läheiset tietää mutten halua että ihan kaikki siellä tietää vielä yhtään mitään kun tosiaan mikään ei ole vielä varmaa..

sadee80 &tyttö 8kk+
 
Glow
sadee80 hiii, ONNEA, ONNEA, ONNEA :D :flower: :heart:
Ihana uutinen!!!


Viihtyykö teidän touhottajat itsekseen leikkimässä tms. lattialla? Leikittekö paljon vauvan kanssa? onko se ok antaa vauvan leikkiä itsekseen valvovan silmän alla?? Siis ihan pöljää, nyt kun tuo ipana oikeasti on kiinnostunut leluista tässä veikan huoneessa ja viihtynyt itsekseen jo vartin, se on pitkä aika! Mulla tulee tunnon tuskat että mun pitäisi leikkiä sen kanssa kokoajan eikä istua tässä :xmas:
 
Sadee :heart: :heart: Onnea onnea ihana uutinen! Tarrasukkia pikkuiselle.

GLOW meillä ainakin leikitään ihan ittekseenkin. Isäntä enemminkin sitten leikkii Kaapsun kanssa ja isosisko. Mä touhuan samal kotihommia... Illal sit vaatii enempi huomiota ja jotenki on huterampi, ni oon enempi lattiatasossa, dublojen kera :D

TUISKUNEn ihanaa, kyllä pieni tietää mikä on parasta maailmassa. :LOL: :heart: Meillä sanotaan "kukkuu" , ja leikkii piilosta kovasti ja myös hippaa.

Pyykkein kimppuun
 
sadee onnea kovasti! Toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:

Glow oon mä antanut tuon tyttösen itsekseen leikkiä, silloin kun harvoin viihtyy yksin hetken. Juon itse sillä välin kahvikupposen, teen kotihommia tai ihan istun jopa koneella, tyttö on kuitenkin silmän alla koko ajan siltikin. Useimmiten kuitenkin leikin tytön kanssa.

Isäinpäivät vietetty. Mukava viikonloppu oli pitkästä aikaa, ei riideltykään :D Mutta sepä siitä sitten, kun kävin nyt aamulla kierukan laitossa ja avokki joutui hoitamaan sen aikaa tyttöään ja meni tietenkin myöhemmin töihin. Tästäkös se veti pultit |O :headwall: Minkäs mä sille teen, että se nimenomaan halus muuttaa tänne, missä ei lapsenvahteja ole 150km säteellä!? Prkl! Ja tosta kierukan laitosta se ei myöskään tykännyt, ihan kuin se sen asia on, kun kumminkin haluaa että joku ehkäisy on. Ihan itteeni ajattelin tuon kierukan ottamisessa, eipä tarvii pillereitä muistaa ottaa ja toivottavasti menkatkin loppuvat.
Huomenna on mulla hampaanpoisto edessä, täytynee ottaa tyttö mukaan, kun ei tuosta ääliömiehestä ole kesken työpävänsä lapsenvahdiks :headwall: Liityn siis joukkoon että miehet on ihan saakelin itsekkäitä p*skoja!

Anteeksi purkaukseni ja kielenkäyttöni :ashamed:

Kovasti siis kaikille jaksuja, joilla mies ottaa päähän :hug:
 
Glow
Joo, meillä kans iltasin on poikanen enemmän vailla leikkikaveria ja nyhrää minussa kiinni. Aamuisin jaksaa itekseen hetken leikkiä. Kotihommia jos teen niin ne kiinnostaa niin että huh,huh. Keittiössä ei voi keskittyä leluihin vaan kaikkeen ihan muuhun, imurointi menee niin että Onni kulkee imurin perässä, kävelee, työntää imuria... Miks hitossa itelle tuleeki huono omatunto heti jos ei tee jotain kotihommia, vaan istuu tässä :headwall: siis mulla voi olla kone auki kokopäivän, mutta käyn tässä silloin tällöin olemassa jonkun 15-30 min. En kykene pitempää aikaa istumaan vaikka muut olosuhteet sen sallisi :D rupeaa noi raskausvaivat olemaan ihan "mukavia".... Taas heräsin yöllä hirveään suonenvetoon ja aamulla torkahdin selälleni ja heräsin kun oli aivan tuskaisen kamala olo. Ja kaikki loput vaivat jääköön nyt mainitsematta... Mut on tää silti oikeen mukavaa, vielä kun maha ei ole ihan semmoinen valtavan iso! vaikka päivä päivältä se näyttää isommalta :heart:
 
Muutaman päivän oon vaan pysytelly nyt taustalla ja lueskellu. :wave:

Sadee, ihan huisin paljon onnea plussasta ja tarrasukat pikkuiselle! :heart:

Nessu, ethän sää nyt voi lasta sinne ottaa mukaan :eek: Sano sille miehelle että per**le! Onhan sen herranjesta ymmärrettävä et ei noin voi tehdä ja suuttua... :kieh: Tsemppiä myös muille miehensä kanssa taisteleville!

isänpäivä vietettiin mukavasti oman perheen kesken ja kyläillen. :heart:

Huomenna 9kk neuvolalääkäri, joten palaan sitten taas asiaan :)

Jospi ja Henni huomenna 9kk :heart:
 
Pikaiseen lukemassa, kun Konsta kerta kiltisti leikkii itsekseen.

Sadee hirmuisesti onnea. :heart: :heart: Mulla alkaa vauvakuume olla jo kova, mutta mies ei ole ihan hetkeen lisää lapsia hankkimassa. Iloitsen sitten muiden raskauksista. =)

Kuume ja Konsta 8kk+
 
Me kans kyläiltiiin eilen, mun faijal ja isännän faijal. Päikkärit meni ihan pilallisiksi ja sen kyllä huomas. Oli ihan kummallinen ilta ukkelilla... Nahinaa ja ei jaksanu ees velliä juoda.. Heräsi sitten 22 juomaan pullollisen ja jatkoi sit aamuun 7.15 asti. Nahisteli kyl pitkin yötä unissaan, nii et heräilin. Ja kissa koitti moneen kertaan nukkumaan meidän kanssa! :headwall: :headwall: Otin just torkut :attn: Kun ukke nukkuu nyt piiiitkään näköjään...

GLOW mul kans kone ain auki päiväl ja oon myös kirjautuneena tänne ja fb- voi sit kokoajan olla tilanteen tasalla :LOL:
 
Mae
sadee :heart: ihanaa

Meillä ukko on ihan ehdoton "ei" lisälapsille. Ja tiedän itsekin, että aika rankkaahan tässä on ollut kun molemmilla pojilla allergiat, korvakierteet ja kovat luonteet. Mutta mä niin kuintenkin haluisin.
Ja itseasiassa, mullahan on ollu raskausoireita; väsymys, tissit kipeät, ILTApahoinvointi, mieletön turvotus, tosi kipeä selkä ja seksihalujen lisääntyminen +valvovuodon todella suuri lisääntyminen. Ainut mistä tiedän että EN ole raskaana, on se että mun naama kukkii. Mulla kun iho paranee heti kun tulen raskaaksi.
Mutta mä luulen, että johtuu kierukasta. Tosin mun kaveri laittoi tänään viestiä, että näki unta et me saatiin 3. lapsi, tyttö. Ja tuo kaveri on sanonu ennenkin että 3. tulee samalla lailla kun esikoinen eli ehkäisystä huolimatta. Mut jos nyt tulen kierukasta huolimatta raskaaksi, niin sitten en kyllä IKINÄ enää käytä mitään ehkäisyä. Esikoinen tuli pillereistä läpi, toista kun ihan "tehtiin" niin ei millään meinannut saada alkua ja jos 3. sais alkunsa kierukan kanssa, niin miettikääpä sitä :eek:

Meillä huomenna 8kk neuvolalääkäri+rokotukset (tavan influenssa ja sikainfluenssa)

Mae ja Joona :heart: 8kk
 
Voi Onnea Sadee!!! :flower:

Ketulle tsemppihalit! Täällä kans unirytmi edelleen niin että aamulla nukutaan max.puol kuuteen asti. Yleensä herää jo ennen viittä (tänäänkin 4.45) eikä nuku enää aamuuuron jälkeen uudestaan... Mä oon yrittänyt ihan huolella venyttää noita iltoja että aamulla nukkuis pidempään mut ei jumaliste auta vaikka menis klo21 yöunille niin herää silti aikaisin... Joku ihme sisäinen kello sillä on. Päikkäreitä nukkuu vaihtelevasti mut niilläkään ei oo yöuniin mitään vaikutusta. Mä jotenkin ahdistun kauheesti siitä etten onnistu siirtämään pojan rytmiä, aamuisin sitte tihrutan keittiössä puuroa sekoitellessani kun harmittaa niin vietävästi aikaiset heräämiset kuolemanväsyneenä. Vaan minkäs teet. Mieskin siihen totes vaan että; No, sun täytyy vaan mennä aikaisemmin nukkumaan :headwall: :headwall: :headwall: . Ihankuin se ois joku ratkaisu, tai ihan kuin se jotenkin auttais siihen että yöt nukkuu muutenkin toosi katkonaisesti pojan heräilyjen takia. Kyllä sitä ees viikonloppuisin ois kiva valvoo vaikka vähän pidempään kuin klo21 asti, arkisin meenkin kyl tosi aikaseen nukkumaan mut viikonloppuvalvomiset kostautuu oitis.

Mulla on nyt tulevana viikonloppuna kylpyläreissu likkakaverin kanssa, oon ekan yön pois kotoota pojan syntymän jälkeen. Mua stressaa sekin ihan jumalattomasti vaikka tiedänkin sen tekevän tooosi hyvää kropalle ja psyykkeelle. Mies ei oo koskaan ollut noin pitkään kaksin pojan kanssa, mut kait ne silti pärjää... :/

Nyt ois pakko ottaa pikku tirsat kun poikakin nukkuu.
 
Sadee: paljon paljon onnea!!! Ihana uutinen! :flower: Tarrasukkia!

Taaperokärryä olen ruvennut miettimään, sekö siis ei hidasta kävelyn oppimista ? Olen lukenut tuhannesta paikasta, että kävelytuoli hidastaisi, mutta kaverilla toinen käytti tuolia, toinen ei, samassa iässä alkoivat kävellä, erona vain se, että tuolia käyttänyt kulki pitkään varpaisillaan.

Itsekseen leikkiminen: mulla on kanssa usein huono omatunto, että en leiki tarpeeksi Gretan kanssa, mutta toisaalta Greta kyllä tulee heti luo ja vinkuu, jos ei jaksa yksin olla. Musta on tärkeää, että lapsi oppii myös viihdyttämään itse itseään, sehän vain kehittää luovuutta ja mielikuvitusta ja olen huomannutkin, että jos en vastaakaan siihen ihan ekaan vinkaisuun, niin usein Greta hoksaakin lähellään jonkun lelun ja leikkii sitten ihan tyytyväisenä sillä.
Itse leikin pienenä mielellään ihan yksin ja Gretakin on sen verran utelias, että aika hyvin aika kuluu, kun seikkailee pitkin asuntoa ja mä sitten juoksen perässä...Äsken taas sitten kokkasin ja tiskasin Greta kantoliinassa, selitän sitten samalla, että mitä teen, jos ei muuta, niin luulisi sanavarastoa kartuttavan.

Luetteko te vauvalle kirjoja/satuja? Jos, niin kuinka saatte vauvan kiinnostumaan ilman, että haluaa repiä kirjaa kädestä/sivuja? Mä nykyään pidän kantoliinassa ennen päikkäreitä ja luen sitten satua niin, että alkaa siinä nuokkua ennen kuin paan pinnikseen. Ja illalla, jos on hyvällä tuulella, niin paan hetkeksi pinnikseen ennen vipaa imetystä ja luen iltasadun. Ja päivällä katsellaan kuvakirjoja ja luen loruja, mutta siinä on se ongelma, että Greta ei esim. syöttötuolissa jaksa kauan katsella kirjaa kauempaa ja sylissä haluaa sen kirjan itselleen. Pari sellaista kirjaa meillä onkin, jotka voi antaa huoletta Gretalle, niissä on kotieläimiä ja sellaista karvaa joka kuvassa, jota Greta mielellään koskettelee. Silloin lähinnä toistelen eläinten ääniä sen mukaan, minlä sivun Greta on ottanut esille.
Mutta koska noita oikeita kuvakirjoja kantsii ruveta lukemaan? Vai pitääkö vain jatkaa lukemista, kunnes Greta sitten jonain päivänä istuukin tyytyväisenä katselemassa/kuuntelemassa?

On taas melkoinen koomaolo, Greta heräili tunnin parin välein ja välillä puolentunnin, sitten kuudelta otin viereen ja nukuttiin kahdeksaan. Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, ainakin Greta "nukkuu" jopa yli 12 tunnin yöunia, eli hiukan se tietty hyvittää, että olen itsekin sängyssä n. 9 tuntia, vaikka sitten jatkuvasti saankin heräillä. 19.30 nukahti ja tosiaan klo 8 sitten herättiin lopullisesti. Päikkärit onkin sitten taas minejä, eli se 45 minsaa, kun välillä nukuttiin jo 2krt päivässä 1,5-2 tuntia, jolloin ehti jo jotain saada aikaankin.

Tv. Lentis ja Greta 9kk :heart:
 
Ketulle tosi iso tsemppi :hug: , itse olen ollut usein tän 5 päivää yksin (niin kuin nytkin), ja vaikka siihen toisaalta tottuu, niin ihan tajuttoman rankkaahan tämä on. Varmaan siinä se pääsyy, miksen leiki koko ajan Gretan kanssa, enhän mä saisi silleen mitään tehtyä kun ei noita päikkäreitäkään juuri nukuta ja sitä paitsi en ole mikään robotti, vaan istun sitten välillä tähän koneelle, että saan edes jonkinlaisen henkireiän, kun Greta leikkii itsekseen.

Rosinante, :hug: I know the feeling... vaikka Greta nyt nukkuukin tuonne kasiin saakka, niin noista jatkuvista heräilyistä johtuen joskus tekisi itsenkin mieli porata :/ Eilen iltapäivällä olin just ihan koomassa, mieskin sanoi, että kuulee kyllä, että olen väsynyt, kun hyvä jos saan kunnolla puhuttua :eek: Kylpyläreissu tekee taatusti hyvää, lataat akkuja ja jaksat sitten paremmin!
 
Tuost kävelytuolist, mun molemat isommat sitä käytti ja poju läks kävelee 9kk ja tyttö 10kk iässä, ei varvistellu kumpikaan. Mut ei tuota oo tosiaan käytetty kun välil. Meil ny käytös just tilanteis, et pakko saada jotai tehtyy... Ruoka loppuun tai sit vaik on ite syöty ja jannu touhoo sen aikaa tuolissaan...
 
pur
Onnea SANDEELLEEKKIN JA MUILLE plussaamisesta :flower:

Olipa hyvä kun tuli tuo leikkiminen ja leikittäminen puheeks. Mulla on ollu mieles tulla samasesta asiasta kyselee. Meillä on päiviä millon mä käytöössä istun sohvalla tai juoksen perässä neidin puuhia vahtaamassa, mut siis hänel ei oo mitään mielenkiintookaa alkaa mun kanssa leikkimään. Sit on tällasia niinku tänää et sylis pitäs olla mut kun ei malta niin kitisee ja touhottaa omiaan. Mut sellasina itsenäisinä äivinä oon kans välil potenu tota et annankohan liikaa olla itekseen ja oon kyl yrittäny järkeillä sit LENTIKSEN mainitsemalla tavalla, et lapsi tarviikin oman aikansa myös kehittyäkseen oikein.

Olen alusta asti "LUKENUT" Pihlalle päivittän. Enimmäkseen ennen iltarutiineeja..tai oikeestaan siitä on muodostunu osa iltarutiineja. Tyttö sylissä katsellaan kuva kirjoja. Alkuunsa osoittelin kuvia ja sanoin sanoja "kissa". Nykyisin tyttö itsekkin osoittelee ja minä sitten sanon tai minä sanon vaikka "kissa" ja tyttö osoittaa sen. Musta hänellä onkin kehittyny hyvä passiivinen sanavarasto vaikkei vielä yhtään ookkaan aktivoinu puheeseen käyttöön. Sellasia pahvikirjoja enimmäkseen ja joskus kun tyttö ei jaksa "lukea" hän sitteen vaan kääntelee sivuja edestakas ja minä tietysti kehun miten hienosti hän sivuja kääntelee :LOL: . Olen ostanu kirjaston poistokirjoista muutamia paperisivuisia eläin ja luontokirjoja joita toisinaan luetaan ja saa sitten ihan rauhassa opetella niillä paperisivujen kääntämistä. Joskus päivisin tyttö tulee esittelemään pehmokirjaansa mulle niin sitten lattialla maaten luetaan yhdessä. :heart:
 
Lukemassa teidän kuulumisia ja pikamerkkiä, paljon ois kommentoitavaa mut neiti kiemurtelee kuin mato sylissä joten kauaa ei tässä ehdi oleen :whistle:

Meillä sairastettiin nyt viikonloppuna eka flunssa sitten :/ viime torstaina alkoi rohiseen ja perjantaina olikin jo nuha, kaks päivää kesti kuume, korkeimmillaan 38,4. Eilen oli eka kuumeeton päivä mut vielä tuntuu olevan vähän limaa hengitysteissä :/ En tiedä sit oliko possulentsua vai tavallista mut toivotaan ettei tulis nyt mitään oireita enään.. Huomenna olis 8kk neuvolalääkäri ni voi pyytää kattoon sit korvatkin samalla, tutkimusrokotekin pitäis olla tällä kertaa mut en tiä sit laittaako ne kun just ollu kipeenä..

Isänpäivää vietettiin rauhallisissa merkeissä kotosalla ja kummallakin papalla käytiin pikaseen kylässä.

Sadee, paaaljon onnea plussasta :flower:

Ketulle jaksuja ja :hug:

Niin ja ei taas voi muuta todeta kuin että miehet prkl*** :headwall: :headwall:

Nyt menee neidillä hermot tässä :wave:

Kareliini ja Sara pian 8kk :heart:
 
Pikaisesti merkkiä..

Sadee:Ihanaa!!Onnea hirmuisesti!!Aivan ihana lukee tälläsia ihania uutisia :D

Meillä neiti nousi perjantaina seisomaan,Hurjaa!Isille taas tämän taidon ekkuna näytti,mut mä kerkesin myös näkeen ku olin nopee.Nyt kyl koko aika sit noustaan seisoon.Jarrusukkia pitää lähtee ostaan,meillä ku ei oo ainuitakaan.

Meille on tänään tulossa sukulaisia käymään kahvilla,täytän huomenna 26v,(kauheeta!) mut huomenna en ookkaan kotosalla ku meen ottaan sen tatuoinnin ja jännittää!Saas nähä miten mies ton neitosen kanssa pärjää ku oon monta tuntia pois.

Ei mut nyt on mentävä :wave:

hemuliina ja nepsu tänään 9kk :heart:
 
:flower: Onnea kailille jotka saa kokea jo nyt uudelleen ihanuuden olla raskaana, täytyy sanoo että kateeks käy. Meillekin on sitten joskus tulossa toinen, mut nyt on vaan niin paljon asioita jotka pitää saada ensin kuntoon ennen kun voi toista ajatella. mm parisuhde...

Kettu :hug: Mulla nousi ihan niskakarvat pystyyn kun luin sun kertomusta. Mä joudun kans olee paljon yksin kun mies on työreisuilla, ja sitten lisäksi kun on hirvikausi niin metällä. Mutta hän yrittää olla maht paljon Rasmuksen kanssa, varsinki kun oon pariin kertaan maininnu että hyvä luottavainen suhde luodaan vauvavuosien aikana et turhaan sit jälkikäteen on ruikuttaa. Toivottavasti miehesi herää ennen kuin on myöhästä.

Ja meillä on kans usein niinku Glow kirjoitti mies "kattoo" vauvaa, eli vaikka toinen kiipee kirjahyllyy pitkin niin tää vaan kattoo kunnes mä sanon tai haen poitsun pois... Kaipa se on joatin miesten logiikkaa ??? :headwall: :headwall: :headwall:

Rokotteet me sitten saatiin tänään possu ja lentsu molemmat piikit, ja aikas kärttyinen toi poitsu olikin jo yhessä vaiheessa aika itkunen ja tuntui aristavan possurokotteen jalkaa, annoin sitten kyllä hyvällä mielellä panadolia ja pojan olo helpottuikin huomattavasti, jälkikäteen sitten luin vielä lääkärilehden artikkelista että virusrokotteen teho ei tän turkkilaisen tutkimuksen mukaan niinkään ees laskenu kun ei virusrokotteiden... mut siis jos haluuttel ukee itse ni täs on linkki
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8033/type=1

Mulla ittellään on ny jotenki ollu hartiat taas tosi jumissa ja päätä jomottaa jo monetta päivää, ja meil ei oo ees saunaa täs kämpässä :(, no jos päästään viikonloppuna maalle ni sitten pääsee saunaan jos sit vaiks rentoutuis ja jumit pois, ei oo jumpat ei mitkään ny autttanu...

Kävelytuoli ja Taaperokärry löytyy meiltä kans, samoin pomppukeinu ja pikkupiian sisäkeinu, ei oo oikeastaan missään pidetty poikaa enemmän kuin 15/ vrk, ja se kävelytuoli ajaa meillä kans enemmän sellasta säilytysvirkaa, esim jos mä meen käymään suihkussa ni otan poitsun sillä kylppäriin, kun ei taho bumbassa enää oikein pysyä, siis jos se näkee jotain mielenkiintoisempaa niin on nurin sen kanssa.

Vauvauinti on ollu tosi kiva ja nyt harmittaakin kun meillä jää 4 kertaa peräkkäin pois eli tulee kk tauko, te jokta oote käyny ni onko teillä unohtunu jo kaikki jos on ollu pidempää taukoa vai onko toi suklailu vähän niinku pyörällä ajoa? et sen muistaa sitten taas heti?

T.Toukka ja Rasmus 9kk
 
Sadee Onnea plussasta! :heart:

Heitettiin se viikonloppureissu, ja muuten meni hyvin, lapset oli edukseen, mutta ne nukkumiset!!! Isoveli ei olisi millään mennyt nukkumaan, ja yöllä Vilja heräili tunnin välein. Talossa oli väkeä, joten tuikkasin sit aika monta kertaa vaan tissin suuhun. Saa nähdä, kostautuuko... Olin viime yönä sit niin horroksessa, kun olin niin väsy viikonlopun jäljiltä, että Vilja jäi vahingossa nukkumaan viereen kun ekan kerran heräsi, ja taisi aika urakalla imutella yöllä. Että oiskos siinä sit jo syytä jatkaa tiuhaan heräilyä... Ummetusta ainakin on taas, ja se tuntuu häiritsevän unia. Ja autoon nukahtaminen oli ihan hirveen vaikeeta, niin ku pelkäsinkin... :(

Pakko mainita, että meillä on kyllä hirmu rohkea ja sosiaalinen pikkuneiti. Meidän esikoinen on aina ollut aika varautunut vieraiden ihmisten suhteen ja vierasti vauvana ihan järkyttävän paljon. Vilja on ihan toista maata. Juhlissa oltiin oltu hetki, kun mun isä (jota nähtiin viimeksi kesällä - ei siis kovin tuttu sekään) kävi nappaamassa Viljan syliinsä ja vei sen tutustumaan sukulaisiin, ja se ei ollu millänsäkään. Ihan ku kala vedessä oli siellä vieraiden ihmisten keskellä. Isoveli olis aikanaan huutanu ku syötävä. Myöhemmin oli pidempään paappansa sylissä siellä juttelemassa sukulaisille, ja mä ihastelin kauempaa sivusilmällä, että miten se on noin rohkea ja aurinkoinen. :heart: Ei ollu kauheesti äitiä ikävä... Toisaalta sit jotenki huono omatunto, että onko se jäänyt jotenki vähemmälle, jos kelpaa syli ku syli. :( Mä olen tosin kuulemma ollut ihan samanlainen pienenä.
 
TOUKKA: Mulla on manduca ja olen kokenut sen hyväksi, saan siinä tosi hyvän kantoasennon. Siskolla oli patapumin vauvaversio ja se jäi niillä nyt pieneksi (niiden poika on n.80cm ja 11kg). Osti sitten jatkoksi manducan ja tykkää siitä enemmän. Tai sen mielestä kantaminen on molemmista samanlaista, mutta niiden poika saa manducassa ilmeisesti mukavamman asennon, koska viihtyy siinä paremmin kuin patapumissa.
 
Heips :wave:

Meillä on lapset sairastellut, hieman katkoa nettailussa. Esiskoisella oli todennäköisesti enterovirus (käytiin poissulkemassa sikainfluenssa) ja tytöllä varmaan sit sama, nousi 40 asteen kuume pariksi päiväksi ja maha oli sekaisin. :eek:

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

:flower: onnea raskautuneille :flower:

Toukka: Mulla on Manduca... mut ei sovi mun selälle. En tiedä johtuuko siitä, et olen niin pitkä vai missä vika. Mulle sopii nuo pitkät liinat paremmin (mulla Didymos) kun ne saa menemään ihan vartalon myötäisesti. Ihan kiva se on ja kauniskin tuo erikoiskuosi mut kun tulee selkä kipeeks.... Ajattelin myydä ton mun Manducan (sitä ei ole montaa kertaa käytetty) pois jos siitä olisi jollekulle muulle iloa. Unipusseista meillä on Sterntalerin. Hyvin toimii ja on sopivan kevyt, meillä 1tog.

Meillä on naapurilta lainaksi saadut yhdistelmävaunut/rattaat... ja ne on sen verran kohelot ja hankalat (selkänoja ei toimi kunnolla, jalkatuki pysyy vain yläasennossa, kuomun toinen puoli irtoaa jne jne) ja mietin hommaisiko kuitenkin uudet, ketterät kuomurattaat... Kuitenkin kärryikää on vielä reilu 1,5 v jäljellä. Äh, en tiedä mut jos voitte suositella jotain merkkiä niin kuulisin :)

Noissa nykyisissä lainakärryissä ja toppapuvussa (+ lämpöpussissa) neidin jalat paleltuvat... en tiedä miksi vai onko vain heikko ääreisverenkierto. Asteitakaan ei ole kovin montaa pakkasta, en tiedä miten pukea vielä kylmemmällä ilmalla.

Sympatiat yövalvojille :hug:.. meillä kukutaan kans. Viime yön taisi tuo tyttö olla lähes koko ajan rinnalla. Olin poissa edellispäivänä ja nyt sit piti tarkoin pitää musta kiinni, etten karkaa :LOL:

Meillä täytti tyttö 9kk :heart: 7. päivä. Äkkiä aika menee :eek:... On muuten unohtunut ilmoittaa 8 kk mitat, niitä tässä: 7020g ja pituutta 70,4cm. Pipo oli 41,8 cm

Fiiu ja tyttö :heart:
 

Yhteistyössä