Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

merkkiä vaan

koitan epätoivosesti päästä läpi neuvolaan kun meillä on maanantaina pituuskontrolli ja tutkimusrokote tehoste piikki. ja kaupungin sivujen mukaan se sikanuhapiikitys vauvoille ois ens viikolla, et kysympä jo etukäteen voiko sen antaa sit samalla kertaa maananaina vai erikseen haettava ja antavatko nuo yhtäaikaa. voihan nenä tän kanssa nyt. niin me siis päätettiin rokottaa lapset. itestäni en vielä tiedä. onhan se tietty jos se sit itelle tulee niin pitääkö ne rokotteet sen poissa lapsista?

meillä siis kuulema pitäs vauvarokotteet alkaa ens keskiviikkona eli 12.11

labello ja j 8kk+
 
heips! :wave:

jos nyt vähän ehtis kirjottaan jotain!

Eli kotona ollaan ja on se sit ihanaa! :D :heart:

sikarokote me päädyttiin siihen et lapsil otetaan se,se on ens viikon ti!Mies sai sen tän viikon ti(hänel o astma)

Mä en nyt kyl muista oikeen mitään mitä tarttis kommentoida,ku yritän vasta päästä mukaan kärryil! :D

Tänne ei erikoista,Miro ei vieläkään konttaa,ylös vaan täytyy päästä joka paikkaan! =) :whistle: Ruoka uppoaa hyvin,karkeampikin sapuska!Maitotuotteit en oo viel antanu,alottelen varmaan samal taval ku esikonkin(hapanmaitotuotteit n.10kk ja tavallist maitoo 1v)Tissiä saa viel ja vettä juo nokkamukista!

Pian alan varmaan sen unikoulun ja yötissist luopumisen.Viel en oo sitä tehny ku aattelin et tottukoon ny ensin siihen et ollaan taas kotona!
Miro menee nukkumaan n. klo 20 ja heräilee pariin otteeseen sen jälkeen ja "kunnol"herää noin 23-01 aikoihin.Tulee sillon viereen ja saa maitoa.Sen jälkeen jää siihen nukkumaan ja herää n.1-3 krt ja syö 1-2krt.
Miro on ain ollu huono nukahtamaan itekseen sänkyyn,et sitäkin täytyy ny opetel!Vähän kyl kans oma vika ku o nukuttanu välil sylis!

Iso :hug: kaikil!

Ny kahvil,ku poitsut nukkuu! :p

Tyyppien äippä ja Miro 9kk +
 
lukemassa teidän kuulumisia pikaseen :wave: ei tosiaan oikein oo ehtiny koneelle kun tytön kanssa kaksin oltu ja ukko juuri kotiutui työreissusta, että nyt sitten vietetään yhteistä aikaa koko perhe :)

Possunuhasta ja rokotteesta sen verran että täällä meilläpäinkin on sitä kovasti liikkeellä ja rokotukset vauvoille alkaa 17.11. vasta et siihen asti pitäis odotella ja en tosiaan tiedä onko siitä sitten enää apua jos on ehtinyt sairastuun.. :whistle: tällä tietoa otetaan se Saralle vaikka mun mielipide on muuttunu kyllä suuntaan ja toiseen sata kertaa..

Palailen taas paremmalla aikaa :wave:

Kareliini ja Sara viikon vajaa 8kk :heart:
 
Merkkiä.

Sama rumba jatkuu, tosin tänään remontti ei valvottanut päiväunilla mutta mulla oli vanha työkaveri kahvilla joten 'oma aika' meni siinä seurustellessa. Ihan kivaa sekin oli. Muuten tehdään hampaita kovasti ja kiipeillään koko ajan, muutaman kerran on kontannutkin vaikka yleensä lähtee ryömien liikkeelle heti jos mitään 'kiireisempää' tulee...

Poika nukahti puoli kahdeksan ja nyt olen astianpesukoneen metelin alta kuulevinani jotain jutustelua, taitaa jumpata siellä taas mutta en viitsisi kurkata ettei vallan virkoa.
Sikainfluenssarokotteen aikataulusta ei mitään tietoa, ensi viikolla kausi-influenssa. Ei yhtään hotsittaisi jonotella tuon pojan kanssa tuntitolkulla, mutta niin se kai on tehtävä.

Kohta alkaa viimeinen kotonaoloviikko, tai no olen sitten onneksi taas ensi kesän. Haikeaa mutta yritän olla reipas :eek: Haikeus ei oikeastaan edes johdu töihinpaluusta vaan tämän 'pikkuvauvavaiheen' päättymisestä, jotenkin se kaikki on mielessä niin suloisena vaikka tosiasiassa rankkaahan on ollut ja synnytyksestä toipuminen ihan hirveää. Onneksi just tänä aamuna ajattelin, miten se vauva päivä päivältä tuntuukin aina ihanemmalta (miten edes voi :heart: ), että kai se on ihana vaikka pikkuvauva ei enää olekaan.

Nyt taidan herkutella koska olen ollut niin reipas. Iso hatunnosto ja kumarrus yksinhuoltajille!!

almaa
 
PIKKUJOULU POSTIA LAITETTU

Merkkiä tähän väliin,
nyt oon jo kerenny lukeekin edelliset 3kk on menny sillei et oon välil kerenny vilkaista plastaa mutta siinäpä se, kyl se paikakunnan vaihto tekee ns kiireiseksi.

Possurokotetta täälläkin on mietitty ja täytyypi sanoa että Tornion tapauksen jälkeen oon kyl sitä mieltä että se otetaan! Siis vauvalle, muut meillä ei saakkaan, ainakaan vielä.

T.Toukka
 
Täällä lähes paniikissa pyörin!!!
Mun hyvä ystävä on synnärillä, kaksoismassunsa kanssa. Enkä saa yhteyttä häneen :eek: :eek: :eek:
Veljen vaimo kun oli siel vuos sitten, niin velipoika laitto mul viestiä miten homma etenee. :LOL: Luonnollisestikaan mama ei nyt kerkiä ite ja mul ei miehen numeroo ole...
Miten sitä ennen synnytettiin, kun ei voinu viestiä kavereille, puhelimitse ja FB välityksellä????!!!
Sit soitettiin sairaalasta, kun oli homma ohitte. Oli kauhee puhelinlasku sairaalamaksun lisäksi. :wave:
No joo empä mäkään pal synnytykses soitellu :D En kyl sit sairaalas ollu kun sen vajaa 5h enne kun oli Kaapsu maailmas. Kotona kärvistelin nii pitkään ku pysty, en halunnu kuulla lausetta: tässä menee vielä aikaa, mutta jääkää ny sitte.... Sen kuulin kuitenkin! Taitaa olla vakio lause synnyttämään tulijalle...

Kaapsu on edelleen kovin räkäinen. Sain sille lääkäriajan 13. Olin hämmästyny, kuvittelin et ei toivoakaan. Parempi käydä näyttää, ni ei tarvi koko vlk miettiä...

Malttamaton Seranzu ja nuhanokka Kaapsu 8kk+
 
Kiitti tsempeistä :heart: Täällä meneekin jo valoisammin ( lumikin maassa ;) ). Ukko sitten aloitti keskiviikkona keskustelun ja jutskattiin rakentavasti. Tänä aamuna se ilmoitti ettei mene vkl:na mettälle, nice!! Mä olen tällä leiponut sydämen muotosen kakkupohjan, siitä tulee kinuskikakku. Sunnuntaina meillä syödään ylättäen hirven filettä ja valkkaripottuja punkkukastikkeella, slurp! Eli olen palautunut kun tein eilen ruokaakin. Silloin kun mua kyrsii niin mua ei huvita kokkailla yhtikäs mitään, tai sitten teen tasan jotain tonnikalamuonaa, ku ukko ei pidä tunasta :snotty:
Glow Mä olen kanssa maanantain shoppaillu, ke muskari, eilen kosmetologil jne..et onneks mä sit lähden täältä kans vaikka väkisi. Tänään kärryttelin aamulla kympiks hammasinfoon ja ihan ruokakauppaan. Siel oli tuttuja mammakamuja niin jo sekin piristi. Kyllä vertaistuki livenä ja virtuaalina on ihan tosi tosi tärkeetä :heart:

Mä kävin hakee itelle ke sikapiikin ja jonotin tunnin. Oikeastaan kärryttelin vaavin kanssa Heseen ja sitte olikin enää 10 ennen mua, ku lähtiessä 70, grrrr!! Vaaville eivät voineet antaa samalla jonotuksella rokotetta vaan sitä mennäänkin jonottelemaan sitten parin viikon päästä :eek: Meidän neuvolaan ei voi varata aikaa :(
Oireina tuli käsi tosi kipeeks, pari panadolia joutui ottaa ja lihassärkyä hartioissa. En sit tiijä johtuiko se siitä. Nyt jo hyvä kuitenki!

Tosi mukavaa isäinpäivän viikonloppua kaikille :heart: Täällä on ihan talvikeli ja lisää sataa kovaa vauhtia, ihanaa!!!

10+5 ?? HM ja pikku unikeko ( nukkunu kohta 4 tuntia päikkärii )
 
Hellurei!

Mä oon täällä ihan huuli pyöreenä; pikkujätkä nukkuu jo kolmatta tuntia pihalla! Tätä ei oo tapahtunut sitten suurien sateiden! Mahtaisko nyt olla niin että alkais noi päiväunet yhdistymään pidemmiks pätkiks? Kello alkaa olla sen verran etten taida enää "toisille" päikyille laittaakaan. Jos laittaisin niin sit venyis ilta varmaan jonnekin kymppiin asti.... Toisaalta se vois helpottaa aamua että nukkuis kauemmin mut ei välttämättä...

Meillä taas kahdenkeskinen ilta pojan kanssa; miehellä töissä asiakastilaisuus. Ajattelin palkita itteni siitä hyvästä kupillisella kuumaa punaviiniglögiä :heart: kun saan pojan yöunille.. Sit ois virallisesti pikkujoulukausi avattu =) .

Meil loppus itkuhälystäkin jo patterit mut nyt kuikuilen vähän väliä ikkunasta koska on herännyt.. Meillä vaivaa noi kolme tulollaan olevaa hampia nyt ihan tosissaan, senkin takia on nyt varmaan noin väsynyt. Yöt menee hyvin niin kauan kun suppo vaikuttaa mut aamuyöstä alkaa taas levottomuus ja kitinät. Voi kun ne hampaat lakkais jo vaivaamasta.

Se on moro taas!
 
Heips :wave: meillä nyt nuha tulossa neidille, että tästäkö ne sairastelut nyt sit alkaa kun tähän asti on vältytty.. :whistle: eilen illalla huomasin et on jotenki rohisevaa sen hengitys mut vielä ei kovasti nenä vuoda, kauppareissulla ostin apteekista pikkuniistäjän mut en sit tiedä onks siitä mitään apua.. apteekin täti kyllä sanoi että on monta mielipidettä että toiset sanoo että se nenäfriida on parempi ja toiset taas että kummallakaan ei tee mitään.. just joo :headwall: katsotaan nyt sitten minkälaiseks osoittautuu.

Possunuhapiikkiä meinaan kysyä että voisiko laittaa ens viikolla kun on 8kk neuvolakäynti et jos ehtis sit paremmin tehoon kun muuten joutus odotteleen sinne 17pvään asti.

HM, kiva että oot jo paremmalla mielellä =) Kyllä se helpottaa ja puhdistaa ilmaa kun saa puhuttua ihan face to face asioista.

Iskälle olis tilattuna leipomosta sellanen liitutaulukakku ja sit meinaan tehdä sille sunnuntaiaamuna pekonia, makkaraa ja kananmunaa aamupalaks, sellasta tosi terveellistä :p

Nyt ruuanlaittopuuhiin :wave:
 
Täällä polttarileski tappaa aikaa nuhaisen vauvan kanssa... Hohhoijaa. Mies siis lähti siskonsa tulevan miehen polttareihin, tulee yöksi kotiin mutta aamulla hakevat polttarisankarin uudelleen mukaan ja lähtevät maalle. Palaa sunnuntaina sitten vasta. No, ei se itekään ollut kovin innoissaan lähdössä, mutta silti vähän ärsyttää kun saan itekseni olla täällä koko viikonlopun. Tai siis onhan mulla Helmi seurana :D Ja kävi se mies äsken kotona tuomassa auton, auttoi imemään tytöltä Friidalla nokan ja lähti taas. Ja perkele jätti roskapussin eteiseen! Mur.

Meidän piti huomenna mennä Elma-messuille tytön kanssa, mutta en viitsi viedä puolikuntoista vauvaa sinne ehdoin tahdoin possulenssua hakemaan. En tiedä, ehkä on vähän ylireagointia, mutta jotenkin säikähdin siitä Tornion tapauksesta. Ja tosiaan, tytöllä on kyllä kova nuha nyt (tuli tiistaisen kausi-influenssarokotteen jälkeen) ja veto vähän pois, että ehkä sitä on muutenkin ihan hyvä olla rauhassa kotosalla.

Piti kommentoida vaikka mitä mutta nyt unohdin jo enkä voi mennä enää edelliselle sivulle kurkkaamaan ettei teksti katoa..
Kareliini, en usko että saatte sitä piikkiä etukäteen. Mä kysyin tiistaina neuvolassa ja itelle astman takia sain sen, mutta Helmin pitää odottaa siihen saakka kun aletaan vauvoille antaa, Helsingissä se päivä on tällä hetkellä 16.11. Mut eihän sitä kysymisellä tietenkään mitään menetä, toivotaan että saisitte.

Me siis päädyttiin ottamaan se rokote jos se nyt ehtii ennen tautia.

Puhelin soi...
 
Heipsan!

Me käytiin eilen päivystyksessä, kun pojalla rohisi niin pahasti henki. Yritin päivällä saada ajan omalle terveysasemalle, mutta siellä oli kaikki ajat menny, niin käskivät mennä päivystykseen. Kun kyselivät siinä puhelimessa oireita, niin lääkäri meinasi, että onko meillä possuflunssa, kun meillä molemmilla oli viikonloppuna korkea kuume ja nuha ja yskä... Päivystyksessä eivät sitten puhuneet enää siitä mitään. Lääkäri kurkkasi korvat ja kuunteli keuhkot ja antoi Ventoline-reseptin. Poika ei yhtään tykkää, kun sitä otetaan, mutta on kyllä helpottanut oloa. Ei enää rohise niin paljon. :)
Mutta meinasi kyllä ärsyttää, kun heti puhuivat sikaflunssasta, vaikka meillä ei minun mielestä kaikkia oireita ollut. Taitaa nyt olla patenttiratkaisu kaikkiin tauteihin... Tai no toisaalta, jos tuo oli se possu ja nyt se on sairastettu niin hyvähän se vaan taitaa olla.

Hitsi, kun mulla ei ole kotona mitään kortinaskarteluvermeitä. Tekisi mieli tehdä miehelle ja papoille kortit, mutta ei huvittas pojan kanssa lähteä kaupoille. Noh, pitää imrovisoida jotain. ;)
 
Glow
Olipas kiva tänään vasta kuulla että [/b]possupiikinjälkeen ei pitäisi antaa panadolia ( tai muuta parasetamolia sisältävää särkylääkettä ) lapselle, eikä varmaan itsellekään, koska heikentää rokotteen tehoa! Mielessä kävi antaa Onnille silloin piikitys päivän iltana "varoiksi" särkylääkettä, mutta enpäs onneksi antanut! taas olis muuten ressi päällä!

ISÄNPÄIVÄÄ ei meillä suuremmin juhlita. Ei siis tartte keksiä hikipäässä mitään lahjaa... hyvä ruoka, esikoisen tekemä kortti ( ja kukkakimppu) riittää =) näin äitienpäivänäkin.

Satiinpa tänään uusi auto koeajoon ja se kyllä jää meille, ehdottomasti B)
Lunta on maassa :heart: ja HIII!!! Onni seisoi ( vahingossa ? ) ehkä 5 sekuntia tänään ilman mitään tukea!! oli sillä lehti kädessä, siitä piti tiukasti kiinni :D
 
Minäpä annoin sitten rokotuksen jälkeen paresetamolia, kun neuvolassa sanoivat, että huoletta voi antaa, että ei tarvi pienten turhaan kärsiä. Mä olin lukenut siitä sen mahdollisesti heikentävästä tehosta niinkin pätevästä lähteestä ku Seiskasta :whistle: ja kysyin neuvolasta. Eipä ne ollu kuullukaan mistään sellasesta. Eikä niiden mukaan ole mitään merkitystä, mitä särkylääkettä antaa (se parasetamoli on kai kuitenkin paras mahdollinen). Niinpä mä sit myöhemmin tuppasin vielä Burana-suponkin. Kiva sit jälkikäteen kuulla, että ei olisi pitänyt antaa mitään, jos ei ollut välttämätöntä. Mitenköhän kävi rokotteen tehon? Oon muutn tainnu joka ikisen rokotteen jälkeen antaa parasetamolia, joten jos se tosiaan on niin, niin aika kehnosti on käyny meillä noiden rokotusten kanssa. :kieh:

Huomenna lähdetään kohti Pohjanmaata, mun mummon 80-vuotisjuhliin, joka on samalla vähän niin kuin "viimeinen illallinen". Sillä on syöpä, ja hoidot on nyt lopetettu. Vielä mennään kuitenkin puoli-iloisin mielin, ja yritetään välttää hautajaismeininkiä. Ei oikein tiedä, miten asennoituis. Viljan kannalta jänskättää ne pitkät automatkat. Se kun väkisinkin joutuis nukkumaan autossa, eikä se osaa sinne oikeen nukahtaa. Voipa mennä melkoiseksi huudoksi. :(
 
Matma, :hug: Voi kun alkoi surettamaan tuo teidän mummon sairaus, toivottavasti teille tulee kuitenkin iloinen matka. Itse tulin Italiasta muinoin varta vasten mummoa tapaamaan, kun syöpä eteni niin nopeasti, onneksi ehdin, toisin kuin Suomessa asuvat serkkuni. Se oli mummollekin tosi tärkeää, iloisin mielin lähti Taivaan isän luo, jossa vaari ja eno jo odottivatkin :heart:

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! :hug: Pimeys masentaa muakin, tähän saakka sentään Rooman seudulla on saanut auringosta nauttia myös talvella, Piemontessa taas on ihan yhtä harmaata kuin Suomessa, vaikka nyt ehkä pari tuntia enemmän valoisaa aikaa päivässä.

Sikalenssupiikki: joo, ollaan pähkäilty viikkokaupalla, lekuri ei siitä puhunut mitään viimeksi, maanantaina soitan, kun päätettiin, että jos se annetaan täällä kaikille vauvoille, niin otetaan. Italiassa kun on 60 miljoonaa asukasta ja 20 miljoona rokotetta, niin täällä se annetaan vain riskiryhmille ja ilmeisesti lapsille. Olipa hyvä, että Glow kertoi, ettei saa ottaa panadolia sen jälkeen, muuten oisin varmaan antanut. Ja oon antanut myös muiden rokotusten jälkeen, kun on tullut kuumetta, rokotukset antanut sairaanhoitaja ihan kehotti antamaan.

Jippii, asunto löytyi kuin löytyikin!!!! :D :D :D
Ihan upouusi kerrostalo (asunnot valmiita vasta joulukuuhun mennessä), huoneet hyvin pieniä, mutta löytyi se ylimääräinen makkari, joka haluttiin vieraille ja sitten on aika iso terassi, monta parveketta ja kaikkein parasta on, että me saatiin myös oma piha! Eli kerrostaloa ympäröivä piha on vain meidän, sinne ei muut pääse ja lisäksi alakertaan rakennetaan toinen tila, vähän niin kuin kerhotilat Suomessa, jonne Italiassa tehdään yleensä iso keittiö ja pannaan sellainen suurinpiirtein 60 hengen ruokapöytä (että mahtuu koko suku), sekin on sitten meille.
Sanoin arkkitehdille, että jättäisi sinne mahdollisuuden myös saunaan ja lupas ottaa asian huomioon, muuten tulee sinne alas sellaiset tummenetut lasiseinät. No, siis ainakin aluksi ollaan vuokralla, mutta jos näyttää, että jäädään pysyvästi pohjoiseen, niin voidaan myös ostaa tämä kämppä. Huh helpotusta, oli kauhea stressi, kun ei tiennyt, että minne mennään asumaan :p

Greta jaksoi aivan ihmeellisesti 12 tunnin päiviä, tosin sitten aina illan suussa, kun mentiin päivän 4. tai 5. asuntoa kattelemaa, alkoi protestoida, kun ei enää jaksanut aina vaan uusia ihmisiä ja asuntoja.

Niin, ja liityn ryhmään apua, anoppi :kieh: Neljä päivää oltiin appivanhemmilla yötä, ja vaikka oltiin päivät asuntoa metsästämässä, niin helkutti ku meni hermot. Italialainen anoppi on ihan taaaaaatusti vielä pahempi kuin suomalainen, uskokaa pois. Oli kaikkien tiedossa, että miehen ex-vaimo sai tarpeekseen koko Italiasta myös anopin vuoksi, niin ei mikään turha eukko, kun sai poikansa avioliiton karille... Ei tietenkään kokonaan anopin vika,s e nyt vielä puuttuisi, mutta kyllä se vaan kummasti saa hermot silleen pinkeeksi, että ekaa kertaa pitkään aikaan miehenkin kanssa riideltiin. Anoppi kun ottaa nyt korkojen kera takaisin Gretan kanssa sitä, ettei ole voinut olla kahden vanhemman lapsenlapsensa kanssa lainkaan. Että toooosi kiva... No, ehkä tämä tästä. Mä en vaan ole mikään nöyrä ja vaatimaton miniä, vaan sitä tyyppiä, että lataan pian aika pahastikin, kun oikein nyppii. Silloin meinas jo lähteä mopo mun käsistä, kun Greta oli anopin sylissä ja yritti ottaa siltä rillejä, ja kielsin Gretaam, niin anoppi sähähti, että suu tukkoon, kun Greta alkaa sitten itkeä! :eek: Just joo, että mä en saa asettaa rajoja tyttärelleni, vai? :headwall:

Huh huh, ehkä mä opin kehittämään pyhimyksen kärsivällisyyden ja tullaankin ihan hyvin toimeen...

Että tällainen valitus tällä kertaa,

pitää lukea vanhemmat sivut paremmalla ajalla, :wave:

Tv. Lentis ja päivää vaille 9kk Greta :heart:
 
Glow
Miten voi miehen olla taas niin perkeleen vaikea ymmärtää että tuota lasta PITÄÄ VAHTIA KOKOAJAN!! Siis mies istuu sohvalla, kattoo telkkaria, minä hikipäässä siivoan eteisen kaappeja. Poika tunkee ittesä kokoajan mun hommiin, sormia kaapin ovien väliin yms. ja miten tähän reagoi mies? EI MITENKÄÄN |O :headwall: Menen keittiöön niin eikös sillävälin muksu ole olkkaris, kyllä, miehen lähellä... repii tietokoneen johtoa seinästä ja kun tulen paikalle niin se johto on puoliksi irti ja pistorasiasta näkyy jo joku kipinä mikälie. Mitä tekee mies? EI HUOMAA OLLENKAAN :kieh: :kieh: Ai jumalauta että ottaa päähän!!! pitäisi siis ihan erikseen pyytää että herra vahtii lastaan yhtenä päivänä viikossa 5-10 minuuttia!!!!!! |O Joo, minäpä sitten suutuspäissäni raahaan taas lapsen+likaiset vaatteet alakerrasta yläkertaan. Istun tähän ja tossahan toi muksu vetelee puhtaita pyykkejä telineestä alas sen minkä ehtii :attn:

Hyvinhän tää päivä tähän asti meniki. En prkl jaksa tota ukkoa enää yhtään |O |O kiitos ja anteeksi :ashamed: :'(
 
Kaikille mieheensä kyrsiintyneille mammoille suosittelen John Grayn Miehet tulevat Marsista, naiset Venuksesta. Varmaan meillekin tulee nyt kauheat kriisit, kun muutetaan Torinoon ja rupean nalkuttamaan anopista jne. mutta meillä mies laittaa ruokaa, siivoaa, leikkii vauvan kanssa, pitää vauvaa sylissä, auttaa kylvettämisessä, pukee, riisuu, antaa mun nukkua aamulla pitempään aina kun pystyy ja tunnen tarvetta, vaihtaa vaippoja ja äsken silitti paitansa, kun minä en ollut tänään ehtinyt. En kirjoita tätä leveilläkseni huomaavaisella ja toimeliaalla miehelläni, vaan siksi, että olen käyttänyt John Grayn taktiikoita aika lailla alusta asti, ja kyllä ne vaan toimii. Ainakin useimmiten, ei me mitään pyhimyksiä olla, niin että aina silloin tällöin napsahtaa joka tapauksessa, mutta laiskuudesta ja saamattomuudesta en voi miestäni syyttää. Lukekaa se kirja ja kokeilkaa, ette te siinä mitään menetä! ;)
 
Sikarokotteesta varmaan kaikki jo tietää, mut parasetamolia ei saa antaa etukäteen ennen rokotusta, mutta sit, kun ja jos rokotuksesta tulee esim kipua, kuumetta yli 38, niin silloin saa ja pitääkin antaa kipulääkettä.

LENTIS kuulostaa ihanalt teidän uusi koti. Meillähän on sit mammatapaamispaikka valmiina :) :)

GLOW :hug: :hug: voi hemmettiläinen! Typerä mies, itsekäs. Sun pitäis vaan sanoa, että nyt kattot pojan perään.... ei nuo ukot mitään ite nää :eek:

:heart: Isänpäivä kiemuroit tänään. Käydään mun faijal ja miehen myös. Sit kotona tehään pippuripihviä ja jälkkäriks mutakakkua ja jädee.. NAMSKIS.:heart:

Noiden isompien isä olkoon oloissaan... On TAAS katkaisussa... Mua suoraan sanoen vitutti, kun kuulin et ex anoppi TAAS maksaa sen laskuja, kun juoppoputken aikana tehny kaikkee typerää jälleen. On se kumma että aina vaan jaksaa uskoa sen paranemiseen. Mä en enää ja oon joo jotenki katkera... Ikinä ei oo lapsen lapsiaan anoppi jeesannu, vieny mihinkään tai muistanu, muuten ku pakolliset joulut ja synttärit. Mutta sinne pohjattomaan kaivoon kyllä on menny tuhansia euroja, mahdollistaen vain elämäntyylin jatkumisen. Kiitos ja anteeksi :ashamed:

Mun ystävä sai sitten kaksi ihanaa tyttöä :heart: perjantaina illansuussa. Kaikki hyvin! Rankka synnytys oli, toivotaan et toipuu pian!

KVARTILLE JA VIRMEELLE, muillekin pikaista paranemista. Meillä on tullut ruokahalu takaisin JEE!!! Olin jo epätoivoinen, kun monta viikkoa syöminen on ollut kaksi tai ei yhtään lusikkaa! Lääkekin on helppo antaa, kun tämä antibiootti on Kaapsun mielestä hyvää :D

Siirsin tietsikan baaritiskille olkkarin pöydältä... Turvaan.. Kolme näppäintä lopullisesti tiessään ja poju jatkuvasti himoomassa. Mut täs on ihan hirvee kirjoitella, korkeel jakkaralla... :( Olispa tilaa et sais jotenki järkevästi nää systeemit...

Ihanaa isänpäivää kaikille!
s ja kaapsu :heart: :heart:
 
pur
GLOW :hug: sympatiat täältä. Just eilen TAAS ihmettelin mihin se mun ihanan ja huomaavainen mies on kadonnut. Kun täs aikasemmin kerroin siitä kun mies oli luvannut antaa mun nukkuu ja eilen :kieh: Sainoi katsovansa likkaa kun mä laitan ruokaa. Niin siinä se isukki istu mun ruokakomeron edessä ja tyttö roikku lahkeessa ja siis isukki todellakin KATSELI tyttöä. Voi v"#¤%TYU. Mä nostin tytön syliin ja käskin tehä ite sapuskansa.

No mutta tänään taas hyvillä mielin. Hyvää isäin päivää kaikille :flower:
 
Aaaaaaaaaa anteeksi mutta nyt seuraa valitusta...
Mies lähti reissuun perjantaina, ja vaikka mun vanhemmat oli täällä eilen jotta pääsin harrastusporukan miittiin pariksi tunniksi, alkaa mulla viirata päässä ihan just!
Mitä tolle kakaralle pitäisi tehdä??? Tuntuu, että sen rytmi tahtoo olla sellainen, että kuudelta pitäisi päästä yöunille, viideltä noustaan ylös, seiskalta tunnin "päiväunille" ja päivän aikana nukutaan ehkä 30min. jos sitäkään jossain välissä.
Nää iltapäiväunet tuntuu jäävän useammin pois, kuin onnistua.


Lisäksi tuo mukula halua ihan jatkuvasti, siis koko ajan, koputtaa lattiaa jollain, millä tahansa, mistä lähtee ääni. Haen jatkuvasti siltä leluja pois kädestä ja yritän tarjota jotain vähän vähemmän kovaa leikittävää ja siirtää poikaa maton päälle leikkimään, nimittäin alakerrasta on alkanut kuulua koputtelua takaisin... ymmärrän kyllä, että tuo puulaminaatti kopisee ja kaikuu, mutta mitä mun pitäisi tehdä? Ottaa lapselta kaikki lelut pois?

Yöllisten tissittelyjen poisjättäminenkin tulee olemaan aika hankalaa, jos lapsi ei saa juuri inahtaa yöllä... koputusta kuului alakerrasta, kun poika heräsi ölisemään aamuyöstä, ei siis edes itkenyt. Mä en nyt millään haluaisi ryhtyä nahistelemaan naapureitten kanssa tällaisista.

Helvetin ankea isänpäivä täällä. Vedin just loput unelmatortusta ihan puhtaasti v*tutukseen.
Perjantaina tuli uusi Vauva-lehti, jossa isät kertoivat kuinka isyys on heistä niin ah mahtavaa ja kuinka he ovat vähentäneet harrastuksiaan ja jättäneet niitä jopa pois jotta voisivat viettää enemmän aikaa perheensä kanssa. Satuin avaamaan just sen jutun kohdalta juuri tuntia ennenkuin oman miehen piti lähteä junalle, ja vaikka kuinka olin päättänyt etten itke, oli pakko avata hanat. Tiedän, että mies tuntee syyllisyyttä siitä ettei ehdi olemaan pojan kanssa, mutta ilmeisesti ei niin paljoa kuitenkaan, että suostuisi harkitsemaan noin aikaavievän "harrastuksen" poisjättämistä.
Harmi, että monet isät tuntuvat huomaavan vasta vuosien, jopa vuosikymmentenkin jälkeen, että olisi sittenkin pitänyt olla vähemmän itsekäs ja olla enemmän lasten kanssa silloin kun he olivat pieniä.

Ja niin, ihan kaikkein eniten (anteeksi nyt vain hävytön kielenkäyttöni) v*tuttaa se, että kun tästä ajankäytöstä tulee puhetta, vetoaa mies aina siihen, että hänen on käytävä töissä, että totta kai hän olisi enemmän pojan kanssa jos ei tarvitsisi käydä töissä! Öööööh... en ole viitsinyt edes mainita, että vapaa-ajalla ja lomillakin voisi tietysti tehdä muutakin kuin reissata epämääräisissä luolissa soittelemassa.
Perkele! Tiedän kyllä, kenen kanssa olen perheen perustanut, ollaanhan me oltu yksissä jo 12 vuotta tänä syksynä, mutta olisin ehkä kuvitellut, että vaikka me ei varsinaisesti suunniteltu perheenperustamista, lapsi ajaisi kuitenkin kaiken edelle. Ei aja, ei.

*Tähän valitsemasi liuta kirosanoja*
 
KettuPihlajalle, Glow´lle, Seranzulle ja HM:lle ja muillekkin tarvitseville ISO :hug: Juu, ei ole helppoa tämä arki ei!!

KettuPihlajalle myös, että älä ota lapselta niitä melua tuottavia leluja pois! Olin keskiviikkona pojan kanssa fysioterapian seurantakäynnillä ja siellä sain kuulla, että juuri tämän ikäisten lasten kehitykseen kuuluu tuo itse äänen tuottaminen jollakin vempeleellä (siis muulla kuin suulla :LOL: ). Eli esineiden hakkaaminen lattiaan tms.

Muuten saimme "vapautuksen" tuolta fysioterapiasta, kunnes lääkäri keksii meidät sinne taas lähettää :LOL: Axulla siis kaikki ok liikunnallisesti ja vähän (paljon!) edellä kehityksessä sen saralla. FT arvioi, että kävelisi jouluna :eek: :heart: Alexi tykkää istua polvi-istunnassa, siis polviensa päällä ja siitä saimme maininnan, että ei saisi antaa kauaa olla sillä tavalla olla ja leikkiä lattialla. Voi aiheuttaa jalkojen virheasennon eli jalkaterien kääntymisen sisäänpäin kävellessä. Pitää siis korjata asentoa, joko toiselle kankulle istumaan tai sitten normaaliin pers ístuntaan :LOL:

Meillä tehdään hampaita nro 3-6 ylhäälle! Yläien koko matkalta ihan valkoinen ja yksi tullut jo melkein läpi! Yllättävän vähällä kitinällä kuitenkin toistaiksi selvitty :whistle: No, varmaan ens yö sit valvotaan, kun täällä hehkutan :eek: Torstaina ei suostunut syömään päivällistä ja nukahti ennen iltapuuroa, joten yöllä annoin tissiä 4x!! Onneks riitti maito. Supon olen laittanut iltaisin ennen nukkumaan menoa. Silti heräilee muutaman tunnin välein. Normisti annan tissiä vain kerran yössä.

Seranzun kaksosvauvaäidille onnea! Mä tapasin keskiviikkona mun ystävän, joka odottaa kaksosia:heart: On massustaan jo samankokoinen, kun mä juuri ennen synnytystä. Ihanaa, kuun lopulla järjestämme hänelle vauvabileet :heart: :heart:

Nyt painun vaihtamaan poikasen sänkyyn lakanoita ja sitten iltapuuhiin mars!

Toivottavasti kaikilla oli kiva isänpäivä :heart:
Tuiskunen ja kohta 6-hampainen Alexi 9kk 5pv
 
Glow
KettuPihlaja :hug: Mua risoo lukea lehdistä noita "isä" juttuja. Mietinpä vaan kuinka monella se käytännössä oikeasti niin on kun lehdistä joskus lukee! On aina lohduttavaa lukea täältä tai kuulla tutulta että kovin pitkälti se on äiti joka arjen pyörittää, lapsen (set) hoitaa jne... ja isää saa muistutella kokoajan että voisi hetken olla kuvioissa mukana, mikäli jaksaa enää muistuttaa, minä en ilmeisestikään tarpeeksi usein asiasta marise, paitsi täällä :xmas:
Meillä on kyllä totta että isäntä vähensi harrastuksia kun vauva tuli ja onhan se huomattavasti enemmän nyt kotona kuin sillon kun oli vielä harrastushommeleissa mukana. Se vaan pistää risomaan että kun se on kotona, se ei eväänsä hetkauta sohvalta vaikka poika tekis mitä ja mulla hommat kesken. Eikö se vaan näe? kuule? tajua?? Noh, eilisen pienen sanomiseni jälkeen tänään on taas tsempattu.
Risoo ne vähäisetkin menot sillai että kun ite ei käy enää ollenkaan missään siiderillä tms. "tosta noin vaan". Mies voi varata parturin ja mennä sinne kysymättä sen suuremmin, minä en kun pitää ottaa huomioon miehen työvuorot ja että on muutenki sitte kotona... ja vielä ressi että pärjääkö se nyt sitte muutaman tunnin vai soittaako se kesken kaiken mulle parturiin että "tää vaan kiljuu" No minkähän mä sille voin kun istun parturissa värit päässä! Meillä kävi kerran näin! :headwall: :attn:
Joskus haluaisin olla kotona ihan yksin! Mies on vaan melko huono lähtemään minnekään "yksin" muksun/muksujenkanssa. Kyllähän se ton isomman kanssa käy kaupassa ja lätkämatsiinki on vieny ym. mut jos ees menis pihalle tunniksi... tai kylään johonki ilman mua.
Tästäkin taas saan tunnon tuskat, sillä kyllä mä rakastan miestäni yli kaiken ja on paras isä meidän muksuille :heart: ei se todellakaan hillu joka viikonloppu baareissa tms. typerää. Kaipaan kovasti meidän yhteistä aikaa... ymmärrän sen kyllä että nyt on lapset pieniä, eikä se niin vaan onnistu, ehkä joskus...

Tulipahan tämmöinen sunnuntai illan purkaus :whistle:

Nyt laittamaan muksut nukkumaan! pienempikin tuossa vielä kukkuu!
 
Iltaa

Voi Kettu, tsemppiä :hug: Meillä kanssa toi miehen soittoharrastus on hieman rassannut välillä, ei onneksi pitkiä reissuja mutta vkonloppuisin menoa riittää ja tietty kaikki treenaamiset päälle. Onneksi nyt osa treeneistä ainakin iltaisin sen verran myöhään että poitsu on saatu unille, eli en ole yksin pyörittämässä koko hommaa. Ja onhan tuo tosiaan ensi viikon jälkeen jäämässä hoitovapaalle, että eiköhän siinä tule tuo hoitaminen tutuksi ihan huolella...

Meillä on kanssa nyt tuo kiipeily sekoittanut unet. Päiväunet lyhentyneet tosi paljon ja yölläkin pitää heräillä ja kiiepillä. Kuinkahan kauan tämä vaihe kestää, onko kellään kokemusta? Aika rasittavaa ja hurjaa kun saa pelätä kaatuilua koko ajan.

Nin, nyt sit viikko kotona enää. Edelleen yritän olla reipas :eek:

almaa
 

Yhteistyössä