Matma, :hug: Voi kun alkoi surettamaan tuo teidän mummon sairaus, toivottavasti teille tulee kuitenkin iloinen matka. Itse tulin Italiasta muinoin varta vasten mummoa tapaamaan, kun syöpä eteni niin nopeasti, onneksi ehdin, toisin kuin Suomessa asuvat serkkuni. Se oli mummollekin tosi tärkeää, iloisin mielin lähti Taivaan isän luo, jossa vaari ja eno jo odottivatkin :heart:
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! :hug: Pimeys masentaa muakin, tähän saakka sentään Rooman seudulla on saanut auringosta nauttia myös talvella, Piemontessa taas on ihan yhtä harmaata kuin Suomessa, vaikka nyt ehkä pari tuntia enemmän valoisaa aikaa päivässä.
Sikalenssupiikki: joo, ollaan pähkäilty viikkokaupalla, lekuri ei siitä puhunut mitään viimeksi, maanantaina soitan, kun päätettiin, että jos se annetaan täällä kaikille vauvoille, niin otetaan. Italiassa kun on 60 miljoonaa asukasta ja 20 miljoona rokotetta, niin täällä se annetaan vain riskiryhmille ja ilmeisesti lapsille. Olipa hyvä, että
Glow kertoi, ettei saa ottaa panadolia sen jälkeen, muuten oisin varmaan antanut. Ja oon antanut myös muiden rokotusten jälkeen, kun on tullut kuumetta, rokotukset antanut sairaanhoitaja ihan kehotti antamaan.
Jippii, asunto löytyi kuin löytyikin!!!!
Ihan upouusi kerrostalo (asunnot valmiita vasta joulukuuhun mennessä), huoneet hyvin pieniä, mutta löytyi se ylimääräinen makkari, joka haluttiin vieraille ja sitten on aika iso terassi, monta parveketta ja kaikkein parasta on, että me saatiin myös oma piha! Eli kerrostaloa ympäröivä piha on vain meidän, sinne ei muut pääse ja lisäksi alakertaan rakennetaan toinen tila, vähän niin kuin kerhotilat Suomessa, jonne Italiassa tehdään yleensä iso keittiö ja pannaan sellainen suurinpiirtein 60 hengen ruokapöytä (että mahtuu koko suku), sekin on sitten meille.
Sanoin arkkitehdille, että jättäisi sinne mahdollisuuden myös saunaan ja lupas ottaa asian huomioon, muuten tulee sinne alas sellaiset tummenetut lasiseinät. No, siis ainakin aluksi ollaan vuokralla, mutta jos näyttää, että jäädään pysyvästi pohjoiseen, niin voidaan myös ostaa tämä kämppä. Huh helpotusta, oli kauhea stressi, kun ei tiennyt, että minne mennään asumaan
Greta jaksoi aivan ihmeellisesti 12 tunnin päiviä, tosin sitten aina illan suussa, kun mentiin päivän 4. tai 5. asuntoa kattelemaa, alkoi protestoida, kun ei enää jaksanut aina vaan uusia ihmisiä ja asuntoja.
Niin, ja liityn ryhmään apua, anoppi :kieh: Neljä päivää oltiin appivanhemmilla yötä, ja vaikka oltiin päivät asuntoa metsästämässä, niin helkutti ku meni hermot. Italialainen anoppi on ihan taaaaaatusti vielä pahempi kuin suomalainen, uskokaa pois. Oli kaikkien tiedossa, että miehen ex-vaimo sai tarpeekseen koko Italiasta myös anopin vuoksi, niin ei mikään turha eukko, kun sai poikansa avioliiton karille... Ei tietenkään kokonaan anopin vika,s e nyt vielä puuttuisi, mutta kyllä se vaan kummasti saa hermot silleen pinkeeksi, että ekaa kertaa pitkään aikaan miehenkin kanssa riideltiin. Anoppi kun ottaa nyt korkojen kera takaisin Gretan kanssa sitä, ettei ole voinut olla kahden vanhemman lapsenlapsensa kanssa lainkaan. Että toooosi kiva... No, ehkä tämä tästä. Mä en vaan ole mikään nöyrä ja vaatimaton miniä, vaan sitä tyyppiä, että lataan pian aika pahastikin, kun oikein nyppii. Silloin meinas jo lähteä mopo mun käsistä, kun Greta oli anopin sylissä ja yritti ottaa siltä rillejä, ja kielsin Gretaam, niin anoppi sähähti, että suu tukkoon, kun Greta alkaa sitten itkeä!
Just joo, että mä en saa asettaa rajoja tyttärelleni, vai? :headwall:
Huh huh, ehkä mä opin kehittämään pyhimyksen kärsivällisyyden ja tullaankin ihan hyvin toimeen...
Että tällainen valitus tällä kertaa,
pitää lukea vanhemmat sivut paremmalla ajalla, :wave:
Tv. Lentis ja päivää vaille 9kk Greta :heart: