Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Onnea sadee80! :flower:

Me taas vaihteeksi mummolassa. Tultiin eilen ja jäätiin yöksi. Huomenna tai ylihuomenna viimestään mennään takaisin kotiin. Keskiviikkona on pojalla hammashoitajalle aika, niin on pakko kotiutua. Olisin kyllä kypsä lähtemään jo tänään kotiin, mutta miehellä on tästä helpompi käydä tuolla raksalla, niin ollaan nyt sitten täällä... Harmittaa, kun pojalla parani just yöt kotona (lue heräsi vain kahdesti syömään) ja täällä nyt sitten heräsi eka tunnin välein ja sitten otin suosiolla viereen nukkumaan, että saa itsekin unta. Jos tää tahti jatkuu taas kotona niin en ala! |O Näin jälkiviisaana, olis pitäny ensin rakentaa tuo talo ja sitten vasta tehdä lapsi. Mutta ku eihän se mene aina niin kuin suunnittelee.

Meilläkin noustaan ylös tukea vasten. Eilen nousi toisessa mummolassa keinutuolia vasten ja täälläkin yrittää aina millon mitäkin vasten seisomaan. Sisko arveli, että poika sitten jouluna kävelee, saas nähdä.

Virme ja poika
 
Onnea Sadee! Ihanaa, wau! :flower: :hug: :heart:

Meilläkin leikitään itsekseen ja sitten illalla vaatii enemmän huomioita. Riittää kuitenkin, et istuksin lattialla ja "olen mukana" :LOL:

Kävelytuoli ja varvustaminen. Tuosta varvustamisesta fysioterapeutti nimenomaan mua varoitti. Pitää ainakin katsoa, että tuoli on sillee säädetty, että lapsella osuu koko jalkapohja alustaan. Samoin hyppykiikussa pitää koko jalka osua lattiaan ala-asennossa.

Lukemista ei harrasteta meillä. Ei vaan onnistu, kun sähköjänis ei jaksa olla paikoillaan niin kauaa, että saisi edes kirjan auki :LOL: Toisekseen, en mä lue edes itse koskaan kirjoja... :/ Katsotaan nyt, jos vähän vanhempana jaksaisi kuunnella jotain iltasatua.

Possunuharokote... Olen vähän sillä kannalla, et ei otettaisi... 12.11 olisi rokotus, jos otetaan. Pitää nyt vielä miettiä...

Tuiskunen ja Alexi 9kk+
 
Glow
merkkiä...

kuomurattaat meillä on emmaljungan scooterit, taitaa olla aika yleinen ja hyvä kuomuratas. Selkänoja ei mee täysin makuuasentoon mutta kuitenkin ihan tarpeeksi alas. Onni ainakin pikku unia nukkunu ihan hyvin. Toiset suositut lienee brion rattaat... Huutiksesta löytyy kyllä näitä, jos käytetyt kelpaa. Mä en tiedä myisinkö nuo meidän emmaljungat pois tilaa viemästä sitten kun tuplat otetaan käyttöön... Nyt täydellisten naisten pariin! Muksutki just simahti. Onniki on ruvennu valvoo vähä normaalia myöhempään, muttei se aamulla silti pidempään nuku....
 
Sadeelle valtavasti onnea! Hieno juttu ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

Lentis, mä luen pojalle vaan tollaisia vauvojen kovia kuvakirjoja. Ei mitään juonta tai isompaa sisältöä. Tykkää käännellä sivuja ja joistain loruistakin pitää mutta ei varmastikaan keskittyisi mihinkään mutkikkaampaan. Enkä kyllä osaa lainkaan sanoa koska varsinaisia satuja oppisi ymmärtämään tai jaksaisi edes seurata...

Yksin leikkii poika jonkun verran ja olen vaan tyytyväinen aina kun niin tekee, en ole huonoa omatuntoa potenut. Varsinkin nyt, kun kiipeilee koko ajan jossain ja kaatuilee niin että on pakko mennä perässä - jos ei leikkisi yksin hetkeäkään niin ei olisi aikaa enää mihinkään. Kun tosiaan ne päikkärit meilläkin sellaisia lyhyitä.

Unipussi meillä on Grobag (1tog) ja alunperin sitä Sterntaleria haikailin mäkin. Mutta toi Grobag oli kyllä tosi kohtuuhintainen, postikuluineen alle 30 ? kun Sterntaler olisi ollut 60 ? tienoilla. Voi toki olla että löytyisi halvemmallakin. En tiedä onko muuten rauhoittanut mutta ainakin pysyy päällä kun peitto potkittaisiin aivan varmasti pois.

Turvaistuinkin ostettiin, Gracon (Comfort S tai jotain sellaista) mutta ei ole asennettu paikalleen, etupenkillä keikkuu matkassa mukana.

Korviketta annoin nokkamukista päivällä, vajaa desi meni todella pitkän pelleilyn kanssa. No, huomenna taas. Niin ja tämä siis jotta maitomäärä laskee eikä tarvi alkaa töissä pumpata, kun kuitenkin haluan imettää vielä iltaisin ja aamuisin. Ja varmaan joskus öisinkin...
 
Kiitos kaikille :heart:

Eilen olin jotenkin tosi kipee. Toosi väsy, pätää särki, käsiä särki, jalkoja särki, niska, hartiat jumissa, Koko kroppa ihan voimaton. palelin. mutta ei kuumetta. Olin tosiaan ihan taju pois ja kipee ja meninkin sitten jo 19.30 lasten kanssa nukkumaan. :( Nyt parempi olo, toivottavasti pysyykin poissa! kun aloin jo sikaakin pelkäämään.. :p

Meillä tyttö viihtyy itekseenkin lattialla. mut onhan siinä ympärillä tosi usein pojat touhuumassa. Nytkin ne tossa lattialla kolmistaan piirtää. :D Tyttö lähinnä ihmettelee kyniä ja ruttaa paperia. ja pojat huutaa vähän väliä: älä! (kun tyttö meinaa ottaa heidän paperinsa) :LOL:

kirjoista jos luen pelkästään tytölle niin se on kuvakirjojen katselua. just osoittelua että mikä eläin. ja sitten aina sanon mitä se eläin sanoo ja se on tytöstä hassun kuuloista. Kun sanon mitä kissa sanoo : miau. niin tyttö koittaa sitä jo itsekkin matkia. Äänne ei ole ihan toi miau mutta äänensavy tytöllä ihan sama kuin mulla sen sanoessa (sellanen vähän korkeempi ääni)
Sitten jos luen ihan kirjoja, siis tekstejä kun pojat pyytää niin sitten ollaan kaikki lattialla. Tyttökin siinä masullaan makaa ja kuuntelee/katselee. Sitten vaan otan kirjaa vähän ylemmäs/poispäin jos tyttö meinaa tulla sitä repimään/kääntelemään sivuja.
Annan usein tytön kyllä pidellä itekkin niitä paksusivuisia kirjoja käsissään ja maistellakkin niitä, kun jostain luin että lapselle tulee positiivinen kokemus kirjoista kun saa niitä myös tunnustella ja maistella.. tiedä sitten. Ei nyt tosiaan saa ohutsivuisia kirjoja repiä rikki mutta noi pahviset paksusivuisten kirjojen kulmat on aika hyvin imeskeltyjä.. :D
 
Glow
Eikä :attn: Onni on taas ihan räkänen :headwall: Eli, viimeyö äherrystä sängyssä aamuyöhön asti, sitten unta ehkä noin 3 tuntia putkeen :whistle: Räkää taas riittää... johan mä tätä meidän kuukausittaista nuhaa odottelinkin :headwall: nuhalla on tapana näköjään tulla aina sillä viikolla kun onnilla tulee lisää ikää eli kuukausia täyteen... kumma juttu! Koskaan ei kuumetta kuitenkaan, onneksi. Toivottavasti ei tule nytkään. On suunnitelmana lauantaina lähtee Kotkaan shoppailemaan Onnin ja kaverinikans =) Kouvolassa on tätä nykyä keskustassa ja muutenkin aivan onnettomat lastenvaatevalikoimat! Jospa Kotkassa parempi??

KIRJOJA, yhteen aikaan luettiin joka ilta esikoiselle iltasatu ja Onnikin viihtyi sängyllä kuuntelemassa, yritti tietty saada kirjaa käsiinsä vähän väliä. Nyt on vähän lipsuttu iltasadusta... Onni tykkää kyllä "vauva kirjoista" eli nuista omista kovista ja paksuista kuvakirjoista. Varsinkin jyrsiä niitä kulmia...
 
Neuvolalääkärissä käyty ja mitat olivat: 9kk 8275g, 70.2cm, pää 44cm. Lääkäri ei saanut tutkittua kaikkee tarvitsemaansa, koska Henni pelkää kuollakseen korkeita paikkoja ja huusi hysteerisenä. Lääkäri kuitenkin totesi, että kaikki on ok, kun kerran konttaa, istuu ja kävelee jo tukea vasten. Saatiin terkalta ohjeeksi kokeilla lääkärin suosittelemaa päivärytmiä ja antamaan päivällisellä maissivelliä. Meidän omaan rytmiin tulee siis ainoastaan muutos, että toiset päikkärit olisivat ainoastaan sen 45min korkeintaan! Jos ei auta, niin sitten unikoulua.

Kirjoja olen lukenut silloin tällöin toisinaan ja niin että Henni on sängyssä ja minä luen vieressä kirjaa. Tuossa 1 vuoden jälkeen varmaan rupee enemmän kiinnostamaan itse kuvatkin, eikä kirjan repiminen kädestä.

Voi että on taas lenssusta porukkaa! Pikaiset paranemiset kaikille :hug:

Jospi ja Henni 9kk :heart:
 
Päätin tulla tännekkin näyttäytymään, kauaa en pysty kerralla olla koneella kun oksuolo iskee. Ja tänään itseasiassa oksensinkin ekaa kertaa... En ihan pöntölle ehtinyt ja hittolainen kun oli pöntön kansi kiinni :kieh: Pääsin vielä siivoamaankin..
Meillä oli edellisen viikon viikonloppuna eka korvatulehdus ja oli ihan kauhee :( Ymmärrän nyt paljon paremmin ihmisiä joiden muksut on usein korvatulehduksessa et miten rankkaa onkaan.. Meil viel mies oli duunissa sen viikonlopun, siis yöduunissa 14tunnin yövuorot, niin en paljoa apua ehtiny kotona saamaan... Mut kuhan on tulehdus selätetty niin oon tyytyväinen =)
Tsemppiä ja jaksamista kaikille sairastelijoille ja sairastelijoiden mammoille :heart: :heart:
Me mennään ens viikolla ottaa sikainfluenssa rokotteet Sisun kanssa ja Sisu saa kans sen kausi influenssa rokotteen.. Julmalta tuntuu piikitellä niin urakalla pikku miestä :ashamed:
sadee80 Onnea plussasta!! Etkös oo tuolla kesäkuisissa odottajissa kans? :)

SisunÄiskä + Aarre 8+
 
Tänään oli aamusta lääkärineuvola, hyvin tyttö kasvaa ja kehittyy =) Jospi, tässä olisi Saran 8kk mitat kun ehdit laittaan: 9170g, 71,6cm ja pipo 46,7cm.

Lääkärin kanssa oli puhetta possupiikistä ja hän sitä kyllä suositteli ottamaan, sanoi että kun ei vielä tiedä minkälaiseksi tauti tästä vielä kehittyy ajan myötä. Me nyt sitten vielä mietitään asiaa et mitä tehtäis, ens viikolla olis sit ne rokotukset.

Kirjoista, meillä ei juurikaan vielä lueta mut sellaisia kuvakirjoja kyllä katsellaan ja siitä äitiyspakkauksen ensikirjasta tykkää tosi paljon ja hihkuu niille loruille =) Jouluks kyllä ajattelin hommata jotain ensikirjoja lisää ja sellaset pehmeet kangaskirjatkin olis kivoja. Tykkää myös kovasti selata jotain mainoslehteä jos annan sellasen katseltavaksi ja sen kanssa viihtyykin välillä pitkään
:)

Jaksamista kaikille joilla sairastellaan :hug:

Nyt on mentävä taas :wave:
 
GLOW ääää, vitsi aina noit nuhii... Mulle myös :hug:

Mulla iski hirvee epäily taas tuon ukon korvan paranemisesta, kun nokka vuotaa aina vaan ja eilen oli lämpöäki vähän.. Käytettiin sit lekuris jälleen. No korva on paranemaan päin. Mua jäi kuitenki kaiveleen... Miten muilla korvapotilailla, onko oireet helpottunu kuin pian lääkekuurin aloittamisen jälkeen?

Mä en muuten ikinä muista mitä oon tänne kirjottanu, kun sit kirjottaa tuonne FB kans :ashamed: Niin että jos toistan itseäni, koittakee ymmärtää :whistle:

Meillä luetaan kans kovasti kirjoja. Liityin just lasten parhaat kerhoonki.... Ja ollaan siina vau kerhos, minkä kirjat on kyl välil ollu pettymys. Viimeksi tuli kaks kirjaa jois oli isoja vauvoja vaan joka sivulla.. Niit onki tosi kiva "lukea" pikkumies kääntää sivua ja aina on vauva ja kato VAUVA ja taas vauva :/ .... On sielt kyl tullu muutama ihan kivakin.
Varsinki vähän väsyneenä kirjoja jaksaa ihmetellä.

Kaapsu oppi eilen laittamaan dublon oikein kiinni! :D Saa helpoiten sen neliöpalikan. Muutenkin ne on tosi kova juttu, rakastaa purkaa rakennelmia.

VIRME rakennusaika on varmaan rankkaa... Jaksuja. Ja pitkää pinnaa.

Nyt meen kutoon sukkia Kaapsulle. Ainoo mitä osaan neuloa ;)

Seranzu ja Kaapsu 8,5kk
 
Seranzu, mulla itselläni korvatulehdus helpottaa parin päivän kuluessa antibiootin aloituksesta (lähinnä kipu). Rutina ja muu loppuu vasta viikon päästä kuurin aloituksesta. Lopullinen parantuminen tapahtuu kyllä yleensä vasta ihan siellä kuurin lopussa/jälkeen. Älä huoli, kyllä se varmasti ohi menee. Harvoille jää kierre päälle, kuten Maen poitsuilla tais olla.
 
Mae
Joo meidän molemmilla pojilla oli se kierre, luulen kyllä että allergioilla oli oma osuutensa tuohon kierteeseen. Kun räkäisyyttä oli koko ajan, niin kyllähän siihen ne pöpöt pesii.
Ja seranzu jos rään koostumus on edes vähän muuttunut, niin uskoisin että rupeaa helpottamaan. Jos on vielä kovin sitkeää, niin sitten voi olla että heti kuurin jälkeen tulehdus uusiutuu.

No niin, meillä tänään 8kk lääkärineuvola ja kaikki ihan hyvin. Sai sikainfluenssa ja tavaninfluenssa piikit. JOSPI 8kk mitat 10kg765g, 76,5cm ja py 46,5. Meidän pieni jättiläinen :heart:

Meillä huudettiin TAAS viime yö :/ Mä en tiedä johtuuko hampaasta, tulevasta flunssasta, mahd. korvatulehduksesta/putken tukkeutumisesta vai NAUDANLIHA-allergiasta.... Kaikki taas sattui samaan aikaan ja tuota nautaakin kerkesin jo antaa 5pv, mutta kun Joonalla ne oireet tulee niin viiveellä. Huus kuitenkin kun kurkkua olis leikattu ja piereskeli kovasti, kipulääke sitten auttoi.

Mae ja Joona 8kk :heart:
 
Isot :hug: kaikille sairastelijoille ja väsyneille äiskille! :hug:

Niin kuin FB:ssä kirjoitin, niin päätin sitten lopettaa yöimetyksen kerrasta :eek: En vaan jaksanut enää, kun taas herättiin jo klo 23 ekan kerran |O On taas lipsunut 4 imetykseen yössä, ei onnistunut mun vähennetään hiljalleen -tekniikka, ei tämä tajua, että miksi saa syödä klo3 mutta klo23 klo 1 ei saakaan =)

Silloin 23 maissa oli vaikeinta saada nukkumaan, itkeskeli puoli tuntia. Kerran otin syliin, mutta ku rauhoittui, laitoin takaisin pinnikseen. Sitten tassun alle nukahti. Seuraavilla kerroilla (klo1, klo3, klo4) nukahti parissa minsassa tassun alle, vaikka siellä ensin itkeskellen konttaili. Sitten kuudelta sytytin valot ja sanoin, että joo, on aamu ja saat tissiä, kun heräsi. Silloin olisi kyllä vielä jatkanut unia, mutta kun aattelin, että menee taas sekaisin, jos kuudelta saa syödä, mutta aiemmin ei. :/

Kysymys yövieroituksesta Eli voiko kuudelta syöttää/imettää ja antaa sitten nukkua vielä, vai pitäiskö kylmästi oottaa siihen seiskaan-kasiin, jolloin oikeasti herää? Oishan Greta voinut nukahtaa helposti silloin kuudeltakin, mutta ajattelin silloin, että tytöllä alkaa olla varmasti jo ihan oikeasti nälkä. Kun mun logiikalla (ja meidän omalastenlääkärin) vauva ei tajua kellonaikoja, eli joko yöllä syödään silloin kun vauva haluaa tai sitten ei syödä lainkaan.

Oli kyllä kurja olo aamulla, oikein sellainen paska mutsi-fiilis, kun riistän vauvalta yötissin. Mutta mä en kerta kaikkiaan jaksa enää näitä rikkonaisia öitä, ne ovat menossa vain pahemmaksi ja pahemmaksi. Sitä paitsi lekuri sanoi, että meidän täytyy antaa Gretan ruuansulatuselimistön levätä, että tän ikäisen ei saisi antaa syödä parin tunnin välein yölläkin. No joo, kattotaan miten menee ens yö...

Nyt typy nukkuu kantoliinassa, kun jotenkin yritän hyvitellä tissin puuttumista yöllä :ashamed:

Tv. Lentis ja hellantelttu Greta 9kk :heart:
 
SISUNÄISKÄ voi au, jaiks.. Ihastuttava olotila, onneksi se siitä helpottaa. Mun ystävä joka on raskaana, voi niin pahoin, että tuli jo kuivumista ja uhkailivat tiputuksella... :$ Onneksi siellä on nyt alkanut olemaan jo olo parempi.

MAE on joo meil räkä huikan vähentyny ja ruokahaluhan palasi melkein heti kun saatiin kuuri päälle. Eilen tosiaan ihmettelin sit tuota lämmönnoususa.. Voi kun nuo allergiat voi olla kans kurjia!!! Niistäkin tosiaan kaikkee mahdollist oiretta ja hirveetä salapoliisityötä. Jaksuja siis sinnekin.

LENTIS huu varmaan teet ihan oikeen ratkaisun tuon yötissittelyn kanssa. En kylläkään osaa neuvoa asiassa ollenkaan. Meillä nukutaan vaihtelevasti meidän viekussa. Välillä illasta saakka heti ja joskus taas koko yö omas punkassa. Syödään se yksi kerta lähes aina yön aikana. usein juuri silloin 6 aikaan ja vielä on jatkettu unia. Antaisin varmaan tissiä aamupuolel jollei enää muuten tokene ja selkeästi on vielä väsynyt..

 
Pikapikaa vaan, täytyy mies lähtee hakee töistä.

Kävin siellä hammaslääkärissä, avokki oli saanut serkkunsa kansa sovittua että tulee Ainoa siksi aikaa kattoo. Itkemään jäi kun lähdin ja itku pääsi taas kun näki minut :ashamed: Ei lähtenyt viisurit tällä kertaa, täytyy käydä suukirurgilla poistattaa :x

Aino oppi tänään nousuemaan polviseisontaan lelulaatikkoa vasten. Sattui sitten peni haaveri, kun laatikko luisti alta tai kaatui touhutessaan. Suunsa satutti ja verta tuli, onneksi loppui nopeasti ja itkukin hetken kuluttua. Pitäs vaan olla ne silmät selässäkin :headwall:

Asiasta kolmanteen, miten tuon hormonikierukan kanssa, kun olen aivan ihmeissäni kun menkkojen aikaan eilen laitettiin ja vuoto loppui tänään kuin seinään :eek: Luulin että tiputtelee kauan aikaa... Mutta hyvä nän ja varmaan ihan normaalia?

Täytyy lähtee pukee tyttöä, tuun paremmalla ajalla uudelleen :)
 
Meillä nous Elias eilen ekaa kertaa seisomaan tukea vasten ja nyt hää ei sit muuta teekkään ku harjoittelee vaan, mistä vaan kiinni saa nii ylös :| On siinä nyt paljon enempi vahtimista. Nuo kaks aikasempaa poikaa ku nous nii olivat niin tukevasti seisomassa että eivät kumpikaan kaatuneet kertaakaan, mutta tuo kyllä ei osaa varoo yhtään, on ku puupökkelö!
Viikonloppuna oltiin isännän kans ekaa kertaa kahestaan 1 yö pois kotoa, kylpylässä köllimässä. Ja ikävä oli hirmuinen...ku ei tuo reilu 2v ole ollut vielä missään hoidossa saati sit Elias, meillä oli mun sisko tyttönsä kans ja mun äiti, että sisänsä helppo kun ei tarvinu viedä pois kotoa. Hyvin olivat pärjänneet, saivat jopa syömään ja juomaankin hyvin.

Ainut pikkumoka oli sattunu koiran suhteen! Meillä on perunat tuossa ulkovarastossa ja mun sisko oli hakenu pottuja. Koira onneton oli livahtanut sinne varastoon, sisko oli etsinyt sitä illalla ja aamulla monta tuntia eikä ollut löytynyt mistään. Sit oli hakenu taas varastosta perunoita niin siellähän se oli koiravanhus nukkunu varaston lattialla |O Eli ollut siellä illan, yön ja osan seuraavaa päivääkin! Ei se koskaan mene edes varastoon, paitsi nyt! Eikä heille tullut mieleenkään katsoa sieltä kaikkialta muualta kyllä.

Ihanaa kun sataa lunta, ei ole vielä tähän mennessä satanutkaan. :wave:
 
Possurokote ei oteta sitä kukaan. Mehän saatais myös miehen kanssa, kun ollaan alle 25, tai jos ne ei ennen tammikuuta rokota nuoria aikuisia ei mies sitten saisi.

Sadee80
Iso onnittelu plussasta!

Itsekseen leikkiminen meillä poika leikkii paljon itsekseen. Itse/isi on samassa huoneessa ja seurailee. Välillä poika tulee sitten jalkoihin pyörimään/käy sylissä, siitä lähtee sitten jatkamaan leikkejään. En kehtaa "tunkea" sen leikkeihin mukaan, kun näyttää olevan itsekseenkin hauskaa.

Kirjojen lukeminen meillä on tapana lukea aina pari kirjaa sylissä päivässä. Istahdan aina lattialle ja otan pojan syliin. Välillä luen ihan tarinan, välillä vain kerron mitä kuvissa on. Kovasti tykkää ja itse haluaa aina kääntää sivut.

keksin tosi hyvän keinon ottaa poika mukaan suihkuun. Ennen annoin aina pojan oven välistä miehelle, jos oltiin käyty pojan kanssa suihkussa yhdessä ja vasta sitten peseydyn itse kunnolla loppuun.
Eilen laitoin pojan sellaiseen vähän isompaan sankkoon istumaan ja siihen vettä. Kylpyankka vielä eteen ja lysti oli valmis. Eikä tarvinnut pelätä, että hukkuisi. Se oli niiiiin suloinen kun kökötti siinä sankossaan ankan kanssa. :heart:

yösyöminen
Meillä mennään niin, että kun iltapuuro syödään kahdeksan aikaan illalla, seuraavan kerran annan maitoa 7-8 välillä aamulla ja sitten nukkuu vielä pari tuntia. On siis sen 12h ihan iltapuuron voimalla syömättä.

Mut taidan lähteä nyt miehen ja pojan seuraksi olkkariin.
Jos menis viltin alle sohvalle ja kattelis niitten touhuja. :D
 
on tää nyt pirun vaikeeta saada kirjoitettua..3 kertaa kirjoittanu ja teksti hävinny varmaan hevosen per...een..Menee hermot!!

Onnea uusille raskautuneille ja ihanaa HM että kaikki kunnossa ultrassa :heart:

possunuha; mulla piikki kun olen hoitoalalla(varuiksi jos mut soitetaan töihin kesken loman) ja muut saa tällä viikolla ja ens viikon alussa.

yh elämää; meillä kanssa.Minä yksinäni teen ihan kaiken.KAIKEN. Mies käy tyyliin nukkumassa ja kysymässä missä puhtaat kalsarit :LOL: :kieh: Ei ymmärrä että voisi käskemättäkin tehdä edes jotain pientä.Mutta en jaksa luetella aikuiselle tekemättömiä töitä jollei itse hoksaa..huoh..Nyt ei vaan pysty. Mä vaan tukehdun kaikkeen, korjaan autoa, poraan seiniin taulut, siivoan autotallin, kannan halot,raahaan ruokaa ,kokkaan,pyykkään ja hoidan ohessa viisi lasta..sitten kysytään miten sua noin nukuttaa.SIKS! phääh, kunhan paasaan, mutta välillä tökkii kun mun mielestä tää oli yhteinen kotsa jossa kaikki tekis kaikkee eikä näin. piste ja loppu.kiitos ja anteeksi.

kyssäri töihin palanneille; miten menee?? Vai onko kukaan palannu? mun äippäloma loppui ja mietin miten pieni muka pitäis hoitoon laittaa ja tuli itku. ahdistava tunne. Mutta meillä edessä myöhemmin.

meillä kiti kiti jatkuu kun noita hampaita vaan tulee ja tulee..

sitten mä olen alkanu hermoilemaan jonnin joutavilla asioilla yökaudet. nukuttaa mutta päässä pyörii ihan kaikenmaailman asiat. raha,parisuhde, lapset,laskut, työ...tää on parasta tosiaan yöllä, ei onneksi ongelmat isoiksi kasva, ei.. Eikä mulla auta vaikka ajattelisin että aamulla katsotaan tilanne paremmassa tilassa. ei vaan ne vatkataan tuskastumiseen asti yöllä.. raivostuttavaa..

nyt ruokaa perheelle kun ei sekään itsellään pöytään eksy..krrrr..


sini ja tyty
 
Sadee ONNEA!!! :heart: Olikos nyt jo 4. raskautunut tässä pinossa? HII!! Olkaahan varuillanne muutkin ;)

Hemuliinalle
Synttäri ONNEA! :flower: Meillä myös perjantaina noustiin seisomaan, eli samikset :)

Lenssua vastaan taisteleville iso :hug: Hirveesti taitaa olla kaikkea pöpöttiä liikenteessä ja vielä pelko nöffis-nuhasta :/ Ens ma mennään jonottamaan rokotetta ja siten vielä 2 vko jänskätään että ehtiikö täyteen valmiuteen, ennen tartuntaa...ja voihan se siltikin vielä tarttua.

Siniraidalle :hug: Voi sitä ukkoa, eikös sen kanssa voisi puhua tästäkin asiasta, kun olette iäisyyden jo olleet yhdessäkin :heart:
Yö on pahinta aikaa maalailla piruja seinille ja piru vie vie vielä yöunetkin mennessään, hyh yök!

Karvatonkoira
Voi koiruutta, siellä se vahti perunoita :heart:

Muillekin miesten kanssa ihmetteleville kovasti jaksuja :hug: Tää on niin ylämäki-alamäki menoa, niinku nyt elämä yleensä :/ ..siis meillä ainakin. Onneksi kuitenkin enimmäkseen meillä menee kuiteskin hyvin.

Yöstä Sen verta että meillä on jo pitkään nukuttu se 12 tuntia syömättä. Illalla puuro ja maitoa vielä n 100ml päälle ja aamulla sitten taas 8 maissa maitoa 180ml. Aiemmin jatkettiin vielä unia, niinkus Smirgelinillä, mut nykyään herätään päivään siitä maidolta. Äiti vois kyllä jatkaa unia edelleen :kieh: ..äippä kun ei olekaan ihan ilta kasilta mennyt vielä nukkumaan :whistle:
Eikös puolivuotiaana ole jo ihan ok jättää yösyönnit pois, eli Lentis on varpisti ihan oikean ratkaisun tehnyt :)

Itsekseen oleilee meidänkin tytteli, joskus pitempiäkin aikoja ihan. Sitten jos tulee halipula niin kyllä sitten tulee puntiin ja sylkkyyn.
Matma Mulla kans tuli täs päivänä eräänä oikein paha mieli, kun vaavi oli naapurissa hoidossa päikkäriaikaan ja sattumoisin juuri silloin nukkuikin vaan tunnin eli oliki heränny mun kirpparireissulla, noh tää kamu oli ottanu sen tietty sisälle ( itsellä samis ikäinen vaavi) , ja kun palasin niin oma typy ei ollut ollenkaan kiinnostunut että äippä is back, vaan enempi kiinnosti leikkiä kaverin leluilla. Tämä äippä oli ihan myrtsi että "se on vissiin ihan sama kuka tota meitin neitoa hoitaa" :( ..no tarkemmin ja järjellä mietittyäni, niin hyvä asiahan se on, mutta silti joteski... :p Ikinä ei ole hyvä!

Kirjoja Luetaan ja katsellaan silloin tällöin, muttei joka päivä. Välillä malttaa ihan rauhaksiin, mut joskus on paremppi jättää sikseen.

Juup, muutenki tää on ollu yhtä kopin ottamista ton seisomaan nousun jälkeen, nyt olen muurannu ton tv-tason edustan tyynyin ja lampaan taljakin siinä, ja hyvin on sitten pyllähdellyn niihin, eikä kolautellut päätään niin tiuhaan. Muuten kun ei itse pysy edes vessassa käydä jos tyttö on kiipeily-tuulella.

Huomenna vaavin 9 kk lääkäri nla ja oma NT ultra, samalla veriseula sit olis vielä muskari..että oliskoos siinä yhdelle pvälle. Pikkutypy menee mummolle sairaala-reissun ajaksi.

11+2HM ja pikkutypy pian 9kk :heart:
 
Siniraita, mä olen palaamassa töihin ensi maanantaina eli kolme päivää enää vanhempainlomalla. Kerron taatusti sitten. Koska sinä olet palaamassa?

Yöt on muuten kurjimpia aikoja miettiä asioita, kaikesta tulee ihan mörköjä silloin. Tuttua on siis, varsinkin aiemmin heräilin aamuyöllä stressaamaan milloin mitäkin. Onneksi nyt viime aikoina olen tainnut olla niin väsynyt etten ole juuri valvonut mutta saapa nähdä miten käy kun töihin palaan. Aikoinaan aloin lukea yhtä kirjaa (samaa!) aina kun yöllä valvotti, siitä tuli hyvä rutiini johon taas sitten nukahti.

Haettiin tänään kausi- ja sikainfluenssarokotukset pojalle. Viiden minuutin odotuksella selvittiin mikä oli hieno juttu. Vielä ei ole tullut mitään mutta eikös siinä vuorokauden verran mennytkin ennen kuin rokotuksesta tulleet kuumeet yms alkoivat. Mites muilla?

Lentis, musta on ihan hyvä lopettaa ne imetykset kerralla. Ei ne vaavit taida kuitenkaan sen vähentämisen päälle tajuta, tai siis kuten sanoit ihmettelee sitten miksi joskus saa ja joskus ei. Pääsääntöisesti meillä on pärjätty yöt tissittä mutta kyllä noi nuhat yms hiukan tekee takapakkia aina.

Miehen kanssa menee täällä nyt taas ihan OK, olen ollut helpottunut kun olen pikkuhiljaa 'normalisoitunut' enkä ollut enää niin herkkä kun tuossa välillä. Oltiin la iltana kavereiden kanssa ulkonakin, klo 18-24, teki hyvää!

Illanjatkoja kaikille. Ihan tuntuu että oli mulla joku asiakin mutta en vaan nyt muista (hohhoijaa miten mahtaa töissä mennä tällä päällä...)

almaa
 
Haavemamma:Kiitos onnitteluista :) Mä kävin nyt laittamassa sen tatskan ja täytyy kyl sanoo et SATTU!!siis ekaks ei mut jonku ajan päästä ja mitä ylemmäks meni(yläselkä) sitä kovemmin tuntu..mutta mä oon erittäin tyytyväinen että oli se sen arvoista :D !!

Lentis:meidän pitäis kans jättää toi yötissittely pois.Nälkä ei oo mut tissille pitää päästä,huoh..mä niin toivon et sit rupeis noi yötki sujumaan.

mutta nyt telkun ääreen :wave:

hemuliina
 
Sisunäiskälle piti jo päivällä kommenoida... Mä niin muistan tuon raskauspahoinvoinnin :x Se ei todellakaan ole kivaa, jos sitä jatkuu läpi päivän ja pitkälle raskautta. Kovasti jaksamista, jospa se helpottaisi viikkojen edetessä :)

Kirjoista, meillä luetaan silloin tällöin, miten tyty jaksaa keskittyä. Useimmiten haluaa itse käteen, kääntelee kirjaa ja maistelee. Meillä pääsääntöisesti luetaan tällä hetkellä pahvikirjoja, jotain ihan paperisivuisia jos yrittää lukea ja ei anna repiä sivuja, niin hermot menee tytöllä. Kuulutaan vau'kirjaan ja lasten oma kirjakerho (tai miten se ny menikään...). Tervetuliaispakettien takia liityin, vau'kirjasta olen tainnut yhden paketin ottaa, muuten olen perunut noita. Tympäsee kyllä tuossa lasten... kerhossa se ostopakko. Jossain välissä täytynee ne kaks pakettia ottaa ja erota sitten. Onhan se pieni vaiva joka kuukausi peruutella paketteja.

Kirjoista tuli mieleen, että laulatteko uni/kehtolauluja nukkumaan mennessä? Mä yritän joitain lauleskella, mutta kun ei muista sanoja, vähäsen tuo laulaminen rauhoittaa tyttöä kumminkin ennen yöunia. Täytyisikin käydä kirjastossa hakee joku laulukirja, ja kattoo miten ne sanat menikään. Kun muistaa pätkän sieltä ja toisen täältä.
 
sisunäiskä, joo siellä kesäkuisissa ollaan =)

kiitos taas onnitteluista :heart:

meillä noustiin pari päivää sitten polvilleen pinnasängyn reunasta kiinni pitäen. =)

yösyötöistä niitä on vielä :ashamed: en vaan oo vielä jaksanut alkaa opettaa siitä pois vaan syötän niin pääsen helpommalla ja saa ees vähän nukkua.. Meillä kun yhä edelleen noita herätyksiä useampia yössä. pitää kyl tässä joku yö ottaa itteään niskasta kiinni ja lopettaa ne. :saint:

Yöt on kyllä välillä kauheeta jos mielessä paljon asioita. Mä oon sitten just sellanen että tytön yöherästyksen jälkeen en nukahdakkaan vaan jään miettimään asioita 2-4tunniksi.. Niin kävi taas viime yönäkin. haukotus! |O

mä oon laulanut nukkumaan mennessä. meillä ei siis lueta iltasatua vaan laulan iltalaulun. Nukkumattia tulee useimmiten laulettua. :heart:

sadee80 & tyttö 8kk++
 

Yhteistyössä