Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Nii, Islan uusimmat taidot on pöytään/lattiaan taputtelu PYYNNÖSTÄ sekä päpäpääpäpääpäpäpää-höpöttely,ensimmäinen tällänen tavujuttelu hänellä :heart:
Eikä muuten vieläkään ees ryömi!! Maanantaina tulee 9kk... :eek: Menee masullaan napansa ympäri ja takaperin liukkaalla lattialla ja tietysti pyörimällä,mutta ei eteenpäin silleen tarkotuksella... :/

Viä kerrottakoon myös että Islalle eilen tarjottiin vaatteita häntä 3kk nuoremmalta tyttöseltä,kun ovat heille jääneet jo pieniksi :saint: :heart: :LOL: Kirppunen on meillä edelleen :heart:
 
Glow
Mae voi kamala :eek: toivotaan todella ettei tule enää mitään, hui, että, voi pikkuista.

Toukkako se oli kaatunut? Mäkin kaaduin meidän rappusissa, onneks ihan alapäässä! poika sylissä ( ja toinen mahassa ) . Luojan kiitos ei käyny mitään. Mulla johtu ilmeisesti tosta raskauden aikasesta iskias vaivasta kun vaan lähti jalka alta. Oikee puoli, alaselkä/pakara ylhäältä tai semmonen "kolo" / "väli" on toisinaan kamalan kipee eikä meinaa kyetä astumaan kunnolla. Niin, pelkäsin aikani koska kaadun ja sitten se kävi. Poika pysy sylissä ja onnistuin pitää käteni edessä ettei sen pää osunu rappuun tai muualle mutta kyllä pelästyin. Onneks ei vielä ole pihalla nyt liukastunu ja kaatunu.
Luovutin tänään Onnin kantamisen sisältä autolle ( meil on ihan älytön matka tonne tän rivarin parkkipaikalle ovelta! kauppakassien ja lapsen kantaminen on aika tuskaa ja usein pitää auto ajaa oven etee ja kamat ja lapset sisälle ja sit viemää auto pois. Tosin jos on kaksin onninkaa liikentees niin eipä sitä voi yksinää sisälle jättää! ) . Niin, nyt on onneksi lunta ja tänään pikku herra pääsi pulkan kyydissä autolle :D

Nyt iltapalalle kun pikku herra äsken simahti.
 
sadee onnea plussasta! :heart:

seranzu meillä esikoisella on sivuääni sydämessä. synnärillä huomasivat jo ja 1kk iässä ultrattiin ja tehtii vaikka mitä tutkimuksia,todettiin vaarattomaksi virtausääneksi. nyt sit kun vuos sitten jouluna alko huippaamaan pientä niin tutkittiin uudestaan,oli 24h ekg seuranta, mut tulivat siihen tulokseen ettei tarvii uudestaan ultrailla kaikki ok. niitä kuulema on hyvinkin monella ja tosiaan varsinkin kipeenä ollessa löytyvät sit. myös kaverilla 24v todettiin viime kuussa sivuääni jota ei ennen huomattu,kävi kovan flunssan takia lääkärissä.

jospi jasmin 9kk8330g 69.5cm
käyrä jatkaa matkaa alas,tammikuussa uus kontrolli.

nyt exää/lasten isukkia hakemaan lentokentältä viikoksi kylään :headwall:

labello ja jasmin 8kk+
 
Seranzu: :hug: :hug: :hug: Huh, mikä säikähdys! Mutta eikö tuo Jospin tietoisku ollut aika lohduttava?

Mae: isot :hug: myös teille, varmasti pelästyitte paljon tuollaista reaktiota!

Lillip: Muistan kyllä, tervetuloa takaisin!

Sadee: sympatia :hug: , mä olen kanssa yhä hereillä useimpina öinä ainakin tunnin puolitoista, varsinkin jos mies lähtee 4-5 maissa töihin, en saa unta enää :/

Toukka: auts, säikähdyksen lisäksi vielä satutit itsesi, ikään kuin nämä pullistumat eivät jo yksinään riittäisi :hug:

Yösyöttöjen lopetus: nämä kaksi ekaa yötä ovat olleet yllättävän helppoja. Nyt tietty kolmas tulee olemaan helskutillinen, kun näin kirjoitan, mutta Greta ei ole näyttänyt itkeskelevän sen kummemmin tissin perään sen ekan illan klo23 heräämisen jälkeen :eek: Siis Greta jatkaa heräilyä unisyklien välillä entiseen malliin, vaikka nukahtaakin siis ihan rauhallisena itsekseen, että siinä ei muutosta. Mutta ei näytä olevan erityinen yötissiaddiktio, kun nukuttamiseen viime yönäkin kului 10sek-2 minuuttia!!!

Sen sijaan suuri muutos on ollut päivän ruokahalussa, nimittäin tänään Greta söi ekaa kertaa kaiken tarjotun kiiinteän ruuan, yleensä saan syömään ehkä puolet annoksesta. En edes kuvitellut, että noilla yösyömisillä voisi olla moinen muutos ruokahaluun. Aamupuuroon sitten pumppasin maitoa, kun aattelin, ett' pitää varmistaa, että saa tarpeeksi maitoa myös ilman yötissiä. Jos pumppasin 70ml yhdestä rinnasta ja ois sieltä hiukka enemmänkin tullut jos oisin jatkanut, niin eikö Gretan luulisi saavan yhdestä rinnaasta imetyksellä ainakin 80-90ml?

Meillä on muuten tosi kiihkee eroahdistus päällä taas nyt kun mies on poissa, Greta on muhun liimautunut. Selvästi pelkää, että mäkin katoan yhtäkkiä niin kuin isänsä, kun lähtee töihin aina kuin rosmo yön selkään (lähtee siis töihin aina 4-5 maissa)

Juu, paras mennä nukkumaan, nää jatkuvat heräilyt saa aikaan mukavan koomaolon... |O

Tv. Lentis ja Greta 9kk :heart:
 
Mae Voi teidän pientä! Kauheaa, kun rokotteen ottaa just sen takia, että säästyisi taudilta ja sitten tuollaista tulee siitä rokotteesta! :eek: Me ollaan miehen kanssa ajateltu, ettei meidän pojalle pistetä kumpaakaan influenssarokotetta. Kun eihän sitä tiedä, oliko se meidän kuumetauti nyt sitä possua vai ei. Toivottavasti ei jouduta katumaan, ettei rokotteita oteta.

Seranzu Oikeassa olet, on tää rakentaminen välillä rankkaa. Ei onneksi jatkuvasti. Nyt päivällä mies mulle jostain suutahti, lähti raksalle ja sano, että katellaan sitte tässä joskus. Aikoi jäädä vanhempiensa luokse yöksi. Minä ja poika jäätiin tänne omaan kotiin. Mies ei oikein ymmärrä sitä, etten mä viihdy yhtä hyvin hänen vanhempiensa luona kuin hän itse...

Käytiin sitten tänään pojan kanssa hammashoitajalla. Totesivat siellä, että pojan kielijänne on kireä. Käskivät neuvolassa seuraavan kerran puhua siitä, että katsovat pitääkö se hoitaa vai voiko tuo itsestään löystyä. Voi kuulemma s:n ja r:n sanominen olla isompana vaikeaa kireällä jänteellä. Se hoidetaan kuulemma napsaisemalla koko jänne poikki. Kuulosti kyllä hurjalta. :x

Nyt iltapesulle ja nukkumaan.

Virme ja poika ens viikolla 9kk :heart:
 
Glow: :hug: mäkin pelkään jatkuvasti kaatuvani meidän rappusissa, jotka on tosi jyrkät, onneksi ei käynyt kuinkaan

Tatuka: Greta ei koskaan ryöminyt (tai no ryömi pari päivää takaperin), vaan lähti suoraan konttaamaan, ja monihan myöhemmin konttaamaan lähtenyt alkaa sitten kävelläkin tosi nopeasti. Niin, paitsi miehen esikoinen (tyttö) konttasi jo 6kk iässä, mutta alkoi kävellä "vasta" 15 kuukauden iässä. Mutta sitten kun alkoi kävellä, niin ei kaatunut kertaakaan!!! Jotkut ovat sellaisia, että haluavat tehdä kakein täydellisesti ja siksi kuluu kauemman, että lähtevät liikkeelle. Niin ja miehen esikoinen on jonkin sortin lapsinero, väittävät, että älykkäät lapset kävelevät normaaliälyisiä myöhemmin...

Mutta koska Greta ottaa jo askelia "tyhjyyteen" (nykyään suostuu pitämään kiinni vain yhdellä kädellä sohvasta jne), ja epäilen, että alkaa kävellä vuoden tienoilla niin kuin vahnempansakin, niin en suostu myöntämään, että miehen esikoinen olisi älykkäämpi kuin Greta :LOL: Vaikka todennäköisesti onkin :D
 
Maelle :hug: Kenellekkään ei tuollaista soisi, mutta teille kaikkein vähiten :headwall: Onpa pikkumiestä (ja äitiä ) totisesti koeteltu viime kuukausien aikana! Tsemppiä sulle kovasti!

Toukalle kans :hug:

Axulla on nyt eka niistä nejästä tulollaan olevasta ylähampaasta läpi. Kyllä on tiukkaa kitinää lähes koko ajan... :headwall:

Tuiskunen ja Axu 9kk 1vko+
 
MAE tosi pelottavaa! :hug: Toivotaan että on nyt helpottumaan päin. Eipä juuri rohkaise ottamaan rokotusta :eek:

TOUKKA hui onneksi ei käynyt pahemmin. :hug:

En mäkään ollu ennen moisesta kuullut, että syödessä hikoilu voi olla merkki jostain viasta sydämes. Hyvä niin :whistle: Ei oo tosiaan kuulunu mitään sivuääniä ennen ja niinku nyt LABELLOKIN sanoi niin noit juttui voi olla ja tuntuu olevankin ja silti kaikki on ihan okei.

TATUKA :LOL: miehet ja niiden logiikka... :headwall:

Mä hikeennyin tänään ukolle, kun se ei koskaan ota salaattia... :wave: :eek: Sanoo ettei TYKKÄÄ ja kun sillä on veriarvot hyvät niin MIKS syödä turhaa... :eek: :eek: Mua taas ärsyttää suunnattomasti, kun ruoat väsään koko porukalle ni sit yks on tollukka eikä syö! Hyvä esimerkki lapsille. Mehän saatiin sit hirvee riita aikaseks täst salaatista :whistle: Sanoin jo et selvä tee sit itelles sapuskatki! Jollei kelpaa mun tekeleet.... No joo oli mult vähä ylilyönti nyt :D Silti ärsyttää, kun lapsetkin syö hyväl ruokahalul salaattia ja ukko on must moukka. :headwall: Kiitos ja anteeksi...

Huomenna saakin ukko hoitaa illan ihan ittekseen kun on isomman vanhempainilta, tuun vast 21.30.. Paree olla Kaapsu vähintään iltavellillä... Ja heti perjantaina sama, kun meen duuniporukal keilaa :wave: :wave: Nyt pohdin et meenkö autol vai en.... :p Toisaalt kun en ikinä juo muutenkaan (enää) ni miks katkaisis hyvän putken :LOL: :LOL: Sit jos oon periki jostai syystä ottanu, ni heti huomaa juoneensa... Viimeksi heinäkuussa. :eek: Ei yhtään huvita mikään krapulaolo lauantaille....

Kaapsulla on nyt uus himo. OVET mitkä tahansa... Niitä on NIIN kiva Avata ja Sulkea (Mulla onki soinu koko päivän päässä Fröbelin palikoiden Maja biisi) ja toinen on VALOKATKAISIJAT. Valot pois valot päälle... Just kun on jo tukeva hommissaan, ni sit keksii jotain uutta päätöntä. Tuhoisin uusist huvist on KÄVELEMINEN tai oikeastaan herranen lähtee randomina suorastaan juoksemaan ilman tukea.... Sen verran on älyä, ettei tee sitä itekseen ollessaan, mut jos vaan joku on kopparina ni luottaa sokeesti siihen, et hänet napataan kiinni. Tosiaankaan ei vielä osaa kävellä, edes seisoa pidempään vielä, ilman tukea. Mä tarviin sen taaperokärryn!!!! Säntään kyl heti 23pv ostaa, ku napsahtaa Kelasta suuret rahat. ;)

Jospa menisi pehkuihin.
Kiitos vielä kaikille, ootte te vaan NIIN ihania! :heart: :heart:
 
Mae :hug: Hurjaa. Toivottavasti pieni voi jo paremmin.

Mua vähän ahdistaa sellainen asia, kun mun yksi ystävä, jonka luona välillä leikitään, on sitä mieltä, että Vilja on niin helppo, koska sillä on ollu kova koulu (kun meillähän esikoinen sairasteli pahasti touko-kesäkuussa) ja Vilja on joutunut tyytymään vähään. Mun mielestä Vilja vaan on aina ollut tyynempi persoona, enkä mä oikeesti yhtään koe, että Vilja olis isoveljen sairauden takia jäänyt vähemmälle. Mulla oli vaan sitten aika usein kaksi pientä sylissä, jne. Silti pitää itseään ruoskia, että jospa se sivusta katsoen näkee jotain, mitä mä itse en näe. :( Kauheesti pitää itselleen nyt vakuutella, että mä en vaan kuvittele, että mulla on ollut Viljalle tarpeeksi aikaa ja se on saanut riittävästi huomiota. Onhan se kuitenkin ihan varmasti niin, että sille ei ole ollut samalla tavalla mahdollista omistautua kun esikoiselle sen ollessa vauva.

Sitä mä olen kyllä miettinyt silloin kun esikoinen sairasti ja itku ja kiukkusi paljon (ja nytkin kun uhmaa ja huutaa) että miten se vaikuttaa Viljan käsitykseen tästä ympäröivästä maailmasta. Jos vanhempien riitely esimerkiksi voi olla hyvin vahingollista, niin onko sitten samalla tavalla sekin, jos veli huutaa? :|
 
lillip mukavaa kuulla teistä pitkästä aikaa :wave:

Possurokote saadaan ensiviikolla. Tosin mua nyt rupes jännää se rokote ja vaikutukset kun Maen poitsulle on noin ikävästi käyny. :hug: :'( Pikaista paranemista sinne teille ja paljon voimia.

Ja Toukka :eek: Onni onnettomuudessa että ei käyny lapselle kuinkaan ja itsekkin selvisit pienillä ruhjeilla.

Yöt parantuneet ihan pikkasen tyynyn asiosta, Kiitos Glow kuvasta ;) Viimeyönä kävin antamassa kaksi kertaa tutin suuhun ja vasta 05.00 söi ekankerran. :)

Henninkin "himoihin" kuuluu ovet. Ja onpa ollu sormetkin useasti siellä välissä :headwall:

Liekköhän tässä kipeeksi tulossa kun on ihan ihme horkka päällä, ei onneksi tunnu possulenssulta.

Ainii...lillip, mä voin sinut takasin listoille lisäillä jos tuntuu että jatkat täällä aktiivisena kirjoittelijana.

Jospi ja Henni
 
Voi Mae!! :'( :hug: Pikaista paranemista sinne! Kauhea reaktio tuli rokotteesta!!

Meillä on ihan pelleilyä noi yöt nyt. Pakko on silmät kiinnikin nousta pinniksessä pystyyn ja huojua sitten siinä. Ja jos ei joku tuu salamana ihailemaan niin itku pääsee. Viime yönä kahteen otteeseen kaksi tuntia kerrallaan käytiin miehen kanssa vuorotellen laittamassa pää tyynyyn. Ja välillä rauhoiteltiin sylissä... Huoh, meni varmaan siitä pilalle taas rytmi kun kipeänä ollessaan (miehen ollessa pois) nukkui mun vieressä. Nyt sitten pitäisi päästä koko ajan taas siihen, vaikka ei se kyllä siinäkään rauhassa nuku, kiipeilee sielläkin ja potkii. Kaipa se sitten on taas taistelua muutama yö, kunnes tottuu. Haluaisin lopettaa yösyönnit kokonaan niin ei ainakaan sitä sitten enää odottaisi. Että jos olisi tarpeeksi surkeat palvelut öisin niin jos vaikka nukuttaisi paremmin.

Me saadaan myös rokote ensi viikolla, katsotaan että mikä päivä mennään, että mikä on jonon pituus.

Ainiin, Seranzu! Helmillä myös kyllä pää välillä ihan hiessä tissittelyn jälkeen, silloin varsinkin kun nukahtaa siihen. Eiks toi oo ihan normaalia kun jos lämmintä maitoa kovasti imuttelee niin hikihän siinä puskee päälle.. Vai luinkohan mä ton sun viestin jotenkin nopeasti.. En nyt pääse siihen takas enää. Toivotaan että on vain harmiton sivuääni Kaapsulla kuitenkin!
 
KVARTTI joo en mäkään oo sitä hikoilua mitenkään eriskummallisena pitäny. Varsinkaan sylis. Mut kun se lekuri sitä nimenomaan kysy, niin siksi halusin kysyy muiltki. :)

Tuo seisomaannousemis vaihe on just tollasta, sit pitää yötkin reenaa... Ohi menee kyl. Meil tais pari viikkoa keikkua mut ei oo enää pitkään aikaan harrastanu moista. Illallakin jää sänkyyn odottelemaan unta ihan suht helposti, eikä oo enää niit pitkii nukuttamis systeemei ollu. Vieres ollaan kyl vielki, jäi päälle... :ashamed: pidetään kättä vauvan päällä. Mut ei siinä montaa minuuttii mee kun on jo unes. Aika usein nukahtaa vellin jälkeen olkapäällekin, mein pikkuvauva :heart: Yöllä herää yhden kerran ja seki 4-6 välil, vellille, tulee sit viereen ja jatkaa unia. Näin siis nyt kun alkaa oleen kunnossa :attn: :attn:

Mä luulin et ukko nukkuu tunnin puilentoist unet nyt, mut reilu 2h ollu nyt unes... Enkä viitti alottaa mitää, kun kuiteki herää, kun saan imurin esiin... Tai kukkakaalit kattilaan...

LABELLOLLE piti sanoo, et voimia isukin kyläilyyn. Kiva kuitenkin kun teillä on välit noin hyvät, et voi tulla viikoksi teille. :flower:

MATMA älä ole tuommoisesta huolissasi. :hug: Varmasti on saaneet huomiota molemmat ihan tarpeeksi. Nää on vaan niitä meidän ikiaikaisia huonon omantunnon aiheita. Jätä kaverin sanomiset omaan arvoonsa...

JEE viikon päästä nähdään!! Toivon totisesti et ollaan sit kunnossa. Mietinki, et oltava varmaan joku varasuunnitelma jos me sairastutaan. Toinen homma on et keskiviikkona käyn ostaa sapuskat ja jos ollaanki sit pe kipeit, ni tuon kyllä eväät perille. ellen sit oo ite sairaana! Muuten meidän perhe elää kaksi viikkoo salaateilla...

No jos yrittäis jotai kuitenki alottaa, kun uni maistuu edelleen.
 
Mae
Mä haluan kaikille sanoa(ketkä miettivät sitä ) tosta rokotuksesta kuitenkin sen, että en kadu sen ottamista yhtään ja ottaisin uudelleenkin noille lapsille.
Jos miettii näin, että tuo oli taudin "valeasu", niin mitä on sitten oikea tauti?! En oikeasti halua edes kokeilla.
Ja kiitos kaikille tuesta. Joona voi jo ihan kohtalaisesti, edelleen on tosi väsy, kärttyinen ja jotenkin "pihalla". Tänään jo kuitenkin syönyt ihan hyvin ja jaksoi olla hereillä normaalin 3h tossa aamulla.
Vieläkin huoli kyllä painaa mieltä, mutta toivon että me nyt selvittiin tällä eikä ainakaan saatais sitä itse tautia.

toukka tota mäkin pelkään aina, että kaadun. Etenkin kun tuo isompi "hyökkäilee" aina äitiä vasten.

matma No nyt et kyllä tollaisesta käy itseäsi ruoskimaan. Meilläkin Joona on PALJON "helpompi" ja tasaisempi luonne kuin isompi. En koe, että se jäisi mitenkään kakkoseksi tilanteissa tai saisi kovaa koulua.

seranzu mulla on ihan sama ärsytyksen aihe. Aina ukko pyytää tekemään salaattia, kun sitä on ei sitä syödä :kieh:

tuiskunen meillä kanssa tehtiin niitä ylähampaita kerralla, mutta ne tuli kyllä sitten lopuksi tosi nopeasti ulos, toivottavasti teilläkin.

virme tuo kireä kieli jänne on aika yleistä ja tosiaan se toimenpide kuulostaa hurjemmalta kuin on. Mun kaverin (aika monenkin tosin[) lapsella on ollut ja oli ihan pika"nukutus" ja naps, kun leikattiin. Kuulemma kuumaa ruokaa (tai mitenkään kovaa) ei saisi syödä ekaan vuorokauteen. Tää lapsi ei kuulemma ollut kyllä valittanut mitenkään ja oli ihan normaalia ruokaakin syönyt, tosin kylmänä. :D

Mae ja Joona
 
Olipas paljon tullut juttua, en oo taas yhtään ehtiny koneelle kun ollu kaikenlaista ohjelmaa tässä.

Mae, hui kauhistus! kurjia tollaset reaktiot ja noin kova kuume pienellä :( pikaista paranemista sinne :hug:

Toukka, onneks ei lapselle käyny kuinkaan ja toivotaan et ei sullekaan mitään isompia vaivoja koituisi :hug: paikat on varmasti kyllä kipeenä tuollaisen jälkeen. Mä pelkään kans meidän ulkorappusia kun ne on välillä tosi liukkaat :whistle:

Labello, tsemppiä iskän kyläilyyn :)

Seranzu, meillä on ihan selvästi kans hikoilua havaittavissa kun syö mut luulen kyllä sen johtuvan kans siitä että kun juo esim. lämmintä velliä ja vetää sitä sellaseen tahtiin että posket on lommolla että ihmekös tuo jos hikee pukkaa :D samoin piti kans sanoo et suurin osahan noista sivuäänistä on ihan harmittomia, mulla itellänikin on aina kuulunu jonkinlainen sivuääni mut ei sitä oo sen paremmin tutkittu ikinä. Mun kyllä kai pitäis mennä tutkituttaan sydän kardiologillle jossain vaiheessa mut se on vaan aina jääny, isällä on sellanen kardiomyopatia eli siis joku sydänlihaksen paksuuntumisjuttu joka saattaa periytyä. Hänellä se sairaus ei oo kyllä mitenkään edennyt tai vaikuttanut normaalielämään ainakaan vielä. Ihme juttu kuitenkin kun hänellä jokin aikaa sitten ei todettu sydämessä mitään ihmeellistä että liekö tauti hävinnyt itsestään.. :eek:

Kvartti, toivottavasti alkais yöt paraneen pian :hug:

Noustaanko teillä muilla syöttötuolista?? :eek: Meillä nykyisin ihan mahdotonta pitää tyttöö yhtään hetkeekään syöttiksessä jos esim. tiskaan tai teen jotain keittiössä. Jotenki aina pujottaa toisen jalan pois kun istuu ja hetkessä on polvillaan tuolissa, just tänä aamuna kun olin laittanut tuolin siihen asentoon et on se pöytä siinä edessä ni hetkessä seisoi siinä tuolissa :eek: :eek: ei voi siis muutaku laskee neiti lattialle :whistle: viime viikolla nimiottäin kävi niin että käänsin selkäni kahdeks sekunniks kun huuhtelin tuttipulloo ni likka tipahti tuolista lattialle :eek: onneks oli koira hiukan "pehmentämässä"pudotusta kun makoili syöttiksen vieressä, mut kyllä tosiaan säikähdin kauheesti!

Ukko meni käymään terkkarissa kun tosi flunssanen olo, elikkä sairaslomaa pukkaa sille ilmeisesti :whistle:

Nyt pitää mennä taas :wave:

Kareliini ja Sara tänään 8kk =)
 
Mae voi kamala mikä reaktio! Meillä toi mies on ollut vielä enemmän sitä piikkiä vastaan kuin minä, mut nyt on kuulunut jo niin monta tollasta piikkireaktiotarinaa että vahvistaa meidän kielteistä kantaa kyllä. Meidän paikallislehdessä oli ylilääkärin haastattelu viimeviikolla ja sanoi siinä että rokotteen teho on enää n.70% ja kun se muutama viikko sitten oli vielä 90% niin tulee mieleen että kuinka tehokas tuo loppupeleissä enää on... Ja tosiaan toisille saattaa rokote tehdä pahemman reaktion mitä varsinainen tauti aiheuttaisikaan. Huh!

Meillä on kovasti nosteltu peppua siihen malliin että alkaa pian reenaamaan konttausasentoa... Tähän asti on vaan pakitellut ja pyörinyt akselinsa ympäri. Saa nähdä alkaisko pian konttaamaan =)

Kirjoista sen verran että meillä on yks eläinkirja mikä on aivan ylitse muiden! Sitä luettais vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin. Leluihin on jotenkin kyllästynyt, en tiedä pitäiskö käydä ostamassa jotakin kehittävämpiä kapineita, kun noi on aika vauvatasoa mitä meil nyt on.

[/b]Matma älä turhaan oo huolissas Viljan kehityksestä. Kaikissa lapsiperheissä sitä on väkisinkin enemmän tai vähemmän että huudetaan uhmaa, ollaan kipeitä ja joku voi jäädä väliaikaisesti vähemmälle huomiolle. Ihan normaalia perhe-elämää. Vilja oli kesällä vielä niin pieni ettei sen hetkinen tilanne varmastikaan oo mitään "muistijälkiä" jättänyt.

Nyt tyhjentämään tiskikonetta..
 
Täällä on vanhempainvapaa mun osalta ohitse, miehellä vielä se 4 viikkoa edessä maaliskuussa. Eli ensimmäistä vuosilomapäivää vietän.

Toukka: Onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin.
Mä oon ihan kauhuissani, että kaadun. Meillä on terassikin ihan jäässä, siitä on kyllä kamala hakea poikaa pois nukkumasta.

Mae: hui mikä reaktio. Onneksi poika jo paranemaan päin.´
Meille ei rokotusta tule. Konstalla sen verran paha tuo kananmuna-allergia, että rokotusta ei anneta. On kuulemma todennäköisempää paha rokotusreaktio, kuin sikainfluenssan aiheuttamat komplikaatiot. Kun Konsta ei kuitenkaan kuulu riskiryhmään. Käyn varmaan sitten joskus, kun sen voi saada, hakemassa itselleni rokotteen, jos ei olla siihen mennessä tuota sairastettu. Jos vaikka Konsta sais maidon mukana sitten vähän vasta-aineita.

Itsekseen leikkimisestä on ollut puhetta. Ihan surutta annan Konstan leikkiä lattialla itsekseen sen minkä jaksaa. Ei se kuitenkaan niin pitkiä pätkiä jaksa, etteikö sais läheisyyttä ja sykyttelyä tarpeeksi päivän aikana. Meillä lempileluihin kuuluu ainakin pallo ja nuppipalapeli, sekä mun vanha kassakone, jostain 80-luvun alusta. =)

Meillä luetaan ja lauletaan paljon. Päivällä katsellaan paksujasivuisia ensikirjoja ja iltaisin luetaan iltasatu ihan oikeasta kirjasta. Iltasadun jälkeen lauletaan aina unilaulu (parhaiten tuntuu rauhoittuvan "pieni tytön tylleröinen" -laululla, meillä tosin lauletaan pienestä pojan palleroisesta). Päivällä usein lauletaan ihan muuten vaan, paljon myös lorutellaan. Kaikki köröttelyjutut on Konstasta huippuja, lauluista suosikki on se "pienen pienet kultakalat lammessa ui..." Sen mukana lähtee jammaamaan. Täytyis varmaan ostaa lasten cd-levyjä vaikka pukin konttiin, kun meillä ei ole kun muutama. Frööbelin palikat oli aikoinaan pikkuveljenkin (15v) mielestä huippu, niiden levyn vois jostain metsästää.

Kvartti :hug: meillä myös suurin osa öistä levottomia, mutta ei ihan noin levotonta sentään. Mies meinas yksi yö saada jo siirron sohvalle, kun alkoi tirskumaan, kun mä hermotuksissani mäkätin Konstalle. Tokihan Konsta ymmärtää, kun mä sille kerron, että meillä ei ole täällä öisin sirkusta ja akrobatia temppuja ei kaivata enää ainuttakaan. =)

Matma: typerää tommoinen kommentointi ystävältä. Lasten luonteet on vaan erilaisia.

Ja joo, meillä noustaan syöttuolissa seisomaan jatkuvasti. :attn: Hetkeksikään ei voi poikaa jättää siihen valvomatta. On myös muutaman kerran päässyt kiipeämään sohvalle itsekseen. :headwall: :headwall: Onneksi jo yleensä tulee pylly edellä alas. Vähän väliä saa olla sydän kurkussa tuon herran kanssa.

Kävin tänään ostamassa pikkujouluihin lahjan ja hotelli on jo varattu. Toivottavasti pysytään terveinä ja päästään pikkujouluihin.

Kuume ja Konsta 8kk+
 
pur
Mae huh huh ihan sydän pamppaillen luin teijän kokemuksia, onneksi kaikki on jo paremmin,

Kaikille tarvitseville voima :hug:

Mä en muista laulu/loruleikkeä yhtään, paitsi pää olkapäät.... yritin kattoo mut en oikeen löytäny netistä. jos joku titetää tai löytää voisko laittaa linkkejä tänne. mäkin laulelen paljon päivän mittaan mut kun nyt on välil niin tylsää ja oon sitte ite keksiny jotain mut mun mielikuvitus tuntuu olevan melko rajallinen tällasis
 
Aivan poikki... :/ En suihkussa jaksanut käydä t'änään :ashamed: Greta nukahtaa todella helposti ilman tissiä sinne kuuteen saakka,mutta sitten on selvästikin oikeasti nälkä... Ja mä en jaksa herätä neljättä kertaa näin risaisten "yöunien" jälkeen enää kuudelta (tai siis oikeasti neljältä, kun sen neljän herätyksen jälkeen en saa enää oikein unta ennen kuin on taas vuorossa viiden herätys ja puoli kuuden herätys jne.), niin että huomenaamulla tissiä viidestä alkaen. Tuskin se nyt ainakaan voi pahentaa näitä meidän öitä...

Siis oon nukkunut nyt max 2 tunnin pätkissä 9 kuukautta ja risat. Kerran oon nukkunut 5 tuntia putkeen (syyskuussa) ja pari kolme kertaa 3 tuntia (en muista koska) Saako tästä joskus jonkun mitalin vai onko palkintona sitten vain uhitteleva murrkuikäinen? Alan pikku hiljaa ymmärtää niitä, jotka huudattaa lapsiaan |O |O |O |O |O |O

Tv. lentis, joka tänäkin yönä (onneksi sentään vuorotellen miehen kanssa, kun tuli 5 päivän jälkeen kotiin) nousee "kärsivällisesti" silittelemään uneen tyttärensä Gretan, joka iloisnansa konttailee ja harrastaa sirkusakrobatiaa pinniksessään tunnin parin välein

 
Lentis, voi sua! Iso :hug: Mä niiiiin ymmärrän sua tuon unen puutteen kanssa. Mä olen sentään saanut nukkua "hyvin" suhun verrattuna ja silti olen enemmän kuin usein valmis heittään pyyheen kehään. Mutta eiköhän ne kärsivälliset tassutukset ja silittelyt jollakin aika välillä maksa itsensä takaisin ja Greta "oppii" nukkumaan.

Meillä(kin) oli tänään unien puolesta ihan ihme päivä. Poika heräs jo 6.30, joka on siis aikaisin meidän elämässä ja varsinkin äidin elämässä :LOL: Ja joo, tiedän että täällä on vauvoja jotka herää jo viiden jälkeen ja äidit olis onnessaan unista puol seiskaan saakka. Valvoikin sitten 7h putkeen ja melko hyväntuulisena ihan loppu metreille saakka. Nukahti sitten viimein, kun isänsä kiipes vintille soittamaan sähköhöylää :LOL: Ja oikeesti siitä vehkeestä lähtee maailman kamalin ääni!!! Mä sit tietty luulin, että nyt poitsu vetäis jotku maraton päikkärit niin eikö mitä; 1,5h ja tikkana ylös. Ja sit valvoi taas yöuniin saakka ja sammui kun saunalyhty tissille klo 21. Toivottavasti tää oli joku puhkeavien ylähampaiden aiheuttama poikkeus päivä ja huomenna nukkuis taas normisti päikyt...

Mun kaverilla oli maanantaina LA! Vielä ei ole tullut vauvaviestiä. Ihanaa, sitä odotellessa.

Tuiskunen ja ihan pian 6-hampainen Alexi 9kk 1vko+
 
Glow
Nopsaan lukemassa ja merkkiä tähän...
Poju nukahti joo ilman huutoja mutta heräilee vähän väliä yskimään tai sit muutenvaan unissaan huutelee ja huitelee pitkin sänkyä! oli taas "loistava" viimeyö :headwall: Noh, tätä tää nyt vaan on.... Jaksamista kaikille! :hug:
 
Kiitti kielijänne kommenteista. Ens kuussa on meillä se neuvola niin sitten kuulee, että pitääkö se käyttää leikkaamassa pois vai mitä tehdään. Kiva kuulla ettei ole iso operaatio.

Saas nähdä meneekö ens yö paremmin kuin viime yö. Poika oli valveilla kahdesta kolmeen ja kovasti konttaili ja jutteli. Ei meinannu nukahtaa millään. Ei tehny väsyneelle äitille ollenkaan hyvää. Mutta päivällä otettiin sitten takasi ku poika nukku 3,5h ja minä reilut 2h päikkärit. :)

Mieski tuli illalla kotiin. Että jospa tässä taas kaikki alkas suttaamaan.
 

Yhteistyössä