Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Siis mulla pää halkee ton possupiikkiasian kanssa!! |O |O en tiedä ottaisko sen tytölle vai ei edelleenkään.. oon lukenut siitä rokotteesta tietoja ja tosiaan sitä ei oo juurikaan tutkittu vaan haittavaikutuksia seuraillaan nyt ihmisillä rokotusten aikana :eek: alkoi oikeesti epäilyttää koko rokote kun tuolla sikainfluenssa-sivuilla kerrottiin kaikenlaisista mahdollisista haittavaikutuksista ja itse tosiaan pelkään että tyttö saa jälkikäteen jotain vakavia oireita siitä rokotteesta. Tää on oikeesti ihan kamalaa painimista puoleen ja toiseen tän asian kanssa :headwall: :headwall: iso vastuu on tässä ihmisillä :whistle:
 
kvartti,lentis ja muut joiden lapsukaiset valvovat öisin :hug: tääl kans yks! :wave: |O

inhottavaa kyl et joillekin on tosta rokotteest tullu kuumet!Meil tuli miehel ja esikoisel,mut Mirol ei!Miro oli vaan tosi kränänen!

harmittaa tosi pali että ei päästä pikkujouluihin,mutta toivottavsti viel joskus järjestetään tapaaminen!

molemmat pojat unil ja äippä tietty tääl! :LOL:

tyyppien äippä ja Miro 9kk+
 
Kiitos taas tuesta! Olette ihania!

Viljalla on nyt sitten eka korvatulehdus. Ja enpä mä onneton edes tiedä, vaikka olis ollu pidempäänkin. Se kun ei valita. Päiväsaikaan on ollut ihan normaali iloinen itsensä. Joitakin öitä on nukkunut tavallista huonommin, tai erona vaan se oikeestaan, että yösyötön jälkeen on pitänyt vielä vähän tassutella, että uni on jatkunut. Viime yönä se ei saanut nukuttua. Ei mitenkään kovasti itkeskellytkään, torkahti ja sitten taas kiemurteli ja ihan iloisen kuuloisesti jutteli. Yhdestä puoli neljään ei nukkunut kuin pikkutirsoja. Sitten lääkkeen ja puuduttavien korvatippojen voimin nukahti. Korva oli niin mähmäinen, että lääkäri ei nähnyt tärykalvoa, korvan huuhtelu ei auttanut, joten ne mömmöt imuroitiin sieltä pois (se oli kamalaa!). Selvä tulehdus sieltä sitten löytyi. :(

Oli muuten melkoinen koettelemus olla noiden kahden kanssa siellä tk:ssa, kun käytiin ensin hoitajalla, sitten lääkärillä, hoitajalla, lääkärillä sitten taas hoitajalla ja vielä kerran lääkärillä, ja mun armas pieni 2,5-vuotias meinasi heittäytyä hankalaksi. (on ollu pari päivää ihan käsittämätön riiviö!) Huh.
Se lähtee viikonlopuksi mummun hoiviin. Tällä kertaa taidan tanssia jotku riemuripaskat, kun se on lähtenyt. :whistle: Ikävähän sitä tulee silti. Kiva kuitenkin olla välillä vaan Viljan kanssa!
 
Kareliini mä oon kans tosi skeptinen sen piikin suhteen. Meidän TH ei osannut muuta sanoa kuin että se on vaan jokaisen punnittava sisimmässään mikä olisi omalla kohdalla parasta. Eikä tosiaan ole mitään tietoa pitkäaikaisvaikutuksista. Sen mä tiedän että tavallinen kausi-influenssapiikki laskee joidenkin kohdalla vastustuskykyä, mutta niitä samoja perusinfluenssarokotteen ainesosia on myös tossa sikarokotteessa. Mä oon kans kuullut nyt niin monia tarinoita noista rokotusreaktioista että en halua lastani tahallaan tehdä sairaaksi. Jos sitten saa possunuhan kuitenkin niin voihan sen saada rokotettunakin... Me ollaan niin paljon ihan kotioloissa että on kyllä tooosi huonoa tuuria jos poika sen saa.
Nyt loppui paasaus, kiitos ja anteeksi.
 
Meillä sai molemmat lapset eilen possunuhapiikit.
Vauvalla ei tullut siitä mitään, esikoisella on pistoskohta kosketusarka.

Ja täällä myös heräillään usein öisin.
Olen joutunut antamaan maitoakin jopa että saan
pojan hetkeksi rauhottumaan. Huoh, parempia aikoja
siis edelleen odotellessa..
Päiväunet kyllä nukkuu hyvin ja pitkästikkin jopa 4tuntia joskus,
useimmiten kyllä 2-3 tuntia. Se aika menee esikon kanssa
touhuiluun. Mutta zombiena täällä haahuilen
mitään en enää muista ja varapäreetkin on jo ajat sitten käräytetty..
mut hei, tää on pienten lasten äidin elämää. :snotty: :kieh: :whistle: :wave:
 
Kiitos tsempityksistä ja isot :hug: myös kaikille muille huonosti nukkuville :hug:

Viime yö oli entistä pahempi :eek: Siis nopeasti rauhoittuu kyllä, ettei tissiä kaipaa, mutta heti kun lopettaa silittämisen tai taputtelun, alkaa itkeä. Saattaa nukahtaa 10-30 minsaksi ja sitten taas itketään, kunnes alkaa silittely, silloin vaikenee sekunnissa :headwall: :headwall:

Tätä nyt ollut ehkä viikon, pari, oon niin sekaisin, etten muista kunnolla koska alkoi, aiemmin Greta kyllä heräili, mutta nukahti sitten sentään puoleksitoistatunniksi.

No, kolmen maissa annettiin periksi ja otettiin meidän väliin nukkumaan, huonosti nukkuu siinäkin, mutta ainakin helpompi silitellä uneen, kun ei tartte nousta pois sängystä.

Eli ei nyt sentään kuitenkaan huudattettu. Mutta alkoi naurattaa se mun "koska vauva omaan huoneeseen?" kysymys :LOL: Just joo, ja nyt nukutaan sitten perhepedissä :LOL:

Näköjään aika yleistä tässä eroahdistusvaiheessa. Toivon vaan, että menisi pian ohi. Olen siis ihan koomassa päivisin, mulla on pahoinvointia, en saa oikein syödyksikään. Ja huomenna pitäisi ajaa 100 kilsaa lentokentälle, että miehellä on sitten auto, jolla pääsee kotiin, kun alkaa nyt työt Torinosta ja tulee vapaapäivinään tänne siihen saakka, että päästään muuttamaan kaikki.

Mutta taaperokärryä ajattelin minäkin joululahjaksi Gretalle, vai onko 10,5kk vanhalle siitä vielä iloa?

Nyt ei jaksa kommentoida muuta, kuin että :hug: kaikille sitä tarvitseville :hug:

Tv. lentis ja päivisin niin ihana mussukka mutta öisin tooodella rasittava Greta 9kk :heart:
 
Viime yö meni kuin menikin paremmin, vaikka poika meinasikin välillä nousta konttaamaan. Nyt on tuo konttaus niin in, että jos yöllä vähääkään havahtuu niin nousee kontilleen tai istualleen. Ja ihan suosiolla imetän yöllä. Oon liian väsyny, etten yöllä jaksa alkaa taistelemaan poikaa takaisin nukkumaan. Jospa poika vierottas ite ittesä... :whistle:

Käytiin pojan ja siskon kanssa shoppailemassa päivällä. Yritin samalla etsiä pojalle sopivaa hammastahnaa, kun siitä hammashoitaja puhu, mutta en löytäny. Kaikissa lasten tahnoissa oli liikaa fluoria...
 
:hug: kaikille yökukkujien/-heräilijöiden kanssa tuskaileville,täällä myös yksi... ;) Tai no,ei varmaan oo mulla syytä valittaa, viimeviikot Isla heräilly 1-3krt yössä ja yleensä parin minuutin silittelyllä rauhottuu. Tai viimestään sit tissillä,yleensä tää on 5-6 maissa,kun tissille otan,että kai jo nälkäkin alkaa olla kun iltapuurosta alkaa siinävaihessa olla jo 10-11 tuntia. Oishan se kiva joskus nukkua yönsä katkotta,mutta LENTIKSELLE ja muille parintunnin pätkissä nukkuville hattua nostan! :wave: Mä en varmaan pystyis toimimaan lainkaan,univelkaa ei tarvi olla kun parilta yöltä muutama tunti ja mä oon täys zombi... :eek:

Nyt tuli mies kotiin kaverinsa kans,alkavat saunoon,kai niille täytyy joain purtavaa kaapista kaivella... palataan!

tatuka+Isla-pupuli :heart:
 
Lentikselle!
Mulle tuli yks juttu mieleen, mutta voi olla että jo varmaankin tiedät tämän, mut kirjotan silti... Niin, koskee siis Gretan heräilyjä. Tiedäthän, että tassuttelussa kosketus pitää irrottaa ennen kuin lapsi on vaipunut kokonaan uneen? Siis, ettei nukahda siinä uskossa, että äiti tai isä on koko ajan vieressä. Nyt kun Greta nukahtaa silittelyyn ja sitten havahtuu eikä kukaan silitäkkään, niin siksi ehkä hätääntyy ja alkaa elämöimään.

Toinen juttu tuli mieleeni, että oletko alottanut jonkin uuden ruokalajin viimeisen kahden viikon sisällä? Jos Greta onkin allerginen jollekin? Meillähän meni yöt kans ihan överiks joku aika sitten, heräiltiin 30min-1h välein koko yö. Jätin sitten kokeeksi kotimaiset viljat kokonaan pois ja poika alkoi nukkumaan paremmin. Kokonaisia meidänkään yöt ei suinkaan ole, mutta ero on ihan huomattava.

Mä tiedän tuon väsymyksen kun on niin väsy, että oksettaa ja pyörryttää. Sitten vielä itkettää :headwall: Niin iso :hug: sulle. Pääsisitkö vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan yhdeksi yöksi, nyt kun sun mies on kotona? Pitäähän sun saada levätä, jos kohta jäät taas yh:ksi!!

Tsemppiä ja halaus myös muille valvojien äideille ja sairastaville! Hyvää viikonloppua :flower:
Tuiskunen ja Axu 9kk 1vko+
 
nyt seuraa vain ja ainoastaan valitusta.
siis voi helvetin perkele tuota ex ukkoo!! :kieh: :kieh: se on niin muuttunu siitä mitä oli kesän visiitillä,silloin se touhus lasten kanssa ja oli "normaali". nyt ei saa ukkoo sängystä ylös,aamulla piti käydä potkimassa se sieltä ku esikoinen tuli niin pahoilla mielin et ku isi ei herää leikkimään :( ja ei se juuri nyt viiti touhuta lasten kanssa olla möllöttää vaan. maha on kuulema kipee,no voi hellallettas sentäs,on sitä toisillakin välillä kipiää joku mut ei auta. ja olinpa ilonen et esikko ei ymmärrä juurikaan enkkua,kun se pyyti päästä isin syliin,ni se kehtas tokasta et no oot jo niin iso poika etten viiti ottaa!!! :eek: |O 3½v. voi jumankeuta silloin meni hermo. ja äsken ku jasmin teki isot kakat,lykkäsin sille syliin ja sanoin et sillä on kakka. *vink vink..* noh,ei ku pisti sohvalla viereensä istumaan ja jatko telkan kattomista! otin sit tytön ja pihisin ja puhisin kiukkusena ni kohta kysy et ai oisko se vaippa pitäny vaihtaa,oisit sanonu?! :kieh: :kieh:
mulla niin lahoo pää.

kiitos ja anteeksi
labello
 
Labello, :hug: Siis voi töttöröö! Onneksi äijä on ex, että kehtaa! Tuli itsellekin paha mieli pojan vuoksi, muka liian iso syliin :eek:

Tuiskunen: niin muuten kiva, kun kerroit siitä, että vauvan pitääkin saada olla välillä yksin, huono omatunto laimeni heti, vaikka oonkin nyt hiukan tsempannut ja mennyt enemmän seuraksi maahan, meillä on muuten kiva leikki, jossa mä konttaan Gretaa pakoon ja se konttaa mun perässä ja sitten kun saa mut kiinni, niiin alkaa jo nauraa etukäteen, kun tietää, että mä sitten kutittelen sitä :heart:
Ja toisekseen, tosi hyviä pointteja, ja oon niitä itsekin miettinyt. Mutta lähinnä siten, että mitäs outoa olen itse syönyt, kun gretalla on myös ilmavaivoja mun mielestä! Tai ehkä rupsuttelu on noilla ihan normaaliakin, mutta välillä kyllä paukuttelee kuin aikamiespoika....

Mutta mitään uutta en ole antanut, enkä itse syönyt, eli en yhtään osaa arvata, että mistä voisi johtua. Vai kauanko vois kestää, että just esim. vehnälle tulisi allergia? Kyllä Greta on sitä 6-kk saakka syönyt, eli voisko se alkaa häiritä vasta parin kuukauden kuluttua?

Niin ja siitä tassuttelusta, että mähän en tosiaan varsinaisesti edes tassuttele, koska illalla Greta nukahtaa ihan itse ilman mitään silittelyitä tai tassutteluja, mutta yöllä heräilee jatkuvasti joka tapauksessa. Ja aiemmin yöllä tein aina niin, että rauhoitin parilla silityksellä, mutta vain parilla, että taas nukahtaisi yksin. Mutta viime öinä ei ole toiminutkaan, vaan het alkaa itku, kun käden nostaa.
Mulla ei ole nyt sydäntä kokeilla varsinaista tassuttelua, kun mun teorian mukaan Gretan perushuono nukkuminen johtuu refluksista ja sitten nää viime viikkojen kauhuyöt johtuvat lisäksi eroahdistuksesta.
Siksi yritän vain jaksaa, kun aattelen, että pahinta mitä Greta voisi nyt kuvitella on, että jätetään yksin yöllä, kun tod. näk. just siksi herää/itkee, kun sitä eroa pelkää. Päivälläkin on välillä koko ajan syliin hinkumassa ja tissiä hamuilee, sekin ihan uusi juttu, aiemmin sain aina itse tarjota. Eli yritän jaksaa oottaa, että tää eroahdistus menee ohi ja sitten tassuttelua, jos vieläkin heräilee.

Mutta siis outoa on, että Greta nukahtaa illalla itsekseen ihan levollisena ilman silittelyitä tai muuta, mutta sitten taas parin tunnin päästä joko konttailee tai pystyssä haahuilee.Meillä ei ole valitettavasti mennyt tuo yöllä seisoskelu parissa viikossa ohi niin kuin Seranzun Kaapsulla, vaan jo kuukauden päivät siellä pinniksessä seissyt yöaikaa :headwall:

Mutta kyllä tämä tästä ja kiitos, kun osallistutte, kaikki neuvot ja huomiot ovat enemmän kuin tervetulleita!

Tv. Lentis, joka ottaa Gretan viereensä suosiolla jo ekan herätyksen jälkeen :D
 
Nopeasti merkkiä.
Ja pikainen kommentti hammastahnasta, olen kyllä tainnut aiemminkin mainita, että meillä on käytössä weledan lasten tahna. Täysin luonnontuote, jossa ei ole fluoria. Tietoa siitä ja jälleenmyyjistä löytyy www.weleda.fi

Kuume ja Konsta 8kk+
 
:headwall: eroahdistus.... :headwall: kiukkua muuten vaan ja joka välissä ja koko ajan... voin kertoo että hermoa ei enää ole... voi kunpa osaisin olla rauhallinen ja jaksaa, mutta ei... ukon kanssa on vaikeeta, kun ei yksinkertasesti tee mitään kotijuttuja ja pojan hoitokin on oikeastaan yksin mun kontilla.. noh leikkii välillä lattialla sen kanssa, mutta siinäpä se onkin... :'( pitä vissiin aukasta taas suunsa..
tänään ollaan lähössä yhdessä juhliin.. kummi tulee hoitamaan pojua... mitähän tästäkin nyt taas tulee.. kun niin koasti ollaan mussa kiinni ja mitään ei voi tehä ilman että se seuraa.. noh..jospa ne pärjää..

meilläkin noustaan syöttiksessä seisomaan, :whistle: vyöllä "köytettynä" pysyy siinä.. kaikki laatikot pitää aukasta ja jättää sormet sinne väliin,
yks yö tipahti vielä meidän sängystä lattialle.. kyllä säikäytti, mutta ei mitään ruhjeita onneksi tullu, tais itekki säikähtää vaan.

ja on meillä yks ongelma mihin kaipaisin neuvoja, kun nyt on ilmenny että tv olis se kaikkein mielenkiintosin leikki.. eli tuijottas tvtä, ts. lastenohjelmia koko ajan..ei kiinnostu enää leikeistä.. tv.tä koitan pitää pois päältä että leikkisi, mutta kohta alkaa kauhee kiukkuilu.. ja sit kun mun kröhöm hermo menee ni laitan lastenohjelman ja painun tupakalle.. sit rauhottuu.. mitä mä teen että toi ei olis niin tärkeetä sille..????

taaperokärryllä mennään huimaa vauhtia itsekseen, ei tartte olla enää kiinni pitämässä.. välillä kyllä tulee kops kun ei osata kääntää sitä..

sikapiikki asia vaivaa..kun ei tiedä mitä pitäs tehä.!!!

voi anteeks valitus.. ahdistaa ja puristaa kun oon niin hermona..
 
Lentis: Mä annoin viljoja poitsulle 6kk iästä eteenpäin, mutta alkoi oireileen mielettömällä piereskelyllä (!!) vasta tuossa 8kk iässä. Mä en vaan keksi mitään muuta syytä noihin vatsavaivoihin ja paukutteluun kun ne viljat, koska heti helppas, kun pois jätettiin. Meillä siis heräs kitisemään ja kun sai pierun ulos, niin nukkui sen 30min-> ja taas alkoi sama rumba uusiks. Mitä jos kokeilisit vaikka viikon ilman? Meillä syödään maissijauhoista keitettyä puuroa aamulla ja vauvojen riisipuuroa illalla.

Labellolle
:hug: ja pitkää pinnaa exän kanssa!

Audriinalle myös jaksuja :hug:

Menen tänään Hkiin muotimessuille ystävän kanssa. Isä jää ekaa kertaa pitkäksi aikaa pojan kanssa kaksin. Pyysi tekemään muistilistan/aikataulun pojan syömisistä ja päikkäreistä :LOL:

Tuiskunen ja Axu 9kk 1vko+
 
AUDRIINA :hug: :hug: Voi itku. Eihän siinä muuta voi kun puhua ja puhua... Varmaan ärsyttävää, kun aina saa samoist asioista narista. Kovasti jaksamista!!!!

LABELLO hu hu, jaksuja sullekin. Voi miten mäntti ukko voi olla!!!

Meil kans tuo sikapiikki ahdistaa!!!!

Kaapsu on piiiiitkäst aikaa terve!!! Saa nähdä kuin kauan???!!
Kävelee muuten muutaman askeleen ilman tukea ja seisoo jo aika hyvin. Tasapaino parantu heti, kun tuo korvatulehdus meni ohi..

Syöminen on edelleen hankalaa. Nyt saadaan syömään, jos itse kerää leipää tai muroja... Aina lusikkaa väliin... Suu ei ruoalle aukea ilman sormisyömisiä... Porkkanaakin tarjosin. Ha sylkee ne pois. Kokeilenki tänään syöttää, ilman porkkanaa. Jos on kyllästyny siihe :eek:
Muuten koen hankalaksi ton sormiruokailun. Kun on NIIIN kätevä, ottaa kokkareet pakkasest aamul ja en tie miten sais sormiruokaa näppärästi. Keitettyy porkkanaa ei näköjään syö kerta. Ootan 10kk ikää, et saa raejuustoa kehiin! Onko jollai vinkkiä sormiruokailun toteuttamiseksi, helposti? Oon sil tarjonnu soselautasen nokan alle, mut sotkee vaan, eikä ees yritä sitä suuhun, sormin eikä lusikalla.

Oli tosi virkistävää olla työporukan kanssa eilen keilaamassa jä sit viel syömäs. :D Tuli kiire kotiin sit puol 9, halusin nähdä pikku-ukkelin enne yöunia... :LOL: Rupes myös ärsyttää yks eukko joka niin rakastaa omaa ääntään ja vaik puhu vierustoverille, ni karju suurinpiirtein. On myös ihminen, jolla on AINA jotain sanottavaa, kaikkeen ja muiden mielipiteil ei oo mitään arvoa.. :$ Typerä ihminen. On viel esimiehenä, säälin sen työporukkaa ihan tosissaan. Humaltuessaan, muuttuu viel kovaäänisemmäksi ja ne ilmeetki HU HU... Ihmiset pyöritteli silmiään ja tää vaan paasaa...

seranzu ja kaapsu 8,5kk
 
pur
AUDRIINA voisko tohon auttaa ihan yksinkertainen "poissa silmistä, poissa mielestä tekniikka". Meil ainakin tietonekone kaappi on tooosi mielenkiintonen (tosin lähinnä johtofetissintakia) ja kun laitan ovet kii asia ei askarruta lainkaan. Sama pätee muihin juttuihin. Jos vaikka heittää jonku kankaan vaa telkkarin päälle et ei näy. Voi toimiakki tai sitte ei.
 
Voimia kaikille. Kyllä meillä naisilla on paljon jaksettavaa noiden miesten ja lasten kanssa...

Tuosta hammastahnasta. Hammashoitaja sanoi, että nykyään suositellaan fluorihammastahnaa heti puolen vuoden ikäisellekkin. Sitä fluoria saa olla vain 500 ppm. On kuulemma tullu tää suositus ihan vasta. Se antoi meille muutaman merkin, missä on noin vähän tuota fluoria, mutta tuolla kaupassa ei sellasia löytyny. Pitää kattoa vielä toisesta kaupasta, kun tulee käyntiä...
 
nopeasti vaan kirjoitan tosta taaperokärrystä lentis kun siitä kyseli. Kyllä mä luulen että on iloa ja vielä pitkään! =) Meillä esikoinen sai sen 1v lahjaksi ja ollut käytössä kaikilla lapsilla kävelemään opettelussa. Ja se on pojilla vieläkin tosi usein leikeissä mukana. :D (5 ja 3v) eli kyllä sillä on ainakin meillä pitkään käyttöä. Monta vuotta jo ollut ja monta vuotta edessä päin jos tyttö sillä yhtä kauan leikkii kuin pojat. Sehän oli jo ehtinyt siirtyä ulkoleluksi jolla kärrättiin kaikenlaista mutta nyt pesin sen ja otin sisälle että tyttö saa talven aikana harjoitella sillä kävelee. :heart:
 
Labellolle hurjan paljon tsemiä exän kanssa. Se ois vaan viikko!!! :heart: Ja mä tuun teijän poitsua pitämään sylkyssä :heart:

Audriina
:hug: Koettakaa puhua! Harmi tosiaan ettei pitempiä pinnoja voi mistään ostaa, sais aina ostettua jatkopaloja jos entinen rupee olemaan liian lyhyt. Mä voin vaan sulle lähettää hurjasti halitsemppiä! :hug:

Lenttis
, kuule joo, kerkeet sinä sen jouluksikin vasta ostaa. Noi lapset tykkää leikkiä sillä isommaksikin asti.

hammastahnaa ostin, Colgate merkkistä, sisältää fluoria 1000ppm, mutta laitan sitä toosi vähän.

Nyt lähdetään pulkkamäkeen :wave: (ennekun taas lumet sulaa pois :kieh: )

Jospi ja irvistelevä vampyyri Henni
 
matma uskon kyl että on ollu aikamoinen homma ol lapsukaisten kans lääkärireissus!Mul ois kyl jo menny omien kans hermot,varsinkin ton esikoisen kans(2v8kk)hän on sellanen viikari että! :whistle: Rokotusreissuun pyysin anoppia mukaan ,muuten ei ois tullu mitään!

iitukka :hug:

lentis :hug: jaksamisia sinne! tosta taaperokärrystä,meil kans poika on tykänny leikkiä sil viel kauan sen jälkeen ku oppi käveleen!Meillä oli se kans ulkoleikeis ja nyt pesin sen Mirolle!

labello :hug: voi elämä noita miehiä! :headwall: :kieh: jaksamisia sinne! :heart:

Alotan ny sit Miron kans unikoulun,se on pakko!Tämä äiti on väsy!En kyl tiiä miten pystyn väsymykseltäni unikouluttaa,mut vaikka sit silmät kii ja ristis! |O

Tääl huomaa et o menkat,oon sit pirun kiukkunen tol ukol! :kieh: :kieh:

tyyppien äippä ja Miro 9kk +
 
audriina kannattais varmaan avautua miehelle työnjaosta kotona,noi ukot on yleensä niin tampioita,ettei sanomatta tajuu mitään! :headwall: Ainakin meillä saan usein pihistä kiukusta kun oon huono sanomaan ja toinen yhtä huono lukemaan ajatuksia... :whistle:

labello :headwall: :headwall: :headwall: ja vielä :hug: pojalle :heart: ! Voi olla sitten tyly mies. Taitaa syystäkin olla exä...

Meillä neiti oli tänään ekaa kertaa isänsä hoitovastuulla lähes koko päivän(6,5h),kun mä olin esikon jääkiekkoturnauksessa talkoohommissa... Hyvin oli menny kaikki,kotiin kun tulin nii mies vaan sanoi,että taitaa olla jotain ikävää kun vaan sylissä tykkää olla... No joo,hyvä että isillekin tulee vähän tuntumaa siihen,että neitiä tosiaan välillä kotosalla täytyy kanniskella,kun on niin sylissä viihtyvää laatua. Yleensä kun mies sen tunnin pari on Islan kans,nii leikkivät lattialla,hyppykiikussa,keinussa ja kävelytuolilla. No,eihän lasta voi kokopäivää noissa pitää,joten selvis sekin nyt isännälle ;) . Hyvää teki kaikille osapuolille tämä roolien vaihto tänään,täytyy järkätä tälläisiä useemminkin,niin äippäkin saa vähän vaihtelua :D .

Ja neiti sit pureskeli suklaalevyn kulman papereineen folioineen kaikkineen,kun iltapuuroa laitoin,enkä huomannut että oli sen levyn pöydältä käsiinsä haalinut... Tulee kakki varmaan aamulla somasti koristeltina folio tähtösillä tai jotain...hehhee ;) No,ihan sellanen pikkupala,ehkä 1/3 yhdestä palasesta sitä levyä oli ehtinyt järsiä,mutta ilme oli kyllä mairea,että luulen ettei paljoo foliot ollu tuntunut miltään vaan suklaan makuun tais päästä jo tällä... Pulassa ollaan...
:LOL: :LOL:

talkoolainen tatuka ja herkkusuu Isla :heart:
 
Tuiskunen, mä olen kanssa tehnyt miehelle ensi viikosta alkaen muistilista-aikataulun jotta kaikki tulee tehtyä ja samat rutiinit säilyisi mahdollisimman hyvin eikä pojalle hätää siitä. Itsepähän pyysi...

Labello, onpas exä aika pöllönä. No, olet varmaan tyytyväinen että on exä!

Vaikka olen ollut suht coolina tähän asti tuosta töihin menostani niin nyt meinaa tulla pupu pöksyyn. Kaipa ne iskä ja poitsu täällä pärjää mutta kun en tiedä pärjäänkö minä töissä! Tulee varmaan ihan mieletön ikävä ja äidin eroahdistus; mietin jo että onneksi voin sitten jossain vaiheessa itse jäädä hoitovapaalle. Järki hoi kun ei osaa päättää mitä haluaa. Kannustusta ja hyviä vinkkejä kaivataan siis!!

Pojalla nuha ja yskä jatkuu, kuumetta ei ole eli ihan nuhaflunssaa vaan kaiketi. Mutta osaa se nuha hankaloittaa elämää!! Nukkuu tosi huonosti, ja jossain vaiheessa yötä vaan itkee niin että on pakko ottaa viereen. Ja pojalle viereen ottaminen tarkoittaa sit myös tissiä. TAAS siis sekoaa nämä meidän imettämättömät yöt, edellisen nuhan ja korvatulehduksen jälkeen tuli pari hammasta ja opittiin seisomaan eli en edes enää muista koska olisi ollut sellaisia öitä joina ei mitään vaivaa. Kerran muistaakseni nukuin kuusi tuntia putkeen, joskus aikaa sitten. Kai ne hyvät yöt alkaa sit ensi viikolla kun menen töihin ja miehen vuoro herätä (siis sehän ei heräisi ennen kun poika huutaa täysillä muutenkaan)...

Ai niin nuha-aiheinen kysymys: oletteko laittaneet tyynyä sänkyyn vai vaan nostaneet päätyä? Meillä on pääty kyllä nostettu mutta ei oikein musta toimi tai riitä ja siksi nytkin laitoin aika kovan tyynyn sinne ylävartalon alle. Jos näin ei saisi tehdä niin miksi, onko vaara että jotain sattuu vaikka jo hyvin liikkuvatkin? Tai onko rangalle paha?

Mies on reissussaan, mä herkuttelen taas...

almaa
 

Yhteistyössä