Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Mae
labello huh huh :hug: koita jaksaa

sormiruokia mä oon antanut vattuja, omenaa (joskus olen vähän höyryttänyt, että pehmenee), päärynää... Oikeastaan ihan mitä vaan toi voi syödä ja mitä voi kuutioida.

nuha Meillä on sekä sängyn pääty kohotettuna sekä päädyssä patjan alla tyyny. Eli on aika korotettu. Meillä on näin aina, korvien takia. Ettei sitten menis mitään limaa tms. korviin niin helposti. Esikoisellakin on vielä tyyny patjan alla vaikka korvakierteestä jo 3v. :ashamed:

Mulle selvisi eilen, että kaveri, jolla käytiin ti kylässä, sairastaa ilmeisesti sikaa... Eli sitä odotellessa |O

MIES :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: TUNTEETON PASKA! Ei kuuntele mitä sanon ja sit pistää kaiken mun piikkiin!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh:

Jospi :hug: :hug: :/ Toivottavasti kiukku pian helpottaa. Koita päästä purkamaan johonkin :|

Me oltiin eilen häissä, oli mukavaa! Mua vaan ahdisti aluksi kun kaikki ihmiset tietenkin tulivat lääppimään Helmiä ja jotkut halusivat pitää sylissäkin. Ja kun oli vaikka mun sylissä niin kaikki ketkä tulivat tervehtimään, ottivat tietenkin kädestä sitä kiinni...! Laitoin useampaan kertaan käsidesiä tytölle, kun se syö peukaloa niin ajattelin että varmasti menee kaikki sikapöpöt elimistöön. No, sit tajusin että en voi kieltää ihmisiä siihen koskemasta, että jos sille nyt se tai joku muu pöpö tulee niin en mä voi sitä estää. En kyllä silti ihan ymmärrä, että miksi aina pitää ottaa vauvaa kädestä?! Kukaan ei onneksi kuitenkaan ollut kipeänä siellä. Ja kun oltiin läheistä sukua morsiusparille niin tietenkin Helmi oli siellä myös yksi tähdistä. Nyt sit odotellaan että tuliko jollekin jotain. Itsekin miehen kanssa tanssittiin vaikka keiden kanssa, että voihan se tauti tulla meillekin (mulla kyllä rokote sikaa vastaan).

Mutta oli kivaa olla ulkona yhdessä! Mun äiti tuli hakemaan Helmin 7 aikoihin ja tulivat meille, me saatiin miehen kanssa vielä jäädä juhlimaan. Tanssittiin paljon! Mä tulin kyllä jo ennen puolta yötä kotiin, oli pakko lähteä kun tissit oli räjähtää! Ja väsyttikin, nyt on kivaa kun ei mennyt myöhempään. Mieskin kotiutui ennen kahta. Ja äiti jäi yöksi meille ja lähti äsken Helmin kanssa ulos :heart:

Menenkin äkkiä suihkuun ennen kuin palaavat.

jospi :hug: ja :hug: ja paljon pitkiä pinnoja...

Mä taas onnistuin savustamaan koko kämpän kun yritin alkaa lämmittään tolla pönttömuurilla!!! Empä tajunnut ettei näin tuulisella matalapaineella tuo valkeen laitto käykään kuin elokuvissa :headwall: :headwall: :kieh: Keittiön puuhellaan kuitenkin sain tulen ihan vaivatta,niin eikä tää toinen hökötys sylkenyt kaiken savun sisälle! Nyt on sit kaikki irtilähtevä kama pihalla tuulettumassa!! :LOL: :LOL: . Jää toi savu haju muuuten nopeesti kii joka paikkaan ja tiukasti!! :kieh: :kieh: :headwall:

Jatkan sit siivouksella,kun ne kamat kerran siä ulkona jo on,vaikka piti kyl pitää ihan rennon lupsakka sunnuntai...

savuava tatuka ja uninen isla :heart:

ps:viimeyönä neiti huus suoraa huutoa 45min sängyssään kun en antanu tissiä puolenyön jälkeen... Ilkeä kamala paha äiti..... :ashamed: Meinas itku tulla iteltäkin siinä silitellessä,kun toinen ei millään meinannu rauhottua :( . Aattelin että ittelleni kuoppaa kaivan jos annan periks ja alan useempaan kertaan yöllä tissitteleen,kun aamuyöstä meillä yleensä sitä tissiä kuitenkin otetaan... Kun tietäis mikä ois oikee/paras tapa toimia,lainatkaa joku mulle sitä kristallipalloa!! :eek:

JOSPI :heart: :hug:

Meilläki on pinnis korotettu, välil oon pitäny tyynyy patjan allaki, mut sit kääntyili siit niin et otin poijes. Meidän sängys nukkuukin tyynyn päällä, ni on siinäki koholaan, mut jos kovin kieppuu sit otetaan tyyny pois.

ALMALLE tsemiä töihin! Hyvin kaikki sujuu. IHanaa kun mies jää viel kotiin, ni ei tarvi pient rahtaa minnee!

Ollaanko me ainoit jotka laittaa hoitoon sit 1vuotiaana? :ashamed:
Mä alan kyl olee sitä mieltä, et on tosi jees lähteä si töihin. Voi olla ettei tarvi hirveesti viedä hoitoon, kun ukkelil kevät viel koulua. Olisi ainakin pehmeä lasku sinne. Täytyykin miettiä si osapäiväist hoitoa alkuun. Kunhan ny päästään ens vuoden puolelle, niin näkee millasii päivii miehel on.

Piti vaihtaa ohkaseen pukuun. Eilen oli -7 pakkast aamu-unil ja tänään +4 :eek: Saa tota mittarii vahtia joka päivä, ettei pue liikaa tai liian vähän.

Mukavaa sunnuntaita!

töihin lähdöstä olenkohan muistanut tänne kertoa,etten sittenkään vielä lähe enskuussa töihin...? Miehen lomautus peruttiin,joten hän siis jatkaa töissä ja mä kotona,ainaski toistaiseksi... Helmikuun loppuun kattellaan,pärjätäänkö rahallisesti näin,ja jos ei,nii sit lähden töihin... Saa neitille ees vuoden mittariin,ennen hoitoon vientiä. Olisin kyllä mieluusti kotona vaikka sen 3v ja vaan peba kestäis,vaan eipä taida kestää...

Jospille iso :hug:

Seranzu, töihin menee tääkin, kun poika 1vee. Hoitopaikasta vaan ei vielä tietookaan... Hakemus ollut sisässä jo muutaman kuukauden. Ajattelin tossa joulukuun alussa alkaa painostamaan kuntaa, perhepäivähoitoon hain paikkaa.

Osaakos joku kertoa miten tehdään vilja-allergiatestit, jos prick-testeissä ei näy mitään? Onko samanlainen altistus kuin maidon kanssa?

Me päästiin tänään vauvauinnissa sukelluttamaan Axua vanhemmalta toiselle. Hyvin meni :heart:

Tuiskunen ja uinnin uuvuttama Alexi

Jospi :hug:

almaa tsemppiä töihin! :hug:

Tääl oli mielenkiintoinen yö! :kieh: Miro heräs 22.30 ja nukahti vasta 1.30! :headwall: :kieh: |O Oli se aikamoist touhua huutoa,naurua,kiipeilyä ym!! :whistle:
Että jee jee unikoulu!No,periks ei anneta!

tyyppien äippä ja Miro 9kk +

Jospi :hug: Miehillä on ihan oikeasti hyvin valikoiva kuulo...

Almaa: tsemppiä töihin menoon! Tosiaan sinä se varmaan eniten siinä ahdistut, mutta töitten jälkeen pääset taas vauvan luo :hug: Vauva pärjää varmasti loistavasti isänsä kanssa, mutta eihän meidän äitien ole siltikään helppo erota vauvasta... Ajan kanssa varmasti helpottaa, ja jos ei helpota, niin voit sitten miettiä sitä hoitovapaata, vai mitä? Voihan toi töihin meno olla yllättävän piristävääkin!

Tuiskunen: ajatella, että just nuo ilmavaivat etilläkin oireena! Mä annankin riisijauhepuuroa illalla ja sitten olen antanut sekaviljapuuroa aamulla, eli siinä on maissia, riisiä, vehnää, kauraa ja ohraa. Lounaalla kyllä sitten vehnäpastaa. Nyt sitten pari päivää prutkutellut vähemmän, jos vielä näyttää ilmavaivoista kärsivän kovasti, niin pidän ainakin vehnässä taukoa.
Tatuka: onneksi miehen lomautus peruttiin! Ja ajattele sitä yötissin kieltämistä sillä, että tässä iässä ruuansulatuselimistönkin pitää saada levätä välillä, ainakin meidän lääkärin mukaan!

Tyyppien äippä, :hug:

Kvart Över: Italiassa lääpitään ja suukotellaan kanssa jatkuvasti, argh! Olen jo luovuttanut, kait se vain parantaa vastustuskykyä ja nyt pahimpaan influenssa-aikaan välttelen vain pöpöjoukoissa liikkumista parhaani mukaan...

Taaperokärry pannaan siis pukin konttiin, kiitos kun kerroitte kokemuksistanne!

Hoitoon meno: minä menin aikoinaan hoitoon 9kk iässä, niin kuin varmaan moni muukin 70-luvulla syntynyt? Eikös mekin ihan ihmismäisiksi kasvettu? ;)

Nyt on pari yötä nukuttu parilla kolmella herätyksellä, kun otetaan Greta suosiolla väliin ekan herätyksen jälkeen. Nukutaan kaikki paremmin senkin vuoksi, etten enää imetä yöllä, Greta ei ole niin rauhaton kuin aiemmin. Kerran viime yönä hapuili tissiä kädellään, mutta tyytyi sitten työntämään pään kainaloon :heart: Ekan unipätkän ja päikkärit nukkuu pinniksessä, ettei se ihan unohdu ja muutenkin mä pelkään, että tipahtaa isosta sängyst'ä jalkopäästä, kun se on meillä suurimmaksi osaksi avoin, muualla on seinä ja sitten irrotettava laita. On myös kiva, että saadaan nukkua miehen kanssa sylikkäin yön ekat tunnit ja sitten aamulla, kun imetän toiselta puolelta ja siirrän meidän välistä mun ja seinän väliin.
Mua on tainnut vaivat yllättävän paljon tuo Gretan pinniksessä nukkuminen, kun oon ollut oikeasti tosi onnellinen, että mussukka tuhisee siinä vieressä :heart: Ja ihan samaa sanoi mieskin, suunnilleen tippa linssissä lähti tänään autolla Torinoa kohti. Kiva 7 tunnin ajomatka edessä raukalla :'( Mukana lähti pari sataa kirjaa, loput kirjat (mun tärkein omaisuuteni :LOL: ) ja muuta kamat viedään sitten ensi kuussa pakulla. Tiistaina sitten käydään hakemassa mies lentokentältä, kun tulee kotiin töitten jälkeen.

Kivaa sunnuntaipäivää kaikille! :wave:

Tv. lentis ja Greta 9kk :heart:

Glow
Olipas kiva viikonloppu =)
Äiti ja hänen mies oli meillä pe-la yökylässä. Päästiin oikeen kaksistaan saunaan ukonkaa, rauhassa! eipä olla taidettu käydä sitten onnin syntymän... eikun joo, kesällä mökillä kerran! :D Lauantai menikin shoppailu reissulla Kotkassa kaverin ja muksujenkaa. Muksut yllätti positiivisesti, kukaan ei saanu mitään huutohepulia!
Tänään olluki rauhallinen päivä kotosalla. Mitä nyt onni hepuloi heti kun ei saa johonki koskea, että tahtoa löytyy! ja sisua, kauhea yritys kiivetä joka paikkaan, pöydälle, sohvalle yms. mutta ei onneks viel ylety. Lelulaatikon päältä jo kerran tippu, vai kaks...

Ja juuh, menin ja totaalisesti unohdin salasanani sähköpostiin ja mese tunnariin!!! ei mitään hajua mikä se on :eek: niin että oli tehtävä uusi "tili" ja laitettava se salasana paperille ylös, toki sekin paperi varmaan joskus häviää :whistle:
noh, mun uuden osotteen saa vaikka naamakirjan kautta ken haluaa.

Nyt alkaa sitten ankara pehmeen kantokassin metästys, värinä musta/lime tai joku omenanvihreä. Siis kun on pakkomielle vihreään :D
Uudet tulevat tuplakärrit on mustat ja haluaisin että siinä kantokassissa ois ees vähän väriä, jossei kokonaan oo vihreä. Jossain vaiheessahan emmaljungalla oli myynnisä musta-vihreä duolift mutta onkohan enää kun ei lastentarvikkeen eikä ejungan sivuilla ollu semmosta ollenkaan. Eikä ainakaan Kotkan lastentarvike myymälässä ollu, mut siel oli ihanan vihree "quatrolift" kantokassi. Kalliimpi kun se duolift, kai tullu sen tilalle?! se lienee vähän leveämpikin....

Jaahas, kohta vois ruveta sunnuntai saunan lämmitykseen :heart: :D ihan saunahullu olen!

Jospa nyt ehtis vähän edes olla koneella kun tyttö vielä unilla, uloskin tarvis lähtee kun jotenki tosi tunkkanen olo kun sisällä vaan koko ajan.

Labello, hoh hoijaa noita miehiä.. :whistle: :hug:

almaa, paljon tsemppiä töihin menoon! Varmasti tuntuu aluksi kurjalta ja miettii kuinka siellä kotona pärjätään mut uskon että hyvin sujuu ja hieno asia kun miehesi jää vauvan kanssa kotiin eikä tarvi heti hoitoon laittaa.

Jaksamista kaikille joilla yöt risasia ja huhkitaan hereillä :hug: niin ja kaikille myös pitkää pinnaa noiden ukkojen kanssa.. :whistle: tänä aamuna kans avauduin keittiössä ukolle että on se hyvä että joku saa täällä talossa sentään nukkua niin pitkään kun haluaa :headwall: :headwall: jotenki ärsyttää että itse ei koskaan saa jäädä nukkumaan ja ukko tulis tytön kanssa alakertaan tekeen aamutoimia, se vaan nukkuu näin viikonloppusin ainaki kymmeneen ja sit tulee alakertaan tyytyväisenä kun me ollaan kaikki aamutoimet jo tehty ja vaikka kuinka monta muuta hommaa.. |O |O

En tiedä vaikuttaako nyt tää pimeä aika jotenki mut välillä meinaa mieli olla ihan maassa eikä mikään kiinnosta, jotenki tuntuu nää ympyrät niin pieniltä tässä kotona ja nyt varsinkin kun on flunssa-aika eikä tuu sillai liikuttua paljon missään :/ pahoitan mieleni nykyään tosi pienistä jutuista ja kaikki asiat jotenki vaan paisuu isoiks möykyiks, eilenki olin ihan allapäin kun ei löytynyt sopivaa talvitakkia, kaikki jotenki ihmeellisen mallisia ja näytin jokaisessa ihan possulta :whistle: olis sekin piristäny vähän mieltä kun olis saanu itselle jotain uutta.. kiitos ja anteeksi tämä valitusvirsi :ashamed: helpotti vähän oloa.

Nyt täytyis varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja lähtee vaunulenkille tytön kanssa :wave:

Kareliini ja Sara 8kk+

Kareliini, :hug: Eiköhän tämä pimeä aika vaikuta vähän kaikkiin, mullakin on paljon väsyneempi olo (oli enemmän energiaa kesällä, vaikka silloinkin huonosti nukuttiin), vaikka meillä taitaa olla kuitenkin aika lailla enemmän valoa kuin Suomessa. Ja ihan varmaan alkaa ahdistaa, jos aina puuhaa vain samoja juttuja, jos vain suinkin pääset, niin mene valoisaan aikaan pihalle, niin saattaa tulla jo siitä parempi olo, jos et pääse "tuulettumaan" jonnekin oikein kunnolla.

Mae
tuiskunen joo, viljat altistetaan samalla tavalla kuin maitokin. Meillä olis tossa vuoden vaihteen jälkeen edessä sekä viljat että maito (ja almiron) :(

kvartti kiva että pääsitte vähän tuulettumaan ja vielä kivaakin oli :D

tatuka mukava kun miehen lomautuksia peruttiin.

Meillä Joonalla vihdoin ja viimein tulossa sinne alas se 4. hammas. Eihän sitä olekaan tehty kun 3kk :kieh: nyt jo vähän toinen reuna pilkistelee.
Tosi kärttyinen on tuo kaveri ollut sen sairaalakeikan jälkeen.
Mulla on nyt pari päivää ollut kurkku kipeä ja sellainen olo ollut jo pidempään, että olis keuhkoputken tulehdus. Huomenna varaan kyllä lääkärin, eilen ja tänään joutunut jo astmapiippua vetämään

Mae ja kieltään esittelevä Joona :p

Kiitos kaikille tsempityksistä! Töihin lähdön kruunaa tänään löytynyt korvatulehdus, huoh. Lääkäri sanoi, ettei hyvältä näytä jos tässä iässä tähän tahtiin näitä tulee. Jos puolen vuoden sisään tulee neljä tulehdusta, tuubitetaan. Ja pahoin pelkään että tulee. Yhyy.

Paha mieli töihin lähdöstä on hiukan parantunut kun aloin vielä enemmän suunnitella jääväni hoitovapaalle vielä myöhemmin. Olen siis kesän kotona joka tapauksessa ja nyt aloin haaveilla että olisin ensi syksynkin vielä. Mutta katsotaan, töissä en viitsi mainita asiasta mitään ja mieskin jo pelästyi. Mietin tossa muuten äsken että miten sitä aamulla herää ollenkaan, kunnes tajusin että niin joo täytyy laittaa kello soimaan!! Oho! Mitä mahtaa unohtua ottaa mukaan...

Kareliinille tsemppiä. Mä veikkaan että hypin ylhäällä yöllä vaikka töihin menenkin, herään niin paljon herkemmin pojan touhuihin. Ja edelleen ollut puoli yötä vieressä ja tissillä, tunnistin kieltämättä itseänikin aika hyvin tuosta Lentiksen kokemuksesta kuinka ihanaa onkaan perhepedissä nukkua.

Palaan varmaan jossain välissä huomenna töistä asiaan ;)

Mae, kyllä meillä annetaan myös iltamaitoa puuron päälle ennen nukkumaan menoa! Yleensä sit tyttö rauhoittuu siihen tissille ja siitä siirrän omaan sänkyyn nukkumaan. Tänään oli pientä taistelua kun ei rauhoittunut tissille, piti vaan päästä kiipeilemään, mutta onneksi kesti vain n. puoli tuntia ja sit taju veks.

Höh, tekstit hävis |O

Almaa kovasti tsemppiä ensimmäiseen työpäivään! :flower:

Töihin menosta ja hoitoon viemisestä Töitä olen katsellut, mutta mistään mitään kuulunut. Hoitopaikkaa olen hakenut vuoden alusta, perun paikan jos ei töitä löydy. Mietittiin sellaistakin vaihtoehtoa, että olisin arkipäivät kotona ja alkaisin tehdä viikonloppukeikkaa. Katsellaan mihin päädytään.

Kotiuduttiin tänään reissusta. Eilen oltiin veljen häissä. Aino jaksoi hienosti koko päivän, vaikka vähän pelkäsin miten menee. Kirkossa höpötteli koko ajan :D Juhlapaikalla otti päikkärit rattaissa, ei haitannut hälinä :LOL: Taisi olla vähän väsy. Sukulaisten sylissä tietenkin tyttö kierti. Mutta jospa ei nyt mitään tautia tulisi. Appivanhemmat haki tytön illalla hoitoon, jäätiin avoki kanssa jatkoille. Ne kyllä loppui miedän osalta lyhyeen, kun veli teki siskolle vähän vahvemman drinkin :LOL: Mutta kivaa oli siihen asti. Ainollakin oli mennyt hyvin mummolassa, ei ollut jäänyt meitä itkemään.

Huomenna mennäänkin tuota possupiikkiä jonottamaan Ainolle. Pitäisi siis mennä nukkuu, kun aikainen herätys :wave:

Iltaa,

täällä on taas kanssasiskoilla jaksamisia ukkojen ja pöpöttien kanssa :hug:

Kareliini Tiedän tasan tuntemuksesi, mlla aina tähän aikaan vuodesta mieli maassa aika ajoin ja voisin vaan nukkua ja nukua ja nukkua..mutta kun se ei jostain syystä ole mahdollista nyt. Ja possufiilis tääl kans. Paino ei silti ole noussu, päinvastoin ni olen päätelly et ku en ole treenannu viikkoihin ni lihakset muuttuu pläskiksi :( Shoppaillessa katselen vaan vaavin vaatteita, onneks niistäkin saa hyvän mielen.

Turvaistuinta käytiin ihmettelee tossa taannoin ja ehkä päädytään siiden Be safeen.

NP ultra oli viikolla kans ja kaikki ok. LA siirtyi kerran jo eteen päin mut nyt takas 23.5. Veriseula meni mulla nyt si sivusuun, ku oli jo myöhäistä.

Mul oli tääl vaavin serkut 11 ja 13v joten menoa riitti. Pääs vanhaki kokeilee liukurilla mäen laskua :)
Tiedä johtuiko siitä yleisestä härdellistä, vaiko seisomaan nousun oppimisesta, tosin jo vko si, mut pe ja la vaavin nukkuu meno kesti tunnin!!! :eek: Kerran jopa kaatui ja jäi jäi jalka pinnojen väliin. Meil myös silmäkulma sininen ja turvonnu, ku kopsahti tänään jakkaran reunaan. Voi pientä :'(

Huomenna tai ti sitte possupiikkiä jonottamaan.

Jaaha valot sammu, joten taidan siirtyä minäkin nukkumaan.

Hyvää yötä!

13+ hm ja pikkutypy + 9kk

:headwall: :headwall: Kuka on vaihtanu meille ton sirkustirehtöörin :eek:
Heräs päikkäreilt 16... Iltapuuro 19 ja Kävi nukkuu 20.45 (ei huolinu velliä ), ja PING pystys 21.30!!! Siitä saakka ollu sit mekost sirkusta! Huutoa, itkua, parkua ja kävelytreeniä, dublo palikoit ja jopa puuroa 23! Laitettiin suppoki välil. Just saatiin viimein nukkuun uudelleen.
Ei helkkari mä jo pelkään näit iltoja!
Ei oo nuhaa. Mut mä taas mietin niit korvii! Perkele sanon.
Kiitos ja anteeksi.

haavemamma, kiva että kaikki ultrassa hyvin :heart:

Seranzu, jospa se on taas joku kausi joka sit käväsee vaan jä menee ohi nopsaan! Koeta jaksaa sen pikkuisen sirkustirehtöörin kanssa. :hug:

Kiitos kaikille tsempityksestä ton ukon retaleen kanssa. On se vaan joskus niin kuspiä että en voi nätimmin sanoo. Oli yks YÖ pohtinu että miksi joskus aina masentaa, oli kuulema tullu siihen tulokseen , että mä olen äkänen kun hän tulee kotiin ja myös se häiritsee kun en ole meikannu :eek: :whistle: Harmittaa kuulema kun kaupoissa näkee meikattuja kauniita naisia ja kotona odottaa kulahtanu rupsahtanu kotiäiti. Jaa että mun pitäs rueta meikkaa vaan siks että olen kotona? Ja kun en ole aikaisemminkaan ennen lasta juurikaan pakkelia naamaani pistäny, niin nyt sit laittasin...joopa joo... :headwall: Sittenhän meillä oli eilen se sota, erehdyin kysymään että laittaako hän omat vaattensakkin noin rumasti kuivumaan narulle, vastaus oli että joo...minä sanoin että minun paitaa ei voi laittaa noin, jää ikävät rannut. Toinen minkä "erehdyin" sanomaan on että ei isin puuroresepti toimi enää, kun tulee niin jäykkis puuroa. Ai hitsi mitkä huudot sain :eek: Mä kuulema arvostelen kaikkee. Joo en arvotele vaan yritän ohjata ja neuvoo!!!! Helve*** dorka... Sit ei enää kuunnellakkaan ja puhun kuuroille korville, ei kiinnosta että mulla on paha mieli aiheesta ja haluaisin sopia, tunteeton p*ska! (KIITOS!) Ja anteeksi kielenkäyttöni, se helpottaa suunnattomasti oloani, tosin harmi ettei sitä voi kotona käyttää. :D

Eilen aamulla meillä tehtiin kakkataidetta. Tällä kertaa ei onneksi ollut syönyt, mutta koko sänky oli kikkareiden peitossa... :whistle:

Toivottavasti rupee pikkuiset ja isommatkin parantumaan :hug:

No mutta nyt kurniikin massu jo sen verran että lähdenpä tekemään ruokaa :wave:

Jospi ja Henni 9kk+

Hm: onnea hyvistä ultrauutisista!

Jospi: :hug: Vähän mä olisin vetänyt herneen nenään siitä meikkausjutusta :kieh:

Mae: meillä mennään sekä yöunille että päikkäreille tissin kanssa, itse asiassa meillä ei juuri muuten imetäkään tissiä kuin ennen nukkumaan menoa ja herätessä.

Yösyöminen näyttää ihmeellistä kyllä tosiaan meiltä loppuneen. Onpa outoa, ettei ole sitä tissiä kertaakaan yöllä kaivannut, vaan aina rauhoittuu helposti silittelyllä. Vasta sitten 5-6 maissa nousee itkeskellen ylös oikein istuma-asentoon, siitä tiedän, että on nälkä.

Nyt on pari yötä nukuttua parilla kolmella herätyksellä, viime yönä eka unipätkä pinniksessä melkein 5 tuntia, toka viekussa 4 tuntia ja sitten klo5 imetys ja vielä 2 tuntia nukuttiin. Saattaa jotain äännellä siinä vieressä, mutta en siihen oikein havahdu, ehkä silittelen, ehkä en, eli jollain tasolla vähintäänkin nukun :D Tosin illalla kesti kauan, että sain unta, kun mies oli poissa ja aloin miettiä muuttoa ja sikainfluenssaa ja muuta järkevää, joita kantsii just murehtia illalla ennen nukkumaan menoa... :ashamed:

Nyt vaan huolestuttaa, että saako tarpeeksi maitoa, kun yhä menee vain yksi tissi kerrallaan (esim. yksi ennen päikkäreitä ja toinen päikkäreiden jälkeen). Yhteensä 6-8 krt päivässä, siis periaatteessa 3-4 "normaalia" imetystä (kun eikö yleensä imetetä kummastakin rinnasta?). Sitten aamulla pumppaan maitoa aamupuuroon. Mutta! Tänä aamuna sain pumpattua vain 60ml :/ Aiemmin tullut 70-90ml ilman ongelmia ja ylimääräistäkin olisi jäänyt, tänä aamuna noin laiha tulos :eek: Mulla kyllä pitäisi olla kuukautiset tulossa joskus viikon päästä... Voikohan vaikuttaa näin aikaisin maidontuotantoon?

Että aina jotain stressiä pystyy itselleen kehittämään...

Koska Suomessa saa vihreän valon neuvolasta lehmänmaidolle?

Täällä voi kuulemma 11 kuukauden tienoilla ruveta antamaan. Mietin vaan tuota aamupuuroa, että koska voisi ruveta sekottamaan omaan maitoon lehmänmaitoa... Tähän saakka toi 70ml puuro +40g hedelmäsosetta on riittänyt ja jäänyt ylimääräistäkin, mutta esim. tänä aamuna meni kaikki. Mutta jos en saa itse pumpattua ees 1dl, niin vedellä lantraamisen sijaan laittaisin mieluummin maitoa, että saa sitä maitoa tarpeeksi.

Entä voiko lasisiin "pilttipurkkeihin" pakastaa soseita ja nesteitä? Kestävätkö lämmönvaihteöuita vai meneekö ne rikki esim. sulattaessa?

Tv. Lentis ja Greta mamman kulta 9kk :heart:

Mae
lentis maitoa voi antaa 12kk, mut mun mielestä se oli et 10kk voi antaa maitoon tehtyjä ruokia, raejuustoa, juustoa, viiliä, maustamatonta jugurttia eli hapanmaitotuotteita.
Ja pilttipurkeissa voi pakastaa ruokaa. Mä oon tehnyt niin jo monta vuotta.

Yhteistyössä