Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Mae
Glow täällä on kyllä prismassa noita pienempiä kokoja (tai ainakin oli), itsekin sitä pukua suunnittelin. Ei toi kurahousuihin pukeminen oikein innosta :/

hemuliina mä oon ommellu makuupussiin reiät vöille, niin että saa ne vyöt kiinni sinne makuupussin sisään. Esikoisen aikana tätä tarvittiin, nyt ei Joonan kanssa vielä tarvitse, kun se on ihan rauhallisesti niissä rattaissa. Ootko kokeillu vaikka kantoreppua? jos siinä tykkäisi olla?! Meillähän Joona huusi 3 ekaa kk rattaissa/vaunuissa. Ei siis yhtään tykännyt, ostin repun että voin siinä kantaa, mutta sitten alkoikin rattaissa istuminen kiinnostaa. Eli vähän ehkä turha ostos oli toi reppu, vaikka on sitä kuitenkin käytetty joskus.
 
Ihan ensiksi ihana kuulla et ultras oli kaikki okei Haavemamma. :heart: Mäkään en niis verikokeis oo käyny. Tosin en halunnukaan. Jotenki hirvitti, jos niissä narahtaa, niin sit joutuu punktioihin jne... :ashamed:

Eilen kävin ihailemassa mun ystävän kaksostyttöjä. Kokoa oli tosiaan 2700g suurinpiirtein per keijukainen! Oli kun nukkevauvat! Meidän herra kun painoi sen 4745g :whistle: Vaihdoin jopa vaipat molemmille, mahtuivat kämmeneen pikkuiset :heart: :heart: Empä ookkaan ennen nuin pieniä pidelly. Pienet sinappitykit. HI!

Kovasti jaksuja edelleen kaikille yökyöpeleille ja sairastelijoille!

Mun anoppikokelas on päiväkodis töisä ja sano et joka ryhmässä on vaan noin 4 lasta paikalla, loput sairaana! Au au! Hurjaa... Kauheaa, pelottaa... Meillä rokotus kans vast ens viikolla Kaapsulle, ja me muut ei ees viel tietoo... varmana tulee röh röh ennen ku kerkii.

Noi miehet on sit erikoist porukkaa... Mulkin aikoinaan sellanen tyyppi oli, joka pyysi ulos ja sit pari viikkoa oltiin tapailtu. Olin jo ihastunu siihe... Ni sitten sano, et joo me muutetaan tyttöystävän kans yhteen ens viikolla |O |O |O Ja mul pari ystävää jotka sinkkuna, ni molemmat tuntuu tapaavan vaan varattuja! Siis just niin et miehet tulee lähestyy ja sit jossai välis sivulausees kertoo, et joo on naimisisssa! :kieh:

Mä kans pähkäilen noiden pukuasioiden kanssa. Hemmettiläinen. Varmaan just sellanen välikausi puku olis tosi nappiostos, kun nää talvet on tälläsii, meil nyt +4 lämmint. Veronpalautuksia odotellessa... Sit pitää ostaa se turvaistuinki. Ton meidän istuimen pitäis kääntää nenä menosuuntaan 10kg kohdalla. Joten laitetaan se toiseen autoon. ( isännän ) Kun sillä harvemmin Kaapsua kuskataan. Niin ja POTTA haluan ne björnin tuolipotat. Pari kertaa on istuttu potalla, tuloksetta. Varmaan sinne sais pissan napattua jos veis heti, kun herää ja kun on syöny... Mut ei viitti viel ruvee pottailee, joo laiska...

KÖ mäki sain hyvät naurut sun mummost! Ite en kans meikkaa, ees sitä vähää kun ennen. Meikkivoide ja puuteri ja ripsiväri jos oon jonnee menos... Töihinkä en ikinä... Keittiöl ei viiti..

Pimeetä on pihalla, tulis vaan ne pakkaset ja lumet takaisi!
 
Mae, meillä saa tissiä iltapuuron jälkeen ja siihen rauhoittuu. Meillä itseasiassa ihan samalla lailla kun Lentiksellä, eli tisutellaan vaan pikkasen väsyneenä.

Jospi, no huhhuh toi meikkauskommentti :headwall: |O Mä väliin huomaan illalla, että en ole edes hiuksiani harjannut koko päivänä vaan sutassut vaan aamulla ponnarille tms. Jos ei ukolle kelpaa, niin jääköön tulematta kotiin töistä!

Nyt pakko mennä, lisää kommenttia myöhemmin...
Tuiskunen ja nälkäinen pikkumies
 
Miehen meikkauskommentista olin hiljaa, en jaksanut alkaa siitä sotimaan. Tosin ei hän kuitenkaan ihan suoranaisesti sanonu mua kulhtaneeksi rupsahtaneeksi kotiäidiksi, mutta siltä se tuntui tuo kommentti. No nyt on taas herran mieliks meikkiä naamassa, suutun jos ei huomaa ja vedän kalsarit huomenna sit päähän :LOL:

Glow, meidän prismassa oli kevät malli Lassien suprafill puku ja mä sitä ihastelin sillon kun oli 45?, sitten kerran taas ihastelin ja hinta oli tippunu 35? ja OSTIN sen! Koko on 80, menee varmasti ens keväänä ja vielä syksynäkin. Vielä viikko sitten oli noita pukuja en tiedä onko enää.. ja että millä mä sen sinne sinulle sitte saisin :whistle:

Pakkelinaama Jospi
 
Glow
hemuliina onko muksu kasvot suhunpäin vai menosuuntaan rattaissa? aattelin vaan että jos nyt suhunpäin niin viihtyiskö kasvot menosuuntaanpäin yhtään paremmmin? yhdellä tutulla meinaan viihtyy tytteli paljon paremmin kasvot menosuuntaanpäin ollessa.

Kävin 3 eri kauppaa läpi, ei pukua. Rasittavaa, joo shoppailukin voi joskus olla todella ärsyttävää :headwall: Ja ne hinnat! 50-70 :headwall: Ei tunnu enää huutiksen hinnat pahalle... löysinpä nyt huutiksesta kivan näköisen puvun 30 eurolla.... ainakin myyjä kirjoitti puvun olevan todella hyväkuntoinen. toivotaan ja että tulee pian =)
Puku on 80cm kun tuo lassie tuntuu olevan aika reilua kokoa.
 
:hug: iso halaus kaikille jotka sitä tarvitsevat. ja toivon parempia öitä kaikille pikkuisille jotka heräilevät useasti yön aikana :heart:

meillä heräillään muuten yhä edelleen noin 2-3kertaa yössä (silloin siis hyvä yö. :p )

Maitoasiaan mä oon kanssa kuullut ton että rasvattomasta maidosta tulee niitä laktoosivaivoja (tai siis VOI tulla) ja meillä juodaan kevytmaitoa.

Mua niin ottaa päähän. Tällä viikolla saa tyttö rokotteen ja ensi viikolla pojat. Mutta just luin kunnan sivuilta että rokotetta on tullut vähän.. joten se voi sitten loppua kesken. Plääh. ei kyl yhtään huvittais mennä huomenna (kun eka rokotuspäivä) jonottelee kun siellä sitten varmaan kaikki rokotteen loppumisen pelossa. Mutta sitten taas jos meen vasta esim perjantaina niin rokotteet sitten tietty jo loppu. Kohta on kyl varmaan ihan turha lähtee ees rokotetta hakee kun tautia on jo niin joka puolella..
 
Heippodei!

Pakko pikaisesti hehkuttaa; siirrettiin poika eilen omaan huoneeseen nukkumaan. Mä olin niin loppu sen järkyttävän edellisyön jälkeen että päätettiin kokeilla omaan huoneeseen siirtämistä. Ja uskomatonta; poika nukkui pihahtamatta klo19-06!!!! Mä olin aivan ihmeissäni aamulla kun en ollut kertaakaan herännyt pojan kahisteluihin tai vitinöihin. Mies sanoi että oli kuullut jotain kahinaa neljän maissa, mut mä olin ilmeisesti niin loppu etten kuullut mitään. Ja ainakaan ei herännyt vaikka kahistelikin.. Voiskohan olla että poika on niin herkkäuninen että on aiemmin herännyt mun kyljen kääntämiseen tai ihan vaan siihen että tiedostaa mun olevan lähellä? No, en nyt mehustele tässä sen ihmeemmin asialla ettei mee ens yö sitten taas ihan pepulleen... ;) Mutta olipa ihana olo aamulla kun oli saanut kunnolla nukuttua =) .

Almaalle tsemppiä töihin, taidatkin olla eka töihin palannut helmimamma, ihanaa että sulla on noin ihana mies joka jäi kotiin hoitamaan poikaa :) . Meillä toi siippa totes sunnuntaina kun oli hoitanut poikaa peräti vajaan vuorokauden, että ihan kivaa oli mut ei hän tätä montaa kertaa viikossa jaksais!!!! Minä siihen vaan että aijaa :eek: . Kuulema osaa nyt arvostaa enemmän sitä että oon kotona ja hoidan poikaa. No, jotain hyvää siitäkin sitten.

Memsku, olipa hyvä että selvis tässä vaiheessa että äijä olikin petturi. Kaikkea sitä liikkuukin tuolla "onneansa etsimässä".

Poika nukkuu takapihalla ja naapurissa on taas joku hirveä mekastus/kolistusshow.
No niin ja heräs tietenkin. Arvasin.
 
harmaata ja ankeeta koko päivän... Ei ees ulkoileen oo jaksanu raahautua :headwall: . Kaverille autoiltiin päivällä kyllä Islan kanssa leikkimään.Neideillä 8pv ikäeroa ja raskausaikana sattumalta tutustuttiin,ja parhaita kavereita meistä on tullut, mukavaa.- Ja kun noi tytöt on nii saman ikäisiä,nii myöhemmin on toisistaan leikkiseuraakin,vielä touhuavat omiaan... Isla lähinnä istua töröttää ja kattelee kun toinen touhuaa ja häärää :D . Jos vaikka ottais mallia... :whistle:

Ei nyt jaksa mikään innostaa,tällänen päivä tänään...

ankeileva tatuka ja pianonsoittaja isla :heart:
 
jospi siis voi :kieh: :headwall: :kieh: :headwall: aikamoinen kommentti kyl!Mä oisin kyl saannu sellaset kilarit et se ois kuulunu kyl Utsjoel saak!! :whistle:

Hm hyvä että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart:

mä nauroin kyl niin sitä kalsarijuttuu!! :LOL:

Memsku olipa lurjus!! :kieh:

Almaa tsemppiä töihin!

tatuka :hug: mul on ollu samanlainen päivä tänään!



Menkoista onks teil muuttuneet ne jotenkin?Mul o sillai et enää ne ei oo niin kivuliat ja nykyään ne o tosi runsaat!!Oikeen säikähdin ku sitä verta sit tuli!! :whistle: Ennen raskautta ol aika niukat! Ekan pojan jälkeenkään ne ei kyl ollu tälläset!


Kyllä noi pikkaset sit kehittyy huimaa tahtia! Miro seiso tänää ite noin 3 sekkaa,ei siis kauan mut oli se sulosen näköstä! :heart: Sit nykyään ku seistään tukee vasten ni irrotetaan toinen käsi!

huoh noita öitä! :ashamed: Miro on kyl niin levoton,et en tiiä!Auttaako siihen mikään paitti aika?!Sit hänestä o tullu niin herkkä et herää tosi helposti ääniin!Kunpa meil ois tilaa,ni siirettäis hänet omaan huoneeseen!

Pakko o viel purnata tosta ukosta! :kieh: Olen menos ystävien kans syömään perjantaina ja näytin miehel netist et tonne meen ja tollasta ruokaa ni hän siihen että kyl tulee kalliiks ym!! :kieh: :kieh: joo,ja mä käynkin niin usein jossain(ilman lapsii)ja yleensä kyl valitsen kaikkein halvimman vaihtoehdon!! |O Ja herra ite menee laivalle joulukuus!Ei siel sit mee rahaa ja hän o yön yli ja mä ehkä 3h!Perkules!!!! :kieh: :kieh: kiitos ja anteeksi!!!


tyyppien äippä ja Miro 9kk +
 
muuten tosta tapaamisesta Helsingissä,mä en oo tulos mut fb:s siel helmimammojen pikkujoulutapaaminen kohdas lukee et osallistun!En tiiä miks,oon varmaan jossain vaihees sellasen sin laittanu,mut tosiaan en oo tulos,aattelin vaan ettei mua oo laskettu mihinkään mukaan! sähläysselitys,mut kuiteskin! :LOL:
 
En tiiä mihin tää olis pitäny laittaa, aattelin sit laittaa tänne =) Mahtuuko siis mukaan jengiin? Oon 20 vuotias mamma pohjanmaalta. Meillä on tänään 9 kk täyttävä neiti, Venla nimeltään. Asuu täälä katon alla mieski ja kaks kisua :D
 
Merkkiä.

Kell' unionni on, se unionnen kätkeköön... Meillä ei tod. nukuttu hyvin viime yönä! Enkä kyllä montaa päivää enää kattele tota hammasimijää. Menee kohta nämä maitohanat kiinni! Auts!

CanWen Mukaan vaan! :wave:
 
Hohhoijjaa, meillä myös ja edelleenkin yöt ihan hirveitä!
Poika heräilee usein ja välil siihen nukuttamiseen menee
kaksikin tuntia. Hyvänä yönä herää n. 3-4 kertaa :headwall: :headwall:
Pikkasen alkaa olla väsy, huomaan että mua usein pyörryttää enkä
näe kunnolla tai nään "harhoja", huono olo on usein ja kaikkee
muuta kivaa.. mutta kyllä tää tästä, pakko on vaan jaksaa, päivä
kerrallaan. Pikkasen hirvittää et jos ite tulee kipeeksi niin kuis sitten
suu pannaan, yöheräilyt sun muut lastenhoitojutskat on kuitenkin pakko
hoitaa ihan ite.

Hihii, poitsu nousee nyt tukee vasten seisomaan!
Eikäpä tuo viel ees konttaa eikä pääse ite istumaankaan.
Kun se on jotenkin niin vauva vielä, siis kun ryömiskelee vaan.
Isosiskonsa tässä iässä jo käveli tuen kanssa ja seisoi tuetta..
mutta eipä tod. ole pojalla mikään kiire, ehtiihän tuota myöhemminki.

menkat on mullakin kivuttomat mutta todella runsaat!
Muuttuvat nyt tän tokan jälkeen. yäk.

maito tulen aikanaan antamaan pojalle kevytmaitoa, sitä
juovat muutkin. Itse en juo ollenkaan maitoa. (ja sen kyllä huomaa )
Mun mummo sano aikanaan että kevytmaito on kurria ja
rasvaton maito tonkanpesuvettä.. hän joi vain täysmaitoa.

:hug: vaan kaikille, etenkin yökukkujien äideille

iitukka ja veikka 8,5kk
 
Voi perse! Tänään olis sit se rokotuspäivä, enkä vieläkään tiedä ottaakko sitä vai ei :headwall: :headwall: No, on ilta seiskaan asti aikaa miettiä. Nyt kun meillä on kaks yötä nukuttu parilla heräämisellä, niin ei yhtään huvittas mennä hakeen pojalle kuumetta "turhaan" (??). ARRGH! Oi miks on niin vaikeita päätöksiä tää vanhemmuus täynnä? Eikä mies lapsen isänä osaa sanoa juuta eikä jaata :headwall: Mun pitää siis TÄMÄKIN asia miettiä ihan itse.

Maelle
kiitos allergiavastauksesta =)

Mae
kos oli ommellut ne napinlävet makuupussiin rattaiden hihnoja varten? Mä olen ihan samaa miettinyt, mut en ole vielä saanut aikaiseksi :eek: Mutta eipä tuota lämmikettä vielä kauheesti tarvitakkaan, kun pihalla on +7 ja vettä tulee taivaan täydeltä :headwall: Ajattelin myös leikata lampaan taljaan lovet niille hihnoille. Se on ainakin nopee ja simppeli toimenpide tehdä nahkaan :LOL: Ei tarvi neulaa ja lankaa!

Jotain muutakin piti taas kirjottaa, mutta pää tyhjenee aina kun koneen avaa :headwall:

Rokotusta pähkäilevä Tuiskunen ja Axu 9,5kk+
 
Glow
iitukka ihan samaa sanon minä... yöt, hohhoijjaa :headwall: :headwall: oikeesti, yksi sadasta yöstä on ehkä tosi hyvä. Mä en ymmärrä mikä tota poikaa eilen ja näköjään tänäänki kitisyttää kokoajan :/ hampaat?? kauheen herkkis ja mussa kiinni ihan kokoajan. Ei kiinnosta normaalit leikkimiset tai mikään.
PYÖRRYTTÄÄ ja EI NÄÄ kunnolla, sama täällä :whistle:

nyt on mentävä tarjoo ruokaa tolle muksulle... ja lähdettävä vesisateeseen kävellen hakee esikko eskarista kohtapuolin...
 
tervetuloa Can Wen :flower:

matma,iitukka ja Glow :hug:

tuiskunen se on kyl vaikee päätös.meil toisel pojal tuli kuumet,mut Mirol ei mitään!hiukan ol ehkä kränäsempi mut ei muuta!

maito kevytmaitoo aijon sit antaa,sitä annettiin esikoisel ja mieskin juo sitä!mä en juo maitoo!

meil Miro o vähä kröhänen ja ääni ihan kähee! :/ ja esikoinenkin hyppii seinil! :headwall:

tyyppien äippä ja Miro 9kk +
 
Tsemppiä valvoneille, mulla oli kans tota pyörryttämistä ja huonoa oloa ihan väsymyksen takia. Nyt on pari yötä mennyt kyllä tooooosi kivasti; viime yönäkin poika nukkui 19.30-06 omassa huoneessaan eikä kertaakaan herännyt! Meillä todellakin auttoi toi omaan huoneeseen siirtäminen. Ja toinen juttu on varmaan se että ne 3 hammasta kun pukkasivat tulla samaan aikaan ovat nyt kaikki jo tulleet kunnolla läpi. Poika on muutenkin taas tyytyväisen oloinen oma itsensä. Mutta, seuraavia hampaita odotellessa....

CanWen teretulemast!

Tyyppien äippä meil kans toi ukko joskus huomauttelee mun rahankäytöstä vaikka itsellään on ollut jos jonkinmoista rahanmenoa... Ei noi ukot taida osata ajatella että täs kotiäitinä omat menot on tosi vähäisiä ja silloin kerran kun johonkin menee tai jotain ostaa niin kyllä sitä sit saa ja pitää hiukan törsätäkin!

Meil on ollut toi telkku pimeenä koko aamupäivän. Tulee vaan teksi että ei signaalia... Molemmissa telkuissa sama, höh. Mahtaaks olla joku huoltokatko tmv. kun ei näy mitään. Kumma ettei tommosista ilmoiteta missään etukäteen, tai sit en oo vaan huomannu.

 
Mae
canwen mukaan vaan, tervetuloa.

tuiskunen juu, mä olen ommellut makuupusseihin reiät hihnoille. Mulla 2 makuupussia (toinen oma, toinen esikoisen) ja mulla on siis rattaissa se toinen ja sitten matkiksissa toinen, kun välillä joutuupi niissä päikkäreitä nukkumaan. On kyllä kätevät.

:hug: kaikille yökukkujien ja kitisijöiden vanhemmille.

rosinante mä ainakin meidän pojan (tai oikeastaan molempien poikien) kohdalla olen ollut sitä mieltä, että havahtu mun kääntyilyihin ja yöunet on parantunut kun nukkuu omassa (veikan kanssa yhteisessä ) huoneessa. Samoin isoveljen levottomuus hävisi öistä, kun pikkuveli tuli samaan huoneeseen :D Mä käyn max. 1-2 kertaa koko Joonan yön aikana laittamassa tuttia, useinmiten vasta klo 7 aamulla ja siitä jatketaan unia vielä puol 9

Mae ja sirkusapina Joona
 
..pikapikaa ku Ellen nukkuu päikkäreitä.. Tarkotus on vielä ennättää juoda päiväkahvit ennenku se herää...

Yhtenä aamuna mietin, et annatteko te muut vielä RELA-tippoja / ootteko antanu ollenkaa? En oo muistanu kysyä neuvolasta, et kuin pitkään niitä suositellaan annettavan.. Ei sillä, hyvin ne Ellenille maistuu mutta se pullon hinta hirvittää...

Mä oon kans jo haaveillu, et Ellen siirtys omaan huoneeseensa nukkumaan mut avopuoliso ei siihen vielä suostu. Noh, hänhän ei yhtenäkään yönä herää Ellenin kitinöihin tuttia antamaan.. Eli ei se ainakaa häntä luulis häiritsevän... Ne miehet, ne miehet.

Tänää oli viimene muskari.. Mitähän sitä nyt sit tekee ku ei oo enää sitäkää säännöllistä harrastusta.. ja oma jumppa loppuu kahen viikon päästä..

En muista ketkä oli hampaattomien lasten mammoja, mut meillä Ellenillä on nyt kaks hammasta. Toisen huomasin viikko sitte ku leikin tutin kans... Eli ihan "vahingossa" ovat molemmat päässeet puhkeemaan. Ja se eka tuli ku ikää oli yli 8kk.

Canwen, tervetuloo! ootkin miltei samoilta "kulmilta" ku minä...

Tavallista maitoo / maitotuotteita.. Mä en oo vielä kokeillu miten Ellen niihin reagoi. Tänään ostin raejuustoo, sitä vois tänään muutaman murusen laittaa sen ruokaan sekaan. Ja mitä luultavimmin meillä opetetaan Ellen juomaan kevytmaitoo, koska sitä juo kaikki muutkin (minua lukuunottamatta). Mä oon kärsiny diagnosoimattomasta laktoosi-intoleranssista ja oon käyttäny vuosia laktoosittomia/HYLA tuotteita. Nyt sit oon kokeillu luomumaitoo ja ei se nyt niin kamalia ilmavaivoja / vatsanväänteitä aiheuta, ettenkö sitä pystyis käyttämään.
Mun serkku, jolla oli tosi pahana laktoosi-intoleranssi on ihmeesti päässy vaivasta eroon ja hänen maha kestää juoda tavallista maitoo vaikka litran kerralla. Toivottavasti munkin maha tän "siedätysmaidon" avulla normalisoituis ja voisin käyttää tavan maitoo..

Mutta nyt sinne kahville ennenku on liian myöhästä.

Nanada ja Ellen 9,5kk
 
Kiva että mahtuupi mukaan :) Kerronpa hieman siis meidän elämästä. Meillä tosiaan Venla on nyt 9kk, tuli siis eilen. Kun hän syntyi, joutui hän keskolanpuolelle huonojen sokeriarvojen takia. Ei siis mitään vakavaa, vietti siellä 2 yötä ja pääsi sitten vierihoitoon. Eikä sen koommin ole ollut mitään vikaa sokereissa. Parin kk iässä sit lastenlääkäri huomas että meijän tytöllä on yliherkkyyttä, kallisti niskaa taaksepäin, vatsapuoli oli siis kehittyneempi kuin selkä. Kirjoitti sitten lähetteen fysioterapiaan jossa saatiin aikaan tulosta jo muutaman kerran jälkeen. Käytiin sielä sit yhteensä muistaakseni 8 krt ja se hoitu sillä. Enää ei ole sitä ongelmaa. Ongelmat painottuu lähinnä noihin öihin kun ei tahdo nukuttaa. Tissiä kaipaa yöllä vielä pahimmillaan 6 krt :( Se on väsyttävää ja kun ei meinaa aina nukahtaa uudestaan, saattaa jäädä juttelemaan itsekseen sänkyyn. Mut jospa se tästä, viime yö oli kyllä parempi pitkiin aikoihin.

Meillä ryömitään, mennään konttausasentoon, mutta ei vielä kontata. Ei nouse istuma-asentoon eikä nouse seisomaan. Mutta sillon ku käytiin sielä fysioterapiassa niin sielä todettiin että Venla olis kk jäljessä, mut lastenlääkäri meinas että ihan on kehittyny ikään nähden hyvin. Sitten lähtee enemmän liikkeelle kun on valmis.

Hampaita meillä on alhaalla kaksi, ylös varmaan tulossa kun kitisee nyt enemmän päivälläkin.

Muutama päivä sitten alotettiin maisteleen raejuustoa, eilen kokeiltiin jo homogenoimatonta maitoa laittaa puuron sekaan ja ei tullut mitään kummempia siitä. Hyvin sieti. Mutta tarkoitus ei ole alottaa maitoa silti vielä, muutakuin pikkusen sillon tällön.
 
CanWen Sekaan vaan, mut varo ettet raskaudu. Tääl jo 4 joilla uusi masuasukki ;) :heart:

Maito asiaan vielä että itse käytän rasvatonta ainoastaan ja mulla riittää litra kaks viikon. Olen samaa mieltä kuin olikos KÖ että mielummin annan sitten senkin rasvan pehmeänä, kuin maidon kovana rasvana. Ei kaiketi Naniinkaan ole suotta lisätty kasvirasvoja. Luulenpa että rasvaisten maitojen anto perustuu ravitsevuuteen, ennenvanhaanhan ei edes ollut korvikkeita, vaan lehmänmaito lantrattiin vedellä. Onhan kulutus- tai kevytmaidossa enemmän energiaa kuin rasvattomassa, koska niissä on rasva mukana. Sinänsä muutoin yksikään vaavi ei tarvitse kovaa rasvaa elääkseen. Ugh!
Luomua voisin kyllä kokeilla minäkin ihan kannatuksen vuoksi.

Huvittaa tää mammailu muutenkin, aiemmin en koskaan käynyt näillä kaikenmaailman kutsuilla, nyt puen vaaviani sikakalliisiin Me&I vaatteisiin, polttelen euron Party Lite tuikkuja vessassani ja sunnuntain jälkeen kait purkitan vauvansoseita tupperin törky hintaisiin purkkeihin :LOL: ..että jos oikein tiukkaa tekis, niin ehkä mulla on aavistus mistä pystyisin nipistämään.
Ehkä jätän sen luopmumaidon sittenkin hyllyyn ;)

Muistahan sitten kans huomautella ukolles kun lähtee risteilylle ettei nyt vaan kuluta enempää kuin sä silloin syödessäs valmiissa pöydässä kerrankin hyvin :headwall: Grrrrr!!
Meillä ukolla ei ole mitään valittamista, olen halpa tapaus. Inhoon shoppailua, kun en koskaan löydä itselle mitään, nytkin tässä yks päivä sovitin varmaan viittä paitaa ku olis ollu kiva saada jotain uutta vkl 'matkalle' ;) , ni ei, en sit ostanu ku vaaville bodyn ja sukat jne...
Eilen ukko ilmoittikin laittaneensa mun tilille rahaa että jos vaiks haluan joululahjaostoksille :heart: Nice, muille onkin kivempi ostella!! ..vaikken mä kyllä kaikkia viimeisiä vanhempainvapaa rahoja ole vielä törsinyt. Mihis mä nyt törsisin, vaavin vaatteisiin, leluihin ja ruokakauppaan.

Rosinante Ihanaa jos yöunet paranis nyt sitten kertaheitolla koko familyllä!! Meillähän niin kävi jo kun vaavi oli 2kk. Meillä on meidän makkari ja vaavin huone vastakkain ja nyt ollaan alettu pitää vaavin huoneen oveakin kiinni, kun joskus havahdun yöllä sen uniöninöihin ja onko se äidinvaisto mikä pitää mua hereillä, kunnes hiljenee, vaikka pieni vaan unissaan tuhnuttaa.
Saas nähdä miten silmät ristissä olen lauantaina, mennään kaverille yökylään ja tullaan nukkumaan pe-la yö vaavin kanssa samassa huoneessa.

Muoks: kyssäri vielä Paljonko teitin vaavit syö aamu tai iltapuuroa? Meillä ihan max 100g ja siitä jo 20g hedelmää tai marjaa. Välillä hyvä jos menee tuostakaan puolet. Aika vähän minusta.

Jaaha se olis taas vaavilla 3 tuntia päikkyä takana, olen jo hoidellut netin, siivouksen ja vielä pyykit koneesta..sitten taidan ehtiä just oikaista soffalle kun nyytti herää. Juu ai niin muskarikin on klo 15...pitänee herättää..prkl! Tsau!

13+3 HM ja mustasilmä-rinsessa ( silmä senkun mustuu :( )
 

Yhteistyössä