Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Mistä päin nanada oot? :)

Ja haavemamma: Tänään just vinkkasin miehelle kakkosesta, mut ei lämmenny :D Ehkäpä siis odotellaan vielä. Meillä menee puuroa joku 1,5 dl sekä aamulla että illalla, siitä on vähän marjoja tai jotain hedelmäsosetta.
 
terveeks!

että mua syö toi talvi-ilma...murrr ja tää sisällä kököttäminen.Ja nää kurakakat..ja pimeys ja ja ja..Eli samoja fiilareita kuin muillakin, ahdistaa tää pimeys jotenkin mutta ei masennuta, kynttilää kehiin ja kivaa seuraa ja puuhaa päiviksi keksittävä. No meillä reilu 2 viikkoa niin loma kutsuu.

HM; ihanaa että kaikki hyvin ultrassa.

almaa; kiva kuulla että ihan ok;sti teillä lähtenyt käyntiin työ ja kotijutut.

hampaat; meillä 6 kipaletta ja jokainen isommalla tai pienemmällä huudolla..

jospi; vitsi kun mua raivostutti sun puolesta. Miehet ne lohkasee välillä niin viisaita sieltä suustaan..

meille ei kummempaa, koetetaan nyt selviytyä tästä pöpöstä..

hämärästä huolimatta mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:

sini ja tyty
 
hapanmaitovalmisteita olen antanut piimää ja raejuustoa. Minäkin olen ihmetellyt miksi annetaan rasvatonta maitoa kun ennen oli suositus kevytmaito. :/

CanWen tervetuloa joukkoon! Jos haluat niin minä voin lisäillä sinua tuonne etusivulle, annat mulla vaan sun ja vauvan tiedot mitä haluat julkisiksi :)

Puuroa syödään 2-3 dl kerrallaan + hedelmä/marjasose"silmä"
 
Eli aneemisen vähän meillä' menee puuroa, niinkuin arvelinkin. No minkäs teet ja eipä tuo nyt riudu kuitenkaan :p

jassoo..nyt heräs pikkuinen vaunuista. Meen pelastaa ku onhan siellä NIIN pimeetäkin että mua ainaki pelottais..
 
HM party litet on täällä kokeilematta,mutta muutoin mennään samaa linjaa näitten kotikutsu-tuotteiden suhteen :whistle: Juuri tänään hain me&i paketin postista ja ah,niin ihania paketteja tulee neiti saamaan,ja ah niin ihanan hintaisia myös... No,emäntänä olin,eli sain kyllä hyvän alennuksen,että ei noille sit nii hirmusti hintaa jäänytkään ;) .ja tupperin nokkamuki se vasta kätevä onkin...Hehheh... Mut joo,ehkä ois varaa kiristää budjettia jostain.... :p



canwen mukaan sopii hienosti! teretulemast! :flower:

On pitänyt tiedustella,että onko muita jotka säännöllisen epäsäännöllisesti autuaasti unohtaa lastansa D-vitamiineilla ravita...? :ashamed: :ashamed: Mä vaan en meinaa niitä muistaa,välillä menny melki parikin viikkoa ilman... :/ Hyihyi,huono äiti(jälleen kerran...)! :ashamed: :headwall:

Joulukin jo alkaa itsestään muistutteleen,tänä vuonna tuleekin erilainen joulu,kun ei enää perinteisesti mun perheen kanssa joulua vietetäkkään... :eek: Sääli,kun on Islan eka joulukin,mutta kun väki lähti eriteille(pitkä juttu,ei tässä siitä enempää...),nii minkäs teet... Nyt mietinnässä että missä ja ketä ja kuinka sitten pyhiä pidellään...
Lahjat tulee oleen kyl aiempaa pienimuotoisempia,muksuillekin oon jo sanonut,että tänä jouluna on pukki nuukana :D ... Kyl noi 11v.t jo ymmärtää,ettei kaikkee voi saada mitä haluis,eli esim.nintendo Wii jää meidän osalta edelleen kauppaan... :whistle:

Illanjatkoja naiset ja sytytellään niitä kynttilöitä pimeyttä karkottamaan =)

tatuka ja kullanmurunen isla :heart:
 
jospi :kieh: no jopas kommentin mies lohkas

nöffi rokote+kausilenssu saatiin tänään. unille meni neiti kitisevänä ja 37.4 oli lämpöä. en vielä lääkinny,pitää tunkee mittaria uudestaan yöllä. esikoisellakin oli noususuuntasena 37.0 kun unille kävi. saahan nähä millanen yö tulee.

mielenkiintonen yö muutenkin, exä lähtee neljän jälkeen kohti lentokenttää! :p

CanWen tervetuloa!

HM ultrat :heart: :flower:

maito ohjeistetaan täällä rasvattomaan. mutta en sitä ala lapsille ostamaan, ite käytän kevyt maitoo,puuroihin kunnon punasta.

:hug: kaikille!

paljon ois ollu vielä asiaa,mutta pakko lähtee unille.

labello ja nöttönen 9kk+
 
Vau Rosinante, olipa hienoa kun poika noin nukkui! Mä haluan kanssa sen oman huoneen tuolle pojalle, musta tuntuu että toisinaan oikeasti havahtuu noihin hiljaisiinkin ääniin. Hemmetti kun ei meillä ole vielä pojalle makkaria!! Nyt olis kyllä ihan syvältä jos olisi jotain valvomismaratoneja, en tiedä miten töissä jaksais ollenkaan. Varmaan tulee kyllä niitäkin vielä, antibioottikuuri ollut sunnuntaista asti ja tänään on korvia harottu oikein paljon taas.

Ja kiitokset kaikille työtsempeistä. Tuntuu että alkaa miehellekin valjeta mihin on ryhtynyt, varmaan hiukan kauhuissaankin hoitourakastaan mutta ei uskalla mulle mainita kun olen itse niin herkillä tuon työhönpaluun vuoksi. Vanhempainvapaalla ollessa harmitti kun viikot kului niin nopsaan (kun tiesin työhönpaluun lähestyvän), nyt on ihan onnessaan kun huomenna on jo torstai ja sitten onkin melkein viikonloppu ja sitten pääsenkin taas pojan kanssa vaunulenkille : )

Mä tein kanssa fleecehuopaan reiät rattaiden hihnoille, niin saa käärästyä pojan ympärille. Nyt ei tosiaan kyllä tarvita.

Nanda, mä annan relatippoja yhä. Kai ne hieman vastustuskykyyn saattaisi vaikuttaa?

Taitaa olla aika käydä nukkumaan niin tulee se viikonloppukin joskus. Ja kesä.... (voi älytöntä mua...)

almaa

Vielä kertaus, ketkä kaikki täällä jo odottaa? Glow, Haavemamma, Sisunäiskä ja kuka se neljäs olikaan?
 
Hain sitten sen nöfnöf-rokotteen poitsulle, kun mies oli lopulta sitä mieltä. Ei jouduttu edes jonottaan yhtään. Terkka sanoi, et (mahdollinen) kuume voi nousta vasta yöllä, kun oltiin vasta klo 16 piikillä ja jos hyvin käy niin nukkuu onnellisesti sen ohi. Voi kun käviskin niin! Oli kyllä koko illan melko käntty, ei syönyt kunnolla päivällistä eikä iltapuuroa. Tissiä veteli kuitenkin huolellla... Mut epäilen hampaita nro 5 ja 6 tämän aiheuttajaksi ennemmin kuin sitä rokotetta. Vai voisko se parissa tunnissa jo alkaa kiusaamaan?

Kiva, kun tuon rokotuksen jälkeen kotona luin sähköpostia yhdeltä äititutulta, joka ei aio piikittää omaa lastaan (1v), koska hänen lääkärituttavansa oli kertonut rokotteesta kaikkea huonoa... Itsellekin tuli taas sellanen fiilis, et tehtiinkö sittenkään viisaasti :eek: No, nyt sitä on turha miettiä, tehty mikä tehty!

Nyt katsomaan BB ja sitten aatuutilullaa.
Tuiskunen ja rokotettu Alexi 9,5kk+
 
Tuiskunen meillä Ainolle tuo sikainfluenssaokote lähti nostamaan kuumetta vasta 10 tuntia rokotuksen jälkeen :eek: Ihmeen myöhään meni mielestäni, yön aikana nosti kuumeen sitten melko korkeaksi ja seuraavan päivän kuumeili. Toivottavasti teillä ja labellolla ei tulisi kuumeilua tai menisi nopeasti ohi. Kuumeilun lisäksi oli kamalan kiukkuinen ja jossain välissä ei meinannut hetkellisesti rauhoittua edes syliin. Lääkettä annoin säännöllisesti ohjeen mukaan, vasta kun lähti lämpöä nostamaan. Tänään meillä ei nyt mitään ole ollutkaan.

Päästiin tänään viimein ulkoilee tytön kanssa. Alkoi jo tuntua että seinät tulee vastaan kämpässä. Avokki kävi tänään reidestään poistattaa luomen, ja eihän se mitään sen jälkeen voinut tehdä :headwall: Tosin on siinä jalassa kyllä 6 tikkiä yhden luomen takia :eek: että voi se olla kipee kyllä... Ja oli saanut ohjeeksi ettei pariin päivään kantsis kyykkäillä ja salilla käydä niin pitkään kun on tikit. Että meni sitten koko päivä tytsyn kanssa ja illalla sai passata kumpaakin, kun ei tuo toinen saanut neitiä ylös lattialta :(
Päikkärirytmi meillä alkaa vaihtua ja vakiintua niihin kaksiiin päivässä :) Tänään nukkui ensin yhdet 2,5 tunnin(!) ja sitten vielä 45 min. Parempi näin, kun ne kolmet lyhkäset pätkät.

Rosinante hienosti mennyt yö! Vähän mä oon kade :ashamed: Kun kumminkin jonkun kerran yössä täytyy nousta vieläkin... Ja välillä antaa maitoa, ei tuu mitään huudosta jos illalla ei syö kunnolla. Kuten tänään, ei mikään ole maistunut :ashamed: Olen alkanut miettiä kyllä tuota huoneen vaihtoa, mutta joutuuko sitten vaan ravaamaan silti toiselle puolen kämppää? Se tietysti selviää kokeilemalla. Katsotaan, vaihdetaanko sänky viikonloppuna toiseen makkariin.

CanWen tervetuloo vaan munkin puolesta!

HM meillä tuo tytsy syö puuroa (silloin kun syö ) kerrallaan vain sen 1dl. Että vähän, mutta ilmeisesti omiin tarpeisiinsa riittävästi.

Nessu ja Aino 8,5kk

Meillä onkin huomenna ekavauvassa valokuvaus. Jospa tulis kivat kuvat, jos Aino olisi tyytyväisellä tuulella silloin :)
 
Nyt oon ihan varma että toi omaan huoneeseen siirto oli tosi hyvä juttu; kolmaskin yö meni loistavasti. Mä olen kuin eri ihminen kun oon saanut nukkua! Ihme homma vaan että eilen venytettiin iltaa ihan huolella tonne 21.30 asti, söi puuronkin vasta vähän vaille yhdeksän. Nukahti vasta ehkä joskus klo22 ja silti heräs aamulla 6.15! Eli taas jälleen kerran tuli todettua ettei ole mitään merkitystä sillä, meneekö nukkumaan klo19 vai klo22, herää kuitenkin klo05-06. Nyt nukkuukin jo toista tuntia aamupäikkyjä ulkona.

Tuiskunen noi rokotejutut on kyllä hankalia, paras olla miettimättä. Turha murehtia semmosta mille ei kuitenkaan mitään voi, jos tulee joku reaktio niin sitten tulee. Toivotaan ettei kuiteskaan tulis mitään.

Nyt kytsimään koska toi jätkä oikein herää....
 
merkkiä

Tuiskunen; älä kanna huolta rokotteesta, se on nyt annettu ja on asioissa tosiaan kaksi puolta.Itse rokotutin koko porukan sillä on riskiryhmiin kuuluvia, ja itse en hoitajana halua monisairaita tartuttaa ja lapset halusin sillä meillä on se reissu.

palataan, nyt kuumetta olis osalla joukolla.. plaah..Eli täällä kotonakin ihan oma vuodeosasto, joten ei totuus unohdu töistä :D
 
Merkkiä..

Hetken rauhallisuus,neiti nukahti,isommat koulussa,"nelonen" kerhossa ja poika pelailee.Mä saan juoda kahvin rauhassa.Nää on näitä harvinaisuus hetkiä :D neiti ei äsken rattaihin nukahtanut ,ku ei taas kerran halunnut sielä istua,mut nukahti sit syliin et oli kyl väsynyt.

Mä oon koittanut vaikka ja mitä ton vaunu homman kanssa mut mikään ei tunnu onnistuvan.Ei auta vaikka kääntäis kasvot meno suuntaan et näkis vielä enemmän vaunuista.Mulla on sellanen patapum kantoreppu,mut se on jotenki hankala yksin laittaa takin päälle :headwall: hartiat mulla on ihan jumissa,eilen heräsin ihanaan pääkipuun,onneks särkylääke autto.Hierojalle ois kyl pakko päästä ja pian!

Rokotteista sen verran et paljon on just eri kantaa,toiset rokottais ja toiset ei,mutta jokainen tekee tietenki niin ku parhaaks näkee ja kaikkihan hyvää vaan omalle lapselleen toivoo :hug: meillähän se tauti sairastettiin ja siksi en omiani nyt sitten rokota.

Meillä neiti syö puuroa mun mielestä aika "ison" annoksen ja sit vielä lisäks puoli purkkia hedelmäsosetta.Ja mä oon innoissani ku vihdoin on ruvennut toi ruoka maistuun.Ootanki neuvolaa ja painokontrollia,et näkis onko sitä painoo tullut lisää.

siniraira:millos te lähdette reissuun ja minne?ihana varmasti päästä reissuun koko porukan kanssa!musta ois kans kiva lähtee kaikkien lasten kanssa.viimekshän me oltiin et oli vaan pienin mukana.

hemuliina
 
Heips :wave: täällä taas sellanen touhu meneillään että hoh hoijaa.. neiti menee taas kaikkiin paikkoihin minne ei pitäis ja jää tuolien alle jumiin jne.. :whistle: voipi olla ettei tässä kovin kauaa tarvi koneella olla..

Meille muuttanut myös jostain yökukkuja |O nyt tuntuu että noi uudet taidot haittaa sitten yöunta ja meillä noustaan pinniksessä jatkuvasti ylös, viimeyönä kesti kaks tuntia että nukahti uudestaan
:whistle: saas nähdä millanen sit ens yö taas on..

CanWen, tervetuloo mukaan! =)

HM, meillä ei mene puuroa ollenkaan, ei vaan kertakaikkiaan uppoo neidille :/ velliä syö aamuin illoin ja sen kans välillä hedelmää/marjaa, neuvolassa ei täti viimekerralla mitään tuohon kommentoinut kun kyseli syömisistä, sanoi vaan että voi sitten antaa vaikka vellin lisäks vielä hedelmäsosetta tms.

Rosinante, hieno juttu että yöt alkaneet sujumaan paremmin =)

tatuka, mä yritän kyllä muistaa noi d-vitamiinit antaa mut välillä jää kyllä päivä pari väliin.. oon laittanu sen jekovit-pakkauksen esille et aamulla muistan antaa :)

hampaista, meillä ei vielä yhtäkään! kovasti niitä kyllä tehdään mut ei oo vielä näkyny :)

Nyt pitää mennä kun neiti hermostuu tuossa lattialla :wave:

Kareliini ja yökukkuja-Sara
 
CANWEN tervetuloa joukkoomme!

Mä viimein tajusin kokeilla viimeyönä jättää vellipullon antamatta... :eek: Viidelt ukko heräs, nostin meidä viekkuun ja OHO jatkoi uniaan, ilman velliä. Kasin pintaan sit heräs ja 9.00 söi puuroakin ihan hyvin. Yleensähän, meilläkään ei puuroa syödä... Katsotaan jos vaikka sais nuo yösyömiset poijes.

Jaksuja yökukkujille!
Meillä käydään nyt 22 pintaan koisiin. On ihan okei ollu muutama ilta taas... Varmaan koht jotain muuta.

Lähdetään silmälääkäriin koht, pitää tuo ukko taas herättää... Ihme kyl et nyt nukkuu, kun ei tarttis.. Monet aamu-unet ollu vaan reilu puol tuntia... Mut annas olla kun onnee pitää lähteä..
 
Vielä pikainen huomio; tuli vaan mieleen se Lentiksen raamatun kriisikausihomma. Meil ois varmaan sekin just ohitettu kun ikää on se 9,5kk. Jos sekin osaltaan rauhoittaa noita öitä...?

Puuroa meil menee semmonen pari desiä aamuin illoin. Nyt oon alkanut antamaan lisäkalkkia niin ei tarvii antaa enää välipalaks maitopuuroa. Illalla vaan on joskus niin täynnä vielä iltaruuasta ettei välttämättä jaksa koko puuroannosta...
 
Tatuka: Mä unohan kans joskus d-vitamiinit, mut nyt oon laittanu sen pullon pöydälle niin yleensä kyllä muistan.

Me otettiin rokote tytölle viikko sitten ja tuli vaan pientä lämpöö illaksi. Söi ja nukku kuitenki hyvin :)

Rosinante: Mahtavaa että teillä menee nyt yöt noin hyvin. Mekin siirrettäs tyttö omaan huoneeseen jos olis huoneita! Asutaan kaksiossa ja tiiän että tyttö nukkuu huonosti yöt sen takia ku mies kuorsaa jne jne. Mut minkäs teet kun ei ole huoneita... |O

 
Puuroa meillä ei mene usein sitä desiäkään, ainakaan aamuisin. Silti puuroa tarjoan aamuin illoin. Lisäks saa kyllä sit leipää tms.

D-vitamiinit unohdan antaa varmaan joka kolmas päivä. Ja mä oon sentään kunnostautunu nyt, kun ei enää auringosta saa yhtään. Esikoiselle ne on unohtunu useamminkin ja siitä on vähän harmitus, kun sehän sairastui keliakiaan, ja d-vitamiineilla ja keliakialla epäillään olevan joku yhteys. Pitää itseään kiusata, kun joku asia löytyi, jonka olisi ehkä mahdollisesti voinut tehdä toisin... Ei sillä puutosta sentään siitä ollut, kun tutkittiin kaikki vitamiinipitoisuudet. Tärkeä vitamiini se olis monin tavoin. Nythän sitä on nostettu paljon esiin, kun se auttaa esim. influenssan torjumisessa.

Vilja on nyt pääasiassa siirtynyt kaksiin päikkäreihin. Jos herää kovin aikaisin aamulla, niin tarvii vielä pikkutirsat lisäksi. Mulle sopi ne kolmet päikkärit NIIN paljon paremmin, kun sitten yleensä ne toiset osu siihen aikaan, kun isovelikin nukkui. Lisäks me ollaan tavattu olla oikeestaan aina jossain - kerhossa, puistossa tai kavereiden luona leikkimässä - siihen aikaan, kun Vilja nyt nukkuis ekat unensa, ja se tietysti herää jos rattaat lähtee kesken kaiken liikkeelle. Pakko esikoisen takia järjestää ohjelmaa aamupäivään, mutta sit Viljan unet voi kärsiä. Höh. Nyt sit odotan ku kuuta nousevaa, että pärjäisi yksillä päiväunilla...
 
Jaa jaa, onpa taas paljon tekstiä luettavaksi, laahaan perässä vasta jossain sivulla 9.
Vietettiin pojan kanssa pitkä viikonloppu mummolassa, oli ihan kivaa mutta oli myös kiva tulla kotiin...
Kiitokset kaikille sympatioista ja tsempityksistä, enää viikko, kun mies palaa reissultansa. Kamala ikävä, ja harmittaa päivittäin, kun mies ei ole näkemässä kaikkia hassuja juttuja, mitä poika keksii. Tällä ajalla Arno on oppinut naksuttamaan kieltä, maiskuttamaan ja tekemään pissat pottaan melkein joka istutuskerralla! Ja tänäaamuna tuli eka kakka pottaan. On se vaan niin etevä pikku kakkapylly.
Toissapäivänä pillahdin itkuun, kun sanoin pojalle että isi soittaa kohta, ja poika konttasi eteiseen odottamaan että isä tulisi ovesta... tuo pieni aina kihertää innosta kun isä tulee. Olipa kamalaa puhelimessa selittää tuota juttua miehelle, kun aloin taas itkeä ihan hervottomasti.

En tajua, miten kukaan voi vapaaehtoisesti olla oman lapsensa luota pois noin kauan. Perkele. Kun kyseessä ei ole mikään tienestiasiakaan! Jumalialauta kun taas verenpaine kohoaa. Eipä siinä mittään, ihan hyvin on kuulemma mennyt ja keikoilla ollut väkeä ja levyt ja muut krääsät menneet kaupaksi. Huoh.

Ei muuten tule tehtyä ruokaakaan vain itselle, olen monena päivänä syönyt vain voileipiä ja teetä ja karkkia ja suklaata. Eli siis hyvin terveellisesti! Nyt laitoin kasvissosekeiton tulelle, se on niin nopsa ja helppo ja hyvää. Ja kivan väristä, kun siinä on porkkana mukana.

Mummolareissulla poika söi purkkimuonia, ja hyvin tuntui maistuvan nuo 8kk-sapuskatkin. Iltaisin ei ole enää syöty puuroa, hedelmäsosetta vain, jos sitäkään, kun iltaruoka tuppaa venymään viiden jälkeen ja seitsemän jäljestä poika on jo niin sippi ettei jaksa keskittyä syömiseen. Silti vain on edelleen öisin ilmavaivoja! Niitä joku muukin valitteli.
Tietty olisi hyvä jos öisin ei enää nautiskeltaisi niin paljon maitoa, saisi tosiaan masu vähän levätä, mutta piru vie, en jaksa mitään hyssyttelyjä tai taputteluja. Ei oikein mutsilla paukut riitä. Olen ekalle syötölle nostanut pojan viereen, ja siinä heiluu ja potkii mua aamuun asti. Mä en vaan jaksa nostella sitä sänkyyn ja takaisin.

Tänään saisi possupiikin. Ääääääen minä tiijä mitä tekisi?! Ehkä siirrän päätöksenteon maanantaille, jolloin täällä on toinen rokotuspäivä. Tai seuraavalle torstaille?

Anteeksi vain taas tämä purnaaminen ja omanapaisuus, palaan lukemaan ja seuraavan kerran iloisemmalla mielellä.
 
pur
Oli pakko tulla kertomaan kun tyttö on niiiin söpö. Hän on alakanut laolaa minun mukana välillä ja ottanut tuutulaulun ihan tavaksi. Silmät kiinni mun sylissä lujaan ääneen täätää baaababaa, hyräilyjen kohdalla hyyhyy :heart: :heart: . Hänel on aina ollu tapana pitää tuutulaulun yhteydessä kättä mun suulla ja hyräillessä nenästä kii. Äskeisen laulun aikana läpsi suuta ja toisiks viimesen lauseen jälkeen käsi vaan putos ja tasanen hengitys alko. Musta se on jotenkin vielä ihastuttavampaa kun ekan kerren viimevikolla sano ensimmäisen lauseensa "äititä" (äiti on tässä), mikä nyt on jo pelkää äiti. Kyllä se vaan on mun sydämen vieny menessään tuo tyttö =)

LENTSIKKA onnea uuteen kotiin :flower:
 
Oon täs koittanu pääni puhki miettiä et mitä tol Mirol ostais joululahjaks! Auttakaa ny,mitä te aijotte hankkia?Meil ku on isoveljen vanhoja leluja ym.ni ei oikein sellasii sit viittis,mut kyl sit kuiteskin jotain ku isovelikin saa!

Rosinante onnittelut hyvistä öistä! =) Tänne kans,pliis!

puuromäärä oiskohan joku 2dl aamuin illoin+hedelmäsose

d-vitamiini välil kyl unohtuu,mut kovasti koitan muistaa!

KettuPihlaja :hug:

saas nähä millanen täst yöst tulee!! :ashamed:

tyyppien äippä ja Miro 10 kk(tänään) :heart:
 

Yhteistyössä