Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Ihastuttava päivä eilen :heart: Miten nämä voikin olla niin syötävän ihania vauvoja JA mammoja :heart: KIITOS kaikille, homma sujui oikein mallikkaasti, apua sai keittiöön ja siivouskin sujui näppärään. Paikka oli tosi kiva ja tunnelmallinen! Miksei tuollaisia ole täällä maalla?
Vauvat touhasivat. Ihanaa seurattavaa ja pääasiallinen touhu taisi olla kävelytreenit ja konttaaminen, väliin vähän kaverin nyhtämistä. :LOL: Kaapsuli otti nokosetkin juuri sopivasti mamman syömisen ajan. Neitokainen 12v tuumas autossa, et on ihan poikki, kun hoiti Rasmusta ja Kaapsua koko päivän. :heart: :D Kuvia on vanhas osoittees, linkki FB:ssä ja täällä saa yv:llä linkin, ei viiti ihan julkisesti laittaa kuitenkaan.

Tänään on isoveljen 15v ja kavereiden leffareissu. ÄLÄ sit äiti NOLAA mua... :whistle: :wave: Mitä?? Mähän NIIN viksuja juttelen... Äitien tehtävä ON sanoa jotakin noloa, eikä ÄIDIT kykene sanomaan mitään teinien mielestä järkevää... ;) Muu perhekin tulee toisella autolla, niin että vietämme sitten Jumboillen tämän päivän. Kivaa.

Seranzu ja Kaapsu 8kk+++ :heart:
 
Huomenia |O ... (vai mitä toi merkki etes tarkoittaa, onkse niinku haukotus? Sitä se nyt tässä tapauksessa markkeeraa, hohhoi)
Toivottavasti pikkujoulumiitti meni mukavasti kaikilla, harmi kun ei taaskaan päästy osallistumaan.

Ystäväni ajeli meille perjantaina kyläsille, oli kyllä niin mukavaa saada seuraa. Isomman kummipoikani äiti on minulle kuin sisko, ja kolmen lapsen äitinä niin ihanan jalat maassa ja tolkun ihminen, jolta saa hyviä vinkkejä. Toi meille tuommoisen "rollaattorin", eli kävelytuolin, jonka olin jo tuominnut ihan joutavaksi vempeleeksi, mutta kappas kummaa, on tuo aika kätevä varsinkin kun yksin on lapsen kanssa! Siihen kun lykkää, niin ehtii itse pissalle ja noin.
Poika nukahti perjantai-iltana ihan terveenä, ja heräsi kymmenen jäljestä ihan totaalisen räkäisenä. Tunnin huutokonsertti ei helpottanut limantuloa yhtään... yö menikin sitten ihan seinille.
Aamulla poika oli kuitenkin ihan reipas ja touhukas, joten lähdettiin käymään ostoksilla. Kotiintullessa oli kuitenkin ihan selvästi lämpöä, mutta ei tuntunut juuri tahtia haittaavan. Ihme tyyppi, yöllä taas heräili piereskelemään ja valittamaan tukkoisuutta puolen tunnin tai tunnin välein, mutta aamulla oli taas ihan tarmoa täynnä! Äiti on kyllä edelleen ihan pihalla.

Ystäväni ihmetteli tuota pienen kaasunmuodostusta, sehän paukuttelee tämän tästä ja yöllä eritoten. Olen joka ikinen kerta neuvolassa maininnut ja valittanut asiasta, mutta koska terkkarit tai edes lääkäri ei siihen mitään muuta ole sanoneet kuin että "voi voi", niin jotenkin olen ajatellut että se on ihan normaalia, ensimmäinen lapsi, mistä näistä tietää mikä on normaalia ja mikä ei? Noh, joka tapauksessa, ystävä suositteli, että jahka vakuutusasiat saadaan hoidettua, veisin pojan yksityiselle näytettäväksi. Onhan tuo kuitenkin vaivannut jo kuukausia, siis heräilee aina öisin itkemään ja lyllertämään ja paukuttelemaan. Iltapuurokin on jätetty, enkä parin päivän riisipuurokokeilunkaan aikana huomannut muutosta parempaan, siis jos epäillään viljoja.

Eilen avauduin puhelimessa miehekkeelle, myönnän, että on epistä haukkua toista kun ei sieltä tuhansien kilometrien päästä voi asialle nyt mitään, mutta voisi vähän miettiä ja mennä itseensä, onko reilua, että minä täällä kaitsen sairasta lasta kun toinen viilettää maailmalla. Noh, enää öö 4vrk ja 16 tuntia kun mies tulee kotiin...

Ihanan reipas tämä muksu on pipinäkin. Tosin lämpöä en ole saanut mitattua, tuolla korvakuumemittarilla (Omron-merkkinen) voisi heittää vaikkapa noita tappelevia naapureita.


 
KettuPihlaja, meillä paukutellaan kans. Tosin en ole huomannu että vaivais massussa tai muuten. Kovasti aina töräytää ja varsinkin jos lattialla istuu, niin pamahtaa ja KOVAA! :LOL: Ja paranemisia teille

Päivä oli eilein ihana :heart: Kiva oli taas nähdä ja kaikki oli jo "tuttuja", mammat ja vauvat. Harmittaa kovasti että en päässyt järjestämään paikkoja alkuun ja loppustakin jouduin pätkäsemään ja siivoukset jäi mun osaltani tekemättä. Suuri kiitos siis alussa ja lopussa olleille ja erityiskiitos keittiömestari Seranzulle :flower: sun sapuskat oli niiin ihania! :)

Seranzu, äidit Ei osaa sanoa mitään fiksua ja ne aina nolaa lapsensa ;)

Väsynyt olen mutta onnellinen eilisestä.

Jospi ja Henni
 
Glow, joo meillä se iltakänkkääjä on. Ihan samanlaiselta kuullostaa kun teillä. Itsekseen lelujen kanssa ei viihdy lainkaan, puntissa vaan pitää roikkua :headwall: Istun usein lattialla iltasella poitsun kanssa ja katselen toiselle silmällä telkkaa. Siinä Alexi sit kiipee kerta toisensa jälkeen mun jalkojen yli puolelta toiselle :LOL: Syliin ei malta rauhoittua, mut ei sit "uskalla" päästää äitiä kauaksikaan itsestään...

Kiitokset kaikille pikkujouluilijoille
:heart: Erityiskiitos kokille :flower: Alexi oli ilmeisen väsynyt bileistä. Nukkui ensin kotimatkan 20min + autossa vielä tunnin. Yöunissa tais tulla enkka - siis yhtäjaksoisessa unessa - , koska nukkui totaalisen hiljaa 21-05! Sitten tisuteltiin ja nukkui kahdeksaan. Enkä tiedä kauanko olisi unta jatkanut, mutta piti herättää vauvauintiin. Itse heräsin yöllä 02.30 ja ihmettelen kun perinteistä joka öistä klo 02 herätystä ei ollut tullutkaan. Poitsu nukkui niin hiljaa, että mun oli pakko tarkastaa taskulampun valossa, että sen rintakehä liikkuu :LOL: Tunsin itseni ihan typeräksi, mutta en olisi saanut enää itse nukuttua, jos en olisi sitä tarkastanut. Toiveissa olisi, että tällaiset yöt jatkuisi!

Kettu, kannattaa selvittää se yöpaukuttelun syy. Meilläkin oli vielä kuukausi sitten tosi risaset yöt, kun toinen heräsi pieruihinsa :eek: Mä olin aivan rikki, kun en saanut unta ja sitten lopulta aloin miettiä, et miten kipeä pikkuisen vatsa onkaan, kun yö kaudet itkee ja paukuttelee. Me jätettiin kotimaiset viljat kokonaan pois (aamu- ja iltapuurot, myös kaikki välipalat joissa oli viljaa. Kasvis-ja lihasoseista ei meillä viljaa saakkaan, kun teen ne itse). Mietin vaan, kun kirjoitit, et jätitte iltapuuron pois, mut mitä jos kokeilisitte olla kokonaan ilman viljoja. Meillä helppas jo ekan päivän jälkeen.

Tuiskunen ja Alexi 9,5kk+
 
Iltapäiväkänkkäilyä on meillä ollut nyt pari päivää aamusta saakka :D Ottaa oikeasti hermoille, kun toinen itkeä tihrustaa koko ajan ihan mitä olemattomimmista syistä (tyyliin puukauha tippui kädestä maahan). Huomaan, että mua tosiaan on hemmoteltu pilalle nämä kuukaudet, kun Greta on ollut aina sellainen iloinen ja vähän itkevä lapsi, en ole tottunut tuollaiseen marina-Maijaan. Kun sain tytön aamupäikkäreille klo 9, olin jo ihan |O |O |O (Kettupihlaja: mä tulkitsen tuon merkin "huutaa naama punaisena", vaikka kyllähän se haukottelustakin käy)
Soitin miehelle töihin, onneksi siippa on lukenut sen Miehet tulevat marsista ja naiset venuksesta, nimittäin siinä autetaan miehiä parantamaan kuuntelutaitoja ja mies on nykyään jo tosi taitava mun kuuntelussa, tuli heti parempi olo ja sain taas kärsivällisyyttä jaksaa tintta-Tiinan kanssa, kun päikkäreiltä herättiin 40 minsan jälkeen :headwall:

Meilläkin muuten mun jalkojen yli kiipeily on ihan ykkösjuttu, mä kanssa istun lattialla (tosin näinä päivinä en ainoastaan illalla vaan suunnilleen koko ajan, heti kun nousen seisomaan, on tyttö pultussa kiinni ja yrittää kiivetä syliin) ja Greta mönkii siinä ympärillä ja mun päällä. Niin ja verkkareiden nauha on kanssa ihan must, sitä vedetään ja tungetaan suuhun.

Eilen Greta muuten nousi itse seisomaan ilman tukea ja pysyi seisomaasennossa peräti 2 sekkaa ennen kuin tarrautui taas muhun. Ikään kuin vahingossa nousi ihan itse, jotain se siinä oli yrittänyt noukkia käteensä ja kun sai sitten käteensä, niin nousi samantien pystyyn. Muutenkin nykyään ottaa tukea vain yhdellä kädellä, yleensä toisessa on joku kapistus. Sohvasta kiinni pitäen kävelee, muista pinnoista ei ota tukea kävelyyn, seisomaan kyllä nousee nykyään missä vain, kun ennen siihen tarvittiin just sohvan kaltainen vaakataso, nykyään riittää, että saa seinästä ottaa tukea.

Meillä myös prutkutellaan kovasti, ja samoin kuin aivastuksen jälkeen, hymyillään päälle leveästi. Mutta nyt olen antanut illalla vain riisijauhoa ja yöllä on ollut jonkin verran rauhallisempaa. mutta koska aina silloin tällöin on päiviä, jolloin paukuttelee ihan mahdottomasti, epäilen yhä, että kyse on jostain, mitä saa maidosta mun kauttani.

Tv. lentis ja Greta 9kk :heart:
 
Kiitokset mammoille ja vauvoille eilisestä! :heart: Erikoiskiitokset kokillemme Seranzulle maittavista eväistä! :flower: Meillä Veera nukkui autoon jo ennenkuin päästiin kotiinpäin lähtemään ja heräsi kotipihassa kun sammutin auton! Pääsin vielä ihan elossa sieltä suurkaupungista tänne "maalle" vaikka sitä kovasti jännitinkin..

Muuten nyt vaan merkkiä, äitikin on vielä vähän väsy eilisestä
 
Glow
Leipää annan pieniä murusia. En tosiaankaa uskalla antaa isompaa palaa ettei tunge kokonaan sitä suuhun ja tukehdu. Joskus änkee ison maissinaksun suuhunsa ja sitte kakoo, huh hui. Hampaita Onnilla on 2+2. Näyttäis ihan just puhkeavan 3. ylähammas.

Minä kans istun iltasella lattialla lelujen keskellä ( mitkä ei juurikaan Onnia kiinnosta, nauraa se jos mä ajelen junalla, autolla tms. mutta pallo on paras! ) Onni kiikkuu mussa kiinni ja just jalkojen yli kiipeilee. Isoveikan touhut jaksaa naurattaa aika paljon ja veikka jaksaa onneks aika paljon konttailla naurattamassa Onnia. Onni osaa kyllä jo vähän ajaa autolla tms. ! ja palloa heitetään hienosti =) siitäkös "pesäpallo ihmisenä" isi on vähän innoissaan ;)
Meillä onki varmaan jo 10 erilaista palloa ja veikkaan että niitä tule lisää jouluna ja 1v synttärinä. On näitä palloilu ihmisiä kummeina ym. :D

En muista kerroinko, Onni on nyt muutaman kerran vahingossa seisonut ilman tukea ja kova on hänellä treenaus :)

Lentis, meillä kans tulee itku ihme asioista, vaikka jos joku tavara tippuu kädestä tms. joskus. Ja ääntä lähtee jos ei pääse hetkessä tyynyn yli tai mun jalan...

vink vink, ostin muuten ison lattiatyynyn missä voi ite istuu :D

On muuten tainnut "EI" sana alkaa tehota!! pistorasia on jätetty ihan rauhaan ja yks johto missä piti aina roikkua kiinni. ( on meil suojat rasioissa ) . Pikkuhiljaa alkaa uskoa siinäkin kohtaa kun on kiipeämässä alarappuselle joka jäi portin alapuolelle, ettei siihen saa mennä. Ja oisko tajunnu että jos siihen kiipeä, ei pääsekään siitä itse alas!
Mutta huomaan, että väsyneenä mennään tuhatta ja sataa kokoajan kiellettyihin pakkoihin ihan uhallaan!!! Vika villitys on aukoa keittiön kattilalaatikkoa ja ottaa kattilan kannet ja paukuttaa niitä.

Tulikin tänään tehtyä pitkä hyvä lenkki kaverin ja muksujenkanssa! =)
päivän päätteeks sauna! kohta joutaakin nukkumaa. Aamulla pitää mennä sokerirasitukseen... enpä usko että siinä on mitään, kun ei ollu vuosi sittenkään mut pakko mikä pakko :whistle: siksi että viimeksi piti käydä kun eräs lääkäri arvioi että vauva olis syntyessään noin 4,5kg ( no eipä ollu lähellekään ) . Ja siksi kun olen vanha :D joo 27v vanha... B)

reipasta uutta viikkoa kaikille :flower:
 
Mä kävin kurkkailee FB:ssä kuvia teijän tapaamisesta. Kiva oli niitä nähdä, kun ei itse osallistunut. Ja kiva kuulla että päivä on ollut erittäin onnistunut!

Meilläkin muutti känkkäränkkä taloon. Ihan joka asiasta vetää hepulit, pukemisesta, vaipanvaihdosta, syöttämisestä, siitä ettei saa nokkamukia heilutella pöydässä miten sattuu, ei saa teroittaa hampaitaan ruokapöydän reunaan yms. :headwall: Ikään kuuluvaa vissiin, alkaa se oma tahto tulla esiin. Äitiäkin kiukutti tänään aamusella. Avokki oli illalla keikalla työporukkansa kanssa, kotiutui aamuyöstä ja aamulla makas rapuloissaan sängyssä |O Ja kun ei alkanut nousta kehotuksista huolimatta painuin pihalle tytön kanssa. Oli kyllä sillä aikaa tajunnut nousta ylös ja laittaa pyykit koneesta kuivumaan, sijannut sängyn ja tehnyt tiskit! :attn: Kyllä se joskus jotakin älyää tehdä, kun on aikansa sille motkottanut kotitöistä :D Itsellä kun jäi unet viime yönä tosi vähiin, neiti heräili vähän väliä ja pisin unipätkä oli itsellä 3 tuntia, huoh. Täytynee alkaa tästä lähtee itsekin kohta nukkumaan jos tiedossa samanlainen yö..

Käytiin alkuillasta kattoo joulukaudenavajaisia ja ilotulitusta. Aino katteli tyytyväisenä rakettien pauketta =) Jospa uusivuosi menisi yhtä mallikkaasti, kun sitä pauketta varmaan riittää!
 
merkkiä vaan ja lukemassa kuulumisia :wave: kiva että teillä oli mukava tapaaminen, toivottavasti päästään sit taas ens kerralla mukaan! Oliko jo suunnitteilla seuraava tapaaminen? :)

Meillä asustaa myös känkkäränkkä nykyään, sellasta pientä kitinää vähän väliä ja yöheräilyjä ja juu meilläkin paukutellaan öisin sillon kun herää
:whistle:

Nyt maksaan laskuja.. :/
 
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

ja kiva kuulla että teillä oli hauska tapaaminen.meillä edelleen räkä ja yskä päällä..Mistä sitä räkää oikein tulee??? nyt meinää tuntuu että tulee jo aivo ja polvinesteetkin pihalle.

Meillä kans neiti kesäheinä seisoo ilman tukea pieniä toveja ja menee varovasti kyykyn kautta istumaan.

puuroa menee illalla joku ehkä 2dl ja aamulla 0,5-1dl, riippuen onko ollu tisulla aamusta ennen vai ei.

Nyt olis miehen pikkujoulut lusittu.johan niitä muutamat olikin, tuntuu että ikinä ei keritä olemaan yhdessä. Nyt alkaa mun turnee sitten vuorostaan.Mun työn pikkujoulut onkin sitten kun ollaan reissussa. Mutta josko reissussa sitten kerittäis olemaan enemmän yhdessä ja liki :heart:

palataan, sini ja tyty 10kk päivät päälle...
 
Terveisiä töistä. Tämä viikko alkoi jo sentään hieman paremmin, viime viikko oli kyllä aika rankka. Saa nähdä miten illat taas menee...

Kiva että tapaaminen meni hyvin ja harmi ettei taaskaan päästy. Huomasin nyt heti ekana lapsiperhe+työelämä-viikonloppuna, että tekemistä piisaa. Kas kun ei mies saa tehtyä kaikkea sitä mitä itse ehtii päivän aikana tehtyä... No kiva tietty että keskittyy poikaan.

Meillä kiivetään edelleen hurjasti mutta onneksi pääsääntöisesti pidetään sentään vielä jostain kiinni. Kolhuja tulee silti. Antibioottikuuri loppui, yskä on edelleen kova.

Ajatus katkoo niin että en yhtään muista mitä piti kommentoida. Palaan toiste siis.
 
Isot kiitokset vielä munkin ja Viljan puolesta pikkujouluista! Seranzulle kiitos herkuista! Ihania lapsosia teillä :heart: ja mammat tietty kans. :D Oli mukavaa!

Mun piti kysyä, että onko muille tullu hampaita "väärässä järjestyksessä", mut sit näinkin Jospin pikku vampirellan FB:ssä. :) Viljalla ei ole vielä ylhäällä keskellä hampaita, mutta nyt siihen viereen on tullu osittain näkyviin. Uumoilen kyllä, että kohta tulis useampikin. Ekat kaks tuli 3,5 kk sitten, ja nyt vasta kolmas. Torstaina olis vihdoin hammashoitajalla käynti. Ihan kiva kuulla, mitä se tuon suusta tuumaa...

Nyt meillä reenataan vasta sitä seisomaan nousemista, mutta asento on tosi hutera, ja pitäis olla koko ajan vahtimassa. Nytpä tiiän mäki tunteen, ku ei sais mitään tehtyä, kun pitäis olla valmiina koppaamaan, ettei pää kopsu. :headwall:
 
Moikka pitkästä aikaa!

On ollut nyt vähän pitempi tauko palstailusta, kun ollaan oltu taas täällä mummolassa. Rakennus edistyy nyt hyvin, niin pitää olla joka päivä ihailemassa edistystä. :)

Kiitti maitokommenteista. Nuo kommentit vahvistivat sitä ajatusta, että alan sitte ostamaan luomumaitoa, kunhan poikakin alkaa maitoa juomaan. Nyt minä juon kevyt maitoa ja mies piimää.

Meillä on nyt opittu uusia hauskoja juttuja. Poika nostaa kättä, kun hänelle sanoo Terve! ja heiluttaa kun sanotaan Heippa! Ja aina kun on menossa kielletylle paikalle esim. lehtipinon luo tai laatikolle niin alkaa pyörittämään päätään. On vissiin tullut muutaman kerran kiellettyä. :)

Mulla on lauantaina siskosten pikkujoulut. Sanoin miehelle, että hänen tulee tää viikko nukuttaa poika illalla, että saa sitten pojan unille. Eilen sitten kun mies poikaa hyssytteli uneen, mutta poika tappeli unta vastaa ja itki niin anoppi kävi nappaamassa pojan syliinsä ja poika nukahti hetkessä. Vähän harmitti, kun ei antanut miehen nukuttaa poikaa. Anoppi on niin ylpeänä, kun poika nukahtaa hänen syliinsä melkein heti ilman itkuja, mutta minun ja miehen sylissä sitten itkee, ennen kuin nukahtaa...

Sellasta täällä.

Virme ja poika 9kk
 
Täällä on pikkuneiti onneksi jo palautunut reissusta. Vielä oli se la illan nukkumaanmeno sellaista showta että hohhoijakkaa..mä jo säikähdin että jos se johtuukin siitä että nousee istumaan, polvilleen jne. eli pysyvä ilmiö, mut huh eilen sitten menikin ihan normisti unille. Menin itsekin la ennen klo 21 että reissussa väsähtää juup, etenkin niillä n 5 tunnin yöunilla :p
Seranzulle kyllä 10 pistettä ja papukaijamerkki ( sano mutsivainaa ennenvanhaan ) , herkullisista sapuskoista ja tietenkin suuresta vaivannäöstä :heart:
Kivaa kun oli taas paljon porukkaa ja kaikki vaavit kyllä niin syötäviä :heart: Seuraavat bileet Italiassa, vai mites se oli... ;)

Mulla oli eilen sellainen flunssa tulee olo, nokka vuosi ja makasin koko päivän kun oli miehen vuoro hoitaa tyttöä..tänään ollutkin sitten parempi...paitsi ilma, oikein harmitti ku eilen paistoi aurinkokin. Ehkä se oli sit vaan levon puutetta joka on nyt täytetty.

Palaillaan, ukko tuli kotiin, vähän vielä puitavaa tosta vapaa-ajankäytöstä :p
 
Kettu meil oli kans yöllä tota paukuttelua ja kokeilin sit vaihtaa iltakaurapuuron riisipuuroon/ohrapuuroon ; auttoi kummasti! Meijän th sanoi että kaura on sen tyyppinen vilja, vaikka esim. useimmille keliaakikoille sopiikin, että saattaa aiheuttaa vatsanväänteitä. Mä oon antanut silloin tällöin aamuisin kaurapuuroa eikä oo päiväsaikaan kyllä mahaansa kitissyt, tai sitten saa helpommin piereskeltyä päivällä hereilläollessaan. Ja tietty noi Relatipat pitäis kans auttaa mahavaivoissa... Yhtenä päivänä annoin testimielessä välipalaksi semmosen ruishedelmämyslipurkin ja sehän oli aivan bensaa liekeille; järkyttävät prötinät! Mut pointtina tosiaan se, että kannattaa kokeilla jättää niitä viljoja kokonaan pois täi ainakin vähentää.

Meillä on nyt viikko nukuttu omassa huoneessa, eikä paluuta näillä näkymin ole :D . Ainoastaan yhtenä yönä heräs klo 04 ja sekin luultavimmin sen takia kun mies nukutti illalla ja unohti laittaa unipussin. Poika oli potkinut peitot rullalle mahan päälle ja jalat oli aivan viileet. Mut muut yöt on nukkunut tosi hyvin, kuin myös minä. Viimeksi ennen pojan syntymää oon nukkunut viikon yöt läpeensä, ihanaa...

Kamala kun tuol ulkona on pimee! Pikkumies nukkuu vielä päikkyjä takapihalla, luulee varmaan että on jo yö kun on niin pimeetä =) . Kohta täytyy mennä herättelemään ellei pian herää...

Kuulumisiin ladyt!
 
Kiitos vain kaikille, hyvä jos maistuivat. :D

Meillä Kaapsu on ollu tänään taas yhtä kitinää ja ei syö ei kertakaikkiaan... Hemmetti. Mietin taas et pitääkö se roudaa lekuriin. Katon viel ens yön ja huomen soitan kyl ihan oikeelle korvalääkärille. Mittasin lämpöäki 37,3 joten ei kait, mut sil ei kyl oo ees sitä 37 normaalisti, ni mietin et onko vähä kumminki.

Oltiin eilen koko päivä Jumbos ja lopult ilman pikku-ukkoa, kun anoppi ei halunnu sitä päästää, hakee sikalenssua... No ei siinä mitään, jätettiin kotiin, kun kerran mummo väkisi näin halus :D Olikin aika ihanaa, mut kyl tuo shoppailu ei oo mun laji... Olin ihan rikki poikki katki illal... :LOL: Mummi ja Kaapsu oli pärjänny tosi hienost tällä kerralla. Jospa siis päästäisi lähitulevaisuudes ihan kaksin käymään jossai. Nyt oli mukana isoveikka ja 4 kaveria, tosin pojat oli leffas ja omil teillään ja isosisko ja miehen siskokin, niin et mitään laatuaikaa sillai ollu :whistle: Ostettiin pienelle kasa bodei ja housui ja kengät (5e). Vauvojen vaatteet on nii edullisii, mut kellee muulle ei sit mitää löytynykään, paitsi isosiskolle lenkkarit... Kaupat on täynnä ny juhlaryysyi ja muoti on yhtäkkiä tullu pillihousuiks |O :x Joo en tod sellasii jalkaani laita!! Mistähä löytäis vahä leveelahkeisempii, kun en mitää putkihousuikaan haluu.

Nyt syömään. Pieni mies sammu syöttötuoliin, muroja nyppien viel silmät kiinni. :eek: Päikkärit jäi aikasemmi jostai syyst liian lyhyeksi... Saas nähdä millo meil päästään taas yöunille?
 
lukemassa ja merkkaamassa

sekä Rosinante mä olenkin kuullut jutun että jos kerran olet siirtänyt lapsen omaan huoneeseen, ei sitä kannata enää pois siirtää. Mutta jaa, en sitten tiedä miksi... :whistle:

:wave: Jospi ja dracula lapsi :D

jatkan vielä...
Eli Seranzu, ai säkii oot huomannu että kaupoista ei saa enää "tavan" vaatteita. Mä huomasin ekan kerran jo vuosi sitten, kunnes "löysin" H&M urheiluosaston ja maximakasiinin :D

Ja käyn huomenna näyttämässä noita Hennin korvia lekurissa, onhan toi nuha jo jatkunut viikon verran. Eksyttiin illasta päivystykseen, oli täynnä influenssa potilaita maskit naamalla (pelottava näky). Tuli pikkanen pakokauhu ja 3h jonot ois ollu. Yksityiselle jo varattiin aika, mutta en mä kyllä rupee maksamaan siitä että sanookin et terveet korvat on, joten huomen aamusta omalle lääkärille soitto. Annoin varuiks lääkettäki jos sattuu et jotain siellä korvissa ois. Ei muuten mitään, mut oli tänään ehkä hieman kiukkunen (voin tosi kuvitellakkin, kun on niin älyväsy olo)?
 
pikkujoulut oli mukavat, kiva nähdä kaikkia ja vauvat oli niin
hurmaavia!! :D seranzulle iso kiitos herkullisista eväistä ja vaivannäöstä!
Ja kiitos muillekkin järjestelyihin osallistuneille!
Mekin jouduttiin sit aikasemmin lähtemään kun jätkä väsähti ja nukkukin autossa
kotiin asti. Ja mikä yö meillä olikaan.. poika nukkui HERÄÄMÄTTÄ
21.30-08!!! :D No, se lysti kyllä sitten loppui lyhyeen, viimeyö
oli taas normaalin levoton :(
 
Täällä meikä ihan ruumiina... Yöherätyksiä on LIIKAA!! Mikä kumma tota kakaraa vaivaa?? Ihme kitinää koko yön lähes puolen tunnin välein, sylissä kitisee, samoin vieressä ja kun tissiä koitan antaa niin imasee ehkä kerran ja sitten nukahtaa, mutta levottomaan uneen. Ei siis voi vieressä nukuttaa kun potkii ja hyörii... Omaan sänkyyn kun kannetaan niin alkaa lohduton itku! :eek: Ei tunnu mitään hampaita olevan tulossa, ei oo nuhaa, uusia taitojakaan ei oo ihan just tullut... En vaan keksi syytä nyt tolle härdäämiselle! Menkkoja oon odotellut tässä kohta viikon, maitoa ei meinaa taas niiden tuloillaan olon takia ilmeisesti tulla oikein kunnolla. Nyt tuntuu siltä että loppuu imetys tällä minuutilla, en jaksaisi enää yhtään tota. Tissitkin ihan kipeet kun tuntuu että vauva roikkui niissä koko yön. |O |O |O

Mutta, KIITOS kaikille osallistujille lauantaista! Oli ihan mahtavaa nähdä taas!! :heart: Erityiskiitos jälleen Seranzulle, ison työn teit, ensin kotona ja sitten vielä tapaamisessa! Ensi tapaamiseen sitten sovitaan, että Seranzu saa vaan leikittää vauvoja kun muut hyörii kyökissä, eikös? Siivoomiset meni musta ihan nappiin, hetkessä oli jo paikat siistinä! Avaimet vien takas vasta tänään kun ei eilen ehditty, enpä usko että niillä on nokan koputtamista paikan loppusiivouksesta. Saadaan varmaan mennä toistekin jos halutaan!

Ja missäs kaupungissa sitä sitten tavattaisiin seuraavan kerran? Aletaanko jo suunnittelemaan seuraavaa, jos saataisiin joku hyvä paikka? Tuonne lauantaiseen paikkaan voidaan sitten sopia taas sitä seuraava tapaaminen :D

Nyt toi ipana nukkuu niin kiirehdin suihkuun.
 
pikakyssäri turvaistuimista? Mikä istuin teillä on,hyvät ja huonot puolet? Eilen piti istuin osttaa,ja olin o etukäteen päättänyt minkä ostan,mutta eipä tuo niin yksinkertaista ollutkaan... :headwall: Apuja siis kaipaan asiaan! :wave:

päättämätön tatuka ja päikkäri Isla :heart:
 
Kvartti auh, noit teidän öitä!! :hug:

Mä taidan vaan olla sen rotuinen, et päädyn keittiöön aina olin mis vaan pirskeis. :LOL: Jopa kyläs ja broidin häissä vaik siel oli pitopalvelu, ni silti ääräsin keittiös välil... Kaapsuhan oli kans kokoajan menos kyökkiin siel pikkujouluis :D

Sovitaan vaan seuraava tapaamisajankohta ja paikka! Ehdotan helmikuuta! Vai onko meil 1v synttäreit joka viikolle?? Olisko maaliskuu parempi? 20.3 olisi kaikki täyttäneet sit 1v :heart: Juhlatkin olisi juhlittu. Glow vois tulla esittelee uutta vauvaa :flower: Sit paikaksi voisi ottaa sen Tampereen, kun sinne oli heti seuraavaksi eniten ihmisiä, erohan ei ollut kun 1-2 ihmistä ja pääkaupunkiseudult ei trelle kauaa aja. Vai mennäänkö pohjosemaksi, siinä vaan vaarana, ettei monikaan sitten tule. Me eteläsuomalaiset ja pääkaupunkiseutulaiset, kun aatellaan noit välimatkoi iha erilailla, oon huomannu ;) Meille 30km on jo kaukana :LOL: :LOL: Mua alkaa ahdistaa jos matka on yli 200km :whistle:

Meil kans turvaistuin hankinnassa.
Aattelin biron istuinta hinta n 200e, sen enempää ei takamus kestä. Tytölle tuli silmälasien ostokin tähän 215e :eek:

Vien pikku-ukon korvia kattoo tänään. En saanu aikaa korvalääkärille!!! Mut vien ny kuntaan ja katon sit jos varais korvalääkäriajan, jollei tulehdus oo vielkään ohi. Ei voi kuitenkaa enää montaa päivää venytellä ton asian kanssa...

Seranzu ja Kaapsuli 9kk tänään
:heart: :heart:
 
Mae
tapaaminen mä luulen, että tuo maaliskuu on aika paljon parempi kuin helmikuu. Helmikuussa on varmaankin yhdet jos toisetkin synttärit :D

turvaistuimesta meillä on HTS besafe izi combi (olikohan noin? ) Ja mä tykkään kun siinä on isot sivutörmäyssuojat, ei oo ahtaasti topattu kuten esim. gracon istuin, TOSI hyvä kallistuksen säätö, saa sekä kasvot että selkä menosuuntaan.
Miinuksena on hinta, on aika arvokas. Ja se että vie selkä menosuuntaan aika paljon tilaa, mutta luulen että moni muukin istuin vie. Ja toki tuo tarkoittaa myös sitä, että mahtuu pidempään istuskelemaan selkä menosuuntaan :)

yöunista olin itsekin tulossa valittamaan |O |O |O Onkohan tää nyt sitten näillä vauvoilla jotain eroahdistusta vai mitä?!? Illalla saatetaan nukahtaa hyvin tai vaihtoehtoisesti huutaa naama punaisena. Sitten nukutaan vajaa tunti ja aletaan se kiljuminen. Nukahdetaa, kiljutaan, nukahdetaan, kiljutaan. Tätä jatkuu puoleen yöhön asti. PAITSI viime yönä se kiljuminen vasta alkoi puolilta öin :kieh: Ja viereen jos ottaa, niin ei tuu mitään. Molemmat ollaan aivan hikisiä ja Joona vaan on levoton.

Ja nyt mä tarviin paljon vinkkejä!!!! Mitä mä teen kun Joona kiljuu?! Kun sehän nukkuu veikan kanssa samassa huoneessa ja herättää myös sen, jos annan huutaa enkä ota syliin. Eihän siitä tuu mitään, ettei täällä nuku kukaan. Eiköhän se riitä että mä ja Joona kukutaan.

seranzu meillä on to korvalääkäri, on putkien kontrolli. Mun pahin painajainen on se, että ne putket on tukossa :( Tai sitten on joku korvatulehdus mikä ei vaan vuoda ulos sieltä korvasta.

Mae ja kiljukaula Joona
 

Yhteistyössä