Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

merkkiä tähän väliin :wave: meillä koiruli leikkauksessa, tehdään sterilointi. Jänskättää kuinka on mennyt ja sit se että kuinka sujuu sit loppupäivä kun haen sen sieltä kotiin, on varmaan reppana aika kipee :( ollaan jo pidempään harkittu sen leikkauttamista kun kärsii valeraskauksista tosi paljon.

Eilen illalla oli taas nukkumaanmeno niin vaikeeta että huh huh... :whistle: en tiedä vaikuttiko sit se että nukkui toiset päikkärit klo 17-19, sitten nukahti lopulta vasta klo 23 aikoihin.. täytyis koittaa aikaistaa jotenki noita toisia päikkäreitä kun tuntuu sitten valvovan niin myöhään illalla.

Nyt meen kans huilaan hetkeks kun tyttö vielä unilla :wave:
 
merkkiä.

Ahaa, kaikiiken muidenkin vauvat siis vaihteeksi rutusia..Se selittää kun meidänkin vauva. :p Miten tänäänkin niinkun niin pienistä otti herneet nenuun ettei tosikaan.

lappu tuli koulusta että useita todettuja sikatartuntoja todettu, no meillä ens tiistaina vasta 2 viikkoa rokotteista..Joten peukaloita pyörittelen ja odottelen tautia kylään..

kiva jos seuraavaa tapaamista suunnittelette.Tampere vaihteeksi olis kiva ja maaliskuussa kaikki virkeinä ja talven jälkeen terveinä saapuisi paikalle :heart:

terkut, Sini ja neiti
 
Huh, onneksi en oo ainut, joka sortuu vielä yöimetykseen. :saint:

Mies nukutti eilen pojan, vaikka poika meinasi itkeä ja kiukutella. Mies sanoi, että olis helpompi nukuttaa poika, jos hän ei näkisi minua samalla. Ajattelin tästä lähdin sulkeutua läppärin kanssa vessaa niin saa mies nukuttaa rauhassa pojan. :p Mutta vaikka poika itkee jonku aikaa ennen kuin nukahtaa, niin on se helpottunu siitä kun alkoi nukuttamaan ilman tissiä. Enää ei jaksa huutaa niin kauaa. Yölläkin meni vaan se 5min, että sai pojan nukahtamaan uudelleen. Ja välillä riitti vain se, että laittoi käden päälle. Harvinaista. :heart: Vaikka yöllä herättiinkin aluksi tunnin välein, niin jäi kuitenkin hyvä mieli kun maltoin olla imettämättä ennen kuin aamuyöstä ja nukahti niin helposti. Katsotaan, niin ens yö on sitten aivan hirveä, kun nyt pääsin kehumaan. :snotty:
 
Matma: joo, tuossa kirjassakin kehotetaan aina kääntymään lääkärin puoleen, jos äiti epäilee, että kitinän takana olisi jotain sairautta. Kyllähän aika usein ihan äidinvaistokin sanoo, että onko vauvalla jotain pahasti pielessä, vai onko sellaista hampaita pukkaa-tyylistä kitinää tai just esim. psyykkisestä kehityksestä johtuvaa.
Mutta aika iso yhteensattumahan se olisi, jos näin monella vauvalla tässäkin pinossa olisi allergiaa just näin samoihin aikoihin. Mutta tosiaan jokainen äiti tuntee oman vauvansa parhaiten ja tulkitsee näitä vauvojen olotiloja sen mukaan.
Ja ne viikot on ne, jotka kirjoitin vipassa postauksessa, mutta ei niitä ole siis kiveen kirjoitettu, vaan riippuu vauvasta ja vauvan syntymäajasta, tod. näk. silloin edellisessä postauksessa laskeskelin niitä Gretan viikkoja, jotka sopii siis hänelle, mutta jokainen vauva on oma yksilönsä.
Aina parin viikon heittoja niissä kirjan mukaan on, ne viime postaukseen kirjoittamani on sellaisesta janasta, joka on kirjan alussa, ja ovat sellainen keskimääräinen kriisinesiintymisaika, johon voi tulla vauvasta riippuen parin viikon heittoja. Mutta jos esim. yksi kriisi loppuu myöhään, niin yleensä kai seuraava alkaa myös myähemmin, eli varmaan aika harvoin tulee vain viikon väliä kahden kriisin välille. Paitsi niillä vaativilla vauvoilla, joilla tosiaan voi olla noinkin!
Joka tapauksessa, olen nukkunut viimeiset 9kk max 2 tunnin pätkissä, niin että mun matikkataidot ovat kärsineet todella pahan kolauksen, mitä erilaisiin laskelmiin tulee. :LOL:

Nanada: tätä kirjaa ei ole suomennettu, enkuksi on käännetty (tuollaisen linkin löysin) http://members.tripod.com/meadowlark_sings-ivil/wisdom/id1.html
ja sitten unikeko (missä muuten mahtaa olla ruotsimammamme??? :wave: ) oli ostanut sen ruotsiksi.

Jee, sen 8 tunnin valvomisen tuloksena Greta heräsi klo1 ja nukahti uudelleen isänsä syliin vasta 3.30 |O |O |O Ei oo varmaan sen jälkeen kun Greta oli 1kk ikäinen ollut hereillä tolleen yöllä |O |O Kiva, jos tästä tulee nyt tapa, taas ei ole millään nukahtamassa toisille päikkäreille :headwall:

Jippii, mies lähtee taas töihin/USA:an lapsia tapaamaan ja ollaan kahdestaan Gretan kanssa sellaiset 8-9 päivää :'( Mun synttäreitäkin juhlittiin tänään etukäteen, kun on silloin töissä, sain ihanan kaulakorun ja herkullisen sydämenmuotoisen kakun (ei ollut itse leiponut sentään :D ) ja otettiinpa hiukan skumppaakin. Siltikin kauhean haikea olo, vielä kun pitäis näillä 4 tunnin yöunilla lähteä viemään mies lentokentälle, takastullessa ajaisin sitten itse, jee jee, ihanaa pimeällä autostradalla tod. näk itkevä vauva turvakaukalossa. Mutta jos en vie, niin sit oon 8 päivää ilman autoa, eli jos tulis asiaa vaikka sairaalaan tai jotain, niin pitäisi lähteä naapureilta pyytelemään kyytiä.

No, vielä ehdin tässä tunnin miettiä :whistle:

Tv. Aika koomassa oleva Lentis ja nukkumislakon tehnyt Greta 9,5kk :heart:
 
Äkkiä äkkiä ennekuin tuo pikku hullulainen herää...
Turvaistuin on meillä tuo http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2380. Oli huokea ja hyviä arvosteluja saanut, ja muotoilu miellytti silmää. Meillähän on istuin vähällä käytöllä, kun ajokortittomia ollaan, eli vain mummolareissuilla saa poju lähinnä autokyytiä. Siksi painoi sekin, että istuin on helposti irrotettavissa.

Seuraavasta miitistä piti kommentoida sen verran, että luonnollisesti komppaan Tamperetta paikaksi, mutta Tatukan heitto herätti mielenkiinnon myös! Pääseekö mainitsemaasi paikkaan miten julkisilla, tai kuinka lähelle? Minusta on kivaa seikkailla pikkupaikkakunnilla. Joskus törmää tsägällä johonkin mahtavaan kirpputoriin tai muuhun ihmekohteeseen.

Ja Emsa, minä jo ihmettelinkin että onko oikeasti meidän porukka ihan perusheteroperheitä kaikki! En tiedä minkäkokoinen kylä teidän kotipaikka on, mutta onhan tuo huvittavaa, että naisparille ei uskalleta jutella perhekerhossa... Siinähän vain osoittavat nirppanokat oman ennakkoluuloisuutensa ja pöljyytensä. Ja mitä vanhemmuuteen tulee, niin ei-heteroperheiden lapset ovat todennäköisesti pikkuisen suuremmalla todennäköisyydellä erittäin suunniteltuja ja kaivattuja kuin heteroperheissä. Eipä pääse tapahtumaan mitään "hupsista, ollaankin raskaana, no meistä taitaakin tulla vanhempia"-juttuja :whistle: .

Josta tulikin mieleeni taas ystäväni, joka kaksikymppisenä joutui yhtäkkiä tilanteeseen, jossa tuleva isä sanoi paria kuukautta ennen laskettua aikaa kaikelle lopullisesti bye bye, vaikka oli vakuutellut että heistä tulee perhe ja kaikesta on tuleva ihanaa. Siihen päälle ystäväni vielä sai miehen vanhempien halveksunnan, kun torvi oli valehdellut oman säälittävän perseensä pelastaakseen, että ystävälläni olisi ollut suhde toisen kanssa eikä isyydestä ole varmuutta.
Tarinaan liittyy niin paljon epäreiluutta ja uskomattomia käänteitä, että sitä on vieläkin vaikea uskoa todeksi, vaikka seurasin asioita vierestä. Vasta nyt, kymmenen vuoden jälkeen, ystäväni ja lapsensa käyvät terapiassa puhumassa näistä asioista.
Yhden ihmisen itsekkyys ja raukkamaisuus voi saada varsin laajalleulottuvat mittasuhteet.

No tulipa vuodatus.
Sitä vain välillä unohtaa, mitä kaikkea toinen on joutunut käymään läpi, ihan kakarana vielä! Kun vielä kolmekymppisenäkin on toisinaan ihan pihalla tuon mukulan kanssa ja epäilee täysin omia kykyjään kasvattajana ja huoltajana. Tässä on vain joutunut kolmen viikon aikana miettimään, mitä yksinhuoltajuus oikeasti merkitsee ihan jokapäiväisen elämän kannalta, saatika pitkässä juoksussa.
Joku kerta mä käyn ostamassa kukkasia ja jätän ne tuon alakerran kahden lapsen yh-mamman oveen roikkumaan.

Vielä 32 tuntia kun mies tulee kotiin.
 
nananda meillekin sanottiin viime nlassa (9kk) että enskerralla vois kirjotella lähetettä fysioterapiaan,jos neiti ei siihen mennessä ala liikkumaan... Paljon on Isla alkanut touhuileen ja konttausasentoa hakee,äitiä vasten kiskoo itteensä pystyyn(pienellä avustuksella),hilaa istuessaan peppua hiukan lattialla eteenpäin jne.,että saa nähdä koska sen kunnollisen eteenpäinmenon hoksaa... Ei sillä,hyvin voin fysioonkin lähtee,ei se ainakaan pahaa tee,sais ammattilaisen arvion muutenkin neidin liikkeistä =) .

seranzua ja rosinantea peesaan pillifarkuista: ne on niin aikanaan nähty(enkä silloinkaan tykännyt... :eek: ), ja kanankoipimallinen meikäläinenkin niitten kans olis :LOL: . Joillekin sopii mainiosti,esim.mun siskolla tosi hyvän näköset,kun on pitkäkinttunen hoikkis =) .

paljon kaikkee ois asiaa,mutta täytyy rientää neitiä kylvettään :wave:

tatuka+isla
 
turvaistun meillä on vielä kaukalo käytössä mutta siskoltaan
perii turvaistuimen joka on crago cosmic. Ongelma nyt se että
minkähän istuimen sitä tolle esikolle hankkis.. vinkkejä kellään??
Siis tulis 3vuotiaalle ja siinä täytys olla pitkähköt tuolin
omat vyöt ja mahis aikanaan käyttää myös auton vöiden
kanssa. Ja kohtuuhintanen tietty.

pillifarkut heh, olishan ainakin iloisia vastaantulijoita jos
mä semmoset vetäsisin jalkaan.. mrs Piggy pilleissä..:LOL: :LOL:



mammakerhoissa oon käynyt ja käyn edelleenkin.
Vaikka oonkin tällanen omituinen omantienkulkija, enkä sovi mihinkään
muottiin niin sitkeesti olen silti käynyt. Aluksi sen takia että
esikolla olis seuraa. Mutta täytyy sanoo että
kun nyt oon kolmisen vuotta käynyt kylän perhekerhossa niin
nyt siellä tuntee olonsa joukkoon kuuluvaksi. =)

seranzu meilläkin pojalla kuuluu sydämestä sivuääni.
Kuului jo silloin ihan pienenä kun oltiin räkiksen takia
sairaalassa. Kun ne eivät siihen sen kummemmin puuttuneet
niin aattelin että on vaaraton. Mutta se siis kuuluu edelleen.
Ja päähikoilua on myös syödessä. Tosin vaan sillon kun syö
sylissä pullosta maitoa. Sitä alkaa kyllä kuvittelemaan jo vaikka
mitä.. meillä on 1-v tarkastus tuon sivuäänen takia lääkärillä.
Jos se vielä kuuluu niin en tiiä mitä sitten, tutkitaanko vai ei.

ämmämmäää huutaa pikkuherra.. :wave:
 
Mae
pikamerkkaus ja "tarina" sikarokotteen tehosta...

Isäpuolen sisko saanut ko. rokotteet ensimmäisten joukossa (on teholla sh:na) ja oli kuitenkin sairastanut (ilmeisestikin) sian tuossa edellis viikonloppuna (siis viikko sitten) . Aika rajuna vielä kaiken lisäksi

Että semmoista.

Mae ja Joona 8,5kk
 
Käytiinpä sielä korvalääkärillä ja korvat oli ihan terveet ja puhtaat. Eli olispa tullu syötyä sit turhaan seki antibiootti. Ja eilen tosiaan sh teki sen diagnoosin...

Ei muuta tähän väliin, pitää lähtee iltapuuron keittoon ja sit saunaan.
 
Mae
canwen tosta punoituksesta.... Se voi johtua esim. itkemisestä, pienestä flunssasta ym... Eli hyvä kun kävitte tarkistuttamassa, turhat antibiootit on enemmän haitallisia.

pillifarkut hahaaaa.... näyttäisin ihan makkaralta, mikä on sullottu liian pieneen kuoreen :LOL: :LOL:

sitten vähän |O |O |O Miehen töissä todettu sikaa (ja mulla ja miehellä ei siis rokotuksia) JA MAHATAUTIA :x :x Ihan hirveän mukavaa

Mae ja Joona
 
Tulinpa tännekki ilmottamaan että meille synty 18.11 klo 14.32 poika mitoin 4160g ja 53cm.Synnytys meni taas vauhdilla ja pojalle tuli mustelmia nassuun kun tuli maailmaan niin vauhdilla.

Tässä vielä kuva meitin uudesta tulokkaasta



Teilläkin on jo niin isoja vauvoja ja ei ole enää pitkä aika niin teitin vauvelit täyttää jo 1v
 
pur
Meillä on nyt sit viimein eka hammas ja toista pukkaa.

Ja joo kriisiä täälläki. Tai selvästi tyttö pettyy itseensä kun joku juttu ei mee ihan just sen suunnitelmien mukaan. Ja sittä tota menoa ja meiinkiä on kyllä enemmän lu tarpeeks, et yritystä ainaki riittää. Että kolhuija tulee jatkuvalla syötöllä vaik kokoajan oon vieres vahtaamas. Itku tulee tietty kolhuistam, epäonnistumisista, syliin haluamisesta ja syliistä pois haluamisesta (mikä on lähes heti sitten kun on ensin itkulla syliin päässyt), siitä kun jotain ei saa tehdä vaikka kuinka veikeästi hymyillen sitä menee tekemään, pukiessa syödessä, päikkäreille mennessä mennessä ja herätessä. Onneks ne on useinmiten vaan sellasia pyrähdyksi ja aina otan syliin ja rauhottelen kunnes rauhottuu et mulle se ei oo mikää suurempi stressi ollu, oon aatellukki et nyt on joku kehitysvaihe meneillään. Itseasiassa tuntuu hän kehittyy nyt niin monella osa-alueella niin hurjaa vauhtie, et en oo pitäny mitenkää ihmeellisenä et toisel on vähä rankaa. Ja ehkä mulle on ollu myös helpottavana tekijä se että vastapainoksi varsinkin iltapäivisin tyllä tulee sellasia haluspuuskia, sillon itkeskelee vähemmän ja aina tohinansa välis käy halailemassa ja sylittelemässä ja taputtelemassa mua (on oppinut tässä tapattulemaan eläimiä ja käsiään yhteen myös) :heart: , hän käy silleen niinku lataamassa pattereitaan ja sit mennään taas.

EMSAT toivottavasti jaksatte olla kärsivällisiä siel kerhossa. Voihan se olla et jotkut vaik ei varsinaisesti ois ennakkoluulosii ei vaan oo kohdannu naispareja ennen ja ei vaan tiedä miten lähestyä. Mä esimerkiks oon sellanen et aina mietin etten sit just kyselis uudessa tilanteessa tyhmiä tai niinkun teijän tapaukses just jotain sellast mitä varmaan saatte jauhaa muutenkin. Jospa ne siel ajan kans ihmiset tutustuu teihin ihan vaan ihmisinä eikä jonain mystisenä ilmiönä. Tsemppiä :flower:
 
taaperot x5 ONNEA!! :flower:

Pakko oli tulla kirjottaa että meillä kesti nukkumaanmeno taas tunnin, nyt ei voi laittaa reissunkaan piikkiin enää. Nousee seisomaan ja polvilleen ja roikkuu pinnoissa ja ei itke kyynelillä vaan kiukkuaa :eek: :headwall: :( :p ..mä NIIN toivon ettei tällänen kestä kauaa, mutta jo 3. kerta tässä viikonlopun jälkeen.

Jee jee pillifarkut ts. mustat micmacin stretsit oli joo ainoot jotka jalkaan laittoi tuolla 80 luvun lopulla..silloin oli elopainoakin 20 kg vähemmän :kieh: ..ja varsilenkkarien kera, WOW!

Jep hyvää yötä ja rauhallisia unia!!!
 
Taaperotx5 onnea paljon!! :flower: Vähän suloinen tapaus.... Vauvakuumetta pukkaa jos tuommosia suloisuuksia näkee kuvissakin :whistle:

Pillifarkut joo ei ihan munkaan juttu :whistle:

Kävin hakee itselle eilen possupiikin. Olkavarsi on pirun kipeä ja yöllä oli hirveitä vilunväristyksiä. Nukuin ihan täydessä vaatetuksessa ja kahden peiton alla ja silti palelti. Ja lihaksia särki amhdottomasti.

Pikkuneiti touhottaa ja menee joka paikkaan, ei ehdi koko aikaa vahtia. Ehti jo äsken jättää sormensa keittiössä laatikoiden väliin.. Pitäiskin hakea ne pitkät kenkälusikat noihin vetolaatikoihin .D
 
Taaperot x 5 Onnea kovasti ihanaisesta pikkuisesta! :heart:

Iitukka Me just ostettiin esikoiselle uus turvaistuin. Kahdessa lastentervikeliikkeessä käytiin ja molemmissa suositeltiin Britaxin Evolvaa, ja mä ymmärsin, että muita sellaisia istuimia, jotka muokkautuis myöhemmin turvavyöistuimiksi, ei ole olemassakaan. (?)
 
Huomenta

Taaperox, ihana kuva, onnea paljon!

Meillä on uusi suosikkilelu; sisätilalämmitin. Sen kanssa jaksaa puuhata, vetää johdosta ympäriinsä ja yrittää tökkiä pistokkeella sinne tänne. Ja tietty johtoa pitää syödä. En anna leikkiä tällä yksin mutta se on niin ykkösjuttu että pakko välillä antaa (tietysti vain, kun ei seinässä kiinni). Kyllä on lapsilla lelut, onko tää nyt jo jotain poikamaisuutta että tollaisella haluaa leikkiä :p

Töissä taas joten jos vaikka jatkaisi. Ai niin Emsat, mun mies oli eilen muskarissa kaikkien äitien kanssa ja sanoi kanssa että eipä siellä hänelle kukaan rohjennut jutella. Kai se on pienikin poikkeus siitä 'tyypillisestä kaavasta' niin ei osatakaan suhtautua...

almaa
 
Konttaamisesta ei kontata meilläkään vielä. Peppu nousee kyllä jo lupaavasti, ikää ens viikolla se 10kk.

Sikapiikistä ja sen tehosta; meidän terv.kesk. ylilääkäri sanoi kuukausi sitten että rokotteen teho oli silloin n. 70% ja alkuunhan se oli 90%. Nyt varmasti vielä pienempi. Älkää kysykö mistä johtuu että teho laskee (oisko jostain viruksen muuntautumisesta tmv.?), mut tosiaan Mae ei oo ihme että se sun tuttavasi oli sairastunut piikistä huolimatta.

Jaahans, taas herättiin.
 

Yhteistyössä