Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Glow: siis onko lääkäreillä joku ylimielisyyskurssi pakollinen, vai onko ne muuten vaan asenneongelmaisia? Näköjään kansainvälinen juttu :headwall:

Viljalle ja Kaapsulle lohtu :hug: , kyllä pikkuisia tosiaan on koeteltu viime aikoina!

Sadee: onnea ultranäkymistä! :heart:

Kvart Över: Voi apua, mikä hammaslääkärireissu :LOL:

Puuttuvista hampaista muuten sen verran, että viime vuosina on yleistynyt noiden pysyvien "sivuhampaiden" (eli siis tyyliin 25 tai 15) puuttuminen. Siis tulee kyllä niihinkin maitohammas, mutta alla ei ole pysyvää hammasta. Mulla siis oli 25 tilalla vain maitohammas, 5 lekuria aina sen röntgenillä tarkasti, kun eivät uskoneet mun sanaa. Kuulemma evoluutiota, selitti aikoinaan kouluhammaslääkäri ja lisäsi samaan syssyyn, että hylkeille on tapahtunut viime vuosina ihan samaa :D Olipas spesiaali olo, kun ryhmitti mut evoluution huipulle hylkeiden kanssa :LOL:

Joo, eilen Greta taas kieltäytyi iltapäivänokosista. Sitten ekan, 7 tunnin unipätkän jälkeen oli hereillä pari tuntia. Ei halunnut selvästikään missata mun syntymäaikaa kummassakaan aikaerovyöhykkeessä =) vihdoin sitten neljältä en jaksanut enää silitellä vaan jätin vaan käden päälle ja annoin nukahtaa viereen itkua tuhertaen. Että jonkinlainen tassu-unikoulu täälläkin. Joo, oli tosi ihana synttärifiilis siinä neljän maissa |O

:wave: "Vanha" ja väsynyt Lentis ja yökyöpeli Greta 9,5kk :heart:
 
Kiitos kvart över ja lentis :hug: Joo, kyllähän tää odotus on kaikenkaikkiaan pyörinyt paljon mielessä öisinkin ja sitten tulee valvottua kun kaikenmaailman asiat pyörii mielessä... :p

Paljon onnea lentikselle :flower:

Ihme yövalvomisia näköjään paljonkin. Onneks me ei olla ainoita. ;) :D

nyt joulutorttuja tekemään. :xmas:
 
Lentikselle onnittelut! :flower:

Matma meidän pojallakin on kahden hammashoitajan mukaan kireä kielijänne. Sanoivat kyllä, että heillä käy harvoin näin pieniä ja käskivät kysyä neuvolan tädiltä mielipide tarviiko sille tehdä mitään. Poika kyllä saa kieltä ulos suusta, mutta en osaa sanoa tuleeko se normaalia vähemmän ulos...

Rosinante meillä ei ole tarkkaa rytmiä. Aina riippuu missä ollaan, että miten poika nukkuu. Täällä kotona poika nukkuu paljon enemmän päikkäreitä kuin mummolassa. Mummolassa saattaa olla vain yhdet lyhyet päikkärit. Jos meidän ei tarvitsisi rakentamisen takia reissata välillä mummolassa, niin pojalle varmasti muodostus helpommin jonkinlainen rytmi...
 
Lentikselle onnea!

Sadeelle myös onnittelut ultrasta! Ja toivotoon että kaikki menee hyvin ja ensi kesänä saatte vauvelin :heart:

Jotakin muutakin piti kommentoida, muttei muista mitä ja edelliselle sivulle ei enää pääse....

Mutta omaa napaa sitten :D :
Aino nukkui nyt toisen yön ihan kokonaan omassa huoneessaan :) Vajaan viikon siellä siis ollunna nyt. Oli aamulla virkeä olo itselläkin. Päivä oltu kaksisteen tytön kanssa (niin, erona normaaliin päivään se, että ukko etelä-suomessa työreissulla, tulee iltamyöhällä ), käytiin ostoksilla. Tuli vähän liikaakin osteltu näihin tuloihin nähden :whistle: Iltapäivällä Aino sitten nousi ekaa kertaa itse istumaan ja hetken päästä konttasi vähän matkaa :heart: Niin ja ehtinyt tyttö tänään taas itseään kolhia, aamulla kaatui ja ilmeisesti sohvapöytään satutti päänsä. Onneksi ei haavaa tullut. Saisi kyllä olla ne silmät selässäkin!

Huomenna meillä käykin matka Savoon, mennään avokin kanssa huomenillalla konserttiin. Yhteistä aikaa pitkästä aikaa.

Ikäviä uutisia on myös tähän päivään sattunut; mummoni on nyt sairaalassa tarkkailussa sydänvaivojen vuoksi :( Pari vuotta sitten tehtiin pallolaajennus sepelvaltimoihin, saa nähdä mitä nyt löytyy... Toivottavasti ei olisi taas ahtautuneita suonia siellä. Ei nuo geenit ole itsellä parhaimmasta päästä, mummon sydänvaivat kun ei johdu elintavoista, on sellainen 50 kiloa painava mummeli, joka ei terveellisemmin voisi enää elää. Ne on vaan nuo perintötekijät niin vahvana kuitenkin... Noh, toivottavasti kuulisi viikonlopun aikaan vähän parempia uutisia.

Hyviä viikonloppuja!

Nessu ja Aino, tiistaina 9kk :heart:
 
Iltoja. Meillä ollaan päikkäreillä... :eek:
Rokotus oireet alkoi yöllä heräsi 2:30 39,6 kuumetta. Panadolilla lähti laskeen mut 7:00 oli jälleen 39,8.. Aamul soittelin lekuriin useamman kerran ja sain sit viimei lääkärin laittaa apteekkiin pronaxenia, kun ei kai tota panadoliakaan voi määrättömiin antaa. Ukkeli nukkuiki sit 4h päikkärit ja heräsi kuumeettomana. Ihan sen panadolin kanssa. Mut nyt iltasel noussu taas 38 ja aika poikki on ollu...

Ny heräski.. Meen!
Viikonloppuja!
 
Huh, Seranzu, melkoinen kuume teillä! Varmaan täytyy vielä tähän aikaan päikkärit nukkuakin tollaisella voinnilla. Toivottavasti laskee pian, pikku rassu!

Lentikselle synttärionnittelut!

Juu mähän sitä kyselin että kukas se neljäs oli, ja Sadeeta en muistanut. Pahoittelut! Mutta älä huoli Sadee, kuulostaa että aika monella tuollaista vuotoa on ollut, kaikki menee varmasti hienosti!

Viime yönä piti sitten ryhdistäytyä ja olla ottamatta poikaa viereen. Mies nousi kun poika alkoi kitistä, ja jaksoi noin 5 minuuttia heijata. Annoin ottaa viereen, koska kello oli jo 05.30 (jo.) ja ajattelin että syödään ja noustaan sitten, mutta nukkumaan ei jäädä. Miehelle oli pakko kyllä sitten kertoa, että olen hänen nukkuessaan tunninkin hytkytellyt poikaa omassa sängyssään. Kuulemma selkä puutui. Saas nähdä miten ensi yö. Huomaan kyllä että kun olen nyt töissä niin ottaisin niin mielelläni itsekin viereen yöllä ja antaisin maitoa. Mutta kun tästä jo kerran päästiin ja yöt silloin paranivat (joskus kauan sitten ennen korvatulehduksia jne) niin kyllä siihen mieluusti palaisin.

Perjantaiväsyä poteva (tosin nukahdin jo poikaa nukuttaessa) almaa
 
Voi vitsit, jos mun tarvis nyt mennä töihin niin huh, huh..
Näillä nukkumisilla epäsäännöllinen kolmivuorotyö ja lapset pitäs
laittaa vuoropäiväkotiin. Ei tulis mitään. Yhtä sekasin ja muistamaton
olis hoitaja kun hoidettavatkin.. :whistle:

seranzun ja matman lapsosilla ollut koettelemuksia :/
pikaista paranemista! :hug: Ja muillekkin kipeinä olijoille.

Joulujuttuja pitäis kai kohta ruveta edes ajattelemaan.. mutku
ei jaksa eikä kiinnosta. Siis ei kiinnosta minua, jouluihmistä! :eek:
Oon aina tykännyt kaikkea laitella ja värkkäillä mut nyt ei kiinnosta
tippaakaan! Kunhan mahdollisimman vähällä ja halvalla selviää
niin hyvä on. Poika onneks niin pieni ettei se tajuu
lahjoista mitään, niin eipä sille mitään hankita. Sukulaiset kumminkin
jotain pakettia värkkää. Tyttelille kunnostetaan mun vanha nukkekoti.
Ja mun tuurilla jouluun osuu vielä joku megailkeä keli että
mies on tietty sitten töissä.
Että näin ihanissa aatoksissa täällä.
Ja nyt nukkumaan mars..

iitukka ja veikka 9kk
 
Kiitos synttärionnitteluista myös FB:n kautta muistaneille. :flower:

Nessulle jaksuja mummon vuoksi, toivottavasti kaikki menee hyvin ja mummo voi pian paremmin.

Seranzu, voi kun Kaapsu parantuisi pian!

Oli muuten jänskä, kun Greta ekaa kertaa eilen illalla oikein katsoi sellaista kuvakirjaa =) Aiemmin ei ole oikein ollut väliä, että kuinka päin sitä kirjaa kädessä pitelee, mutta eilen aina käänsi kuvat oikein päin ja sitten vielä oikein etsi sieltä kissan (ehdoton lemppari). Sitten kun sanoin, että miau, miau, yritti selvästikin matkia perässä. Mahtavaa näiden vauvojen kanssa, kun tuon kognitiivisenkin kehityksen näkee noin selvästi! Oikein huomasi, kuinka nyt tosiaan selvästi tunnisti kuvasta sen kissan, eikä nauranut vain mun miaulle vaan jo ihan sille kissan kuvalle. :heart:

Iitukka: joo, älä muuta sano. Meinaan noista töistä. Mieskin just sanoi, että on todellinen ihme, että kyetään tekemään näin paljon asioita tällaisillä yöunilla. Hänen on tietty pakko nukkua edes vähän ennen töihin menoa, mutta mä oon ihan töttöröö myös tänään, vaikkei edes niin huonosti nukuttukaan yöllä.
Mulle tarjottiinkin taas töitä marraskuussa, mutta vaikka kauheasti houkutti (on mulla töitä jo ikäväkin, jos totta puhutaan) niin oli pakko kieltäytyä, koska aivot vaan ei pelaa. Vois olla kustantajalla hiukan ihmettelemistä, kun lukisi mun käännöksiä :LOL: Siinä jäis Pentti Saarikoski kreikan käännöksillään toiseksi, kun meikä suoltaisi sinne omiaan :LOL:

Almaa: meillä kanssa mies silloin ehdotti, että imettäisin, kun Greta oli sen pari tuntia hereillä, mutta en suostu, vaikka sillä vauvan helposti unien maille tainnuttaakin. Mutta meillä on se eka unipätkä pidentynyt reilusti, monesti 6-7 tuntia sen jälkeen, kun lopetin imettämisen ja pelkään, että toisella kertaa tää yöimetyksen lopetus ei olisi niin helppoa kuin ekalla, jos vauva pääsee taas yötissin makuun.

meillä on kyllä kivat jumppatuokiot Gretan kanssa aamuisin, vedän vuoroaamuin Pilatesta ja sitten ihan dynaamisia lihasliikkeitä ja Greta mönkii yli ja ali ja viereltä ja vaikka mistä :D Kehittää kuulemma myös vauvan motoriikkaa tuo äiskän yli hörveltäminen ;)

:wave: Lentis ja Greta 9,5kk :heart:
 
Kaapsu kunnossa!!! Jee.
Nautitaan täst nyt...

Hi, yöunille kävi 23.30 kun menin itekin ja nukku 8 asti...
Eipä meilläkään siis kovin rytmillistä tää elämä ole. Välil käy 21 ja toisinaan 23 yöunille ja herätään sit 7-9. Ruokailut on ihan mitä sattuu... riippuu niin päikkäreistä. Viel kuukausi sitten oli aika hyvä rytmi, mut :wave: Jonnee se meni... Jos joku näkee voi meillepäin laittaa tulemaan.

Mulla on joulukinkku uunissa! :LOL: :p
En voinu vastustaa... Ja jos Jouluna lähdetään mun äidille, niin ei varmaan mitään järkeä aatoksi kinkkua ees laittaa.
Täytyy varmaan tehdä huomiseksi imellettyä perunalaatikkoakin eli mokkolootaa :)

Mä voin vaan kuvitella miten väsyjä ootte, joilla on lähes joka yö valvomista.
:hug: :hug: :eek: Meillä kun oli tuo yksi kuumeiluyö, ni olin ihan zombi eilen.

Kovaa vauhtia tulee kaikille uusia temppuja. :heart: Meillä opittiin taputtamaan. :D
Lelujen kanssa on jo selkeää leikkiä, palikoit pitää laittaa purkkiin sisään ja dubloja kans laittaa kiinni ja irrottaa ja koloihin kaikkialle.
Kirjoist tykkää edelleen, samaa kirjaa luetaan monta kertaa ja kääntää sivuja ite.

Nyt mukavaa lauantaita, meen laittaa pottuja ilmeltyy..
 
Seranzu Kiva että Kaapsu on nyt kunnossa! :)

Mullakin on tavallaan ikävä töihin, kun olis kiva, että päivällä ois muutakin tekemistä kuin pojasta huolehtimista ja kotitöitä. Mutta rankkaa se ois jättää noin pieni hoitoon ja olla niin paljon erossa. Ja itse kun on monesti töiden jälkeen ollut niin naatti, että on vain syöny ja rojahtanu sohvalle, niin sitten ei hirveesti ois varmaan energiaa pojan kanssa leikkimiseen. Mutta vielä ei onneksi tarvi niitä miettiä. Kesään asti anto mies luvan olla rauhassa kotona. Sitten alkaa asuntolainan lyhennykset niin olis hyvä löytää töitä. |O

Tänään on sitte tällä mammalla vapaailta! Mennään siskoporukalla ensin vanhimman siskon luokse syömään ja saunomaan ja sitten keilaamaan. Ja mahdollisesti sen jälkeen baariin, mutta voipi olla että itse suunnistaa suosiolla kotiin, kun nyt pikkujoulukautena on varmasti kaikki baarit ihan tupaten täynnä. En usko, että jaksasin katsoa kun baarillinen porukkaa on ympäri päissään. :snotty:

Mutta nyt lähden laittamaan saunomiskamppeet kasaa ja sitten ehkä pienoisille päikkäreille, jos poika nukkuu nyt pitempään. :wave:
 
pur
Meilläki opittii tällä viikolla taputtamaan ja se onki tosi hitti nyt. Samoin eilen oppi kaupassa vilkuttamaan ja potkimaan jaloilla kärryistä rämisevää ääntä, näitä kahta rinsessa sit koko kaupparaissun tekiki ihan onnessaan :LOL:

Työikävä tai jotain semmosta täälläki. Mulla on vähä huono taipumus vähätellä omaa työpanostani täällä kotona ja jotenki osaan arvostaa panostani enemmän kun pääsen päiskimaan oikeen kunnolla fyysistä työtä niin ette tuntuu ja kun siitä viel sitä rahaaki saa. Mutta sitten en kyllä millään raaskis jäättää tyttöö viel mihinkää ulkopuoliseen hoitoon ja mieskin on samoil linjoil kyl. Mutta mutta asuntolaina-asiat täälläki painaa päälle eikä mulle sen jäälkee mitää tosta hoitorahasta kätöseen jääkkä sitte :( . Hitsi kun ei sitä nii paljoo tarttis, pari sataa riitäis kyllä, niin tuntuu niin tyhnältä tommosen summan takia lähtee töihin, kun pelkkä työssäkäymininenki tulee auto ja hoitokuluineenki kalliimmaks :eek: Voi blaah sanon ma
 
Pikaseen vaan käymässä :wave: ollaan oltu melkein koko päivä tuossa mummulassa kun meillä vaihdettu uutta lämminvesivaraajaa ja vesi ollut siis poikki aamupäivästä asti :/ hetki sitten tuli homma valmiiks ja illalla varmaan jo pitäis tulla taas lämmintä vettä. Onneks on tuo mummula tuossa ihan vieressä niin on siellä voitu olla tytön kanssa, nyt pitäis vielä mennä sinne porukalla saunaan ja sit paistetaan takassa makkaraa :p

Nessulle :hug: toivotaan että mummon vointi kohenee pian!

Seranzu, hyvä kuulla että Kaapsulla kaikki ok! Mäkin ostin tänään valmiita joulukinkkusiivuja ja perunalaatikkoakin olis jääkaapissa :LOL: :p

Lentikselle näin jälkikäteen synttärionnittelut :flower:

Nyt jos menis laittaan saunakamppeet kasaan :) Lauantainjatkoja kaikille :wave:
 
En ees yritä ehtiä lukee kaikkee,kun en oo pariin pvään ehtiny palstalle...

Merkkaan vaan ja joutuin takas Selviytyjien pariin :D ,toivottavasti James ei joudu pois tänään,sitä ihan mielikseen kattelee... :p :whistle: :saint:

koukussa selvityjiin-tatuka ja pieni yökiukkuaja Isla :heart:
 
lueskelemassa

taaperotx5 Onnea hurjasti suloisesta pikkuisesta!! onko vastasyntyneet oikeesti noin pieniä?! :D :flower: :hug: :heart:

sadee tarrasukkia :heart: :flower:

yöimetystä täälläkin vielä. tai ehkä yölupsutusta pikemminkin, neiti heräilee jatkuvasti,eikä rauhotu kun tissille.sen kun saa suuhun,niin unet jatkuu niin kauan,kun lasken takas omaan sänkyynsä.

menkat taitaa alkaa nyt täällä :( ääh, pitkäänhän nuo pysykin poissa, mut nyt vissiin sitten :( Onko vielä joku onnekas joka oottelee? pitäs vissiin sit kohtapuoliin papaan raahautua :/

ja nyt heräs taas neito.

labello ja huonouninen jasmin 9kk+
 
Merkkiä.

Mä en tajuu, miten hampaiden tulo voi kestää niin kauan. Yhdestä hampaasta on viikko sitten tullu kulma läpi eikä sen jälkeen oo tapahtunu mitään edistystä. Ja toinen hammas on aika samassa. Sellanen puuduttava geeli kuulostais niin kivalta...
 
Nessulle halit, mummon takia. Toivotaan että hän kuntoutuu pian.
Mun faija on kotona ja voi yllättävän hyvin, ihan sieltä kuoleman porteilta vielä nousi. :heart:

Kaapsun ruokahalu on palannut! Kyllä voikin stressata tuon syömisen kanssa...
Tänään koitamme taas saada rytmiäkin kohdilleen. Nyt meni päiväruoan jälkeen nukkuun oikeaoppisesti. On nukkunu nyt 4h päikkäreit ja pusonnu illansuussa kuitenkin uudelleen torkuille joten yöunille on käyty vasta 23 jälkeen. Nyt saatiin valvotettua hiuka pidemmälle ekat unet, jos vaikka saatais joku tolkku tähän elämään. :whistle:

Tänään juhlitaan veljen tytön 1v synttäreitä! KArmeeta miten aika kuluu. Kohta niitä juhlitaan helmivauvoissakin. IIK IIK! Ihana nähdä pimu, ollaan niin sairastettu ettei olla nähty kahteen kuukauteen ollenkaan... Jännää nähdä taas millai serkukset toimii nähdessään. Viimeksihän Kaapsu pelkäsi serkkuneitiä :D Mutta pikkujouluissa, Kaapsu oli kun kala vedessä muiden vauvojen joukossa, joten uskon, ettei serkkukaan enää pelota.

Mietin uskaltaako tota joulukuusta laittaa, isommat haluais, mut varmaan on ihana ukkelin mielestä ja nää isosisarukset kaatoi molemmat kuusta ihan työkseen aikanaan... :LOL:
Jos sen sulloisi olkkarin nurkkaan nojatuolin ja tv tason taakke, ni ei ehkä kaatuilis niin.

Seranzu joulutunnelmissa ja Kaapsu 9kk+
 
Seranzu Varmasti vaikutti Kaapsun ruokahaluun se, ettei hän ollut terveenä. Meilläkin ruokahalu parani, kun flunssasta parannuttiin ja hampaat tuli.

Aattelin viime yönä, että meillekkin on pakko saada joku rytmi, kun tuntuu, että pojalla meinaa tulla hätä, jos jotain menee erillä lailla kuin ennen. Viime yönä mies oli lapsenvahtivuorossa, kun itse olin liehumassa kaupungilla. Kun sitte kotiuduin yhden jälkeen, niin poika olikin just havahtunu unesta ja vaikka kuinka yritin varovasti vaihtaa vaatetta ym. niin poika huomasi mut ja alkoi huutamaan ihan hirveänä! Ja itse tein sen virheen, että otin pojan isältä. Ois pitäny vaan mennä piiloon ja antaa miehen hyssyttää poika uneen huudosta välittämättä. Nyt poika sitten virkisty, eikä saatu sitä nukkumaan ennen kuin puoli kolmen jälkeen antoin suosiolla tissiä, että saataisiin edes jotenki nukutuksi. Ei kyllä meinannu eka rauhottua tissillekkään. :ashamed:

Me ei laiteta kuusta kotiin. Ollaan kuitenki aatto ja joulupyhät mummoloissa, niin turhaan sitä tänne raahaa varistelemaan neulasia. Ensi jouluna ollaan toivottavasti omassa talossa ja sitten hommataan oma kuusi. On poikakin sitten isompi, niin jos se sitten säästyisi kaatumisilta. Muuten kyllä aattelin laitella tänään joulua, eli jouluverhot ja valot. :)

Virme ja poika 9kk+
 
Sunnuntaita mammat!

Pakko tulla kertomaan että meillä on vihdoin opittu ryömimään eteenpäin! Pakiteltu on jo kuukausikaupalla, mut luulin ettei poika ala ees ryömiä vaan alkais suoraan konttaamaan/kävelemään. Konttausasennossa jaksaa olla jo jonkin aikaa mut varsinaista konttaamista ei oo vielä honannut. Mut aika kiva juttu kun oppi nyt ton ryömimisenkin!

Iltanukahtamiset on täl hetkellä jotain ihan kamalaa! Laitan sen kyllä siihen eroahdistuksen piikkiin. Päivällä nukahtaa rattaisiin ihan tosi kivasti mut illalla sängyssä huutaa ihan älyttömästi. Mulla on kans vähän sitä lyhytpinnaisuutta mitä Seranzukin kirjoitti, jonkun aikaa jaksan hyssyttää mut jos ei tunnu rauhoittuvan niin haen kyllä siipan nukuttamaan.... Mua jotenkin stressaa ihan jumalattomasti toisen itku vaikka tietää ettei ole mikään hätänä mutta silti, kamalaa kuunneltavaa :ashamed: .

Meillä taitaa nyt olla semmonen "kehityspyrähdysviikko", paljon tullut uusia taitoja ja äänneskaalakin on laajentunut ihan huomattavasti. Aamulla heräsin siihen kun pikkumies jaaritteli ihan tosissaan omassa sängyssään :LOL: . Hassun kuuloista kun itkuhäläristä kuului hyväntuulista jutustelua ja väliin hihkumista :heart: . Taitaa itsekin olla mielissään..

Mies lähti vaihtamaan mun autoon vihdoinkin talvirenkaita, ens viikolla tarvis katsastaa. Mun auto on ollut seisonnassa tos pihalla, mut nyt saa ukko ruveta käymään sillä töissä niin me päästään pojan kans käymään kans jossain. Meil on turvaistuin isommassa autossa ja ukko on käynyt sillä töissä niin me ollaan oltu ikäänkuin vähän "motissa".

Tänään täytyy varmaan kattoo toi BB-finaali, vaikka en oo kyl kauheesti koko BB:tä ees seurannut. Ukolla on huomenna vapaapäivä ni vois sen kunniaks vaikka vähän valvoakin =) .

Adios!
 

Yhteistyössä