Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

merkkiä vaan!

taaperox5 onnea todella paljon!sulonen rakkauspakkaus oli!! :heart:

nyt on tää äiskä ihan loppu! :snotty: :snotty: Miro tuli eilen kipeeks,kuume,nuha ja kova yskä!yöl ei sit nukuttu!Ite nukuin tunnin verran ja sekin nojatuolis Miro sylis! ja ku meil o tosiaan noin neljä kuukaut nukuttu huonosti!herää puolen tunnin tunnin välein! :ashamed:
ja sit tarttis jaksaa touhuta ton energisen esikoisen kans!

tuun kommentoimaan myöhemmin!

väsynyt tyyppien äippä ja kipeä pikkuinen Miro 10 kk + :heart:
 
Mä veisin tän pikkutypyn syömiskouluun jos sellaisia olisi olemassa..kun kerta unikoulujakin. Tänään esim herätty klo 9 ja maitoa meni 160ml, sen jälkeen yritin antaa hedelmäsosetta jogurtilla, meni pari lusikkaa ja päälle pitkin hampain maitoa 20ml :eek: Nyt nukkuu vaunupäikkyjä, nukkunut jo tunnin. Eli kuitenkin onneks nukkuu mut luulis että olis jo nälkä?
Toissa iltana ei menny puuro ollenkaan ja annoi paloina banaania ja sämpylän ( sisus ) paloja, niitä söi niin paljon ku olis antanu, annoin 1/2 banssua ja puolikkaan sämpyn sisälmykset. Palkkioksi ei tullu kakka eilen olleska, pöh!
Leivän antajat Leivässähän kun on sitä suolaa, niin oletteko tehnyt itse suolatonta vai antanu silti ihan kaupan tavaraa? Mä annoin valmista ja heti mietin että mitä se suola sit tekeekään :ashamed:
Voi voi tätä..ongelmansa kullakin, meillä tää :(

Minnes se aurinko nyt meni??? Mä meinasin että annan vaavin nukkuu ensin tossa paikallaan ja sit vasta lähden lenkille ettei vaan totu että pitää olla liikettä..eilen ku ei meinannu sitten uni tulla paikallaan ollessa ku oltiin pari pvää lykitty. Näinkö nopeasti nää tottuu?
Ei perkule kohta mulla on hyvä syy olla menemättä minnee ku kait se vetä roiskuttaa seuraavaks, joten eiku mars nyt vaan ULOS laiskimus!!! |O
 
kirjoitin pitkän tekstin kun kone pimeni :kieh: :kieh: :kieh:

Että sitten vaan lyhyesti haavemammalle: olen antanut kaupan "suolaista" leipää; eihän neiti syö sitä kuin noin palan päivässä...

Toisella kertaa lisää, kun kerran kaikki vastustaa... :LOL:
 
Taaperox5: ihana ihana ihana :heart: :heart: :heart: Onnea!!!

Pur: meillä on just tuota samaa, että ensin syliin ja saman tien pois ja sitten taas syliin ja pois jne.

Haavemamma: Kyllä se nukkumaanmenokin sitten varmasti rauhoittuu, kun tuo seisomaannousu on menettänyt uutuuden viehätyksensä. Meillä sitä tosin kesti yli kuukauden, eli kauan. Mutta nyt taas mennään rauhassa nukkumaan ja nukahtaa pinnikseen pienen konttailun ja pyörimisen jälkeen ihan itse ilman silittelyitä. Ainakin useimmiten.

Niin ja suolasta: Eihän se todellakaan hyväksi vauvalle ole munuaisia ajatellen, mutta suomalaiset pakkaa unohtamaan sen, että muualla maailmassa ei ole noita suomalaisten ruokasuosituksia ja vauvat kasvaa useimmiten ihan loistavasti siitäkin huolimatta. Esim. Monissa Euroopan maissa Italia mukaan lukien melkein kaikissa vauvanruuissa on suolaa, itse olen onneksi löytänyt Hippin ruuat (on niissäkin valmisaterioissa, valitettavasti) jotka ovat suolattomia, mutta kylläpä nuo naapurinkin muksut ovat ihan terveitä, vaikka ovat (no tietty pieniä määriä) suolaa saaneetkin. Eli jos vauva sitä leipää ei ihan älyttömästi napaansa vetele, niin tuskin siitä mitään haittaa on. Just jossain kaksplussassa kehotettiin ottamaan noi suomalaisten ruokasuositukset silleen ihan rennosti, koska tosiaan vauvat kasvaa myös intialaisella ja italialaisella ruualla, niin hassulta kuin se suomalaisista voi tuntuakin.
Kvart Över: Joo, mähän voisin kirjoittaa vaikka FB:n harrastusten kohdalle maidon pumppaaminen :LOL: Pitää perustaa vaikka joku Lypsylehmät-kerho tai fanitus-sivu :LOL:

Emsat: Vaikka Suomen suvea ja rakkaita ihmisiä usein kaipailenkin, niin kun vietin "välivuotta" Hesassa ja yritin saada vanhaa tutkintoa valmiiksi, niin kyllä sitä aika usein tuli ihan tällaiselle heterollekin ahdistuskohtauksia, kun ihmiset tosiaan on välillä niin kauhean ahdasmielisiä. Italialaisen likkakaverin kanssa kun yliopistolla lörpöteltiin ja naureskeltiin, niin meitä katteltiin kuin hulluja. Ja tätä meikäläisen hulluutta ei kyllä niissä tilanteissa voinut nähdä päältäpäin, kyllä siihen ainakin viiden minsan juttutuokion tarvitsee. Tai sitten jonkin aikaa kestäneen palstailututtavuuden :p Kaikkein oudoimmalta tuntui italialaiseen huudetaan kaikki yhtä aikaa - meininkiin tottuneelta hiljaisuus esim. bussissa. Tai luentosaleissa, joissa ei tietenkään saa kysyä mitään opettajilta vaan pitää istua hiljaa ja hartaina kuin kirkossa :LOL:

Haavemamman muistot pillifarkuista sai mut nauramaan :LOL: Mulla oli ihania kivipestyjä stretsejä ja just sellaiset mustat mic macin stretsit, joissa oli vielä nyörit sivussa ja niittejä. Oi ihana kasariaika :LOL: :LOL: Eikä mulle riittänyt varsilenkkarit niiden kanssa, vaan sinne pöksyjen sisään tungettiin sitten vielä neulepaita :LOL: Tuleekohan muuten ne hiustötsät taas pian muotiin, mitä korkeampi tötsä, sitä coolimpi B)

Noista muistoista johtuen mulla varmaan kestikin niin kauan, että suostuin ostamaan taas uudet pillit silloin pari vuotta sitten. Pieni vinkki kaikille pillejä karsastaville: 12 sentin koroilla pillit näyttää ihan siedettävältä muidenkin kuin kakskymppisten päällä :LOL:

Muutenkin muodista voi sanoa, että kyllä Suomessa pukeudutaan niin eri tavalla kuin Italiassa. Osittain varmaan ihan säänkin vuoksi. Italiassa kaikki tädit vetää ihan överiksi, kun täällä 5-kymppisetkin on ihan tyttöjä ja painelee minihameessa ja tissit esillä kuin ei mitään, mutta sitten Suomessa taas on nuorisollakin välillä kauhea junttiasenne, että kaikki yli 30-vuotiaat pitäisi tunkea kaappiin piiloon tai sitten saisi kulkea vain tuulipuku kahisten vuoden ympäri. Kyllä mua nauratti, kun kuuntelin teinien mutinaa siitä, kuinka kauheaa on, jos yli 30-vuotiaat ostaa vaatteita H&M:stä :LOL: Ja Italiassa kun H&M:n vaatteet ovat suorastaan tätimäisiä :LOL:

Tekipäs hyvää nukkua piiiitkästä aikaa kaksi 3 tunnin pätkää yöllä. Greta nukkui sekä meno- että paluumatkan autostradalla ja heräsi yöllä vain kaksi kertaa!!
Vähänkö on inhottavaa ajaa pimeällä, kun ei yhtään pysty arvioimaan ohittaessa, että kuinka nopeaa ne alfat sieltä huristaa, köröttelinkin sitten matelukaistalla satasta ja annoin muiden porskuttaa ohi, onneksi illalla ei enää ollut rekkoja. Tosin meillä se paha paikka ei ole edes autostrada vaan meidän kylään vievä korkkiruuvitie, se on vain 20km pitkä, mutta mulla kestää 40 minsaa ajaa se! :eek: Siellä on kukkapuskia joka kurvissa, kun huimapäät ovat kiihdyttäneet tietä tuntematta autuaimmille kiihdystysradoille. Lisäksi pikanttina yksityiskohtana tielle aina yhtäkkiä syöksyvät eläimet, kettuja nyt näkee joka ilta, mutta piikkisikoja ja mäyriä onneksi hiukan harvemmin. Kaikkei harmillisinta on, jos vihreämmän ruohon toivossa aidan takaa paennut lehmälauma päättääkin märehtiä apetta keskellä tietä, niitä on kauhean häjy saada liikkeelle nousematta autosta. Siinä sitä onkin italialaista maalaistunnelmaa, kun tädit pillifarkuissa ja kahdentoista sentin piikkareissa yrittää husia Mansikkia liikkelle.

Tv. Aivan liian pitkiä löpinöitä kirjoittava Lentis Ja Greta 9,5kk :heart:
 
Meillä on kanssa univaikeuksia. :p tailähinnä nukahtamisvaikeuksia. Iltaisin nukkumaan meno hirveetä, tyttö vaan taistelee koko ajan unta vastaan ja nousee konttausasentoon. Eilen illalla nukahti kivasti nukkumaan menoaikaan mutta sitten puolen yön aikaan päättikin että nyt on nukuttu tarpeeks ja nousi koko ajan sängyssä istumaan ja höpöttämään.. :p :heart:

pillifarkuista mä kyllä tykkään. :D Mulla on melkein aina jalassa farkkulegginsit. ne on ihanan rennot ja kiva yhdistää pitkän villapaidan/tunikan kanssa. =)

haavemamma mä oon antanut ihan kaupan leipää kun eipä se nyt paljoo oo mitä toi tyttö sitä syö.. :saint:

Kävin viikko sitten varhaisajan ultrassa. Sydämen syke näkyi. :heart: Oli vaan luultua pienempi joten LA siirtyi heinäkuulle. Kohdussa näkyi joku vuoto joten se kyllä huolestuttaa että mikä ihme se on ja voiko kaikki silti mennä hyvin jne.. päivä kerrallaan mennään ja toivon että pikkuinen pysyy matkassa mukana. tänään 7+5.

Aloitin pari päivää sitten suursiivouksen. HuH! käyn huoneet läpi ja eteisen aion maalata uusiksi. Pari jyski keikkaa on pitänyt tehdä. nää siivousintoilut tulee kalliiks kun sitten aina huomaan mitä kaikkea ois hyvä olla jne. :saint: Paljon on vielä tekemättä, kyllä tää urakka ainakin ensi viikolla jatkuu. nyt on vuorossa keittiö. Täytyy vaan välillä pitää näitä taukoja kun tuntuu että mahaa alkaa nipistelee. :/ Mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.. ;)

sadee80 & tyttö 9kk :heart:
 
Taaperox onnea monta kiloa, ihana nyytti. :heart:

Mä repeilen Lentiksen ja Haavemamman muistoille.. :LOL: Samaa ikäluokkaa, kun ollaan, juu muistan!!

Voimia sairastelijoille, aina noita vaan pukkaa tulemaan. :ashamed: :hug:

Kaapsun korvat on kunnossa!!!!! Mut sivuäääni kuuluu joten lääkäri laitto ny lähetteen menemään. Terkkaripuoskarian vaan (kaikki 4 kappaletta) sanos et ootellaan ja katellaan. Tämä sanoi että ihan turhaan ootella ja katella, kun asian voi tutkia. :wave: Lääkäri myös joutu kaivelee vaikkua, ennen kun näki korvaan... Tähänhän ei terkkaris ees ryhtyneet :eek:
Poka parka huusi kun päätä olis leikattu, ja sai ihan tosissaan pidellä kiinni. |O
Sit mentiinkin piikille, voi mikä päivä toisella... Molemmat laitettiin kausi ja sika.. Nyt sit oireit odotellessa. Eipä kauheesti rohkase nuo uutiset ihmisilt, et joo piikin sai ja silti tuli sika... No josko sit lievempänä edes... Aika näyttää. En kuitenkaan olis uskaltanu olla rokottamattakaan.

SUOLASTA ihan normileipää menee ja HM meillähän kans tuo syömättömyys on nyt IN... Eilen söi kolme riisimuroa yhden joulupiparin (et söis ees jotain) ja kolme lusikallista kiisseliä. Maitoa ja velliä on kiskonu sit kyl yli litran päiväs.... Mutta tuol neuvolas piikillä kun harjoitti ääntään... Ni näin alhaal hampaat 7. ja 8. seiska jo läpi ja 8. just kuultaa. Väärä hälyytys oli pari viikkoo sit kun luultiin et ylös tulee lisää... Varmaan tuo syömättömyys siitä..
ja korvien harominen, tosin se vaikkukin voi kutitella...

Liikkuminen on niin yksilöllist pienillä, turhia murehtia noita juttui. Olkaa vaan tyytyväisiä jos sit selviätte hiukan vähemmin kolhuin ja tuota meidän kävelytreeniä saa vahtia ihan tosissaan taas. Sama oli sillon 6kk kun rupes nousee seisoo. Tasapainoa ei ole ensinnäkään ja liikkeelle lähtee. Vielä kun innoissaan on asiasta, ni hosuu ja siksi kaatuu jos malttaisi rauhassa.. Mut ei..

Jaaha tais tulla romaani.
Seranzu ja piikitettu Kaapsu 9kk 2pv oireita odotellen
 
Joutessain tässä kommentoin muotiasioita, huvituin minäkin suuresti joskus kun ekan kerran bongasin pillien toisen tulemisen jossain ruotsalaisessa skeittifilmissä (en kyllä yhtään muista miksi olen sellaista katsellut), siinä oli pojilla Iron Maidenin vanhat t-paidat yllä ja mustat pillit jaloissa. Ajattelin eka että tuohan on hauskaa ja freesiä. Sitten niitä alkoi näkyä meilläkin... pidin pitkään koko juttua ihan hullun hommana enkä edelleenkään voi olla hihittelemättä arvostelukyvyttömille teinitylleröille jotka epätoivoisesti yrittävät survoutua muotipöksyihin vaikkei figuuri kerta kaikkiaan anna periksi, mutta kieltämättä jotkut yläosat näyttävät hauskoilta kun jalassa on kapeat byysat. Mikäs siinä, jos on säärevä, suomalaiset vaan tuppaavat olemaan enemmänkin persjalkaisia.
Itse kun olen tällainen reitevä pötkylä, viihdyn kyllä sesongista huolimatta väljälahkeisissa, vaikka kuinka olisin sitten epätrendikäs.

Jospi tuolla kertoi isännän meikkiväläytyksestä, heh, voisi olla että päästäni kuuluisi *pim* jos meidän ukkeli kehtaisi tehdä minkäänsortin huomioita minun laittautumisesta tai laittautumattomuudesta... täällä kotona mä vanun ihan just niin hirveän näköisenä kuin haluan.
Toisaalta, ihan jo omaksi huviksenikin huitaisen pikaisesti meikkivoiteet ja poskipunat ja huulipunan vaikka kävelylenkille. Ripsariakaan en aina jaksa, mutta jotain pitää tehdä jos on ulos menossa. Mutsilta opittua kai, äiti on kampaajantyönsä takia aina huoliteltu. Mua niin huvittaa, kun käydään äiskän kanssa jossain kahvilla tai syömässä, niin aina molemmat kaivaa peilin ja huulipunan ja siinä sitten yhdessä suditaan... mä olen kyllä niin nopea, etten koe päivittäistä ehostusta kovaksi vaivaksi. Mua ei nyt ole kuitenkaan hemmoteltu mitenkään siroilla piirteillä tai vahvoilla ripsillä saatika täydellisellä iholla.
Onhan se kyllä kiva kuulla joku kehaisu mieheltä silloin, tällöin.

Tää aamu on kyllä ollut sellainen |O , no just tuollainen. Ihmeen hyvin näinkin heikkohermoisella ihmisellä riittä hermoja, kun on pakko. Pieni tonttulainen alkoi taas joskus ennen viittä kahistella, ja vaikka sain sen tainnutettua tissillä, oli noustava ennen kuutta. Enkä mä enää siinä saanut itse nukuttua. Sitten kun tuo on niin räkäinen vielä, hää kränisee ja roikkuu lahkeessa ja niin! Televisio! Sen pitäisi nyt olla auki melkein jatkuvasti! Joku muukin täällä valitti samasta aiheesta, mikähän juttu tämä nyt on? Ollaan kyllä oltu jo viisi päivää ihan kaksin, ehkä poika on yksinkertaisesti kyllästynyt minuun ja haluaa nähdä muitakin naamoja?

Huomenna... huomenna saavat miehet olla keskenänsä, äiti kaipaa vähän tuuletusta. Mitähän sitä tekisi? Kaupungilla pitää käydä, mä haluaisin niin käydä edes kahvilla jossain rauhallisessa kahvilassa, josta saa kunnon leivoksia ja juoda ihan posliinikupista. Tosin olenhan mä tässä viikon aikana syönyt päivittäin palan suklaakakkua, jonka tein viime lauantaiaamuna. Mahtava resepti, sisältää lähestulkoon pelkästään suklaata, ja kakku
kestää viikon huoneenlämmössä!
Mutta korvapuusti tekisi terää.
 
Ai niin, leivästä. Annan kaupan leipää neljäsosapalan, suuhun menee siitä leipälaadusta riippuen ehkä puolet, joten en ole huolinut suolan määrästä. Joskus maistuu paremmin, joskus ei ollenkaan.

Sadee puhui nukahtamisvaikeuksista, meillä tuo nukahtaminen on ihan älytön ongelma. Ei onnistu kohta enää tissillekään, syliin sain äsken nukahtamaan lopulta kamalan huudon jälkeen. Yöunille sentään nukahtaa tissille.
Mutta oma sänky tuntuu olevan joku ihme puuhamaa tuolle pojalle, vanhempien sängystä puhumattakaan! Ei tuo yksinkertaisesti vain pysy makuuasennossa!
Ja tätä on kestänyt jo kuukausia, siitä asti kun alkoi ryömiä.
 
Herkuttelusta, tein eilen fudgea... :p :p :p Voi slurps miten suussasulavaa ja rapeaa siitä tuli. Meinaan tehdä tänä vuonna syötäviä lahjoi ihmisille, joilla on jo kaikkea... Ja kukaan ei ilahdu suklaarasioistakaan... ( paitsi mä :whistle: ) Ohje oli kotilieden joululehdessä, siihen tuli ripaus etikkaa :eek: Olin ihan huuli pyöreenä ja oli pakko testaa. Oli myös helppo kun mikä.

SADEE kyllä kaikki hyvin menee. Mun kaveri juuri sai kaksoset ja alkuajasta makasi sairaalassa verta vuotaen.. Oltiin ihan varma että pois tulee, mut nyt on kaks ihanaa tyttöä tuhisemassa. Kohdussa oli kans joku juttu joka vuoteli rajustikin. :heart:

Niin ja tuo leipä vielä. Meillä syö omaa leipää ja kaupan. Väliin ihan paljonkin! Kyllä menisi elämä vaikeaksi jollei voisi mitään antaa... Meidän ukko, kun ei suutaan avaa ellei saa itse samalla jotakin poimia syötäväksi. Keitetyt porkkanat ja potut ym kyllä vaan syljeksii pois. Mut leipä ja murot päätyy massuun saakka. :D
 
Glow
SYÖMÄTTÖMYYS olipa hyvä että oli puhetta, kuulostaa kovin tutulle!!! Aamulla ei uppoais mikään, ellei ole tunnin ollut hereillä ja sitteki menee vaan parhaiten leivän murut! muutama lusikallinen jogurttia tai hedelmäsosetta. Tänään kokeilin kaupan jotain muksu? valmista marjapuuroa niin sitä meni ehkä noin kolmasosa siitä purkista. Ei suostunut juomaan mitään, ihan tilkan vettä mukista. Noin 3 tuntia aamu herätyksen jälkeen ekat päikkärit, maitoa meni ehkä reilu desi. Unien jälkeen ruokaa isosta pilttipurkista just just semmoinen kolmasosa. Välillä, harvoin kun menee sentään puolipurkkia tai jopa koko purkillinen, on aika vaikee miettii et minkähän määrän tällä kertaa lautaselle laitan ja lämmitän.
Tunti sitten ihme kyllä, meni purkillinen päärynäsosetta ja 2 desiä maitoa unille mennessä.
Usein Onnillaki pitää olla joku leivän pala tai maissinaksu omassa kädessä että suostuu edes avaa suun ruokaa varten!! itsekö olen opettanut?! hohhoi...

Onni on tosi huono aamupalan syöjä, samoin on kyllä meillä kaikki muutkin :/

Olipahan taas neuvola-lääkäri käynti, oma :headwall: :headwall: mä en tykkää niistä lääkäreistä, en sitte yhtään! ihan ku ne ois yli kyllästyneitä hommaansa yms.
Jos mulla ois varaa, hoitelisin nää yksityisellä puolella, jos semmonen ees mahdollista...
Lääkärin eka kysymys; "niin, tämä on sun toinen" Mä olin vähän että :eek: niin mikä toinen?? Johon hän tokas mua todella idioottina pitäen "tämä käynti" jooh.... kas, kun yleensä ne kysyy että monesko raskaus... :whistle:
Ensin oli th:n tarkastus ja tälläkertaa olisikin pitänyt käydä pissanäyte antamassa. Siis ota näistä ja selvää |O viimeksi kävin veskissä, jätin näytteen niin ei sitä edes katottu! Nyt mulle sanottiin että "aina se pitää jättää" ( eri th:t) :attn:
Mutta edes tämä ei mun matalaa verenpainetta nosta :LOL:

 
Olipas täällä kiva vauvauutinen. Onnea paljon taaperotx5! :flower:

Ja sadee80 pidetään sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee teillä hyvin. =)

Meinaa kyllä tällaisista uutisista itsellekkin pukata vauvakuumetta, mutta järki kyllä sanoo, etten vielä jaksaisi toista. Sitten on mieli toinen, kun saa taas nukkua yöt putkeen. Viime yö meni melkein samalla kaavalla kuin toissa yökin. Illalla vaan nukahdettiin pitkästä aikaa ilman itkua. :heart: Mutta yöllä sitten menikin vähän pitempään, että sai taas uudestaan unen päästä kiinni. Ja useamman kerran herättiin...

Meillä oli tässä pari viikkoa sitten kans todella huonosti syövä poika. Mutta nyt menee välillä paljonkin ruokaa. Nyt on taas vähän vähentynyt, mutta kuitenkin menee aamuin illoin noin kaksi desiä puuroa+vajaa purkki hedelmäsosetta ja päivällä noin puoli purkkia 8kk lihasosetta. Sitten lisäksi syödään hedelmä- tai kasvissosetta purkillinen tai perunaa ja porkkanaa... Näyttää tuo syömättömyys liittyvän hampaidentuloon. Silloin kun ensimmäiset hampaat puhkesi syöminen helpottui ja nyt kun näyttää taas alkavan työntävän hampaita niin syöminen huononee...

Poika rupes unosille niin vois ite mennä syömään jotakin... :p
 
Heh, näköjään sama rytmi Virmeen kanssa; täälläkin nukahdettu joku 20min sitten ja nyt on taas tätä "omaa aikaa" =) .

Meil on aika kivasti (vihdoinkin!) tuo rytmi tasoittunut. Nyt poika nukahtaa yöunille siinä 19.30-20.30 ja herää kuuden kieppeillä, tänäänkin vasta 6.30. Ihanaa. Meil oli pitkään niin että heräs viideltä ja ennenkin, eikä suostunut millään uudestaan unille. Se oli kieltämättä aika epäinhimillistä...

Hampaita taitaa olla taas tulossa; koko ajan on sormet suussa, ei meinaa syömisestäkään tulla mitään kun pitää ronklata sitä suuta...ja sitä kuolan määrää :eek: .

Seranzu kiitoksia fudgevinkistä! Sähän sen sanoit; mainio joululahjaidea! Taidan tehdä kans osalle porukasta. Mä oon niin stressannu taas tota joululahjarumbaa, meil on vielä aika paljon noita aikuisia ja nuoria aikuisia meidän mummolassa jouluna ja eihän niille keksi mitään järkevää joululahjaa.. Luulis ainakin jonkun arvostavan kun ois ihan itsetehtyjä =) .

Hauska toi Lentiksen kuvaus viiskymppisistä Italialaisnaisista! :LOL: Tissit esillä ja silleen... Se on kyllä niin totta! Täällä suomessa katotaan heti että toi on varmaan jostain Venäjältä jos joku on uskaltautunut pukeutumaan naisellisesti :LOL: .

Sadeelle tarrasukkia! Mun likkakaverilla oli kans semmonen vuoto kohdussa (joku hematooma tmv?? ) kun odotti kaksosia eikä sillekään mitään tehty, parani itsestään ja terveet lapsoset synty. Se oli kans silloin aika alussa ja oisko ollu niin että liittyi laajenevan kohdun verisuonistoon, vuotavat kai helpolla kun kohtu laajenee.

No niin ja taas kahistellaan, naapuri luukuttaa taas autossa musiikkia ja ovet paukkuu. Anna mun kaikki kestää :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Niin ihanaa kuulla että muilla kans syömättömyyttä :heart: Miks siitä ottaa niin kamalan ressin? Ukkoki sanoi tänään puhelimessa että "älä huoli, typyllä on sen verta vararavintoo että kyllä se pärjää välillä vähemmällä" ..no niinhän se on mutku :ashamed:
Leipäkommentteihin kans kiitos! Sitä mä vähä ajattelinki että näinköhän kukaan jaksa leipoa suolatonta, ku eihän sellasta kukaan muu syö, ku ei maistuis millekkää.
Ekojen päikkäreiden jälkeen meni meilläki si vihdoin 8kkn Vihannes-kinkkupastaa puoli purkkia :) Kyllä helpotti äippää ja typyäkin kun touhus sitten ihan hissuksiin ja kuunneltiin musiikkiakin ihan rauhaksiin sylitysten. Mikäs siinä kun vatsa täynnä. Munkin täytynee tulla siihen tulokseen että neidille ei maistu aamusella siis oikein mikään, minkäs teet.
Ja sama homma että maissinaksulla tai jollain on suu houkuteltava auki, jos sille onkin tullu trauma että "etpäs jekuta mun suuhun enää yhtikäs mitään!" Tai ehkä typy haluaisi jo syödä itse, äippä ei halua vielä sitä sotkua :p
Voi niitä hampaitakin tulla ku yhä vaan ne 2, ollu jo ties kuin kauan.

sadee :hug: :heart:

Ja siinähän se nyt sitten tuli ku täälläkin joku kyseli että ketkä 4 on raskaana ja mammamiitissäkin sitä mietittiin, ni sadeeta ei muistettu siis!! Eli Glow, Sisunäiskä, Sadee ja mä! Eiks je?

Fudgeja :p Jams, kuulostaa kivalle jos sais aikasiks. Mä tykkäisin antaa itse tehtyjä lahjoja, mut sitte olen laiskimus tekemään niitä.. Tai vielä tekis mut sitte pitäs hommaa kivat paketit niille ja värkkäillä niitä, siinä kait se isompi homma. Mähän meinasin saada vatsahaavan kun askartelin meidän hääkutsut keväällä ite..ei mua ole vaan luotu askartelemaan. Yllättäen kiitos kortit olikin sitte ihan valmiita.

Kettu
=D Mulla oli Metallican paita, niitten pillien ja varsilenkkarien kans.

Jassoo jos menis taas kurkkimaan jääkaappiin että oliskos sinne tullut jotain uutta. Pikkutypy toisilla päikyillä ja ukolla ylitöitä, eli heti ku meinasin tehdä salaattia iltapalaks ni nyt ei ole syöjää kotona. Eiku leipää syömään ku en mä vaan itelleni viitti tehdä..

14+4 HM ja 'paastoava' pikkuneiti + 9kk
 
lukemassa teidän kuulumisia, olipas paljon tullut tekstiä :) neiti koittaa kiivetä housunpunttia pitkin ylös joten ei tässä varmaan kauaa kirjoitella.. :whistle:

taaperotx5, paljon onnea pienokaisen johdosta :flower: ihana kuva :heart:

tyyppien äippä :hug:

sadee, toivotaan että kaikki menee hyvin :hug: :heart:

Seranzu, kuulosti tuo fudge hyvältä :p

Pillifarkut :eek: :eek: never! ;)

HM, kaupan leipää oon antanut, tänään mutusteli porkkanaleipää :)

Meillä myös edelleen nukahtamisvaikeuksia ja yöheräilyä |O muutaman tunnin nukkuu aluks ihan hyvin mut sitten on joku ihme taitekohta siinä unessa joskus 23-00 aikoihin kun uni käy levottomaks ja itkeskelee/huutelee :whistle: en tiedä mikä ihme vaihe tämäkin on...

Nyt pitää mennä vaipanvaihdolle :wave:

Kareliini ja Sara :heart:
 
Glow
Heh, meidän duracel pupu halus valvoo tänää vähän pitempään ja annettiinki sitte suosiolla leikkiä tunti extraa iltapesujen jälkeen. Oli ihan hilpeellä päällä ja hauskuutti iskää ja äitiä :D mikä ihme, hänelle kelpasi iltapalaksi puuro äsken!!! ja nukahti justiinsa....
On muuten oma pinna hiukka löysemmällä nyt kun mies on ollu koht viikon lomalla, kotona apuna! :heart: Hän muutes kyseli että miten muut tuon ikäiset muksut syö ja nukkuu. Kiva että kiinnostaa :)

KARELIINI, meillä on olllu pitkään, satunnaisesti ( usein ) just tota että muutaman tunnin nukkuu, herää 23-00 aikaan ja unisena huutelee ja itkee. Toinen aika on jossain 03-04. Viimeyönä just aamuyöstä valvoi reilu tunnin, itkemättä kylläkin, niin noh, otettiin meidän väliin, taas :ashamed: mikäs siinä oli sällillä kölliessä turvassa isin ja äitin välissä... Mä varmaan jotenki extrasti hellin tuota poikaa nyt kun alkaa tajuta että kohta tässä on uusi vaavi vaatimassa huomiota. Vai voiko noita pieniä muka helliä liikaa? ei voi...

PILLIFARKUT :LOL: :LOL: Ihan pakko tunnustaa, mulla on semmoset äitiysfarkut siis jos ne lasketaan pillifarkuiksi, kai ne on kun kapeat on. Mä tykkään niistä :D vaikken "normaalisti" ole voinu semmosia sietää. Näyttää nyt mun mielestä oikeen kivalle pitkän paidan ja talvisaappaiden kanssa.
Ja ei, en todellaakan ole mikään "tulitikku" jalka :D ja sitä en tiiä miltä ne muiden mielestä mun pääl näyttää, mut ihan sama mulle... :xmas:
 
He pakko jatkaa tota pillihousu keskustelua, joo voisin kuvitella oikeen pitkän paidan kans pitäväni. :LOL:

FUDGE resepti jos joku haluu testaa..

5dl sokeri
2,5dl maitoa
1/8tl etikkaa

nää sekoitetaan ja annetaan kiehua, ite pidin levyn nelosel.. Korkeelaitanen kattila kuohuu kovasti. Sekottelin melkei kokoajan. Sit alkaa sakeentuu ja muutttuu vaaleanruskeaksi.
Pois levyltä ja lisätään

100g voita
1tl vanilijasokeria

vatkataan kunnes voi sekoittunu ja alkaa hyytyä (sekoitin ihan vispiläl, ohjees luki puuhaarukka) Sit vuokaan laitoin leivinpaperin päälle, hetki kovettuu ja leikkasin viillot palakokoon. Sit jääkaappiin kovettuu ja kun kovettunu naksuttelee irti.
Mietin et ostan jotai halpiskoreja pikkaisia ja sinne fudget ja sellofaaniin ja rusetti kruunaamaan. :p
On muuten tosi äkkimakeit, meinaanki testaa vähemmäl sokerilla... Ellei se oo just se vitsi miks tulee rapeet..

Kaapsu koittanu nukkua nyt melkei tunnin, ukkeli tuol, mulhan ei hermo kestä yhtään... 10-15min on nun sietokyky. Ukol pidempi pinna. :heart: Nykyää melkei nukahtaa vellipullolle, joo varmaan tosi viisasta.. Neiti aikanaa itekseen meuhas ja sit sammu. Isoveikan kans oli sitä nukutusrumbaa, ni päätin et ei ikänä enää. :whistle: Tyttöä ei tarvinu päikkäreillenkään ku vetää myssy päähä ni oli taju pois enne ku sai vaunuihi. :eek: Tämä tapaus pitää heiluttaa uneen, nukahtaa onneks äkkiä. :LOL: Mut illal ei onnistu sängys, kampeaa ylös jollei oo pitämäs kättä päällä... Veikkaan et tuo päivällinen rokotus riivaa ny, suppo on laitettu, saas nähdä millanen yö on tulos.
 
seranzu ja rosinante, onpa huojentavaa kuulla että tollasta tosiaan voi olla ja silti kaikki mennä hyvin. Toivotaan niin. Nyt vaan taas paniikkia kun pariin aamuun ei oo ollut ällötysoloa. On tää tällästä kun koko ajan miettii et onks kaikki hyvin jne. :whistle: Iso :hug: kaikille muillekkin tarrasukista yms. ootte ihania! :heart:

Meillä muuten nyt nukahdettu kahtena iltana ok (kun on ollut niitä nukahtamisvaikeuksia) mutta sitten sen sijaan on alettu öisin olee hereillä. :p Toissa yönä nousi koko ajan istumaan ja höpöttämään. Niin ja taputtamaan. (kaikki uudet jutut pitää näköjään testata öisinkin :p ) ja viime yönä oli herätyksiä miljoona. No, ehkä nää tästä tasaantuu kun ei tartte treenata öisinkin. ;)

Nyt jatkan kodin suursiivousta :wave: ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille :heart: Meillä on muuten oman perheen perinteenä pitää perheen pikkujoulut ekana adventti viikonloppuna. Siihen kuuluu jouluruokaa, pipareita, torttuja, joululauluja, joulukoristeiden esille laittamista sekä tonttu käy salaa jossain vaiheessa tuomassa pienet paketit jokaiselle. Tämä kaikki siis huomenna tiedossa. :heart:

 
Seranzulle kiitos reseptistä. Täytyy kokeilla!

Ja voi Kaapsua, kuinka kurja päivä. :( Viljalla imuroitiin korvasta vaikkua, että sinne nähtiin, ja voi, kun se HUUSI. Sattu varmaan aika kovasti, kun kipeetä korvaa ronkittiin. Olin kyllä tyytyväinen, kun tk:ssa oltiin niin perusteellisia, mutta harmitti aika kovasti, kun en ollu puuduttanu korvaa lääkärikäyntiä varten, vaikka kotona olis ollu niitä tippoja.

Meillä valvottiin viime yönä klo 2-4. Ei vaan saanu nukuttua ja piristy sit. Hampaita on just tulossa, mutku taas tietäis varmaks, että onko se kuitenkin ainut harmi. Viljalla kun oli korvatulehduksen ainut oire just se, että ei saanut nukuttua yöllä. Aika vastaavaa ku nyt oli. Lääkekuuri loppu sunnuntaina. Jos ens yö on yhtä huono, niin sit huomenna lääkäriin. MULLA kun äidinvaisto on niin ruosteessa, että se ei kerro, mikä Viljaa itkettää - hampaat, korvat, maha vai kriisi... :whistle: Muita oireita ei ole.

Hammashoitajalla käytiin eilen, mutta käynti oli vähän pettymys, kun meille aiemmin varattu aika peruuntui ja saatiin vara-aika sellaiselle hoitajalle, joka yleensä hoitaa vaan koululaisia. Se joutu pariin kertaan käymään kysymässä toiselta hammashoitajalta vastausta mun kysymyksiin. Ei se kauheesti osannu sanoa mihinkään. Sitä vähän ihmetteli, että ylös on tosiaan tulossa nyt läpi ne "kakkoset", vaikka ne ihan etuhampaat puuttuu vielä. Mut "harvoin mitkään hampaat puuttumaan jää", sanoi täti. Ainut ylläri oli se, että Viljalla on sen mukaan kireähkö kielijänne. Sitä seurataan, mutta en mä usko, että sille tarvii mitään tehdä, kun se saa kuitenkin kielen ulos suusta. Isoveljellään on paljon kireämpi ollut ja sille ei ole vieläkään tehty mitään, aina vaan "seurataan"...

Kysyin aikaa tolle esikoiselle, niin toinen hoitaja ehdotti, että mentäis sen mallipotilaiksi, kun ylilääkäri tulee käynnille. Huh. Viljan kanssa olis voinutkin, mutta ei ton esikoisen. Se tuli toisiin ajatuksiin, kun sanoin, että voi olla aika yhteistyökyvytön ja protestoida äänekkäästi...

Huvitti muuten, kun kaupassa juttelin kaksosvauvojen äidin kanssa. Kyselin sen vauvoista, ja sit se kysy että "onko sullakin kaksoset"? :LOL: Voi äitiparkaa, tais olla vähän väsy... Noilla on kuitenki se 1 v 8 kk ikäeroa, vaikka tuplissa olikin kaupassa... Glow sulla tulee varmaan olemaan sit identtiset kaksoset, kun kyydissä on Onni ja pienenpieni... :D
 
matma, multakin on kysytty noin 3kertaa että onko pojat kaksosia. Niillä ikäeroa siis 1v7kk. :D Viimeks pappi kysyi sitä kun tuli keväällä juttelee tytön ristiäisistä. itestä se tuntuu hassulta kun onhan noilla tota kokoeroa kuitenkin. mutta ehkä äkkiseltään katottuna näyttävät sitten niin saman kokoisilta...??!
 
Onnea Sadee pienen sykkeestä! :heart: Mä ajattelinkin että sitäkö sä oot mietiskellyt kun fb:ssa valittelit unettomuutta :hug:

Matma, harmi että ette päässeet "oikealle" hammashoitajalle. Mä oon kerran ite joutunut kouluhammaslääkärille aikuisena, oli muuten ihan kiva, mutta puhui mulle (silloin n. 20 v) ihan kun lapselle. Lässytti että noin, oikein hienosti sä avaat suun ja nyt täti kattoo sitten vielä näitä ikeniä yms. :LOL: Oli vähän vaikeuksia olla nauramatta.

Voi kurja mikä päivä Kaapsulla! :hug:

Pillifarkuista, mä en dikkaa itellä, mutta monilla on kyllä ihan hyvän näköiset. Tosin kyllä mullakin oli sellaiset äitiyssammarit jotka oli ihan pillit. Yritin hädissäni varmaan osoittaa niillä et hei mä oon paksuna ja siksi oon näin paksu et mun jalat on oikeastaan aika hoikat (vaikkei ne olekaan, mutta kaikki on suhteellista) :LOL:

Neiti nukkuu aamu-unia, yö meni taas hulinoiden kolmeen saakka, siitä onneksi yhtä soittoa sitten nukuttiin seiskaan. Ensi yö enää ja sitten loppuu yösyönti. Menkatkin alkoi ja nyt taas maitoa suihkuaa. Vähän muuten melkein harmitti että ne alkoi enkä ollutkaan raskaana (olisi ollut tosi tosi epätodennäköistä!)... Iso vauvakuume! Laitoin Helmin pienet vaatteet säilytykseen ja hypistelin niitä, kumpa niille tulisi vielä käyttöä!
 

Yhteistyössä