Taaperox5: ihana ihana ihana :heart: :heart: :heart: Onnea!!!
Pur: meillä on just tuota samaa, että ensin syliin ja saman tien pois ja sitten taas syliin ja pois jne.
Haavemamma: Kyllä se nukkumaanmenokin sitten varmasti rauhoittuu, kun tuo seisomaannousu on menettänyt uutuuden viehätyksensä. Meillä sitä tosin kesti yli kuukauden, eli kauan. Mutta nyt taas mennään rauhassa nukkumaan ja nukahtaa pinnikseen pienen konttailun ja pyörimisen jälkeen ihan itse ilman silittelyitä. Ainakin useimmiten.
Niin ja
suolasta: Eihän se todellakaan hyväksi vauvalle ole munuaisia ajatellen, mutta suomalaiset pakkaa unohtamaan sen, että muualla maailmassa ei ole noita suomalaisten ruokasuosituksia ja vauvat kasvaa useimmiten ihan loistavasti siitäkin huolimatta. Esim. Monissa Euroopan maissa Italia mukaan lukien melkein kaikissa vauvanruuissa on suolaa, itse olen onneksi löytänyt Hippin ruuat (on niissäkin valmisaterioissa, valitettavasti) jotka ovat suolattomia, mutta kylläpä nuo naapurinkin muksut ovat ihan terveitä, vaikka ovat (no tietty pieniä määriä) suolaa saaneetkin. Eli jos vauva sitä leipää ei ihan älyttömästi napaansa vetele, niin tuskin siitä mitään haittaa on. Just jossain kaksplussassa kehotettiin ottamaan noi suomalaisten ruokasuositukset silleen ihan rennosti, koska tosiaan vauvat kasvaa myös intialaisella ja italialaisella ruualla, niin hassulta kuin se suomalaisista voi tuntuakin.
Kvart Över: Joo, mähän voisin kirjoittaa vaikka FB:n harrastusten kohdalle maidon pumppaaminen
Pitää perustaa vaikka joku Lypsylehmät-kerho tai fanitus-sivu
Emsat: Vaikka Suomen suvea ja rakkaita ihmisiä usein kaipailenkin, niin kun vietin "välivuotta" Hesassa ja yritin saada vanhaa tutkintoa valmiiksi, niin kyllä sitä aika usein tuli ihan tällaiselle heterollekin ahdistuskohtauksia, kun ihmiset tosiaan on välillä niin kauhean ahdasmielisiä. Italialaisen likkakaverin kanssa kun yliopistolla lörpöteltiin ja naureskeltiin, niin meitä katteltiin kuin hulluja. Ja tätä meikäläisen hulluutta ei kyllä niissä tilanteissa voinut nähdä päältäpäin, kyllä siihen ainakin viiden minsan juttutuokion tarvitsee. Tai sitten jonkin aikaa kestäneen palstailututtavuuden
Kaikkein oudoimmalta tuntui italialaiseen huudetaan kaikki yhtä aikaa - meininkiin tottuneelta hiljaisuus esim. bussissa. Tai luentosaleissa, joissa ei tietenkään saa kysyä mitään opettajilta vaan pitää istua hiljaa ja hartaina kuin kirkossa
Haavemamman muistot
pillifarkuista sai mut nauramaan
Mulla oli ihania kivipestyjä stretsejä ja just sellaiset mustat mic macin stretsit, joissa oli vielä nyörit sivussa ja niittejä. Oi ihana kasariaika
Eikä mulle riittänyt varsilenkkarit niiden kanssa, vaan sinne pöksyjen sisään tungettiin sitten vielä neulepaita
Tuleekohan muuten ne hiustötsät taas pian muotiin, mitä korkeampi tötsä, sitä coolimpi B)
Noista muistoista johtuen mulla varmaan kestikin niin kauan, että suostuin ostamaan taas uudet pillit silloin pari vuotta sitten. Pieni vinkki kaikille pillejä karsastaville: 12 sentin koroilla pillit näyttää ihan siedettävältä muidenkin kuin kakskymppisten päällä
Muutenkin muodista voi sanoa, että kyllä Suomessa pukeudutaan niin eri tavalla kuin Italiassa. Osittain varmaan ihan säänkin vuoksi. Italiassa kaikki tädit vetää ihan överiksi, kun täällä 5-kymppisetkin on ihan tyttöjä ja painelee minihameessa ja tissit esillä kuin ei mitään, mutta sitten Suomessa taas on nuorisollakin välillä kauhea junttiasenne, että kaikki yli 30-vuotiaat pitäisi tunkea kaappiin piiloon tai sitten saisi kulkea vain tuulipuku kahisten vuoden ympäri. Kyllä mua nauratti, kun kuuntelin teinien mutinaa siitä, kuinka kauheaa on, jos yli 30-vuotiaat ostaa vaatteita H&M:stä
Ja Italiassa kun H&M:n vaatteet ovat suorastaan tätimäisiä
Tekipäs hyvää nukkua piiiitkästä aikaa kaksi 3 tunnin pätkää yöllä. Greta nukkui sekä meno- että paluumatkan autostradalla ja heräsi yöllä vain kaksi kertaa!!
Vähänkö on inhottavaa ajaa pimeällä, kun ei yhtään pysty arvioimaan ohittaessa, että kuinka nopeaa ne alfat sieltä huristaa, köröttelinkin sitten matelukaistalla satasta ja annoin muiden porskuttaa ohi, onneksi illalla ei enää ollut rekkoja. Tosin meillä se paha paikka ei ole edes autostrada vaan meidän kylään vievä korkkiruuvitie, se on vain 20km pitkä, mutta mulla kestää 40 minsaa ajaa se!
Siellä on kukkapuskia joka kurvissa, kun huimapäät ovat kiihdyttäneet tietä tuntematta autuaimmille kiihdystysradoille. Lisäksi pikanttina yksityiskohtana tielle aina yhtäkkiä syöksyvät eläimet, kettuja nyt näkee joka ilta, mutta piikkisikoja ja mäyriä onneksi hiukan harvemmin. Kaikkei harmillisinta on, jos vihreämmän ruohon toivossa aidan takaa paennut lehmälauma päättääkin märehtiä apetta keskellä tietä, niitä on kauhean häjy saada liikkeelle nousematta autosta. Siinä sitä onkin italialaista maalaistunnelmaa, kun tädit pillifarkuissa ja kahdentoista sentin piikkareissa yrittää husia Mansikkia liikkelle.
Tv. Aivan liian pitkiä löpinöitä kirjoittava Lentis Ja Greta 9,5kk :heart: