Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Ompas tullut nyt uusia taitoja monelle! Hienoa helmivauvat! :D :wave:

Mun on pakko kysyä... Pelottaa jo vastaukset. Eka päätin etten kysy mitää teilt rakkaat kanssasisaret, etten saa itteäni pelkäämään enempää, mut en voikaan olla kysymäti. :ashamed: Niin tuleeko muille vauvoille HIKI kun syövät? Meillä pää hikoilee kovastikin välillä kun juo tuttipullosta. Ilmiötä ei ole niinkään syödessä muuta. Tämä korviin kastonut lääkäri kysyi asiaa viimeviikolla, kun totesi korvatulehduksen. Viittaa kuulemma sydämen vikaan |O |O Kun Kaapsulla kuuluu sivuääni sydämes!!!! Ei ole aikaisemmin kuulunut.... Mutta sanoi, että voi myös liittyä tähän tulehdukseen ja todennäköisesti niin onkin. Sivuääni kuului edelleen eilen... Oon tietty nyt ihan kauhuissani! lääkäri sanoi ETTEI SAA PELÄTÄ. Mut minkäs teet... :ashamed:
 
Seranzu :hug: Sydämen sivuäänet eivät aina merkitse sydänvikaa. Itse asiassa sivuääni on todettavissa usein lapsilla, joilla on täysin normaali sydän. On arvioitu, että yli puolelta lapsista on kuultavissa sivuääni, kunhan kuuntelu tehdään huolellisesti. Tällainen "viaton" sivuääni johtuu verenvirtauksesta ja usein sydämen toiminnan kiihtyessä myös sivuäänen voimakkuus kasvaa. Niinpä esimerkiksi kuumeiselta lapselta on usein kuultavissa sivuääni. Tavallisesti lääkäri ei edes mainitse asiasta. Toisaalta lääkäri voi olla kiinnostunut siitä, onko sivuääni kuulunut aiemmin, sillä se vaikuttaa löydöksen merkittävyyden arviointiin. Koska sivuääni usein koetaan vaaralliseksi löydökseksi, on tärkeää, että asia puhutaan selväksi saman tien, jottei vanhemmille tai lapselle itselleen jää löydöksestä epäilyksiä tai pelkoja. Lapsi, jolla toistuvasti kuuluu viattomaltakin vaikuttava sivuääni, voidaan ohjata sydänlääkärin arvioon asian varmistamiseksi.

Eli aina ei välttämättä ole ollenkaan vaarallista jos se sivuääni sieltä kuuluu, joten älä sitä nyt vielä liikaa murehdi! Millon huomasit se Kaapsun hikoilun?
 
Glow
Seranzu No hui! kyllä huolestuisin minäki vaikka ei "tarvisi" ja kiikuttaisin varmaan lapsen jonnekin lääkäriin varmistuksen vuoksi :/ yritä siinä sitten olla huolestumatta, mutta toivotaan nyt ettei ole mitään vakavaa!!! :hug:
En ole meillä kyl huomannu mitään tuollaista, vaikka aika kuuma kalle toi kaveri onkin. Meillä usein ollaan pelkkä body päällä kotona, onhan tuo touhottaja kokoajan liikkeessä niin ihmekös tuo et on kuuma.

Kauhee päivä tänään kun pitää sitä ja tätä ja tota. Kun on tottunu suht rauhalliseen päivärytmiin :D joo ja sit valittaa et on joskus tylsää... Noh, tänään eka esikoinen eskariin ( mies onneks vei ) siitä hetken päästä minä ja onni vietiin mies töihin, mentii postii ja tyhjentää kirppis paikka, äkkiä kotii syömää ja unille. Vajaan tunnin päästä hakee esikoinen ja pitää jäädä johonki "keskusteluun" eskarille. Sitte viemää kirppikseltä jääneet lastenvaatteet myyntiin muualle...jonne ei tartte onneks ite asetella/hinnotella. Ja lastentarviikeesee kattoo taas kerran tuplia :D syömään ja nukkumaan ja ulos ja hakemaan mies töistä... Huomenna sit hakemaan ne huimat tulot kirppikseltä!
Appivanhemmat lupasi ostaa tuplat joululahjaksi ovat nyt eilen ja tänään kiertelemässä Hesassa/Vantaalla liikkeitä. Siellä kuulema on paljon tämän vuoden värejä/malleja tosi edullisesti ja appiukkoni tuntien se tinkii niistä vielä lisää :D
Pitäis vaan nyt oikeesti päättää merkki/malli minkä haluais... Tietysti se, mikä mulla oli ykkösenä, emmaljunga twin cangaroo, valmistus on lopetettu!! eikä niitä oo enää juuri missään tai ei ainakaan koko pakettia, sisaruspaketti+vauvan koppa yms. härpäkkeet samaa väriä kaikki. Sais olla suht. kapeet mutta tilavat, kevyet mutta tukevat, helppo kasata, säädettävä työntöaisa jne... tää on vaikeeta!
 
Kiitos Jospi tietoiskusta :heart: Kaapsu on ollu koko ikänsä sellanen hikipää syödessä. Mut nyt isompana ei enää niin paljon... Tosin ei oo enää kesäkään, jolloin mun mielest hikoili paljon enempi. En tosiaan oo asiaan ees sillee kiinnittäny huomiota. Enkä kyl muista oliko aikasemmat samanlaisia. :eek: Lekuri kysy et onko tämä eka lapsi... ÖÖÖ joo ei. Oli tosi tyhmä olo.
 
Seranzu meillä oli kans joskus tota pään hikistymistä varsinkin iltavelliä juodessa. Mä laitoin sen kyllä lämpimän vellin piikkiin, usein hikoili just iltakylvyn jälkeen ja ajattelin et ois kuumissaan vielä kylvystä ja lämmin velli hikoiluttais sen takia. Nyt en oo voinut tarkkaillakaan kun ei juo enää pullosta. Hyvä tietää toikin pointti, meil ei oo kyl ainakaan toistaseks kuulunut mitään sivuääniä..

Possunuhapiikkiä ei oteta mekään. Me ollaan vatvottu asiaa niin kauan että nyt riittää miettiminen. Mä oon vähän sitä mieltä että media on paisuttanut tätä hommaa nyt niin paljon, että ihmisille tulee paniikki ja maalaisjärki unohtuu. Luotan siihen että jos taudin oireita tulee niin olemme valppaina ja osaamme vaatia testejä/sairaalahoitoa jos niitä tarvitaan. Täälläpäin on ainakin toistaiseksi ollut aika lievää viruskantaa liikkeellä.

Karvatonkoira tosi kiva kuulla että teillä meni hyvin kylpyläreissu! Mulla sama edessä tulevana lauantaina ja jännittää ihan hirmusti vaikka mies jää kotiin pojan kanssa... Täytyy vaan yrittää unohtaa huolehtiminen ja luottaa että tuo ukko pärjää.

Mun piti jotain muutakin kommentoida mut unohtu taas että mitä...
 
Seranzu mietin vaan että josko johtus vaan nuhasta se hikoilu, mutta jos kerran jo pidempään on ollu niin en sit osaa sanoa. Jos Kaapsu kuitenkin syödessä on ihan normaali, eikä väsähdä niin en usko että on hätää. Voi olla vaan "huonoa" tuuria että nyt kaikki ois sattunut samaan hetkeen, eli korvatulehdus, sivuääni ja hikoilu, mutta mitään vakavaa ei oliskaan. No mutta varmasti asia selviää jossain vaiheessa. :hug: :heart:

muoks. Ja Kaapsu tuskin sinertää? Olisit sen varmastikkin jo huomannut. Ja lääkärikin olisi varmasti aikaisemmin jo tuon sivuäänen löytänyt jos jotain vakavaa ois. Vieläkin jaksan sua halitella :hug:
 
Lääkäri sanoikin et toiset vauvat vaan on sellasia, hikipäit. Niinhän Kaapsu onki. Ja tosiaan ei oo ennen kuulunu ja kehittyy ja kasvaa normaalisti. Meilläkin oli tuo hikoilu on sillon enempi jos juo oikein lämmint maitoo tai velliä. Ruvettiinki sit lämmittää vähempi... Hikoilu kun ei oo uus juttu ja ei enää niin paljon hikoilekaan kun pienempänä. Kiitos Jospi ja muut :heart:
 
Olenpa sitte viimeksi kirjoitellu maaliskuussa =) ... et muistaakohan kukaan edes enää meitä?!?! :|

Lukenut kyllä olen ahkerasti, mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Mutta kiitos ahkerille kirjoittajille: moneen mieltä askarruttavaan asiaan on saanut täältä vastauksen/tukea. (Mutta ei haittaa yhtään vaikka meidät on tiputettuki pois listoilta, ei kerran vuodessa kirjoittavaa kannatakaa roikuttaakaan mun mielestä mukana =) )

Meidän neiti on sitten jo 10 kuukautta (tuli maanantaina, jolloin kirjoitin pitkän tarinan, mutta joka ei jonkun huoltokatkoksen takia koskaan päätynyt luettavaksenne :kieh: , tai ehkä se huolto säästikin teidät mun romaanilta :LOL: )

Alun vaikeuksien jälkeen meilläkin edellään normaalia (mikä se sitten onkaan?!?) vauva-arkea tai kyllähän tuo neiti varmaan jo kohta paremminkin mieltyy mun mielessä taaperoksi paremmin kuin vauvaksi...

Sairaalakäynnit ovat harventuneet: seuraavan kerran mennään tammikuussa (1-vuotiaana, jos mitään yllätyksiä ei tule ennen sitä ), edellinen kerta taas oli syyskuussa. Mutta aina se nukutus pelottaa joka kerta yhtä paljon, ei siihen totu!!! (neiti on siis nukutettu muistaakseni nyt 15 kertaa....)

Mutta neiti siis on muuten reipas, iloinen ja vilkas tapaus: vielä ei (onneksi) kävellä kuin taaperokärryn kanssa ja puuta vasten.

Ruokailu on vaan vielä ihan sosemaista: kirurgi kyllä antoi luvan kokeilla jo hieman sakeampaa, mutta "sihtikurkku" yökkäilee niin lahjakkaasti, että olemme päättäneet olla toistaiseksi kiusaamatta tällä saralla :LOL: . Niin ja hampaattomana on vaikea pureskella ruokaa: neitillä ei ole vielä ainuttakaan hammasta. Nyt ehkä tulossa ja siitä pitikin kysyä: onko muilla ollut löysävatsaisuutta hampaiden puhkeamisen aikaan? Meillä neljäs lapsi ja tämä on meidän perheessä ihan uutta, mutta pikagalluppi vauvasukulaisperheisiin osoitti, et voi hyvinkin johtua hampaiden tulosta (ei muita oireita...)

Seranzu: meidän neitin sydän ultrattiin silloin teholla juuri sivuäänen vuoksi ja kyseessä oli juuri jonkun täälläkin mainitsema virtausääni. Toivottavasti teilläkin tällainen "turha säikäytys", mutta äitin huolen ymmärrän kyllä :hug: . (niin ja meillä siksi heti ultrattiin kun neitin perussairauden kylkiäisinä on joskus sydänvika; ei siis onnex ollu)

Jotain muutakin piti kirjoitella, mutta nyt revitään lahkeesta niin voimakkaasti, että täytynee jatkaa toisella kertaa. (toivottavasti siihen ei mene taas yli puolta vuotta :LOL: )

terveisin Lillip ja hänen päiviensä 10 kuukauden ikäinen aurinko
 
Seranzulle :hug: Toivon ja uskon, että ei ole mitään vakavaa. Meillä ei juoda mitään iltavelliä, mutta lähes aina nukkumaan mennessä on hikinen. Ja jos vielä imetän ennen sänkyyn viemistä, niin pää ja niska hikoaa kun on mun sylissä. Joskus tippui ihan hikikarpaloita sohvalle :eek:

Eilen satuin jutteleen yhden neuvolatädin kanssa muuten vaan ja tuli puhetta tuosta vuorovaikutuksesta ja lapsen yksin olosta/yksin leikkimisestä. Hän sanoi, että vauvatkin tarvitsee "aikaa yksin" ja jatkuvassa vuorovaikutuksessa aikuisen kanssa lapsi väsyy helposti ja tulee ärtyneeksi. Koko ajan seurusteleminen on kuulemma todella rankkaa ja väsyttävää lapselle. Älkää siis mammat huoliko, jos "jätätte" lapsen hetkeksi yksinään lelukopan kanssa!!

Tuiskunen ja 3-hampainen Axu 9kk 1vko+
 
Ompas tullu tekstiä kun en oo muutamaan päivään koneelle joutanut. Luen myöhemmin,jos ehdin,tai sit hyppään vaan tässä takas "kelkkaan" ja yritän päivittäin taas ehtiä ees vilkaseen juttuja. Eli kommentit jää taas... :ashamed:
Paitsi SERANZULLE :hug: ,huolen ymmärtää hyvin,vaikka toivottavasti ois vaan kuumaverisempi tapaus teidän Kaapsu.

Me eilen käytiin sitten neitille se possulenssu-piikki ottamassa... Alkuun olin ehdottomasti vastaan,sitten että "kattellaan" ja viimein kun tuli tietoon että täällä meidän pienessä kylässä keskellä suomea sitä tautia jo on,niin vaaka kallistui roimasti rokotuksen puoleen. Ajattelen,että jos jotain tulee,niin millaisen syyllisyyden tunteen kokee jos rokottamalla olis pienen sairastumisen(ehkä pahastikin)voinut estää... Eihän rokotekaan 100% suojaa mutta 90% ne lupaa vastetta 2vkon kuluttua piikistä,ja jo kolmen pvn jälkeen kuulemma "melko hyvä" suoja on,mitä toi melkohyvä sit tarkottaakaan. Hyvin meni rokotus,neiti ei itkeä tirauttanutkaan,eikä oikeestaan ollut mitään eroa normaaliin päivään,ei erityisen rätynen,kiukkunen tms ollut. Tyytyväinen olen näin jälkikäteen,että otettiin rokote! Jonoa oli kun heti aamusta kasilta nlaan mentiin,mutta jononrolla 27 päästiin jo tunnin päästä kotiin lähteen,eli aika sujuvaa oli toiminta. Paitsi kuulin että rokotteet loppui kesken,eikä kaikki paikalla olleet siis sitä saaneet. Huomen täällä rokottavat sit loput 6kk-36kk ikäiset. Esikoinen saa sit piikin ensvkolla koulussa.

Me&i kutsut pidin myös eilen,ei hurjasti vieraita,mutta sopivasti :) Ihanat pilvihaalarit ja mörköpaidan saa neiti sitten pukilta :D .

Nyt pitäis lähtee ulos ihaileen kuuraista maisemaa :D

tatuka ja rokotettu Isla
 
Muistan Lillip teidät! :heart: Ihana kuulla, että teillä on asiat hyvin. :heart:

He Tuiskunen, joo mun anoppi on just sellanen, et hölöttää kun ruuneperi ja papupata yhdistettynä Kaapsulle taukoamatta. Ja sen tasan yhden kerran, kun hoiti valveilla olevaa ukkoa, ni ei saanu toista ees juomaan maitoa. :LOL: Varmaan just siksi, ku oli puhunu pojan pyörryksiin.

Mites muuten te neulojaihmeet :D kun teette vauvalle sukkaa, niin paljon on silmukoit yhdel puikolla? Meikä teki varren 10 per puikko, ja totes sit kantapään jälkeen, että on tulos 5v sukka vähintään... No nyt purin ja kavensin niin teen 8 per puikko. Mul on tota 7 veljeksen lankaa ja puikot on 4 kokoa.

Seranzu ja Kaapsu 8,5kk
 
Onnea sadee80! :heart: ihana uutinen!

possurokote pojat sai sen eilen!Eetulle tuli illal kuumet,mut nyt aamul ei ollu enää mitään!Mirol ei ainakaan viel tullu kuumet,mut on vähän kränänen!Pistospaikkaa ei erityisesti aristele tai varo! Harmittaa ku siit lääkkeen antamisesta on niin mont eri ohjet!Kaveril sanottiin et buranaa voi antaa ja mul sit taas et jos pakko o antaa ni sit panadolia!

Lukemisesta En oo erityisemmin lukenu mirol mitään,joskus kattellaan kuvakirjoi.Esikoinen ei oo koskaan ollu kiinostunu kirjoist(hänel niit pienen vähän luettiin)Jos sit ku poitsut o isompii,ni alkais lukeen iltasatuu!

yksin touhuamisesta kyl Miro o välil lattial yksin touhuumas,ku mä laitan ruokaa tai touhuun isoveikan kans jotain!Mut aika usein kyl leikin poikien kans lattial jotain,mikä johtuu siit et ei noit voi jättää kauheen kauaks aikaa keskenään!Isoveli o välil vähän liian raju!

lentis tsemppiä sul yöimetyksen lopettamiseen!varmasti teet oikeen ratkasun! :hug: Meil ois se kans edes,mut just tosa eilen miehel juttelin et mä en yksinkertasesti jaksa!! :ashamed: Meil o ny nukuttu n.3kk tosi huonosti ja levottomasti ja mä olen aika sippi! Tiiän et se varmaan auttais jos Miro ei enää söis yöl,mut!!

yöt tosiaan meil menee yöt ihan penkin alle ja tämä mami on todellakin väsy! :snotty: Miro menee koisimaan 20.00 ja herää sen jälkeen noin tunnin välein!Useesti auttaa tutti mut sit yöl otan hänet viereen ja annan tisua,ku ei muuten rauhotu! :ashamed:

seranzu :hug: varmasti sellanen mietityttää! mut uskon et kaikki on hyvin!!Mul on itel sivuääni sydämes,ollu vauvast asti ja hyvin voidaan! :wave:

Miro oppi isänpäivänä konttaamaan ja oppi miten mennään ite istumaan!! :D Ja meno o kovaa! :whistle: ja joka paikkaa vasten täytyy nousta pystyyn! :whistle:

isot :hug: kaikil,joil o pöllö äijä!! :whistle: Tääl asustelee kans välil sellanen! :kieh: o kyl välil niin kädetön näitten muksujen kans!sit vaan sanoo et ei näitten kans pärjää!!ai jaa,miks mun sit täytyy pärjätä! :kieh: mut kyl hän sit taas toisaalta osallistuu paljon lasten hoitamiseen heti ku töist tulee kotio!harratuksii hänel ei oo eikä hän useesti käy missään!oon kyl sanonu hänel et käy ny hyvä mies jossain! :LOL:

olikohan muuta...no palaan asiaan! :wave:

tyyppien äippä ja Miro 9kk+
 
HM; juu, tää oli taas tällanen purnaus ja aamulla taas nostettiin kolli pöydälle ja sanoin asiani ja helpotti,mutta eilen jos olisin avautunut niin olis kaivettu taas väsyneenä 90 luvun likapyykitkin joten tänä aamuna li vähän rakentavampaa tää keskustelu..Jos taas hetken muistaisi etten ole kone-missään.

almaa; töihin palaan kun on just vuoden ja teen osittaista alkuun kunnes haluan tehdä täyttä.

kirjoja ja lauluja meillä rakastetaan; kirjat revitään, käännellään, luetaan, heitetään ja syödään mieltymysten mukaan

lentis; meillä syödään just 5-6 aikaan, ja joissain luki että 6 aikaan luetaan aamusyötöksi, paitsi mulle se on vielä ihan yö.Mä en ole saanut sitä kitkettyä pois..

lillip; tottahan me sinut muistamme :heart: teidän alku ei helpoin ollut :| mutta ihana kuulla teistä :hug:

Meillä touhuaa yksinkin tosi hyvin ja isompien kanssa..Tässäkin ajoivat autoradalla paitsi neitin peffa oli just lähtösuoran päällä..Mutta isommat ottaa leikkiin..On aina leikeissä äiti :heart: Huvittava jako leikeissä pienin pojista on kissa ja isompi poika on isä..Ja leikki on hyvin puuhakasta ja ihanan kuulosta.Meillä neiti puhuu kännykkään.Laittaa käden korvalle ja siansaksaa tulee ja naurua..Keltä oppinut lie??

palataan taas
sini ja neiti reilu viikon päästä 10kk
 
Lukemassa.

Lillip Ihana kuulla teidän kuulumisia. Hienoa, että kaikki on nyt noin hyvin!

Seranzu :hug: Toivottavasti huoli on turha.

Tyyppien äippä Meilläkin on aika kädetön isi... Niin kuin teilläkin, meillä kans isi osallistuu paljon ja on tosi paljon kotona (ihanaa!), mutta se ei saa tota meidän 2-vuotiasta ruotuun. Ja mua nyppii...
 
seranzu toi on suht paksua lankaa ja sulla on aika paksut puikotkin käytös joten tosiaan vähempi kuin 10s per puikko. =) Mä oon tehnyt mm junasukat tytölle (ohje löytyy netistä http://www.taitoep.net/vauvan-sukan-ohje/ ) ja siinä mulla ollut ohuempi lanka (nallelanka) ja 2,5mm puikot. mut varmaan tolla sun langalla ja puikoilla joku 8s/puikko voi olla ihan hyvä.
 
sadee ihana ohje! Tarinakin, ihan tuli tippa linssiin. :heart:

Mulla nyt neljäs yritys kantapään kohdalla... HEEE vähän jo näyttää sukalta ;)

Kiitos ihanaisille. TYYPPIEN äippä :heart: Niinhän noita voi sivuääniä voi olla ihan harmittomiakin.
HYVÄ että avasin taas suuni täällä, enkä jääny itekseni pohtimaan asiaa. :flower:
 
Mae
moi

Nyt en jaksa kommentoida tai edes lukea juttuja. Mutta kerronpa meidän retken sikarokotteen TAKIA!
Joona sai sen siis eilen klo 10. No, oltiin päivällä kylässä ja ihan jaksoi leikkiä ym. Vähän aristi jalkaa johon oli pistetty. Kotiin tultiin vähän ennen klo 19 ja mä menin isomman kanssa saunaan, Joona jäi isin kanssa leikkimään ihan iloisena ja reippaana. Hetken kuluttua mies tulee sanomaan, että lapsi vaan vapisee ja on ihan tuli kuuma. No kuumetta oli melkein 40, sitten vaan pronaxenia+pamolia naamaan, mutta kuume ei lähtenytkään laskemaan vaan nousemaan. No sitten päivystykseen, siellä tarkkailua ja verikokeita. Ja kotiin, takaisin jos kuume ei pysy lääkkeillä kurissa.
Päästiin kotiin, niin jo kuume 39.6 (3h edellisistä lääkkeistä ), annoin pamolia ja kuume taas vaan nousi. Vähän ajan päästä jo yli 40, mitä olis ollu jos en olisi antanut sitä lääkettä!?
Soitin ensiapuun, että mitäs mä nyt teen. Enhän mä voi 3h välein pamolia antaa. No se sitten soitteli lastenlääkärille ja sitten mulle että vauhdilla ensiapuun.
Siellä sitten meitä hoidettiin sikainfluenssa potilaina, otettiin kaikki testit ja PALJON verikokeita ja nielunäytteitä. Sielläkin kuume 39,6.
No sitten tuli käsky osastolle ja aloitettiin tamiflu. Aamuyöstä taas kuume yli 38 (nousi alle 5min. Ensin hoitsu mittas ja oli 37, mutta mittas vähän ajan kuluttua uudestaan kun Joonan syke huiteli reippaasti yli 200), mutta laski sitten kuitenkin lääkkeellä 37. Puolilta päivin 38,5, mutta taas laski lääkkeellä ja päästiin sitten kotiin. Nyt sitten tarkkailua ja takasin taas jos tulee yskää, kuume nousee korkeammaksi ym.

Että sellaista...

Mae ja pieni sairastelija
 
Mae
Vielä korjaan kuitenkin, että mitä ilmeisimmin tämä reaktio kuitenkin siitä rokotteesta eikä itse taudista.

lillip kyllä muistan ja kiva kuulla että kaikki hyvin.

seranzu meillä Joona myös hikoaa pullosta juodessa, on aina hikoillut. Olin alkuun huolissani, mutta en enää kun jaksaa muuten kovasti touhuta eikä väsähdä
 
Mae :hug: Voi kauhiaa että piti just teien kohdalle osua tuollanen vakava reaktio, meillä ei onneksi oo ollu muuta kuin pikkuisen itkua saman päivänä ja nyt on jo 2,5 vrk rokotteestä et huomisen jälkeen ei kai enää mitään oo ees osotettavissa. Paranemisia teille.

Seranzu Meillä oli pienenä kans kyllä hikoilua kun pullosta joi, hyvä että en tienny silloin et vois olla joku sydänjuttu, oisin varmaan huolestunu. Nyt ei oo ollu ku silloin jos oon lämmittäny maidon tai teen (meillä juodaan välillä kamomilla teetä) reilusti lämpimäksi. Toivottavasti ei oo mitään sen kummempaa :hug:

Joo meillä kans toisinaan tuntuu että mies on täysin uusavuton tuon mukelon kanssa, toisinaan taas näyttää pärjäävän.

Fiiu Jotain muistuu mieleen kun silloin googlasin tuon esofagusatresian, kun siitä kirjoitit. Varmaan noi nukutukset pelottaa, en ees osaa kuvitella, oot mielestäni tosi urhea! :hug: Meillä on ollu molempien hampaiden yhteydessä sellasta vähän vihertävää löysempää kakkaa, vatsa on kyllä rahoittunu sitten kun hammas on puhjennu.

Nyt sitten meillä kävi niin kuin oon pelänny siitä asti kun tuli liukasta eli kaaduin poika sylissä onneksi ei käyny pojalle mitään, mun selkä sai vahinkoo ja samoin toinne polvi kolahti, nyt tuntuu lisäksi jomotusta hartioissa kun tietenki veti kaikki lihakset kramppiin ku tajus et ny kaatuu, ihan omalla pihalla oven edessä melkein, polvilleen menin ku oli niin liukasta poika oli lonkalla sylissä joten se vaan vähän niinku tupsahti jaloilleen äidin saattelemana.

Toukka
 
Mae Huihui! Toivottavasti Joona pian tokenee :hug: ! Niin on erilaisia reaktiot rokotteeseen,toisilla ei mitään ja toisilla senkin edestä :| ...

toukka auts ja voih! Voin kuvitella kuin kipeet paikat on liukastumisen jäljiltä! Onneks poika selvis tupsahduksella. Jännästi tollasessa liukastumisessa ehtii ennen kaatumista usein miettiä vaikka mitä,esim. näkeekö kukaan,jos yleisellä paikalla kompastelee... Ja silti oot ihan matkustajana,kun jalat alta lähtee,mitään ei mahda. Ei ihme että mummuilta lonkat rutisee liukkailla... :eek:

Meillä huomen aamulla katkastaan vesi jonkun putkihommelin takia,mahdollisesti koko päiväksi. Sanoin miehelle että täytyy sit tänään laskea ämpäreihin tms vettä esim.vessan huuhtelua varten. No,äsken hän ylpeänä ilmoitti,että laittoi ne vedet jo...Menin katsomaan,niin vessassa on puolikas vadillinen ja keittiössä 3l kannu ja n.5l kulhollinen vettä... :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: Juu,ja neidin kans ollaan kuitenkin täällä koko päivä! :kieh: Vähin äänin täyttelin useemman ämpärillisen ja keittiöön pari kattilallista jos viä laskis... :D Varmuuden vuoksi,voihan se olla että vähemmälläkin pärjätään,mutta onpahan ainakin varauduttu... :saint:

iltapalalle mars...

tatuka ja uinuva Islanen :heart:
 

Yhteistyössä