Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Kuume: ihanaa, että teillä on unet nyt parantuneet. Joo, se omassa huoneessa nukkuminen on tosiaan harkinnan alla, Greta olis 10kk, jos me joulukuussa muutetaan, eli saas nyt nähdä.

Viime yö oli ihan kauhea, heräili välillä 20 minsan välein |O |O |O En kuitenkaan ottanut viereen, mutta imetin 4 kertaa, aamuyöstä olikin hiukan rauhallisempi, mutta joka kerta kun heräsi, niin oli itkien pystyssä pinniksessä :headwall: Joskus sain nukahtaan helposti ihan vaan laittamalla takaisin makuuasentoon ja silittelemällä, 4 krt taas ei auttanut kuin imettää. Het kyl itku loppuu, kun meen luo, mutta siltikin :kieh: Neljältä vaihdoin sitten vaipan samantien, kun oli muutenkin ihan hereillä, tissillä sain sitten tainnutettua niin, että 7.20 asti nukuttiin puolen tunnin - tunnin välein heräillen. hohhhoijakkaa, kun ei välitä poijakkaa...

Tänä aamuna alkoi sitten itkeskely niin aikaisin, että annoin homeopaattista hampilääkettä, sitä pitäisi antaa 3krt päivässä, saksalainen lapsille tarkoitettu homeopaattinen sarja, lekurin mukaan ei siitä haittaakaan voi olla joskaan ei välttämättä hyötyäkään. Kauheasti näyttää nyt yläikeniä kutittavan, joten kokeillaan.

Otin muuten sitten taas esiin sen mun kuuluisan kriisikirjani, jota eräät täällä niin inhoaa :LOL: No, just viikoilla 33-38 on odotettavissa melkoista turbolenssia, siitä siis viikkoja lisää tai pois sen mukaan, mikä oli LA. Meillä ku ottaa ne kaksi viikkoa pois (Greta syntyi 2vkoa ennen LA) niin olis vielä viikko pari jäljellä tätä tinttailua. Muoks* ei helkutti, munhan pitää lisätä pari viikkoa, eli tinttailua odotettavaissa enemmänkin, apua!!!Oli meillä välillä ihan hyväkin päivä, mutta eilen oli ihan kauhea ja tänään näyttää ajtkuvan samaan tyyliin, känkkäränkkä on ollut kylässä turhan usein jo pari viikkoa, meidän aurinkoinen sunnuntailapsi on näköjään mennyt lomalle jonnekin :/

Joka tapauksessa, helpotti lukea, että normaalia tässä iässä, meillä vaipanvaihdostakin on tullut yhtä tappelua, kun Greta yrittää vääntäytyä kokoa ajan kontalleen ja sylissäpukeminenkin on yhtä tuskaa :kieh: Kaikki oireet siis täsmää, myös tämä äidin pian lähestyvä hermoromahdus :LOL: Kiva tietää, etten ole ainoa. Eilen annoin itkeä pinniksessä monta minuuttia, kun en enää kerta kaikkiaan jaksanut :ashamed: Kantikseen nukahti, mutta heti ku laskin pinnikseen niin pystyyn kuin vieteriukko, 2 tuntia yritin nukuttaa, tuloksetta. Illalla sitten simahtikin minuutissa, kun pinnikseen laskin, mutta yö menikin sitten päin prinkkalaa.

Huomenna lähdetään pohjoiseen uutta kotia metsästämään. Onneksi vain tunnin lento tiedossa, eikä tartte matkustaa kahden Gretan kanssa, vaan mies on tietty mukana. Mutta aika pahaan aikaan tuli tääkin nyt, kun Gretalla on vaikea kausi meneillään. Taitaa tulla aika hermoja raastava reissu. Päätettiin sitten suosiolla jättää matkasänky kotiin, kun sen raahaaminen on hankalaa ja ties kuinka siinä sitten nukkuu. Mennään siis appivanhempien luo yöksi 3 päiväksi, nukkukoot meidän välissä, voidaanpa ainakin helposti taputella uneen yöllä.

Luvassa siis muutaman päivän nettitauko :wave:

Tv. lentis ja Greta viikkoa vajaa 9kk :heart:

Heipparallaa

:hug: kaikille sairastaville ja toipilaille!

Meilläkin tyttö sairastui viime torstaina, oli peräti 40 astetta kuumetta mutta onneksi se meni ohi parilla supolla. Maha sitten olikin sekaisin useamman päivän. Tänään jo parempi onneksi.

Tuiskunen: Me saatiin allergologilta samalla kertaa sekä Almiron että Nutrilon Soija reseptit. Almiron ei siis sopinut niin saatiin suoraan hakea tuota toista. Nyt vaan odotellaan, että tyttö ei oireilisi niin voidaan testata tuo soijapohjainen korvike. Minäkin vielä imetän ja toisaalta ihan mielellänikin =) mut on se hyvä löytää joku sopiva maito.

Lentis: Mielenkiinnolla seuraan teidän vaiheita kun tytöt on syntyneet peräkkäisinä päivinä =). Hyvin samanlaiset kuviot ja yöt ovat viime aikoina olleet melkoisia. Tosin meillä on juuri sairasteltukin joten sillä oma vaikutuksensa. Onnea asunnonmetsästykseen.

Nyt pakko mennä....

Fiiu

Heips!

Jes meillä nukuttiin viime yö ekaa kertaa lähes kokonaan, on ollut ihmeellistä kitinää ja narinaa, ähinää ja puhinaa aika kaikki yöt. Pahimmillaan herätys tullut varmaan 20 kertaa yössä!
Mä en ees muista millon olisin viimeks nähny mitään unta! Noh viime yönä näin...meidän pihassa oli taivaaseen asti oleva tanko jonka päässä mulla oli kuivumassa puklurättejä :eek: meinas aamulla hieman huvittaa.

Sikainfluenssa rokotus sekä tavallinen kausiflunssarokotus nyt otettu kaikille lapsosille tänään. Yllätyin kun pistivät molemmat kerralla.
Isompi poika oli muuten vain mukana ja sen ikäiset olis piikin saanu 2 viikon päästä, mutta kun kerta mukana oli niin sai hänkin samalla. Eli piikit sai kohta 6v, reilu 2v ja Elias vauveli. Kahdelle pienemmälle pistettiin reisiin ja isommalle käsivarteen. Toivotaan , että ei pahoja oireita tule.

Ollaan lähdössä miehen kans ihan kahdestaan nyt lauantaina ykdeksi yöksi kylpylään. Ei olla missään oltu eikä tuo reilu 2 vuotias eikä nyt tämä vauva ole ollut vielä missään hoidossa, vähän jänittää että miten sujuu. Meille kotiin tulee mun sisko ja mun äiti katsomaan noita kaikkia kolmea + lisäksi koiralla ja kissalla siinä samassa hoitajat.
Ei millään vaan vielä hennois jättää edes yhdeks yöks. Isäntäkin jo sanoi, että eiköhän myö oteta tuo Elias mukaan...

:wave:

Pikaiset kuulumiset; kitinää ja natinaa ollut ihan riittämiin ja nyt selvis syykin siihen; 5. ja kait 6. hammas tulossa... 5. varmuudella kun näkyi reikä ikenessä mut 6. en saanu niin tarkkaan katottua mutta näytti siltä... Missään ei ole hyvä, ei sylissä, ei lattialla, ei istumassa, ei yksin, ei seurassa, ei hyppykiikussa (mikä on tähän asti ollut ihan hitti). Ja tosiaan toi Lentiksen raamattu tais valaista tätäkin asiaa....kriisiä pukkaa.

Meidänkin naapuriin on eilen syntynyt vauva! Poika, oon kans tosi tyytyväinen jos tulis meidän poitsulle siitä kaveri. Ainakin tod.näk. tulevat olemaan luokkakavereita sitten joskus jos ei pois muuteta.

Nyt taas viihdyttämään kitinäkallea!

Oi voi, kitinää täälläkin. Hampaita tulossa lisää...

Viime viikolla sattui sekä hyviä että huonoja juttuja. Poika oppi perjantaina konttaamaan ja tänään nousi itse tukea vasten seisomaan. :heart:
Huono juttuja oli että sekä mulla että pojalla oli korkea kuume ja lauantaina mun rakas kissa kuoli. :'(

Poika ei jaksanutkaan olla kauempaa rauhallisena niin lähdenpäs häntä lohduttamaan... :wave:

Joululahjoista Joka vuosi päätetään ettei pahemmin osteta kamuille ja vanhemmille lahjoja, mutta sitten kamut rikkoo lupauksen ja tulee tunne, että on pakko ostaa nillekin :ashamed: Tänä vuonna ei osteta kuin minun veljen lapsille ja Ainolle on tarkoitus ostaa se taaperokärry. Ja ehkä jotain pientä tulee ostettua sen kärryn lisäksi :whistle:

Meillä on viimein päästy rytmeihin kiinni tuon talviaikaan siirtymisen jälkeen =) Tosin tänään neiti nukkui "vain" kahdet päikkärit kolmen sijaan. Nukkui paljon pidemmät pätkät ja päiväkin tuntui rytmittyvän paremmin. Josko ottaisi neiti tuon tavaksi tai itse yrittäisi tuota neitiä siihen suuntaan viedä. Kun nukkuu vielä kolmet päikyt, niin tuntuu, että on ihan joka välissä nukkumassa ja vaikea suunnitella minnekään menoja :kieh: Ja meni nyt nukkumaakin 19.30 kello 19 sijaan B)

Sain tänään viimein itselle uudet silmälasit. Kyllä se vaan on totutteleminen taas näihin, tuntuu että silmät harittaa eri suuntiin :LOL:

Huomenna meillä onkin tytön 8kk neuvola, kylläkin jo ennen 9 :eek: mitenhän sinne ehtii, vaikka tyttö heräis aikaseen, niin ei itse meinaa siltikään ehtiä minnekään ennen kymmentä :snotty: Mutta mielenkiinnolla odotan joko tyttö painaa 7kg, vähän epäilen, mutta toivon niin. Että ei olisi kasvu ihan pysähdyksissä.

Niin ja Virme :hug: Tiedän tunteen, miltä tuntuu luopua rakkaasta lemmikistä. Omalle koiralle tuli vanhuus n. kuukausi sitten. Vieläkin on kova ikävä :'(

Nessu ja AIno 8kk 1pv :heart:

nessu86 Kiitti halista. Ikävää, että sinäkin olet joutunut luopumaan omasta lemmikistäsi. On kyllä omaa kisulia ikävä, vaikka ei olla asuttu saman katon alla reiluun kahdeksaan kuukauteen. Se oli mummolassa hoidossa siihen asti, että oltaisiin päästy muuttamaan omaan taloon, mutta aika loppuikin kesken. Tuli kyllä muistutus tämän elämän rajallisuudesta... :'(

Poika taisi vihdoinkin simahtaa omaan sänkyyn. Onkin jo käynyt kaksi kertaa hereillä. Toivottavasti yö menee paremmin kuin tää päivä. Annoin viiden aikaan kipulääkettäkin pojalle, että jos se auttaisi tuohon hampaidentuloon. Enpäs huomannut mitään eroa. :/

Nyt takaisin Täydellisten Naisten pariin. :heart:

Pikaseen käymässä ja lukemassa teidän kuulumisia, ei meinaa oikein ehtiä koneellekaan nyt kun ollaan taas kaksin tytön kanssa ja tänäänkin oli kaikenlaista puuhaa. Käytiin viemässä naapurin tyttövauvalle pieni lahja, kyllä meidän Sara näytti ihan jättiläiseltä sen pienen vastasyntyneen rinnalla :D aivan ihana pikkuinen oli :heart:

Lentis, toivottavasti teidän yöt alkais helpottaan, on varmasti tosi raskasta herätä yhtenään ja kun itse ei saa nukutuksi edes yhtään pitempää aikajaksoa. Jaksuja sinne tosi paljon :hug:

karvatonkoira, kuulostaa hyvälle tuo kylpyläjuttu! Oon kans miettiny et tarvittais jotain irtiottoa arjesta miehen kans ja tota kylpylävaihtoehtoo kans ajatellu. Mekään ei olla käyty yhtään missään viihteellä tms. lukuunottamatta yhtä risteilyä elokuussa, tyttö oli silloin yhden yön mun siskolla. Sara ei oo ollu vielä mummulassakaan yötä kertaakaan, jotenki tuntuu kans ettei millään raaskis jättää hoitoon :/

virme, toi on aina niin kurjaa kun joutuu luopuun omasta rakkaasta lemmikistä joka on ollut kuin perheenjäsen pitkään :hug:

Nyt jos lähtis unten maille, hyvää ja rauhallista yötä kaikille :wave:

Mae
no niin, nyt on nettipimennon aikaiset jutut luettu. Kyllä te ootte ahkeria kirjottajia.

sikarokotteesta mä olen koko ajan ollut sitä mieltä, että ei oteta sitä. Mutta kyllä se vaan taitaa olla niin, että pe marssitaan ainakin esikoisen kanssa rokotettavaksi kun kuuluu riskiryhmään infektioastman vuoksi.

hampaita tulee meille kun sieniä sateella. Nyt on siis 4. ja 5. läpi. 6., 7. ja 8. tulossa. Ja vaikeaa tuntuu olevan. Ala ien on AIVAN SININEN ja turvonnut kuin joku pallo, yläien on myös tosi turvonnut, mutta ei sininen. Josko ne kohta tulisi läpi... :whistle:

joululahjoista no suurin osa on hankittu (tai tiedossa mitä hankitaan), mutta Lapsille en tiedä, mitä hommaisi. Esikoiselle varmaan uudet muovailuvahat ja tussit. Joonalle varmaan vaatteita (esikoinen on käyttänyt 86cm vaatteita kesällä, niin meillä ei juurikaan ole pitkähihaisia paitoja tai bodyja)

:hug: sairastelijoille

Tää oli tällainen pikavisiitti. Nyt pääsen taas täällä roikkumaan, niin ehkä tulee kirjoiteltuakin enemmän.

Ai niin, uusia juttuja Joonalla on juuri pään pyörittäminen, kielen näyttäminen ja sitten "tä-tä-tä, bä bä bä"

Mae ja Joona himpun vajaa 8kk :heart:

Huomenia!

Tuosta sikaflunssarokoteesta...eilen siis saivat kaikki kolme. Eilisen illan olivat kaikki hieman kiukkuisia, ja yhdellä oli käsi kipeä, toisilla jalat eli kohta johon pistettiin ja siitä ympäriltä. Nyt aamulla kun olen kysellyt niin isompikin sanoo, että ei satu enää paitsi jos koskee siihen pistos kohtaan, ei tullut kuumeita eikä nähtävästi muitakaan oireita.

Nyt aamupuuron keittoon =)

Glow
Mä kiikutan huomenna muksut rokotettavaksi... Oli ihan hyvä että ite sai sen aiemmin, enkä ainakaan mä tullu yhtään kipeäksi. Käsi oli tosi kipeä pari vrk, mutta enää ei mitään. Se pieni pitkään kestäny nuhakin loppui kun seinään, mut tuskin se on rokotteen ansioo...

Meilläkin todella levottomia öitä takana, nyt 3 :attn: on niin ihanan lohduttavaa lukea että muillakin! sitä kun yrittäis muistella yöllä heräillessä vähän väliä etten oo ainut... Olis vaan kiva tietää millä helpottaa pienen oloa, kun ei se kipeälle vaikuta eikä mitään. Unisena nousee istumaan, seisomaan, möyrii, kitisee...
Aamulla oli ihan känkkäränkkä, väsynyt kai, mutta oli pakko lähteä ulos, viemään veikkaa eskariin. Ite ainakin piristyin aamulenkistä =) Onni on nyt jo päikkäreillä.

Uusia kivoja äänteitä tänäaamuna "ka ka" :D pienestä on äiti ilonen! tähän asti on hoettu äitiä ja vähän sihisty jotain isin tapaista... Pienestä sain myös naurut kun kysyin Onnilta aamulla "otatko tätä" ja Onnihan totesi että " tä tä" :D

Nythän se kävelee tohkeissaan taaperokärrynkanssa ja hermostuu kauheesti kun törmää esteeseen! Voi kuinka pian nää pienet on oppinu kaikkea :heart:

Ja voi, nelisen kk ja meillä on uusi pieni vauva!!! Aika menee nyt kauheen nopeesti ja meinaa paniikki tulla...

23+0 Glow & poikaset

Sympatiat kaikille sairastelijoille :hug: me on sairasteltu nyt viikko räkätautia ja pientä lämpöilyä. Meinasin kyllä huomenna lähtee muskariin, on oltu nyt viikko neljän seinän sisällä joten nyt alkaa pää leviää mammalla..

Levottomat yöt ja etenkin nukahtaminen on meillekin tullu kuvioihin. Iltasin saattaa mennä melkeen tunti ennenku Ellen rauhottuu nukkumaan / nukahtaa. Se vaan pyörii, yhisee, kitisee yms sängyssä ja sit parkuu kurkku suorana ku tutti on tippunu siinä vauhdissa jonneki. Sit ei auta ees tutti vaan on otettava syliin tai jopa lattialle, jossa vaudikas meno jatkuu..
Lentis, onko siellä sun kriisikirjassa kerrottu miten näihi "levottomiin kausiin" sais jonku tolkun???

Rokotteista.. Täällä on käynnissä nyt vasta normi-influenssarokotukset ja H1N1 on vasta tulossa.. Mä mietin, et eiks rokotettaessa pidä olla täysin terve vai rokottaaks ne nuhasena/räkätautisena? En vielä tiiä, rokotetaanko Ellen vai ei.. Isommat ei oo vielä saanu rokotelappua koulusta, pitäs vissiin tällä viikolla tulla niiden mukana koulusta... Lappu siis, ei tauti.

JOululahjoista.. mä oon ostellu ekat jo kesän ALE-myynnistä B) mä oon tehny niin jo muutamia vuosia..Ja nyt ku tiesin, et tulot tippuu huimasti just ennen joulua nii ennakoin tilannetta. Veronpalautukset menee opintolainaan, mä meinaan maksaa sen nyt pois palautuksilla (+avokin palautuksilla).. Eli veronpalautukset ei mee joululahjoihi tänä vuonna.
Mä oon ostanu vaan kummilapsilleni jotai pientä sekä serkkujen pienille lapsille (5v kaksoset ja 2v). Sit onkin vaan pari läheisintä ystävää jokka saa paketin ja tietty oma perhe. Mut ei mitään suuria lahjakasoja. Noi "omat" isommat (12v ja 14v)aiheuttaa päänvaivaa -kumpikin ku haluaa tyyliin oman tietokoneen joululahjaks..tai sit rahaa.. Tietokone ei tuu kuuloonkaan ja rahalahja ei myöskään houkuta. Hyviä vinkkejä otan vastaan :xmas:

Nyt meen kattoo boxilta Sveriges fulaste hem ennenku Ellen herää aamunokosilta...

Nanada ja Ellen 1pvä vaille 9kk

8kk mitat meillä oli 6810g ja 70,2cm. Kun ehdit Jospi päivitellä.. Mutta kasvanut neiti on, vakka ei vielä 7kg ollutkaan. Silmän rähmimisestä saatiin lähete keskussairaalaan silmäpolille, tulee sitten jonkun kuukauden päästä aika. Napatyrästä sanoi lekuri, että katsellaan, kun ei vaivaa. Pitäisi itsestään ajan kanssa parantua. Mutta yllätys oli, että vasemmalta puolelta ei reagoinut ääniin :| Sitä pitää nyt seurata, että onko oikeasti kuulossa vikaa vai eikö neitiä nyt vaan huvittanut kääntyä sinne suuntaan, kun lelua pyöritteli käsissään.

Sikalenssurokotteesta kysyin, kovasti suosittelevat ja taidetaan avokin kanssa itsekin päätyä siihen, kun pohdittiin eilen niitä jälkitauteja. Jospa tauti tulisi lievempänä rokotteen myötä, jos on tullakseen.

Josko lähtisi keittää kahvit, kun neitikin unilla. Saisi rauhassa hörppästä =)

Moikka, käyn nopee piiipahtaa.. En jaksa paljoa tekstiä laittaa :ashamed: Mul on ihan kauheen huonoa oloa ollut, ja tuntuu vaan pahenevan kun on koneella :/
Jospille mut voi pitää joo nyt ainakin toistaiseksi listalla :) Katon sit ens vuoden puolella jos mieli muuttuu..
Mut pitää mennä....
SisunÄiskä & Aarre 7+

mä oon miettinyt pääni puhki tota rokotus asiaa. eilen miehen kans juteltiin ja päätettiin et otetaan se kaikille lapsille. se on jaossa niille vasta kuun puolessa välissä eli vielä pitää odotella ennenkuin ne saa hakea..

Virmeelle halit, mulla kans rakas koira kuoli jokunen vuosi sitten vanhuuteen ja kyllä oli kova paikka! Vieläkin joskus tulee mieleen ja silmän nurkkahan siinä kostuu... :'(

Nanada mun tietääkseni ei rokoteta flunssaisena, ainakaan lämpöä ei saa olla.

Meillä bongattu tänään 7. hammas! Ihmekös kun poika ollut känkkis kun kolme hammasta pukkaa samaan aikaan! Nyt en enää ihmettele miks ei tuttipullo oo kelvannut, kaikki vielä etuhampaita...

Sikarokotteesta mä oon nyt jo ihan sekasin mitä pitäis tehdä... Alkuun olin vastaan mut nyt kun se tauti tosissaan jyllää jo meilläkin päin niin alkaa tuntua jotenkin tarpeellisemmalta. Mut toisesta syrjästä vieläkin mietityttää että mitä jos siitä rokotteesta kuitenkin tulee joskus myöhemmin ilmi jotakin haittavaikutuksia, kun sitä on niin vähän vasta tutkittu...?....hmm :/ . Ootteko muut "ei riskiryhmäläiset" jo saaneet piikin vai onko nyt rokotettu vasta riskiryhmäläisiä?

Poika nukkuu takapihalla, lähetään sitte suoraan mummilaan kun herää.

Adios!

Merkki, helvetillinen julkisivuremppa jatkuu joten noi päiväunet ei tule kauaa varmaankaan kestämään... Saa nähdä mitä tulee kun mies jää poitsun kanssa kotiin ja remontti senkun yltyy.

Otetaan molemmat influenssarokotteet, vielä en tiedä koska tuon sikainfluenssarokotteen saa, kausi-influenssan ainakin ensi viikolla. Ylähammasta (ja kaikkea muutakin) kitisty nyt muutama päivä, lisäksi pitää päästä seisomaan tai ainakin polviseisontaan koko ajan, lattialla makaaminen on ihan tyhmintä.

Joululahjoja en ole juurikaan hankkinut, olen pyytänyt toiveita kyllä koska en todellakaan aio työpäivien jälkeen hengailla kaupoissa keksimässä lahjoja... Ja netistä tilaan jos jotain keksin

Ja nyt se poraaminen jatkuu taas! Aivot palaa!!

almaa

Rosinante Kiitti haleista. Ihanaa, kun täällä otetaan tää suru tosissaan, vaikka kysessä onkin "vain" kissa. Tuntuu, ettei kaikki tajua, että eläinkin voi olla niin rakas, että sitä oikeasti suree.

Tällä hetkellä tuntuu, ettei me oteta possurokotetta. Kaverin lapsilla on ollut ko. tauti, eikä se ollut pahan kuulonen. Korkea kuume ja kova yskä oli tytöillä ollut, mutta meni suht helposti ohi. Ja kun on kuullut, ettei se rokote vaikuta kunnolla kuin vasta parin viikon kuluttua, niin tuntuu, että sitten on jo myöhäistä. Kun eihän sitä aleta pistämäänkään kuin vasta myöhemmin...

Joululahjoista oon osan jo hankkinut. Pojalle ja miehelle en vain tiedä mitä ostaisin. Muille olen sanonut, mitä pientä voi pojalle hankkia, enkä sitten tiedä ostavatko just sitä mitä oon sanonu... Jotain vaatetta tulee varmaan ostettua ja sitten joku kiva lelu. Tätä kirjoittaessa tulikin mieleen, että oon ostanu yhden lelun tuonne jemmaan. Jos tuntuu, että poika alkaa jo kasvaa sen ohi tässä ennen joulua niin annan sen aiemmin, muuten jätän pukin konttiin.

Nyt siivoamaan. Kuka täällä aina sotkee? :LOL:

Virme

Joululahjat ei oo juurikaan käyneet ees mielessä vielä... Kamala stressi tulee taas niistäkin, meilläkin aina sovitaan sukulaisten kanssa että ei sitten aikuisille, niin eikös muutaman kerrran oo käynyt niin että me annetaan joku kälynen suklaarasia ja saadaan vastalahjaks tyyliin Marimekon pyyhkeitä....aaargh. Jotain pitäis siis keksiä. Pojan joululahjatoiveena oon ilmoittanut isovanhemmille (ehtivät jo kysymään) että Duploja mieluusti =) . Ne kun on niin prkleen kalliita ja kuitenkin toooosi kehittäviä ja kivoja. Ja vielä kun niitä pitäis olla sit aika paljon että pystyy jotakin rakentamaan.

Mites Haavemamma, oliko sulla eilen se ultra? Toivottavasti kaikki oli kohillaan? Kamala miten aika on mennyt nopeeta, justhan säkin vasta kerroit odottavas ja nyt jo eka ultra! Silloin viimevuonna musta tuntui että siihen oli ikuisuus!

Huomenna tarvis väsätä pojan kans isille ja papoille isänpäiväkortit, ajattelin ihan perus jalanjälki/kädenjälkipainatusta paperille ja liimaan sen sit kartongille. Jos poika oikein innostuu niin saa tahkoa sillä sormivärillä "oman signeerauksensa" siihen korttiin kans... Papoille on lahjat jo tiedossa mut MITÄ IHMETTÄ TOLLE ISUKILLE???? Mulla ei oo pienintäkään ajatusta...

Nyt hätistämään fasaani pois takapihalta, mokoma herättää kohta pojan tolla kriekkumisellaan :kieh: .

Voi Virme, voimia sinulle.
:hug: Mä oon niin kissaihminen, että aina tuntuu pahalta, kun joku kertoo kissansa poismenosta.

Meilläkin tulee tänä lauantaina vastaan se päivä, että yksi meidän kissakolmikosta lähtee uuteen kotiin. Ei ole vaan tuota poikaa oppinut sietämään.... :(

Sairastelijoille jaksamisia.

Joululahjat ostettu, paitsi brion palikat vielä puuttuu. Oon vähä sellanen jouluhullu, et kaikki on ostettu jo ajoissa.. :LOL: Kuusenkin tilasin jo ellokselta.

Uudet temput Valtsu on alkanut illistelemään maailman junteimman näköisenä. Toinen mitä tekee niin nuuskii kaikkia leluja, silleen et kuuluu ihan äänikin. :LOL: taaperokärryllään rallittelee, yks ilta oli kissakin kyydissä (kisut tykkää nukkua siinä tavarakorissa).

Kohta ois miehen eka isäinpäivä. Harmittaa kun se sai jo lahjansa etukäteen ja nyt ei ole kuin kortti antaa. Ehkäpä leivon aamulla aikaisin juustosarvia.

Mut nyt pitää mennä, vaikka oiskin kiva vähän istuksia tietskarilla.

Smirge ja Vainukoira-Valtsu

Kiitos kaikille tsempeistä :) Ruokapuolen mukaan meillä menee ehkä hitusen paremmin, näyttäisi nyt siltä että Joonalle sopii riisi ja päärynä!! Onpa edes jotain kiinteämpääkin syötävää imetysten lisäksi :)

Käytiin tänään Joonan kanssa allergialääkärissä ja sielläpä löytyikin täydellisenä yllärinä ihan kunnon korvatulehdus ja "päästään" nyt sitten kokeilemaan toista antibioottia (amoksislliinistä sai poskiin ihottumaa ekan korvatulehduksen yhteydessä) :( On jo siis toinen korvatulehdus Joonalla tässä parin kuukauden sisällä. Pari viikkoa sitten käytiin jälkitarkastuksessa ja silloin oli korvat ok, mutta nyt taas uusi tulehdus että voihan räkä! Saapa nähdä, hyvää vauhtia ollaan menossa siis samaan korvatulehduskierteeseen kun keskimmäisellä pojallakin oli. Hänelle tosin tulehdukset alkoivat vaivata vasta yli vuoden iässä... Mutta jos nyt tästä jotain hyvää etsii, niin olipa hyvä, että lääkäri kurkkasi korvat, kun muuten olisi jäänyt huomaamatta.

Possupiikkiäkin täälläkin vatvottu suuntaan jos toiseen ja kai me se noille kahdelle nuorimmalle nyt otetaan, sikäli kun tulisi sellainen terve ajanjakso, että voisi rokottaa. Tänään oli tarkoitus antaa kausi-influenssarokotukset molemmille nuorimmille pojille, mutta Joona ei saanut sitä siis tuon korvatulehduksen vuoksi ja keskimmäinen oli taas "yli-ikäinen" neuvolassa rokotettavaksi (hänellä siis astma, jonka vuoksi sen saa), joten pitäis hänen kanssaan mennä jonottelemaan terveysasemalle... Tosi innostavaa lähteä sinne keräilemään näitä pöpöjä :(

Mua alkanut pelottaa ihan tosissaan tuo sikainfluenssa ihan Joonankin takia. Mitä jos mä tulen tosi kipeäksi itse, niin mitä ihmettä tuo poika sitten syö??? Minähän olin silloin Joonan lasketun ajan aikoihin itse sairaalassa keuhkokuumeessa tavallisen influenssan takia ja voin sanoa, ettei ollut yhtään kivaa... Vanhinta poikaa ei taas voi kananmuna-allergian takia rokottaa (allergialääkäri kieltänyt) ja meille vanhemmille nyt sitä rokotusta ei näillä näkymin ole tulossa ollenkaan, niin tosi kiva... Pitäisi olla töissä, niin olisin itse ainakin saanut jo piikkini...

Mutta jotain mukavaakin: Joona ryömi tänään ekaa kertaa ihan kunnolla :) Ollut siis vähän hidas tuon liikkeellelähdön suhteen, mutta hyvin ehtii vielä... Meidän herra on keskittynyt enemmän tuohon puhumishommaan ja ihan kuunnella sitä höpötystä, josta jo muutama sana erottuu :)

Lumienkeli79 ja Joona

Lumienkelille sympatiat! Ei totisesti ole yksinkertaista luovia moniallergisten ipanoitten kanssa, siihen kun vielä lisäät korvatulehdukset, ai ai.

Muillekin sairastelijoille symppausta! Olen niiiin iloinen, että Arno on selvinnyt tähän asti yhdellä nuhalla. Hirvittää, kun mies lähtee kolmeksi viikoksi pois, mitä jos mä itse sairastun sillä välin? Eipä ole apukäsiä mailla halmeilla!

Virmeelle osanotot. Kissat ovat persoonia kuten ihmisetkin, iso reikä jää arkeen, kun uskollinen seuralainen on poissa.

Meillä on ihan hulluja päiviä täällä ilman sairastelujakin... kriisiä pukkaa, kaiketi. Poika nukkuu miten sattuu, könyää ihan rättiväsyneenäkin pystyyn ja kolhii itseään jatkuvasti. Herra on siis oppinut nousemaan tukea vasten, ja yrittää jo kovasti hilata itseään liikkeelle, hurjannäköistä touhua.
Sitten on ihan peruskiukuttelua, mitä ei olla juuri aiemmin harrastettukaan. Jännää.

Isille kiukutellaan, isi ei kelpaa. Viime perjantaina olisin lähtenyt jatkamaan iltaa syömisten jälkeen, mutta kun oltiin jo melkein perillä keikkapaikalla (olisin niiiiin halunnut nähdä Ville Leinosen esittämässä Danzigia....), soi puhelin ja lapsi huusi ihan hysteerisenä.
Hyppäsin pois bussista ja otin taksin himaan, kaveri simahti samantein kun sai tissin suuhunsa. Mahtava antikliimaksi illalle!
Ihme kyllä, eilen soitin savikerhosta, että miten menee, ja ilta olikin sujunut ihan mallikkaasti, paitsi puuro ei maistunut. Se ei kyllä ollut yllätys, ei maistu enää äidinkään tarjoamana. Uutena juttuna tullut ruuan sylkeminen, kieltä roikotetaan niin kauan, että ruoka tippuu suusta. Viehättävää!

Nytkin poika kitisee. Lohdullista kuulla, että muillakin on samanlaista...

Yhteistyössä