Helmivauvat 2009 ~marraskuussa~

Heips pikaisesti! :wave:

Täällä kuumeisesti pähkäilen tota possulenssurokotteen ottamista lapsille.. :eek: :headwall: Oisko jollakulla lainata kristallipalloa,niin helpottuis päätöksenteko :kieh: . Koulusta tuli lappu täytettäväksi,että rokotetaanko nuo koululaiset vai ei?! Miehen 11v rokotetaan,äitinsä oli niin päättänyt, me esikon isän kanssa viä mietitään... Ja sit tää pikkuneiti,rokottaako vai ei? Onko jo liian myöhäistä,kun 2-3vkoa sit ois pitäny nää rokotukset alottaa,jotta vastustuskyky ehtis kehittyä. Sit nää pikkuset tarvii viä tehosteen kuukauden päästä ekasta rokotuksesta,joten eikö sillon viiimestään oo jo myöhästä!!?? :eek: :headwall: Itte tuskin piikkiä otan,perusterve aikuinen... Jos sanottais että rokotteella olet 100% turvassa taudilta,niin asiahan ois selvä.mutta kun ei voi niin yksinkertaista tääkään olla...Grrrrrr............

Nii ja mulla alkaa olla tissit jo kirjaimellisesti ruvella,kun toi neiti niitä puree,että taitaa olla imetykset piakkoin ohi meillä...

Löysin muuten kirpparilta kahdella eurolla unipussin,joka viimeyönä oli ekaa kertaa käytössä. Neiti oli aamulla mukavan unilämmin,kun yleensä kädet ja jalat hällä on ihan kylmät,kun ei toi peitto enää pyöriessä päällä pysy. Joten yhdenyön kokemuksella ainakin jatkamme pussin testausta,vaikkei se sitä pyörimistä merkittävästi vähentänytkään,niin onpa ainakin lämmin tyttösen nukkua :D .

pähkäilevä tatuka ja unipussi Isla
 
Me tosiaan aateltiin ottaa rokotus kaikille lapsille. Mutta tosiaan sen saa vasta 2-3viikon päästä ja alkaa vaikuttaa siitä vasta 2 viikon päästä niin niinkö enää auttaa siinä vaiheessa kun mennään jo joulukuussa ennenkuin tehoo... :(

Apua! mitä teillä on pikkuisella päällä jos nukkuu ulkona? Mä en oo enää ulos laittanut kun vaikka mitä laitan niin varpaat/jalat ihan kylmät. muuten tyttö on lämmin mutta noi jalat! :/ Mulla on ollut sillä jalassa sukat, villasukat, ne ä-pakkauksen toppatöppöset sekä on toppamakuupussi ja silti varpaat tuntuu olevan jääkalikat kun herää. :(
 
SIKAFLUNSSA piikitykset alkaa täällä vasta kuun puolivälin jälkeen :eek: Kaksi viikkoahan menee sitten, täyden suojan aikaansaamiseksi... Maahtaako olla ihan turha piikki? Otamme kyllä, mies sanoi, että saa varmemman suojan, vaikka olisi taudin sairastanut, niin että piikki kannattaa silti ottaa.

LUMIENKELI :hug: halit ja kovasti jaksuja. Meillä jäi tokavika antibiootti vajaaksi ja viimeiseen erään ei enää lääke riittänyt. Nythän ukkeli taas nuhassa ja aika paksua on räkä... Meinaan käyttää ens vko jo korvia katsomassa. Jollei helpota sinne mennessä.

Meidän syömiset on ihan naurettavaa taas. Puuroille ei suu aukea ollenkaan! :x Ruokasoseita menee 4 lusikkaa ja hedelmäsoseet ei mene kun lusikallinen. Maitoa vaan juo, kerralla 160ml ja 5x pv ja velli illal vajaa 2dl + aamuvarhaisella myös. Koira on onnellinen :LOL: Annan Kaapsun liharuokien tähteet sille.. En muista kerroinko, mutta Koiruus on viimein hyväksynyt ukkelin. Antaa jopa koskea itseensä! Eikä murise enää. 8kk meni... Luulen, että nää ruoantähteet teki tehtävänsä!

VIRME :'( :hug:

Mulla taitaa hajota pää... Isännällä koulua, töitä, kotitehtäviä koulusta, autonkorjausta, rakentaa tota yläkerran portaiden aukkoa viimein valmiiksi, että saadaan portti. Tämä sitten tarkoittaa sitä, että kokopv on vauva mun hoidettavana ja viihdytettävänä.. :headwall: :headwall: Aamul taas räjähdin! Taatusti on miehelläkin kiire ja rankaa jne... Tätä nyt tosiaan jatkunu koko vauvan olo aika. Mut jotenkin vaan sen täytyisi myös saada aikaa lapselleen ja vaimokkeelleen. Joku syteemi kehitellä, että on ees illast vähän perheen kanssa!!!!! Tätä jatkuu vielä ensi kesään... Sit mä arvaan saa työn ja sit tehdään uraa :eek: :eek: Just nyt mieli on niin maaassa kun olla voi. Päivät ihan helvetin tylsiä.... Ja illat.... Auto rikki, ni ei voi minnee oikeen mennä... Tai ukkeli kipee ni ei voi minnee mennä. Tai ei rahaa tehdä mitään. :headwall: :headwall: Mä nyt just odotan maaliskuuta, et pääsen töihin ja aikuisten pariin päiväksi. Joo ja voin kuvitella et sit vast mua vituttaakin, kun edelleen miehen tilanne on sama.... Mä päävastuussa kodist, ruoast, lapsist, kaupaskäymisestä jne.
Yksinhuoltajana kaikki oli niin selkeetä. Ite hoidit KAIKEN, ei voinu keneltkään odottaa mitään apua mihinkään. Otti päähän paljon vähemmän! NIH!
Kiitos ja anteeksi!

Mökkihöperö Seranzu ja Kaapsu 8kk+

 
SADE meil vaunuis body, verkkarit, huppari, sukat, villasukat, lapaset, kypärämyssy, äp-toppis, makuupussi ja sellanen viltti ja sadesuoja kaiken päällä. Alla vauvuis on vaunun oman lämpöpussin alapuoli. Täällä siis enintään ollu -5 astetta, pian noussu kyl sit +-0. Ihan lämmin on ollut koko poika.
 
seranzu :hug: ,jaksamista arjen keskelle! Meilläkin yhessä vaiheessa oli paljon tota että miehellä kokoajan kaikkee muuta touhua kun lapsen kans oloo,ja sillon mietin just noin kuin sä:yh.na tiesit olevas kokoajan päävastuussa EIKÄ ODOTTANUT ees apuja ja harmitti paljon vähemmän! Nyt kun oottaa että vois välillä hetken ottaa ittelleen ja se ei onnistukaan,nii kyllä sapettaa! Tosin meillä mies nyt vähän havahtunut tohon asiaan,ja jo neitiä lähes päivittäin viihdyttää ees hetken. Emmä silti mihkään lähettyä saa,kauppaan korkeintaan,touhuan omiani tai luen lehtee tms. sitten...

sade meil vaunu-unille vaatetuksena sisävaatteet(body,sukkikset ja trikoot/collarihousut tmv.), toppahaalari,äp.n toppahanskat ja -tossut, fleecelakki. Vaunuissa äp makuupussi ja viä pehmee kantokoppa jossa se päällipeite myös.välillä tuntuu että mien neiti tarkenee kovemmilla pakkasilla kun nyt jo noin puen,mut viä on varaa lisätä fleece/villahaalari väliin joten eiköhän pärjää :) Aina ei oo noi makuupussi ja jalkapeite kiinni jos on plussalla asteet kovin,mutta lämmin on tähän asti tyttö ollut. :heart:
 
Seranzulle jaksamista! :hug: On se rankkaa hoitaa kaikki yksin. Ja jos vielä sairastellaan jatkuvasti, eikä oikein pääse kotoa minnekään :(

Meillä nukuttin aamulla 8.30 asti! =) Tosin sai maitopullon tuossa 6.30, mutta silti, ihanaa että jatkoi vielä uniaan! Oli itselläkin vähän virkeämpi olo. Eilen tyttönen nukkuikin vaan ihan puolen tunnin pätkiä :headwall: ja roikkui lahkeissa kiinni koko ajan, jos koitin kotihommia tehdä... Avokin saapuessa töistään ja sählyn peluusta otin ja lähdin itse lenkille! Oli saanut tyttösen sillä aikaa yöunille. Avokki meinaa täälläkin töittensä lisäksi vähän liian tiuhaan juosta omilla juoksuillaan illat. Tänäänkin on menossa johonkin työpaikan illanistujaisiin. Että eipä juuri ole yhteistä aikaa meillä :(
Ja eilen kiehutti vielä, kun siellä sählyn peluussa oli mennyt rikkomaan silmälasinsa :headwall: Kysyin sitten että onko ihan pakko tunkee päätään sinne pallon eteen :LOL: Mutta ei naurata oikeesti, vasta maanantaina haettin minun silmälasit, ja nyt joutuu ostaa heti toisellekin |O Ja mä saan ens viikolla viimoset äippärahat, sitte alkoikin kukkaron nyörien kiristäminen entisestään :headwall:

Kokeilin antaa Ainolle 8kk-ruokaa, mutta neiti yökkkäili, syleksi palat pois suustaan, oli tukehtumaisillaan, silmät vetisti... :LOL: Että kaikki pitäisi olla vielä ihan sileetä evästä. Vinkkejä kovasti kaipaan, miten saa syömään karkeampaa evästä?
 
Kiitos vastauksista. :hug: Täytynee lisätä vaan vaunuihin jotain vilttiä jalkojen päälle ja alle tai jotain koska vaatetus meillä on kyl ihan samaa luokkaa muuten. eli body, sukkikset, housut, paita, toppapuku, lapaset, kypärämyssy, pipo, villasukat, toppatöppöset.. ja muuten tosiaan tyttö ihan lämmin mutta ne varpaat. :/
 
Moikka,

mä pidin lomaa koneelta pari pvä. Oikeastaan koska ei ole huvittanutkaan oikein mikään :(

Jaksua edelleen sairasteleville :hug:

Mul on vähä sellanenki fiilis että mitäs mä tässä valitan kun kaikki on helevetin hyvin, lapsi terve ja tyytyväinen. Äipän korvienvälissä on vaan tähän vuodenaikaan matalapainetta. Kyrsii myös kun mies juoksee vkl:t mettällä..mikä sinänsä mukavaa että harrastaa edes talviaikaan, mutta tosiaan aika yh meininkiähän tää on täälläkin. Kysyi mm yhtenä aamuna tossa että "mitkä vauvan aamutoimet?" eli taantunut jo vaavin perushoidoistakin :headwall: Tää pimeys saa mut voimaan pahoin, en jaksa kerrassaan enää illalla lähteä jumpallekkaan, mikä taas tekis pirun hyvää psyykkelle. Hyvä kun päivittäin raahautuu pikku lenksulle ettei ihan ummehdu. Joka päivä ei jaksa sitäkään. Et tällästä marinaa täällä... kiitos ja anteeks :p

Ultra oli positiivinen kokemus, eli kaikki kohdallaan, mut jotenki ei siitäkään nyt nauti. LA siirtyi viikolla eli 30.5. on nyt sit uus.

Ehkä tää tästä kun taas joskus ukon kanssa nostetaan kissa pöydälle...mä tosin yritän nyt ennätystä, eli odotan että se ukko joskus tekis sen, enkä aina minä! Taidan olla masokisti, kun vielä pitkitän tätä kusista tilannetta.

Jep jep, voikaas hyvin :)
 
pur
Joku mainitsi A-talkin sikainfluenssa keskustelun. Katoin sen hyvä oli ja kiitos vinkistä. Täälläki asiaa vatkataan ja ollaan huolissaan mut oikeestaan mulla vahvistu tass ei-oteta-kanta. Saas nähä viel moneen kertaan mieli muuttuu.

NESSU ei kyl mitään vinkkei oo. Kun meil on jo pitkään menny aika karkee ruoka, mut nyt on alkanu kans yökäilee sylkemään ja kiemurtelemaan niin et oon saanu reilusti nesteellä notkeuttaa ja lusikalla litskata ruokia, ennen ku kelpaa. Pistän hampaiden tulon piikkiin tän.... Meillä ei oo viel yhtään HAMMASTA tullu kans niinku joku mainitsi.
 
Terve taas

Mies lähti kolmeksi päiväksi työmatkalle ja porakone huutaa koko ajan, talo tärisee. Poika opettelee kiipeämään, ei olis hetkeäkään yksin ja hammastakin tekee aina vaan... Lystiä täälläkin siis.

Meillä onkin näköjään ollut paljon vähemmän vaatetta ulkona vielä päällä, mutta toistaiseksi tarjennut. Täytynee alkaa pukea pikkuhiljaa enemmän...

almaa
 
Kiitos kaikille haleista!

Haleja myös minulta kaikille sairastelijoille ja syysmasennuksesta kärsiville. :hug:

Tänään on ollut vähemmän kitinää ilmassa. Tosin syöminen ei edelleenkään ole kivaa, vaan sylkee melkein kaiken ulos. Vettä kyllä joi ihan hyvin. Ja tissi on edelleenkin pop.
Kun kitinä väheni, niin päikkärit sitten huononi. Eilen ja toissapäivänä poika nukkui kolmen tunnin päikkärit, tosin kävi välillä sylissä, mutta nukahti heti uudelleen. Nyt tuntuu tuo nukkuminen levottomammalta niin ei taida olla odotettavissa yhtä pitkiä päikkyjä...

Virme
 
Vielä jos jahnais possunuhapiikistä; meilpäin ollut aika paljon tautia liikkeellä ja tähän asti kuulemani oireet ovat olleet aikast lieviä. Pääkipua ja parin päivän kuumetta tai jopa kuumeettomanakin sairastettu. Viikossa tervehtyneet. Musta tuntuu ettei me lähdetä piikkiä jonottamaan, ollaan muutenkin niin paljon kotona tai isovanhemmilla et riski sairastua on kyl aika pieni. Ja jos sitte sairastutaankin niin toivottavasti tulis yhtä lievänä mitä nyt oon kuullut. Semmosen kuulin kanssa neuvolasta että keväällä on tod.näk. tulossa uusi vahvistunut aalto tätä tautia, eli kannattais sairastaa se nyt syksyllä lievempänä (ihan kuin siihen jotenkin vois vaikuttaa koska sen sairastaa... :) ). Ja eihän se piikkikään anna suojaa kuin 70%:sti.

On se prkle kun tossa naapurissa alkaa aina jumalaton mekastus ja kolistaminen kun poika on päikkäreillä pihalla! Monena päivänä peräkkäin sama juttu! Mur.... :kieh: Huonoa sattumaa kaiketi.

HM:lle valoisampia aikoja, kieltämättä tää syksy on kyl aika melankolista aikaa...

Poika täytti tänään 9kk ja huomenna onkin sit meikäläisen vimonen äippälomapäivä... Sit ollaankin "vuosilomalla" kuukauden päivät ja hoitovapaa alkaa joulukuun puolvälissä. Kamala miten aika menee nopeesti.

Nyt haen jotain herkkua kaapista kun tuolla nukutaan vielä.
 
haavemammalle jaksamisia. Itsekkin masennun kun tulee pimeetä, kamalaa aikaa, mutta helpottaa taas joulun jälkeen. Meillä toi mies aina kysyy että mitä tehdään ja mitä puetaan päälle, siis edelleen vaikka hoitaa jatkuvaan. :kieh:

Sikainfluenssarokotetta olen pähkäillyt pääni puhki tuskastumiseen asti. Ja tuli tulokseen että itselle en ota, mutta Hennille kyllä. Tää jakaa niin mun mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Oli mun elämäni hankalin päätös, OIKEESTI! Pienempi paha ottaa rokote kuin pahimmassa tapauksessa katsella pariviikkoa kärsivää lasta. Miks ihmisten pitää lietsoo hysteriaa? Mua vaan niin pelottaa, että en osaa muutakuin sisäisesti itkee ja pelätä että lapseni menetän...Koetan vaan miettiä aina kaikkee muuta, mutta sitten se palaa mieleeni. :ashamed:

Nessulle ei oo muuta vinkkiä kuin aika ja sitkeä yritys. Tsemppiä ruokailuun!

Virme :hug: Kissat on vaan niin ihania, ymmärrän surusi. Oman kissan menettäminen tuntuu varmasti pahalta, joskus se on myös minulla edessäni.

Miks toi meidän lapsi ei nuku? En mä voi joka yö sille särkylääkettäkään antaa, mutta toisaalta se on noita öitä ehkä vähän rauhoittanut. Josko niitä hampaita taas sieltä jostain välistä pukkais. Mene ja tiedä kun ei anna suuhunsa katsoa, saatika koskea.

Annoin Hennille toissapäivänä piimää muutaman ruokalusikallisen verran ruokailun yhteydessä. Hyvin maistu, eikä masuvaivoja tullut. Aloitankin kokeilemaan hiljalleen noita hapanmaitovalmisteita. Samoin päätin että tästä eespäin syödään kaikki samaa ruokaa (siis tietysti suolatonta). Saan itsekkin syötyä terveellisesti, kun on hyvä syy tehdä kunnon sapuskaa.

Jospi ja taaperokärriä rakastava Henni :heart:
 
Merkkiä.

Possurokotus saatu tänään. Pääni puhki sitä mietin. Nyt se on otettu, ja tällä hetkellä päätös tuntuu oikealta. Toivon sydämeni pohjasta, että sitä ei tarvitse katua. Kovassa suosiossa tuntui olevan - melkoiset jonot oli!
 
:hug: kaikille tarvitseville ja pikaista paranemista sairastelijoille!

Meilläkin molemmilla nuhaa :( aika lievää vielä ollut tosin mutta kuitenkin.

Käytiin tänään vihdoin 8kk nla-lääkärissä. Vaikka olikin tota nuhanpoikasta.
Kaikki poikasella kunnossa, kasvaa hyvin. Laitan mittoja joskus kun jaksan.
Ainut oli sydämen pieni sivuääni, joka on kyllä siellä aina
kuulunut mutta se tarkastetaan vielä 1-v käynnillä.
Tutkimusrokotteenkin sai.

sikainfluenssa piikin otan molemmille. Ens viikolla sen saa
poika ja kahen viikon päästä typy. Ajat on jo varattu.
Pitkään tätä mietittiin ja tähän ratkaisuun on nyt päädytty.
Ja se 8 vuotiaan kuolema vain päätöstä vahvisti.

yh-arkea se meilläkin elellään vaikka naimisissa ollaankin..
että tuttu tunne että mieheltä ei apuja juuri saa. Mutta
meillä se mies kyllä on aina töissä, ei sillä olekkaan mitään vapaa-aikaa
saati harrastuksia tms. Vaan eipä ole mullakaan.
Ens viikolla lähdetään kyllä pariks päiväks reissuun, ihan ulkomaille
asti. :D Lapsista pitäs olla erossa kolme yötä :eek: hurjaa..
Mut hei, saadaan nukkuu miehen kanssa kolme yötä samassa
sängyssä ;) Kotona kun se punkkaa vallan sohvalla ettei aamuyöstä
mua ja vauvaa herätä kun herätyskello soi viideltä.

Pienin askelin uusia taitojakin harjotellaan, poika
nousee konttausasentoon mutta ei vielä siitä ole etenemään
lähtenyt, hytkyttelee vaan. On muutes vinkeen näköstä :D

tässäpä kuulumiset tällä kertaa :wave:

iitukka ja veikka 8+kk
 
rokote pitääkö siihen varata aika vai mennäänkö sinne vaan jonottamaan sinä päivänä kun se annetaan 6-36kk jne.? Tyttö saa sen näillä näkymin 2viikon päästä ja pojat 3 viikon päästä. Mäkin vaan niin kovasti toivon että tämä päätös on oikea...

Laitoin eilen tytölle vilttiä vaunuihin alapuolella ja yläpuolelle ja herätessä oli lämpimät, lähes kuumat jalat/varpaat! Jee! :heart: Paremmin tuntuu nukkuvan ulkona joten hyvä homma kun löytyi ratkasu. =)

Musta on ihan ihanaa kun on pimeetä. kynttilöitä siellä ja kynttilöitä täällä. :heart: Aamupalalla heti sytyttelen kynttilöitä, siinä on ihana aloittaa päivä aamupalaa lasten kanssa syöden kynttilän loisteessa. Nykyään on tullut hommattua kaikenlaisia katosta roikkuvia ja seinään kiinnitettäviä kynttiläjuttuja kun ei vahtimatta voi missään pöydillä pitää. ;)

:hug: kaikille jotka sitä tarvitsee. :hug:
 
Sadee meillä oli täällä ainakin jonotussysteemi, uskoisin että muuallakin, kun yrittävät niin nopeasti rokottaa mahdollisimman monta. Kovasti oli väkeä meillä, yksi rokottaja ja tuvan täydeltä lapsia. Ensin aamupäivällä käännyttiin takas, kun ei mahtunu edes odotushuoneeseen. Parin tunnin jonot oli siinä vaiheessa. Mentiin myöhemmin uudestaan ja vielä toista tuntia jonotettiin.

Lieviltä vaikuttaa oireet, ainakin tässä vaiheessa. Vilja heräili parin tunnin välein, mutta se saattaa tehdä sitä muutenkin. Ei ole nyt vaikuttanut kipeältä. Yöksi annoin lääkettä, aamulla ajattelin vielä antaa, mutta en antanutkaan, kun ei vaikuttanut tarvitsevan sitä.
 
Kiitos taas ihanaiset lohdun sanoista. :heart: Samaa jaksamista muillekin. HM sulla nuo hormonimyrskyt ei takuulla helpota mielialaa. Kummasti muuten pirteämpi olo kun on valkoinen maa...
Avautuminenkin kannatti... Olin illal lähdös kauppaan tietty pokasen kanssa, niin isukki sanos, et kyl voi jäädä kotiin. Oppiskohan sitä vaan joskus sanomaan, et hei nyt on menty liian kovaa ja tarviin omaa aikaa... Eikä aina ton kilahduksen kautta :ashamed: Mut milloinkahan mies oppis näkemään asioita...... Ikinä? Epäilen....

Mua pelottaa kovasti se sikanuha!!! |O |O Pitää yrittää olla miettimäättä. Rokotusta tosiaan ei ole vielä tulossa yli kuukauteen!!! Paniikki iik iiik juoksee ympyrää ja heiluttaa käsiään... :headwall:

Kynttilät on ihania. Mut kahden urpon kissan perheessä ja tuo pikkupakkaus lisänä, ei meil niit pal poltella... :LOL:

Meillä himoitaan nyt kaikkea mitä muut syö... Eilen siskon kananmunaa illal... Äkkiä tein herralle oman. Joo söi varmaan lusikallisen sit kuitenkaan... Ja tänään aamulla siskon muroja. :LOL: Niitä sit näppärästi poimi pinsettiotteel ja sai suuhunkin muutamia. :D eivät kyllä taida ihan 8kk ruokaa olla :whistle:

Mun pitäis varmaan jostai löytää ulkoilupuku pienelle, sellanen mil voi sit konttia pihalla. ÄP puku on niin tönkkö, ettei sil tee mitään... Vaunuis menee. Ja sit toinen haalari on viel liian iso... Katoin kirppiksel, mut hirveetä lumppua oli tarjol ylihintaan.

TAPAAMISESTA onhan nyt kaikki tulijat saanu postia?????????!!!! Toukka ahkerana laati koosteen ja eilen laittoi menemään. Ihana nähdä teit taas! :heart:

Karkeampaan ruokaan totuttelusta eipä meilläkään kovin karkeana mene alas. Mut kannattaa antaa sormiruokaa mahdollisuuksien mukaan. Niin AINAKIN harjaantuu ja meil menee aika moni juttu, jopa päärynä. Mut sit jos lusikalla antaa karkeeta niin :|
oon tosiaan vatkaimella muusannu ruoat nyt, lihan enää sauvasekoittimella.

Kivaa päivää kaikille.
S ja Kaapsu 8kk+
 
Moikka!

Täälä tauti alkanut hellittään.Ihanaa päästä ihmisten ilmoille!! :D Siis ei kai meidän nyt tarvi sitä piikkiä ottaa ku yhellä lapsella todettiin et on possulenssu ja kaikki kävi läpi miestä myöten paitsi minä oon ainut kelle ei tullu muuta ku nuha ja yskä.Mun mielestä tää on menny jo ihan yli....Mä itse kuulun siihen joukkoon joka oikeesti panikoi jo ihan "tyhmistäki/pienistä" asioista nii sit vielä tällänen tähän päälle..huh heijaa!!Viime yö oli eka ku en ravannut yöllä lapsia koittamassa et kuka ois tällä kertaa kuuma tai et onks kaikki hengissä.Nyt rupee kuitenki oleen jo viikko ku suurin osa on ollu kuumeettomana.

Meillä ei mee sitten ne 8kk ruuat alas millään.No aavistuksen paremmin mut on se sellanen show tuo syöminen.Mä niin toivon et rupeis toi tyttö nyt paremmin syömään.Ku muutenki on painanut "liian" vähän.Räkänen ku vielä on niin vielä vähemmin ruokakaan maistuu.Jospa se tästä..

Nyt mä hinaudun pojan kanssa pelaan muistipeliä,kahvitauko ohi :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!!

hemuliina
 
Glow
Haavemamma :hug: tuttu tunne. Mulla oli jokusen viikon mieli maassa ja tuntu että kaikki vaan on raskasta ja tylsää, mies ei ole tarpeeksi mukana kotihommissa, uudessa raskaudessa jne. ei edes enää välitä musta... Viime lauantaina olin aika masis kun se lähti pikkujouluihin :/ en nostanu asiasta mitään meteliä mut kai se huomas kun kotiin tullessa kysyi oliko mulla paha mieli! No en myöntäny vaan olin onnessani että se huomasi ja mamma sai kaipaamansa halit :heart: nyt taas menee paljon paremmin!
Aikanasa kutakin...
Helpotti omaa oloa sekin että sai aikaseksi lähtee kaupungille! En millään viittis kun pelkään aina et Onni saa hepulit ja huutaa ja tuskastuu vaan rattaissa, ei nuku, ei syö... Mut joka kerta kun on käyty, on menny oikeen hyvin. On tuntunut tosi yksinäisellekin. Hyvä ystävä ei asu tässä ihan lähellä niin et päästäis sen kanssa kaupungille kahville, lenkille tms. toinen hyvä ystävä on "aina" töissä.

SIKAINFLUENSSAROKOTE saatiin eilen molemmille pojille. Jonotettiin 2 tuntia! Täällä eilen ja tänään rokotuspäivät, kausi ja sikainfluenssa. Mä otin näille vaan sikapiikit. Onni on ollu ehkä normaalia väsyneempi, piikitetty jalka ei eilen oikeen pitäny kunnolla mut muuten näyttäs nyt olevan ok.
On semmoinen olo että tehtiin ihan oikea päätös ottaa rokote lapsille ja itsellenikin.

Meillä kans Onni haluaa ihan kaikkea mitä muut syö! Eilen tuli jäätelöstä kauhea huuto. Minähän annoin sitten maistella ja voi sentään :p :LOL: sille riitti melkein pelkkä oma kylmä lusikka... voi toista :heart:

Joululahjalistalla Onnille on, vauvapulkka, potta ja dublot tms. palikoita. Esikoisen lista onki sit ihan loputon :whistle:
Mä toivoin vaan niitä tuplarattaita :D Vieläki pähkään teutonian, emmaljungan ja carenan välillä! Emmaljungat vaikuttaa niin kovin raskailta... siis Onnilla on emmaljungat ja tykkään kyllä mut entäs sit tuplaversiona...onhan ne toki kaikki isoja...
 
Täällä meillä tohon rokotteeseen voi varata lapsille ajan niin
ei tarvi niitten kanssa kahta tuntia jonottaa.
Toki halutessaan voi mennä ilman ajanvaraustakin mutta ei hotsita
pienten kans jonotella kun kerran tällanen mahis täällä on järjestetty.

GLOW meillä on emmaljungan tuplat, en mallia muista mutta
semmoset ihan tavalliset nelipyöräiset joissa ei ne etupyörrät käänny.
Ne on olleet musta hyvät, tosin aika vähälle käytölle jääneet ja
lähinnä tässä kotiympyröissä käytetty. Jokusen kerran
jossain reissussa mukana ja kyllä mä ne oon saanut ihan hyvin
nostettuu autoon. Mutta noi ei varmaan kaupunkikäytössä
olis kaikkein ketterimmät.

Mikähän siinä muuten on että nyt vähän nuhaisena poika
on nukkunut paremmin kun terveenä.. ne ihme kitinät on
jääny pois :eek: vähänkö säikähin kun yks aamu kello oli 6.30
kun ekan kerran heräsin.. olin nukkunut melki 8 tuntii putkeen.
Jätkälle siinä vaiheessa maitoo ja jatkoi unia 9.15 asti!!
Vitsi että sitä on välillä pienestä iloinen. :saint:

Nyt vaan sitten toivotaan että lentsut parantuneet niin
päästään pikkujouluihin! :xmas:
 

Yhteistyössä