Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

FB: kokeilkaa onnistuuko kun laitatte siihen etusivun hakuun hakusanan: Ryhmät ja sitten sinne ryhmät-sivun hakuun tuon helmimammat 2009. En tiiä toimiiko, mutta kannattaa kokeilla ;)

Ja meidän vauva sai eilen sitterin BabyBjörn Balance(?) ja on niin tyytyväinen, että äippäkin saa tehtyä jotain aina välillä =) Mut nyt valmistautuun 2kk neuvolaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppien äippä:
Mä laitoin kans hakukenttään ton helmimammat 09...ei löytyny!!
Ei tullu kahvittelust mitään...Miro heräs tisuttelemaan ja esikko ei nukahtanutkaan ja huutaa tuol ny pää punasena!On tää välil niiiin ihanaa!! :kieh:
Mä pystyn niin samaistumaan tähän tällä hetkellä :kieh: Mä oon miljoona kertaa käyny sanomassa ettei vielä oo aamu :whistle: Ja jos toinen nukahtaa niin toinen tasan herättää sen karjasullaan :kieh: Eilen päikkärit meni ihan nappiin mutta mikään muu ei sitte mennykkää ja tänään näin päin.

Meillä on kans tullu masuvaivat riesaks :( Mä epäilen että ne johtuu Tuttelista ja nyt kokeillaanki sitte tarvittaessa Nania. Mä olin pari päivää kamalissa kivuissa sappivaivojen takia niin tyttö sai korviketta enemmän ku koskaan ja nyt ollaa yöllä huudettu mahaa. Cuplatonia oon antanu ja sitte ollaa jumppailtu ja saatu sillä mahaa toimimaan.

Mua ollaa kans houkuteltu viikonloppuna viihteelle. Toisaalta tekis mieli ihan kamalasti, toisaalta ei millää raaski. Mies rohkasee mua meneen varsinki ku tää viikko on ollu suoraan helvetistä mutta en mä tiiä :ashamed: Siis tiiän että ne pärjää täällä vallan mainiosti (mies varmaa unelmoi jo että saa rauhassa pelailla koneella kun lapset nukkuu :D ) mutta pelottaa jo senki takia kuinka tukala olo itellää on noiden tissien kanssa...

Meil on huomen lekuri tytön kanssa. Tai siis mulla on se jälkitarkastus.. Ja mä en oo miettiny ees tota ehkäsyä :eek: Taidanki mennä kuuklettelee sitä kierukkaa :wave:
 
Taas täällä!

Labello - mä kävin just lääkärillä näytillä, sanoi laskeumista että voivat 'hävitä' kun kuukautiset alkaa jne ja emätin pienenee. Ilmeisesti niitä pidetään ongelmana vain jos haittaavat pidätyskykyä, ihmettelen koska mulla kyllä tuntuu ne ikävästi muutenkin.
Kokeili lantionpohjalihaksia ja sanoi että ovat kunnossa ja että voi alkaa käyttää kuulia mutta että niistä tuskin on sanottavampaa hyötyä kun lihakset OK muutenkin. Mainitsi, että jotain korjaustoimenpiteitä voidaan joskus miettiä mutta en tiedä sit mitä olis ja koska. No, täytyy alkaa totutella tohon tunteeseen sit vaan varmaan. Kerrothan jos kuulet jälkitarkastuksessa lisää tms. ..

Taidan mennä päikkäreille, toi tutkiminen on niin väsyttävää...

almaa
 
Pääsiskö niiden raivarilapsien ryhmään... *helvetillinen kasa kirosanoja* :headwall: Tuo heräs puoli kuudelta ja on siitä asti änissyt vartin välein. Mä puren sitä tai jotain muuta kohta. Se on varmasti syönyt aivan tasan tarkkaan tarpeeksi ja luultavasti ihan liikaakin. Miksi se änisee ja itkee??
Labello, itsehän sä olet ne tehnyt, mutta älä silti itseäs hengiltä stressaa sen takia!!!! Onhan se lapsillekin paras, että sä voit hyvin ja että niillä on paljon aikuisia ympärillä. Nehän on puoliksi afrikkalaisia (mä en muista, että oletko sä maininnut mitään maata) ja siellä monissa maissa lapset kuuluu koko kylälle eikä vaan vanhemmille :) Hattua nostan kyllä sulle, ero raskauden aikana ja kahden lapsen yh. Ehkä en tosiaan murisekaan näistä omista kitinöistä..
Nyt syömään lisää ja tankkaamaan nestettä. Olo on kuin tiskirätillä... Oh so attractive.
 
Meil on tullut NUHA :snotty: ja se pirun nuha sekoitti meidän rytmit. Nyt neiti menee yöunille 16.00 ja herää ekan kerran syömään 23 aikaan ja siitä sit 2-3:n tunnin välein...

Labello: mä olen aika samanlainen kun sä ton hoitoon laittamisen suhteen... ...en halua toisia vaivata ja meidän lapset on yökylässä kerran vuodessa äidilläni. MUTTA mulla on toi mies täällä apuna, et tarvittaessa saan vapaammin mennä. Kannattaa ottaa apu vastaan jos sellainen mahdollisuus annetaan :) :hug:

vaipan falskaamisesta: Meillä ei ole kertaakaan tullut yli vaipasta ja ikää on huomenna 1kk. Noilla aiemmilla lapsilla tuli vauva-aikana useastikkin yli, varsinkin pojilla. Muistan, että piti joskus monta kertaa yössä vaihtaa lakanat. Nyt ei ole kertaakaan falskaamisen takia tarvinut lakanoita vaihtaa. Meillä käytetään kertiksiä, tarkemmin liberoita!

nyt pullosoppaa keittelemään (maidon luovuttamisen varjopuolia)...

-kyrsä ja nappula 3vko 6 pvä
 
:eek: löysin vauvalta patin!! siis varmaan joku ihme harmiton rasvapatti mut hui sentäs silti... tuossa ehket n.2cm korvan takana ihon alla semmonen liikkuvainen pikkurillinpään kokonen patti..ei näy ulospäin,mut sormella tuntuu... mikhän kumma olis..ei se kipeä taida olla kun ei jasmin reagoinu ku sitä pyöritteloin tuossa..

ihan näin pikana piti tulla purkkamaan ja teille kauhistelemaan..luen myöhemmin...

l&j
 
labello hui toivottavasti on rasvapatti! Millos teillä seuraava neuvola tai lääkäri? :hug:

Meillä herättiin viime yö melkeimpä tunnin välein! |O Että älkää naiset syökö MÄMMIÄ! Mahaan sattui Eliaksella ihan selvästi, ei juuri itkenyt mutta heräili ja ähisi ja puhisi ja haisi ihan mädälle kanamunalle, niinku äitikin :ashamed:

Kauppaan pitäs lähtee ku jaksais! :|
 
Mae
nyt apuja, kiitos!!!!
Tuo iltaraivoominen on siirtyny myös päivään ja Joona ei ole nukkunut klo.09.00 jälkeen kun tosi pieniä pätkiä (5-15min.) muun ajan on huutanut kaarella. Mitä kummaa tää on?
Mae ja raivoava joona 2vk5pv
 
Häpyluu on kipeä mullakin. Yleensä aamuisin sitä särkee. Kysyin tänään jälkitarkastuksessa siitä ja kuulemma ihan normaalia. Lisäksi tosta mun arasta vatsasta lääkäri kommentoi jotain epämäärästä revähtymää... Käski seurailla pari kuukautta (!!) ja huolestua vasta sitten, jos ei ala helpottamaan. Kai se sitten tietää, mitä sanoo, koska kaikki muuten sisuskaluissa ok.

Ehkäisystä alkoivat jälkitarkastuksessa puhumaan. Olin ihan häkeltynyt asiasta, koska en ollut tosiaan ajatellut asiaa yhtään. Mulla oli ennen raskautta käytössä Femodenin pillerit, mutta niihin en haluis palata. Suosittelivat kierukkaa tai sitten sellaisia pillereitä, joita voi käyttää imettäessä. En kyllä osaa nyt vielä ajatella asiaa yhtään, mitä te muut olette ajatelleet alkaa käyttämään?

FB yhteisö?? Mä olen ehkä vähän urpo näiden nettijuttujen kanssa, mutta mistä siellä FB:ssa löytää Helmimammat09 yhteisön? Tai edes minkään ryhmähaun??

Nukuttaminen. Yleensä meillä nukahtaa tissille tai tissin jälkeen olalle röytäyttäessä (öisin yleensä tai illalla nukkumaan mennessä). Aamusin olen viimeisen syötön jälkeen ennen ylös nousua jättänyt kylläisen ja tyytyväisen pojan koppaansa silmät auki killittelemään mobileaan ja sinne se jossain vaiheessa aina nukahtaa, ainakin sitten tutin kanssa. Yksinään kaveri viihtyy jo yllättävänkin pitkiä aikoja esimerkiksi lattialla leikkimatolla.

Totesin muuten, että aina kun mä jotakin hehkutaan täällä, niin varmasti kohta käy päinvastoin! Kehuin toissa päivänä, että meillä ei ole kertisvaipat falskanneet. No eikös heti eilen kakat tullut läpi kahdesti ja tänään kerran pissa!! Ja samoja vaippoja ollaan käytetty ja itse olen ne vielä laittanut. Ja toinen jutta mistä kirjoitin oli se, että meillä syödään kerralla vain yhdestä tissistä. No, eikös eilinen päivä sitten syöty joka syöttökerralla molemmista ihan antaumuksella. Että pitääpä varoa mitä tänne laittaa :LOL:

Fenkoliteestä sen verran, että olisko sen ansioo, kun meillä on nyt niin rauhallinen ja IHANA vauva. Pari päivää mennyt ihan ilman turhia kitinöitä, nälkäänsä herättää yöllä itkemällä, muuten ei juuri huuda. Pieru tulee ilman suurempia ähinöitä ja vatsa toimii. Voisko olla näin helppoa? Mutta nyt kun täällä ääneen ihmettelen, niin kohta se muuttuu...

Tuiskunen ja poikanen 7vko+
 
LABELLO ihankun olisin tuollaiseen pattiin törmännyt ennenkin. Jos kerran liikkuva patti en hirmuisesti huolestuisi... Neuvolast juu kysyisin.

MAE :hug: kovin kurjaa teil ja rankkaa... Olet varmana kokeillut lisämaidot ja kapalot... Milloin aloititt D tipat, nehän voi aiheuttaa vaivoja. Voimia sulle.

Meillä on nukuttu tänään VAIN sylissä ja sohvalla tyynyjä vasten :eek: Aamun pieniä vaunu torkuja lukuunottamatta... OKKE sit sanon taas... :whistle:
 
Heippa hei!

Täällä kans iltaraivoaja, alkaen viime viikosta. Ihan hirveitä pultteja saa kun laittaa yöunille ja välillä päikkäreilläkin sama räpä. Vaunuilemaan lähtö on kans yhtä tuskaa, huudetaan melkeen molemmat pää punaisena |O . Loppuu kyllä kuin seinään kun päästään liikkeelle. Samoin iltaraivarit loppuu ihan yks kaks ja sit alkaa nukkumaan. Välillä ihan pelästyy kun vauva simahtaa niin totaalisen yhtäkkiä... Viime viikolla vielä ajattelin että voi kun meillä on kiltti lapsi, ei krinaa eikä kiukuttele... no joo :ashamed:

Nyt tulee valitusvirttä: Meillä tosiaan mies lähes 12 tuntia päivässä duunissa ja meikäläinen käytännössä yh:na. Että mua voi välistä siepata kun mies haluaa (ja menee) töiden jälkeen vielä treeneihin. Mähän en oo käynyt siis ees itekseni lenkillä kuin kerran synnytyksen jälkeen, saatikka missään jumpassa tmv. Kerran "pääsin" käymään H&M:ssä kun mies oli pari tuntia kotona. Miehellä on ollut saunailtaa, säpätreenejä, soittotreenejä, koulutusreissuja.... Hohhoijjaa, en viitteis naputtaa asiasta kun ymmärrän että hänelläkin kova stressi työn takia mut niin on mullakin. Välillä kun oikein väsyttää niin tuntuu että pää alkaa hajota. Välillä äyskin vauvallekin mistä mulla on todella huono omatunto :ashamed: .
Miten teidän muitten miehet osallistuu? Jaksavatko hoidella vauvaa vielä töiden päälle? Mä en vaan jotenkaan ymmärrä tota mun siippaani, kohta toi lapsi varmaan alkaa jo vierastaa isiä... :'(

Ristiäiset ois sunnuntaina, pappi kävi tänään jutskaamassa. Nimikin saatiin rustattua paperille. Kolme nimeä tuli, kaikki ns. suvusta.. Mulla hirveä stressi valmisteluista, mies melkein suuttui kun yritin selvittää kuvioita hänelle tos yks päivä. Ei kuulema jaksa enää stressata mistään ristiäisistä kun omissa duuneissa on jo ihan tarpeeksi. Nice, hoidanpa sitten nekin itekseni... No nyt riittää tää urputus, onneksi toi pikkumies (raivokohtauksistaan huolimatta :) ) saa aina mut hyvälle tuulelle :heart: .

Semmosia tänään, olipas omaa napaa mut pakko vähän purkaa. Sorry!

T.R+Poju 7vko tasan.
 
Mae
Seranzu juu, kaik on kokeiltu. Epäilenkin syyksi tuohon huutoon sitä lisämaitoa.... Ja deetipat on aloitettu eilen ja ne on sitä Dee-tippaa mikä kyllä pitäis käydä. Kapailoitu on alusta asti, kun on niin kova huiskimaan. Mahallaan nukutetaan ja cuplatonit käytössä (tosin eilen ja tänään oon kokeillu disflatylia, mutta se ei taida sopia Joonalle) kun mulla tulee maitoa niin reilusti, siihen nyt avuksi löysin rintakumit.
Mutta nyt Joona on nukkunu 1h40min lähes ilman ähinöitäkään, kun tyhjensin sen suolen kuumemittarin avulla. Tuli kyllä ihan hirveästi ilmaa, toki vähän kakkaakin, mutta ilmaa ihan älyttömästi. Ei ole kumma ettei toiseen saanu edes koskea ja olkapäällä röyhtäyttäminenkin sai aikaan huutoa.
Toivotaan että huomenna olisi helpompi päivä.

Mae ja Joona
 
No niin vihdoinkin tänne tuo fb tuntuu vievän kaiken kirjoittelu ajan;( elikkä poika nyt (huomenna 7vk) huh huh mihin se aika menee..
ristiäiset vietteiin ja poika sai kasteessa nimen Rasmus Sulo Eemil
poika kasvaa hyvin tosin aikas iltakiukkuinen pikku-mies ollut,alkuun kiukkua lisäsi alituinen puklailu;( ja huonosti nukut unet johtuen tiheästä syönnistä koska iso poika on AINA nälkäinen :D ajan mitta sitten siirryttiin pulloon kokonaan että tiedetään paljonko saa maitoa, koko ajanhan on ollut pullossa ja tississä kiinni imetysrauhaa ei tuntunut saavan kiitos iso-siskojen ainostaan yöllä ja silloinkin syötiin tunnin välein :kieh:
no mutta pieni mies taas vaatii osansa tästä illasta joten yritän taas palata kertomaan kuulumisia ja tuo FB olisi parempi itselleni koska siellä tulee vietettyä aikaa useammin... :p
:wave: :wave: :wave:
 
Isä osallistuu täällä kans vähän vaihtelevasti. Välillä on kovastikin kiinnostunut ja sitten välillä tuntuu, et unohtaa koko lapsen olemassa olon. Meillä on talossa ikuinen remppaprojekti menossa ja mies tekee remppaa kunhan töiltään ehtii. Olenkin yrittänyt sitten omalta osaltani hoitaa vauvaa. Mutta välillä kyllä sieppaa, kun mies ihmettelee miksen ole päivän aikana ehtinytkään maalata eteisen seinää tms :headwall: Mutta kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen hänen panokseensa, varsinkin siihen yösyöttöön.

Olettekos muuten kuulleet niin älytöntä ajatusta, että jos vauva saa myös pullosta omaa äidinmaitoa, niin sitten ei enää puhuta täysimetyksestä. Mun mielestä aivan älytöntä saivartelua!

Kaikille iltakänisijöiden äideille :hug: ja jaksamista!
 

Yhteistyössä