Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Alkuperäinen kirjoittaja labello:
TUISKUNEN!!!! :headwall: mä on mokannu jossain välissä :headwall: ku joko oon tullu sokeeks tai sit oon tosiaan sut tipauttanu listalta jossain vaiheessa! :eek: :headwall: Meinasin tuon nimen lisätä ni en vaan löydä. Eli josko viitit uusiks antaa syntymäpäivän ja mitat :ashamed: sori sori sori
Labello; et oo mokannut. Mä tulin aluksi sivustolle Alexi nimellä, mut muutin sen sitten Tuiskuseksi. Eli olen siellä 3.2 päivän alla. Pipon koon voi lisätä:35cm ja rv 41+1 sen nimen lisäksi. Kiitos vaan ja sori mun puolesta, kun sekoitin sut =)
 
Heippa! Täällä väsynyt äippä ja känkkäävä neiti, koko päivän ollut taas ihmeellistä kitinää ja ähinää, mikään ei oo hyvin. Viime yö oli jo tosi levoton, hetki syötön jälkeen alkoi kamala kitinä ja vääntäminen, varmaan jotain masuvaivaa reppanalla. Nyt nukkunut 2 tuntia vihdoin ja viimein, koko päivän ollut melkein hereillä :eek: ootteko huomannut vaikutusta noilla d-tippojen aloituksella, että onko masuvaivat lisääntyny tai tullut kitinää tms.? mä oon antanut vasta muutaman päivän ja aluks vaan 1 tipan päivässä, kun neuvolantäti sanoi, että voi ensin alkuun antaa tipan vaan ja sit lisätä sitä määrää vähitellen, et jos tulee jotain vaivoja.. mulla on Jekovitia, et sen kai pitäis sopia paremmin...

Onnea paljon Emsat!! :flower:

Onnea myös kaikille nimen saaneille :heart:
 
Heippa!
Taas pitkästä aikaa,lukemassa kyllä yritän välillä käydä :D Täällä edelleen neiti tosi kiltti.Pari viikkoa sitten ruvettiin hymyilemään oikeen kunnolla ja nyt sitten uutena oppina jokeltaminen :D voiko olla sulosempaa ku tollanen pieni ihminen hymyilee ja yrittää ihan tosissaan jutella takaisin:heart:
Meillä on ristiäiset 11pvä.Vihdoinkin nimi löytyi.Ollaan sitä väännetty ikuisuus!Nimi on kyl tosi harvinainen et vähän jännittää miten sukulaiset sen vastaan ottaa :whistle: Meillä noilla isommilla lapsilla alko oleen jo "hätä" ku luulivat et ei nimee löydetä.V-loppuna sit paljastin,et nimi on löytynyt mut pidetään vielä salassa se.Meidän kolme vuotias tokaski mummuille et nyt on nimi löytynyt,se on Salaisuus ja sano meidän sukunimen siihen perään :LOL:
Mullahan oli pari viikko sitten rintatulehdus,no nyt sit oon taas toista päivää ollu kuumeessa ja kurkku ihan sairaan kipee.Kävin just lääkärissä,ottivat nieluviljelyn ja tuloksen saan vasta keskiviikkona.Ihan varmasti on angiina.Tulehusarvotki oli melkeen 30.Tosi kivaa :/ Toivottavasti tolle pikkaselle ei tuu.Meillä kaikki muut lapsetki ollu sairaana paitsi toi meidän vanhin.Ois jo tosi kiva päästä ulkoileen,ku keskiviikosta asti kyykitty sisällä ku aina joku sairaana!!no jospa tämä tästä..
hemuliina ja pikkuinen 7vko :heart:
 
Hellurei!

Täällä suurta helpotuksen tunnetta ilmassa, ristiäiset onnellisesti ohi ja poju jaksoi olla tosi hienosti kirkossa+juhlissa. Äippä oli ihan ylpee :heart: . Viime yön nukkuikin taas 6 tuntia putkeen! Tais ottaa juhlinta voimille..

Mites Lentis siinä sun kirjassa oli ne kriisikaudet? Milloin niitä pitäis olla? Aattelin vaan kun meijän poju oli tossa n.5vkon ikäisenä aika kitisijä ja sitä ennen tosi kiltti ja rauhallinen. Nyt taas melkein 8 vkon iässä tuntuu olevan taas oma rauhallinen itsensä... Nukkuukin paljon rauhallisemmin. Ootteko muut huomanneet että vauvalla ois välillä tosi rauhallisia kausia? Tai vastaavasti kiukkukausia? Tänäänkin poika on nukahtanut joka syötöllä ja saa ihan herätellä syömään. Muutama viikko sitten ei nukkunut ei millään, huudon kautta ruvettiin nukkumaan. Pojalla ollut pientä nuhaa ja aivastelua, voi tietty olla että sekin väsyttää...

Semmonen vielä noista [/b]D-vitamiinitipoista: Me saatiin neuvolasta Devitoleja ja se aiheutti ikävät vatsanväänteet. Vaihdettiin Jekovitteihin eikä vaivaa enää, ilma kiusaa välillä mut ei oo enää semmosta tuskaista vängerrystä mitä Devitolien aikana.

Nyt iltapalalle!

T.R+Poitsu 7vko+5pv
 
KARELIINI juu kyllä oli kitinää ja masuoireit viikon verran d tippojen aloituksest, nyt ei enää.. Masu lorisee ja porisee, muttei tunnu herraa pahemmin vaivaavan. Meillä jekovitit.. Maitohappoja kokeiltiin kuuri ja nyt tuntuu kyllä olevan oireettomampi ilman niitä :eek: Tiedä sit...
 
D-tipoista; Surffailin taas ja löysin ko.linkin, jossa kerrotaan, että masuvaivat, jotka alkaa yleensä 2vkon ikäisenä eli samaan aikaan, kun d-vitamiinin antaminen aloitetaan, ei johdu d-vitamiinista vaan se on normaali itkuisuuden lisääntymisikä. Linkki tässä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=lok&p_artikkeli=lok00074

Sammas hävisi meillä sitruunamehulla. Puristin sitruunasta lusikkaan muutaman tipan ja laitoin vauvan suuhun. Ilme oli kyllä aina näkemisen arvoinen :LOL: Lisäksi "pesin" nännit sitruunamehulla.

Vihreä kakka; olen kans kuullut, et johtuis ilmavaivoista ja just nyt voin sen allekirjoittaa. Poika kitissyt koko päivän vatsaansa ja vääntänyt muutaman vihreän kakan, siinä on ihan sellasia vihreitä klönttejä, niinku persiljaa tms. Myös tuo etumaito-takamaito juttu kuullostaa järkeen käyvältä meidän tilanteessa; lypsin eilen ristiäisissä suurimmat paineet pulloon molemmista tisseistä (kun poika vaan nukkui ja nukkui) ja sitten kummitäti halusi ruokkia lasta, niin antoi sitten pullosta ne laihat maidot. Et sen takia varmaan tänään sit meillä ollut sylivauva ja ufokakkaa :headwall:

Jeja; ihania noi sun sontajutut! Vaikkei sua varmaan nauratakaan sillä hetkellä =)
 
Merkkiä pikaisesti lähinnä... Onnittelut nimen saaneille sekä huoltajuusjutuista kaikille.
Rosinante, meillä (6vkoa ja 1 päivä ) on edelleen meneillään hankala vaihe, nukahtaminen on pojasta kamalinta mitä on ja vain tissillä ja vaunihin nukahtaa. Muut yritykset tuottaa vaan ihan hirveän itkun ja sitähän äidin sydän ei kestä joten nyt tissitellen unille vaan.. Tänään poika onkin sitten valvonut aika lailla, nyt nukkuu ja nukkuukin raukka varmaan pitkään kaiken valvomisen jälkeen. Olisi kyllä hienoa jos jossain vaiheessa tulisi kausi jolloin nukkuminenkin taas sujuu.. Miten nukahtaminen voikin vauvoista olla niin hankalaa??

Almaa ja sydämensärkijä :heart:
 
Mulla on kymmenen sivua teidän juttuja lukematta ja olen kuulkaas niin pihalla ettei tosikaan... jospa hyppään huhtikuun pinoon ja aloitan alusta? :D Kun laiskottaa niin kovasti taas :ashamed:

Mutta siis olette ihania kaikkia, tsemppiä ja aurinkoisia kevätpäiviä!

Phoebs ja Eemil huomenna 2kk :heart: (Saa laittaa nimen tuonne etusivulle)
 
Glow
merkkiä :wave:

Ollaanko me ihan hulluja? me päätettiin lähtee Kanarialle B) Onni on silloin just 2kk
Saatiin matkarahaa ja nyt on oiva aika lähteä, miehellä lomia pitämättä töistä. Saatiin eilen hyvä äkkilähtö, mä en vaan tajua että parin viikon päästä ollaan etelässä jo :D
Lueskelin keskusteluja vauvan kanssa reissaamisesta ja hyvin on tuntunu menneen useilla.

Eilinen reissu kaupoil ja asioil meni hyvin, saatiin Onnista passikuva. Olihan siinä vähän tekemistä et sai otettuu. Puin vaan liikaa Onnille päälle :/ raukka oli ihan kuumissaan ja vaihdettiiki sit kesken kaiken ohuempaan ulkovaatteeseen kaupassa :whistle: sen jälkeen oli taas tyytyväinen. Tosi vaikee aina tietää mikä on hyvä määrä vaatetta! Onni tuntuu olevan aika "kuuma kalle".

 
Mulla ihan selkee masis..Ei siis vakava vaan tällainen hetkellinen. Totesin vaatteita kolatessa että aina olen tiukka paketti ollu ja vaatteet myös sellaisia ja nyt kun toi röllykkä roikkuu niin tunkase se sitten johki tiukkaan pakettiin, tissiliivitkin uppoaa selässä johonkin pehmeään..Peilit pitäisi kieltää, niin siis nyt mulla ei ole vaatteita. piste.ja uusia en osta kokoa teltta.
Mulla on siis selkeä itse inho päivä, mutta ahdistaa kun kesä tulossa ja ajattelin jotain ihania leninkejä ostaa niin miten ostat jos ne täytyykin valmistaa laskuvarjosta???Mulla ei jääny kiloja mutta nahka. On mulla ongelmat kun kuitenkin maailmassa on aidsia ja nälänhätää..Eli taas vähän pikku sieluista elämää, mutta kun olo ei tunnu että olisi omassa kropassa kotonaan.
Stringit laittaa jalkaan niin sinne hukkuu, ei edes näe että sellaisia onkaan.. :LOL: :kieh:
uh, pientä itseironiaa, ja ehkä nyt taas vähän liioiteltuakin mutta nyt tänään sellainen ongelma.
Muutenhan meillä menee kivasti flunssasta selvisi pienokainen ja nukkuu hyvin heräten kohtuullisesti syömään eli asiat on kuitenkin kunnossa.

Mutta onko kellään muulla ikävää omaa kroppaa kohtaan? miten nätiltä joskus näytinkään kauniissa alusvaatteissa ja liiveissä ja korseteissa (musta on siis ihanaa pukea alusvaatteista asti kauniisti välillä),mutta nyt ne päällä näyttäisin tursuavani niistä ihan muodottomasti.
Nyt vaikka lenkille, niin on asian eteen tehnyt jotain ettei mene teoria tasolla parkumiseksi mulla.

onnea kaikille nimen saaneille ja emsoille kovasti haleja että saitte asiat kuntoon ja molemmat olette virallisia vanhempia.Se on iso juttu ja tärkeä.
 
glow, Ihanaa kun pääsette reissuun. :heart: tsemppiä, toivottavasti menee hyvin. :heart:

meillä kävi eilen pappi juttelemassa ristiäisistä. Nyt on sitten sekin homma hoidettu. Tänään pitää vielä käydä ostamassa kynttilät lahjapöytään ja servietit. :heart:

ihana auringonpaiste ulkona, ruuan jälkeen mennään ehdottomasti ulos. B)

tänään menen keskimmäisen kanssa sen 3v neuvolaan.

sadee80&tyttö 5vko+
 
GLOW:Me ollaan aika paljonki reissattu pikkuisten kanssa.Esikoinen oli 6kk ku käytiin turkissa,meidän 5v oli 4kk ku oltiin taas turkissa ja sit meidän nyt 3v oli n.6kk ku käytiin kyproksella.Hyvin on joka reissu mennyt =) Oikeen ihanaa lomaa teille!!Itsellä ois myös kova kuume päästä etelään,mut mua vaivaa lentopelko mikä vain iän myötä kasvanu vaikka ikäni oon matkustellut.
Mulla ois tänään ollu jälkitarkastus,mut jouduin sen peruun ku oon kipee.Ens viikolla tuleekin synnytyksestä 8vko,luulin et se on raja mut neuvolan täti sanoki et se ois raja 12vko,ennen ku kelalle pitää se paperi palauttaa.
hemuliina ja pikkuinen 7vko :heart:
 
Päivää

Glow - vitsi, ihanaa! Mä lähtisin kanssa mielelläni jonnekin, olen kade : ) Kanaria on varmaan hyvä kohde, vähemmän mahatautiriskiä kuin Thaimaassa tai Intiassa ja siedettävämpi lento. Parikuukautinen mennee koneessa hyvin, olen lenteleviä vauvoja katsellut mannertenvälisilläkin lennoilla, hienosti jaksavat ja heillehän tilat on yleensä varsin mukavat. Ihanaa lomaa!

Siniraita - samoin täällä, mulla on kilot aika lailla samoissa mutta löysä olo ja maharöllykkä. Onkohan lihakset kutistuneet niin paljon että paino on sama mutta tilalla läskiä. Yöks. Ristiäisvaatteita en ole vielä edes kokeillut, jotenkin lykännyt vielä sitä hommaa vaikka pian täytyy antaa periksi, kaste pääsiäisenä. Haaveilen kyllä pääseväni jossain vaiheessa kuosiin, eikös tämän imetyksenkin pitäisi siinä auttaa!! No nuo karkit joita olen syönyt (kun kerran kulutan imettäessäni 300-500 kcal enemmän kuin muuten...) ei taida auttaa :ashamed:

Kuka se olikaan käynyt baby biossa, minkälainen kokemus oli?

tv
almaa ja poika >6vkoa
 
No nyt ehdin lukea jo muidenkin kirjoituksia :)

Emsoille onnea huoltajuuspäätöksestä :flower:

Onnea myös kaikille nimen saaneille vauvoille!

Siniraita, täällä myös kohtalotoveri :wave: Tuo löllömaha on kyllä inhottava :headwall: Toisaalta olen niin väsynyt, etten yleensä jaksa edes välittää :D

Kuka kyseli niistä kriisikausista? Eli ne olisivat 5. ja 8. viikon ja 12. viikon tienoilla, mutta niissä voi olla vauvasta riippuen viikon heittelyitä eteen tai taakse ja lisäksi pitäisi vissiin ottaa huomioon, että onko vauva syntynyt etuajassa tai lasketun ajan jälkeen, koska nuo viikot on laskettu laskettuna aikana syntyneille vauvoille.

Vihreä kakka on nyt meillä okrankeltaista, mutta ei vieläkään kullankeltaista.

Kriisiä on täällä muillakin kuin vauvalla :| Mies saattaa joutua sittenkin työttömäksi, vaikka välillä jo ehdittiin huokaista helpotuksesta. Mitään työttömyysturvaa ei ole eikä alan töitä Euroopassa tarjolla, niin että tilanne on kyllä tosi kriittinen, jos menee työpaikka alta.

Eli stressiä on täälä ihan tämän perusväsymyksen lisäksi :/

Sen sijaan on ihanaa, kun Greta on ruvennut hymyilemään ja naureskelemaan aina vain enemmän :heart: Eilen oli ihan uskomattoman upeaa, kun Greta oli isänsä sylissä, ja nauraa hekotti ihan onnessaan, kun mies ilmeili hassusti. Ja uskomattominta oli, että typy matki miehen ilmeitä! Siis ihan oikeasti, kun mies työnsi kielensä ulos, työnsi myös Greta kielensä ulos jne!

Viime yönä muuten nukutin Gretaa sitten pinnasängyssä. Onhan vieressä nukkuminen ollut ihanaa, mutta jos emme totuta Gretaa pinnikseen nyt, niin vaikea on myöhemmin kuulemma perhepedistä luopua, ja minä en kauheasti saa nukuttua, jos tyttö ähisee ihan vieressä, kun odotan vain koko ajan, että koska Greta herää.

Pitää vaan pidellä paljon syissä päiväsaikaan, niin kuulemma vauvat nukkuvat paremmin yksin yöllä, kun läheisyydenkaipuu on tyydytetty jo päiväsaikaan.

Jaksuja kaikille! :hug:

Tv. Lentis ja Greta 7 vkoa ja 2 päivää :heart:
 
Tänää onki sit oltu jo kaks kertaa vaunuilemas ja kolmannen kerran tartte lähtee viäl. Sit on tän päivän kävelykiintiö täynnä.

Oli aamul sellane jälkitarkastus mis vaa otettii hb, rr ja paino ja juteltii ehkäisyst. Ens viikol on lääkäriaika mikä tekee sen sisätutkimuksen ja antaa reseptin ehkäsyyn.

päätysin sit minipillereihin ku muut jutut ei käyny.

Sit taaperrettii kukkakauppaan ja tilasin sunnuntaiks vaaleenpunasen kukkaviritelmän kahvipöytään ja pienen kastepöytään.

Hitsi et toi kellojen kääntö sekotti vauvanki aikoi. Nyt menee myöhemmin nukkuu ja aamun ajat meni kans hiuka sekasi. Toivottavast tasottuu taas jossai vaihees.

Siniraita samat jutut täälki ton kropan kaa ja siks vääntäydyn vaik väkisin joka päivä vaunuilemaan pitkän lenkin kerran tai kaks päiväs. Se kesä tulee ja mä haluun kans mahtuu vaatteisiin mitä kaapis on.

JeJa + typy tasan 5vko
 

Yhteistyössä