Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Heippa derskius!

Täälläkin käyty tänään kampaajalla... B) Täytyy ees yrittää saada ittensä johonkin kuosiin huomisia ristiäisiä varten. Mä oon ressannu itteni ihan piippuun niitten kemujen kanssa.. Näin jo untakin että voileipäkakku loppui kesken, toivottavasti ei ollut enneuni! Meillä kans juhlat seurakunnan tiloissa mut ite pitää tietty kaikki tykötarpeet ja tarjottavat sinne hommata.

Kiitokset pullojenkeittelyvastauksista!

Nyt silittämään huomisia vaatteita.

Ps. Onko teillä muuten tullut semmosta viimehetken "paniikkia" lapsen nimestä? Me vielä aamulla mietittiin että onko se nimi nyt varmaan hyvä vai pitäiskö vielä vaihtaa.. Höh, samasta nimestä puhuttu jo viikkoja mut kuinka se nyt alkaa kuulostaa jotenkin kummalliselta kun ristiäiset lähenee... Parempi vaan olla enää miettimättä.

T.R+Poju 7vko+3pv
 
Pikkuisella ei ainakaan vielä näppyjä, mutta pojilla ainakin aina ollut ristiäisten aikaan näppyjä joten voihan olla että tytöllekkin vielä tulee. ristiäiset siis viikon päästä. Mutta itsellä kyllä sitten naama kukkii senkin edestä.. :p

Onnea kaikille joilla on ristiäiset ollut tai on tänään. :heart:

Meillä oli eilen tohina päivä, vietettiin keskimmäisen 3v synttäreitä. :heart:

Munkin pitäis kampaajalle ottaa huonot latvat pois. En vaan saa aikaseks., tossa yks päivä napsin latvoja itse saksilla.. :ashamed: Värin ostin, jos laittais ennen ristiäisiä päähän. =)

sadee80&tyttö 5vko :heart:
 
Eilen tuli sit tosiaa käytyy kampaajal niinku moni muuki fb: mukaan :D värit on kans ostettu, jos vaik tänää ehtis värjää ja ens viikol on sit se kosmetologil kulmien laitto. Jos tosiaa sais ittes jo pikkuhiljaa ihmisen näköseks ku ne ristiäisetki on viikon pääst.

Tääl on vauval joku yksittäinen minifinni joskus mut viäl ei oo näppyrykelmii olu, tietty sit just ristiäisiin tulee kummallekki naama punaseks :whistle: . Mul ei ainakaa viäl oo itel tullu mitää hormooninäpyi.

Rosinante me kans väännettii nii usein nimest et onks hyvä ja jos sittenki ni lopuks päätettii et se on se mikä pitiki ja kerrottii nimi kummeil kaiverruksii varten ni enää ei voi vaihtaa :D eikä kyl vaihdettaiskaa enää ku muutenki oli mukamas taas vaikee keksii nimee.

Ens viikol tarttee viäl kukat käydä tilaamas valmiiks mut sit pitäski olla kaik ristiäisjutut suurinpiirtein valmiina.

Nyt tuli nii iso ryynipurjopuklu et vauvan puku meni vaihtoon...
 
Tervehdys!

Meillä vietettiin viime viikonloppuna ristiäisiä, ja tyttö sai koko nimekseen Ronja Kiara Olivia <3 Ronja oli koko tilaisuuden kuin pieni enkeli, loppupuolella alkoi vasta vähän kitistä, kun viimeiset vieraat viihtyivät turhan kauan.. Tosi kiva tilaisuus kaikenkaikkiaan. :) Ristiäisasuna tytöllä oli sellainen kaverin tekemä vähän japanilaismallinen raakasilkkinen ristiäismekko <3 Kummeja Ronjalle tuli yhteensä viisi, mutta kolme heistä asuu ulkomailla, joten eivät niin usein Ronjaa näe.. kuitenkin kiva sit ku vähän vanhempi, ni voi mennä kummien luokse kylään maailmalle :)

Painoa ja pituutta Ronjalle on tullut hyvin, ja ihokin on tosi hyvässä kunnossa, tosin nyt parina päivänä vaippa-alueelle tullut vähän punotusta.. No olishan se kai ihme jos ei mitään punotuksia missään.

Ronja on jo tosi tarkkaavainen, kannattelee päätään ja jos laittaa mahalleen, ni pystyy mönkimään vähän eteenpäin.. en tienny et reilun kuukauden iässä vauvat jo tollasta tekee :O Vuorokausirytmikin sillä on jo tosi hyvä, valvoo suurimman osan päivästä ja nukkuu sit yöllä jopa 7 tunnin pätkiä! Tai ei kai se enää mikään pätkä oo :D Mut tilanne voi muuttuu koska vaan.. ni ei nyt ehkä liikaa kannata vielä mainostaa.. Aina ku kavereillekin sanottu, kuinka kiltti Ronja on, ni sit ku on tullu vieraita ni neiti on kitissy koko ajan :LOL:

Mut joo.. tuli vähän omaa napaa taas.. :ashamed:

Ei muista ikinä mitä ja kenelle piti kommentoida...

Äiskät ja Ronja ~6vkoa

Ainii, huoltajuuspäätös tuli, ollaan nyt molemmat virallisesti Ronjan äiskiä :D :heart:
 
pur
NIMIÄISET Mäkin oisin hallunnu pitää vast toukokuussa kun sillon on niin kaunista, ois ollu koristeet sit ihan omasta takaa kun vanhat omenapuut ja sitäki vanhemmat tuomet ois ollu kukassa. Mut tein doodlen haltijakummeille (4) niistä päivistä, jotka sopi mun tutulle diakonityöntekijälle. Kummit kun liikuskelee paljo ulkomailla ni saatiin kaikille sopimaan 12.4. eli pääsiäispv. - Mikä on kyllä sikäli hauska kun täyttelin vauvakirjaa sinne tuli raskaustestipv Juhannuspv, kotiutumispv Ystävänpv ja nyt sit ristiäiset Pääsiäispv - Mä pyysin tota diakonia siunaamaan tytön ja meidän kodin. Aika ahasta meille tulee kun vaik kutsuttiin vain lähimmät perheenjäsenet ja kummit (kaikki kumppaneineen tietenki) ni 22 aikuista tulee + kakarat. KÖSSI muuten varmasti ne nimiäiset on sitten ihan paikallaan myös kun on kaikenlaista raskastakin teillä meneillään niin on kai se ihan hyvä sit muistaa niitä elämän iloja kanssa. Sulla on ihan oikeus ja kohtuus juhlistaa sun elämän tärkeitä asioita ja pitääkin. SERANZU toi varpaanjälki juttu on kyllä hyvä idea! Saattaa olla että lainaan ja mukkaan sitä itelleni sopiviin juttuihin jos sopii.
 
pur
EMSAT Vauvat osaa jo heti synnyttyään refleksinomasesti möngertää eteenpäin mahallaan. Siten et jos joutuis vaik puskasynnytykseen ja tajumenis niin vauva osais siinä sit ite löytää tiensä haarovälistä tissille. Meillä nlssä lääkärijust sitä ihemtteli kuin kovasti möngetelee tyttö ja oli sitä mieltä et toi refleksi ei jostain syystä oo kadonnukkaan häneltä. Johtuisko siitä et isukin mielest toi on ollu niin hauskaa et on ollu vauvalla ihan joka aamuinen jumppa kun on möngertäny isänsä vatsalla ja hirmu nopeesti ihan naamaan kiinni tuoijottelemaan silmiin ja ähisemään maitoo kun ei matkan varrelta löytyny :LOL: . Ja :LOL: mä kun teen niin ni matka pysähtyy tissille, hetken tujottaa sitä intensiivisesti silmät kierossa ja sitte ISKEE suunsa kiinni :LOL: :LOL:

Pur ja Pihla 6vko+

NIMESTÄ viel et joo mä olen kanssa alkanu miettii et oishan se mun ehdotus Kaisla sittenki ollu ehkä kivempi, mut myöhästähän se jo on meilläkin kun kirjailut on jo tehty....
 
onnea kaikille jo nimensä saaneille!

Johan oli taas yö. Jasmin heräs 05.15 talviakaa,(eli oikeesti kai kello oli sit jo 0.15 mut se ei viel ollu mun päähän menny..) oli sit oikeen känkkis eka ja kun rauhottu vähän,niin sit katteli kirkkailla silmillä ja höpötteli,mut omaan sänkyyn ei jäänyt,eikä ees viereen,sylissä piti saada olla.No enhän minä sit enää nukkunu.Poika heräs 6.30 ja läks leikkimään,takas sänkyyn kömpi unia jatkamaan 7.30..minen sit enää saanu unenpäästä kiinni. Nyt pitäs kyllä mennä itekin unille ku nuo tuhisee,mut turhaa kai se on ku jasmin herää ihan kohta.

Huomenna käydään neuvolassa arvuuttamassa sitä jasminin pattia.siellä se on edelleen. koitin muutkin paikat missä imusolmukkeita vois olla,mut en huomannu muita turvokkeita.

nyt päiväkahvin keittoon

omanapainen labello ja jasmin 6vk tasan
 
Pur hauskat aamupuuhat teillä. :LOL:
Meillä on kyllä vähän samanlaisia huveja. Miehen mielestä on niin hauskaa, miten vauva iskee tissiin kiinni, jos se pidän sitä sylissä paljasta ihoa vasten. Pää huojuen se tutkailee sopivaa iskupaikkaa ku joku käärme ja nappaa...

Mä oon pysytelly pois fb:stä, kun olis muutakin tekemistä kuin siellä notkua (tuuppaisin kuitenkin siksikin aikaa esikoisen TV:n ääreen), mutta taas tuntuu pahasti siltä, että jään jostain paitsi, kun en siellä ole. Pitää taas harkita..

Viikon päästä ristiäiset ja kaikki tekemättä... :/ Tulee kiirus.

Vauvan suhteen asiat ennallaan.. Vähän ilmavaivat helpottanu ja saattaa hyvänä päivänä nukkua yhdet kolmen tunnin päiväunet. Öisin edelleen herätään 2-3 tunnin välein. Ihanasti tyttö on alkanu kujerrella kun sen kanssa jutustelee. :heart:

Matma ja Vilja, huomenna 7 vko
 
Kyselen vain pikaisesti apua, eli

Vauvan vihreä kakka: Kenelläkäs sitä oli ollut? :wave: Saatiinko sitten selville, että mistä johtui? Greta on siis tänään 7 viikkoa, ja eilen kakka oli vihertävää ja tänään aivan vihreää :eek: Mulla kyllä suihkutissit, mutta miksi kakka olisi vihertynyt vasta nyt 7 viikon jälkeen? Voiskohan kyseessä olla allergia? Ikäänkuin myös poskessa olisi ihan pientä näppyä, eli olisinkohan vain syönyt jotain sopimatonta?
 
Eilen illal lähin vaunuil ulos ja tarposin vauhdil tunnin lenkin, nyt on kilojen lähettävä :p Ärsyttää ku ei mikää mahu ku se ylimääräne 5kg on tos keskel ja tisseis tietty. Tarttee vaa repii ittes väkisin kävelyil joskus iltasinki. Aamul tulee tehtyy se pakollinen tarhalenkki kuitenki.

Vauva ei sit eilenkää taas kakannu. Toivottavast tänää tulee. Joka toisen päivän on nyt jättäny väliin ja tietty se sit valittaa sitä. Ostin sitä cuplatontaki ja kerran oon muistanu antaa vaa :ashamed:

Tänää oon menos ekaa kertaa ilman apuvoimii iha oikee kaupungil asti :D Onneks noi isommat muksut on koulus ja eskaris ni ei tarvii pakata ku vaunut ja vauva autoon mut oma sou seki sit on. Varsinki parkkipaikan löytäminen keskustast.
Tarttis löytää viäl tytöl (9v) joku mekko ristiäisiin.

Ai nii, en tiä kui tää onki jääny mielee fb:st, nauratti se ku olikse ny labello ku oli laittanu VAIVAn ulos nukkumaan :D

JeJa + typy 4vko6pv
 
Glow
huh,huh, Onni Kalle Johanneksen ristiäiset vietetty, hyvin meni :)
Ainut vaan, että oltiin tilattu VALKOsuklaa kakku ja saatiin tavalinen eli ruskee suklaapäällysteinen kakku :/ oli vähä pettymys, kun se valkoinen oli kuvassa paljon hienompi. Ite en ollu kakkua hakemassa, vaan appivanhemmat. No ei sille voinu h-hetkellä enää mitään. Pitää nyt leipomosta kysellä et miten näin pääs käymään. Oli se ihan hyvää kuitenki.
Vaatteetki eli kiva mekko löyty, kaverilta lainasin. Tukkaki oli kerranki hyvin ku kävin kampaajalla laitattaa hienon kampauksen. En oo kampausta käyny ikinä laitattaas, jatkos kyllä käyn jos ja kun jotain juhlia tulee. Ei ollu hirmu kallis.

Onni sai perjantaina antibiootti kuurin. Käytiin näyttämässä rähmivää silmää ja räkäistä nenää lääkärille. Enää ei oo niin tukkonen yhtään kun mitä oli, eli tais alkaa lääke auttaa. Silmäkin jo parempi.

Tänään ois tarkotus lähtee vähän kaupungille vaunuilee kaverin ja vauvojen kanssa. Vähän jännittää kuin käy, siis miten Onnin hermo kestää... Kyllähän se aina vaunuis nukkuu ja kahville ku mennää nii siinähän voipi ruokkia vauvan.

ONNEA päätöksestä EMSAt! :flower:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, toivotaan aurinkoisia kevät ilmoja B)
 
onnea emsat :heart:

glow, harmi kun oli väärä kakku. kiva kun pääsit ihan kampaajalle laittaa kampauksen. mulla on aina hius ongelma kun juhlat. jotenkin jos hiukset auki niin ne vaan roikkuu päässä ei mitenkään ja muuta kampausta en osaa kuin ponnari tai joku arki sykerö niskaan.. :p omiin häihin kävin kampaajalla laittaa kampauksen. pitäis kyl käydä muutoinkin jos juhlat..

mä laitoin eilen tytölle 2 fleesepintaista kestovaippaa perätysten ja näköjään ei sitten tytön iho kestäkään sitä fleeseä jos noin pitkään pyllyä vasten. Tulikin sitten ihan punaiseksi koko pylly ja päivä oli sitten tytöllä yhtä kiukkua. :/

sadee80&tyttö 5vko+
 
jeja juu meillähän se "vaiva" on... :whistle: Multa ei kyllä tää oikeinkirjotus taho sujua,takas koulunpenkille vissiin mentävä.. ikinä en oikolue mitä kirjotan ja nyt arsinkin ku vauva syö samalla ni vasemmalla kädellä yhellä sormella koittaa kirjottaa...*seliseli* :LOL:

glow on kyllä ollu niin nätinä ristiäisissä kuvien mukaan! Onnea Onnillekin nimestä! :flower:

meillä on kitinä aamu.mitenkään päin ei oo hyvä. päivällä lähetään käväseen neuvolassa pattia näyttääs ja samalla reissulla kai ystävälle kahvittelemaan ja jasmin pääsee ihmettelemään reilu 3kk vauvelia :)

voisko se kesä nyt tulla jo!! mä en kestä tota pukemisrumbaa! nytkin kauhulla mietin neuvolaa,ku siel ei ny kauaa mee,eka riisut ja herätät siin samalla vauvan ja 10min päästä taas puettava ja huudatettava.(jasmin inhoo pukemista,etenkin kypärämyssyä!)

labello ja jasmin 6vk+1pv
 
pur
JEJA Onks sun vaavil niinku kova maha sit? Tuli vaa mielee ku aiemmin kyselin tääll siit Mallasuuttest, eikä kukaan ainakaa vastannu. Ni kysyin sit nl lääkärilt siitä ni sano et on oikeen hyvä apu vauvoille kel on kova vatsa, toimii niinku luumusese vatsalle. Sitä saa apteekista kuulema ja luulis et tommost sais luontaituotekaupastaki. Jos päädyt sitä kokeilee ni kerrohan kuin toimii sit.

EMSAT Unohin ihan eilen teitä kans onnitella yhteishuoltajuudesta :ashamed: . Onnea kovasti :flower: =)

(.) Mulle iski melkeen paniikki kun täti kerto mulle et meidän suvun naiset ei kyllä oo kolmee kk pidempään koskaan imettäny, äiti sit lohdutteli et onhan mulla isänikin geenejä, mut mistä hitosta mä sit niitten taipukset tiiän :/ . Noh päädyin siihen et koitan ny sit aamuin illoin pumpata varastoon. Ekana pvnä se onnistuki, mut sit oon alkanu jotenki pelkää et sitä maitoo tulee tytölle liian vähän, ehkä se siks on nii tiuhaan tissillä. Ni et eilen illal ku pumppasin ja tytöl oli kans känkkisilta ni syötin sit melkee samantien hätäpäissäni sen pumppaamani ja vielä korviketta päälle melkeen pakko syöttönä. Lopputulos oli et tytölle tai tulla melkonen ähky :ashamed: ja sit se ei enää jaksanu huutaa mut ei kyl voinu nukkuukkaa ku oksenteli/puklaili sit semmosta oikeen paksuu asiaa loppu illan. Mies siinä soitteli ja mä koitin olla et ei tässä mitään mut kuulihan se et pinteessä olin ja varmaan ihmetteli kun se sit vihdoin yöllä tuli otti tytön ja vei sen nukkuu :eek: . Noh hyvä nyt kuitenki et sai sen nukkuu. Mut mun on varmaa käytävä nlssä jollain terapiasessiolla tosta maitoasiasta kun tulin nyt niin epävarmaks....
 
Onnea Emsat :flower:

Meillä oli eilen ristiäiset. Alexi Jaakko Joonatan oli pikku enkeli koko tilaisuuden ajan :hug: Nimen saa laittaa etusivulle. Tilaisuus meni siis hyvin kaikin puolin. Kampaajalla en minä käynyt ennen juhlaa, mutta kotona värjäsin hiukset. Kakshaarasia tosin näyttäis vähän olevan, joten latvojen siistiminen vois olla lähiaikoina aiheellista...

Täällä on nyt neljänä yönä nukuttu 5tuntia putkeen. Ihanaa :D Sitten syöpötellään ja nukutaan 2-3tunnin pätkissä loppu yö ja ähistään kakkaa.

Viikon päästä olisi 2kk neuvola, en millään jaksais odottaa kun kiinnostas minkä kokonen poika jo on. Tosiaan 56cm vaatteita olen myös jo laittanut pois ja 62cm otettu käyttöön, vaikkakin vaippa syö siitä sitä pituutta jonkin verran. Kiva silti, kun saa vähän vaihtelua vauvankin vaatevalikoimaan. Huomenna piti aloittaa seurakunnan eka-vauvaryhmä, mutta soittelivat, että se peruuntuu, kun ei ollut tarpeeksi osallistujia. HARMI :headwall: Olis äiskäkin saanut vähän kontaktia aikuisiin, kun ei mulla ole oikeen muita vauvallisia kavereita joita vois päivisin treffata. Tais jollakin muullakin olla sama ongelma täällä. En oo siis mikään uskonnollinen tyyppi, mutta olishan toi ollut mukavaa ja ilmaista ajanvietettä vauvallekin.

Tuiskunen ja Alexi 7vko+
 
Maanantaita!
Vietimme eilisen Isoveljen 15v synttäreitä, enkä ehtinyt koneelle ollenkaan :eek: :eek: Ihana päivä oli, Kaapsukin vain söi ja nukkui.. Ihmiset olivat vähän pettyneitä, kun herra ei ollenkaan seurustellut... :LOL: Ajattelin, että ihan hyvä, kun nukkui eipähän joutunut koko suvun riepoteltavaksi... Taisi olla taktinen veto. :D
Viime yökin meni 23-10 VAIN kolmella syömisellä, eikä yhtään narinaakaan. :attn: B)
Nyt odotan ystävää kylään ja 16.00 on poitsun mopo kirjalliset. =) Mahtoikohan nukkua ollenkaan, kun illalla oli niin täpinöissään. Muakin jännittää!!

ONNEA KAIKILLE NIMEN SAANEILLE! :flower: :flower: :heart:

EMSAT hienoa, että hultajuusasia on nyt ok. :flower:
Me kävimme lastenvalvojalla viimeviikolla. Oli ihan rento täti eikä sen kummemmin kysellyt henkilökohtaisia. Sanoi itsekin, että nämä on sellaisia muodollisuuksia ja suurimman osalta aika turhia reissuja...

TUISKUNEN hienoa että rupeaa unet pitenee, näyttäisi täälläkin... KOP KOP kylläkin :p

LABELLO vähänkö nauroin sun "vaivalle" myös.. Itsellä samaa vikaa kirjoituksessa. NO hätä ME kyllä ymmärrämme.. :wave:

Ei annettu eilen muuten niitä maitohappotippoja ollenkaan.... Eikä juurikaan kitinää ja ähinää!! Entä jos ne ähinät ja vatsavaivat johtuikin siitä. Nyt ollaan ilman muutama pv ja katsotaan miten käy.

SAMMASTA onko muilla??? Meillä edelleen.. Ompa sitkeä! Puolukkaa menee.. Huomenna neuvolakin. :) Kysyn kyllä naamastakin, kun on kun pahin murkku akneineen. Aivan ärytnyt ja lehahtelee punaisena. :(

VIHREÄÄ kakkia täälläkin! MIstähän johtuu, kysyn minäkin???

PUR =) Saa ottaa idean, eipä tuo omani ole :)

Nyt en löydä kenen teksti oli, kun mummo arveli ettei nimiäisiä kannata pitää kun on sairautta jne kaikkea muutenkin. Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että vaikeuksien keskellä olisi ihanaa viettää yksi positiivinen ja onnellinen juhla!!!
Meillä muuten koko kevät yhtä juhlaa. Syntymäpäivät molemmilla isoilla sisaruksilla ja isällä, nimiäiset, rippijuhlat ja kälyni lakkiaisetkin. :) Epäilen, että kesäkuulle päästessä en halua nähdä yhtään kakkupohjaa tai mitään sinne viittaavaakaan. :whistle: :whistle: :x

FB:stä tein nyt itselleni "tiimarivihon", kun nimimerkit ja nimet on ihan sekaisin. Muutaman muistan vain... Mua saa myös pyytää kaveriksi. :saint: Niin ja sitten vauvojen työnimet ja oikeat nimet. Todellista aivojumppaa... Itse olen tosi onneton nimi muistaja...

Kivaa viikkoa
Seransu ja Kaapsu huomenna 5vko
 
ah, yritin lueskella, mutta en jaksanut kaikkea...luin sieltä täältä :ashamed:

Ristiäiset vietettiin lauantaina ja tilaisuus meni todella hyvin. Tyttö sai siis kokonimekseen Henni Elena Aleksandra. Illasta sitten lähdettiinkin viihteelle! Taivaallisen ihana ilta oli ja osasin jopa kontrolloida juomistani (jota en olekkaan tenhyt teini-iän jälkeen :D). Aamulla oli hieman heikko olo, mutta iltaa kohden helpotti. Tänään sitten Henni on hoidossa kummitätillään, niin saan loput univelat nukuttua pois. Lupasin viedä sen tänä aamuna heti kun herätään ja kaduin sitä kun olin luvannut hänet hoitoon, kun en olisi millään raaskinut antaa, kun eilen ei juurikaan muuta tehny kuin nukkunut kotiin tullessaan :/ Kohta siis päikkäreille ja sit haen neidin, enkä anna sitä enää ikinä hoitoon.. :p :D

Labello!!! Me lähdetään ehdottomasti sun kanssa kaupunkiin. Ilmota vaan millon niin lähdetään jo vaikka aamusesta liikenteeseen ja kahvittelemaan :)

Eikös vihreä kakka johtunut ilmasta lapsen vatsassa? Vai sanoiko joku jotain muuta syytä?

Mutta nyt nukkumaan ja kohta pääsen taas neidin luokse :heart: on se vaan niin ikävä toista.
 
Heippa tännekkin pitkästä aikaa!

Kirjoittelin muutaman kerran tuonne odottajien puolelle, mutta tänne en ole vielä ehtinyt ollenkaan ilmottautumaan... Meidän poika syntyi 19.2. 38+6 viikoilla. Kokoa oli 52 cm ja 4230 g. Viikko sitten neuvolassa kokoa oli jo 5030 g ja 55,5 cm. :)

Ristiäiset on 18.4., mutta nimestä ei ole vielä tietoa. Hankalaa päättää pojalle nimi! Tytölle mulla olis ollu nimi tiedossa.

Kaikki on menny tähän mennessä hyvin. Tänään jouduttiin vaan käymään neuvolassa laapistamassa napa. Jospa tuo napasieni nyt lähtisi paranemaan kunnolla. Pienentynyt se kyllä on, mutta erittelee vielä.

Tällaista täällä. Nyt vois yrittää ehtiä vähän siivoilemaan, kun poika vielä nukkuu. :)
 
Huoh...kyl kotona on kivaa ku voi olla vaa...
Kaupunkireissu meni vauvan kaa yllättävän hyvin. kerran söi ja nukku muuten.
Kotiintulo oliki sit iha muuta. parkkipaikal ku pääsin ni alko ruuan huuto ja koitin nopeest saada vaunut ja istimen vauvoineen sisään.

Sit otin itelt kaik vaatteet pois ku ahisti jo rintoi ja hikiki oli. Se ei olu nin järkevää ku sit aukes tissihanat ja maitoo suihkus joka paikkaan samal ku riisuin vauvaa. Vauvahan ei eilen kakannu ollenkaa ni .. :x siellähä se soosi oli. päälipukuu myäten ja niskaan asti. Voi sitä huutoo ku kova oli nälkä ja maidot vaa suihkus pääl ja sonnassaki viäl joutu olee.

Nyt nukkuu nii rauhas ku on vatta täynnä ja puhtaat vaatteet. ja koht tarttee taas vaatettaa ja lähtee hakee poikaa eskarist :snotty:
 
Hipähei!

Meidän neiti nöttönen sai eilen kasteessa nimen ISLA TUULI IRMELI. 2. ja 3. nimi tulee suvuista, Isla löytyi kai alunperin jostain tv-sarjasta. :saint:
Ristiäiset meni muuten oikeen mallikkaasti, paitsi pappi unohti siunauksen(siis sen jossa kummit,.ja vanhemmat siunaa), onneks mummu oli valppaana ja nätisti asiasta huomautti... ja illalla vasta tajusin että siinä tohinassa jäi valokuvatkin ottamatta... :headwall: :eek: . hääräsin kasteen jälkeen vaan tarjoiluja pöytään Islan syötön välissä niin,että täysin unohtu koko kuvaus :ashamed: vähän harmittaa, vaik videoitiinkin kaste...

ihania nimiä on muutkin vauvat jo saaneet. =) onnittelut kaikille! :flower:

EMSOILLE ONNEA huoltajuuspäätöksestä!

LENTIS kyseli vihreästä kakasta. meille sairaalassa sanottiin että saattaa johtua esim. siitä että vauva saa vaan etumaitoa,eli jää rasvaisempi takamaito nauttimatta,jos vaik rintaa vaihtaa liian aikaisin. nlassa kysyin myös asiasta ja kuten JOSPI jo sanoikin,niin myös vauvan vatsavaivat saattaa aiheuttaa vihreitä tuotoksia. tälläisä infoa asiasta mulla, mieluusti saa oikaista jo olen väärin ymmärtänyt...
 
tökkiikö muilla tää pino vai onks se vaan mun kone??? taasko menee kohta juntturaan...kestäis ny huomiseen...

eli pikana vaan päivitys ja neuvolauutiset. eli tosiaan se jasminin patti johtuu kuulema vaan siitä bcg-rokotuksesta,joka nykyään annetaan käsivarteen. aiemmin se kuulema on suurentanu imusolmukkeet nivusissa,niin nyt sit vaikuttaa näihin ylempiin. ja se rokotuskohta kuulema varmaan märkii sit kohtapuoliin...hyi.en muista et pojalle ois siitä aikanaan mitään tullu. jännä et vasta näin 6viikon päästä tulee näitä reaktioita :eek:
terkka myös käytti tytön vaakalla saman tien ja painoa oli 5300g vähän päälle..kyllähän tuo kasvaa,kolme viikkoa sitten oli 4700jotain.

tatuka haluatko Islan nimen listoille? Ja onnea nimestä :flower:

nyt ei ehdi muuta

L&J

 
TUISKUNEN!!!! :headwall: mä on mokannu jossain välissä :headwall: ku joko oon tullu sokeeks tai sit oon tosiaan sut tipauttanu listalta jossain vaiheessa! :eek: :headwall: Meinasin tuon nimen lisätä ni en vaan löydä. Eli josko viitit uusiks antaa syntymäpäivän ja mitat :ashamed: sori sori sori
 
meidän vauva ei rupee nukkuuu :headwall: mun kädet puutuuu!!! välillä meinaa mut sit taas herää...

oli pakko päästä purkamaan kun mieskin on leffassa :kieh:

Jospi ja väsynyt kiukkuinen Henni |O
 

Yhteistyössä