Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

ROSINANTE haleja sinulle, voi noita miehiä... Minä olisin varmasti ihan raivona sinun tilanteessasi. Lapsihan on yhteinen ja molemmilla on hoitovastuu. Työn kyllä ymmärrän, mutta tuo kaikki muu hössötys pitäisi kyllä laittaa kakkossijalle elämässä, kun lapsia tulee... :hug: Itse en voi tosiaankaan valittaa miehen osallistumisesta. Mutta tiedän kyllä mistä puhut, ex mieheni oli toisenlainen... Ei vauvaan koskenutkaan ja oli joko töissä tai viihteellä kaiken aikaa.. Koita puhua asiasta hänen kanssaan, ei kai siinä muukaan auta...

MAE toivotaan, että helpottaisi! :hug:

Meidän iltakitinä uuvahti viimein. :)
 
Rosinante Tääl mies osallistuu hyvi töiden jälkee vauvan hoitoon. Se käy kans usein treeneis (sählyy, kaukkist yms) mut se ei oo haitannu varmaa senkää takii ku yksinhuoltajana olin tottunu hoitaa lapset yksin ni aika paljon tulee hoidettuu tottumuksest vauvaaki yksin vaik vois antaa miehenki hoitaa enemmän.
Meillähä on uusperhe ja tää nykyinen mies on niin eri maata ku vanhempien lasten isä. Hyväs mieles siis ;)

Vauva on nyt 2 yötä nukkunu pinnasängys sohvan sijast ja hyvi se menee ja nukkuu siäl ja herää 2-3 tunnin välein syömään pariks minuutiks mut aamuyö on melkost öhisemist. Se ei itke eikä huuda ja on silmät kii mut öhisee ja mölisee ja pinnistää ja ponnistaa. Ilmesest masuvaivoi mut se tietty herättää aina meiätki. Jos ottaa syliin ni nukkuuki sit heti :|

nyt on pakko laittaa taas ittees ihmisen näköseks ku lähen vauvan kaa mutsin lua päiväks

JeJa +typy 1kk+
 
tuosta hoitoon antamisesta vielä, nyt ku poika on jo "iso" niin oon vähän useemmin raaskinu jättää yökylään,mut nyt taas jotenkin vaikeeta kun on vauvakin. mun äiti ja poika molemmat aina pyytää et saisivat vietellä päivää yhessä,mut mie hätähousu aina käyn hakeen sen kotiin ku tulee ikävä :ashamed:

minä oon nyt pyöritelly tota jasminin pattia enkä enää tiä liikkuuko se patti,vai pelkkä iho siinä päällä.sitä kun on siinä aika reilusti löysällä..imusolmuke vois olla,mut onko niitä päässä???never heard. neuvola on vasta 8.4..mietin et jos soittas ja kysys,mut eihän se nyt puhelimes mitään osaa sanoo. on viel sit sijainen ens kerralla :/

mä oon tässä tutkinu kalenteria ja koittanu miettiä onko tänään keskiviikko vai torstai,mut ei oo edelleenkään mitään hajua :eek: :LOL:

tota..katotteko aina tarkkaan kun vauva ottaa imuotteen tissistä? minä monesti luotan et se ite nappaa kii jos päästää kesken irti ja sen seurauksena sain "fritsun" :LOL: tyttö nappas tuosta sivusta kii ja miten onnistukin saamaan niin napakasti pari imasua ennen ku tajusin :D se muutes sattu!

paranemisia kaikille kipeille!

nyt päivän hommiin

labello ja jasmin 5vk+
 
FCEBOOK että tää menee mahdollisimman vaikeaksi :D Niin: jos haluatte että mä kutsun liittymään ryhmään laittakaa mulle täällä kaks plussalla yksityisviestinä oma nimi ja tuntomerkki kuka sen nimisistä ootte. Mä joudun sitten pyytämään teidät kaveriksi ja sitten vasta pääsen kutsumaan. Mutta jos löydätte itse yhteisön, niin laittakaa mulle viestiä täällä, että ootte hakenu niin en hyväksy sitten kaikkia mahdollisia helmivauvojen äitejä. Ymmärsiköhän kukaan mun selitystä :ashamed: mä oon kans käsi näiden koneiden kanssa siksi näin vaikeaa.

Sitten muutakin asiaa =)

Labello Toi on niin tuttua että päivät on hukassa :LOL: mua oikein hävetti eilen siellälääkärillä kun se kyseli vuotojen kestoja yms. enkä osannu vastata kun et emmä muista.

Rosinante :hug: Meillä mies osallistuu vauvan hoitoon tosi hyvin töidenkin jälkeen. välillä oikein patistan sitä päikkäreille, että taas jaksaa.

(.) Tosiaan eilen olin jälkitarkastuksessa ja sain terveen paperit :D Kovasti ne kyseli ehkäisystä ja sanoin etten mitään ala käyttämään jos tulee raskaaksi niin sitten tulee. Jos tätä vauvaa yritettiin 8 vuotta ja se sai alkunsa hoitojen avulla niin uusi raskaus olisi vain lottovoitto. Lääkäri tuumasikin, että ihan hyvä päätös ja sanoi myös ettei haittaa mitään vaikka hetikin tulisin raskaaksi.

Iisa-Elina nukkui tooosi huonosti viime yön :ashamed: taisin nähdä kellosta jokaisen tunnin. Ei sillä oikeastaan nälkäkään ollut kunhan kitisi vaan.

 
JEJA mulla tota samaa vikaa.. yh:nä tottunu tekee kaiken, enkä oikee tajua pyytää apua.. Ja sit saatan raivota väsyneenä... Isäntä sanonu monesti, että SANO mitä haluat, hän ei ole ajatusten lukija, eikä NÄE esim pölyjä samanlaisena Fyysisenä ja Psyykkisenä uhkana, kun minä... :whistle: :whistle:

LABELLO paree varmaan soittaa ja kysyä patista. En katso enää imuotetta minäkään. Ihan selviää hienosi.. Hi fritsua ei sentään, mut välillä nappaa nännin vinoon ja huonosti se myös sattuu... :wave:

MINA minä ymmärsin ainakin FB selityksen. KIVA joo jos ei muita kun palstalaisia "huolita". "me ei leikitä teidän kanssa" :LOL: :LOL:

Tänään lastenvalvoja ja mamma pääsee kampaajalle!! JEE jee ja ilman vauvaa... :attn: B)

Aurinkoista päivää!

S ja Kaapsu 1kk 3?pv
 
Moikkelis kaikille!

Enpä ole juuri kerinnyt lukemaan ja vielä vähemmän kirjoittelemaan..taisin alussa pari riviä kirjoittaa synnytyksestä..

oma napaisesti kerron omia kuulumisia; meillä menee mukavasti, suht vanhalla rutiinilla ja ollaan ihan myytyjä neidistä.Nyt tyttö kohta 9 viikkoa ja ristiäiset oli heti kuukauden ikäisenä. 2kk neuvolassa 4760g ja 53cm pitkä, hyvin siis tisutellut B)
meillä on nyt nuhaa ja rohinaa ja vähän itkuisuutta mutta onneksi on monta hoitajaa etten ihan tukehdu.. tissiraivareita täälläkin ja mulla suihkutissit niin kaikki ollaan maidossa ja raivoissaan :p
Irtiottoja kotoa olen tehnyt kanssa, tosin en baariin vaan treeni poluille.Aloitin juoksentelun 2 viikkoa synnytyksestä pikkuhiljaa.Nyt pisimmät lenkit noin kympin mittaisia (lue just tissittelyn väli..)Ihanalta tuntuu juosta yksin luonnossa, mulla lataa akkuja ihan älyttömästi raitis ilma ja kuntolu.masu roikkuu tooosi kivasti trikoiden päällä..Lääkäri tuumasikin jälkitarkastuksessa että ei laskeumia ja paikat kuin ei noita synnytyksia olisikaan vielä viittä ollutkaan :whistle: No pääasia että kaikki kunnossa ja teki testin virtsan pidätyksestä ja tuumasi ettei tainnu mulla siitä ongelmia ollakkaan. sitkeesti tein koko odotusajan niitä jumppia ja heti synnytyksen jälkeen.Ihan rauhassa olen saanut juosta pienessä pissahädässäkin ettei karkaa.Tota mahanahkaa olisi tarjolla koko rahalla, se taitaa olla tällä kertaa aika sitkeessä että sen saisi edes vähän inhimillisemmäksi.
Meillä tyttö sai rota rokotteen kun täällä tota masutautia on ollut kioko talven niin ajattelin sen vuoksi ottaa.
Yöt meillä menee 2-miljoonalla syötöllä, joten pientä univajetta paikotellen on.
Mutta nyt vauveli heräsi ulkona itkemään, menen pelastamaan.
Kaikille mukavaa kevään jatkoa ja nyt koetan kunnostautua kirjoittelemaan vähän tiuhempaan..

siniraita ja tyttö yli 2kk
 
Rosinante, tsemppiä! Meille tuli eilen riita vähän samankaltaisesta. Vauvan hoitoon mies osallistuu niin paljon kuin pystyy on siis käytännössä sen kanssa kaiken vapaa-aikansa (silloin kun mä en imetä) ja vaihtaa kaikki vaipat silloin kun on kotona. Meillä oli kuitenkin diili, että mies olis ekat viikot siivonnut (ja ylipäätään hoitanut huushollin täysin) ja sen kanssa meni vähän niin ja näin.. Noh huomautin siitä vasta eilen ja riidasta tuli oikein makoisa. Mies sanoi, että miksi et sanonut heti kun alkoi ärsyttään. Mä en kuten säkään halunnut jäkättää, mutta kuulemma olis ollut paljon parempi. Ehkä sun miehesi ei vaan tajua, että hänenkin pitäisi osallistua OMAN lapsensa hoitoon! Niin outoa kun se onkin niin se ei tunnu olevan miehille itsestäänselvyys... Joten kokeile jäkätystä, se on mun ohje! Sua kuitenkin sapettaa asia eikä se sillä lopu, että mietit sitä itseksesi. Jossain vaiheessa se tulee pintaan ja se tappelu onkin sitten kaksi kertaa kovempi kuin mitä olis ollut tarvis!
Toi Maen kuumemittariohje oli mielenkiintoinen. Mä en ole muutamaan päivään juonut tuota mun teetäni ja mietin, että ehkä se on syynä näihin kitinöihin..
Tänään neuvola, saa kysyä tosta rohinasta.. Lapsi kuulostaa oikeasti ihan porsaalta!
 
Meinas mennä sunnuntain ristiäiset pipariksi... :headwall: Lähdin tänään soittelemaan papille, kun hänestä ei ole kuulunut mitään vielä ja syykin selvisi. Meille oli kyllä kirkko ja juhlapaikka varattu, mutta tilaisuuteen ei ollut tulossa pappia!! :attn: Onneksi on tuttu pappi ja hänellä vapaapäivä, joten saadaan nyt sitten lapselle nimi :LOL: Että olipahan kirkkoherranvirastossa sössitty sitten oikeen urakalla. Olispas ollut kiva ajeluttaa vieraita usean sadan kilsan päästä turhaan tänne. No, siinä olisi sitten syöty ja juotu ja seurusteltu, mut mut |O

Että sellasta!
Tuiskunen ja poikanen 7vko+
 
Heissan.

Tänään oli sitten tylleröisen 1kk neuvola (luoja et aika menee äkkiä :eek: ), pituutta oli tullu taas 2cm lisää eli 54cm ja paino oli muutamaa grammaa vaille 4kg. On kyl tuntunu ettei toi meitin pikkunen prinsessa oo mikää kevyt keijukainen enää. :D Mut hyvä vaa et kasvaa.. Oottelen jo et se osais puhuu ja kävellä :LOL:

Ristiäiset on tasan kuukauden päästä. Kummit on saatu mietittyy, mut ei oo sit tyllerölle nimee.. :whistle: Täytyis joku kiva nimi keksii, mikä sopii kummallekkii. :)

Täällä ei enää tissisyöttöjä ole, tuttelilla mennään..

vauvanhoidosta meillä on mihen kanssa sopimus,et minä sitä hoidan ja hän tekee kaikki kotityöt (ruuan, pyykit ja siivoo).. hyvin on toiminu :) ja kyl tyllerö on silläki ollu hoidos, ku ite oon jonnee menny :D

Mut nyt syömää. ku tyllerö nukkuu.. :)

Tyttö-nen ja tyllerö 1kk
 
:wave: merkkiä ja lukemassa

Tänään oltu koko päivä mummulassa, miehet kaatoi pari puuta ja sit teki puuhommia :) neiti ei nyt meinaa haluta ollenkaan mennä unille, just söi masun täyteen ja nyt känkkää kopassaan :whistle:

Heräsin tänä aamuna ihan paniikissa seiskan aikaan ja ihmettelin, et voiko olla totta, että vauva on nukkunut ilman syöttöä puolesta yöstä aamuun asti :eek: herätin miehen ja se sano, että on syöttänyt ja vaihtanut vaipan puol neljän aikaan, että ei hätää :LOL: olin sit nukkunut niin sikeesti, et en ollut herännyt vauvan kitinään |O mies kyllä sanoi, ettei vauva ollut ehtinyt itkeä niin lujaa, että olisin herännyt. Oli kyllä ihanaa nukkua kunnon yöunet :) Huomenna olis eka neuvolakäynti, saas nähdä paljonko neiti on kasvanut, ainaki tuttelia menee kiitettävästi :)

T. Kareliini ja vauveli 2vkoa :heart:
 
LABELLO: täs ois kuva pään alueen imusolmukkeista
ja linkki siltä varalta et en osaa laittaa kuvaa...

http://apumatti.helsinki.fi/images/imagebank/lcms/5189/jpegkaulan_imusolmukkeet_copy.jpg

En oo päässy kirjoittaa jotenki kaikki aika kuluu niin nopsaa ja sitte yleensä luen samalla kun poitsu on tisulla ku täs on yllättävän hankalaa kirjoitella yhellä kädellä ja toisella pitää poitsu telakoituneena tissiin.

FB:ssä ehk enemmän ollu viime päivinä yrittäny päntätä nici ja nimee yhteen....

toukka ja rasmus 7vko tasan......

 
Kiitokset tsempeistä Unikeko80 ja muut keitä en nyt muista! Täytyy tosiaan ottaa "kissa pöydälle" vaikka niin inhoonkin naputtamista mut jos yrittäis sillain rauhassa ja rakentavasti keskustella ;) ...

Testasin tänään josko auttais kitinöihin ja mahavaivoihin Rela-tippojen poisjättäminen ja uskokaa tai älkää, meillä ollut tosi rauhallinen päivä! Poju nukkunut pitkät päikkärit eikä herännyt kertaakaan välissä. Muutenkin ollut kaikenkaikkiaan paljon paremmalla tuulella, jokellellut ja hymyillyt moneen otteeseen :heart: . En tiä sitten onko vaan sattumaa mut kummalliselta tuntuu.

Pullojen keittämisestä : Te jotka annatte lisämaitoa niin miten pitkään ootte keitellyt pulloja vielä joka käytön jälkeen? Meillä poju 7vko ja mua alkaa jo vähän kyllästyttämään toi pullojen kanssa plehtaaminen.. Voiskohan jo alkaa keittämään vaan sen kerran päivässä ja pestä koneessa?? Meijän terkkari ei osannut siihen mitään selkeätä vastausta sanoo, on kuulema jokaisen oma päätös.

Meijän poitsu veteli viime yänä taas 6tunnin unet putkeen! Tää on jo toinen kerta. Oispa ihanaa jos alkais pikkuhiljaa omatkin yöunet venyä pidemmiks. Oon miettinyt jo pojan siirtämistä omaan huoneeseen pinnikseen mut vielä ei jotenkaan uskalla. Täytyy kuulla sen tuhina niin tietää että on hengissä. Vielä siis nukkuu äippäpakkauslotjussa meijän makkarissa. Kohotettiin muuten hiukan sitä pääpuolta niin nukkuu huomattavasti paremmin. Jotenkin tuntui olevan levoton täysin vaakatasossa, ainakin jos masu täynnä.

Nyt kun vauva nukkuu niin ois itekkin hyvä ottaa päikkärit, mut ei kun täytyy netissä roikkua =) ...

Ps. Joku sanoi vauvan kuulostavan ihan porsaalta, meillä ihan sama juttu! Röhisee ja ähkii, varsinkin tissillä ja silloin kun saa raivarin.. Ollut sellainen jo ihan vastasyntyneestä, hassu tapaus.
 
pur
Se on nyt täällä..FLUNSSA. Mä oon aivan taatanan tiltissä. Oon yrittämy useeseen krt lukee teijän juttuja mut ei tuu mit. Ei vaan pysty. Ihan äimänä olin et siis MUA kin on pyydetty kaveriks tuntu oikeen mukavalta joo. Viime yönä harjoteltiin istaallaan imettämistä et tiedän paremmin millon tyttö lopettaa ja sit laitoin sen takas oman sängyn puolelle. En uskaltanu jättää kainaloon kun ajattelen jos alan kuumeilee ni ei tiiä tajuaako sitä sitten nukkuvansa lapsen kanssa. Tytön pinnis on siis meijän sängys kii mun puolel ja siitä on laitakin pois niin et on oikeestaan vaan meidän sängyn jatke et ei se pitkälle joutunu. Ilmotti kuitenki huomaavansa eron mut parin kerran jälkeen jo aika suosiolla luovutti kun vaan silittelin ja hyssyttelin. Mun lepo tosin taas jäi vähän kyseenalaseks vaik miehel onki pitkät vapaat niin kyl mä vaan niin kiinni tos tytös oon...Pakko kyl pyytää apua ja toivoo et sitä myös saa kun mies menee töihin jos olo tämmösenä jatkuu...

Pur ja Pihla 6vko
...ainii, neuvolas ja jälkitarkastukses kaikki hyvin
 
Huhhuh, täällä nukutaan ekaa kertaa yli 5tuntia ja vielä unta riittää... Kuinkahan mahtaa yöllä käydä unten kanssa... Nukkuu niin hiljaa ja sikeesti, että kerran luulin jo, et se on kuollut ja paniikissa heilautin kättä. Ihan sydäntä kylmäs, kun se käsi vaan tippui velttona alas, mut onneks alkoi sit samantien korjaan asentoa. Kamalaa, jos vauva nyt kuolis :ashamed:

Tuiskunen ja unikeko
 
Meillä käännyttiin tänään sitten selältä mahalleen! :eek: Juuso söi aamulla puoli kuuden aikaan ja laitettiin takasin pinnikseen nukkumaan. Kauhee ähellys rupesi kuulumaan ja kun mentiin kattomaan niin poika oli mahallaan.

Jälkitarkastus oli tänään ja kaikki kunnossa. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja otti papan. Ultrasi myös kohdun ja munasarjat. Ehkäisyasioista juteltiin ja lääkäri kyseli synnytyksestä. Kyselin alavatsan nipistelyistä ja häpyluun kivuista, joita mulla on vieläkin ja lääkärin mielestä ne on normaaleja vielä tässä vaiheessa.

Tuttipullojen keittäminen: Meillä on 8 pulloa ja niillä pärjää hyvin niin, että kerran päivässä pitää pestä ja keittää ne. Me keitetään ne varmaan ainakin sinne 3kk asti tai siihen, kun siirrytään kiinteisiin.

Labello: Varmasti turvonnut imusolmuke se patti mikä teijän neitillä on. Nehän voi turvota millon mistäkin syystä. Kyllähän sitä kumminkin kannattaa käydä näyttämässä oman mielenrauhan vuoksi. :)

Tinttu & Juuso 2kk 4pvä
 
Eile olin sit vauvan kaa koko päivän siäl mutsin luona ostoksil. On noi ostosreisut vaa melkosen raskai jos kestää kauan. Mut löyty sit aina joku vaatekoppi tai vessa mihi menin imettää. Etittii mul ristiäisiin jotai lakanaa (vihdoin onneks löyty) ja kaikkii ristiäisjuttui.
Ku käytii leipomost tilaa kakut ni siäl oli sellasii vauvan jalanpohjan muotosii vaaleenpunasii piparei mihi sai vauvan nimen tai kirjaimen ni pakkoha niit oli kans tilata ristiäispöytään :p

Nyt on sit kaik hankittu. Ja aktiivimaton kävin ostamas. Viihty vauva siin jonkun aikaa mut eipä viäl hirveest kiinnostanu.

Tänää on eka sellane neuvolaki et meen vauvan kaa neuvolaan. Tähä mennes siält on tultu kaks kertaa himaan.

Tarttee taas valmistautuu vaunuilemaan tarhal päin. Hetken ehtii olee sen jälkee himas ja sit vaunuilen neuvolaan. Tuleepa käveltyy jos toi kroppa vaik joskus sit normaalisoituis.

JeJa + typy 1kk+
 
Glow
JeJa, Lakana :LOL: ihana. Mie taas eilen hermosin kun ei oo vaatetta ristiäisiin :headwall: Millään ei jaksais lähtee kaupoille yhen vaatteen takia. Noh, sain sit sovitettavaks yhen mekon kaverilta. Näyttää mun päällä teltalle tai jotain, enkä oo yhtään tottunu pitää mekkoja... mut se ei olis pelkästään musta... onpa vaikeaa!

Mieki jumitin eilen fb:ssa ja nytki vähä... Mut mitäs täs paljo teet kun Onni nukkuu kantoliinas. Itekö olen nyt hänet siihen opettanu vai kuin?! mut kuhan nyt on tyytyväinen edes jossain. Eilen sain siivoiltuu kun mies tuli kotii.
Mulla vähä samaa ongelmaa kun joillaki tääl et ite tottunu tekee yksin kaiken eikä halua pyytää apua ja sit ärsyttää ku toinen ei tajuu esim. imuroida... :whistle:
Meilläki pien riita tuli täl viikol... mul ei oo hetken rauhaa kotona sovittaa niitä pirun ristiäisvaatteita tai imuroida tai jotain, ku vauva tai sit esikoinen tarvii mua. Mies vaan kattoo telkkaria tai jotain... Asiahan ei noin ole, siis hänhän hoitaa lapsia tosi paljon! on aivan tohkeissaan vauvasta (hänen ensimmäinen tämä ) . Auttaa kun vaan pyytäisin. Ruokaa tekee mielellään pyytämättäkin. Hänhän täs on kokkailut hoidelluki vauvan tulon jälkeen, näin tarkemmin ajateltuna! Töittesä lisäks ei täl hetkel hänel menoja ole. Kesä ku tulee nii mustahan tulee taas "golf leski" vai olisko täs tapaukses joku "golf yh" hah... en ymmärrä mikä siinä lajissa on niin kivaa, mulla menis vaan hermo enkä tajua siit mitään :whistle:
 
uuh. Likka vetäs pikkusen yli 6h unet yöllä, ja tissit oli ihan valmiit räjähtämään, eihän siit syömisestäkään meinannut sitten tulla mitään, maito suihkus joka paikkaan muualle kun likan suuhun. mielummin kyllä syttöttelisin sillä tavalla säännöllisesti 3h välein niinkuin tähänkin asti..

nyt ulkoilemaan, ihanasti paistelee taas aurinko..

mukavaa kevään odotusta kaikille!!

Miisa&Ronja 5vko
 

Yhteistyössä