Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

toukka iso kiitos linkistä! on se imusolmuke,just tuossa kohti korvan takana ku tos kuvassakin. oitin elen neuvolaan ja täti oli sitä mieltä et haluu ite sen kopasta kummiskin,eli maanantaina puhelintunnilla kipastaan näyttämässä.

eilen sain neitiltä ekan hymyn :heart: ja puolikkaan semmosen sain ikuistettua kamerallekin,samalla nosti hienosti päätään masulla ollessa..vissiin oli ylpee suorituksestaan ku alko niin hymyilyttään samalla :D kuvaa laitan fbeehen..
(siellä muuten kummasti jumii nyt vielä k pitää teidän kuulumisia tutkia :ashamed: kukas glow vissiin tokas niin hyvin siel,et kummasti sitä aikaa riittää sinne kurkkimiseen vaikka tekemistä piisais.. :whistle:

meidän uhmis meinas saada mut hermoraunioks eilen,käytiin kaupassa ja se läks kassalla karkuun :kieh: eka kerta. ja tietty tyttökin alko samalla huutaa vaunussa ja multa valu hiki päästä ku retuutin poikaa yhellä kädellä,heilutin jalalla vaunuja ja toisella kädellä nostin ostoksia hihnalle ja koitin maksaa. kassaa vähän hymyilytti..mua ei yhtään,hyvä ettei saanu nenuunsa ku kehtas naureskella |O
ihanata ihanata

labello ja jasmin myttynen 5vk+
 
Tervehdys!
Meillä on ollut hieman haasteellinen viikko takana, joten ei oo tullut pahemmin netissäkään roikuttua ;) :whistle: Mies oli tosiaan työmatkalla ja sit toi esikoinen sairastu (muuten ei oo oikeestaan koskaan kipee)yskään, joka muuttu angiinaksi ja Kasperin vatsavaivat ja muut huudot/kitinät lisäänty. Välillä oli kyllä aika avuton olo...Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Käytiin eilen esikoisen kanssa lääkärissä ja sai antibioottikuurin - tänään hän on jo huomattavasti pirteempi poika ja toiveita on, että huomiset 5v synttärit voidaan pitää (lääkäri antoi luvan, jos pojan vointi on ok)
=)
Jälkitarkastus Kävin tällä viikolla. Muuten kaikki on ok, mutta toi ehkäisy :headwall: Pohdittiin sitä lääkärin kanssa ja hän ei osannut muuta ehdottaa, kun kortsua seuraavat puol vuotta (mun kohtu ei kestä aikaisemmin uutta raskautta ja mitään pitempi aikaista ehkäisyä ei kannata ottaa käyttöö, koska toi raskautuminen ei tapahdu meillä ihan helposti ja yksi lapsi ois vielä toiveissa). Mä kun oon yritänyt koko aikuisikäni vältellä kortsua, kun jotenkin vaan tuntuu että sen myötä rakastelusta katoaa, jotain tosi oleellista...vika on varmaan paljossakin korvien välissä, mutta en tiedä mitä tehdä :/ En tiedä oisko noilla merkeillä väliä, mitä käyttää...eihän tässä auta muu kun alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja :kieh:
Positiivista on se, että eilen pääsin illalla kampaajalle ja sain uuen hiusvärin B)

Jaksuja kaikille!

Tuulen sydän ja Kasper 6vk
 
Huoh; viime yö sitten valvottiin neitokaisen kanssa kun on niin limainen ja räkäinen ja keittosuolatipat ei auta ollenkaan ja ihan hirveet raivarit tissillä.Mentiin eri huoneeseen nukkumaan että isi edes saa meillä kunnon yöunet (koskas mä???).Aika tyhjä takki, koetin tässä aamun siivoilla mutta hitsi kun tätä huushollia on niin kiva siivota kun kerroksia on kolme, ettei tiedä mistä aloittais ja mihin lopettais..Ja hetken päästä kuitenkin sama sotku..

Meillä tämä seksi elämä on jossain muistelu osastolla, ei juurikaan ole tarvinnu harrastaa kun en vain jaksa.Nukahtelen sohvan nurkkiin tai imetellessä sänkyyn joten sitten kun jaksais syventyä muuhunki ku nukkumiseen.Mies vaan eilen tuumasi että taitaa hormoonit toimia vielä mulla niin että ensin vauva ja jonon viimeisenä isi.Siis toisin sanoen ymärtää että nyt tilanne on tämä joka kestää oman aikansa ja seksielämä taasen palautuu normiksi kun on sen aika.Ei ne kerrat vaan laatu kun molemmat oikeesti on mukana ajatuksessa.

Nytkin mies tässä passitti mut yksin treenipoluille, sanoi että tarvin omaa hiljaista aikaani jossa saan taas jaksuja seuraavaan päivään.Mies tuntee mut kyllä hyvin, ja rutiinisti hoksaa auttaa, järjestää, siivota ja tehdä ruokaa ennen kuin ollaaan siinä pisteessä että kiljun ettei se auta..Usein miehille täytyy vaan sanoa että auta siinä tai tässä asiassa, sellainen määrätynlainen omatoimisuus tuntuu puuttuvan.Eli siinä missä me naiset teemme sen seitsemän asiaa mies rapsuttelee päätään ja miettii mistäs aloittais

Kaipa se ruuan lämmitykseen lähdettävä, eilen jäi oma ruoka väliin ja kuittasin sen kohtuuttoman monella suklaa rivillä levystä.Ja morkkis painoi yhtä paljon kuin toi roikkuva vatsa nahka :LOL: no ainakin tänään motivoi lenkille näin jälkijättöisesti sen kulutukseen :kieh:

hyvää viikonloppua!

siniraita ja tyty
 
PUR kovasti heittelen sulle parantavia ajatuksia :whistle: :hug:

ROSINANTE meikä ei edes keitä pulloja, kun ihan satunnaisesti... Mä imetän kyllä, mutta voin kertoa, et jos en imettäisi, keittelisin ehkäpä silloin tällöin vain... Vaikka joka toinen päivä tai jotain sellaista. En tosiaan joka kerran jälkeen. Tutit oon keitelly nyt fiiliksen mukaan... Esikoisen kanssa keitin niitä hulluna ja tokan kanssa en juuri ollenkaan... Tämä kolmonen saa näköjään saman kohtelun :)
Sairaalassa muuten yksi hoitaja (lasten) sanoi, että ei ole tarvis tutteja keitellä päivittäin...

TUISKUNEN tiedän niin tuon tunteen... :hug: Itse syyllistyn samaan..

TINTTU :wave: :flower: Hirmu aikaisin kääntyy!

TUULEN Sydän mäkin olin kampaajalla eilen. B)

Eipä ole täälläkään seksi käynyt, kun ohimennen ajatuksissa. Iltasella, kun Kaapsu käy unilleen niin isommat valvoo vielä ja mä ihan tasaraha... Isännällä kouluhommia, niin on sitten opiskellu puolilleöin... Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa. :eek: :eek:

On se kumma miten mekin ollaan nahisteltu... Ei ole yleensä tapana. Tyttö jo kysyi, et miks riitelette niin paljon.. :ashamed: :ashamed: Molemmat väsyjä, sitähän se...

Kaunista päivää.

Nä näköjään skippaan ulkoilut helpoiten päiväohjelmasta.. Pitäisi olla se isompi muksu tuos, niin tulisi mentyä pihalle. Tänäänkin tytön kampaaja ja pojalle mopokypärää ja kenkiä ostamaan, niin en varmaan pihalle ehdi.. Täällä ja FB ehdin kuitenkin olla :eek: :eek:

S ja Kaapsu 1kk ja 4pv
 
Liekö kukaan edes muistaa enää meitä? :LOL:

Tää on nyt sitten mun ja neidin vauvapuolen korkkausviesti; lukenu kyllä oon, mutta en muka ehtiny kirjoittamaan...

Meillä arki pyörii ihan mukavasti; täällä tais olla puhettaki siitä, et jos vauva nukkuu yöllä hyvin, syö se päivällä tiheämpään. No, meillä ainakin menee just noin. Päivät ja etenkin illat tankkaa tunnin, kahden välein, mutta nukkuu yöt noin iltayhdeksästä aamukuuteen yhdellä syötöllä. Ja sitten jos äiti haluaa nukkua (lue yrittää torkkua) pitempään, syödään aamulla sitten tunnin välein, kunnes enää yksinkertaisesti märässä vaipassa oleminen ei kiinnosta =) . Tänään torkkuiltiin ennästyspitkään: noustiin vasta puoli kymmeneltä (tunnustan kyllä, että yksi tunti meni makuullaan tissillä roikkuessa, vaikka meille ei edes makuusyöttöä suositella neidin esofagusatresiataustan vuoksi). Kaiken kaikkiaan nautin koko vauvasta ihan mielettömästi, mutta erityisesti imettäessä olen lähes aina onnen kyynelissä: aluksihan ei ollu edes varmaa miten meidän neitin ruoansulatus alkaa toimimaan saati että pystyykö syömään pullosta, tissiltä syötöstä en edes uskaltanut haaveilla ja nyt se on täysin totta ollut jo lähes kotiin pääsystä asti...

Vaikka arki rullaa kotona ihan mukavasti, kuuluu meidän arkeemme myös lähes viikottaiset sairaalareissut, nyt tällä hetkellä mennään kaavalla kymmenen päivää kotona ja kaksi sairaalassa... Mutta jospa ne joskus harventuisivat ja loppuisivat kokonaan; kirurgi ainakin lohdutti, että niin on tavannut tällaisissakin tapauksissa käydä =) . Ei kyllä ole yhtään moitteen sanaa meitä hoitaneelle sairaalahenkilökunnalle. Päinvastoin he ansaitsevat suuret KIITOKSET!!!!

En malta olla myös lisäämättä tänne siitä elämänkoulusta, jonka oppeja olen sairaalamaailmassa saanut. Kun on tämän vuoden aikana ollut lasten teho-osastolla lähes viikottain, olen saanut huomata, että miten sitä ei osaakaan olla aina kiitollinen terveistä lapsista ja meidänkin vauvan ongelmat ovat usein saaneet omassakin mielessä aivan uudenlaisen suhteen, kun on nähnyt paljon paljon ikävämpää... Muistan aina, kun en tiennyt selviääkö vauvamme leikkauksesta vai ei, sen itselleni antaman lupauksen, että en koskaan valita, jos vauvamme itkee, kunhan hän vaan selviää... en ole vielä valittanut, mutta yritän muistaa sen myös sitten kun hän uhmaiässä heittää ruokansa lattialle, karjuu pää punaisena kaupan kassajonossa tai ...

Mutta nauttikaamme vauvoistamme!!!

Ehkäpä ehdin joskus myös kommentoimaan muutakin kuin omia kuulumisia...

Kiva on teidän juttujanne kuitenkin käydä lukemassa, tuntuvat monet kuin olisi itse ollut kirjoittamassa (niin kuin kysyminen pullojen keittämisestä, meillä kun neiti onneksi syö lypsettyä maitoa tarvittaessa pullosta)

Mukavaa kevättä - aurinko paistaa, taidanpa imuroida pikaisesti ja lähteä vaunulenkille!

Terveisin lillip ja aurinkoinen prinsessansa
 
Neuvolas käyty ja neiti oli nyt 1kk ikäsenä 4940g (s.3740g) ja pituus 54.6cm (s.52cm).
pulska pikkutypy.

kahel vaunulenkil oltu jo tänää ku on noit menoi ollu. Nyt voiki sit illal hyvil miälil vetästä pitsan naamaan :p
isommat muksut menee isällee ni ollaa vaa vaavin kaa sit huamisee asti vaa vissii. Jos vaik käväsis ikeas huame ku ei ois ku yks muksu.

Melkosest viihtyny vauva tänää vaa sylis ni ei oo oikee mitää saanu aikaseks(tietty netis ehtii olee).
 
pur
Alkuperäinen kirjoittaja siniraita:
Eli siinä missä me naiset teemme sen seitsemän asiaa mies rapsuttelee päätään ja miettii mistäs aloittais
Juuh. Tänä aamuna oltiin lähös mun tädille. Soitin sille ja sanoin miehelle et nyt mennään. Siihen mennessä kun herra oli valmis olin syöttänyt tytön kaks krt vaihtanut kuiviin ja pukenut sen ja itseni, tässä vaiheessa muistutin jo hampaiden väliustä että nyt mennään..ja mä olen sentään aika kipee vielä |O . Sellasta se välillä on mies+nainen+kaks vastakkaista temperamenttiiä
 
Olipa kiva kuulla siniraidastakin pitkästä aikaa! =)

Lillip: ihana kuulla, että imettäminenkin onnistuu ja muutenkin kiitos kun muistutit, että pitää muistaa olla kiitollinen siitä, että vauvalla ei ole ongelmia. Sitä alkaa ottaa asiat helposti itsestäänselvyyksinä ja unohtaa olla kiitollinen, vaikka syytä olisi. Itse yritän muistaa silloin kun tosi plajon väsyttää, että lapsi on aina iso ihme ja lahja, ja kaikki eivät voi saada lapsia lainkaan.

Kolmen, neljän tunnin yöunilla täällä mennään, jos hyvin sattuu, saan sitten torkuttua hiukan päivällä. Jos menee useampi päivä ilman päiväunia, niin sitten kuljen kyllä aika sumussa.

Äiti on ollut täällä tämän viikon, on kyllä ollut ihanaa. Tosin Greta on ollut paljon itkuisempi ja kitisevämpi kuin yleensä, liekö syynä nuo aiemmin mainitsemani kriisikaudet. Tosi paljon tyttö haluaa jutella ja hymyilee jo joka päivä, niin että kyllä ainakin kehityksessä otettu iso harppaus eteenpäin.

Isän kanssa on nyt vain skypellä näytetty Gretaa, toukokuussa olisi kyllä tarkoitus sitten tulla Suomeen, kun saadaan Gretalle passi!

Eilen menimme äidin ja Gretan kanssa lähikaupunkiin (meillä lähin isompi kaupunki n. 20km päässä), ajoin ekaa kertaa n. 2 kuukauteen, mutta hyvin meni, vaikka tie on mäkinen ja mutkainen ja kapea ja liikenne tietty just sellaista italialaista. Oli siis eka kerta kun olin ilman miestä liikenteessä, piti oikein onnitella itseä :saint:

Miehen osallistuminen vauvanhoitoon: No ehkä kerran olen herpannut näiden 7 viikon aikana, kun mies tuli pitkän työpäivän jälkeen kotiin, eikä heti ruvennut vaihtelemaan vaippoja ja puuhaamaan vauvan kanssa, vaan istui tietskan ääressä lukemassa uutisia siitä Amsterdamin lento-onnettomuudesta.

Miestä muistankin aina kiitellä, koska on tosi hyvä Gretan kanssa, pitelee paljon sylissä ja seurustelee, usein hotkii ruuat niin, että mä saan syödä rauhassa, kun Greta on hänen syissään. Gretalla on siis tapana herätä just tasan sillä hetkellä, kun mun pitäisi syödä, ihan uskomaton ajoitus, ravintoloissakin just pitää alkaa imettää silloin, kun ruoka tuodaan pöytään :D
Mies myös laittaa ruokaa ja siivoaa, mähän en ole imuroinut sen jälkeen, kun tulin raskaaksi :ashamed: No, kun lääkäri kielsi rasittamasta ja sitten sektion jälkeen piti ottaa kevyesti :whistle:

Nyt olen passittanut miehen yöllä sohvalle nukkumaan, että jaksaa töissä.

Paljon jaksuja ja tsemppiä kaikille! :hug:

Ja kaveriksi saa pyytää fb:ssä, on ollut tosi kiva katsella teidän kuvia siellä ja lukea myös kuulumisia statuksen kautta! :wave:

Tv. Lentis ja Greta 6vkoa 5 päivää
 
Pikakysymys: Vauvan ihonpuhdistus, onko muilla kovasti? Meillä alkoi otsasta, nyt poskissa aika pahan näköisinä punottavina näppyrykelminä ja alkaa levitä niskaan/yläselkään sekä rinnuksille... :/ Onko kellään mitään apukonstia tähän, vai onko vaan ootettava ja annettava ajan hoitaa? Mun hormoneistahan toi johtuu,esikolla oli kans ja aikanaan hävis, mutta on vaan niin kurjan näkönen... :eek:

Kovasti ois taas kommenttia, mutta neiti juuri repusta heräilee, joten toisella kertaa...

tatuka+neiti 5vkoa+4pv
 
TATUKA: ootko kokeillu sepditinee? mä oon tehny sillei et tupsutellu sepdidinellä ja jos on sellanen todi paha kohta ni laittanu sen jälkeen bepanthenia viel siihen.

jotenki ei koskaa nkerkee mitään oikein kirjoittaa... nyt taas pitää juosta...
mut on kiva lukee kaikkien kuulumisii
ja fbssä kans.....

Toukka
 
|O nyt on (ainaki tänää) meiän perustyytyväine vauva ollu ei niin tyytyväine tänää.

Mul on hartiat jo iha jumis ku on menny päivä kanniskelles sitä. Pahentunu iltaan mennes. Ei oo ennen parkunu mut nyt on sit. Sylis olles on suht ok (ei koko ajan) mut muual ei. Ilmeisesti vattavaivoi, ei oo meinaa kakannu tänää kertaakaa.
Eilenki vaa kerran ja sillonki yli äyräiden.
Sit se mussuttaa koko ajan kaikkee et olis nälkäki joka viides minuutti ja sit tietty tarjoon tissii ja aina se sitä ottaa niinku ei ois ikinä ruakaa saanu. Ja nännit on iha pirun kipeet jatkuvast syömisest.
Nyt se vihdoinki vartti sit nukahti (tissille). Toivottavast nukkuu ees jonkun aikaa...puuh..ehtii ite levähtää hetken.
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja JeJa:
|O nyt on (ainaki tänää) meiän perustyytyväine vauva ollu ei niin tyytyväine tänää.

Mul on hartiat jo iha jumis ku on menny päivä kanniskelles sitä. Pahentunu iltaan mennes. Ei oo ennen parkunu mut nyt on sit. Sylis olles on suht ok (ei koko ajan) mut muual ei. Ilmeisesti vattavaivoi, ei oo meinaa kakannu tänää kertaakaa.
Eilenki vaa kerran ja sillonki yli äyräiden.
Sit se mussuttaa koko ajan kaikkee et olis nälkäki joka viides minuutti ja sit tietty tarjoon tissii ja aina se sitä ottaa niinku ei ois ikinä ruakaa saanu. Ja nännit on iha pirun kipeet jatkuvast syömisest.
Nyt se vihdoinki vartti sit nukahti (tissille). Toivottavast nukkuu ees jonkun aikaa...puuh..ehtii ite levähtää hetken.
Meillä myös tätä, :hug: sinulle! Rankkaa on, tiedän. Tosin meillä harvoin rauhoittuu syliin, etenkään minun syliin. :( Ja olis hereillä vaan koko päivän, tänään olen kyllä "pakottanut" nukkumaan aamulla vaunuissa ja iltapäivällä sängyssä.
 
Olipa tekstiä tullut kun en muutamaan päivään ole ehtinyt koneelle. :)

Ollaan poitsun kanssa lietsuttu ympäriinsä, melkein aamusta iltaan välillä. Poju on pysynyt helppona ja rauhallisena tapauksena, niin että välillä miettii onko liiankin rauhallinen. Esim. masullaan ollessa poju ei vieläkään juuri nosta päätään, vaikka on yli 2 kk jo. Muistan, kun esikoinen keekotti jo koko ylävartalo nostettuna 3 kk:n iässä. :eek: Poitsu on myös nukkunut tosi paljon, mutta se varmaan johtuu siitä, että ollaan reissuttu niin paljon. Ehkä pitäis rauhoittua kotiinkin välillä ja keskittyä poikasen kanssa olemiseen ja seurusteluun. :xmas:

Ehkäisynä on ollut keskeytetty yhdyntä. :headwall: Toivon todella, että toimii... :ashamed: Minipillerireseptin sain jälkitarkastuksesta, mutta en ehtinyt aloittaa niitä samaan aikaan menkkojen kanssa. Ja edelleen pyörii mielessä piuhojen poikki laitto tai kuparikierukka. On tää vaikeeta. |O

No nyt poikanen heräsi, onkin nukkunut koko illan.

Kössi & poitsu 2kk+
 
Meil on kans oltu tänää hereillä melkein koko päivä :eek: Torkkuu aina hetken tissillä tai muuten sylissä ja heti ku laskee pois niin max. 10 minuuttia nukkuua :headwall: Huuto alkaa muuten kuin sylissä... Ja yleensä vaan mun syli kelpaa :/ Mä oon kokeillu korviketta ja tuttia ja vaikka mitä tänää.. Ihan outo päivä ollu....
 
Iltaa,

täällä kaikki ok. Pikkunen nukkunut taas vaunulenkin ohessa sen reilu 3 tuntia, mutta muuten on täälläkin känkkää, kiukkua, raivareita tissillä jne..no on välil ollu hyviäkn hetkiä..mutta selkeesti kait ennemmin seurustelis kuin nukkuis. Sama homma oli eilen vauvakinossa. Se oliki kiva kokemus, lisätietoa Finnkinon sivuilta =)

Myös ekas keppijumpassa käyty toissapvänä ja nyt on paikat kipeet, etenkin vatsat, mä tein vinot ja jätin suorat tekemättä.

Niin ihanaa kun aurinko paistelee!

Hyvää yötä!

hm ja nökerö 6 vko
 
Vauva ei sit kakannu eile ollenkaa ja känkkäski koko illan. Onneks pual 10 illal ku nukahti ja nukkus yän iha hyvi ja nyt aamul tuliki sit sonnat yli äyräiden :D Ei haittaa yhtää kunhan tulee eikä tarvii kitistä. Toivottavast lähtee kulkee kakka taas.

Vaihdoin tos yks päivä Devitolit Jekovittiin mut en tiä kumpi on parempi. Cuplatont (on muute melko kallist) kävin eile ostaa mut en oo ehtiny antaa viäl. Mite monta tippaa annatte sitä? Siin lukee et koliikeil 4 tippaa enne pöperöö et onkse sama annostus sit vaa kiertävil pieruil :| en muista tällasii yhtää enää.

Mä lähen koht kampaajal..jee, siit onki taas aikaa ku viimeks oon ollu. Tietty se saa vaa leikata sen millin :D mut kuitenki.

JeJa + typy 1kk+
 
Hengissä ollaan viel täälläkin! :wave:
Ei mulla sit ollukkaan mikään issias vaan niskan alueella lihas tulehtunut
joka sit aina ärsytti seuraavan ja seuraavan lihaksen aina jalkapohjaan
asti niin et koko vasen puoli lopulta ihan jumissa. Että hoitoa on saatu
ja kaik alkaa olla ennallansa!
Fritsuliinan määräsi tohtuuri käytettäväksi ulkoillessa kevään ajan. ;)

Poikanen käytetty viime viikolla 1kk neuvolassa.
Ja onhan tuo kasvanut. 4730g ja 55,5cm. Aikamoinen
pötikkä jo ja posketkin niin pulleat ja mahtava kaksoisleuka. :D
2-kk iästä sais alkaa antamaan jo maissivelliä kun syö niin
hyvin ja usein ja paljon..
Muutenhan meillä menee kuin ennenkin. Välillä pieruvaivaa ja sitä
kitistään. Yöllä herää 3-4 krt syömään. Ja haluaisi herätä jo
viideltä aamulla!! |O Hirmu vaikee saada tossa vaiheessa enää unille.

JeJa mä oon antanut kaks tippaa ja en joka aterialla.
Pierut on löytyny muhkean hajun kera.

lillip kiva kuulla teidän kuulumisia ja ihanaa että kaikki
on mennyt hyvin ja oot päässyt imettämäänkin ja vauva
voi nyt hyvin!

pullojen keittämisestä mä keitän pullot ja tutit jokaisen käytön
jälkeen. Mulla on semmonen mikrokäyttönen steriloija. Ei tarvi
kattilassa keitellä ja on nopee ja helppo käyttää. ja turvallinen.
Pulloja meillä on 12 kun siis pulloruokinnalla pelkälleen on.

Mäkin haluun sinne naamakirjaan, itseasiassa oon siel mutta
ei hajuukaan kuin se toimii eikä mul oo siel kuviakaan..
mut yritetään.

iitukka ja veikkavauva 1kk
 
mä tulen nyt kiukuttelemaan teille kaikille jotka ootte käyneet kampaajalla!!! MÄÄKIN TAHON!!!! :kieh: Hirmu rynntäys ollu,fb.n mukaan jokatoinen helmimamma vähintään käyny lähiaikoina kampaajalla :D

meillä valvottiin eilen pitkään ja sit nukuttiin pätkiä.ylös noustiin kuuden aikoihin. hohhoi. ikinä en enää sano et masuvaivat helpottaa,ku sit ne heti tulee kahta kauheempana takas.nytkin jasminin peppu rupsuttaa hurjasti tässä samalla ku syö.voi itku mitähän mä olen syönyt nyt taas :(

mun tekis mieli kaupunkiin.kerran oon tasan käyny synnytyksen jälkeen,siellä lastenvalvojalla,eli ihan kunnolla kaupungilla en kertaakaan. yksin ei huvita lähtee,enkä varmana ainakaan yksin näitten kahen kanssa nyt ku poika on muuttunu riiviöks. mut kaikki on töissä eikä noi lapsettomat kaverit oo oikein innostuneita lähteen ku vauva tulee mukaan.... jos ens viikolla ottais ja lähtis, poika vois olla mummolassa. jospi ja henni lähetteks joku kerta meijän kans??

lillip kiva kuulla teistä!!

tatuka jasminille on kans ilmestyny hirmu nypyt naamaan :( en oikeen tuolla septidinelläkään ole uskaltanut sohia,kun paljon on ihan silmien alla.

nyt santsikuppi kahvia ja sit lajitteleen pieniä vaatteita.
aika hurja,jasminiltakin jää jo ekat vaatteet pieniks.

labello ja pikku J 5vk+
 
LILLIP ihana kuulla, että teillä kaikki noin hyvin nyt! :heart: Kiitos myös muistutuksesta siitä mikä on elämässä oikeasti tärkeää.

Pikku näppynaama myös täällä. Hurjan näköistä! En ole mitään laittanut, koittanut vain nassua pestä. Välillä lehahtelee kovin punaiseksi ja väliin ovat rauhallisempia... Neuvola tiistaina kaipa siellä sitten arvioi pitäisikö hoitaa enempi.

Meillä nukuttiin eka pätkä 5h!!!!!! Toisen kerran. Katsottiin isännän kanssa leffa ja nukuinkin 3h yhtä soittoa. :) :attn: B) Aamuyö menikin sitten totuttuun 1-2h periodilla. Alan näköjään tottumaan rytmiin, kun ei väsytä. Me molemmat nukahdamme tissille, joten ajantajua ei kyllä oikein ole. Katson aina kelloa, kun herää niin että tiedän että joka toisen tunnin väliin jokaisen tunin näen kellosta.

NIMIÄISET monikos on pitänyt tai pitämässä? Meillä olosuhteiden pakosta vasta toukokuussa... Olen lloruillut kutsua. :) Ei oikein rimmaa, mutta suht tyytyväinen olen

Oi tätä jännityksen suurta tuskaa,
ja nyt en kyllä yhtään fuskaa.
Toukokuussa vietämme
Kaapelin Nimiäisjuhlaa!
Eräs tähti ja taivainen hahmo
Kaapsusta kaiman saa.
Sitä on syytä juhlistaa.
Näin papat, mummit ja elämän kummit,
tädit ja sedät, eno ja serkut, sisko ja veli, isä ja äiti
kaikki Kaapsun tärkeät ihmiset yhteen kootaan
ja maljat Kaapelille nostetaan!

Tuossa näyttää nyt kyllä ihan tyhmälle... :eek:

Meinasin askarrella kaikille juhlavieraille taulut, joissa Kaapsun varpaanjäljet sormiväreillä painettuna ja nimi. Puhekin olisi kiva... Isukki ei oikein innostunut. Mutta pidän sitten itse jollei halua.
Nostamme maljan ja sitten nimi "julkistetaan" ja herkkujen ääreen. Muuta sessiota en ole ajatellut. Asuinpaikkammekin on väliaikainen, joten olisi hassua istuttaa puu pihaan. Olisi muuten ihana idea!

Ihanaa viikonloppua tylsästä kelistä huolimatta.
S ja Kaapsu 1kk 5pv
 
labello sama juttu et kaik on duunis ja kellää ei oo vauvoi ja yksin ei oo nii kiva mennä mihkää. Ois kiva kyläilläkki päivisin jossai.
Yks kaveri sentää lupas raahautuu mun ja vauvan kaa maanantaina kaupungil.
Teki asutte kaik jossai muual päi suamee :/
 
Seranzu: Mainio runohan tuo on! Meillä myös nimiäiset näillä näkymin vasta toukokuussa. Tätini on joutumassa isoon leikkaukseen ja haluan toki hänet paikalle, joten juhlitaan sitten kun on paremmassa kunnossa. Tosin mummoni tuossa jo sanoi, että tarviiko mitään nimiäisiä nyt pitääkään "kun on niin paljon kaikkea muuta" suvussa, siis tarkoitti sairauksia ja noin. :(

Kantoliina on ollut käytössä tasan yhden kerran toistaiseksi. Mutta se ei ollutkaan mikään harjoituskerta, vaan kävin kaupungilla tilaisuudessa, johon olisi ollut hankalaa mennä auton tai vaunujen kanssa. Laitoin siis poitsun Huggaan ja menin julkisilla... Täytyy sanoa, että jännitti, miten poitsu viihtyy liinassa. Laitoin poitsun sammakkoasentoon ja kyllä se sitä hieman ensin protestoi. Menomatka sujui kuitenkin ihan ok. Tulomatka kesti illalla lähes tunnin useilla eri välineillä, ja loppumatkasta poitsu alkoi karjua aivan täysillä. Jotenkin tuntuu nolommalta kun lapsi huutaa liinassa kuin jos lapsi huutaisi vaunuissa... :whistle: Että tässä huono äiti on köyttänyt lapsen itseensä. :kieh: Noh, sain kuitenkin rauhoitettua pojun muutaman minuutin huudon jälkeen ja jäädessäni pois joku täti ihan kommentoikin, että onpa ihana tapa matkustaa äidin lähellä. :heart: No juu on, silloin kun pysyy tyytyväisenä. :D

Kössi & poikanen
 
Rasti seinään!! Meidän neiti nukkuu paikallaan olevissa vaunuissa jo toista tuntia!! JEE! tähän asti on pitänyt olla liikkeellä että uni maistuu... =)

Kyllä tää palsta vaan edelleen on yliveto!! Ihana lukea että muilla on aivan samoja huolia, vaikeuksia ja ilon aiheita kuin itsellä. Niin tutulta kuulostaa päivän känkkäämiset, tissiraivarit, ensimmäiset hymyt... Ja ettei ollakaan ainoita näppynaamoja, ja joku muukin on käynyt parturissa (minä siis myös toissapäivänä :D ). Kiitos taas kerran kaikille teille helmmammoille, että jaksatte arkeanne täällä jakaa!

Neiti viimepäivinä tosiaan osoittanut lentiksen kuvaamia viiden viikon "kriisin" oireita, ja aiemmin niin perustyytyväinen tyttö ei olekaan aivan niin tyytyväinen kuin äiti välillä toivoisi... :whistle: . Lohtua tuo ajatus että känkkääminen on merkki kehityksestä ja osansa soppaan tuo masuväännötkin. Kyllä se tästä. Kunhan huomisissa ristiäisissä ei kokoaikaa huuda... Tosin siellä on onneksi paljon sylejä kantamaan pikkuista :) . Ja välillä tuntuu että jo nyt on vieraskoreutta havaittavissa, kun usein vieraiden aikana ei känkkää yhtään, vaan säästelee siihen kun ovi vieraan perässä sulkeutuu... :LOL:

Kohta lähdetään laittaan ristiäispaikkaa kuntoon (ei pidetä kotona). Saa tänään joviedä eväät ja muut tykötarpeet paikanpäälle, niin huomen riittää kun ittemme saadaan sinne hilattua. Kakkukin tuli tänään,ja on niin hieno että, siin on neitin kuva ja nimi. Laittaisin kuvaa tänne jos olisin vähemmän tampio näitten koneitten kanssa.

jaaha, itkuhälytin toimittaa tehtäväänsä, täytyy rientää pelastamaan toinen kun hänet on aivan yksin hylätty ja unohdettu ja maailmanloppu tulee... ainakin siltä tuo huuto kuulostaa :LOL:

tatuka+ huomenna kasteen saava neiti 5vkoa+5pv
 
Heippa! Tulin lueskeleen kun näytti, että sopiva väli kun neiti nukkuu, mut tietty heräs samantien ja nyt ollaan tässä sylissä ja äiti näpyttelee tekstiä yhdellä sormella :)

Eilen käytiin neuvolassa eka kertaa, tytöllä kaikki hyvin. Painoa nyt 3960g ja pituutta 56,5 cm, pitkä tyttö :) Painoa tullut hyvin, mutta pituuteen nähden vois olla enemmänkin niiden neuvolan käyrien mukaan, että lisää vaan tuttelia jos neidille maistuu :) nytkin syö yleensä sen 80 ml kerralla, että voisi kuulemma määrää lisätäkin jos tuntuu, että huolii.

Pullojen keittämisestä, meillä on Aventin mikrosteriloija ja on kyllä tosi hyvä juttu! En oo keittänyt pulloja muutakun uutena ja sen jälkeen vaan tolla mikrojutulla. Siihen mahtuu aika monta pulloa ja voi myös rintapumpun osia steriloida, oon myös tutit laittanut siihen välillä. Suosittelen kyllä, jos joku on harkinnut ostaa, netistä tilasin.

Täällä tuli nyt ihan kurja ilma, räntää sataa taivaan täydeltä :/ oltiin ajateltu lähteä vaunutteleen ekan kerran kun ei olla vielä käyty, ehkä huomenna sitten jos parempi ilma.

Kareliini ja vauveli 2vkoa+2pvää :heart:
 
Lauantaita,

tääl kans yks näppynaama vaavi imuttelee samalla ja akne face äippä yrittää samalla kirjotella tänne =)
Olihan suunnitelmaa lähteä kaupoille, mut väsytti niin et peruttiin suunnitelma ja pikkuinen heräsi sängystä vasta nyt, me aikuisetki vasta jälkeen puolen päivän, ni mikäs siinä. Taidetaan skippaa vaunuilukin kun on noin harmaata.

Mä en kans keittele pulloja ku ehkä joka kolmas pvä enää, fairyllä pesen siinä välissä..

Kiitos muistutuksesta, että jos vauva vähä kiukkuaa niin se on kuitenkin terve eli valivalit sikseen :x

No nyt loppuu akku...tsau..
 

Yhteistyössä