Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Heips!

täällä flunssaiset äiti ja tytär viettävät sisäpäivää, kun ei ihan olla kumpikaan täydessä terässä. Tyttö vaan nukkuu, välillä syö ja nukkuu taas... kuumetta ei ole,just mittasin (37,4), nenu vaan tukkoinen ja kakka haisee "ripulimaiselta" ja on normaalia tummempaa, vähän ruskehtavaa.. :eek: kellään vastaavaa? mikähän syynä, vaiko vaan äitin flunssapöpöt?

Mä ainakin "hemmottelen" tytön piloille, jos sylittely on hemmottelua!! Mikäs sitä vauvalle parempi paikka olis kuin syli! Äidin, isän tai jonkun muun... Ja silloin kun tarvin käsiä käyttöön niin sujautan tytön kantoreppuun (manducan ostin juuri tätä varten),ja saa pyykit ripustettua tai mitä sit tarvaakaan tehdä. Ja tunnustettava on, että täysillä nautin myös sohvalla nojailusta tyttö sylissä, kun voin vaan passuuttaa muita.. :saint: :whistle:

lentikselle myös täältä kiitos tietoiskuistasi :D . niitä on aina kiva lukea,kun itse ei tuu opuksia selattua... :whistle:

kestovaipat on meillä olleet viä käyttämättä muutamaa kokeilua lukuunottamatta, kun tuntui että alkuun niistä tuli niin iso paketti pikkupeppuun,että tukala olo oli neitillä... en kai oikeen osaa oikein niitä käyttää, esim.sisätasku-kuori yhdistelmästä tulee tosi jämerä paketti. kuinka paljon lisäimuja yhteen sisätaskuun oikeen laitetaan..?? viisaammat auttakaa!! muutama fuzzibunz meillä on,mitkä tuntuis toimivan ihan ok muutamalla lisäimulla, mut noi sisätaskut on mulle haaste... ja imset, miten ne saa toimiviksi`?

ite en baariin tms. vielä hinkua, mutta hienoo että te mammat ootte päässeet tuulettumaan,kun siltä tuntuu. =)

tatuka+neiti 5vkoa+1pv
 
Hikkaa on täälläki viäl joka päivä niiku masussaki ja tukka on ainaki viäl pääs.

Lentis meijän vauva syä 2tunnin välein(välil useemminki)ja iltasin tankkaa ja syä useest.

unikeko80 vauval on oluu nuha nyt viikon ja 2pv ja jatkuu vaa. En vaa tiä onks nuhaa vai maitoo nenäs ja en tiä kui kaua on normaalii. perjantaina on neuvola ni tarttee kysästä.

Oli sit kaamee ilma tänää lykkii aamul vaunui tual lumes ku aurat ei ehtiny ottaa lunta pois alta. Yli tunnin lenkin kuiteski tein samal ku vein pojan eskariin.

Huame tarttee lähtee liikkeel auton kaa ku meen töihin näyttää vauvaa. ovat siäl ootelleet jo.

JeJa + typy tasan 1kk :heart:
 
Kiitti kaikille kommentoijille =)

Pixie
Ihanaa joku muukin ollu baarissa. Ai niin ku sulla oli ne tyttöin varpajaiset, mikäs halavatun miesten etuoikeus se olisikaan ;) Mäkin pitäisin jollei suurin osa likkakamuista asuis sadan kilsan päässä.
En asu Tampesterissa, muistat varmaan kun oli keskustelua siitä Pyynikin näkötornin munkkikahveista, asuin kyllä joskus siellä 10 vuotta, mutta siitä on jo yli 15 vuotta =) Mä asun Lahes nykyään, mutta ennen tuota lapsen isän kohtaamista asustelin visusti Hkissä.

tatuka mulla kans onkelmia kestoilun aloittamisessa, olen kahtena päivänä kokeillu mutta sitten menny hermot. Koklin just kuoria ja täyttöinä vaikka ja mitä, harsosta just siihen äippä pkt:n sisukseen..ja lisäimuja päälle, mut ku ei pidä niin ei pidä. Mun kestovaippa 'tukihenkilö' kehoitti nyt kokeilee seuraavaks villapöxyjä ja harsoja..ans kattoen milloin saisin inspiraatiota sitten siihen :p Mies jo ihan onskuna ku olen luovuttamassa :kieh:

hikka
tulee tosi useesti pullosta syömisen jälkeen ja kestää helposti sen vartinkin, mutta vaikuttaa siltä että se häiritsee enempi äippää ku vaavia.

Ihana aurinkoinen ilta =)
Mäki meinaan täl vkol alkaa jumppaa, lähinnä just body pumppi vois olla hyvä ja jos ei ihan laittais alkuun vitosia päihin :D Vaunulenkillä käydään päivittäin ja toi Doron itkuhäly on hyvä peli, vaavi taas jatkanu ulkona unia kolmatta tuntia.

hm ja Nökerö < 6 vko
 
Tatuka ja muutkin; millainen kuumemittari teillä on vauvalle? Mua jotenkin arveluttaa työntää sitä perinteistä vauvan pyllyyn. Ei nyt onneksi ole vielä ollut tarvetta, mutta yks kaunis päivä sekin hetki tulee. Jossakin suositeltiin otsakuumemittaria kaikkein parhaimmaksi, mutta sen hinta on aikas suolanen; lähes 70euroo!! Onko tuttikuumemittareista kokemusta kellään? Tai miten se pyllystä ottaminen on onnistunut?

Baareilusta; mun mielestä ihan ok mennä viihteelle, jos siihen on mahdollisuus ja haluja. Mä itse en hinkua vielä mihinkään, mutta en oo ikinä ollut mikään hirvee menemään. Ennemmin olen kotona vetänyt kalsarikännit :D

Tuiskunen ja uninen Alexi
 
Tuiskunen77 mul on vauval kuumemittarina apteekist ostettu digitaalinen mis on kumipää se mikä laitetaan peppuun. Ei ollu mikää kallis. En ostanu noit tutti ja otsamittarei ku olin kuullu ettei oo hyvii. Omaa kokemust ei kyl oo niist.
 
Tuiskunen77: Me käytetään (ainakin toistaiseksi) ihan tavallista kuumemittaria vauvan lämmön mittaamisessa. Nyt ollaan jouduttu sitä mittailemaan, kun mä oon ollu kuumeessa niin ettei vaan poikaan tartu. Hyvin on onnistunut lämmön mittaaminen pyllystä tavallisella mittarilla. =)

Vauvan hemmottelusta: Ei kyllä munkaan mielestä alle vuosikasta voi hemmotella pilalle. Meillä sylitellään poikaa paljon ja niin myös isovanhemmat sylittelee. Kastepäivänäkin poika kulki sylistä syliin ku isovanhemmat ja kummit oli koolla. Juuso myös rauhoittuu sylissä ja miten sitä vois vaan vierestä katsella, jos toinen itkee naama punaisena sitterissä tai sängyllä eikä tuti kelpaa tai ei ole nälkä... Syliinhän se pieni on silloin otettava. :heart:

Baareilusta: Mäkään en tuomitse ketään joka haluaa silloin tällöin käydä viihteellä vauvan ollessa pieni. =) Itseäni ei kyllä vielä huvita. Jos sitä sitten kesällä kävisi synttäreitä juhlimassa.

Juusolla on tänään ollut oikea hymypäivä. :heart: Aamulla näytti, että poitsu ei hymyilyä lopetakkaan. Niin paljon hymyili, että oikein kiljahtelikin jo samalla. Olipas SÖPÖÄ! :heart:

Juusollakin on on semmoista vaaleaa untuvaa selässä ja kasvoissa.

Tinttu & Juuso 2kk 2pvä
 
tuiskunen apteekista ostettiin sellanen digimittari missä on silikonia(?tai jotain muuta taipuvaa materiaalia) se mittapää, ja pepusta rasvan kanssa mittaan. lisäksi sain sairaalasta mukaan, kivalta hoitsulta kun kysyin(ei varmaan pitäis tätä mainostaa), niitä suojamuoveja mittarin päähän mitä sairaalassakin käyttivät, niin on hygieenisempääkin sit.ehkä niit vois apteekista löytyä, en tiä...

hikkaan tarjoan muutaman imaisun tissiä, menee sillä ohi, ainakin meillä :p

haavemamma meilkin mies vähän myhäilee, kun intoilin niin kestoilusta ja nyt tunnun olevan melkoinen tampio niitten kans.. :kieh: . ei mitään o kyl viä kommentoinut...

 
Iltaa! :wave:

Hikka Poitsul on suht usein hikka ja siihen auttaa tisu! =)

Lentoemo Meil poitsu yleensä syö päivällä vaan toisesta tissistä ja illalla kun oikein hontataan niin molemmista ja sit yöllä taas van toisesta.

Milla Onneksi kaikki on nyt hyvin ja selvisitte säikähdyksellä! :hug:

Tatuka :hug: Toivottavasti paranette pian!


Me oltiin tänään Miron kanssa lääkärissä hänen napatyränsä takia.Saatiin sit lähete lasten kirurgin luo.Hän sitten kattoo että mitä sille tehään!Mä en kestä jos se joudutaan leikkaamaan!! :snotty: Oliko tääl toisia vaaveja ,kel on kans napatyrä? Esikoisellakin sellanen oli,mutta paljon pienempi ja meni itellään ohi! Ei tarvinu käydä missään!

Nyt kahville!

Tyyppien äippä ja Miro 2kk+
 
Pitipäs tuossa edellisessä viestissäni kysyä, että vieläkö muilla on alavatsan nipistelyjä synnytyksen jälkeen? Entä kipuja häpyluussa? Mulla on vieläkin! Ei kyllä varsinaisesti satu, mutta nipistelee... Kuuluukohan asiaan vielä. :ashamed: Torstaina jälkitarkastus, joten pitää siellä kysellä tarkemmin.
 
en mä teitä ole unohtanut!!

on jäänyt kirjottelu vähäiseksi..
muutto on vienyt voimat ja suurinosa tavaroista on löytänyt oman paikkansa..
täällä ollaan myös oltu flunssassa ja keskimmäinen poitsu on kuumeessa.
netti ei ole toiminut moneen päivään ja onneksi tänään saatiin se taas toimintaan.

vauvan kanssa muuten on mennyt hyvin..
syö ja nukkuu.. nyt pikkuhiljaa jaksaa olla pitempiä jaksoja hereillä.
meillä pidetään ristiäiset 19.4 ja 5.4 olis esikoisen 3v synttärit.. eli juhlia ja tekemistä riittää..

nyt painun nukkuu :wave:

äippä-83 poitsu 1kk+1pvä
 
Kuumemittareista muistelen että täällä on keskusteltu ja noi korva ja otsa systeemit tuomittiin pilipalivehkeiksi. Itsellä kokemusta ainoastaan digimittareista, meillä onkin niitä vissiin 5 kpl ja kaikki näyttää eri lämpöjä..että sinänsä en kyllä luottaisi korvamittareihinkaan ja jos vielä törkyhintaisia niin no thanks!

tatuka .. joo mun mies kato kans alkuun povas musta kestovaippayhdistyksen puheenjohtajaa, ku olin kans niin intoa piukassa :LOL:

Toipuminen synnytyksestä Lauantaisen baarikeikan ja farkkujen pitämisen jälkeen on toosa ollut taas arka ja vuotoakin tullut...luulin jo sunnuntaina kävelyllä että nytkö se virtsakin sitten alkaa karkailee, mutta ei se olikin ruskehtavaa jotakin eritettä, samoin eilen ja tänään, mietin jo että menkatko, mut ei...

Jassoo tääl ruvetaan nukutus hommiin. Vauva ruvennu saamaan nukkumaanmeno raivareita, itkee kurkku suorana ja sitten sammuu yks kaks. Myös rintaraivareita väsyneenä.

Huomenna onkin vaunuilutreffit toukan kanssa =)

Kiva myös saada ihmisille kasvoja FB kautta, vähän aikaa menee et muistaa yhdistää nickin oikeeseen nimeen..tai niinku päinvastoin :)

Hyvää yötä!

hm ja nökerö < 6 vko
 
haavemamma73 Jokaisen facebookkiin kutsutun kohdal oon kans kattonu et mikä nimimerkki on ja menee kyl hetki et kaikki muistaa nimimerkin mukaa. Melkee kaik muistan jo. Ja sit siäl on aika pal porukkaa ketä ei oo nimimerkkii laittanu ni ei tiä ketä on eikä viitti kutsuu siks.

Olin monet kuvitellu iha eri näkösiks :D

Koht tarttee taas lähtee vaunuilee eskariin päin ja siäl on iha hirvee pakkanen :/
ja töihin oon menos sit tänää näyttää vauvaa ni on seki sit tehty.

Vauvan lellimist on täälläki jos sylis pito on sitä. Sitä on vaa nii kiva pitää sylis vaikkei tarttiskaa.

Vaipoist sen verra et mä oon todennu täl vauval liberot paremmiks ku esim pamperssit. pamperssin kakkos kokokin on nii pal isompi ku liberon ja falskaa koko ajan.

JeJa + typy 1kk+
 
Hikka on meillä kans jokapäiväinen riesa. Mä kans annan tissiä jos se vaan sattuu kelpaamaan

Lelliminen joo meillä lellitään kyllä kolmen hengen voimin =)

facebook Joku kyseli sinne pääsystä. Mee sinne Helmimammat 09 yhteisöön ja pyydä hyväksyntää. Mulle vaan yksityisviestinä nimimerkkiä, että tiedän hyväksyä.

On kyllä kiva saada ihmisille kasvot ja ihana nähdä vauvoja :)

Mulla olis tänään jälkitarkastus, meinaa jopa vähän taas jännittää.

Tissi raivarit jatkuu ja ovat jopa vähän pahentuneet :ashamed: Jokatoinen päivä päätän, että nyt se tissittely loppuu, mutta sitten on taas parempi hetki ja neidille kelpaakin. Pahimmillaan tytöllä salpautuu henki kun se huutaa niin kovasti :ashamed: Oonkin joka ilta joutunut korviketta pullosta antamaan.

Muuten kaikki menee hyvin. Yöt nukutaan pitkissä jaksoissa vain nopeat syömiset välissä ja taas uni maistuu.

Baariinkin kaveri kysyi, mutta viimehetkillä muutinkin mieleni ja jäin kotiin. Ei ollut vaan vielä mun juttu.
 
Glow
merkkiä ja pikaisesti kommentoin SYLISSÄ pitämistä.
Meillä Onni pitää huolen itse että on tarpeeksi sylissä, jos siis satumme hänet hetkeksi "unohtamaan" sitteriin tai sänkyyn... heh. Minustaki tuntuu ettei vauvaa voi liikaa sylissä pitää, kyllähän sille tulee turvaton olo yksinään jossain niinkun joku jo kirjoitti.
Edelleen kiittelen kantoliinaa! ilman sitä mun päivistä ei tulis mitään. Siinä Onni rauhottuu aina :)
Eipä siinä kauaa mee kun muksut ei enää ehdi syliin tulla kiireiltään.

Mut mulla on vaatekriisi!!! siis ne ristiäiset on lauantaina ja mulla ei ole vaatteita :kieh:
Mulla ei juurikaan mitään juhlavaatteita edes ole!!
ei millään huvittaisi ostaa uusia, kun on toive pudottaa muutama kilo pois... Mulla on yks hyvä asu, mutta musta :/ jotenki tuntuu että ois kiva olla jotain vaaleaa tai jotain väriä :attn: APUA

TINTTU; mulla muuten joskus vielä tuntuu ihmeellistä pientä kipua häpyluussa. Mä ihmettelin et mikä se on, mut lienee viel synnytyksen jälkeistä "nipistelyä" / "pakotusta"
 
Kuumemittarina meillä on jouluna saatu korvamittari. Vielä ei ole ollut käyttöä, mutta testattu on ja mielestäni toimii hyvin. Joo ja noi tutti- ja otsakuumemittarit on humpuukia, joten ei sellasia...

tyyppien äippä, meilläkin on/oli napatyrä (eli en ole varma joko on kokonaan lähtenyt, vai ainoastaan pienentynyt). Eipä neuvolassa mitään siitä maininnut, joten ei varmaankaan ole sit kovin paha. Toivotaan ettei tarviis leikkailla :hug:

Hemmottelu on meillekkin tuttua! Sylissä pidetään todella paljon, nyt tosin täytyy välillä raaskia laittaa lattialle harjoittelemaan :) On vaan niin ihana kun pikkuinen nukahtaa syliin. :)

Minähän olen jo siis muutamia "tuttuja" ihmisiä lisännyt facebookkiin. Jos joku minut tahtoo lisätä kaverikseen, niin siitä vaan. Nyt lähinnä olen pyytänyt niitä, jotka ovat jääneet päähäni parhaiten täältä palstalta :)

Jospi ja Henni 6vkoa
 
Huomenta mammat

Kirjoittelin samalla kun luin, eli älkää ihmetelkö jos outoja juttuja. Hillitön pakkanen, taitaa jäädä ulkoilut iltapäivälle.

Kestoilu - yritetty on, mutta aina vuotaa jostain. Tuntuu, ettei niihin ImesVimsen 3-6 kg vaippoihin mahdu lisäimuja ja sekä pissa että kakka tulee läpi enkä muista olla riittävän usein tarkastamassa tilannetta. Läpi tulee tosin kertseistäkin, tai siis joko lahkeensuista tai vyötäröltä, tosi helposti eli pyykkiä riittää.. Mies meilläkin on jo ihan kertsien kannalla.
Vaipattomuutta on harjoiteltu pissailemalla lavuaariin pepun pesun yhteydessä. Kakka on niin löysä (nopea) vielä että ei ole mahdollisuutta kokeilla muualle kun vaippaan...

Nukkuminen - meillä samoja raivareita kuin Haavemammalla (tai siis vauvalla : ) nukahtaako kellään vauva 'itse' eli esim yksin sänkyynsä? Tätä kaiketi pitäisi harjoitella mutta on ehkä kerran onnistunut. Päin vastoin, kuluneella viikolla nukahtamisesta on tullut tosi hankalaa, poika on selvästi ihan väsynyt mutta ei vaan nukahda, sitten tulee hirveä harmi ja itku ja lopulta imetyksellä nukahtaa.. Opetan siis huonoille tavoille kun noin nukutan mutta en henno itkettääkään (ja se on kovaa itkua). Mitä kommentoitte?

Onko kellään lantionpohjan lihasten harjoittamiseen kuulia? Koska niitä saa alkaa käyttää?

Maharöllykkä on alkanut ärsyttää, paino on lähtenyt mutta maha lötkyilee. Inha olo kun tissit heiluu ja maha heiluu, täytyy alkaa pikkuhiljaa tota mahaa 'kuntouttaa'.

Meillä on Omronin korvakuumemittari ja taitaa olla aivan romu vehje se. Näyttää n. 0,8 astetta vähemmän kuin perinteinen elohopeamittari (itsellä testattuna). Ajattelin valittaa maahantuojalle, onko muilla tästä mittarista kokemusta?

Mulla on toipuminen synytyksestä ihan vaiheessa aina vaan. Haava edelleen auki ja tosiaan niitä laskeumiakin nyt. Ihan hiljaa ottaa päähän tämä. Isoäiti tietty lohdutti, että mitä vanhempi synnyttäjä sitä vaikeampi toipua (nyt jo 36 v). Totta, mutta onko siitä nyt pakko muistutella. Oliko teillä kellään mitään laskeumakokemuksia?

Mä en ole lähdössä vielä baariin, ei pelkästään vauvan vaan myös noiden omien vaivojen vuoksi. Kesäksi on kyllä jo suunnitelmia, ja olen äidille jo ilmoittanut että kesäkuun lopulla poitsu tulee muuten sitten yökylään... =) Eiköhän sitä ennen jonnekin tule lähdettyä, mutta varmaan niin että isä hoitaa poikaa.

Mukavaa päivää kaikille
tv almaa ja poika >5vko
 
kuumemittareita meillä on joka lajia, tavallinen taipuisalla päällä,tavallinen ei taipuisalla päällä,otsamittari,korvamittari ja tuttimittari :LOL: jaainut mihin luotan on noi tavalliset mittarit. esikoisella koitin tuota uttimittaria, mut ei se oikeen ollu hyvä kun eihän se halunnut sitä tuttia lutkuttaa silloin ku ois pitäny ja se sit aina lipsu pois suusta. tuo korva/otsa mittari on vähän hassu en oikeen tajua,jostain tilasin joskus halvalla sen.on se paikkansa pitänyt,mut jotenkin vaan en luota aina pitää varmistaa tavallisella mittarilla vielä :ashamed:

tinttu mulla on vissiin häpyluu tai joku vielä kipee,huomaan kun vedän housuja jalkaani ja nostan jalkaa ylös (tai levitän jalkoja jos vaikka koitan istua lattialla jalat levällään).sit kun sen saa vihlasemaan,ni sen jälkeen kävelykin sattuu ja nauroinkin just yks päivä kaverille et kävelen ku viimesillään raskaana ku ihan ankkavaappumista välillä.

unikeko me ei pidetty nimijuhlia. join munkkikahvit äitin ja esikoisen kanssa sinä päivänä kun kiikutettiin nimipaperi maistraattiin.thats it.

kiva tosiaan saada ihmisille kasvoja facebookissa :) lisäilkää vaan muutkin mut,tosiaan ku noista niceistä ei aina ota selvää kuka on kuka =)

almaa mulla tosiaan noita laskeumia kanssa ja ei kivaa ei :( jälkitarkastuta oottelen mitä sanoo,joutuuko korjaileen tai fysioon niitten takia. terkka selitti et niihin voi antaa jotain sähköhoitoo,et oppii kunnolla uudestaan tunnistaan lantiopohjalihakset ja jumppaamaan oikein. kuulia en oo uskaltanu kokeilla vielä,smartballssit on kaapissa ja ne toimi ekan synnytyksen jälkeen ihan hyvin, mut nyt en oo uskaltanu kokeilla ja tuskin niitä ees saan noitten laskeumien ohi menemään.

baariin oon miettinyt et jos joskus syksyllä käväsis,aiemmin en mee, jasmin on tissitakiainen ja en viiti äiten harteille kahta nappulaista jättää. (mulla on tää ongelma vielä nyt ku kävi näin et ero tuli,et mun on tosi vaikee antaa lapsia hoitoon: "minä ne tein,kävi näin niin minä ne myös hoidan" :snotty:

labello ja jasmin 5vk+
 
ALMAA meillä nukahtaa kyllä itsekseen JOSKUS. Vaunukoppaan jossa sitten nukkuukin yöllä ja päivällä... Saapi nähdä milloin pinnikseen ilman koppaa??? Nyt ei ainakaan onnistu!

Poju myös valvoo jo pitkiä aikoja kerrallaan, tunninkin ja saattaa sitten torkahtaa esim syliin puoleksi tunniksi. Olen koittanut RYTMIÄ näin päiväseltään. Aamulla kun itse aamutoimissa, nukkuu tirsat vaunuissa sisällä ja sitten näihin aikoihin koitan niitä OIKEITA päiväunia... He usein kyllä olen asioilla, niin, että autossa ja turvaistuimessa, sitten nukkuu kaksikin tuntia.. :eek: Vaunuissa ulkona eilen peräti tunnin!

LABELLO ethän oikeasti ajattele noin. Että lapset teit ja itse ne hoidat... Sinäkin tarvitset lepoa ja virkistystä! :flower: Tiedän kokemuksesta mistä puhun... Ota apu vastaan, jos sitä tarjotaan ja ennenkaikkea, pyydä apua! Siinä ei ole mitään hävettävää. :hug:

Eipä nukkunut poju punkassaan kopassa, hee nyt tässä sohvalla tyynyn päällä sikeitä vetää. OKKE sit :)

Mulla myös edelleen häpyluussa tuntuu.. Eilen lumitöiden jäljilta ja jos olen lenkillä ollut.

HIKKAA täälläkin joka päivä.

Mulla on ihan hirveä makean himo!!! Aaargh saa taistella itsensä kanssa. Eilen meni ihan lörinäksi ostin patukkaa ja söin donitseja... Nyt huono omatunto. Ja kun HALUAN kiloja pois. :whistle:

Otte ihania, kun noita kestoja koitatte, itse en ole ajatustakaan moiselle suonut.. :ashamed: "Häpeissään ihan"

Meillä vaavi sylissä paljon myös, koitan jokapäivä jos hetken viihtyy lattialla tai sitterissä istekseen... Mutta jos vähänkään ähkää tyytymättömänä otamme syliin...

Aurinkoista päivää kaikille!!

Seranzu ja Kaapsu 1kk 1pv
 
voi labello sua, taidat olla periaatteen naisia :) . hattua kyllä nostan sulle,ja kaikille muillekin jotka yksin vauva-arkea hoitaa, ja viä alle kouluikäisen esikon siinä samalla... :eek: eksästä tuli ero mun alotteesta pojan ollessa 10kk, ja muistan kyllä että aina ei ollut kovin helppoa edes sen ikäisen kanssa, joka muutenkin oli "helppo" lapsi.

almaa, haavemamma ja muut joilla vauvalla nukahtamisraivareita, liitymme joukkoonne :wave: . Tissille nukahtaa tai syliin, ehkä kerran puoliunisena jäänyt sänkyynsä nukahtamaan itsekseen... Uloslähtö on raivoisaa huutamista, kun toinen on rättiväsy,muttei anna unelle periksi ennenkuin vaunut lähtee liikkeelle. Sit loppuu yleensä huuto kuin seinään :) . Käydään normaalisti pari kertaa päivässä vaunuilemassa, ulkona neiti nukkuu paremmin ja pidempiä unia kuin sisällä. taitaa olla melkein sääntö vauvoilla,että raitis ilma on parasta unilääkettä... :)

ristiäiset on sunnuntaina, pappia juuri odottelen käymään,et saadaan sovittua ristiäisten kulku, ja kummienkin tiedot tarvii, sekä tytön nimen haluaisi jo nyt mukaansa. Siitä nimestä sit ollaankin vännetty miehen kanssa, kun nimimaku on melkos erilainen... :kieh: :headwall: No, hetki sit ukko soitti ja sanoi että kyllä hänelle käy minun ehdotukseni,jota olenkin melko alkuraskaudesta asti tytölle miettinyt :D . On vähän harvinaisempi nimi, niin oli miehellä sulattelemista, kun itse ehdotteli kaveripiirissä meidän ikäisillä olevia nimiä... No pääasia että viimein mä voitin väännön... :LOL:
:LOL: kerron sit ensviikolla mikä tytöstä tuli, pidetään siihenasti viä salaisuutena ;)

Nyt meen yrittään josko osaisin sinne naamakirjaan helmimammoihin liittyä, että mina78, jos tulee jotain epämääräisiä liittymissotkuja, niin minä se vaan olen... :D

tatuka+nukkuva neiti-vielä-nimetön 5vkoa+2pv
 
Me käytiin tänään neuvolalääkärissä. Kaikki oli hienosti.:) Painoa oli 4kg410g ja pituutta 55cm.
Miten ihmeessä jotkut on jo kerennyt tuulettumaan ja baariin yms?! Mie oon ihan kiinni tässä kotona näiden kolmen muksun kans! :D Vaik ei kyllä ole vielä mikään tarvekkaan lähteä ihmeemmin tuulettumaan. Ajattelin että jonkun harrastuksen aloitan tässä kevään aikana.
Touhua riittää..:) Tylleröinen on kyllä onneksi todella kiltti tapaus. Lauantaina hän saapi nimen.

mutzi+prinsessa 6vko
 
Heip, yleensä kirjoitan tänne vaan kun menee huonosti. Eilen oli kehno päivä, ihan päätin, että en tule tänne tilittämään. Erehdyin syömään ihan tuoretta ruisleipää ja vauvaparka oli kai sen takia koko päivän ihan maha krampissa. Että ei mulle enää sitä herkkua. Vauva nukkui vaan pieniä pätkiä ja jopa vaunulenkillä alkoi itkemään... Ja esikoinen oli herättänyt ennen viittä, joten oli aika työläs päivä oman jaksamisen kanssa.

Tänään onneksi paremmin, vauva voi aika hyvin nyt - ainakin aamusta ja sain jopa lapset samaan aikaan nukkumaan! Ja käytän ajan täällä, vaikka nukkuminen vois olla järkevämpää.

Meillä on ristiäiset 5.4., palmusunnuntaina, ja olikin yllättävän vaikea saada pappi. Huh, kun meinas hermoja raastaa, mutta vihdoin tänään saatiin sovittua. Nimikin taitaa olla nyt lopullisesti päätetty. Etunimi on kyllä ollutkin jo jonkun aikaa.

Väsyraivareita meilläkin. Muutenkin meillä hyvin samanlaista kuin Almaa kirjoitti. Haluaisin kans alkaa aikaisin opettamaan paremmille nukahtamistavoille, mutta ainakin sillon on mahdotontakin kun vatsa vaivaa. Lisäks esikoisen takia ei ole aikaa toteuttaa sitä niin kuin haluaisin. Nyt mennään aika usein siitä, missä aita on matalin.

Lantionpohjaa varten tilasin just smartballsit. Kai niitä voi alkaa käyttää kun jälkivuoto on loppunut. (Mulla ei kai vieläkään, eilen taas tuli aavistus vuotoa). Ennestään mulla oli sellaset pienemmät simpukkakuulat, mutta nyt tarvii isommat... :/

Kuumemittarina meillä on parjattu otsamittari, johon mä olen kyllä ollut tyytyväinen. Niitä on varmaan erilaisia, mutta tuo on ainakin läpäissyt testit, kun ollaan joskus mitattu myös tavallisella mittarilla. Vähän voi tulla heittoa, mutta niin vähän, että en sen takia viitsi ruveta mittaamaan pyllystä, kun tällä mittaa sen sekunnissa. Vauvalta sillä voi mitata navastakin vähän eri säädöillä.

Hikasta jossain sanottiin, että hikka johtuu usein ylensyönnistä, ja silloin luonnollisesti imettäminen voi pahentaa asiaa. Meillä hikka tulee usein just syönnin ja puklaamisen jälkeen, joten en ole siihen tissiä yleensä tarjonnut.

Ihana ilma tänään!

Matma ja Vilja 6 vko 2 pv
 
Huoh,nyt saa vähän aikaa hengähtää!! :whistle: Esikko juttelee omassa sängyssä(toivottavasti pian nukahtaa päikyil)ja pikkumies nukkuu,toivottavasti kauemmin kuin vartin!Tää aamu on ollu aikamoista...Miro on aika levoton!Nukahtaa syliin tai sänkyyn vartiks ja taas huutelee et hereil ollaan!Ja vanhempi poika roikkuu housun lahkeissa,ku haluais koko ajan syödä mandariineja!! :LOL:

Iltapäivällä mennään sit ulos,toivottavasti Miro sit nukkuu paremmin!Mä olen tosi arka jättämään häntä ulos nukkumaan,kun pelkään että hänel ei oo tarpeeks päällä tai sit liikaa!! :ashamed: Ei hän kyl hikinen oo ollu,mutta tosi lämmin ja kuuman olonen kylläkin!

Mae :hug:

Labello Älä nyt noin aattele!!Kyllähän säkin oot ansainnu vähän vapaata ja lepoa!!Mä myöskin nostan hattua kaikille yksinhuoltajille!! :hug:

Nyt äkkiä keittämään kahvia,ku luultavasti molemmat poitsut nukkuu!! :D

Tyyppien äippä ja Miro 2kk+
 
No siis joo, en mä osaa edes etsiä koko helmimammat yhteisöä facebookista... :headwall: :headwall: , eikö sitö haku-toiminnolla etsitä vai millä??? Ku oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin sinut tän netin kanssa :LOL: :kieh: .
 

Yhteistyössä