Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

absa ei juma!!!! :kieh: :kieh: tuu jonkun ajan päästä uudella nicillä kirjottaan ja kehitä vaaville salanimi :whistle:

suloinen pikku miro :heart:

mikähän ihme on kun meidän poika on alkanut vauvan synnyttyä heräämään kuuden maissa!! vauva on edelleen yöunilla ja voi kun ois ihana itekin nukkua,mut tämä yks aamuvirkku lähtee sängystä leikkimään enkä uskalla sitä yksinään jättää touhuamaan..ennen nukkui usein monta kertaa yheksäänkin..

kitinäkausi taitaa olla meilläkin. nyt ei ole semmosta mahaitkua oikein,kummaa kitinää vaan. ei hyvä lattialla,ei hyvä sitterissä, ei hyvä sängyssä,vaan ja ainoastaan sylissä eikä siinäkään pitkään yhdessä asennossa viihdy ja kävellä pitäis.
tuntuuko teistä muista joilla useempi lapsi,että vauva osaa hakea huomiota juuri silloin,kun koittaa antaa sitä isoille sisaruksille? joko se muka osaa semmosen taidon,ei kai nyt vielä?? :eek: Mutta aina kun menen poikaa nukuttelemaan ja luetaan satua,niin vauva alkaa huutamaan.ihan joka ainut kerta. ei kelpaa tissi,ei syli,ei hytkytys...ihan kun kiusaa tekis veljelle ettei vaan kuulis kun äiti lukee. sama juttu jos ottaa poikaa syliin vähän pitemmäks aikaa,niin taas huuto alkaa!

labello ja jasmin 5vk
 
huomenia!

Ihanaa,nyt nukuttiin suht hyvin yö!Heti on ite paremmal tuulel,kun saa nukkua vähän pidempiä pätkiä! =)

Labello Kyllä!Just kun mä leikin isomman pojan kanssa tai ollaan esim.aamupalalla,niin eikös tää pikkanen ilmota että hän ois nyt täällä ja tarvii huomiota!! :whistle:

Ihanaa että tulee kevät! B) Täällä on nytkin niin ihana ilma!Vähän kylmä on,mutta toivottavasti pian lämpenee! Mä en tykkää kun on kylmä,eikä oikein tiiä mitä tol pikkasel laittais vaunuhin pääl tai autoreissul!Mä kyl puen raukkapienen varmaan ihan liian kuumasti!Varmuuden vuoksi ettei vaan oo kylmä! :whistle: Ei hän koskaan oo ollu hikinen,todella lämmin kylläkin! Sillonkun esikko oli vauva niin oli jo suht lämmintä!

Mun tarttis ens viikol ehtiä leipomaan ja siivoomaan ku poika täyttää 2v ens sunnuntaina! :heart:

Nyt tekemmään jauhelihakeittoa!

:wave:

Tyyppien äippä ja Miro 2kk+
 
Labello sama juttu mul et oon aina aikatauluist pitäny kii et oon ennemmi ajois mut nyt ei tunnu pääsevä mihinkää ja jos pääsee ni kaik on hikipääs ja myöhäs. Ei pal huvita sopii mitää aikoi kenenkään kaa. Tänää ollaa menos ekaa kertaa kyläilee ja täytyy sanoo noin aika millo tullaa :D
Facebookkiin en oo kans ketää pyytäny. Voisha sitä tietty, mut ketä sit pyytäis...muutamat nimimerkit on jääny paremmi mielee ja tietty tääl suunnal asuvat.

Tääl on vauval ollu nuha jo viikon eikä tunnu parantuvan :|

tatuka taisin olla mä ku kirjotin kaares lentäväst puklust. Ite en oo huolissani ollenkaa ku paino nousee hyvin ja alkaa olla melkone michelintyttö. Eipä sil puklailul pal mitää voi, jotkut vaa puklaa enempi. Nyt ne puklut tulee usein nenänki kaut jo ku tulee paljo.

JeJa + typy 3vko5pv
 
Ulkoilemassa käytiin jo ja keli on mitä mahtavin B) hieman kylmä oli mutta virkisti kummasti.

Muutama yö takaperin meillä kiukkuiltiin ja vatsavaivoja hoideltiin, joten unet jäi vähille. Muutamana yönä sen jälkeen tuntui, että itkee ja herää jatkuvasti, mutta ihan normaali rytmi kuitenkin oli. Kai se johtu siitä, että tuntu et just nukahit niin jouduit heräämään, vaikka olikin saanut nukkua pari tuntia. :ashamed: ja pakko myöntää, että murahdin vähän vauvalle, kun hän itki, olin jotenkin NIIIIN väsynyt |O. Ja hävettää ja tuntuu pahalta näin jälkeenpäin, kun vauvan itku olikin nälkää :ashamed: Nyt olen taas melkein palautunut ja saanut nukkua hieman paremmin. Onneksi massuvaivoihin auttaa jalkojen pumppailu ees taas (ja nälkään tissi)... :) Vielä on hieman univelkaa, mutta koetetaan nukkua se pois kun neiti nukkuu. Ja kaikki on muuten hyvin, en koe olevani masentunut...

Absallapa on kurja juttu. Toivottavasti pääset piakkoin tänne takas kirjoittelee :hug:

Kun jotkut te puhutte kuukautisista, niin millon ne yleensä alkaa jos on täysimetyksellä?

No eipä juuri muuta tällä erää :wave:

Jospi ja Henni 1kk 1vko ja 5pvä

(älkää tuomitko minua tuon murahtamisen takia :ashamed: )
 
jospi :hug: kyllä sitä välillä itekkin tulee väsyksissä vähän murahdeltua,eli älä huoli!
Mulla alko esikon jälkeen menkat puol vuotta synnytyksestä ja nyt tosiaan kahen kuukauden jälkeen!täysimetyksellä kummassakin tapauksessa!

Nyt syömään sitä keittoa! :p
 
tyyppien äippä: Mulla alko menkat 7 viikkoa synnytyksestä. Mutta sekin varmaan osasyynä, kun en imetä ollenkaan. Ihmeissäni kuitenkin olin, että alkoivat, kun ennen raskautta ovat olleet tosi epäsäännölliset. :)

absa: Kurja juttu tommonen! Toivottavasti tuut kuitenkin vielä kirjoittelemaan toisella nicillä. :hug:

Mulla ilmeisesti influenssa menossa. :( Perjantai-iltana alkoi ihan yhtäkkiä. Ensin kauhee väsymys ja sitten tunne, että on kuumetta. Ja olihan sitä, 38,3. Tosiaan kuume jojoilee jatkuvasti ja välillä laskee särkylääkkeellä. Parhaimmillaan oli eilen 38,6 astetta. Välillä on hirvee hiki, petivaatteet ihan märkänä ja välillä oon jäässä! Lihaskipuja on sekä päätä särkee. Toooosi kiva! |O Nyt taas parempi olo eikä ollut kuumettakaan. Mut eiköhän tuo taas kohta nouse. Huolettaa hirveesti, että jos tuohon poikaan tarttuu tää. :( Kuumetta ollaan pojalta mittailtu varalta, ei onneksi ole ollut.

Tinttu & Juuso 2kk :heart:
 
TINTULLE pikaista paranemista!

ABSA tosi tylsää tuollainen! Kyllä ihmiset sitten viitsiikin! :eek: Toivottavasti pääset takaisin.

Me aloimme antamaan Kaapsulle niitä maitohappotippoja 2pv sitten! Kitinät ja ähkinät lähes tiessään!! KOP KOP puuta koputtelen....
Mutta olen toosi poikki. Babyn rytmi kun on 2h vuorokauden ympäri, ainoa se yksi pätkä yöllä 3,5h. Eilen sitten mulla niksahti ja annoin tulla tuutin täydeltä isännälle... :eek: :eek: Eikä sekään mikään mahti pirteä ja levännyt ole. Nyt kaikki okei... Toivottavasti tuo mies ymmärtää edes jollain tasolla, eikä lähde menee... :whistle: En jaksa selittää mistä reuhasin. Mutta jos olisin täysis "järjisäni", en varppina ihan tuollaist sotaa olisi aloittanu.. :ashamed:

FB en ole kans pyytäny ketään kamuksi.. Ei oikeen uskalla :)

Jaahans kutsu kävi :)
 
Sunnuntaita kaikille!

Täällä kitinäyö takana ja väsyttää... Poju nukkunut normaalisti 3-5tunnin yöunia mut viime yö meni 1-2tunnin pätkissä ja joka välissä syötiin :eek: ... Hirmuinen ruokahalu sillä nyt jostain syystä, oiskohan joku kasvukausi meneillään..?

Mä oon kans huomannut ton että jos vaan mulla on lämmin ruoka edessä niin itku alkaa ennen kuin ehin ees aloittaa...

Mä oon ollut viime viikot jotakuinkin yksinhuoltajana, mies aloittelee uutta työtä yrittäjänä ja tekee duunia melkein 12-tuntia päivässä. Yöt nukkuu sitte eri huoneessa että jaksais taas päivät painaa... Huoh, ei tätä onneks pitäis kauheen kauaa kestää.

Aha, taas kutsu kuuluu....
 
No niin, pullo syötetty ja hetki taas rauhallista...

Rela-tipoista sen verran että meijän neuvolantäti oli sitä mieltä että myös ne saattavat aiheuttaa joillekin vauvoille mahavaivoja, koska ne tipat on uutettu öljyyn... Mä oon kyl huomannut että jokin verran enemmän on kitinöitä niiden antamisen jälkeen. Hassua vaan kun ne pitäis just päinvastoin auttaa mahavaivoihin :eek: ..

Meijän poju on tällä viikolla alkanut kikattelemaan :heart: , samaten oon huomannut että sillä on alkanut silmäkulma kostumaan kun itkee. En muista missä iässä se oli kun vauvat alkaa kyynelehtimään itkiessään?

Eilen illalla herkuteltiin miehen kans juustoilla ja suolakekseillä ja meinasin ottaa pari senttiä punaviiniä niiden kanssa. Mut kuinka ollakkaan, luulin että poju nukkuis jonkun pari tuntia että alkoholi kerkeis haihtua mutta eipä tietenkään... Heräs heti kun sain lasiin kaadettua. Miten muut, ootteko ottaneet mitään alkoholipitoista imetysaikana? Jostain luin että sais ottaa lasillisen jos odottaa sen pari tuntia että haihtuu pois. Vielä en siis oo uskaltanut mutta lasillinen ois joskus kiva maistaa.. Toisaalta tulee semmonen omantunnon pistos että pitääkö sitä sitten olla niin itsekäs, ehtiihän sitä maistella taas imetyksen loputtua :ashamed: .

Meillä ristiäiset ensi sunnuntaina, mulla on jo kauhee stressi niistä. Lähinnä siitä miten saan pojun pidettyä tyytyväisenä ees sen kirkossaoloajan. Tuntuu vaan haluavan kaiket hereilläoloajat olla tissillä tai pullon toisessa päässä. Vaikka hänen juhlansa se on, huutaa jos huutaa :heart: . Kahvit meillä on seurakunnan tiloissa ja sekin tuo oman miettimisensä vauvan suhteen, mitä tarvitaan mukaan jne.

Jaksuja kaikille!

T.R+P 6vkoa+4pv
 
Kertokaas vanhempien vaavien omaavat äitylit vinkkejä kun meillä huudetaan hullunlailla pitkin päivää ja mikään ei tunnu auttavan, eri asentoja on kokeiltu ja nyt annettiin cuplatoniakin. Aivan hirveetä kun toinen huutaa pääpunasena minkä ehtii. Ja taas se alko, palaan paremmalla ajalla lukasemaan muitten kuulumisia!

Ronttu ja Nessu 1 vk 4 pv
 
Ronttuli08: Meijän poju oli sairaalassa kans ekan viikon semmonen ettei mikään auttanut huutoon. Kätilö neuvoi kapalon teon ja johan loppui huutaminen. Sillä oli todella rauhoittava vaikutus ainakin meidän kohdalla. Kuulema vauva tuntee olonsa turvalliseksi, niinkuin olisi ahtaassa kohdussa jälleen :) . Kotona tein kapalon kans aina kun tuli tarvetta, nyt ei oo muutamaan viikkoon saanutkaan semmosia huutokohtauksia.
 
Sunnuntaita mammat,

tämä äippäpä oli eilen baarissa!!! ..ihan ex tempore tuli lähtö kun likkakamu ilmoitti tulevansa sadan kilsan päästä tänne ja ehdotteli niin mäpäs lähdin vaikka jänskätti ihan kauheesti. Lähdettiin vasta 23 pintaan ja tappiin viihdyttiin. Aamulla oli kyllä maidot tursunnut rintsikoihin että sen verta kiihdytti vaikka vain osittain imetän. En olekaan sitten aiemin saanut pumpulla juuri mitään ulos niin aamulla tulikin sitten 140 ml..harmitti kaataa viemäristä alas. Nyt mä tiedän miltä se kivistys tisseissä tuntuu mitä täällä monet kertoneet.
Oli oikein rentouttavaa ja nyt on jotenkin oikein tuulettunut olo. Päälle vielä aurinkoinen kävelylenkki, päikkärit ja hyvää ruokaa niin a vot!!

:hug: kaikille keiden vaavi kitisee tai väsy ja absalle & atsolle myös!! ..ja miksei kaikille muillekkin =)

Huomenna uuteen viikkoon =)

hm ja pikku prinsessa >5 vko
 
Täysimetys ja menkat: Siinä on käsittääkseni paljonkin vaihtelua. Joillain pysyy pois niin kauan kuin yöimetykset kuviossa, kai. Mutta itsellä tosiaan menee hätäseen 2 kk synnytyksestä, kunnes jo alkaa. :snotty:

HM: Ihan pikkasen kade olen. =) Koska tajusin just eilen, että tästä ei tosiaan lähetä vielä aikoihin mihinkään. Tuo poitsu tuskin pulloa huolis (en oo kyllä edes kokeillut) ja vaikka huolisikin, niin mä en varmasti saa enää pumpulla irti riittävästi, et uskaltaisin minneen lähteä. Ainakaan tuntia paria pidemmäksi aikaa. No ehkä sit pikkujouluihin... :headwall: :D

Absa: Voi että osaa pikkumaisia ihmisiä olla olemassa. |O Toivottavasti palailet vielä.

Kössi ja poikanen 2kk
 
Absa vaihda nimimerkki ja kerro uus meille tuolla facebookissa ;) kyllä on inhottavaa kun on tollaisia tuttuja. :/

Kuukautiset mulla kans alkoi jo kun Iisa-Elina oli viiden viikon :kieh: ei kiva. olis saanu pysyä vielä pois. ja täys imetyksellä mennään, raivareista huolimatta.
 
Absa: tosi inhottavaa todellakin :hug: Olisi tosiaan kiva, jos kertoisit nimimerkkisi fb:ssä, koska moni täällä haluaa tietää kuulumisiasi! Itse oikein odotinkin, että koska tulet tänne vauvapuolelle! =)

Fenkoliteestä: Italiassa usein pannaan ruokalusikallinen fenkolinsiemeniä pariksi minuutiksi litraan kiehuvaa vettä ja jätetään sitten hautumaan n. 10 minuutiksi.

(.)
On tämä melkoista vuoristorataa tämä vauva-arki :D Viime yö oli aivan ihana. Greta oli ensin tuntikausia hereillä, sitten illalla alkoi itku, imetin tunnin välein, mutta ei typyllä nälkä ollut, vaan pieru hukassa reppanalla. Välillä karjui isänsä sylissä naama punaisena, mutta rauhoittui sitten mamman syliin alta aikayksikön :attn: Se teki hyvää itse tunnolle, kun se toissayö oi niin kamala, nyt tuli sellainen olo, että on mamma muutakin kuin pelkkä tissi, kun sain pelkällä sylillä ja tuutulaululla kauhean parkumisen loppumaan.

No, vissiin se itkukin väsytti niin, että Greta nukkui ekaa kertaa yli neljä tuntia putkeen ja sitten imetyksen ja vaipanvaihdon jälkeen vielä kolme tuntia ja aamullakin pari tuntia. Nukuttiin siis perhepedissä, olipa ihanaa saada mieskin pitkästä aikaa sänkyyn ja päästiin nukkumaan sylikkäinkin, mikä on ollut melkoista luksusta näinä viime viikkoina ;)

Oli ihan täydellistä, kun mulla oli mies toisella puolella ja mamman mussukka toisella. Ja kun sain nukuttua jonkun viisi tuntia yhteensä, niin oon ollut tosi hyvällä tuulella tänään.

Ainoa haittapuoli on, että mulla pakkautuu maito tosi helposti rintoihin, jos syöttöväli on yli 3 tuntia, eli mun on joka tapauksessa herättävä pumppaamaan maitoa, niistä tulee ihan kivikovat 4 tunnissa.

Musta vaan tuntuu, että viime aikoina Greta on syönyt tavallista vähemmän. Harvoin tyhjentää kokonaan edes yhtä rintaa ja ehkä kerran päivässä saan tarjottua samalla imetyskerralla kumpaakin rintaa. Mikä tarkoittaa, että mun rintoihin pakkautuu tas maitoa ja lisäksi pelkään, ettei Greta kasvakaan tarpeeksi...

Kyllä tuo lapsi vaan tulee rakkaammaksi päivä päivältä. Minusta on muuten ihana katsella Gretan kasvonilmeitä, kun hän nukkuu. Ja nautin suuresti, kun typy nukkuu mun rinnan päällä...

Ihanaa, äiti tulee tänne huomenna! :heart:

Tsemppiä ja :hug: kaikille tasapuolisesti!

Tv. Lentis ja Greta 6 viikkoa :heart:
 
Glow
Tuntuupas nyt viikonlopun jälkeen vähän yksinäiseltä kun mies on töissä :/

On nukuttu ihan hyvin, kun vaan tajuaa antaa vauvalle tarpeeksi ruokaa! Tosin tuo on semmoinen iltavirkku että huh :D kyl se nyt naurattaa mut ei illalla kun itte tahtois jo nukahtaa... iltaa kohden vaan vaavin silmä kirkastuu,heh. On se vaan niin veikeä ja ihana :heart:
Onnilla rähmii toinen silmä edelleen :( neuvolan kautta saatiin silmätippoja (lääkäri määräsi näkemättä meitä, neuvolan th:n kautta ) Muutaman kerran nyt tullu kunnon räkä löntit aivastaessa, vähän tukkoinen ollu (on laitettu keittosuolatippoja, sitte aivastanu ja tullu räkä ulos... ) Pitäisiköhän käydä lääkärissä?! Neuvolaan jos soitan niin sanoo kuitenki taas että "noo, katellaan nyt vielä... "

ABSA :hug: Älä anna joittenki ilkimysten talloa varpaillesi, todella typerää tommonen!!

taas paistaa aurinko B)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

 
Huomenia!
Joo ihan totta me nukuimme 10!!! Yökin meni kahdella syötöllä siis lasken yon 22-06 väliseksi ajaksi! :eek: :attn: :attn: Poitsuli muuten söi 20.00 ja ajattelin, että 22.seuraavan kerran... Noo.. Hää piippas sitten 1.30!!! Olin ihan että :eek: Olempa eri nainen, kun nukkunut paremmin!

GLOW meillä tulee nokasta sellaista paksua keltaista, joka tukkii hengitystä. Suolatipoilla mennään. Tätä ollut nyt pari viikkoa ja luulempa, että on vain maitoa... Muistelen isompien lasten kanssa samaa alussa ja neuvolatätikin kysyi. Niin ja veljen vauvalla oli myös. Mutt jos sinusta tuntuu, että on oikeaa flunssaa niin kannattaa varmaan käydä näytillä. Tai ainakin soittaa...

LENTIS meillä myös vaihtelee niin nämä vauvan jutut! :wave: :wave: Juuri kun on pari päivää mennyt yhdellä tavalla niin kohta jo on jotakin muuta. Ei käy tylsäksi elämä. :heart:

HAAVEMAMMA vautsi! Hauskaa kuulla. Minäkään en vielä uskalla mihinkään. Ihan kyllä kampaajalle olen menossa ILMAN vauvaa torstaina! :attn:
Mitenkäs muuten, ihan kun joku olisi kyselly alkoholista! Mun ymmärtääkseni lasillinen viiniä tai yksi siideri ei hetkauta mihinkään ja imettää voi ihan hyvin! Niitä promilleja, kun siihen maitoon ei kaiketi mene, kun sama kun vereen. Alkoholin vaikutuksessa siis humalassa, ei vaavia saa hoitaa, mutta niin ehdoton ei tarvitse olla, kun odotusaikana... Olenko ihan hakoteillä?
Itse join viime viikon lauantaina yhden siiderin, enkä mitään kyllä pumppaillu...

GLOW meillä sama, ei juo enää tissejä tyhjiksi.. Sitten arvon kumpaa tissiä tarjoan seuraavalla kerralla...

IHANAA VIIKKOA KAIKILLE
Seranzu ja Kaapsu huomenna 1kk
 
Glow: ihana pikkumies! :heart:

Vauvojen kriisikausista: En nyt tietty osaa sanoa, että onko ihan höpöhöpöä tää mun kirja (kahden hollantilaisen lastenlääkärin kirjoittama), mutta sen mukaan vauvoilla on ekan vuoden aikana 7 "kriisikautta", eli kautta, jolloin he harppaavat kehityksessä eteenpäin ja sen vuoksi sitten oireilevat itkeskelyllä, sylin kaipuulla ja yleisellä epävarmuudella, kuka enemmän, kuka vähemmän. Eka kriisikausi olisi siis 5. viikon tienoilla (eli 4.-6.viikon välillä vauvasta riippuen), toinen 8. tienoilla (eli 7.-9. tienoilla vauvasta riippuen) ja kolmas 12. viikon tienoilla, eteenpäin en ole ehtinyt lukea. Jotkut vauvat selviää "kriiseistä" parissa päivässä, toisilla voi kestä parikin viikkoa, niin että joillain vauvoilla voi oikeastaan olla jatkuvaa kriisiä 5. viikosta tuonne 12. viikkoon saakka!

Itseäni kuitenkin helpotti lukea noista kriisikausista, koska tekijöiden mukaan ne ovat vauvan kehitykselle suorastaan välttämättömiä ja oikeastaan siis positiivinen asia, koska tarkoittaa, että vauva siis kehittyy. Kirjassa on kaikenlaisia vinkkejä, kuinka helpottaa vauavn sopeutumista kunkin kriisikauden aikana, mutta punainen lanka on ns. paluu emäalukseen eli mamman syliin... Mitä kohtumaisemmat olot kriisien aikana, sitä paremmin vauva kuulemma niistä selviytyy, suosittelevatkin käyttämään paljon kantoliinaa. Lisäksi suosittelevat puhelemaan vauvalle paljon kaikesta siitä, mitä tapahtuu ja mitä äiti tekee, vaikkei sanoja ymmärrä, niin äänensävyn kyllä.

Greta loppujen lopuksi todellakin itkee vähän (vaikka ensikertalaisen korvissa kaikki itku tuntuu liialta, mutta mies jaksaa vakuuttaa, että Greta todellakin itkee vähän toisiin lapsiinsa verrattuna), mutta kyllä hiukan on lisääntynyt, onneksi tosiaan typy rauhoittuu tosi helposti.

Niin ja yhdessä Suomesta ostamassani vauvakirjassa sanotaan, että vauvojen itku lisääntyy 2. ekan viikon jälkeen asteittain, saavuttaa huippunsa 6. ja 8. viikon välillä ja alkaa sitten taas pikkuhiljaa vähentyä. Kokeneemmat kertokoot ovat ko moista huomanneet :wave:

Kyllä on Gretalla yhä rytmi ihan hukassa, eilen yöllä oli sitten 2 tuntia hereillä... Vihdoin sain tissillä nukahtamaan, mutta aivan silmät apposen auki oltiin klo. 2-4 välillä...

Onpa ihanaa, kun äiti tulee tänään, mennään lentokentälle vastaan koko konkkaronkka ja sitten pizzalle.

Oikein hauskaa viikkoa kaikille =)

Tv. Lentis ja Greta 6 vkoa 1 päivä :heart:
 
:wave: heippa! nopsaan tulin koneelle kun neiti nyt hetken rauhassa sitterissään, tunti meni taas syöttäessä :whistle: ja tuttelilla mennään. onko teidän vauvoilla ollut itkuisuutta ja levottomuutta iltaa kohden? Tuntuu, että meidän neidillä lisääntyy hiukan se känkkääminen iltaa kohden, kai se on jotain vatsavaivaa kun hotkii niin kovalla tahdilla pullosta.. kovasti on koitettu röyhtäyttää aina syötön jälkeen. Parina päivänä oon antanut Cuplatonia, mut oisko mahdollista että ei ookaan hyvä masulle ja aiheuttaa kipristelyä, onko kokemuksia?? Yöt on kyllä onneks mennyt ihmeellisen hyvin, yhden kerran syö yöllä ja sit heti aamusta. Saa nähdä kauanko jatkuu näin.. vielä ehtii rytmi muuttuun kyllä moneen kertaan! Onneks on saanut nukuttua, kun on ollut vähän voimat vähissä synnytyksen jälkeen, oli se aika kova kokemus :whistle: Nyt tarvii mennä kattoon pikkuista :)

T. Kareliini ja vauveli 11 vrk :heart:
 
Samaa just yks päivä mietin ku joku muuki kirjotti et ku meiän vauval on olu nuha yli viikon et mahtaaks se olla maitoo vai nuhaa. En osaa kyl sanoo. melkost rohinaa se kyl pitää. Nenäfridal välil imeskelen sit.

Hitsi ku siäl tollast luntaki nyt sit taas tulee. Aamul kyl tein silti tunnin vaunulenkin vaavin kaa.

Meil on d-tippana se devitol mut eks se just ollu se öljypohjane. Tarttee käydä ostaa jekovittii ku on kyl lisääntyny mahavaivat vaik ei se niit ihmeemmin siltikää kitise. rauhottuu aina ku ottaa syliin.

Jos mä sit uskallan ja laitan joillekki facebookis kutsun :D en kyl oikee tiä kenel laittais, mul saa ainaki laittaa

JeJa + typy 3vko6pv
 
Hyvää alkavaa vkoa kaikille! Kesti vähän lukea kaikki vlopun aikana kertyneet jutut. Me vietettiin vloppu anoppilassa, ensimmäinen reissu tuli siis vauvalle. Nyt on kokeiltu kulkuvälineenä junaa, bussia ja metroa. Parin vkon päästä tullaan Suomeen ja sitten tulee kokeiltua laivaa ja lentokonetta :)
Lentis vai kuka se oli tais joskus kirjoittaa siitä, kuinka oli mustasukkainen vauvan ollessa jonkun toisen sylissä... Havaitsin samanlaisia tunteita tässä parin päivän aikana. Ne sekoittu "huoleen" (lue sekopäisyyteen) siitä, että vauvalla ei muka olis jonkun muun sylissä yhtä hyvä olla. BULLSHIT. Kyllähän minä sen älyllisesti tiedän, että muutkin ihmiset osaa lapsia hoitaa :D Sitäpaitsi on aivan älytöntä omia vauvaa itselleen, se on kuin ampuisin itseäni nilkkaan. Parempi että saavat muutkin pitää poitsusta huolta ja se tottuu niin moneen ihmiseen kuin mahdollista. Niin, tulipahan itselle saarnattua :)
Rosinante kysyi alkoholista.. Mä ainakin olen juonut pari lasillista viiniä eri ajankohtina sekä tietty shamppanjaa vauvan synnyttyä. Ei se yks lasillinen mitään haittaa varsinkaan, jos on just imettänyt. Eihän siitä kaikki vauvalle edes menis, tottakai äidin kroppa ottaa oman osansa... Jos enemmän joisin niin sitten kyllä tekisin niinkuin Haavemamma ja kaataisin viemäriin. Siitä puheeollen, onnea baarireissusta! Itsellä kanssa kutittaa menojalka. Mä vaan olen kuten moni muukin täällä melko kykenemätön saamaan itseni ja lapsen ajoissa mihinkään liikenteeseen ja sen takia jumitan kotona.
Täällä tyyppi nukkuu aika tasaisesti sen 2-4h kerrallaan, vaunuissa useimmiten pisimpään. Nyt vetänyt hirsiä tunnin, taidan painua pikaisesti pesulle. JOS sitä sitten vaikka oikeasti pääsisi ulos.. Pitäisi mennä varaamaan aika isyydentunnustukselle. On sekin jostain kivikaudelta peräisin oleva asia!! Jos yhdessä asutaan niin on se nyt yhtä helkutin todennäköistä, että mies on lapsen isä kuin jos oltaisiin naimisissa.... Ei se vihkiminen ole ketään ennenkään estänyt pettämästä... Onneksi ei Ruotsissa Suomen tavoin kysellä yksityiskohtia vaan mies yksinkertaisesti tunnustaa lapsen omakseen. Mulla saattaisi muuten kilahtaa ja kertoisin tädeille just KAIKKI yksityiskohdat....

Kilahteleva unikeko ja jättilapsi 3vko 3vrk
 
ihanaa,äiti nukuttelee poikaa ja sit kuulema haluaa silittää lakanapyykin! minä saan istua hetken rauhassa :p

lentis kiva kun viitit aina jakaa noita lukemias juttuja meidän kanssa,minä en ite jaksa enää lukee mitään vauva oppaita ja nuo on ihan mielenkiintosia juttuja! (jännä muuten,esikoisen aikaan luin raskausajasta lähtien kaikki vastaantulevan vauva materiaalin,niin nyt kierrän kaukaa..) meillä ainakin tuo 5viikon-kriisi pitää paikkansa :D

meillä muuten tuntuu *kopkop* masuvaivat helpottaneen pikkasen kun jätettiin rela-tipat pois! hassua. kareliini iltaa kohden meillä ainakin huuto lisääntyy ja sitä masua silloin kipristelee

haavemamma kiva et sait vapaaillan ja kivaa oli!!

ihana onni iskee silmää! vinkee kuva :heart:

tinttu paranemisia!! :hug:

rosinantte :hug:

nyt suuntaan nettiin ettimään imetyspaitaa.mulla on 2pitkähihasta,1 t-paita ja 2toppia, mut tuntuu ettei ne riitä mihinkään nyt ku tosiaan aina oltava sit samat vaatteet kaupungille tai mihin tahansa sit lähteekin,kotona en niitä ollenkaan osaa pitää.pitää vissiin huutiksen tarjonta tutkasta ekana..

labello ja jasmin 5vk1pv


 
mitenkäs sinne facebookkiin pääsikään? oon ihan unohtanu jo keltä piti pyydellä tunnuksia.
Meillä on päivä känkkäränkkä, neuvolasta suosittelivat tutteli omneota ja vyöhyterapiaa sekä relatippoja masuvaivoihin. Täytynee lähteä etsimään kyseistä tuttelia.

Nyt huudellaan mammaa!

aurinkoisin terkuin Ronttu ja Nessu
 

Yhteistyössä