Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

4kk Neuvolamittoi tältä päivältä 7030g, 62,5cm ja 41,5cm. Täysimetyksel jatketaa kun paino noussu hyvi.

No nyt toi toukan verkkojuttu alko itteeki kiinnostaa :D
mul esikoinen oli sellane et tukehtu aina joka juttuun mitä söi ja muussasin tooosi kauan sil ruakaa. Tarttee varmaa tilata :whistle:

Tänää oli pakko neuvolan takii lähtee vaunuilee tonne helteesee ton viikon pipeilyn jälkee. Melko ahistavaa ku ei iha ollu viäl parhaas vedos ja liian kuuma.

Istuttamisest mä istutan sylis mut en muual. Tänää jopa otin vaunuist sisäkopan pois ja nostin yläpäätä hiuka et vaavi näkiki jotai ku vaunut oli avonaiset.

Meil toi kakka toimii mite sattuu. Välil menee monta päivää tai sit tulee monta päivää peräkkäin tai monta kertaa päiväs märkii pierui. Ei mitää säännöllist kakkaa.
Mut eipä meiän (vauvan) muissakaa jutuis oo mitää säännöllisyyt.

Lentis kirjotit et Greta ei varmaa tiä mikä on nälkä ni meil on sama juttu. Tuskin on koskaan huutanu nälkää koska annan sil aina tissii ku must silt tuntuu et on ehkä nälkä. Ja välit on tosi pieniäkin välil mut meil tää on ainaki toiminu iha hyvin.

Syömisten ja nukkumisten kans ei oo mitään kelloaikoja enkä tiedä mihin aikaan ja miten kauan mitäki tapahtuu. En oo kiinnittäny ees mitää huomioo. Yöunil meno on ainoo mikä on säännöllist n.tunnin heitol.
Sitku alkaa kiinteet ni tulee väkisinki rytmit.

J+J 4kk
 
Neuvolassa käyty tänään painokontrollissa. Neiti on siis 3,5 kk ja painoa 5270g ja pituutta 62cm. Kaks viikkoo sit mitat oli 5050g ja 61,5cm, eli ihan hyvin oli saanut lisää painoa, painokäyrä kääntyi viimein nousuun meilläkin. Labello, voit lisäillä joskus kun ehdit noita tietoja etusivulle Tänään aloiteltiin sitten soseet. Porkkanaa maisteltiin päivällä, jotain meni kai mahaankin asti :D Meillä oli kyllä joka paikka porkkanassa, kun keksi hieroa nassua nyrkeillään ja siitä hienosti levisi sitten.. =) Nyt on parina viime yönä tyttö nukkunut hyvin, on herännyt vain kerran yöaikaan syömään.

Syömisväli tuttelilla on meillä päiväsaikaan 2-4 tuntia, yöllä 4-8 tuntia. Riippuu kyllä niin paljon, kuinka on syönyt. Joskus vielä syö pieniä määriä kerrallaan, jonkun 60-80ml, niin silloin syödään kyllä 1½-2 tunnin välein. Mutta muutenkin meillä syödään kerralla n. 100-140 ml.

Emsa, vinkkejä otetaan vastaan, missä Lontoossa kannattaa käydä :D Ollaan lähdössä ensi viikolla pariksi päivää sinne ja vielä vähän auki että missä käytäisiin. Toisin sanoen ei olla ollenkaan ehditty miettimään vielä :ashamed: Kun löytäisi jostain ei-niin-kalliita shoppailupaikkoja :whistle: Muiltakin, jos olette Lontoossa käyneet, otetaan vinkkejä vastaan.

Mie sain urakan tänään päätökseen, nimittäin ikkunan pesun :D Kyllä se laiskottaa alkaa pesee, mutta on niin kiva kun on puhtaat ikkunat, verhoja pitäs vielä pestä, kunhan saa entisiä kuivaksi.

Josko menisi syömään, kun neti on iltaunia ottamassa ennen yöunia

Nessu ja Aino, himppua vaille 4 kk
 
Vauvan selluliittia on myòs tààllà. Musta noi reisimakkarat on ihanat, ja niità kaikki mummelitkin tààllà ihailee.

Neuvoista: Tààllà kaikki ovat niin hàpeàmàttòmià "neuvoineen", ettà itse ei kyllà tule mieleenkààn, tooosi àrsyttàvàà, kun esim. naapurin sinànsà mukava rouva koko ajan kehottaa pitàmààn mieluummin vaunuissa kuin kantoliinassa, eikà usko, ettà Greta kerta kaikkiaan joskus vaan ei niissà vaunuissa viihdy, toisin kuin kantoliinassa.

Sen sijaan itse kyselen usein neuvoja, niin pàin onkin musta kivempi, ettà jos joku itse kyselee, niin siihen sanoa oma mielipiteensà kuin tyrkyttàà. Esim. tuosta nukkumisesta ollaan kyselty paljon, eikà kukaan ole osannut sanoa mitààn :D Paitsi psykoterapeutti, joka kàski nukuttaa mahallaan, kun kerran siellà viihtyy, ja taas viime yònà tulikin sitten toinen 5 tunnin pàtkà. Pikkuhiljaa...

Lisàksi joudun "selittelemààn" tààllà tekemisiàni, esim. just tuota kantoliinan kàyttòà, meillàhàn on ollut tosi vàhàn esim. masuvaivoja, ja uskon, ettà myòs kantoliinassa kantamisest on ollut apua, kun masu saa siinà samlla hierontaa.
Kutri: No yòllà mà olen nyt nostanut aina olkapààtà vasten ròyhtàytysasentoon tai sitten oon vaihtanut vaipat niin, ettà on aika pòkkyràssà, muttei vielà nuku, koska asentoakin hakee aika monta minuuttia, ennen kuin rauhoittuu. Sen sijaan tuo vipa imetys on aina vaan ongelma, silloin ei millààn suostu uskomaan, ettei tissi suussa nukuta. Itkee kunnes saa tissin suuhunsa, sitten loppuu itku, mutta ei siis ime, haluaa vain sen tissin suuhunsa. outoa, ettà kaikki muut imetykset menee hyvin. Muutenkin nyt on ongelmana nuo aamuyòn imetykset, koska tosiaan 4-5 saakka pààstààn 1-2 imetyksellà, mutta sitten haluaa tissià 1,5 tunnin vàlein, eli unisyklin pààttyessà, tuskin nàlkà oikeasti on.

Imetys ja masuvaivat: Valkosipulia kàytàn ihan huoletta mausteena, koska Italiassa sità ei muutenkaan syòdà, se vain maustaa ruuan. SIpulia en ole muuten syònyt kertaakaan Gretan synnyttyà, en ole uskaltanut :ashamed: Sen sijaan jàtàn nyt ruokavaliosta ainakin raa'an tomaatin, koska mulle itselleni se nàkòjààn aiheuttaa ihottumaa ja ihan kuin Gretakin olisi piereskellyt vàhemmàn, nyt kun oon ollut syòmàttà. Muuten meillà ei onneksi juuri ole masuvaivoja ollut, kakkatykki iskee yhà 7-8 krt pàivàssà, vain yhdessà vaiheessa liika etumaito sai tuossa aamuyòstà àheltàmààn kauheasti.
jeja: Meillàkin on ollut helppoa tuo tissià suuhun ennen itkua -meininki, mutta nykyààn yritàn oottaa ees kitinàà, kun luin, ettà jotkut vauvat vaan tottuu siihen, ettà on masu jatkuvasti tàynnà, eikà sen vuoksi osaa olla syòmàttà myòskààn yòllà.

Tv. Lentis ja Naantalin aurinkona esiintyvà Greta 4,5kk :heart:
 
Matma: :hug:

Riisivelliä menee alas, jeij!! Enpä ois uskonut, että tämmöisestäkin asiasta vielä riemuitsen, meidänhän piti jättää nuo vellit kokonaan väliin... :) Mutta tärkeintä, että muksu saa jotain masuunsa. Vaikka eihän noi riisipitoisuudet kovin suuria oo, mitä katoin et alle 10 % riisiä riisivellissä... :snotty: Olisin muuten jo aloittanut kaurapuuron, mutta kun ei uppoo ni ei. Ja nyt on vaan tärkeintä saada jotain muuta kuin tissimaitoa menemään, jottei paino enää laskisi.

Ja soseissa olen jo turvautunut samaan taktiikkaan kuin edellisten kanssa, eli hedelmää (meillä mangoa) kasvissoseen sekaan ja johan putoaa. :LOL: Ja ihan kaikkiruokaisia noista isommistakin on tullut, vaikka makean hedelmän antaminen ensimmäisinä soseina on tietty kaikkien opaskirjojen mukaan aivan nou nou. :D

Julki-imetys reissussa: Keski-Euroopan reissulla tuli kyl käytyä ihan vessassakin imettämässä, vaikka täällä koto-Suomessa ei tulisi kuuloonkaan. :) Vähän vaan hankalaa invavessassa imettää lentokentällä, kun ei ollut ees kantta pöntössä... :$ No, ei muuta kuin jalka pöntön päälle ja lapsi sylissä seisten. Ja miksei edes vauvanhoitohuoneeseen voi laittaa tuolia...ei kai sinne nyt kukaan huvikseen asumaan jää.

Huomenna pikkaraisen uusintapunnitus.

Kössi ja minipoikanen 5 kk
 
Tuli mieleen muutes, et eikös ole suurimmaksi osaksi AIVAN JÄRKYTTÄVIÄ nuo vauvanhoitohuoneet, miltei järjestään... Oon NIIN monen ovelta kääntyny ympäri ja menny autoon vaihtaa vaippaa tai imettää...
Haisevat paskalle ja ovat epäsiistejä. Alusta on niin törkyinen et edes kertishoitoalustan kans ei ilkee vauvaa siihen laittaa.
Oikeesti tasan yks siisti tullu vastaan ja se oli Vihantasalmen sillan jälkeen. :)
 
Seranzu, meille on osunut kyllä etupäässä tosi siistejä vauvanhoitohuoneita kohdalle, mutta pari kammotustakin on tavattu. Nummelan Citymarketissa on tähän mennessä paras, oli niin puhdasta! Saastaisinta taas on ollut Itäkeskeskuksen Chicosissa, lattiaakaan ei ollut varmaan ikinä pesty kun mustat reunukset kiersi seiniä! Ja haju oli tosi kiva, sellainen fläppikannellinen iso roskis täynnä kakkavaippoja! Ja siis kello oli 11 lauantaiaamuna. Ei varmaan olleet vaipat tulleet sinne sen aamun aikana. Mun oli pakko vaihtaa siellä Helmin vaippa kun oli kakat niskassa jo, mutta vuorasin tason käsipapereilla... Eikä sitten syöty siellä, onneksi mies ei ollut ehtinyt tilata! Tarjoilija kommentoi mun valitusta avaimen palauttaessani että "aijaa!". Ei todellakaan olla menossa mihinkään Chicosiin ihan heti...
 
Onnittelut hampaita saaneille :flower:

Stemppiä allergoiden kanssa taisteleville :hug:

Täällä ollaan nautittu helteistä ja puolison lomasta.
Tosin helteet aiheuttaa meilläkin päikkäriongelmia ja reissaaminen myös. Tänään oltiin eilistä viisaampia. Huolehdittiin että unet ei keskytyneet iltapäivällä, koska aamun vaunulenkillä nukkui vain hetkiä. Nukkumaan yritti alkaa 19 aikoihin, tällöin neiti nopeasti vaunuihin ja kahvittelemasta kotiin. Yökkäri päälle ja sylissä tuudittelua - nukahti. Eilen oltiin koko päivä reissussa. Päikkärit keskeityi aikuisten ruokailun tai kävelyjen vuoksi ja illalla huudettiin yli 1,5 h edes tissi ei kelvannut. näin siis meillä. Mitä paremmin nukutaan päivällä helpompaa on yöllä.

Syöntivälit päivällä 2-3 h kun tissimaidolla ja yöksi yleensä 19-20 aikaan syö tissiä, herää puoliltaöin saa maissvelliä ~200ml ja nukkuu n 5 asti sitten tissiä. Eli 4 + 5 ja tyttö olisi valmis uuteen päivään - äiti ei. Nyt muutaman aamun olen ottanut viereen nukkumaan ja ollaankin päästy 7 asti, ilman tuttitelua.

Meillä monta uutta asiaa päristään, käännytään, kutistaan ja vierastetaan. Tuntuu vanhat taidot unohtuvan kun keksii uutta. Pyörittiin pari päivää ja sitten taas ei. Kiva kuitenkin tietää että kehittymässä ovat.
Onko teillä vauvat virastaneet useasti/kuinka pitkään? Meillä esim menee kulmat kurttuun jos herätessä on joku muu kuin äiti vastassa (mummit juoksee vaunuihen heti pienestäkin inahduksesta :) )

Täälläkin on yksi joka pelkää pörriäisiä valtavasti juoksee mamman jalkoihin ja pyrkii syliin. katoaa pöydän alle ja tutisee. eikä helpota vaikka kiusa saadaan kiinni. Meidän vanha belgi rouva. Koiraparka on kahdesti maa-ampparipesän löytänyt ja kauheat traumat jäänyt.

Olette kyllä illan parasta seuraa, kun aikaa niin heti tänne lukemaan. - ja siten seuraavaksi huutonettiin etsimään matkarattaita...

Wimppu

meillä upposi tänään pottu ekaa kertaa! Makuannoksia olen yrittänyt antaa muutaman kerran. oli ihan oolannin pakaste muusia - äiti ei vielä ole saanut sauvasekoitinta kaapista.
 
Nessu86 : Me oltiin pääasiassa muualla Englannissa ku Lontoossa, mut ne perinteiset turistibussiajelut on ainakin hyviä, jos haluaa nopeesti nähä nähtävyyksiä ja hahmottaa kaupunkia. Me käytiin Sohossa ja Chinatownissa, ja sit tietty isoimmilla ostoskaduilla kävelemässä. Lontoossa eniten vaatteita ostettiin Primarkista :D ja yhdestä lastenvaateliikkeestä, oisko ollu Mothercare.. Suomen hintoihin nähden siel oli melko edullista. Eniten tuli kyl shoppailtua muualla ku Lontoossa, esim. Liverpoolista tehtiin tosi hyviä löytöjä. :) Englannissa tuli kyl törmättyä aika järkkyihin vaipanvaihtohuoneisiin, mut oli niitä siistejäkin.. Niissä tai invavessoissa Ronja usein imetettiin, kun ei julkisesti olisi tullut mieleenkään..

Lentis ja muut, jotka siitä muiden neuvomisesta puhui (että ei saisi neuvoa), niin ei mekään tietenkään olla menty tyrkyttämään omia totuuksiamme, kunhan kerrottu mikä meillä on toiminut, jos joku kaveri valitellut jotain.. Ottaa vaan pannuun, kun ensin valitetaan, ja sitten ei kumminkaan kuunnella, ku yrittää neuvoo.

Pitkistä yöunista, en tiedä onko Ronja vain hyväuninen, mutta meillä on ainakin toiminut se, että pidetään päivärytmi samana, syötöt 3h välein, yöllä jos sattuu heräämään niin tutti suuhun, ei mitään vaipanvaihtoja ym, ellei ole aivan pakko (harvoin on), ja Ronja on nukkunut pariviikkoisesta asti omassa sängyssään. Me saatiin aikoinaan neuvo, ettei vauvaa kannata syöttää useammin kuin 2h välein ruuansulatuksen takia, ja masuvaivoja meillä ei juuri ole ollutkaan. Ei olla opetettu Ronjaa nukahtamaan tissille, vaan nukahtaa yksin uni-cd:n soidessa, tutti kyllä ehdoton, sitä joutuu joskus muutaman kerran mennä laittamaan takaisin suuhun. Mutta vauvat ovat tosiaan erilaisia.. Tsemppiä kaikille , joiden vauvoilla uniongelmia :hug:

Näsäviisaat neuvojat ja Ronja
 
hoitohuoneista : kertisalusta aina mukana. Julkisesti olen imettänyt riipuen kenen kanssa ollaan liikkeelä oltu. Tyttömme aloittanut ulkona syömisen Lehtovaaran vessassa :|
Taannoin matkattiin vaunujen kanssa metrolla ja ne hissit - mihinkään ei uskalla koskea. Yllätyksekseni puhtain oli Sörnäisissä.

Kun sain kerran kirjoitettua oli vähän vielä lisättävä.

wimppu
 
Kun nyt aloin tässä narisemaan... Miten on muuten edelleen niin, että tytöille on ihania vaatteit kaupat pullollaan ja sit pojille pari vaivasta rättiä vinossa? Siis ainaki nyt ales pojill ei MITÄÄN ja tytöil kaikkee ihanaa. Yritän täs löytää kivoi lyhkähihasia bodei... Huomen taasen ettimään.
Mut tuo ollu aina ja ikuisesti sama juttu tytöille niin paljon enemmän vaatetta. Ihankun ei pojille ihmiset haluais ostaa.
:headwall: :headwall: :headwall:
 
Karsein oli tos talvel yhen mäkkärin hoitohuone/invavessa... Lavuaarist tuli vaan kylmää vettä ja oli paskanen ja pöntön päällä luki epäkunnos, ja haju oli tyrmäävä! Ja toinen kauheus oli Savonlinnas rosson vauvahuone, tosin jonkun vanhemman jäljilt, oli isot paskakokkareet lavuaarissa, mut oli muutenkin ihan hirveä. Niin, että kyl joudenki pitäis varmaan katsoo peiliin. Miten ihmiset on, kun sikoja julkisis tilois, vai jättääköhän ne kotonaankin kaiken jälkeensä...? :eek: No tuli katsottua silläsiistiä, niin et kaikenlaisii talouksii sitä löytyy.

Kyllähän se noiden vaavien kans ennenkaikkea menee niin, et ovat omanlaisiaan kaikki. Mun nämä kolme ollu kaikki erilaisia. Esikko oli tosi raskas hoidettava allergioineen ja niist johtuvien vaivojensa kanssa. Raukka :heart: Mentiin kolme kuukautta rytmillä 1,5h ja huutoa riitti. Toka oli sitten taas tyyliin eka yö kotona ja 6h unet ja sitä rataa jatkettiin. Viihtyi ja oli kun Hangon keksi aina. Esikko ei koskaan viihtynyt, ei oikein vieläkään, kun toka keksii aina jotain puuhaa itellens edelleen. Ja tämä kolmonen. Haluaa myös sirkushuveja ja seuraa, mut on välimuoto näistä tosi helposta ja tosi vaikeasta. Varmaan aika normi vaavi :D Ei ole yhtä nyrkkisääntöä hoitoon yhdelle toimii toinen konsti ja toiselle se eka konsti :)

Mutten nyt hetkeksi kirja käteen ja sit uneen. Saas nähdä herätäänkö klo 01 vai 05.30 ekan kerran. Ysin pintaan uni tulee melko poikkeuksetta samojen iltametkujen jälkeen joka ilta.

S ja K joka nukkuu Tiikeri kainalos :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emsa:
Seranzu ei auta muu ku pukee poika tyttöjen vaatteisiin :D :D
Luulen et tuo isäntä ei hirveesti tykkäis, jos herrasen mekkoon laittaisin. :LOL:
En muuteskaan tajuu, miks nuo vaatteet on niin sterotypisia pinkkiä tytöille rimpsuineen ja sinistä pojille. Tytöille sentään muitakin värei on tarjol, pojille lähinnä vihreetä, ruskeeta ja sitä s......tanan sinistä!
 
Seranzu, olen tuon saman huomannut tyttöjen ja poikien vaatteissa. Tytöille on kaupoissa kyllä vaikka kuinka vaatteita ja pojille aika vähän. Olen nyt viime aikoina katellut poikienkin vaatteita, kun ei haluis tytöllekään ostaa kaikkia vaatteta vaalenapunaisina, keltaisina tms. Tytöille on mun mielestä aika vähän tummempia värejä, ruskeaa, sinistä, vihreää jne. Ja kun oon yrittänyt ettiä veljenpojalle (1v.) vaatteita joskus, niin kyllä on surkeet valikoimat. Niin ja tällä hetkellä kun oon yrittänyt ettiä Ainolle 68cm puolipotkareita, niin ei meinaa mistään löytyä. Kaupoissa on vaan kesävaatetta oikeestaan tällä hetkellä, mutta syksyksi pitäisi tuolle pitkäsääriselle tytölle jo ostaa isompia puolipotkareita. Mä tykkään niistä kylmemmällä ilmalla kun ei jää nilkat paljaaks :)

Neuvoja on täälläkin saatu vaikka kuin. Isomummot ihmettelee, miks Aino ei vielä syö soseita. Ihmettelevät nykyajan suosituksia, mutta kai niissä kumminkin perää on. Vaikka toisaalta, on tässä itsekin saanut aikoinaan soseita jo heti kolmekuisesta tai aikaisemminkin jo, ja ihan terveitä ollaan.

Tuli tässä mieleen, että onko kellään tietoa/kokemusta, kun tytöllä on rähminyt toinen silmä syntymästä asti, ja on tippoja kokeiltu, muttei auta kuin hetkeks. 2kk-lääkärineuvolassa lääkäri väläytti jo, että jos ei lopu tsestään ennen 8kk, niin tehdään joku operointi kyynelkanavaan, kun kuulemma on silloin melko varmasti tukos, tietääkö joku moisesta toimenpiteestä? Inhottavaa, kun toisella rähmii silmä koko ajan ja tippoja saa jatkuvasti pudotella, joka ei oo yhtään kivaa hommaa :headwall: Niin ja miten hienosti täällä Jyväskylässä kesän ajan nämä neuvolapalvelut; meiltä jää 4kk-lääkärineuvola väliin, kun kaupunki säästää ja vain yksi lääkärikäynti neuvolassa ennen 8kk., joka oli sillon 2kk iässä :headwall:

Iltapalalle

 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emsa:
Seranzu ei auta muu ku pukee poika tyttöjen vaatteisiin :D :D
Luulen et tuo isäntä ei hirveesti tykkäis, jos herrasen mekkoon laittaisin. :LOL:
En muuteskaan tajuu, miks nuo vaatteet on niin sterotypisia pinkkiä tytöille rimpsuineen ja sinistä pojille. Tytöille sentään muitakin värei on tarjol, pojille lähinnä vihreetä, ruskeeta ja sitä s......tanan sinistä!
En kans tykkää poikien vaatteista, ku ovat just noita vihreetä, ruskeeta ja just sitä hemmetin sinistä! Me kyllä meinattiin, ettei Ronjaa pueta pinkkiin, mutta kuinkas kävikään.. :whistle: Kyllä se vaaleanpunainen vaan sopii vauvoille, ei sille voi mitään. :) Ja jos tähän perheeseen poikalapsia tulee, niin nekin puetaan vaaleanpunaiseen! :D :D :LOL:

 
Seranzu: Joo huomattu on.. Alessa on pojille muutama hassu vaate, ja sit pari tangollista tyttöjen vaatteita. Mutta vihreää ja ruskeaa, jopa punaista olen pojalle bongannut ihan kiitettävästi, niiden vähien vaatteiden joukosta... Ja kyllä meillä on myös likkojen vanhat vaatteet käytössä, tosin hellemekot vähemmän. :LOL:

Hyiiii mitä kokemuksia hoitohuoneista. :eek:
 
Nessu86: Meiltä jäi myös 4kk neuvola väliin, ku meidän omahoitaja lomalla. Oltais kyl saatu aika jollekin toiselle, mut hoitsu oli sitä mieltä, että ei me välttämättä tarvita sitä 4kk käyntiä. Ja ainahan sinne voi soittaa jos on jotain sydämellä.. Ja sama juttu myös noissa puolipotkareissa, 56cm ja alle niitä löytyy hyvin, mutta sitä isompia saa metsästää.. Ne kun tosiaan on käteviä, ku ei jätä nilkkoja paljaaks ja ei tartte metsästellä tippuneita sukkia ympäri kämppää. :)

Toi silmän sondeeraus on nopea toimenpide, tapahtuu kevyessä nukutuksessa ja on ohi n. 15minuutissa, ennuste hyvä :)
 
Jestas kun oli tullut tekstiä!
Sen siitä saa kun ei joka päivä koneella jaksa käydä.....

nessu oot varmaan jo kokeillut seuraavaa: hiero rähmivän silmän alapuolelta pyörivin liikkein, ihan vähän painaen (käytä pikkurilliä tai nimetöntä, ei tuu liikaa painettua) ja koko matkalta, ulkonurkasta sisänurkkaan. Pari kertaa päivässä ja sen jälkeen putsaat keitetyllä vedellä kastellulla esim. nenäliinalla silmän. Pyöritä sormea sisänurkkaan päin.

Tolla tavalla mä sain meidän neidin silmän rähmimisen pois.

Ei paljon huvita mennä mitään hoitohuonetta katsomaan.... Järkkyä!!!! :eek:

Kait se on suihkuun mentävä, ennenkuin nukahtaa tähän koneelle....
 
Pikaisesti vaan merkkiä, mun pitäis oikeasti olla jo nukkumassa.
Citymarketista ostin 74cm Tutta puolipotkarit, maksoi alessa vaan 5?. Paljon oli värivaihtoehtojakin. Tämä siis Tampereella.
Huomenna (tai siis tänään aamulla) 4kk lääkärineuvola.

Kuume ja Konsta
 
Memsku Hauskaa että meillä on samis typyt papanoita myöden :D :heart: ..ei siihen mitään kikkoja käytetty, ihan luomuna se lasti sieltä tuli, kun ensin oltiin papanoitu n. 6 päivää ja siis sikkare 3x päivässä!!! Vettä neiti joi minusta kovin ahnaasti, niin sitä sitten kait tuli tarjottuakin enempi.
Ja mitä tähän painoon tulee niin aika pallero alkaa typy oleen, hurautti jo vauvapoikakaverinkin ohi joka vanhempikin.
Reitevä plikka, äitiinsä tullu, en kuitenkaan kutsuisi sellulitiksi vauvamakkaroita, kun selluhan on kait kuona-aineita ja vauvoihimme tuskin n vielä kertynyt niitä :/ Hope so!

Syöntiväli Nanilla vaihtelee päivällä 2-4 tuntiin, keskimääräinen on visiin se 3 t.
Ja 140 ml on aika vakio, ollaan kokeiltu enempikin niin sitten tulee usein buklit.

Viimeyönä nukkuikin piiiiitkästä aikaa 23-8.30. Tultiin mökiltä myöhään joten vika maito-syöminen ja nukkumaanmeno meni pitkäks, mutta siis poiki sen että jäi klo 4 syönti veks. Tahtoo lisää näitä. Vaiks toisaalta mä olin TOSI sippi aamulla, ilmeisesti olin niin sikeessä unessa jo liian pitkään ;) etten meinannu päästä millään hereille :eek:

Josko imetettäville vaaveille tulee rintaraivareita niin tänään meille tuli soseraivarit :eek: Siis kun meitin typy itkee pää punasena tosi tosi harvoin, niin tänään sitten kun aloin antaa porkkanasosetta niin alahuuli rullaantu, silmät täytty kyynelistä ja pää meni punaseks ja byyyääää! Hädissäni jo kokeilin tietty et oliko liian kuumaa tai kylmää mut ei.. Sitten ei maistunut enää pelkkä maitokaan?? Kummallista! Vähän aikaa sitten syliteltiin ja lohduteltiin ja sain maidon alas ja nukkumaan menokin oli eräänlaista ähinää ja kitinää ja kiljahtelua. Weird! Että jäi sitte iltasoseet syömättä. Ihan mielenkiinnolla odotellaan yötä..
Vähän kummallista touhua.

Rähminyt on meilläkin jo pariin otteeseen, sellaista ihan vihertävää, mutta olen sitten pyyhkinyt just keitetyllä vedellä useampaan otteeseen päivän aikana ja ohi on mennyt.

Velleistä Mä en ole uskaltanu antaa riisivelliä, sen kovettavan vaikutuksen vuoksi. Maissivelliä en ole antanu kun sen energiapitoisuus on liki sama kuin maidon, niin en usko senkään voimaan. Te joilla kokemusta, niin onko faktaa että paremmat yöunet, mihin se sitten voi perustua? Puurojen aloittamistakin pitää siis vielä odotella, keskusteluanne aihesta luettuani :p Plääh! Sötnos Mua alkoi kiinnostaa kun meinaat antaa vasta niin myöhään viljaa? Miks? Milläs sitten pidät typyn tyytyväisenä, perunalla?

Juu nyt goisii, mun likkakamut tulee huomenna meille ja lähdetään meitin mökille. Vaavi ja isukki tulevat sitten vasta lauantaina perässä, eli tyttöjen kivaa tiedossa!

HM ja iltakitinä-vaavi > 4 kk
 
Merkkiä.

HM Meillä on tosiaan Viljalla ihan sellaista selluliitin näköistä. En tarkoittanutkaan noita makkaroita. Siis sellaista rosoista pintaa tietyissä asennoissa ja kun reittä tai pohjetta sillai vähän painaa. Ihan uus ilmiö mulle, että vauvallakin voi olla sellaista (tai oon kuullut mutta en nähnyt). Ei esikoisella sellaista ollut vaikka pullukka olikin, mutta se olikin poika. Naisellinen ominaisuus siis varmaan... :D
 
Piti tosta "selluliitista" tulla kommentoimaan että kyllä meidän poitsultakin löytyy ja masussa kans tietyssä asennossa.

Hitsi kun ei oo sopivia kesävaatteita, kaikki on just pikkasen pinkeitä :( Ja sitten kun tota jätskiä voisin syödä litratolkulla niin pinkeeksi varmaan jääkin... Ei... nyt itteä niskasta kiinni ja ulkoilemaan.

Ja aurinkoista päivää jälleen!
 
merkkii vaa

Ei oo tullu ollenkaa käytyy rannal viäl :eek: no toi pipeily nyt on tietty ollu esteenä mut en taida tänäänkä jaksaa lähtee ku tarttis mennä hoitelee asioi keskustaa. Isommat muksut lähteeki huame mun vanhempien kaa merel muutamaks päiväks ni neki saa jotai tekemist vihdoinki.

 
Merkkiä

Täytyy lähtee kattoon tytölle matkasänkyä alesta jos löytyis. Nyt riitti kyllä yläkerrassa nukkuminen näillä helteillä, makkari on aivan mielettömän kuuma +29 oli mittarissa :whistle: Koko yön oli tuuletin päällä mut ei se mitään auttanu.. Onneks meillä on kellarissa ns. kakkosolohuone jossa on ihanan viilee mut pitäis vaan saada sinne vietyä meidän vuodesohva joka on ollut remontin takia yläkerrassa, ens yöks mennään sinne koko porukka jos vaan löydän sen matkasängyn, tuolla paahteessa ei nuku erkkikään :eek:

Nyt lähden metsästään sitä sänkyä ja vien tytön mummulle siks aikaa, mies meni sinne jo edeltä kun tekevät papan kans terassia :wave:

Kareliini ja Sara 3kk2vkoa :heart:
 

Yhteistyössä